- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
GxxANC
csendes tag
Akkor miért ne csináljunk egyszerű 6 dB/okt Butterworth szűrőt. Egyenes fázismenet, és egyenes amplitúdómenet. Kereszetzési frekvencia lehet 6 kHz, esetleg feljebb, de sztem maximum 8. A Monacort én is szívesen megmérném, de sajna nincs ebből a típusból itthon. A magasom viszont monacor, DT-25N, és teljesen azt a frekimenetet produkálja, mint a gyári adatlapon. Sztem ez a mélyközép se lehet lényegesen rosszabb.
-
Ebit
addikt
Nem szerettem volna egy beláthatatlan analog-digitális háborúba, belemenni, az a baj, hogy főleg a neten, nagyon sok félinfo van, amit, már mások később tényként kezelnek.
Régi szép időkben volt lehetőségem azonos zenei anyagot meghallgatni, digitális-analóg minőségi lejátszókon, és számomra az eredmény egyértelmű volt.
Üdv:
Ebit
-
dabadab
titán
Elvileg is pont ugyanannyira korlatozott, mint a digitalis. Abbol, hogy pl. egy magnesszalagon mekkora reszecskek vannak, azok hogyan helyezkednek es mekkora a szalagsebesseg, pont ugyanugy ki lehet szamolni a maximalis felbontast, mint X bit / Y Hz mintavetelezes eseten.
(A teljesen absztrakt analog rogzitoberendezes (amit nem korlatoz sem a kvantummechanika, sem a vilagegyetem merete) meg melto ellenfelere talalna a vegtelen sok bittel es vegtelennul nagy frekvencian mukodo digitalis cuccal.)
DRM is theft
-
vili13
őstag
"Tehát elvileg korlátlan az analóg technika ugyebár."
A fenét korlátlan. Legalább annyira korlátolt, mint az analóg technika elvakult hívői. Még ha a zajtól el is tekintünk - amit ugyebár az analóg rendszereknél igencsak nehéz volna megtenni - az elektronokat akkor sem tudjuk darabolni. Vagyis az analóg technika felbontása nagyon is véges, ráadásul rémesen pontatlan, ami digitálisan a bitek számának nem is túl nagy mértékű emelésével elég gyorsan felülmúlható.
-
dabadab
titán
"Holott már több mint 10 éve léteznek analóg számítógépek."
Egy kicsit regebben, mar az okori gorogok is... (Tenyleg!) Arrol viszont nem tudok, hogy jelenleg barmilyen komoly analog gep lenne hasznalatban - nem lehet, hogy osszekeverted oket a kvantumszamitogepekkel?
szerk: eppenseggel a CD sem az a konkret up-to-date technologia, tobb, mint harminc eves multja van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
(Van egy olyan erzesem, hogy valahol, valamiert menthetetlenul elbeszeltunk egymas mellett. Talan most kiderul, hogy hol.)
"[i]Hogyan tudtak ezelőtt 25-30 évvlel ezelőtt LP-re rögzíteni (és vissza is játszani!) 80-100kHz-es mérő jeleket"
Jo minosegu felszerelessel. Nem ertem, hogy ez mikepp jon ide, ennek semmi koze ahhoz, hogy vegtelen felbontasa van-e az analog medianak, mert a 100 kHz a vegtelentol nagyon messze van.
"mely teljesítmény ma már nem okozna olyan nagy gondot a digitális technikának sem. De még mindig sokkal drágább mint analógon."
Az akarmilyen jel digitalis rogzitese rohelyesen olcso: ami sokba kerul, az a lanc analog resze, konkretan az ADC, de a digitalis technika egyaltalan nem draga (pl sztereo, 64 bit / 1000 kHz mintavetelezesu jel rogzitesehez 16 MB/s savszelesseg kell, ezzel egy szemetteleprol guberalt PC is siman megbirkozik).
"Tessék mondani mennyi a magnószalag információ sűrűsége? Meg sem tudod állapítani. Annyi a változó a technikában"
A fotosoknak nem okoz gondot az, hogy megmerjek az analog film felbontasat es dinamikatartomanyat, pedig ott is vannak valtozok dogivel. Nyilvan a vegeredmeny nem egyetlen szep konkret szam lesz, mint digitalis technikanal, hanem valamifele eloszlasfuggveny, de ettol meg merheto marad mind az idobeli, mind az amplitudobeli felbontasa.
"Tessék 85-86dB-es valós dinamikatartományt elérni digit technikával 1% torzítás alatt."
Tessek, 50%-os negyszogjel, ciklusonkent tizszeresere novekvo amplitudoval, 120 dB dinamikaval: 0, 1, 0, 10, 0, 100, 0, 1000, 0, 10000, 0, 100000, 0, 1000000.
DRM is theft
-
vili13
őstag
"És a digit technika mégiscsak egy folymatos az analóg technika szolgáltatta adatfolyamot dolgoz fel ahol - tetszik vagy sem - adatvesztés történik."
Tetszik vagy sem, vannak ma már teljesen digitális hangszerek is - ha még nem hallottál volna ilyesmiről -, ahol nincs semmiféle analóg adat+zajfolyam, amit konvertálni kellene, és ahol adatot veszteni lehetne, ugyebár. Tetszik vagy sem, amíg nem lépsz ki a digitális világból, az egyetlen korlátozást az emberi fantázia határai jelentik.
-
Én is ezt vártam. De pl. a digitális zongorával is az a baj, hogy csak félig digitális,
hiszen egy jobb zongora hangjait digitalizálják (pl.: Steinway, Bösendorfer, Fazioli), majd azt játszák le.
Szegény (eredeti) zongora hangja átmegy egy A/D, majd D/A konverzión, erősítik beépített erősítővel és megszólal egy 8 wattos hangszórón.
El lehet képzelni milyen minőségromláson megy keresztül. Nem is csoda, hogy a digitális zongorát csak tanulásra ajánlák (mondjuk pianínó helyett), és "komolyabban" csak a pop zenében használják... -
vili13
őstag
Egyrészt nem csak szinusz állítható elő digitálisan, hanem ki lehet indulni eleve szélesebb sávú háromszög, fűrész vagy négyszögjelből, és lehet azt - lehetőleg ugyancsak digitálisan - tovább szűrögetni. Másrészt ha nagyon muszáj, - hála Fourier-nek - kellő számú szinuszból bármit össze lehet rakni, tetszőleges akusztikus hangszer hangját is, meg olyat is, amit azokkal lehetetlen volna létrehozni...
-
dabadab
titán
"Az ADC-nek mely analóg része a gond? Az aluláteresztő szűrő?? Mert a döbbi már a digitális rész."
A szuro, a zajszigeteles, a tap, a letraellenallasok pontossaga (ha azokat hasznalnak), illetve ezeknek az ara. Nezz meg egy alaplapra integralt hangchipet: harom centbol kihozzak, hogy siman tudjon dolgozni 24/96 hanggal, viszont a masik harom centbol csak olyan analog komponensekre tellik, amik max egy Szokollal versenykepesek.
"A fotózás az majdnem digitális. Ugyanis meghatározott időközönként vesz mintát az analóg jelből. Másodpercenként 32-35-öt."
??? Egy fenykepnel (hacsak nem valami trukkfelvetel keszul) pontosan egyszer vesznek mintat, exponalaskor, ennyi. A fenyerzekeny reteg terbeli felbontasat egyebkent ugy merik, hogy fekete-feher csikos mintat fenykepeznek es megnezik, hogy milyen suru minta az, amikor meg meg lehet kulonboztetni az egyes vonalakat - ennek mintajara a szalag idobeli felbontasat kulonbozo frekvenciaju negyszogjellel lehetne tesztelni es megnezni, hogy milyen frekvenciaig marad elkulonitheto a negyszog teteje meg alja (mivel sem a fenyerzekeny, sem a magneses reszecskek nem egyenletesen helyezkednek el, ezert mindket esetben statisztikai modszereket kell alkalmazni, de ez azert nem olyan nagy nehezites). Az analog fenykepek dinamika-mereserol igy hirtelen nem tudnek beszamolni, de merik es szinte bizonyos, hogy azt a modszert is kb at lehet forditani a magnesszalag amplitudoerzekenysegenek meresere (hiszen vegul is ugyanarrol van szo).
#4221: "a digit technika ugyanúgy a kvantummechanika korlátjaiba ütközik. Vagy a digit technika építőelemeire nem vonatkoznak a fizika törvényei?"
De. Meg szerencse, hogy en is ezt irtam a #4191-ben
#4222: "Ha az általad forzírozott "problémákat" ki tudja majd küszöbölni az analóg technika akkor az analóg módon rögzített jel is javuló tendenciát mutat majd (mint ahogy azt teszi folymatosan ma is)"
Persze, az analog technika is fejlodget, de rettenetesen draga a digitalis technikahoz kepest. Hogyan kuldesz at egy nagyfelbontasu analog hangfelvetelt a vilag tulso felere? Athuzol az oceanon egy masfel meter atmeroju rezkabelt? Becsomagolog a mesterszalagot es postara adod? Mindketto rettenetesen maceras es koltseges ahhoz kepest, hogy egy emailhez odacsatolod a file-t.
" A CD leolvasása analóg módon történik."
A CD remek pelda. 26 evvel ezelott jelent meg a boltokban, az audio CD-re rafert ugy 747 MB zenei adat. Huszonot ev eltetevel mar BluRay lemezek jelennek meg, azonos fizikai meret mellett 50 GB adattal (es immar normalisan seekelheto formatummal es joval robosztusabb hibajavito koddal), vagyis az eltelt idoben tortent itt egyreszt egy hetvenszeres novekedes (es ez csak az optikai lemezek terulete, amik mara gyakorlatilag a sor vegere szorultak, a HDD-k adatsurusegehez (es megbizhatosagahoz es ar/teljesitmeny aranyahoz) kepest sehol sincsenek) masreszt meg a CD-k olvasasahoz szukseges elektronika ara a melybe zuhant, a jelek ertelemezesehez es feldolgozasahoz szukseges chipekbol ezret kapsz egy zacsko savanyucukorert. Ez alatt mi tortent az analog technikaban? Mennyit javultak az adott aron kaphato tapok, eloerositok? Valamicsket, de messze nem ennyit, egy jo minosegu CD lejatszo ma is draga, mert az analog reszeknel egesz egyszeruen nincsen ilyen drasztikus fejlodes.
Toncsi #4233: "A hangtechnikában a probléma nem a jel tárolása, hanem a jel felvétele és lejátszása."
Aham, tehat a keveres, a tarolas, a tovabbitas, a sokszorositas meg a tobbi nem problema? Nezted mar, hogy mennyibe kerul a jofajta (vagy akar a legrosszabb fajta) bakelit nyomasa? Vagy probaltal mar hordozhato lemezjatszot venni (es a zsebedben magaddal vinni par szaz lemezt)? Utanaszamoltal, hogy mennyire kulonbozo koltsegei vannak annak, ha az ember vilagszerte lemezboltokat uzemeltet meg ha fello egy iTunes-fele webaruhazat? Hogy mennyi penzbe kerul (es mekkora helyet foglal es mennyivel macerasabb hasznalni) annyi analog modon mukodo effekt, mint amit egyetlen normalis hangfeldogozo program tud?
Persze, a felvetel es lejatszas az, ami meg ma is maceras, mert ott nem lehet meguszni az analog vilaggal valo bajlodast - az osszes tobbi koztes lepesnel vegig maradhat az ember a digitalis birodalomban.DRM is theft
-
dabadab
titán
"Ezért is tré a nem digitalizált hangmintából dolgozó elektronikus hangszerek hangja..."
Gondolom ez alatt arra gondoltal, hogy "akkor, amikor mas hangszerek hangjat probaljak utanozni"
Mondjuk a vilag azert mar nem a Yamaha DX-7-nel tart (mondjuk abban meg raadasul analog oszcillatorok voltak ), sot. Egy normalis digitalis zongorahoz ugy keszul a hangmintagyujtemeny, hogy egy zongoristat bezarnak a studioba zongorastul es addig ki sem eresztik, amig minden hangot x kulonbozo modon le nem billentette - csak az a baj, hogy ez meg mindig nem eleg jo es innen mar nincs igazan hova tovabbmenni. Eppen ezert egyre nagyobb figyelem fordul a fizikai modellezes irant, ahol gyakorlatilag epitenek egy virtualis zongorat es kiszamoljak, hogy az milyen hangot ad ki magabol, erdeklodok hallgathatnak demokat (ez szintisztan modellezett, de vannak hibrid megoldasok is (hangminta + modellezes)).#4247 Ba cy lus: "A hangszereink sok száz év alatt fejlődtek ki, tessék tudomásul venni, tiszteletben tartani őket."
Mint ahogy azt is, hogy a hangszerek keszitesenel altalaban igyekeztek a letezo legjobb technologiakat hasznalni. A zongorakeszitok nagyon sokaig a technologia elvonalat kovettek, az ipari forradalom femipari fejlesztesei nelkul nem is letezne a modern zongora. Az a fajta ludditizmus, amit itt ebben a topikban is gyakran erezni, nekem leginkabb korunk talalmanyanak tunik, a regi idok hangszerkeszito mesterei messze nem voltak ilyen maradiak (bar persze az is lehet, hogy voltak olyanok is boven, csak azok a feledes homalyaba merultek , ellentetben pl. Stradivarival, aki lelkesen kiserletezett).
Egyebkent pl. a zongora hangjat egyaltalan nem volt szokas tiszteletben tartani, mashogy szolt az a zongora, amit Bach eloszor latott es az, amit vegul megszeretett, mashogy az, amit Mozart koraban hasznaltak, megint mashogy az, ami Lisztnek jutott es megint mashogy a modern zongora (es ezeken belul is volt szoras rendesen).
"Mert majd talán tökéletesen leutánozzák egyszer az igazi hangszereket?"
Ez peldaul egy remek indok. Egy hangversenyzongora draga es sok helyet foglal, tobb meg plane (mert ugye nincs ket azonos hangu zongora), maceras oket bemikrofonozni (meg ahhoz megfelelo terem is kell), hordozni, stb. Ezzel ellentetben egy korrekt digitalis zongora nem olyan nehez es draga (az ar nagy resze a billentyuzetbol jon, azt nem lehet meguszni, viszont az nem is problemas (egy digitalis zongoraba is bele lehet pakolni a komplett kalapacsmechanikat), az elektronika ara hosszu tavon a nullahoz kozelit).
Egyebkent pl. manapsag mar szinte senki sem hasznal analog szintetizatorokat, mindenki atallt a virtual analog cuccokra, amik szoftverbol modellezik a mindenfele oszcillatorokat, szuroket meg egyebeket."Az új digitális hangszerek (új hangszínekkel) meg a fentebb már említettek miatt felejtősek."
Oke, akkor most kihajitom "a nepszeru francio trio, Jean, Michel es Jarre" ((c) Ifjusagi Magazin ) komplett munkassagat, mert nem er semmit, nem is szolva a kortars komolyzene szamos alakjarol, akik ezt nem tudjak
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#56474624
törölt tag
Ez is lehetséges. Egyébként még amikor az eset után levettem a készülék borítását, és betettem egy lemezt, próbáltam a lemez forgását kézzel megindítani, invitálni, de akkor nem történt semmi (több alkalommal is próbálkoztam így).
Legjobb lesz elvinni megnézetni, hálistennek ez ott nem kerül semmibe. -
#56474624
törölt tag
Lehet ráhibáztál? Este megint leállt a motor (ennyi idő után először), de szét sem szereltem a CD-lejátszót, csak úgy ahogy volt két kézbe kaptam, picit megmozgattam a levegőben fel-le (mozgáshiányos szegénykém ), és már forog is megint azóta.
Elvinni még persze mindig nem vittem a szerelőhöz. -
shtml
őstag
A szubjektumra hat, nem a hangra. A "hallott hang" már önmagában csúsztatás, mert magában foglalja a szubjektumot. Ezzel az erővel attól is jobb egy adott cucc hangja, hogy többet fizettél érte.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Aha, szóval azzal hárítod el a filcezés hatásának vagy hatástalanságának igazolását (vagy simán kiderítésést), hogy ilyen kicsi hatást méréssel (adott esetben vakteszttel) nem lehet kimutatni. Ehelyett inkább higgyem el bemondásra? Az korrektebb igazolás?
Ügyes, de nem eléggé.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Na-na! Jobb lenne, ha a tárgynál maradnál, szóbűvészkedéssel semmire nem mégy. Ha nem tudsz vagy akarsz tágyszerűen megbeszélni valamit, akkor inkább hagyjuk, engem annyira nem érdekel a dolog.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
detroitrw
addikt
Szia!
miki-vel csináltam /az erősítőtől függetlenül/, csupán a hálózatba volt bedugva és a hangfalakkal összekötve
van olyan is ami vonalkimetes /mármint az erősítőből/ ott minden egyes kapcsolásnál -20 és 0 dB között zajt csap ütemesen váltva egymásta hangerőszabályzó az relés /ha erre gondolsz/, manuálisan /az erősítőről/ és távírányítóval is ugyan úgy produkálja.
a készülék gyári
ha esetleg neked is van még hozzáfőzni valód, tanács vagy egyéb észrevétel szívesen fogadnám
Üdv. s köszi /neked is /
-
shtml
őstag
A saját írásomat ne értelmezd nekem, te hoztad be kínodban ezt az egész pszicho-marhaságot, aztán csúsztattál egy jó nagyot. Bizonyára kevered a pszichoakusztikát (ami egy elég egzakt dolog) az ember pszichés állapotával, ami egészen más. Én még a színek hatását is fizikával magyaráztam, igaz, csak poénból.
Ellentmondásba pedig te kerültél pl. azzal, hogy azt állítod valamiről, hogy te kiválóan meghallod a különbséget, másfelől viszont szerinted vakteszttel kimutathatatlan a dolog. Vicces, mert ha te meghallod a különbséget és (állítólag) annyian mások is, akik filcezik, fagyasztják, demagnetizálják és pszichoterápiára hordják a CD-iket, akkor egy vakteszten ugyan miért ne hallanád ki, hallanátok ki?
Mindezzel persze nem állítom - nem is állíthatom -, hogy nem hallható a hatás, bár kevéssé tartom valószínűnek. Csak épp furcsállom azt a logikai bukfencet, amivel egyrészt kihallhatónak, másrészt viszont hallhatatlannak tartod/mondod.
Ez az egész engem Uri Gellerre emlékeztet. Ő is nagyon óvakodott objektív teszkörülmények között bemutatni "tudását", aztán amikor rákényszerült, nagyon fel is sült.
Szerintem vmilyen nyákos Takamisawa, vagy Schrack relékkel van megoldva a dolog. Ezeknek a mechanikája meg ilyesmi hangot ad kapcsolásor.
A mechanika zaja jut ki a hangszórókra, attól durrognak? Te egészen új dimenziókat nyitsz meg az elektroauksztika előtt. The Twilight Zone...
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
-
#56474624
törölt tag
Én voltam. De ott a sininél mikor megvettem, megnézték, és azt mondták, hogy ezzel nem kell semmi extrát csinálni, csak ne állítsam el a kis potikat, amik rajta vannak. Eleinte még abszolút jól is működött, semmi bajom nem volt vele, azóta egyértelműen rosszabbodott.
És persze nincs rá garancia... -
#56474624
törölt tag
Hát ez nem hangzik túl jól.
Már csak azt lenne jó tudni, hogy velem ezt az információt vajon miért nem közölték így a vásárláskor, mikor egész egyszerűen szóba került pont ez? Persze én vagyok a hülye, hogy az eladókra hallgattam, de a fene sem gondolta... Lényeg, hogy ők szakmai szemszögből jól végezték a dolgukat, mert mehetek majd oda a közeljövőben plusz egy lézerért.
Hiába, a hülyeség(em)nek ára van... -
shtml
őstag
Valószínűtlen, hogy széthajtotta a lézerdiódát. A gyárban minden bizonnyal végeztek valami tesztelést és ahhoz olyan áramerősséget állítottak be, amelyen nem megy tönkre a dióda.
Egy jobb konstrukción pedig eleve nem tudsz olyan áramerősséget beállítani, amely tönkreteszi a diódát. Mert ugye mibe kerül egy ellenállást a potméterrel sorosan bekötni? Vagy akár áramkorlátozó áramkört?
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Sem időm, sem hely nincs itt arra, hogy részletesen elmagyarázzam
Istenem, nehogy elmagyarázd! De írhatnál már végre olyasmit is, amit még nem tudok. Csupa közismert dolgokat tálalsz itt úgy, mint ha te találtad volna fel a spanyolviaszt.
Az meg, hogy gyárilag akkora áramra állítják be, hogy pár óra alatt tönkremenjen, úgy badarság, ahogy van. Tudod, a gyártók is ismerik az áram/élettartam karakterisztikát.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Megelőztél, csak később jutott eszembe, hogy Ba cy lusnak biztos van mérőlemeze.
Ennek a módszernek az eredményessége erősen függ az alkalmazott tűerőtől (sőt a szükséges anti-skating erő is függ tőle), de jobb valóban nincs. A mérőlemezen érdemes a minél magasabb frekvenciájú és hangerejű sávban végezni a két csatorna hangerejének összehasonlítását.
Ha nem sikerül szűk tartományban meghatározni az optimális értéket, akkor további támpont lehet egy halk sávban a két csatorna tűzajának egyenlőre állítása.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
dabadab
titán
-
shtml
őstag
Az AB (vagy akár ABX) teszt nem megelelő mérési módszer. [...] Ha háromszor elmondok vmit és még mindig nem akarnak megérteni akkor többször nem ismétlem magam.
Tökéletesen megértelek, csak éppen értek egyet veled.
Avagy miután háromszor leírtad, már automatikusan igazzá válik?
(#4784) Ba cy lus:
Meglehetősen pontos. A színképnek tökmindegy, milyen messziről vizsgálod, max. a vöröseltolódást kell figyelembe venni, de az automatikusan adja magát. Sőt a vöröseltolódás megkönnyíti a zavaró jelek elkülönítését, mert azoknak más lesz a vöröseltolódásuk.[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Mert hiányos ismereteitek alapján szűklátókörű látásmóddal tagadtok vagy követeltek dolgokat.
Attól, hogy nem értünk veled egyet, még nem kell feltétlenül a mi hiányos ismereteinkre gyanakodnod - persze ha ettől jobban érzed magad, ám rajta.
És még csak kipróbálni sem vagytok hajlandóak a dolgokat
Őszintén szólva én akár ki is próbálnám - annak ellenére, hogy fizikai megfontolásokból kételkedem benne. Egyetlen akadálya a dolognak az, hogy nincs két példányom ugyanabból a kimondottan jó hangzású CD-ből, pénzt pedig nem kívánok áldozni arra, hogy bebizonyítsam más megalapozatlan állítását, amelyet ő deklaráltan nem kíván bizonyítani.
nem nagyon van a mérési eredmények és a hallott hang minősége között egyértelmű összefüggés egy bizonyos szint felett
Valóban, pl. a Mars felszíni hőmérséklete és a lejátszott hang minősége között kevés az összefüggés. Amivel finoman azt akarom közölni veled, hogy ha nem találsz összefüggést a mérés és a hallott hang minősége között, akkor nem azt méred, amit kellene. Erre ugye tipikus példa a korai tranzisztoros erősítők, amikor harmonikus torzítást mértek IM torzítás helyett. Mihelyt rájött valaki arra, hogy a rádiótechnikából régóta ismert IM torzítást kellene mérni, rögtön kiderült az összefüggés. Ezen elgondolkodhatnál kicsit, mielőtt butaságokat mantrázol.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Nem szükséges, továbbá hiábavaló próbálkozás, hogy meg próbálj keverni. Az olyan lejátszón ui., amely a lehető legjobban kiküszöböli a CD-ről jövő jittert (bizonytalan pitek, rezeg a lejátszó, különböző frekvenciákkal ingadozik a fordulatszám, esetleg nem az eredeti matricáról nyomták a CD-t stb.), viszont közvetlenül a DAC előtt pontosan - leginkább buffereléssel kombinálva - generál egy minél kisebb jittert tartalmazó órajelet, akkor is hallhatatlan lenne a filcezés, ha egyébként más lejátszókon hallható lenne.
Sőt olyan eljárásról is tudok, amely a felvételkor alkalmazott mintavételi frekvencia jitterjét is valamelyest képes a hallhatatlan tartományba feltolni, némiképp hasonlatosan ahhoz, ahogyan a kvantálási zajt is fel lehet nyomni a hallhatatlan frekvenciák tartományába.
Szóval igazán leszállhatnál a magas lóról, ne gondold, hogy más - pl. dabadab vagy én - síkhülye a témához. Ez vonatkozik az ex cathedra kijelentéseidre is.
Edit: a #4785 első mondatából kimaradt egy nem szócska. Helyesen:
Tökéletesen megértelek, csak éppen nem értek egyet veled.
[ Szerkesztve ]
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
Tájékozatlanságodnál már csak az önhittséged nagyobb. Mióta megy DC-offsetes jel a hangszórókba, he? Szimmetrikus tápellátásnál egyértelmű a dolog, de egypólusúnál szerinted mire is van a kimeneti elkó? Dísznek, mert olyan szép nagy és színes? Vagy csöves végfoknál hogyan is megy át egyenfeszültség a szekunder oldalra, a hangszórókba - netán egyenirányítják?
(#4825) DDL:
Vagy talán te sem érted, amit írsz. Amin nem lepődnék meg...
(#4826) DDL:
Iinkább neked lenne szükséged egy kis nekifutásra.
Nem ártana kicsit visszavenned a nagy arcodból. Csak jó tanács, nem kell megfogadnod. Úgysem fogod.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
#56474624
törölt tag
Persze, soványka, nade egy ilyen karba mégis mennyiért vegyek?
Tudom, hogy az a gyenge pont, viszont ha most abból is vennék valami jobbat, akkor az már kicsit többe fájna összesen.
Egyébként meg lennék elégedve a mostani produkcióval is, ha a belső barázdáknál is hozná a szintet, legalábbis nem torzítana (persze nem minden lemeznél torzít, de tudom, hogy lehetne ennél jóval jobb is). Igazából ez a nagy bajom.Az Audio Technika AT440 ebből a szempontból nem lenne rossz mások tapasztalatai alapján, csak félek, hogy akkor végeredményében túl szélsőséges irányba tolódna el a hangkép.
Új kar amúgy mennyibe kerülne (akár használtan is), amibe már nyugodtan rakhatok Denon DL-160-at? Csak mert ha nem sokkal többe lennék úgy, akkor lehet meggondolom a dolgot.
-
#56474624
törölt tag
Úgy gondolom, hogy egy jobb hangszedőnél kisebb lesz ez a torzítás. Ez is a cél. Eleve ha elliptikus tű lenne a hangszedőben, már jobban állhatnék ezügyben... Az enyém félgömbhegyű sajnos.
Hangkarcserével meg úgy látom, összességében 70-80 alatt nem úszom meg. Csak azt nem értem, hogy a tök alap (50-60 ezer Ft-os) Pro-Ject gépekbe hogy a fenébe teszik bele az MC-t? Vagy az olyan is?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Értem. Mintha pár hónapja aliscában is hasonlót mondtak volna a tp 16 mk II-es karral kapcsolatban.
Csak egyvalamit nem értek. A belső barázdák torzítását nem lehet sehogy csökkenteni?
Szóval jön ott egy nagy dinamikájú rész, és legyen akármilyen jó hangkar-hangszedő+futómű rendszer, hallható és kissé illúzióromboló hatású torzítással fog megszólalni? -
rii
nagyúr
a vaterás csávó pont az ellenkezôjét állítja ... gondolom el akarja adni :-/
"..... Abból az időből származik, amikor a MISSION még minőséget gyártott......"
idôközben megtaláltam azt a POST-odat is, ahol emlted ezt a hangfalat.
Sajna a Rogers -nél meg szeretném betartani a sorbanállást, és ott már van egy érdeklôdô ..
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen