Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AMDFan

    addikt

    válasz orbano #15043 üzenetére

    "akkor egy csendes szobában letekert hangerővel nem tudom élvezni a nagy dinamikát?"

    Tudtam, hogy valaki félreérti :) Én nem ezt mondtam. Vagy szerinted letekert hangerőnél nincs hangerőkülönbség a csend és a dobütés között?

    A hangerő azért játszik be a képbe, mert én úgy gondolom, hogy ha egy csendes szobában hallgatsz egy rendszert letekert hangerővel, aztán közvetlenül utána egy másik rendszert nagy hangerővel, akkor nem tudod megállapítani melyik a dinamikusabb. Persze ha 30 éve hifizel akkor lehet, hogy meg tudod, én sajnos nem. És most az esetemben nem erősítőről van szó, hanem forrásról, ahol szvsz sokkal kisebbek a különbségek mint az erősítők között.

    [ Szerkesztve ]

  • #92251648

    törölt tag

    válasz orbano #15043 üzenetére

    No, azért néhányan mégis kapisgálják a zenei dinamika jelentését. :)

    "akkor egy csendes szobában letekert hangerővel nem tudom élvezni a nagy dinamikát?"

    Az erősítés egy szorzási művelet. A potméter a szorzót módosítja. Ha leveszed az erősítőn a hangerőt, azzal csökkented a dinamikát is, mivel a szoba alapzaja és/vagy a hallásküszöb alulról határolja, de a csúcsszintet csökkentetted. A kettő közötti különbség a dinamika tartomány.

    "Vagy szerinted letekert hangerőnél nincs hangerőkülönbség a csend és a dobütés között?"

    De van, csak kisebb, azaz csökkent a dinamika.

    Zenében jellemzően kétféle dinamikát különböztetünk meg. A mikrodinamikát Orbano egész jól megfogalmazta :R A makrodinamika - egyszerűen fogalmazva - a felvételen belül időben változó komplex hangerőkülönbségekről szól.

    Minden felvételnek megvan a maga dinamika tartománya, ez fix. A tökéletes lejátszó berendezés ezt teljes mértékben meg tudja mutatni, de ez nagyon ritka, a legtöbb rendszer komprimálja a dinamikát, illetve a szokásos zenehallgatási hangerő (az első válasznál leírtak miatt) nem is teszi lehetővé a teljes tartomány átvitelét.

Új hozzászólás Aktív témák