-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
válasz Kacsasült #103395 üzenetére
Máig nem tisztázott. Gyanús, hogy a mikrofónia és a kábel kapacitása is belejátszik. Induktivitás valszeg nem akkora gond.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Dißnäëß
veterán
válasz Kacsasült #108652 üzenetére
Ha jól értettem kérésed és célod, akkor Audacity. Free software ráadásul. Nálam Linuxon nyitja minden további nélkül az APE fájlokat.
Ha nem menne valami miatt Nálad, akkor:
1. Aimp lejátszó letöltése
2. Menüből konverter rész indítása
3. APE -> WAV
4. Darabolás.
5. WAV -> APE (vagy FLAC, egyéb, ami jólesik).Mivel lossless, egy bitnyi infót sem buksz.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
VoidXs
Topikgazda
válasz Kacsasült #109041 üzenetére
Alkalmazás alatt én is ezt értettem, csak akkor működik a korrekció, ha a PC a forrás is. Lehet exportálni néhány külső eszközre, de csak nagyon lebutítva, hagyományos EQ-ként, az pedig elég gyatra minőség, egyáltalán nem ajánlom.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Dißnäëß
veterán
válasz Kacsasült #110716 üzenetére
Ez nagyon összetett:
- hány utas
- melyik hangszóró hogy viselkedik ott, ahol lekeverik/felkeverik - tartományra kell gondolni, nem 1 éles pontra
- kettejük összeadott hangja, amikor egyszerre szólnak, hogyan viselkedik, hogyan néz ki a különböző paraméterekre (pl. kónuszos középre ráteszel egy ribbon magasat, totál más lecsengési időkkel és tranziens képességekkel, miközben 6dB-s elsőfokúval keversz egyikről a másikra, csak példa, elég vegyesbazár képet ad technikailag, mégis lehet a füled számára kellemes, ugyanúgy, ahogy a csöves torzítása "magas" (értsd jól) és mégis tud marha kellemes lenni szintén)...
- a keresztezési freki és a ráengedés-lekeverés meredeksége kihat a pontszerűségre, iránykarakterisztikára, a vetített kép rengeteg paraméterére
- 2-utasnál (legegyszerűbb példa) is hangszóró viselkedés és dobozban szimulált görbe függő, hogy hol keresztezve hogyan szólnak
.
.- iránykarakterisztika, nem mindegy, milyen hangszórót meddig engedsz fel (vagy sem), a keresztezési tartományban (felette-alatta) hogyan viselkedik a másikkal együtt szólva, milyen a beam-forming, úh, még lehetne sorolni..
Összességében: ember meg nem mondja így fotelből, mi várható, ha csak ránéz egy képre és bárki azt mondja, hogy "ez 1500-on van váltva, ez meg 3000-en". Ez sokösszetevős játék, jobb gyártók, akik nem gagyizzák el, tudják, mit miért csinálnak úgy, ahogy, és ha még a marketing és/vagy termékstratégia részleg sem pofázik bele, akkor az többnyire jó is lehet. Rengeteg kísérletezéssel, szimulációval, és hát alapvetően, ismerettel jár az, hogy valaki ilyenekre tutibiztos mondást adjon. Nagyon távolról tippelni lehet persze, aztán vagy beadja, vagy nem.
Túl azon, hogy "mit értesz természetesen, és mit szórakoztatón?", így pláne zéró mondás arra szerintem, melyik keresztezési freki esetén mi van. Tippelés. A gyümölcsös tőzsdén több eséllyel nyerek. Mérések, hangszórók, áramkörök, stb. ismeretében már lehet közelíteni a valósághoz és jó esetben amikor készült az adott hangszóró, így is tettek a megalkotói.
Szeretik amúgy minél hamarabb átkeverni a magassugárzóra (kétutasnál is, többutasnál is) a dolgokat, vigye az, de ennek is van nem egy műszaki, hangra kiható kritériuma, és akkor ez még csak kritérium, szóval még ha le is megy egy dóm, egy planár, jó "mélyre" (akár 1000Hz-re is, másodfokúval mondjuk), hogy jó-e ott váltani, az már nagyon másik sztori (értsd: nem fekete fehér).
Szóval kérdésedre szerintem nincs épkézláb, értelmes, egyértelmű válasz. Se így, se úgy, se amúgy. Nagyon mélyvíz.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Kacsasült #110719 üzenetére
Ha csak betolsz egy hangszórót a sarokba, azonnal vastagabb lesz. Ez nagyon relatív. Ha ugyanazt értjük vastagon.
Ha egymás mellé kellene összenézni őket, melyik vastag és melyik nem, ahhoz sincs korrelációja annak, hogy hol váltják.
Na jó, egy kicsi. Nagyobb kilengésre képes, és/vagy nagyobb méretű mélysugárzók nem mennek annyira magasra kétutas esetén középtartomány tetején, így több eséllyel lesznek ők az alacsonyan váltottak, mintsem a magasabban váltottak. Többnyire.
Ének, nos, fogj egy Foobar2000-et, tedd alá a Musical Spectrum plugin-t, tedd be a kedvenc dalospacsirta számaidat és nézd meg, hol emel ki, hova esnek ezek főleg.
Szóval - kérdésedre a válasz: majdnem mindegy emberi hang szempontból, hol van egy kétutas váltva, nagyon extrém eset, ahol már 1000Hz-nél jön a magassugárzó, többnyire váltással 1500Hz alá nem mennek és ez is többnyire másodfokú minimum, így egy oktávval lentebb, 750Hz-en már 12dB-vel csillapított a középsugárzóra jutó hang, ide viszont még fel-fel érnek szopránok, kórus.. én énekhangba nagyon nem szeretek beleváltani úgymond, legalábbis vagy csak meredekebb szűrővel mennék 1500-ig le, vagy közepes-lágy szűrővel jóval fentebb váltanám, mondjuk 2-3k-n, de ökölszabályként felejtsd is el amit írok, ez teljesen hangszóró függő, melyik mit bír és abból mi sül ki.
Máshogy fogalmazok: egy kétutasban a mélyközép sugárzó általában lefedi az emberi torokhangok 100%-át és a szájban keltett hangok egy részét. Sziszegésekhez már kell magassugárzó, de például egy nyitott szájjal "áááááiáiáiáiáiáiái" szoprán vibrato-hoz nem kell magas se, egyszerűen nem ér fel humán hang a keresztezési freki/2 (-1 oktáv) -ig. Erre elég lenne önmagában egy mélyközép, szigorúan véve. (A mássalhangzók és szájhangok miatt nyilván nem, de érted).
Továbbra is mondom, kétutasnál nem ezen múlik a természetessége a hangnak, hogy hol keresztezik őket a magassal.
Háromutasnál nagyjából hasonló szitu, de ott alul is érdemes figyelni, hogy a mély férfihangok meddig menjenek le, mert pillanatok alatt "lecsúsznak" a legmélyebb hangsugárzóra is, amit én spec nem szeretek, másnak belefér, ez ízlés dolga, ha jó az összkép, azzal él mindenki, ami neki a legjobb.
Továbbra sincs keresztezési frekiből levont direkt korreláció szerintem az emberi hanggal. Egyszerűen a legfelsőbb hangjaink is a közép lekeverés indításáig, épphogy felérnek. Többnyire. Kivétel meg mindig akad, de ott nagyon tudják, mit csinálnak (vagy nagyon nem)
Lapos (kis meredekségű) váltás, pl. 3KHz többé-kevésbé ekvivalens egy lentebb indított, mondjuk 1.5K-s kicsit meredekebbel, ilyen szempontból, bár a lapos átviteli görbe szélesebb tartományra hat ki, még ha csendesedve is... két tök eltérő karakterű hangszóró szól együtt sokáig, én ezért utálom az elsőfokúkat + mire szép komótosan fordul a fázis egy 90˚-ot, ráadásul csak 90-et, áhh. De ez is ízlés dolga. A fentebbre tett, erősebb meredekségű váltás, mondjuk 2.4K negyedfokúval, már tuti nem játszik bele a torokhangokba szignifikánsan, mert a felénél, 1200Hz-en is már 24dB-vel lentebb
"énekel"nem énekel az illető, lényegében csak halványan lentebbiek felharmonikusait (de kétlem), meg már (a magasról) mássalhangzókat hallunk. Kórust, szopránt úgy 800-1000Hz körül maxolják (C6-F6 bele-bele ugorva ha nagyon olyan, de ez már Olimpiai limit környéke).A normál, hifis meg minden értelemben vett énekhang esetén kétutasnál nem töprengenék a keresztezési frekin, el kell menni és meghallgatni. Ugye az sem mindegy, üvegpalotában ülsz-e a cuccal, vagy könyvár olvasószobájában, mert nem mindegy, milyen formájú-alakú nyaláb alakul ki adott frekin-frekiken, ezekre kihat nem csak a hangszóró, hanem a tömérdek reflexió is, szóval jól meg van lőve az ember az okoskodásban. Meg még sokminden nem mindegy.
Nincs ökölszabály, bármennyire is keresed.
Ribbont: persze. Semmi akadálya. Nem kell hozzá hígend. (Bármit is jelentsen ez is). Mivel megszólalásuk nagyon hogyismondjam, érdekes, nagyon markánsan behatárolt és emiatt nagyon kényesek elég sokmindenre, ritkán áll össze az a koherencia, amit amúgy elvárna az ember egy reprodukciós rendszertől, miszerint ami a médiumon van, azt minél jobban közelítsük (és akkor a keverés, mastering még mindig kérdőjel, optimalizálva van-e és mire vajon, ergo megvezet-e bennünket egy mondjuk "dóm vs. ribbon" harcban - aminek szvsz semmi értelme, pont említett ok miatt).
A ribbonok kicsit olyanok, mint a szupersportkocsik, nem tehetsz alájuk akármilyen gumit, nem tehetsz bele akármilyen olajat, nem vezetheti csak úgy a 70-éves anyám, ha beül. Vagy tudsz velük bánni és tudod mit csinálsz, vagy inkább hozzá se nyúlj. Gyártóknál azért ez a felismerés vélhetően megtörtént (óhatatlanul) és jók az implementációk velük, eddig kettőt hallottam gyári ribbon-os dobozt, DIY-ban többet.. zongora esetén vállvonás, semmi eltérés, átlag zene esetén sem hall az ember semmi különöset elsőre (bár gyakorlott fül szerintem itt is tetten érheti őket).
Akusztikus gitárnál, egy komoly anyagnál felmossák a padlót bármivel, nekem nagyon tetszik. De ha csellót veszünk, annak a zizgős felhangjai, vagy rezes fúvósok mikor kieresztik magukat és nincs fent a tompító, de akár fa is és a fának a hangja, meg ahogy fújja, hát az mennyei, ami nüanszok kijönnek egy jó felvételen.
Szar anyagnál meg úgy viselkednek, mint amikor egy lambót végigkergetsz a Hungária -> Róbert Károlyon Árpád híd irányába 100-al a külsőben és szikrákat hány az alja az M3 bevezető alatt. Szuboptimális. Tök jó lenne, ha annak a rendberakásával kampányolnának politikusaink, mert a Youtube-ra költött reklámhadjárat és lejárató mocsok árából szerintem 1x kijönne odavissza egy teljes körút újraaszfaltozás.
Szóval én annak ellenére, hogy építgetek, nem mernék vakon, paraméterek mentén a katalógust lapozgatva választani és rábökni, hogy "na ez természetes énekhangokat hoz, ez kell". Így soha nem választanék. Neked sem ajánlom, meg senkinek sem. Meg kell hallgatni.
Szerk.: passzív váltót vettem default-nak a sztoriban.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Kacsasült #110727 üzenetére
Csak egy utat járok, és sok vezet Rómába, szoktam mondani. Szerintem ezzel sokan egyetértenek itt, függetlenül attól, hogy DIY vagy bolti motyók.
Ár/érték ? Nem tudom. A DIY drága manapság már szintén. Régen komolyabb volt benne az ár tényező - persze a tudás szerzése, az építés öröme ugyanúgy megvolt, de az ár is azért. Ma ez már talán még fordul is, mert mire DIY-ból összeszedsz valamit apránként, $$$, pörög a számláló, és utána a saját munkaórádat ha nem számolod...
A gyártók meg tömeggyártanak, így kondiból tudnak 1000 darabot is rendelni a gyártótól, vagy 10000 darabot egyszerre (így 1 kondi ára piszok olcsó lesz nekik, szemben énvelem, aki keveset vesz és a kisker árréstől kezdve minden rajta + nincs mennyiségi kedvezményem) és ez az összes létező alkatrészre érvényes, a fa, na meg a szerszámok (ha most kezdi az ember) külön egy százas minimum, mdf megmunkáló motyók, fűrészek, dekopír, felsőmaró, körfűrész, fúró, fúróhegyek, fűrészlapok, kézi csiszoló, satöbbi....... a lista hosszú. És ha ezeket az eszközöket az ember DIY hangfalgyártásra vette, mert mondjuk akar még párat építeni, és használja őket - csak mondok valamit - 3-4-5 projekthez...nem túl kifizetődő így, hogy nem pörögnek éjjel-nappal, mint egy hivatásos bútorasztalos keze alatt.
Így a végére azt kell, hogy mondjam, nem, a DIY drága és emiatt az ár/érték aránya a boltinak sokkal jobb. Persze, nézőpont kérdése, mert ha tényleg, az alkotás és tanulás örömét is értéknek tekinti az ember benne, nem csak a készterméket magát, akkor meg simán verheti a bolti ár/érték arányt összességében. De ehhez az kell, hogy élvezze az ember az utat, a szívást, amikor elront valamit, szóval nem zökkenőmentes tükörsima ez az út.
Ízlésemre ? Azt hiszem, igen. Sőt. De jó, ha sokat tanul az ember előtte, vagy vele párhuzamosan először olcsó "eldobható" kis miniprojekteket csinál, miközben be-be járogat fórumokra, vannak nagyon támogató, végtelenül türelmes szakikkal teli fórumok, és szégyen vagy sem, jó, ha érted az angolt középfokon minimum. Ez nagyban katalizálhatja a tanulási folyamatot. Itthon iszonyú sok tudás van, de nem biztos, hogy sok-sok egymással is acsarkodó, egymás mögé táborokat gyűjtő, így-úgy morgó embertől akarsz tanulni. Optimizmus, "mindset", egy belső béke/mosoly, .. kell találni igazi "sensei"-eket
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
válasz Kacsasült #110716 üzenetére
Látom Disznész kartárs már kivesézte a dolgot, de röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy leginkább az alkalmazott hangszórók tulajdonságaitól függ, hogy mi lesz a jónak ítélt váltási freki (meg a meredekség). Vagy, ha előre meg akarjuk (nagyjából) határozni a váltási pontokat, akkor ehhez minél jobban passzoló hangszórókat kell néznünk.
Nincs olyan, hogy egy bizonyos váltás varázslatosan működik minden hangszóróval. -
válasz Kacsasült #110873 üzenetére
Azt én sem tudom, mi az igazság, de ez jut eszembe róla:
"Does foobar2000 sound better than other players?
No. Most of “sound quality differences” people “hear” are placebo effect (at least with real music), as actual differences in produced sound data are below their noise floor (1 or 2 last bits in 16bit samples). foobar2000 has sound processing features such as software resampling or 24bit output on new high-end soundcards, but most of the other mainstream players are capable of doing the same by now."
Ugye, ezt a saját termékükről írták.
[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Nintendo Wii U
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Parfüm topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest