Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Egyébként azt sem nagyon értem , miért a sofőrnek kell rakodni.
Sok logisztikában kikészítve az áru, meg az elektromos targonca, azt csináld paraszt. Nem nagy fizikai munka, de az alapelv megborul ott nálam sűrű káromkodások formájában.XXX
-
válasz KAMELOT #13654 üzenetére
Aha... :D
életemben nem rakodtam annyit mint amikor hütöztem. Gondold el, odamentem a bolthoz, nekem csak annyi lett volna a dolgom, hogy a rámpán lehúzom a palettát. Aztán ott meg állt egy 160 centis 40 kilós csaj, nézett a bő két méteres 800 kilós raklapra... persze, hogy mindenhol... Igaz, szerettek is, mondták, hogy jópár kollégám baszik segíteni nekik.
Persze kézi béka...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Qtya123
őstag
Amúgy ezt a rakodás témát én sem értem. Tegnap néztem meg, pont mostanában tette fel a YouTubera ST22Laci a WSZL napizós munkát, hogy milyen.
A Tescoba, Lidlbe és hasonló nagy áruházakba szállítanak. És nem igaz, hogy az ilyen nagy cégeknek ennyire sz@rrágóskodni kell, hogy nincs egy rakodó aki kibékázza, vagy méginkább egy targoncás.
Ott szórakozik a sofőr a kézi békával, az áruházi raktárba meg a csajok huzzák be az árut. Vicc....Én múltkor vittem egy kisebb hűtőházba húst, nyilván hol van annak a hűtőháznak a bevétele egy Tescohoz képest és mégis a targoncás mellett jött egy másik rakodó is (rámpa nincs), aki húzgálta ki a pót végébe a targoncának a raklapokat, nekem ezzel sem kellett foglalkozni.
A videóban meg egész nap jövés menés, rakodás mindenütt, ugyanott gurulós kocsik feltologatása, fedetlen rámpán esőben pakolás. Estére meg is volt nyúlva a feje, meg reggel még boldogan mondta, hogy délben pörköltet eszik, aztán délután 4-kor tudta megenni nagy kapkodva. A pótokról minden féle átvételi lap, amin a legapróbb karcok is feltüntetve és nézd át a legkisebb új karcot is keresve, írd rá/jelöld be a lapon, mert különben baj van...
Örülök, hogy nem a WSZL-hez mentem beugrósnak. Szép csilli-villi igényes weboldal, szép képek, fiatal traktorok, trendi YouTube videók k
(alatta a legtöbb helyen a kommentek letiltva). Igazából pont ez bizonytalanított el, hogyha valamit ennyire tolni kell, az már nem-e cukormáz.
Inkább mentem egy kis céghez, szerencsére itt nem kell ilyenekkel szórakozni, hogy jelölgessem a lapokon, hogy hol van karc, horpadás (mondjuk értelme sem lenne, régi pótok, az egész lap tele lenne jelölésekkel ). És érdekes módon nem ekkora cégekhez megyek, mint a Tesco, mégis alig van olyan hely, ahol békázni kell. És van egy olyan érzésem, hogy a WSZL sem fizetne jobban, mint ez a kisebb cég.Nem beszélve róla, hogy akár a sofőr, akár a bolti alkalmazott békázik, sokkal több idő, mintha a targonca rongyolna végig. Így a sofőrnek is lesz egy csomó plusz minkaideje.
A Lacinak is a videóban 14 óra körüli volt (jó videózott is) és írták is kommentben, hogy még elég demó verziós napja volt.
Szóval véleményem szerint lehet ott a videóban, meg alatta néhányan a kommentekben okoskodni, hogy jaj mit sír a lusta sofőr, hogy rakodni kell, told ezt minden nap, kapkodj, hogy férj bele a munkaidőbe (egyáltalán nem is tudom hogyan lehetne az ott bemutatottak alapján 11 órába ezt beszuszakolni), kapkodj, ne egyél, mert állandóan békázol, stb...
Azt is sokan írták a videó alatt, hogy biztos nagyon jó buli minden nap este az egész napos pakolgatás, rohanás után este 8-kor hazaesni, hogy másnap kora hajnalban már újra ott legyél.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Qtya123 #13657 üzenetére
Az amit ő bemutatott, még egy jó nap volt. Ha nem adja ki, akkor a sofőr nincs otthon. Ennyit a napi bejárós munkáról. Aludhatsz valahol a kabinban, már ha van parkoló. Minimum napi 4x rakodás. Köszi!!!
1. Azért fedél kéne oda
2. Elektromos béka, mert kézivel 800kg raklapot...elég fitness munka.Tüzi: Spar, Hofer, Aldi elektromos béka és kenyerek (csak a lerakón) kézi béka, de nem nehezek a paletták. Ezek ilyen heti 1x ha vannak.
Csütörtök reggel megraktak 33 pal -25C, pénteken reggel 8-kor kiraktak Wuppertal.
Péntek reggel 9-től parkolok benzinkúton egészen vasárnap 21:00-ig. 10km a felrakó. Megyek kenyereket rakni. Öreg 15p alatt megrakja a 33 pal, 3-as villás targoncája van.
Las VegasV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
válasz KAMELOT #13660 üzenetére
Na.
Szerintem sokan Magyarországon a wabinál kezdték (és fejezték be a magyar) "pályafutásuk". Én is. A céggel (wszl) szerzett tapasztalatok alapján erre nem vagyok büszke, de...
Kezdjük ott, hogy anno még amikor beléptem, én a penny telehelyére mentem be jelentkezni sofőrnek, gondoltam, hogy olyan mint az áfész, meg a füszért stb, ahol a cégnek van autója (esetleg bérli). Aztán amikor mondta a srác (későbbi diszpó), hogy igen van felvétel, és menjek fel a bilk-be ekkor-és-ekkor, én ott kajakra a penny-t kerestem. Ott derült ki, hogy a wszl a penny-nek szállít... ennyire voltam kb képben, mondjuk azt már akkor is tudtam, hogy a wabihoz nem megyünk. De mire felfogtam mi van, már ott voltam, onnan vissza meg nem táncolunk...
Szóval, első nap, éjjel fél egykor kezdés. 1, azaz egy egész kanyarra kaptam magam mellé egy srácot, aki megmutatta, hogy az az egy, azaz egy darab bolt merre van (a másik 80? majd rájössz).
Laci videóját nem láttam még, az előtt írom le, kiváncsi vagyok mennyi az átfedés
Lóvé az kör-pénz, tehát egy kanyar x forint, a második meg a 60%-a az x-nek. Ne kérdezd mi ez mögött a logika, mert az nincs.
A verdák javarészt 106cf, ótvar állapotban (mondjuk erről a cég kevésbé tehet, hozott anyaggal dolgoznak), de konkrétan volt olyan traktor, ami nagyobb esőnél akváriumosat játszott, mert hallottad ahogy a tachográf mögött a tető alatt lötyög a víz, és kanyarodáskor folyt rád egy kevés. Nem vicc.
A munka úgy nézett ki, hogy raklapos és konténeres áru terítése. Ha mákod volt, akkor kaptál egy 20km-es kanyart, ha nem, akkor 470-est három bolttal. Pénz ugyan annyi.
Diszpó srácok k-rva korrektek voltak, piszok jól csinálták a dolguk, egyik nap rövidet kaptál, akkor utána hosszút. Aki direkt hosszút akart, az azt kapott, akinek dolga volt az rövidet, szóval innen is le a kalappal előttük.
A lóvé szinte egyik hónapban sem stimmelt, volt, hogy 10, volt, hogy 57ezerrel kaptam kevesebbet. Erre még rájött, hogy az utolsó nyaramon amikor már 8 ember lépett le egy hónap alatt, kiharcoltunk béremelést, amit "majd a nyár végén egyben" megkapunk.
Ez a lecke kereken 600.000-embe került. Plusz az utolsó havi 53ezer amivel kevesebbet kaptam... (így nem nehéz [hungarocamion] os szerelvényt összerakni, ugye?)
Ott, a pennynél volt az első olyan alkalom életemben, hogy ráharaptam a nyelvemre. Nem, nem munkahelyi baleset, hanem így fogtam magam vissza, hogy ne menjek neki az árukiadó gyereknek. Na igen... az árukiadók...
Hát ugye, ők nem azok akik a melóból hazaérve nekiállnak gerjesztett hidrogénatomon elektronvolt-töltést számolni. Szebben fogalmazna: nem ők a legélesebb kések a fiókban, se nem a legfényesebb villanykörték a füzérben. Korrektek is voltak köztük, de volt egy faszi aki a 165 centijét ott próbálta kompenzálni.
"Tegyél a húzóra 6 raklap cukrot, 4 raklap sört, 4 raklap 2 literes vizet", majd mögé a frisset, hogyha megállít a nav, akkor vasárnap ne lássa a szárazárut. Meg az érlelt marhatrágyát a joghurtos dobozok, vaj, tej mellett
Én meg mondtam, hogy nem. (akkor egy ideje már ment a gyilok, mert megmondtam, hogy nem viszek 4-5 tonna pluszt a húzón. Se büntit nem fogok fizetni, mert azt garantálom, hogy ő fogja, és örülni is fog neki, hogy fizetheti) Ebből lett egy anyázás.
Következő éjjel bementem, vártam fél órát a papír-kiadó csajra, de nem jött (dolga volt a göngyölegnél, oké), fogtam elvettem a papírom, mondom elmegyek, felrakom a pótot, majd utána visszaadom, de haladjunk mert qrva álmos és fáradt vagyok (az volt zsinórban a 19.-ik napom, ebből 16 duplakanyar) aludnék 2 órát mielőtt indulok. Na, ezt barátom meglátta, nagy mellénnyel, és a "takarodjál vissza az elejére" felkiáltással jött utánam. Ott nyelvharapás. Majd jött a szokásos tengelysúlyos rakás (rakok majd ide képeket telefonról), ott meg ráírtam a papírra, hogy a tengelysúlyból származó esetleges büntetés az árukiadót terheli.
Na... ebből lett olyan hirig bazmeg, ki akartak tiltani a telepről Nekem lefőtt a kávé, pluszban elöntötte a szar az agyam, és tényleg közel voltam ahhoz, hogy minimum a két karját eltörjem a gyereknek. És jó, ha megállok ott. Érted? Mennél, csinálnád, haladnál, és ilyen kis faszfejek gáncsolgatnak. Kérdeztem tőle, hogy GKI-d van? "Nincs". C-E-d? "Nincs" Akkor mi a q.rva anyádat pofázol bele abba amiről fingod nincs? Az, hogy erre a pótra mi kerül fel, azt majd én megmondom, mert onnantól az én felelősségem bármi van...
Tudom.. tudom... őt is basztatták fentről, hogy az árunak ki kell mennie, ő meg nyilván arra húzott.Ugye a hűtős pót oldala fix. Felfér hosszában három raklap, mondjuk jó ha van köztük összesen 10 centi. Hogyan raksz fel olyan raklapot, ami az alján 90*120, de felül meg 130*150, 2.20 magas, és 800 kiló, 2 réteg fóliával áttekerve, és még ki sem szedted a sorból, de már borul? Mondom, rakok ide képeket.
Persze ha elborul, akkor te vagy a fasz, tőled vonják le. Ha megsérül a szarjuk, akkor tőled vonják le.
Közben meg a fizetéssel is átb.sznak.
És dolgozzál éjjel.
Na neeem... Erre rájött a 600-as hülyének nézés, és elváltak útjaink.
Ott írtam egy négyoldalas felmondást két sör kíséretében. Nyugodtan, higgadtan. Két hét múlva mutatom 40 éve családi barát ügyvéd ismerősnek, és gratulált hozzá.
Ebben szépen leírtam az okokat, taglalva, mellé a jogszabályi részeket.
Ezt elküldtem a HR-nek, a wszl fejének, meg még pár helyre. Azt ne felejtsük el, hogy a mai napig nálam van az összes aláírt és pecsételet menetlevél dátummal
4 hónap múlva repült a wszl második embere a cégtől. Nem értem miért, én ártatlan vagyok benne...Én tényleg azon vagyok, hogy egy problémát megoldjak, haladjak, toljam, fejlődjek.
Ez a magyarország b+ ez meg a "hogyan ne" "hogyan toljam át másra" "hogyan bújjak ki alóla". Kimegyek németekhez "hogyan lehetne megoldani", kimegyek olaszokhoz "hogyan tudnánk megoldani és segíteni neki", spanyolok detto, dánok dettó, hollandok, belgák detto, helyenként még a franciák is (figyelsz HoTaZo?).
Nem azt mondom, itthon is vannak nagyon pozitív dolgok.
De a nagyrésze az olyan ostoba, olyan sötét, hogy iszonyat. (lásd az előbbi 70éves öreg példáját).Na mindegy, ami volt, elmúlt.
Viszont ami hiányzik onnan, az a munkatársi kör.
Hiányoznak a diszpók, hiányoznak a kollégák, akikért viszont tényleg visszamennék...
Ja, amúgy a kártya nélküli menést állítólag duplán fizetik, de ez csak parkolói pletyka. És akkor még a boltokról nem beszéltünk... szinte mindenhol csajok/nők, nyilván segítesz nekik behúzni a motyót, bent eltolni-áttolni... bebékázod, kibékázod, elektromos persze sehol nincs, csak kézi. Göröngyös szar bejárók, béka megakad, billen a fejnehézre rakott raklap... mert ugye a joghurt, meg a poharas cuccok alul, a vaj, tej stb meg felül.
És tízből nyolc raklap ilyen.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
[link] ide állj be nyergessel. de úgy, hogy megával nem engedik ide, csak a 33 palettásat
[link] ennél meg (régi képek!) a két korlát végére építettek ilyen vasbeton oszlopokat, de úgy, hogy nyitott ajtóval nem tudsz kijönni, mert beleakad, és letörik. esőben-hóban-sötétben nagyon nagy öröm betolni oda, nyáron meg a sok birka autóst kerülgetni.
[link] ez is jópofa, főleg amikor az egész parkoló tele van autókkal, és már bejönni sem volt egyszerű, de bent meg egyszerűen nem férsz el, és itt is simán letöröd az ajtót. Itt volt olyan, hogy az egyik kollega megunta, elborult az agya, manuál, csiga, kettes, és padló. Két autó gtk.
én nem tudom milyen betegagyú állat tervezi meg ezeket, de szöges léccel ütném a kezét egy hétig.
ez a nemzetközi is cumi, de még mindig inkább ez mint a belföldes.
pedig a penny állítólag a jobbik, a lidl az mélytorkos, a tacskó meg... arról ott a videó.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
HoTaZo
addikt
Igen, figyelek. *
Nekem szerencsére kimaradt a Wabi, az összes változatával.
Néha, amikor hamarabb kerülök M.o.-ra, akkor kapok ilyen, te rakod le, fel munkákat, meg raklapozós szarokat.
De a belföldes irányítók is próbálnak nem szivatós munkákat adni. Még az első kovid beijedésnél is tekintettel voltak rám, mert akkor nem mentünk kifelé.
De láttam ilyen dolgokat, kis privát cégeknél is. Egy-két napotaradtam ott. Mondjuk én már az első beszélgetésnél szeretem tisztázni a dolgokat. Ha ott hazudnak, akkor lépek.*A francia is segít, ha tudsz vele kommunikálni. Szeretek és tudok velük viccelődni, ökörködni, sokat segít. M.o.-on ez nem működik.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
snipy
tag
Nekem ez eddig kimaradt! Lehet motvá! LKW Zubehör
Csak pislogtam -
zsid
senior tag
"pedig a penny állítólag a jobbik, a lidl az mélytorkos, a tacskó meg... arról ott a videó."
Én anno LIDL-ztem A Lidl az amúgy meglepően jó. Én az éjszakás kiszállítást csináltam, az előre lejelentett időpontban megjelentem a raktári diszpós ablaknál, adtak egy rakodási listát, boltkulcsokat és egy rámaplistát. Nyergessel általában két vidéki boltot vittünk, két helyre volt összekészítve a két bolt száraz és hűtött áruja, elektromos békával felhánytuk és gó. A boltok kialakítása annyiban volt szar, hogy retek mélyített rámpa amin hátrafelé lejtett a félpót de ment minden pikk-pakk. Kulcsal nyitottad magadnak a boltot, kikapcsoltad a riasztót, leraktál, visszaraktad az üzes göngyöleget, szemetet és visszaárut bezártál és száguldás tovább.
Ha a két bolt után visszaértél akkor a szemetes/göngyöleges rámlán lehánytál mindent ők eltakarították.Csak rövid ideig csináltam, de ez a kurvajó belföldes munkáim közé tartozott. Nálunk az volt a gáz, hogy alvállalkozók voltunk és az éjszakai 400-450km-es LIDL után mi másik koronggal nappal is dolgoztunk aztán szerdára már olyan picsamód vakon voltunk
Én nem dolgoztam a tesconak, de a munkatársaim és ismerőseim ( akik most Qtya munklatársai) ők igen - bár ezek közül mindenki a hűtöttáru raktárból Gyálról ( pár ismerősöm nyomta Herceghalomból is ), de onnan nem igazán panaszkodott senki.
Mivel én szinte csak hűtőztem így a ponyvás munkákból javarészt kimaradtam, pár napot dolgoztam a Waberersnek is, de szóvá tettem hogy a f@szom se fogja a ponyvás melót hűtővel csinálni..
STL videóját nem láttam,viszont szállítottam az összes nagy élelmiszer kereskedelmi cégnek így némi zavart érzek az erőben:
-a herceghalmi tescoban leszedik az autót, a gyáli tescoban leszedik az autót
-a LIDLnél és Aldinál és SPARnál kapsz elektromos békát
-az Auchannál be sem mehetsz a raktárba
-anno a Matchnál is leszedték az árutMinket anno úgy vett fel a főnököm, hogy elmondta mi a meló és döntöttünk hogy vállaljuk. Ebben benn volt a lerakodás is minden előnyével és hátrányával. Ha békázni kellett békáztunk ( most is békázok minden nap.. ), mondjuk az 1200 kilós csempát gyűlöltem de hozzátartozott a melóhoz.
Ami rettenetesen sz@r volt az a Spar frissáru átvétele. Rendeltek 160-180 tételt, én kiszállítottam 33 raklapon de a Spar csak úgy veszi át ha 1 raklapon 1 tétel van 1 féle szavatossági idővel. Jó kis meló volt a 14 -18 tonna árut kézzel átpakolni 160-190 raklapra. 7 év után jutott el odáig az árut küldő cég, hogy alapból így komissiózták és nem nekünk kellett pakolni...Nem a rendszert és a hülyeségeket akarom védeni, de az nem titok hogy Magyarország logisztikailag elég gatya és anno 20-25 éves lemaradásban volt a nyugathoz képest. Most nem tudom hogy áll, de a nagy multikhoz anno sem volt sz@r beszállítani, sőt nagyságrendekkel jobb volt mint a tsz-telep színvonalú Coop-ok és füszértek, vidéki nagykerek, adócsaló piti raktárak és hasonlók... Ezekhez képest a Tesco az holyday volt. Viszont abban a korszakban és abban a rendszerben mi szívesen csináltuk ezt, mert a sz@r részek mellett nyilván megvoltak az okosságok is ( meg nálunk a fizetés is jó volt ) és ezt mi vállaltuk. Volt nálunk is egy két fitt apám korú meg idősebb pali akik ugyanúgy csinálták ás volt olyan is aki már benne volt a korban, a nemzetközit akarta abbahagyni, eljött kipróbálni a belföldet és két nap után visszament nemzetközizni...
Amíg hűtőztem élelmiszerrel addig az összes létező ilyen otthoni céget végigjártam, messze a multik voltak a legjobbak. Talán a Kerekes ebesi nagykere volt ezkhez mérhető, a többi az katasztrófa.
Nem tudsz beállni egy ilyen baszadék pennynél a rakodórészre? Van egy rakás gyár Pest megyében ahonnan napi több kamionnyi áru megy ki és még úgy is kellett cipőpanállal berakni a nyergest a gyárudvarra...Szóval a belföld az nagyságrendekkel szarabb, mint a nemzetközi. A nemzetközi konténerezéshez képest meg ég és föld a kettő.
<tRucKdriFteR>
-
KAMELOT
titán
Akkor te megjártad a xar utat is.
Én egy családi vállalkozásnál kezdtem, ahol mindenki ismerős volt. Ponyvás SK-CZ-FR jártunk ugyan azokra a helyekre. Aztán beléestem a hűtőzésbe és nagyon megtetszett. AT-UK jártunk élelmiszer és gyógyszerrel. Sajnos itt befejeztem, mert a pénz kevés volt és csak minimálbérre voltam bejelentve, továbbá a pénz is késett 1 hónapot! Januári fizetést megkaptam március 20 környékén. Utolsó hónapokra volt jellemző.
Már 3 éve osztrák cégnél vagyok összes fuvart ismerem. Üzletekbe ritkán kell menni, inkább centrál raktárakba. 90% raknak minket, többit meg mi magunk. Összes cég ahova járunk jó fej emberek vannak segítenek! AT, IT, CH, DE, FR, BENELUX Saját kamion, saját pót! Mosni kötelező, króm felninek csillogni kellV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
Qtya123
őstag
Na úgy néz ki találtak a cégnél embert a fix fuvarra, amit eddig a beugrós napjaimon vittem. (Egy 73 éves nyugdíjas sofőr vállalta el, más komoly jelentkező nem volt...).
Így a bejáratott útvonal helyett mindenfélét és mindenfelé csinálok, ami beugrósként nem is baj, hiszen ez a dolog lényege, hogy oda tegyenek be, ahol épp szükség van rám.
Viszont így megint egy új arcát kezdi el mutatni a kamionozás. Eddig a fix körön a lerakókon/felrakókon az esetek 90%-ában olajozottan ment a dolog. Ahogy odaértem már hozzáláttak a rakodásnak.
Most, hogy ez kiesett kezdek ismerkedni azzal a szóval, hogy VÁRNI. Fóton a postánál például folyamatos volt a rakodás, értsd 20 percenként felraktak pár raklapot, majd semmi, utána 20 perc múlva megint pár raklap és így tovább 3 órán át folyamatosan.Várni a rámpára, a rakodás elkezdésére, a rakodásra, a rakodás után a papírokra, a plombára, a biztonsági őrre. Várni, várni várni. Egy-egy munkanapon összesen 4-5 órát csak várni. Addig ott vagy a semmiben, semmi értelmeset nem tudsz csinálni és azt sem tudod, hogy 20 perc múlva, vagy 4 óra múlva szabadulsz. Utána meg marad munkaidőd amennyi marad, aztán csinálj magaddal, amit akarsz.
Ezt így beugrósként másodállásban el tudom fogadni és együtt tudok vele élni, de főállásban sajnos nem az én idegrendszeremnek lenne való ez a folyamatos várogatás és bizonytalanság mindenhol... Mint mondtam olyan fuvarokat el tudnék képzelni főállásban, hogy hosszú, több napnyi vezetési távolságra lévő címek, de ez az adott napon belül menj 3-4 címre és mindenhol csak várj, na ez kemény. És akkor az a nap eredménye, hogy van 12-13-14 óra munkaidőd és ezalatt vezettél 250-300 km-t... Nem tudom mennyien csináljátok ilyen módon a kamionozást, de minden tiszteletem a tiétek, hogy bírjátok így!
Dolgoztam pár évig irodai beosztásban H-P, sosem szerettem, úgy éreztem semmire nincs időm, mert este 5 után már ügyet intézni, vagy bármi mást csinálni nyűgös és 5 napig folyamat ez megy. Szerencsére kikecmeregtem az irodás munkából, nem kell minden nap mennem, ezért is tudok másodállásozni. Sosem gondoltam, hogy ezt mondom de, kezdem átértékelni az irodás H-P dolgot, ha összevetem azzal, hogy rövid fuvarok, több cím egy nap és sok várakozás.
[ Szerkesztve ]
-
Intruder A 6
aktív tag
válasz Qtya123 #13674 üzenetére
Tudom miről beszélsz, csináltam 4évig a belföldet. Most megint nemzetközizek kb 30ezer ft-al keresek többet mint mikor eljöttem 2 éve belföldről, itt is kell sokszor várni mert 4-7 lerakonk szokott lenni de sokszor péntek este 7kor induluk meg Frankfurt magasságából haza, na kaaor kezden visszasírni a belföldet. Janúárban elvileg kapunk béremelést mert nem jön sofőr a céghez, aki meg idetéved 1kanyr után el is megy. Lehet én is inkább bisszamegyek belföldre, hiányzik kicsit, meg szinte semmi büntetésem nem volt, itt meg ADR el szinte mindig kivesznek, A Német rendes meg A Svájci is toleránsabb de az Osztrák szinte mindig talál valamit amire büntethet.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #13676 üzenetére
+1
Úgy volt, hogy hétvégén megyek haza, de a jövőhét még abszolút nem került szóba.
Aztán ma jött az infó, hogy nem fog tudni hazavinni hétvégére, meg mit csináltatna velem 3 nap alatt?
Így most 3. hétvégém lesz kint (2-án indultam), jövőhét közepén hazavisz és januárig pihi.
Máris kevesebb a ki- bepakolós stressz nap.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #13676 üzenetére
Részben értek egyet. Odáig igaz, hogy napi hazajárósban minden várakozással elhúzódó óra idegesítő, kiváltképp, ha az ember utána a főállásába is megy.
Nyilván, ha nem hazajárósban van az ember, akkor nincs miért kapkodni, de ott is látok egy problémát, amit majd mindjárt megerősítesz, vagy cáfolsz, hogy jól gondolom-e.
Szóval, mikor ott vártam órák óta, épp a 12-13. munkaórát töltve, vagy épp közeledve a 15. munkaórához, akkor azért elgondolkodtam azon is, hogy most mihez kezdenék, ha nem napizósban lennék, hanem "rendesen". Ott ül az ember, akár koszosan, izzadtan, ha épp olyan munka volt. És innen hova tovább? Max elgurulsz a legközelebbi megállásra alkalmas helyig, mert válogatni már nem tudsz, közeleg a munkaidő vége, örülsz, ha abba beleférsz, hogy a legközelebbi akármiig elérj időtúllépés nélkül.
Ha szerencséd van, akkor fürdeni is tudsz, ha nem olyan a hely, akkor így jártál, legyél ott 15 óra munkanap után, esetleg főzz is, hogy egyél valami normálisat, szedd rendbe magad. Nem tűnik egyszerűnek.Egyébként a 2/2 az úgy gondolom ezekkel is vállalható, még a feleség sem sínyli meg annyira, a 2 hét során van mit várni, hogy na ezt letolom és 2 hétig nyugi van, értelmes mennyiségűt otthon lehet lenni, csak megint ott a DE, ha jól tudom ez a kéthetezés nyugdíj bejelentés szempontjából nem valami jó kondíciókkal bír. Illetve nem tudom mennyire általános, hogy a cégek 2/2-ben engedik dolgozni a sofőrt.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #13678 üzenetére
Ez a szakma ilyen. Rutin, helyismeret és állandó matek. Ha nagyon megszorulok, akkor bemegyek egy ipari/szolgáltató zónába. Pár hideg hónap gáz, de egyébként egy solar zuhival át lehet vészelni az ilyen zűrös napokat és hát lássuk be, a semmiért nem adnak jó pénzt.
Két kolléga egyszerre ment át egy másik német céghez. Ott sem volt kéthetezés, de nekik csináltak és így egymást váltják. Sofőrhiány van.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Qtya123 #13678 üzenetére
De a várakozási időt is el lehet tölteni tisztálkodásra. Ha tudja az ember (mert megkérdezi), hogy hosszú várakozás lesz és van használható tusoló, vagy egy lavór kanna víz és be lehet húzni a függönyt 5-10 percre.
Vagy a 45 perces pihi alatt frissül fel az ember.
A legjobb, ha reggel rakodok, leizzadok, ha ott nem tudok fürödni, akkor út közben még 15 óra előtt. Akkor mindig van szabad tusoló.Rakodás, lerakodás után, ha már közeleg a nap vége, minek menni tovább? Majd másnap.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
válasz Qtya123 #13678 üzenetére
Nemzetköziben annyiban jobb, hogy van rá app ami megmondja, hogy hol van zuhany. Gugli térképre ráteszi, és minden bejelölt kútra dobja az infót. Zuhany, parkoló, wc mosógép milyen, mennyiért, stb.
Belföldön egy retkes parkoló sincs. Simán eljöttem Kőszegnek, onnan Pápa, és egyetlen egy parkoló nincs. Ami volt Szombathely után az már megállni tilosos...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zolás
addikt
válasz Qtya123 #13674 üzenetére
Pénteken 15 órában vezettem 250km távot, a többi időben vártam. Reggel a lerakón, 3 órán át szedték le a motyót, aztán a felrakón 4 órát hogy rámpára kerüljek, 1 órát hogy elkezdjék rakni, plusz a papírok. A végére még beugrott egy baleset Frankfurt után hazafelé, pontot tett a napomra. Rendszeres munka mindkettő. Ugyanarra a benzinkútra álltam be este nyolckor, ahonnan reggel fél hatkor elindultam, csak a másik irányba. Ez ilyen.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #13684 üzenetére
Volt olyan, hogy hétfő délután leértem a kikötőbe, leadtam a konténert és kedd reggel kellett volna felvennem a következőt. Időközben a viharos szél miatt lezárták a kikötőt és kedd helyett pénteken tudtam felvenni a kontit. De olyan is volt, hogy késett a hajó és 2-3 napot vártunk hogy odaérjen és kirakodjanak...
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
válasz Qtya123 #13684 üzenetére
Sok helyen tudják, hogy a hosszú le vagy felrakodás miatt kicsúszhatnak a sofőrök az időből. Ezért előre megkérdezik, hogy meddig van ideje. Ja olyan, akkor mondják, hogy zárd le akkor a műszakot, mert tuti, hogy 9 órán belül nem kerülsz rámpára vagy nem végzel és inkább a pihi után menjél rámpára.
A lényeg, hogy beszélni kell velük, hogy mi a felállás, s ahhoz igazodni, hogy ne kerülj nehéz helyzetbe.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
Reggel 7, bemegyek wc-re a pihenőben. Csak kisdolog. Van minden.
9kor megint, mert nagydolog, meg mindjárt indulok. Nyúlok papírért, már nincs, mert a k.csög féreg mindhárom lukból kitekerte a három teli gurigát.
Anyádban maradt volna bent a fejed...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
De mind a hármat?! Érted... Egyet ellop, már azt sem értem miért, de oké... de ez direkt kib.szás a másikkal...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zolás
addikt
-
Somatom
veterán
Most akciós a Sun Locator Pro. Bár, nekem a Lite is megfelel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Qtya123
őstag
válasz Intruder A 6 #13696 üzenetére
Akkor ha jól értem: Ha mondjuk van 8 óra vezetésem és álltam 4 órát pihenőn, akkor 3 óra egyéb munkát még betolhatok és az a 15 óra. És ezt csinálhatom a héten akárhányszor?
És utána jön a napi pihenőidő, ami vagy 11-es vagy heti max 3 alkalommal 9 óra lehet. Akkor itt kevertem a 15 órával?[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #13697 üzenetére
A 15 óra az napi kezdéstől, zárásig lehet. Ha közben van egy 3 órás pihid és zárás után kiveszel egy 9 -est, akkor az nem csökkentett, hanem rendes napi pihenőnek számít. Az igaz, hogy ez összesen 12 óra pihi, viszont ebből három óra a nyitás és a zárás közé esik, tehát a 15 órában van benne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen