-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Üdv. Milyen elektromos pumpát ajánlanátok a kerekek felfújásához?
-
addikt
Milyen tartót ajánlanátok Lexus CT200h-n való szállításhoz? Vonóhorog/pótkocsi tartó nincs az autón, felül napfénytető van és egyébként is valahogy lágyabb anyagúnak tűnik az autó felülete mint más autóké, úgyhogy ódzkodom az ötlettől, de valahogy meg kéne oldani a szállítást, mielőtt a biciklit megyek megvenni.
Valaki ezt ajánlotta: Thule ClipOn
Egyetlen bicikliről lenne szó, még jobban utána kell néznem milyen típus, de 5% terep (erdőbe/hegyre) durva utakon és 95%-ban utcára pl munkába menetelhez. Ha jól értelmezem a leírást, ez a Trekking kategóriába illik.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok! Először a kategóriát szeretném beazonosítani, mert nem találom egyszerűnek ezekre a felhasználási igényekre.
Olyan biciklit szeretnék, amivel tudnék néha munkába járni - ez 2x11km egy nap, rendes úton.
Ezen felül szabadidős biciklizés is 90%-ban úton történne. Ott van azonban az a 10%, ami terepen, földúton, kavicsos úton, erdőben, hegyi környezetekben történne.
Az előbbi felhasználásra milyen biciklitípust ajánlanátok? Szeretném tudni, hogy egyáltalán milyenek között érdemes nézelődnöm, és ez után tudnék csak konkrét típusoknak utánanézni.
De ha valaki konkrét típust is ajánl, még jobban örülnék.(M-méret, új boltból, 1000-2000 euro körül, ausztriai munkahelyem fog adni rá 20% kedvezményt)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
Előre elnézést a noob kérdésért. Mi a helyzet a hátsó csomagtartókkal? Őszintén nem tetszik a bicikli dizájnjához. Nem szeretném a biciklimen. Viszont kellene akkor, amikor munkába járok vele. Máskor inkább leszedném.
Biciklinek egy Cube Nuroad Pro vagy hasonló van kinézve. Gondolom gyárilag nincs hozzá csomagtartó, de ha szereznék hozzá, az vajon egy könnyen gyakran le-és felszerelhető cucc, vagy ha egyszer ráteszem, akkor maradjon is rajta?
-
addikt
válasz Dark Archon #241235 üzenetére
Ennek a csomagtartónak és sárvédőnek amúgy van bármi hátránya azon kívül, hogy inkább bolti talicska benyomását kelti kinézetre mintsem egy szép túrabicikliét?
-
addikt
válasz Ringman #241237 üzenetére
Szóval mindig rajta lesz. Már kezdek megbarátkozni vele, ha egyébként kinézeten kívül más hátránya nincs.
Melyik opciót javasolnátok?
Cube-hoz szerezzek gyári felszerelést?
Vagy inkább a Cube FE verziót, ami már gyárilag fel van öltöztetve?
Vagy mivel ebben nem olyan jó a Cube, inkább nézzek másik márkájú biciklit?Szerintem nem gond az FE-verziónál, hogy csak oldaltáskával használható, mert eleve az tűnt a legjobb csomagtípusnak.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ringman #241245 üzenetére
Nekem kell kitámasztó, eddig mindig volt, el sem tudom képzelni nélküle a biciklit, hogy teszik le az emberek.
Láttam pár mást, de a Cube-felé hajlok, mert az tetszik a leginkább, ráadásul itt jóval olcsóbb, mint Magyarországon... Ausztriában valahogy a német termékek egy jó kb 20%-kal általában olcsóbbak.
-
addikt
Oldaltáska mennyire borítja meg a kerékpár egyensúlyát? Eleve, az extra tömeg, megváltozott súlyközéppont és a megváltozott aerodinamika által hogyan változik az irányíthatóság?
Gondolom célszerű egyenlően elosztani a súlyt a két oldalon.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Kedvezményem van: A munkahely fizeti, a bruttóból vonják le, de nettóban nekem ezért kevesebb vonódik le, így megspórolom az adót a bicikli árából. 4 éves lízing időtartamban, kamat nélkül - szóval még az infláció is az én javamra lesz. Viszont kötelezően alá kell írni biztosítást a biciklire (ha eltörne, vagy valami), de még azzal együtt is olcsóbbra jön ki.
Kiszámoltam, hogy a végére 4 év múlva mennyivel olcsóbbra jönne ki:
€1000 ár esetén 12%-ot spórolok (€880-ba kerülne)
€2000 esetén 18%
€3000 esetén 21%
€4000 esetén 21,5%
Plusz ami az infláció lenne addigra, ami 4 év alatt összesen átlagosan 12% körül lehet - akkor ennyivel kevesebbet fog érni az a pénz amit ki kellett fizetnem érte.A kérdés az az, hogy mennyiért érdemes biciklit venni. Mivel részletben lesz fizetve, ezért kb. bármennyiért megengedhetném. Minél drágább, annál nagyobb összegű kedvezményt kapok, ugyanakkor látni azt a görbe alapján, hogy valahol €2500 környékén van az a pont, ahol már arányban jelentéktelen mértékben növekszik a kedvezmény. Legalábbis százalékosan, mert abszolútértékben nyilván egyre jelentősebb.
A 40 milliós kérdés: Mennyiért érdemes biciklit venni?
-
addikt
válasz andrisbandi #242209 üzenetére
A korábbi kommentjeimben megtalálható (90% utcai, 10% terep), már ki is volt választva a Cube Nuroad vagy a Nuroad Pro, de akkor még nem tudtam a kedvezmény részleteiről. Így viszont akár még valamelyest drágább is lehet, mert €2500 árú bicikliért végül €2000 körül fizetek ki, 4 év múlvára.
-
addikt
-
addikt
-
addikt
Újratervezés.
Ugyanazokkal a szempontokkal, az ár felét átvállalja a cég, de csak a következő márkájú kerékpárokra: GASGAS, Felt, Husqvarna, R Raymon.
Szóval Gravelt néztem, 90% utcán (munkába járás), 10% terep (kirándulás). 2000-3000 euro közötti nagyságrendben, hidrodinamikus fékkel, karbon vázat preferálva. Cube Nuroad volt kinézve. Sajnos az nem választási lehetőség, a fentebbi márkákból kéne választani valamit, lehet akár drágább is, mert ebben az esetben az ár felét levonják nekem.
Tudnátok segíteni, a 4 márka közül ajánlani?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Tudnátok ötleteket adni kerékpár kinti tárolásához?
Sajnos nincs lehetőségem bent, csak kint a szabadban tárolni, egy fa fedél alatt, így legalább csapadék nem érné, de ez sem teljesen kizárt, ha nagyon fúj a szél és oldalról esik az eső. Szóval esetleg még egy további takaróval lefedném, így a csapadéktól már megvédené, de a hőmérsékletváltozásoktól és a levegő páratartalmától nem igazán.
Ez kielégítő megoldás-e, vagy lenne-e jobb megoldás?
-
addikt
-
addikt
válasz Hasaggymeg #251761 üzenetére
Annál egy kicsit több a különbség, 775k. 6200 vs 4100 euro.
Mivel a munkahelyem partnercég, az árnak csak kb a 40%-át kell kifizetnem, így mindegy, hogy a maga kategóriájában mennyire jó vétel, 60%-kal olcsóbban biztos nem kapok máshol jobbat.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ringman #251773 üzenetére
De úgy volt, de megváltozott az akció, így viszont, hogy ekkora kedvezményt kapok és minél drágábban vásárolok, annál többet spórolok meg, már az eBike is fontolóra került (korábban is gondoltam már rá), aztán úgy döntöttem, hogy veszek egy top eBike-ot egy sima jóféle gravel áráért.
Amire használni fogom, ez is való arra, és még más előnyei is vannak.Két héten belül megérkezik, nagyon kíváncsi leszek. Mentem egy próbakört, nagy élmény volt. Előtte még sosem ültem eBike-on.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Fall-N #251807 üzenetére
Engem annyira nem izgat, hogy néz ki, már a színe is eleve rossz, de nincs más választás. (az a kék jobb lett volna)
Összességében még így sem annyira rossz, élőben még jobb volt.Csomagtartó nekem mindenképpen kellett, volt is téma korábban, hogy nem szeretem ahogy kinéz, de sajnos nem lehet könnyen fel-le szerelni, ezért a Cube Nuroadon is mindig rajta lett volna. Ott már megbarátkoztam a gondolattal, ennél már nem is zavart, sőt, örülök, hogy már gyárilag rajta van. (meg a többi kiegészítő is, amit más bringához külön kéne venni)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha már volt róla szó, tudnátok néhány tippet adni felszereléshez - öltözékhez, ha az a cél, hogy a lehető legkevesebb izzadtsággal jussak el A-ból B-be?
Tehát gondolom minél jobban szellőző kellene mindenből, de ezen felül ha tudtok valamilyen útmutatást adni pontos típusokat illetően, örülnék neki.
-
addikt
Az alábbi statisztikák alapján tudnátok becslést mondani az izzadtság mértékére?
Nem akarok munkahelyen izzadtan érkezni. Az út Google Térkép szerint 11.8 km, 38 perc, hagyományos biciklin. (lassabb szoktam lenni)
44m emelkedés, 91m ereszkedés, összesen 47m-rel lejjebb megyek.Állítólag eBike-kal nagyjából feleannyi idő alatt lehet ugyanazt az utat megtenni, tehát kb 20 perc lehet, ez lehet kb fele erőkifejtés összesen. Mivel a sebesség duplaannyi, a léghűtés erősebb, ez is hasznos lehet az izzadás ellen. Továbbá az is jellemző, hogy az elején nem nagyon izzad az ember, az edzés második felében már annál inkább, és ez itt meg van spórolva.
Tehát elméletem szerint jóval kevesebb, mint fele annyi izzadtsággal járna. Gyakorlatban is így van ez vajon? Az a baj, hogy ha odaérek, a léghűtés abbamarad.
(nem szeretnék a munkahelyen zuhanyozni)
Az már más kérdés, hogy így edzés szempontjából is mennyivel gyengébb a dolog. Vissza hazafelé már mindegy nekem, így lehet leveszem majd a rásegítést, hogy legalább egy kis edzés is legyen belőle.Mennyire állja meg a helyét ez az elmélet a gyakorlatban szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Szeretném a telefonomat kényelmesen a látótérben tárolni, pl navigáció vagy egyéb értesítések miatt. Ehhez két megoldás jöhet szóba:
1. Felső csőre kistáska
2. Kormányra tett tartóAz első megoldás amiatt tűnik szimpatikusabbnak, mert esés ellen nagyobb a védelem és a biztonság, másrészt pedig egyéb fontos kisebb cuccokat is be lehet tenni a táskába, pl kulcsok és hasonlók, amik zsebben kényelmetlenek, hátizsákot pedig ilyen kicsi eszközökért túlzás lenne használni, ha egyébként éppen mást nem is akarok magammal vinni.
Szakértői vélemények?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Khelben #252753 üzenetére
Köszi a tippet, néztem ilyet is, de nem szeretném a telefonomat folyamatosan átöltöztetni másik tokba, elég nehezen jön ki abból, amiben van (csak megsértem vele az ujjam vagy a tokot), ami amúgy nagyon jó minőség, és támogatja a vezetéknélküli töltést ami kell, csak nincs ilyen lock rajta...
De ha meg mindig rajta lenne, akkor zavarna. Szóval cserélgetni kéne, amit nem akarok. Szóval ez nekem túl macerás.
Megoldható másképpen is?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Így, hogy végül gravel helyett eBike lett, 10kg helyett 28kg a kerékpár, változtak a súlyviszonyok. Tegyük még hozzá a saját 70 kilómat.
Munkába menethez, laptop+kaja+egyebek cipeléséhez hátizsákká konvertálható oldaltáskát akarok venni, ami ~6kg cuccot cipelne.
Mivel ezt csak az egyik oldalra lehet feltenni, a bicikli egyensúlya nem lenne többé szimmetrikus.
A számok ismeretében mennyire vészes a súlyeloszlásra az oldalt elhelyezett táska? Illetve mennyire lehet zavaró?
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Jack Hunter: Egérragasztó
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Formula-1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Női városi bringa (Sierra City)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen