Új hozzászólás Aktív témák
-
ρσгτσ
őstag
Azon kívül amit PociAti is írt azért azt is megjegyzném, hogy az utak állapota sem mindegy.
Én mielőtt rollert kerestem, autóval igyekeztem lejárni azt az utat, ami várhatóan előttem állt.
Egyrészt azzal kellett szembesülnöm, hogy nem teljesen az az útvonal lesz jó, amit a különböző navigációs alkalmazások mutatnak. Másrészt pedig 20-30 kilométer alatt már előfordulhat az, hogy egy gyengébb felépítésű gép kevésnek bizonyul az utak minősége miatt. Pl. kormányrúd, kerék.
Ezt nem kioktató jelleggel írom. Csak simán lehetséges, hogy amit megspórolsz a roller árán, azt rövid időn belül elvered a javításra.
20-30 km hatótávra, 80 kilóval, "van 1-2 domb is" felkiáltással én legalább egy papíron 45km hatótávú eszközt néznek. Ami jó alkatrész utánpótlással 100 ezernél többe fog kerülni.
Ahogy többen is írták korábban, a papíron írt hatótáv nem igazán fog összejönni.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
Hogyhogy Essential?
A hatótávot 20-30km-ben határoztad meg.
Az Essential talán 12-15km-t tud.
Emelkedő szoba se jöhet vele, pláne ha már csak 50% alatti az akksi.
Alkatrész, megbízhatóság az Xiaomi, Segway esetében rendben van.
Ebből tudsz választani, árakat az árukeresőn meg tudod tekinteni:Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátulD sorozat: (csak piros és sárga színekben)
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásA 10"- os kerekek nagyságrendekkel jobban elnyelik az úthibákat.
A dobfék is teljesen jól működik, nyugodtan választható dobfékes roller is.
A tömlő nélküli gumik egy fokkal jobbak talán, legalábbis az nem fog előfordulni velük, h a nem jól megválasztott keréknyomás miatt kidörzsölődik a belső gumi.Rolleres boltokban ki lehet próbálni őket, össze tudod hasonlítani melyik felelne meg motorerőben.
A valós hatótáv kb a feltüntetett 2/3-a, ezzel számoljál.
A 25-30km-es hatótáv igényedet kb a Pro 2, F40, D38, G30, G30LE tudja hozni.
Sajnos az Euro árfolyama miatt az utóbbi idöben elszálltak a roller árak. :/Használtat keress, 150-ért pont most volt egy Pro2-es itt a Hardveraprón is.
Ami a visszatöltést illeti, ha bekapcsolod, sem tölt érdemben vissza szinte semennyit, ahhoz valami iszonyat hosszú lejtő kellene, h komoly százalákokat töltsön vissza.
Ha kikapcsolod, még talán egy picit nyerni is lehet vele, mert legalább kigurulja lendületböl magát a roller, nem kell folyton a gázt nyomni; míg ha a visszatöltés be van kapcsolva, a gáz elvételekor azonnal fékezni kezd a motorfék - mármint a visszatöltés miatt lefékeződik a kerék.
Másrészt sajnos nem igazán tesz jót a roller elektronikájának, ha a visszatöltést bekapcsolod, mert se a vezérlő áramköri elemei, se az akkupack nincs igazából felkészitve rá, h visszatöltsön.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
rep3at
őstag
Ment ma egy Essential előttem (legalábbis szemre az volt), csörgött-zörgött mint egy bóvli kacat. Persze lehet hogy egy kínai volt csak szemre annak tűnt. Az én F30am ahhoz képest ég és föld. Ne spórolj, jobb lesz legalább egy 200e körüli.
Más: Ugyanolyan rollerünk van az asszonnyal, együtt rendeltük de az övé lassabban tölt, hamarabb lemerül és egy kicsit lassabb is. Ekkora lehet a szórás?
Forward thinking. كرر
-
addikt
-
addikt
-
Reggie0
félisten
Ertheto. Mondjuk nekem is diesel van, de en meg csak akkor hasznalom, ha ki akarok ugrani a varosbol Amugy mindenhova roller.
De ebben az esetben en plane nem izgulnek azon a helyedben, hogy egy akar tobbszor is fel kell tolteni, hiszen jobban eloszlik a nem hasznalos napok miatt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Bármelyik boltban megveheted, ugyanazt kapod, csak van ahol olcsóbb.
Apróhirdetések között meg még olcsóbb.Ami a pro/kontra érveket illeti az S1, és a Mi 3 között, sztem én elég részletesen kifejtettem miért nem ajánlom a 250W-os motorú rollereket. Így az F25-öt sem.
Egyébként az észrevételed helytálló, 10"-os kerekűekkel jobban járnál. Ezért ajánlottam elsősorban az F30-at, esetleg a D28-at, esetleg a Mi 3-ast.
Magánvélemény:
Talán annak illene válaszolni a kérdésedre, aki egyáltalán felhozta neked, mint lehetőséget, az S1-et.
Ha már beajánlotta, részletesebben is kifejthetné pro/kontra, h miért ajánlotta.
(Mert az, h a hatótáv annak is 30km, még nem jelent semmit.)Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
bkiky01
senior tag
Scooter 3 erősebb motorral van, viszont nekem 1S teljesen jó városban a súlya meg álom a ninebot g30-amhoz képest. Ha feleségem nem viszi el a "kicsit" akkor én használom. Emagot a háztól házig gari miatt szeretem, én is ott vettem. Mindkettővel jól jársz, kb az ár fog dönteni. Nyomás legyen a gumikban és jönnek a 100km-ek.. Remélem segítettem..
-
addikt
Az 1S-el vigyázzál, mert az enyhén szólva nem a valós árán kapható már csak. Ha megnézed, árukereső csak pár találatot ad be rá. Valószínűleg megszűnik, ezért ezek maradék árak már.
Ez ne tévesszen meg, ez "Nordic version", csak 20km/h a végsebessége.
Azt hittem használtat keresel, azért vetted számításba az 1S-et is.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
yodamester10
őstag
Ha már mentél gyorsabban max 25-től nem ezt mondanád
Na de félre a tréfát,szóval jobb ha van nagyobb sebesség nem muszáj használni de pl jól jön egy nagyobb emelkedő nekifutásnak,hogy ne kelljen lökődni lábbal,sajna ez nálam sokszor előfordult a 365-nél,kevés volt a 250watt pedig 75kg-mal nem számítok nehéznek
A Hiley x8 egyesben megy 17-et,kettesben 30-at, hármasban 45-öt.A városi gyalogos kerülgetősre bőven elég a 17-is.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Én Xiaomi 1S-en a tempomatot bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre, és érzésre szoktam beállítani a kényelmes utazási sebességet. Ez szinte minden esetben 19 km/h. Sztráda símaságú, forgalomtól mentes sík út esetén értendő.
Már 20-nál is érzem, hogy az összhetás nem kényelmes. Nagyobb kerék esetén valószínűleg pár km/h-val magasabb értéken jelentkezne azonos komfortszint.
Ez nem azt jelenti, hogy rövid távon ne lehetne 22 vagy 27 km/h-val menni, de az komfort érzetre sokkal rosszabb. -
Casseius
tag
Nekem nagyon nem, napi 20 km-ernél főképp ha az utam nyílegyenes kerékpárútat jelent, időben nagyon számít hogy 25-el vagy 45-el megyek, most épp átépítés alatt a gépem, hozzámvágtak egy sima G30-at tartalékba, de túl sok idő volt vele beérni meloba, inkább megyek bkv-al.
Don't Worry, Be Happy
-
DGery
aktív tag
Ha dimbes-dombos akkor nem fogja tudni a Scooter 3 a 25-30km-t.
Veszprémi viszonylatról tudok beszélni, ez is dimbes-dombos, bár amerre melóba járok annyira nemvészes a helyzet (persze járok másfelé is). Kihozható nagyon odafigyelve (elég sokat jó minőségű bringaúton, kerülve a nagyon durva emelkedőket) kb 70-75kg-al terhelve 23-25 km.
inkább Pro 2, F40, G30...by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
rep3at
őstag
Nekem F30E van, minőségre teljesen rendben van, ebben nem érheti kritika. A megtehető távolság is nagyjából stimmel pedig nem szoktam lassan menni, ahol lehet nyomom neki. Én nem próbáltam az ennél kisebb kerekűvel szerelt rollereket, alapból emiatt vettem Segwayt.
Én 200 ezerért vettem egy hónapja kb., szerintem ennyit megér, nem spórolnék ezen mert később megbosszulja magát. Egyedül a tempomat az ami egy kicsit hiányzik belőle de szinte semmi másba nem tudnék belekötni, nem bántam meg hogy megvettem őket, fasza kis kirándulásokat szoktunk az asszonnyal csinálni vele. A töltője is elég kicsi és az elején elég gyorsan tölt szóval ha be tudod dugni valahova amíg kávézol / eszel / sörözöl fél órára mondjuk akkor értékes kilométereket nyersz. Ja és tömlő nélküli a gumija..
[ Szerkesztve ]
Forward thinking. كرر
-
addikt
Légyszíves ne ajánl Mi 3-as rollert annak, aki 25-30km-es hatótávval keres rollert, pláne "dimbes dombos" környezetre.
Kaptál választ a kérdéseidre, bizonyára végigolvastad őket, akkor is, ha jó hosszú volt, és nyilván, mivel érdekelt a téma, nekiálltál te is a fellelhető egyéb szakirodalmat, cikkeket, leírásokat, ismertetőket, teszteket végigolvasni, a Youtubeon a rolleres bemutató, ill. teszt videókat végignézni.
Így tudnod kell, h 25-30km-es hatótávot dimbes dombos környezetben, ismeretlen testsúllyal a pálcikarollerek közül melyik tud, és melyik nem. A Mi 3 biztos, h kevés erre a célra.Nem mindenki áll hozzá úgy, h megveszi a legolcsóbbat (bár senki se ajánlotta), vagy jelen esetben a Mi 3-ast, aztán visszaküldik 14 napon belül,
mer' nem teccik a szine,mert rájön, h ez tényleg kevés lesz.Ha rád hallgatva megveszik a Mi 3-ast, aztán itt fognak habzó szájjal őrjöngeni, h miért ajánlották neki ezt a rollert ebben a topicban, hiszen ez egy szakmai oldal, egy szakmai fórum, ő nem a Facebookon kért tanácsot, hanem a Prohardveren, akkor kb teljesen jogos lesz a felháborodása.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Imy
veterán
Most ahogy nézem kérdéses, hogy ki melyiket venné, melyik jobb minősége, és melyik tudja a tényleges távolságot, vagyis a legjobban a megadotthoz?
Segway F30E (ha jól nézem az akksi 367 Wh / 10.2 Ah)
Xiaomi Mi Electric Scooter 3 (ha jól nézem az akksi 7650mAh / 275 Wh)Akksira az F30 jobbnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
rep3at
őstag
Én csak ajánlani tudom az F30E-t, pont ez az árkategória. 30 km valós hatótáv (sík terepen), 300W, tömlő nélküli gumik, minőségi összeszerelés. Én nem csalódtam. Esetleg ha kicsit hosszabb távra kell akkor F40, én azt venném ha lenne időgépem. De nincs.
Forward thinking. كرر
-
stellaz
addikt
"Aqua-ba a visszaküldéssel talán nem lesz probléma? "
nem akarlak elkeseríteni, de az Aquaba én 2 óra múlva vittem vissza a Xiaomit gyárilag széttépet kormánycsapággyal a 3 napos garanciával (ilyenkor mérlegelés nélkül kötelesek cserélni vagy visszafizetni), amiből egy egy hetes üvöltözés-levelezés-panaszkönyv beírás, majdnem verekedés, stb lett, mire bocsánatkérés nélkül vissza adták az árát.
[ Szerkesztve ]
-
ρσгτσ
őstag
Én D38 -at vennék, de nekem például bejön a piros szín. Így meg az eredeti posztod szerinti 20km is simán összejön úgy, hogy még marad is benne.Csak ugye azzal 300W fölé mész, amit nem akartál. Bár szerintem felesleges ezen pörögni.
Szerk.:
Mégsem. Tömlős gumi...[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
Szerintem elég egyértelmű, hogy a rollernél az egyik legfontosabb biztonsági tényező a fék. Aminek a hatásfokára több helyen is panaszkodnak. Szóval tök jó hogy 500W és megbirkózik az emelkedővel, de onnan le is kell jönni. Jó esetben.
Arról nem beszélve, ha lesz rá hack, és ki tudják majd ütni a sebességkorlátot (vagy legalább pontosan beállítani), akkor szintén fontos lesz a fékezés minősége.
Ez a tényező számomra már önmagában is kiábrándító. Így a többi dolgot említeni sem érdemes.
Én autóra is normális fékeket meg gumikat veszek. Szerintem közlekedésre tervezett eszköznél nagyon fontos a menettulajdonság és a biztonság. Ahogy én látom mások visszajelzéséből az előbbivel nincs gond.
Mondjuk én azt sem értettem soha, amikor valaki vesz egy 10-20 millás autót, és olcsó szingcsang gumikat tesz rá, meg a legolcsóbb féket. Olajról meg adott esetben üzemanyagszűrő csereperiódusról ne is beszéljünk...de azzal csak az autót öli meg.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
Nyilván azzal nem lehet összehasonlítani, meg azért a rollerknek meg is vannak a maga korlátai. De én például elégedett vagyok a G30E II fékekkel, és például a Pesti úton szükség is van rá. Vagyis pontosabban a bringa úton.
Sok lámpa, semmiből előugró gyalogos. Vagy éppen ott várja meg a buszt, mert ott van árnyék, és simán kigyalogol eléd. Múltkor egy nő úgy hűsőlt a bringa úton, hogy közben kipakolgatta a Tesco szatyrokat is. Az nyilván nem a semmiből jön, de azért a közlekedő gyalogosok és a saját biztonságod érdekében is érdemes minimalizálni kockázatot.
Arról nem beszélve, hogy aki nem kellő körültekintéssel megy át az úton (az elsőbbsége ellenére), az hogy fog megállni? Mert ahogy látom ilyen emberekből van több.
Reggie0:
Én a fékről beszéltem.Tehát felmegy egy emelkedőn a gép, mert van ereje, de azért lefelé szükség lehet a fékre.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
Azt gondolod, hogy attól, hogy megvetted a(z egyik) legolcsóbb rollert,
és az első úton rájöttél, hogy kevés, már ismered az összes többit is?Nem lehet bagatellizálni a megállási képesség fontosságát... Nagyobb
rollereknél alap, hogy mindkét kerék fékezhető mechanikusan is, és a
hajtott kerék emellé elektromos fékkel is. Visszatöltéssel, vagy nélkül.Ha 20 éve motorozol, tudod, hogy ha nagyon meg kell állni az első fék
hatványozottan fog kelleni. A hátsó kerék csúszik (a súly előre megy).
Ehhez képest itt egy olyan kétkerekűről beszélünk, aminek kizárólag a
hátsó kereke fékezhető, és az se túl jól a leírás szerint... életveszélyes.Ennél már csak az a rosszabb, amin egyáltalán nincs mechanikus fék,
s a motorfék harmatgyenge. (Gondolok itt pl. a Kugoo S1-re, aminek a
hátsó sárvédő taposhatósága az utolsó* szalmaszál... ha hirtelen kell
lassítani, mintha ott se lenne, nélküle meg 20 m a fékút 25 km/h-ról...)*: hosszabb lejtőn, ha azt látod, hogy már nem lassít a motorfék, lehet
szépen taposni, úgy van esély megállni, de ezen kívül másra nem jó.
A motorfék meg hosszú ereszkedésre sem jó, mert nem tölti az akkut:
az elégetett energiát szó szerint elégeti. Felforr a kábel és a vezérlő is.
(Többször halt már meg alattam fékezés közben: annyi, hogy pár száz
forintos tétel volt a javítás, és nem elment a fék, hanem pont hogy egy
durva, darálós hangú, folyamatos fékhatást eredményezett a zárlat.)Ui: a legjobb tuningom az S1-en az összkerékhajtás volt, mivel duplán
fogott a motorfék is, úgy 10 méteren megállt, ami még mindig sok, de
összehasonlíthatatlanul nagyobb élmény volt, és biztonságosabb is...
(Aztán amikor raktam bele egy dobfékes motort hátra, az levitte talán
5 méterre, onnantól van értelme "száguldani". Mindenki úgy ütögeti ki
a 20-25 km/h limitet a legolcsóbb szarból, mintha muszáj lenne, csak
a fék attól nem lesz jobb... A mozgási energia meg négyzetesen nő...)Természetesen egyik roller se lesz olyan komoly fékekkel felszerelve,
mint a nagyobb motorkerékpárok, de nem is kell: kisebb tömeget kell
lelassítani, sokkal kisebb sebességről, biciklis dinamikáról beszélünk
nagyjából, amihez jó közelítéssel elegendőek a biciklis fékek.
(Viszont szinte minden biciklin fékezhető mindkettő kerék, jó okkal...)[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ugyanakkora akksi van mind a kettőben, úgyhogy a hatótávot fenntartással kezelném inkább. Az F30 az hozza a majdnem 30km-t, itt-is, ott is olvastam már, h nem csak ~24-25km-t tud, hanem 28-at is, normál testsúllyal, S módban max sebességgel, átlagos terepen.
A D38 az viszont valószínűleg a szokásos 2/3-ad hatótávot tudja csak.
Tessék, ezt végignézted már?
https://www.youtube.com/watch/Leet/D38_teszt
Ami a kerekeket illeti, a zselés réteggel ellátott kerekek (F sorozat) jóval drágábbak, mint a külső+belső kombót használó kerekek (D sorozat).
A tárcsafék szintén drágább, mint a dobfék.
Így már érthető az F sorozat felára.
Viszont a D sorozathoz nem valószínű, h egyhamar módosított szoftver lesz.
Én nagyon nem gondolkodnék a helyedben.
Olcsó rollert keresel, akkor vegyél egy D38-at. Legalább a pénzedért a lehető legerősebb motorral kapod, ez felvisz a dombokra is.
25-30km-es hatótáv is hozza kb azt amit eredetileg kerestél.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
P3Dr0
senior tag
Igen megvan még de az a baj,hogy 108kg vagyok és félek az anyagfáradástól
Ezért választottam az F40E-t mert az állitólag 120kg ot elbír de jó lenne megtartani a 30kg végsebességet mert sokszor kihúzott már a bajból.
Garancia az nem gond mert ha valami tönkre is menne én bármikor megjavítom. -
PociAti
senior tag
"Ha belenyúlsz ugrik a garancia."
Ezt a kijelentést illik zárójelek közé tenni.Kevés tapasztalat van garanciális ügyintézésről, mert elég ritkán hallani szervizelést igénylő garanciális meghibásodásról. Másrészt az egyéni firmware visszaállítható eredetire, harmadrészt állítólag nem foglalkoznak a firmware-rel, hacsak nem olyan jellegű elektronikai hiba jött össze, ami feltételezhetően egy hibás vagy szélsőséges beállítás eredménye. (Pl. téglásodott a roller, vagy le lett égetve a motor.)
Új hozzászólás Aktív témák
- ZIDOO médialejátszók
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen