- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- Bittorrent topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
-
AMDFan
addikt
válasz johnywalker #100998 üzenetére
Honnan van ez az 1700kbps? Szerintem ezen már túlhaladtunk.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #101000 üzenetére
"... nem tudjuk minek hogy kéne szólnia, mert nem voltunk ott a felvétel készítésénél. Épp ezért lehetetlen elérni azt a célt, hogy a hifi csak "átengedje" azt ami a felvételen van."
Nem látok logikai összefüggést a két mondat között. A HiFi nem azért nem fogja elérni a tökéletesen torzítatlan átvitelt, mert nem ismerjük a felvételek tartalmát, hanem mert a hagyományos technikával ez lehetetlen. Eljön majd az idő, amikor a zenehallgatás nem akusztikus hanghullámok, hanem közvetlenül az agyba küldött jelekkel történik majd. No az már torzítatlan lesz, de a megélt élmény hallgatónként el fog térni.
-
fehér_ember
addikt
válasz johnywalker #101003 üzenetére
Lehet neki szekunder van (--> bocs, csak gagyi poén volt )
Amúgy természetesen a dolby "leaf" demóban sem "falevél" hanem szárnyas mag az ami megkerül minket. Az "amaze" meg pl. az alap kanapérengető mennydörgéses ...stb.[ Szerkesztve ]
-
johnywalker
őstag
válasz fehér_ember #101007 üzenetére
Persze, tudom neked Hm vasad van.De ott is igaz az előbbi...
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #92251648 #100997 üzenetére
Ahamm, akkor a 200 ezres és a 60 milliós lánc között sincs, csak maximum 10% hangzásbeli /élménybeli különbség... Ki érti akkor, miért vesznek egyesek sokmilliós rendszert, ha a "gagyi" is szinte ugyanazt tudja nyújtani... (mondhattam volna autós hasonlatot is, ahol mindegyik autó elvisz A-ból B-be, mert az is kb. 100%-ig azonos teljesítmény ... hiszel ha az a cél, hogy autóval el kell jutni valahová és oda is ér, az 100%).
"csak a zene van"
-
fehér_ember
addikt
válasz johnywalker #101010 üzenetére
Természetesen házimozizáshoz hm vas kell vagy hm proci (akár pc hangkártya is megteheti)+végfok(ok) szükséges(ek). Nem vagyok képben az átviteli korlátokkal, de a régi hm erősítőm is csak s/pdif-et tud. Közel sem akkora gond, mint amekkora egy ugyanolyan képességű modernebb vas beszerzése lenne számomra.
Szerk.:
#101014 Gergo542
Adatlapom, illetve a hm az denon avc-a1d.[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz johnywalker #101005 üzenetére
Most nem túrtam ki a protokoll leírásából hogy mennyi az annyi, de most ellentmondassz magadnak. Mert a PCM stereo 2300kbps, az csatornánkét 1150 kbps.
Nekem amúgy az rémlink hogy optikán tudott az egyik korábbi DAC-om 24bit/96Khz-et. De lehet rosszul emlékszem. -
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #101011 üzenetére
Sokan azért a 10 (vagy kevesebb) százalék különbségért képesek egy halom lóvét ellocsolni. Egy 60 millás (sztereó) cucc általában messze nem ér annyit, mint amennyiért adják szvsz.
Dehát kinek mi mennyit ér meg az elég egy szubjektív dolog.[ Szerkesztve ]
-
johnywalker
őstag
válasz AMDFan #101015 üzenetére
Hm topikban ez jó régen is ki lett tárgyalva.fehér_ember is amit linkelt
ott is ha megnézed a demókat 1 640 kbps körúl van megadva, maximalizálva csatornánként, ez nem véletlen.A Hdmi sem véletlenül lett "kitalálva".
Jahh és a Dac is csak egy "hangcsip".Tehát átalakít az erősítő felé.De számomra ennyi volt...[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #101011 üzenetére
Pedig bizony a HiFi annak a 10 %-nak a hajszolásáról szól. A házimozit nem sorolnám ide, mert ott komoly változások voltak képminőségben az utóbbi 20-30 évben. Ahhoz képest a HiFi-ben szinte semmi történt 50 éve.
-
Ear001
addikt
válasz #92251648 #100997 üzenetére
"A hangzás tervezés, hangfelvétel készítés és keverés a filmiparban ma már különálló szakmákká váltak. Szerintem ez nem történt volna meg, ha nem lenne rájuk igény."
Igény volt, eladói oldalról. Hiszen egy csomó pénzt lehetett begyűjteni szabványoknak megfeleléssel, az ehhez kellő berendezések eladásával, majd erre a vonatra egyre többen felszálltak, vagy mondhatjuk, hogy odafurakodtak a húsostálhoz.
A fogadói oldalon meg megy a délibábkergetés. A legtöbb szoba, hifi rendszer még a két hangszórós megszólaltatással is küzd, már ott is vesztünk a természetességből egy jó monóhoz képest. Hát még öt hangszóró meg a szub elhelyezésével, amit éreznek is, hiszen szinte évente jönnek új varázsszavak, extra csatornák, és ami eddig nem volt jó az most az ultraHXDXVX-el már tuti tökéletes lesz.
Én a házimoziban két dolgot látok, egyfelől azt, hogy aki lemarad, az kimarad, őrületes az erkölcsi avulása a cuccoknak, a másik, hogy egyre erősebb a szakadás a való világtól, minden szimulált, sterilizált és mindez műszaki oldalról nagyon megmagyarázva, megerősítve. Nem tudom, Glenn Gould jó szívvel keverne hangjátékot egy összes Harman meg Dolby pecsétet megkapott stúdióban?
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz dgyuri0123 #101021 üzenetére
hát pedig jobb minőségű felvéelek nem készülnek, hallgass meg egy sheffield lab felvételt 1980 körülről.
lejátszás oldalról is mi változott? nem született olyan technológia, hogy olcsón tudj jó minőségű zenét hallgatni. a 80as években is kb 4-5 havi átlagfizetésből jött ki egy decens hifi és most is. még a műszaki megoldások sem változtak, született egy-két új erősítő kapcsolás (bár mindeki csövezik, meg visszanyúl az A osztályra), fejlődtek a dacok, de egy 90-es években gyártott és jól megépített parasound dac hülyére veri a fél mezőnyt, nem kapod meg 100 euróért, de még 500-ért sem azt a minőséget. hiába van optika, meg koax, ha a sony TVm kimenete hányadék hangminőséget produkál, előbb hallgatok bluetooth fülhallgatót mint azt a retket.
ami fejlődött még, az a bitráta, de minek? a redbook minőséget is egy kisebb afrikai diktatúra éves költségvetéséből tudok csak tűrhetően megszólaltatni.a 90%-ot meg elég könnyű objektívan mérni. azért önmagában az, hogy a teljes spektrumon felismerhetőek a hangszerek, az az információ 80-90 százaléka (nem az élményé, meg mittomén ilyen megfoghatatlan dolgoké, hanem száraz mérhető adatoké). és innentől fölfele meg érvényesül a "law of diminishing returns", ami miatt drága a high-end. olyan ez mint a hangnyomás. a rekord 90%-át pikkpakk eléred, aztán minden egyes decibel pluszért vért izzadsz.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Ear001 #101022 üzenetére
Pont ma délelőtt beszélhettem egy So..-ból átigazolt emberrel (kolléga), aki elmondta, hogy a stúdiókban mindent utólag látnak el effektekkel. Egyszerűen kikeverik a térhatást, a hátteret, meg az összes többi sz@rt..abból lesz a filmhang. Emberek meg azt hiszik, hogy van mögötte valamilyen tudományosság, pedig semmi lóf....
#101023orbano "lejátszás oldalról is mi változott? nem született olyan technológia, hogy olcsón tudj jó minőségű zenét hallgatni. "
Mondtam én olyat, hogy olcsón jót?
Ami nálad 90%, az nálam 10, mert szubjektív dolgokról van szó, tudniillik.. a hangminőség egésze /élményfaktor, semmivel nem mérhető, főleg nem százalékokban. Részemről marad a 10 % egy "gagyi" rendszernél, mert abból az élményből és hangminőségből, ami elérhető lenne, ennyit képes átadni. Inkább mondanám kellemetlennek, mint élménynek egyes rendszerek hallgatását, ergo átmegy negatívba az élményskálán...nálam. Hogy ti ezt 90%-ra értékeltiek, jogotok van hozzá, de nem tudnál meggyőzni az ellenkezőjéről, hogy egy egy elveszett hang, vagy harmónia, vagy egy torz énekhang stb stb. hány százalékot van le a produkció értékéből, szóval, ezen ne is vitatkozzunk a jövőben, mert nem vagyok meggyőzhető ebben...sem. Köszi![ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#92251648
törölt tag
válasz Ear001 #101022 üzenetére
Én a filmiparon belül létező szakmákról írtam. A filmkészítés egy igen drága műfaj, amiben szerintem nem költenének feleslegesen hangtechnikai stábra, ha nem látnák hasznát. Az új formátumok a felvevő stábot szinte semennyire sem érintik, ezek csak a folyamat végén kapnak szerepet, amikor a kész anyagot végleges formájába hozzák. Ez sokszor nem is a film- és hangstúdiókban, hanem a kiadóknál történik. Én 30 éve ugyanazokkal a mikrofonokkal dolgozom és rögzítőt sem kellett cserélnem az elmúlt 6 évben. A kommersz kereskedelem egy eléggé más történet, ott sokkal jobban érvényesülnek a varázsigék és a marketing dumák, meg a 2 évente kötelező készülékcsere. Lásd Atmos, MQA és társai!
Azzal viszont egyetértek, hogy a zenehallgatásra, filmnézésre használt szobák többsége erősen limitálja az élményt. Legtöbben még egy pár hangsugárzót sem tudnak normálisan elhelyezni (elég benézni néhány topikba és az ott közzétett fotókra), a sokcsatornás rendszerek elhelyezése pedig sokszor inkább komikus, mint megfelelő. Ezernél is több hobbitárs szobájában jártam eddig, cifra dolgokat láttam, pedig a hozzám forduló emberek az átlagnál igényesebbek a rendszerükre.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz dgyuri0123 #101024 üzenetére
A mérnökök hangreprodukciót fejlesztenek, ami számokban mérhető, azzal is dolgoznak. Az, hogy Te személy szerint milyen skálán méred az impresszióid, teljességgel irreleváns.
Autós hasonlattal: A Nissan konstruktőre tengelytávra, gumivastagságra, és az ezzel elérhető tapadásra, oldaltartásra, gyorsulásra építi a GT-R-t és a Juke-ot is, nem megfoghatatlan "vezetési" élményre. A végeredmény is SI mértékegységekkel leírható, nem kell hozzá bevezetni vezetési élményfaktort, mert sehova nem vezet, ahogy ez a "vita" sem.
A vér nem válik VAZZE!™
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #101021 üzenetére
"10% eltérés az semmi hifiben...."
Ezzel így nem sokat lehet kezdeni, mivel a HiFi-ben az élmény jellemzésére és a megélt különbségek leírására nincsenek egzakt mértékegységek. De eddig nem is erről beszéltünk, hanem a kiadványok (pl. a filmek) alkotóinak szándéka és a néző/hallgató által megélt élmény közötti kapcsolatról. Márpedig ha felismered a hallott hangszereket és a mű minden zenei hangja kellő megszólalási arányokkal eljut hozzád, akkor a zeneszerző szándékainak többsége máris teljesült, ehhez nem kell HiFi rendszer sem. Ami ez felett van, az már a HiFi felségterülete, de az összes információ szempontjából ez szerintem nem több 10 %-nál. Próbáld így érteni a korábbi kijelentésemet, hiszen azzal a tiedre reagáltam! ("...tudod mi jön vissza ebből? Kb. a 10 %-a")
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz orbano #101026 üzenetére
"mert sehova nem vezet, ahogy ez a "vita" sem."
A vitát most sem én kezdeményeztem. Én elmondtam a véleményem, (nem neked) erre kontráztál. Bocs...
#101027fapaci "Ezzel így nem sokat lehet kezdeni, mivel a HiFi-ben az élmény jellemzésére és a megélt különbségek leírására nincsenek egzakt mértékegységek."
Ehhez képest szerinted 90% az, ami szerintem 10%, akkor miről beszélünk?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #101028 üzenetére
"Ehhez képest szerinted 90% az, ami szerintem 10%, akkor miről beszélünk? "
Én információ mennyiségről.
-
Ear001
addikt
válasz #92251648 #101025 üzenetére
Nem felesleges a költés, hanem szükségszerű, hiszen ultraHD Dolby 99.44 nélkül egy csomó film eladhatatlan lenne. De ez nem műszaki fejlődés, ez nem a reprodukcióhoz kell, hanem az üzleti sikerhez. Ezt jól kitalálták a stúdiós világban is, nem hiszem, hogy te nem látod.
-
#92251648
törölt tag
válasz Ear001 #101032 üzenetére
A stúdióknak és a forgató stáboknak ehhez nincs köze. Én ugyanabban a Wave 96/24 formátumban dolgozom 25 éve. Hogy a végén milyen formátumban adják ki, arról én sokszor nem is tudok, ez a kiadó és terjesztő hatásköre, ezért mondom, hogy ez nem műszaki kérdés, sokkal inkább piaci, ahogy Te is írtad.
-
funkmester
aktív tag
hi, az egybites es a multibites dac-ok kozt milyen kulonbseg van a gyakorlatban?
-
skoos
őstag
Sziasztok,
javaslatot kérnék tőletek.
Sztereo erősítő vásárlás előtt állok. Nem tudom, melyik szerelési opciót válasszam:
- X3000 HM receiverem nem rendelkezik pre out-tal, így csak egy átváltóval ( [link] ) lehetne összedrótozni.
- ha eladnám az X3000-t és vennék egy használt, de nagyobb tudású erősítőt (pre outtal), akkor talán a koncertfimeket is tudnám átdugdosás nélkül sztereón hallgatni?
Ez jobb megoldás nem? -
Teal'C
addikt
Sziasztok
Családon belülről hozzám jutott az alábbi rendszer, szeretnék jobban belemélyedni a zenehalgatásba és arra lennék kiváncsi hogy van-e esetleg olyan darab benne amit érdemes cserélni gyártón belül vagy jó így? Esetleg érdemes-e beszerezni egy eq-t hozzá? Illetve milyen hangfalat vegyek? Mind hibátlan darab némi használatból és az eddigi kallódásból eredő karc van rajtuk. 10 éve nem voltak használva kb de kipucoltam mindet és hibátlanul teszik a dolgukat.
Technics
SA-GT650 tuner
RS-B465 deck
SU-VZ320 amp
SL-PD887 cd 5 disk[ Szerkesztve ]
"Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés" Nem már nincs kerítés!!!
-
s4tch
veterán
válasz kukulec #101042 üzenetére
Nekem van egy könyvtárnyi zene (kb. 40 track) összeválogatva azért, hogy legyen kéznél valami, amit ismerek, szeretek, és tudom, hogy kéne szólnia. Kb. évente átnézem, törlök, bővítem, aztán megy pendrive-ra, ha hallgatózni megyek valahová. Csak onnan jutott eszembe, hogy a You look good to me és a Your latest trick is benne van a ~40-ben. Mondjuk a válogatás nagyja jazz és rock.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest