Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Balage76

    senior tag

    Sziasztok!

    Fura helyzet állt elő nálam és tanácstalan vagyok...

    Az otthoni hálózatom így néz ki:
    - DIGI 1000 FTTH, a DIGI eszköz bridge módban
    - TP-Link Archer C9 router, a WAN port a DIGI routerbe dugva, LAN1 -> Cisco SG100-24 switch, LAN2 -> TP-Link SG108PE switch
    - A POE switch POE portjaiba van bedugva 4 db Hikvision DS-2CD2043G0-I kamera.
    - Minden fali csatlakozó és a kamerák kábele is patch panelre van kivezetve, ezeket 25-50 centis egyenes patch kábelekkel kötöttem be a Cisco illetve a TP-link switchekbe. A patch panel bekötéseit kábel teszterrel leellenőriztem, mindegyik sorrendhelyes. A falban CAT6 kábelek vannak, a patch kábelek CAT 5e kábelek.

    Később majd a POE switch még szabad portjaiba lesz csatlakoztatva egy DS-7608NI és a Hikvision kaputelefon disztribútora. Ezek már ott vannak, de egyik sincs még bekötve.

    A SADP Tool-on nézve, amint bekapcsolom a POE switchet és elindulnak a kamerák, akkor először mindegyik felveszi a C9 router által, DHCP-vel kiosztott IP címet, de pár másodperc múlva az IP címük átvált 0.0.0.0-ra, majd vissza a kiosztott IP-re. Ez az oda-vissza címváltás megy kb fél percig és a végén megállapodik mindegyik egy 196.254.x.y címen.

    Minden más, a hálózatra wifin vagy vezetéken csatlakozó eszköz normálisan kap IP címet és jól működik.
    A POE switch is megkapja a maga IP címét és megtartja gond nélkül.

    Mi a vihar lehet ami miatt a kamerák eldobálják az IP címet??

    ps: egyetlen dolog jutott eszembe: Minden tápegység egyetlen 8-as, túlfeszültségvédős, Logilink elosztóba van bedugva, lehet hogy valamelyik táp bezavarna?

    [ Szerkesztve ]

  • Balage76

    senior tag

    válasz TarekElAli #10659 üzenetére

    Szia!

    Köszi a választ, ma délután úgy néz ki hogy sikerült megoldani a problémát.

    A fura az volt, hogy korábban már működött az NVR is és vele az egyik kamera pár napon keresztül. Ezek után feltettem a többi kamerát és ezek fel is csatlakoztak, a különböző (jó címtartományba tartozó) IP címeiken el is értem őket. Tehát mindazon amit leírtál, már túl voltam.

    Akkor nem volt időm tovább foglalkozni vele, csak annyit tettem, hogy a POE switchnek, a kameráknak és az NVR-nek beállítottam egy IP cím foglalást a router-en, a DHCP címtartományon belül. Ezek után kikapcsoltam az egész kamerás őrületet. Legközelebb amikor be akartam kapcsolni, akkor pedig nem volt hajlandó normálisan elindulni, helyette a leírt hiba jött elő.

    Nos a megoldás fura, de sikerült kiküszöbölni a hibát és reprodukálni is, tehát most ha akarom működik a rendszer ha akarom nem... :)

    Valamiért, a TL-SG108PE POE switch összeakad a C9 routerrel. De annyira, hogy ha a gyári állapotban van a POE switch (fix 192.168.0.1 IP) akkor konkrétan lefagy a router, pedig a router saját IP címe 192.168.10.1, tehát elvileg nem lehetne ütközés mert a maszk 255.255.255.0 mindkettőn. Abban a pillanatban ha lehúzom a POE switchet a routerről, a router életre kel.

    Ezek után átállítottam a POE switchet fix IP-ről DHCP-re és a visszacsatlakoztatás után a router gond nélkül működött...Ezek után visszadugtam a switchbe a kamerákat és minden működött... hm....

    Az egyetlen különbség a működő és a nem működő állapot között a C9 routeren, a DHCP szerveren belüli címfoglalás. Nagyon fura, mert ez elvileg semmit nem kellene hogy jelentsen, de ha a POE switchnek és a kameráknak is lefoglalom a címeket akkor nem indulnak el a kamerák. Ha vagy csak a POE switchnek vagy csak a kameráknak foglalok címet, akkor minden működik.

    Viszonylag sok eszköz van/lesz a hálózaton, ezért a rend kedvéért szeretném a jó részét "fix" címmel ellátni, ez alól a POE switch majd kimarad :D

  • Balage76

    senior tag

    válasz akom #10661 üzenetére

    A POE switchben nincs DHCP szerver.
    Két opcióm van az IP beállításnál:
    1, DHCP kliens
    2, fix IP cím (IP, maszk, gateway)

Új hozzászólás Aktív témák