-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Massmurderer
őstag
Van egy BBB BSD 71 nyergem,csak mivel sines a felfogatása,nem tudom használni.[link] kellene,de sehol nem találok ilyet.
-
.mf
veterán
válasz kacsyx #124596 üzenetére
"Szerintem ezek a szöges köpenyek tipikusan azok a termékek, amelyek jó hogy vannak, csak minek."
Visszatérve erre a "régi" hsz-re (múlt heti, de már 400 hsz jött azóta ), a sarkkörön is láttam bringákat, és mindegyiken szöges gumi volt. Gondolom ugyanúgy, mint autónál, itt is más a "gumi" (amennyire az még gumi) összetétele, szilika-tartalma, hogy télen jobban tapadjon. Télen azért érezhetően kevesebb tapadás van, még aránylag laposra engedett tubeless Nobby Nic, Rocket Ronnal is; ők meg ott simán tekertek a havas, jeges utakon, ahol gyalog is elcsúsztam párszor.
---
Óda a 6-sebességes láncokhoz és fogaskerekekhez.
Kis híján 20 éves (1999-ben vettem) bringám eredeti 3x6-os hajtását az év elején fogom lecserélni. Nemcsak, hogy 20 éve és sok ezer km óta van rajta (ez a városi közlekedős bringám, de volt Velence-körön, elmentem vele Balatonig is még idén is), élete nagyrészét totál ridegtartásban töltötte, mentem vele porban, homokban, esőben, hóban, sóslatyakban - néha csak félévente, akár évente csapattam le a láncot és olajoztam újra, és nem vette zokon. Most már durván meg van nyúlva, a fogak eléggé megkopva, főleg elöl a középső 32-es és hátul a középső négy, mivel városban döntően ezeket használom / ezek működnek megbízhatóan; de továbbra is megy, panaszkodás nélkül.
Bezzeg az AM fullym 2x9-sebességese, az ha havas vagy saras tekerés után nem kap gondoskodást, egyből hisztizik, beáll, nyekereg, ledobja magát... Ha így folytatja, hamarosan elválok tőle.Szóval
A.) a régi 3x6-os halálán van, s ha már csere, gondolkozom egy kis átalakításon. Az elsőt szinte sose váltom, mindig a középső 32-esen van. Csak ritkán érzem úgy, hogy jól jönne egy alacsonyabb vagy magasabb fokozat. A hátsó menetes 14-28-as helyett 13-30-as elvileg létezik, de jól látom, hogy bazi ritka? Azzal szerintem simán lehetne 1x6 is.
B.) a 9-es karbantartás-igénye és kényessége a 6-osról visszahuppanva idegesítő. A 8-asok mennyire hepciások?
C.) Továbbá itt is gondolkozok átalakításon: jelenleg SRAM 22-36 és 11-34 van rajta. 95%-ban a 36-ost használom, mert a 22 olyan alacsony a fokozatok többségében, hogyha ott kell elindulni, főleg emelkedőn, keményen kell az ágaskodás ellen küzdenem az első tekeréseknél; haladáshoz meg kevés, gyorsan végigpörgetem rajta a sebességeket, amint enyhül az emelkedő. A 36-os első ugyan 3gész sokáig elég az emelkedőkön (36-34 = 1.06), csak néha hiányzik egy-két alacsonyabb fokozat; a skála másik végén, mivel belvárosból lábon viszem ki a bringát a Budai hegyekbe, elég sokszor váltanék feljebb, csak már eleve a legnagyobb fokozatban vagyok (36-11=3.27). Hátulra 11-34-nél nem nagyon van szélesebb (boltokban könnyen elérhető 11-34 8-ashoz, 11-36 9-eshez, ami nem nagy különbség), ellenben előre van a SRAMnak 26-39 és 28-42-ese, gondolkozok az utóbbin, akkor a 28-assal lennének a "hegymenet" fokozatok (0.82-2.55), 42-essel a hegyről le, város, vagy sík részekhez, ott 1.24-től 3.82-ig lennének az áttételek. Jó az elgondolás, vagy van valami buktató, ami elkerülte a figyelmem?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #125003 üzenetére
Ezt fogom hallgatni életem végéig... Majd talán jövő ősszel/télen elkezdem rendszeresen csinálni ezt a fürdős dolgot.
Valóban jó szeles volt, odafele nem tudom volt e, hogy nem volt szembeszelem, de az biztos, hogy hiába 6 fok, fázott a kezem a kesztyűben. Visszafele már jobb volt.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
emiki6
veterán
válasz emiki6 #125000 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy igyekeztem 140 közelében tartani a pulzust (cardiac output edzés). a 214-es meg 0-s pulzus nyilván mérési hiba. Remélem...
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
zoli03
őstag
válasz Massmurderer #124998 üzenetére
Fékpofából csak gyárit vennék (az sem drága), vagy márkásat. Biztos nem kísérleteznék ilyenekkel. A sárvédő még megérheti, picivel olcsóbb, mint Alin.
-
6030D
Ármester
-
ShiTmano
aktív tag
Ezt Runnernek. Haibike Flyon. [link] 120Nm-es nyomaték, 630Wh-ás akkuval. Flyon
Vadul néz kiAtom jól néznek ki most már ezek a villanybringák!
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #125011 üzenetére
Ismerem a gépet, tényleg szép, de mint MTB annyira nem nyűgöz le. 470mm-es láncvilla, M-es méretben 1256mm-es tengelytáv és 64 fokos fejcsőszög. Ez a gép egy erő demonstráció, hasonlóképpen mint a Spitzing, a motorja ugyan az, TQ Engine. Ez egy baromi erős szerkezet, de szerintem már túl sok, ráadásul a vázgeometria már hátráltat a technikás pályákon. Nem adnám oda érte az eone sixty-t, mert lefelé agyonverem ezt a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Massmurderer #125014 üzenetére
64°-os a fejcsőszög, de mivel enduro kategória inkább lefeléken használják. Ott meg akár merőleges is lehet a föld középpontjára. Nekem is sok lenne, inkább egy 140-es rugóutas, 68°-os fejcsőszöggel kellene.
(#125015) Runner_fxr Igen, kicsit kevésbé radikális verzió jobb lenne.
Tömegét nem is néztem. Vajon mennyi lehet?
Ja, látom van AM verzióban is. Az kevésbé agresszív. Flyon AM
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #125015 üzenetére
Mondjuk a Spitzing szerintem sokkal durungabbnak néz ki. Ez bicikliszerűbb. Egy tömegadatot azért megnéznék.(AM)
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
zoli03
őstag
válasz Massmurderer #125007 üzenetére
Milyen fék az?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #125016 üzenetére
Ez a gép nem a technikás MTB rájdereknek készült, egyenesben stabil, a motorja veszettül erős, de ennyi. Ezekkel a geometria adatokkal egyenesben atom stabil lehet, de amint jönnek a kanyarok, lomha szar lesz. Súlyban kb 25 kg lehet. Ráadásul a TQ engine-nek aztán tényleg semmi értelme nincs a 25km/h-s korlátozással, olvastam róla, állítólag elég nehéz kiütni a korlátozást. Én személy szerint nem látom ennek a konfigurációnak az értelmét. Még ha nyitott lenne a rendszer és engedné 72km/h-ig, mint a spiting-et, akkor esetleg érteném, de így nem, és a 650Wh is baromi gyorsan el fog fogyni egy ilyen erős motor mellett.
Akkor még is kiknek készült? Koca bringásoknak, akiknek van elég pénzük meg elég nagy arcuk hozzá. Rövidebb távon felszalad az összes emelkedőn, aztán kész, de mint MTB forintot nem ér, ez a véleményem róla.
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Massmurderer #125007 üzenetére
Pár hszt nézz vissza
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #125020 üzenetére
Megbeszélted magaddal? Máskor rendezzétek privátban
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
joni1700
csendes tag
Sziasztok!
Kezdő vagyok a tèmában szeretnèm, ha valaki segítene egy kicsit vagy megerősítene a döntèsemben.
Sosem volt jó bringám ès most úgy döntöttem, hogy èpp itt az ideje. Elsősorban a plusz mozgás miatt vennèm munkába járás cèljából.
Ez az èn kiszemeltem:
https://www.bringaboard.hu/ktm-ultra-sport-2930-2019-ferfi-mountain-bike-92762
Valakinek van olyan ellenèrve, hogy mièrt nem kellene ezt megvennem ? (Volt akivel már beszèltem ès azt mondta, hogy mivel KTM ezèrt a márkát fizetem meg ès hasonló tudásút sokkal olcsóbban is kaphatnèk)
A válaszokat előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
joni1700
csendes tag
Mèg annyi kiegèszítèst tennèk, hogy felmerülhet a kèrdès, minek is nekem mtb, ha munkába szeretnèk vele járni.
Pesten lakok albèrletben, de vidèki vagyok. Azèrt nèha terepen is meghajtanám -
Massmurderer
őstag
válasz joni1700 #125029 üzenetére
Én Győr mellet lakok.Győrbe csak 1 olyan üzlet,szerviz van ahol azt mondom van választék georgesport.Ott csak ktm meg kellys márka van,és ahogy néztem,nagyon túlárazotak.Mármint a többi üzlethez.Kellys márka nekem nem mond semmit,és be se jön.Mint irtam,a ktm meg milyen.Nem azt mondom hogy a ktm rossz,de az 100 hogy nagyon szervizigényes.Én nemrég vettem ott fékbetétet,kerek perec mondtam a csákonak milyen kell,bevittem a régi fékbetétet,leirtam a fék tipusát,márkát,elkezdet velem vitatkozni.Mondtam neki hogy pajti,én 1 kérésel fordultam hozzád,van e ilyen,vagy nincs.Az hogy milyen lenne jó(persze itt a legdrágábbat akarta rámsozni) én döntöm el.Tök flegma,bunkó volt az eladó,ilyen helyre se érdemes menni.
-
zsocy
őstag
válasz Massmurderer #125031 üzenetére
Ne haragudj, de most azért rossz a Kellys mert nem ismered, a Ktm meg azért mert egy Győri bicikliboltban az eladó flegmán ajánlott egy jobb fékbetétet az általad kinézettnél? Legalább Ktm bringára kellett, vagy honnan jutottunk el erre a következtetésre?
Mondjuk a ktm tényleg túlárazott, és 370 ezerért már tényleg van jobb ár/érték arányú bringa, ebbe nem akartam belekötni.
Mondjuk a linkelt annyira nem rossz, xt szett, rock shox recon villa, shimano tárcsafék, ezzel azért már be lehet járni munkába...
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz zsocy #125032 üzenetére
Nem,nem azért van gondom a kellys márkával,csupán semi se tetszik onnan,ennyi.Figyi,webshop részen néztem,ott 1990ft volt a fékbetét,másnap,mikor bementem,úgyanaz a fékbetét 3x annyi volt.,Hazajöttem,webshopba megint 1990ft volt.érted úgye???Nem szeretem ha hülyének néznek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Massmurderer #125033 üzenetére
Én sem vagyok Kellys fan, de ezt szó nélkül elfogadnám
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #125033 üzenetére
Legtöbben egyetértenek abban, hogy pl a KTM egy erőseben árazott termék, zsocy ara próbált utalni, hogy ennek semmi köze ahhoz, hogy egy boltban egy akármilyen fékbetétet drágának tartottál (KTM márkájú fékbetétet még nem láttam)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #125031 üzenetére
A KTM valóban általában túlárazott,ugyanakkor a túlságos szervizigény nem vonatkozhat úgy kerékpárokra mint motorbiciklikre,hisz ott az alkatrészfelszerelés ugyanaz mint más kerékpároknál,főleg a váz az ami az adott márkához tartozik,sőt,gyakran még azt is ugyanott,távolkeleten készítik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz joni1700 #125027 üzenetére
Városba fitnesst vegyél. (Trekking kormányos országuti). Ha a bringára akarod tenni a táskád, akkor meg trekkinget.
A fitness azért jó, mert könnyű, mozgékony és nincs benne teleszkóp, ami városba szerintem felesleges.
A többiek tudják mi az a felszereltség, amit legalább érdemes megvenni.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
balintka
addikt
válasz Hasaggymeg #125037 üzenetére
Attól függ miben. Kellys Hacker 70 2019 vs KTM Myroon Elite 22 2019? Egy árban vannak.
A ruhák, kiegészítők drágábbak KTM-ben, de pl a fenti bringáknál nem kérdés, melyik a túlárazott. Mondom ezt 10 év Kellys-es múlttal. De a Kellys pl. kiegészítőkben, ruhákban nem veszi fel a versenyt a KTM-mel. Tessék megnézni hányféle KTM kormány, stucni, stb. van. Kellysnek nincs semmilyen saját karbon alkatrésze sem. Szinte tök ugyanazokat az alkatrészeket adja el Active, stb. néven. Egy félét kvázi...
[ Szerkesztve ]
-
Ákkk
addikt
válasz Hasaggymeg #125037 üzenetére
A vázat ausztriában készití a ktm nekem ultra és myroon van nem mondanám szervízigényesnek az ultra alu vázzal semmi gond.
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Massmurderer
őstag
válasz StLui #125035 üzenetére
Irtam azt hogy ktm márkájut vettem??Szerintem nem.Csak értsd meg,az az egy bolt van ahol lehet kapni.Az összes györi biciklis weboldalt megnéztem,volt ami messze volt,órás gyalogláshoz nem volt kedvem,máshol nem foglalkoznak alkatrészekkel.Györ nem Budapest hogy sarkontként,utcánként van egy biciklis,autós bolt.
-
kacsyx
aktív tag
Azért más az a környezet, ahol szinte egész évben jégen bringázol és az ami Közép-Európában van. Csak jégen biztos nagyon jó és hasznos, de itthon mihez kezdenél vele ilyen téli időjárással? Kétnaponta cserélgetnéd a köpenyeket? Merthogy tiszta aszfalton semmi értelme, az biztos. Ráadásul borzalmasan nehéz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nagyon csodálkoznék ha nem távolkeleten készülnének vázaik.
Before arriving, we weren't sure whether we would just be at a warehouse where bikes built in Asia were checked and distributed. This isn't uncommon, as we all want better value bikes, manufacturers need to reduce their costs to get retail prices lower. The reality was far different. KTM have all their frames made in Asia to their designs and quality control standards. But they are shipped back to Mattighofen, where the process of painting, stickers, assembly, quality control and packing have been made as efficient as possible to keep the building of the bikes in Austria. To make the bikes Austrian./I][link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz joni1700 #125027 üzenetére
Kicsit egyenlőtlen, de a tízpróbás boltban forintra ugyanennyiért Rebával, átütős első-hátsó kerékkel, és GX 11 sebességes váltással kapsz biciklit. más kérdés, hogy kinézetre nekem az kevésbé tetszik, de elég nagy a szakadék a két gép között ilyen dolgokban. ja, és 11-essel kezdődik a súlya.
Amúgy tényleg nem tudom, más márkák mit vesztegetnek ebben az ársávban, csak a decásra nemrég rátaláltam, és most lengetem véres kard módjáraBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
ide is
ma hozta egy mogorva mikulás a postásautóval...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #125048 üzenetére
Szerintem ez egy NINER 29" Air 9 Aluminium.
Zolkow: gratula, hamar össze kell építeni, itt a tavasz! Ja, M612 hajtókart tudok bele adni. Akár csak kart is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest