Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
Sziasztok!
De, jó, hogy van ilyen topik is! Üdv minden topiklakónak a sinsheimi Shell -ről! Hétvégi dögunalom és szerelés, mert tegnap egy traktor húzott ki a szántásból és vontatáshoz használt spanifert le kell fejtenem a laprugóról, mert durván rászorult. Az élet apró örömei.... -
#79335424
törölt tag
Szia!
Szinte csak nagy cégeknek szállítunk, de néha beesnek "magán" megrendelések is. Ez is egy ilyen volt. Már a felrakó is zűrös volt. Erdei út, 3,8 -as híd, leeresztett légrugóval, stb. Ezért nem volt gyanús a lerakó felé vezető zergeb...ta. De, egyre szűkebb lett. Akkor már tudtam, hogy ez nem nyerő, pedig már láttam a telepet, ahova vinnem kellett a cuccot. Csak nem arról volt a bejárat, amerről a címet megadták. Kerestem megfordulót, de esélytelen volt. A többi már borítékolható volt. Betonút vége, földút, sötét, kétségbeesett megfordulásnál sárbanragadás. Odafelé láttam egy hofot. Besétáltam és megkérdeztem a gazdát, hogy tudna -e segíteni. Rámutatott a fészer falára, hogy ott a "kamionmentő" kábel, ő meg ment a traktorért. Az egész olyan rutinszerűnek tűnt. Persze, kiderült, hogy én már a második voltam... ...a héten.
Csakhogy, a MAN -on nem találtuk a húzópontot, hiába volt húzószemem. Úgyhogy, némi sárbanfetrengéssel egy spanifert többször átvetettem a laprugó tartócsonkján és úgy fordított meg az ember a traktorral. Hát, ilyen szituban még nem voltam, egyszer ennek is el kellett jönnie. Remélem, hogy csak egyszer![ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
A jó kamionos is holtig tanul.
Nekem nem volt dolgom az otthoni "nagyokkal". Kis cégeknél voltam. Annak is megvannak a nyavajái. Most is gürizek mint az állat, jó hét az, amelyikben csak három 15 órás műszakunk van. De, mégis befogom a pofám, mert összességében elég jó sorom van és különben sem vagyok az a nyafogós fajta. -
#79335424
törölt tag
Vazze, ezek fődművest akarnak belőlem faragni! Már megint egy szántóföldes kilátástalanság. Komposztüzem egy hegyoldalban. A cím egy koordináta, ahova a GPS szerint nem vezet út. Király!
-
#79335424
törölt tag
Á, nem volt pánik. Hiába német a cég, szinte az összes sofőr Magyar, úgyhogy kértem telefonos segítséget. Kiderült, hogy van oda aszfaltút, csak a Here 2015 Q1 nem tud róla. Hmmm...
Szerdán még van 3 München környéki lerakóm, aztán Dachauban megrakok a váltómnak egy Svájcot, begurulok a céghez, kamion leparkol és irány haza.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2278 üzenetére
Ó, ilyen nekem is van. Az előző melóhelyemen díszleteket, hang és fénytechnikát szállítottam színházaknak, meg mindenféle rendezvényekre. Állandó behajtásim volt a belvárosba is. Az Operának ezzel a szerelvénnyel:
Ez egy dupla forgózsámolyos pót. A két zsámoly bowdennel van összekapcsolva. A szerelvény másfél méterrel hosszabb, mint egy nyerges kamion. Itt csak a pót látható, a háttér az Operaház díszlet bejárója a Lázár utcában. Az Andrássy útról fordultam be a Hajósba, majd onnan a Lázárba. Volt, hogy naponta többször is. Szerinted? Sejtheted, hogy milyen centizések voltak.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2283 üzenetére
Schedler. Schubbodenes (önkihordós) nyergesekkel dolgozunk. Nagyrészt papírhulladékot, faforgácsot szállítunk, de néha beesik szemét és raklapos áru is. Leginkább délnémetországi és svájci címeink vannak (máshol még nem is voltam október óta). A wolfsburgi terminálon is volt már 2-3 hétvégém.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2285 üzenetére
Bocs, összekevertem! Az nem Wolfburg volt, hanem Wolfurt.
Igen, igaz. Bár, ez is rutin kérdése. Az elején borzalmas volt, de mostanában volt olyan hét, hogy meg sem izzadtam. Kétféle pót van. Amit én kaptam, az a régebbi konstrukciós. Az szopás az újhoz képest. Most azt mondták, hogy két hónapon belül cserélik a régieket. Hajtás is van, de hozzáállás kérdése. Én bírom. Olyankor a havi két hét pihire gondol az ember. Meg, én mindíg útáltam a ponyvázást, oldalról rakodást, kötözést. Itt fix oldalas a pót és talán két felrakó van, ahol kötözni kell.
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2287 üzenetére
Az idő, ahogy kijön. Lehet akár 5x15 is (fizetik a büntit), de ha jól jönnek ki a rakodások, vagy becsúszik vmi gebasz és lekésel, akkor beleférhetsz a 13 -ba. Van hétfői és szerdai váltás. Én szerdaira kértem magam. Szerda délután kiérünk és vagy szundi, vagy gurulunk egyet a határig, vagy a lerakóig. Ezek elég kaotikus váltások. Aztán csüt., pént és rápihenünk a "hosszú" hétre. Aztán H,K,Sz és jövünk haza két hétre. Lehet a 2-2 hét helyett 3-1 hetezni, vagy nyomni egy 6 hetes etapot. A lényeg, hogy ugyanabban a váltásban maradj.
1100 nettóval vagyunk bejelentve, ami alap + napidíj. Erre jön 100E balesetmentességi prémium, plusz vmi fingilingi az éjszakai vezetésre (nem nagyon szoktunk éjszaka vezetni). Ha 2-2 -ben dolgozol, akkor 1240-1260 körül jön ki a vége és ezt napra pontosan utalják. Ha többet melózol, akkor nyilván több a lé, de nem matematikailag arányosan. Plusz, kölkönként is jár vmi családi pótlék, de ezt nem tudom, hogy mennyi, mert engem nem érint. Kb. ez a szitu "nálunk".Ja, az autók. A nagyon régiek Volvók, de ezeket szintén mostanság cserélik. Az eggyel fiatalabb eresztés, mint az "enyém" is, azok MAN -ek és a még újabbak Volvók. Többet ne kérdezz róluk, mert gőzöm sincs, hogy melyik, milyen és nem is érdekel. Azt sem tudom, hogy én pontosan milyenen ülök. Gyenge és zabál. Ennyi.
Mi az a "Spézen"?[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2289 üzenetére
Jól érted. Két hetet.
Lauda:
Tudsz jobbat? A barátnőm Spanyolországban él. Én egy-egy hétvégével nem vagyok előrébb. Tavaszra bekértem magam egy 6 hetezésre. Egyet még csinálok majd ősszel és ennyi. Ebből én bőségesen megvagyok, félreteszek, stb. és a többi hónapból két hét az enyém. Nekem ez, így ideális (mármint munka/szabadidő szempontjából).[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2292 üzenetére
Szerintem se rossz.
Az alap infókat Comlog -ra küldik németül, a többi meg telefonos. Német az irányítás, de mivel a legtöbb sofőr Magyar, próbálnak egyszerűen fogalmazni. Ha valami összetettebb probléma van, akkor pedig valamelyik németül jól beszélő kolléga segít. Hallottam, hogy most kirúgtak egy újoncot, mert a rakomány nettó súlyát nem tudta bediktálni. Lássuk be, hogy az azért tényleg erős Németországban, egy német cégnél![ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz SzalaiG #2297 üzenetére
Részvétem! Amúgy is gyűlölöm a telet, kamionnal meg pláne. Csak egy előnye van. Nem rohad meg az ember a fülkében. A hideg ellen lehet védekezni, de a meleg ellen nem nagyon.
Szerintem van felvétel. Engem is most egy új hús váltott. Nézd meg a Schedler honlapján, hogy keres -e még sofőrt! De, tényleg embert próbáló a meló! Csak a két hét miatt vagyunk ott.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zoo8800 #2310 üzenetére
A "jelentős része" túlzás, de létezik.
1. Lejtőn meg lehet gurítani akár 100 fölé is. A digitális tachográf csak az egy percen túli, folyamatos sebességtúllépést regisztrálja. Ha egy percen belül visszalassul 90 alá, akkor nem marad nyoma.
2. Ekkora kerékátmérőn a gumikopásnak is van befolyásoló hatása, plusz a kalibrálásnak is van tűrése. Tehát, kopott gumival megy tachográfot kalibráltatni, ahol tűrésplafonra állítják a korlátozást. Majd felteszi az új gumit. A tűrés + a nagyobb kerület eredményezhet pár Km/h pluszt.
3. Kiiktatja a tachográfot. Persze, hivatalosan ilyen nincs és ez már nagyon meleg pite. -
#79335424
törölt tag
Igen. Tök mindegy, hogy üres vagy, vagy nem. Ha 3,5t fölött van a megengedett legnagyobb össztömeged, akkor ki kell menned. De, ott van egy súlymérő az aszfaltban és ha könnyű vagy, akkor szinte biztos, hogy a kék, egyenesen nyíl fog kigyulladni, azaz rögtön mehetsz is vissza a pályára.
-
#79335424
törölt tag
Szerintem ez azon is múlik, hogy mennyire vagy bevállalós. Mindenki ártatlan a bíróság jogerős ítéletéig és ezer oka lehet annak, hogy miért vezeted azt az autót. Ha a tulaj és Te is egybehangzóan állítjátok, hogy hálából vállaltad a fuvart, mert a cég tulaja tavaly kihúzott a jeges Dunából, azzal sztem nem nagyon tudnak mit kezdeni.
-
#79335424
törölt tag
Amikor én voltam illeszteni, akkor két vonal között kellett haladnom egyiktől, a másikig. Ha ezt kopott gumival teszem, akkor adott távolsághoz több kerékfordulat tartozik, mivel kisebb a kerülete. Ha a kis kerülethez beállítják, hogy hány fordulat a 90 Km/h, akkor a nagyobb kerületű gumi, azonos kerékfordulattal, több utat tesz meg, vagyis, nagyobb lesz a valós sebessége a mértnél.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Nekem volt ilyen story -m. Beszart a tachográf, de úgy, hogy a kártyát sem adta ki. Hazajöttem, a főnök meg elvitte az autót szervízbe. Legközelebb szabispapírral indultam. Kiintett az osztrák rendőr és közölte, hogy nem stimmel a papírom, mert a kártya szerint akkor dolgoztam. Éreztem a ziccert és a világ legtermészetesebb hangsúlyával közöltem, hogy stimmel az a papír, mert az adott időszakban más használta a kártyámat, én szabin voltam. Látnod kellett volna a fejét! Aztán persze elmondtam neki a story -t és megmutattam a tachográfcseréről a hivatalos dokumentációt. Úgy már nem volt gond.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz F_Gergely #2338 üzenetére
Az első nemzetközis nyergesem egy DAF volt, korongos tachográffal. Abban volt kapcsoló. A tacho pihenőt húzott, nem volt korlátozás és a TollCollect automata sem ment. Olyat ment az autó, hogy nem hittem a szememnek. De, talán kétszer használtam. Mondtam a főnöknek, hogy ez nekem nem lesz így jó. Szerencsére valami fura hang kezdett jönni hátúlról. Kiderült, hogy néhány fog hiányzott a difi kúpkerekéről. Legközelebb már egy új, bérelt DAF -fal indultam (ami az első lerakón rajta maradt a rampán. Önindító csere).
-
#79335424
törölt tag
Tud valaki linkelni kamionstop táblázatot legalább máciusra és áprilisra? Első sorban Németország és Svájc kellene. Milyenek most az útviszonyok délnémetben? Holnap este kezdek egy hathetezést.
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2341 üzenetére
Köszi az infót! Sajnos, nem tudok segíteni, mert én nagyon ritkán viszek raklapos árut és olyankor is ordító betükkel írják rá minden papírra, hogy nincs csere.
Nekünk beépített kihangosítónk van a céges mobilhoz. A sajátomhoz pedig egy Huawei Talkband B2 -t használok. Ezt tudom ajánlani, nekem nagyon bevált. A Telekom a P8 -asokhoz nyomja ajándékba, ezért hardveraprón, vaterán 20 rugó alatt lehet találni zsír újat.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Vazze! Én nem tudtam, hogy a németek már holnap is ünnepelnek. A főnök hívott, hogy kellemes hétvégét kívánjon, meg elmondta a keddi menüt. Ekkor tudatosult bennem, hogy csak kedden vámolok a svájci lerakóhoz. Király!
Remélem, csuklanak a MAN tervezők! Kicsaptam a 24V csati biztijét. Neteznem kellett, hogy megtaláljam az F217 -es biztit.
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2353 üzenetére
Jó neked. Nekem még párszor újra kell töltenem a kannát. Még a második hét sem telt le a hatból. De, eddig legalább nem volt emeletes szívás. Remélem, hogy ezután sem lesz. Sőt, még az őskövület pótomat is lecserélték egy kicsit újabbra. Ezzel egy fokkal könnyebb dolgozni. De, már most is ölni tudnék egy pékné csülökért.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #81556480 #2355 üzenetére
90% -ban én is, de néha megfűszerezik egy kis Svájccal. Normálisan kéthetenként váltjuk egymást. Ezt a hatost én kértem, mert kell egy kis plusz suska.
Két hétre nekem jó a Telenor 1GB roaming hetijegy, de hathoz már drága. Most vettem egy Alditalk starter csomagot, mert a többiek ezt használják, de még nem aktiváltam be. 5GB/hó csomagra szeretném aktiválni.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
A 60 -ason (Bittburg felől) megyek Belgába. Tudja valaki, hogy hol lehet ezt az új Belga útdíj boxot beszerezni?
-
#79335424
törölt tag
válasz #79335424 #2370 üzenetére
Aachen -nél jöttem ki belgából. Nem gyönge dugó volt szemben. Beállt a határ, mert mindenki boxot regisztrált. Nekem mákom volt reggel, mert a kis határon csak páran voltunk és a belga útdíj cég ügyeletet tartott. Kint volt tőlük egy srác, aki megcsinálta helyettünk a mutatványt.
-
#79335424
törölt tag
válasz attamero81 #2372 üzenetére
Nem biztos. Nem túl pörgős hely.
-
#79335424
törölt tag
válasz attamero81 #2378 üzenetére
Engem annyira nem dob fel ez a story. Ha lecsavarja a tükrömet amikor nem vagyok az autónál és elmegy, akkor én magyarázkodhatok a cégnél. Elég a bolgár, meg román autószállító kilátástalanságokkal küszködni az utakon, nem hiányoznak 40 tonnás kamikaze -k.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2388 üzenetére
Tegyük félre, hogy szigorúan tilos a kilóméter alapú bérezés és számoljunk egy kicsit! Két hétben 90 órát lehet menni. Ha ezt folyamatosan, 80 -nal végigtolom, akkor négy hét alatt, 14400Km -t tudok menni, ami 0.12 -vel szorozva 1728 Euro/hó. Ekkor folyamatosan, 80 -as átlaggal mentem, nem rakodtam, nem álltam napokat az isten háta mögött melóra várva és egy percet sem voltam otthon. Háááát....
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz attamero81 #2390 üzenetére
Ha tolod neki, akkor sem nagyon tudsz 80 -as átlag fölé menni. Talán éjszaka.
Valaki korábban itt szarozta az én melómat. Két hét meló, két hét otthon, 1250 -ért. Sztem jobban cseng, mint ez az ajánlat.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2392 üzenetére
Írtam róla(m) már korábban, nézz vissza 1-2 oldalt! Schedler. A prividre reagálva, az egy hónap az nem 2x1250, hanem kb. 2000-2200 Euró körül van. Most kell a lóvé, úgyhogy bekértem magam egy hathetesre. Az egy teli hónap, meg egy kéthetes műszak. Majd ha megkapom a teli hónap fizuját, akkor megírom, hogy az mennyi volt.
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2394 üzenetére
Miért, az olyan nagy kunszt? Mindenhol keresnek sofőrt. A német cégeknél is.
Önrakodós (Schubboden) pótokkal többnyire papírt szállítunk mindenféle formájában. De, néha akad más is. 80% -ban német címeink vannak, 15% Svájc és néha egy-egy francia, vagy belga. De, szerintem ez lényegtelen. Csak az számít, hogy az ember elégedett legyen és én az vagyok. -
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2403 üzenetére
Pont ezért nem értem egyes cégek és sofőrök hozzáállását. A cégek miért akarják gombokkal kiszúrni a sofőrök szemét? Annyival nem mennek alá az áraknak, hogy ne lehessen normális fizetést adni. A sofőrök meg miért mennek bele ilyenbe? Az út ugyanaz, a kormány többnyire ugyanott van, a kék kártya pedig nemzetközi munkavállalásra jogosít. Mi a különbség? A nyelv. De, hogy lehet az, hogy 10-20 év nemzetközis gyakorlattal ne tanuljon meg valaki egyetlen idegen nyelvet se? Ott van kint, hogy gyakorolja és vezetés közben orrvérzésig hallgathat nyelvleckéket.
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2414 üzenetére
Svájcban ezt egyszerűen megoldották. 22-07 között nincs mozgás 3,5t fölött (06 -tól üresen mehetsz). Ennyi. Aludj! 17h -kor bezárnak a spedíciós irodák és onnantól a fű sem nő. Délután rakok svájci fuvart. Legurulok a határig és hétfőig annyi. Hétfő 06 -kor beadom a papírjaimat, 06:40 -kor vámolok, 07:00 -kor átmegyek. Ezt most, pénteken, onnan 400km -ről tudom, hogy így lesz. Na, ez román fele még sohasem sikerült. Aztán jött az aradi "körgyűrű".
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen