- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dave™
nagyúr
Sziasztok! Xiaomi Pro 2-t használok kb. 1 hónapja, napi 2x20km-es távra. Mi a tapasztalat, meddig lehet rollerrel közlekedni értelmes keretek között? (gondolok itt az időjárásra) A kerekek mennyire gyorsan kopnak? Eddig 500+ km van benne.
-
Dave™
nagyúr
Ma reggeli 2 fokos tapasztalat: az akku kapacitás érezhetően gyorsabban csökken, a 20km végén már csak nagyon szolidan gyorsult és 35% környékén volt a kapacitás, a szokásos 45-50% helyett. Amint szobahőmérsékleten töltőre tettem 43%-ot mutatott, szóval inkább az elérhető kapacitás csökken hidegben szerintem, nem a tényleges.
-
Dave™
nagyúr
válasz JohnyBlue #10863 üzenetére
Elégséges lehet, de az a 20km-es hatótáv valójában kevesebb lesz, méghozzá sokkal, és lassan töltenek. A Pro 2-vel 20km megtétele után ebben a hidegben ami reggel van 30-35% marad 75kg-mal (igaz 25-tel megyek) és a végén már érezhetően lassan gyorsul, szóval nem jó ötlet 30% alá vinni. A másik a szembeszél: múltkor olyan erős volt, hogy alig értem haza, már pirosan villogott és alig ment (igaz ott is max sebességgel mentem amíg lehetett). Ha töltöd mindkét helyen úgy tuti elég, de az 1S simán bírná az egész napot és akkor nem kellene töltőt cipelned. De én még csak egy hónapja használom, szóval mérsékelt tapasztalataim vannak
-
Dave™
nagyúr
A dokumentáció szerint sík terepen, megállás és fék nélül, 15km/h-val egy 75kg-os személlyel hozza ezt a távot. Nekem nem egyszer sikerült 20km-t úgy megtennem, hogy 50%-on vagy minimálisan felette volt, és a lámpáknál megálltam, meg többnyire 25-tel mentem, szóval nem kell hozzá 45kg-osnak lenni, csak van több más peremfeltétel. Hidegben viszont kisebb a kapacitás, szóval most teljesen esélytelen a közelében lenni.
JohnyBlue használhatod is, a reggeli hideg kicsit csípős, de kabátban, sállal az arcod előtt nem vészes, a kesztyű már 10 fok alatt is hasznos szerintem, a bukó meg amúgy is kell - én így nem fázom, és a rakparti dugó - ahol araszolnom "kellene" - mindig megmelengeti a szívem egyébként is, ahogy elsuhanok mellette
-
Dave™
nagyúr
Már csak azt nem tudom, hogy reálisan meddig tudok rollerrel közlekedni. Ez a 0-2 fok még vállalható, a hó meg a jég nyilván nem lesz az, de ezekből amúgy is ritkán van az utóbbi években. Nagy mínuszokra sem emlékszem, talán összesen 1-2 hét ilyen. Ha így lesz, akkor még egy darabig lehet rollerezni, bár mindenkinél máshol van a határ.
-
Dave™
nagyúr
válasz iegyetlen #10887 üzenetére
Napi 40km-t (2x20) megyek egy Pro 2-vel, nincs benne semmi gyerekkori nosztalgia, nekem nem is volt rollerem gyerekként. Egy hatékony közlekedési eszköz, több előnnyel, mint hátránnyal, nem érdemes túlgondolni. Szerintem egyáltalán nem kényelmetlen, esetemben a menetidő egy irányba kb. 1 óra (legjobb esetben 55 perc), és nincs a kényelmével semmi gondom. Amire figyelni kell az úthibák és akár a legkisebb szintkülönbségek, meg persze minden másra, amire mondjuk biciklin is figyelnél. Én június végén raktam le az autót, akkor bicikliztem 4 hónapot, de ősszel már nem tudtam összeegyeztetni az izzadást, váltóruhát meg hasonlókat a bejárással, ezért váltottam rollerre, és ezzel ez a probléma teljesen meg is szűnt, időben kb. ugyanannyi, ugyanaz a szabadság, csak nincs testmozgás (mint egyedüli negatívum).
-
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #10891 üzenetére
cserebe van rugos felfuggesztes, igy nem cseszi szet az izuleteim
Nem mentem még teleszkópos rollerrel, de pl. macskakövön a teleszkópos MTB is kellemetlenül ráz a sokkal nagyobb levegős kerekeivel is, így furcsállnám, ha olyan óriási különbség lenne egy tömör gumis, de teleszkópos roller és egy levegős, teleszkóp nélküli Xiaomi között. Nem is azért érdemes kerülni szerintem az úthibákat, mert tönkreteszi az ízületeket, hanem mert borulhat a roller vagy csak szimplán sérülhet, hamarabb tönkremehet ezektől. -
Dave™
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #10901 üzenetére
Elvileg nem szabad, beázásra nem terjed ki a garancia, de pl. a Xiaomik teljesen jól le vannak szigetelve, hacsak nem szakad, elvileg nem lesz vele gondod. Enyhe esőben már mentem vele, semmi különös. A bicikli sokkal rosszabb, az durván felveri a vizet (ami nem jön ki semmiből, csak a műszálas dolgokból), rollerrel ilyen élményem még nem volt. Pocsojákba nem célszerű azért belemenni, meg tényleg nem mindegy mennyire esik.
-
Dave™
nagyúr
-
Dave™
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #10912 üzenetére
A bukó szerintem is alap, ahogyan biciklin is. A rollerrel azért ha figyel az ember és nem száguld nem olyan könnyű borulni szerintem, alul van a súlypont is. A roller előnye továbbá, hogy bicikli úton is lehet vele menni, szemben a robogóval, amivel lehet szlalomozni az autók között.
-
Dave™
nagyúr
válasz PociAti #10924 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy kötelező, hanem hogy alap. Nem tudom milyen hamis biztonságérzetet ad, én nem vadulok bukóval sem, az nem azért van, mert mindenképpen használni kell, hanem ha kell, akkor ne a fejed törjön be, hanem maximum a sisak. Mindenki úgy veszélyezteti magát, ahogy szeretné, engem vár otthon a két kislányom, ezért hordom (biciklivel is hordtam, 36 fokban is).
Mi a francot kezdjek vele, amikor nincs rá szükségem
Most így gondolod, de ha egyszer mégis lenne, akkor nem lesz ott a fejeden. Inkább legyen rajtam ezerszer úgy, hogy egyszer sem volt rá ténylegesen szükség, míg csak egyszer nem, amikor kellett volna. -
-
Dave™
nagyúr
Teljesen igaza van, napi szinten probléma a rakparton, hogy 22-23-mal megy a biciklis, és teljes sebességgel nem tudsz menni emiatt, de megelőzni se tudod (vagy csak nehezen) a 25-ös limit miatt. Ha lenne legalább egy rövid 30-as kigyorsítási lehetőség a gyári firmwarrel, már azzal is elégedett lennék, ez az egy, ami tényleg hiányzik, de nem akarok romolni.
-
Dave™
nagyúr
válasz Kowi84 #11001 üzenetére
Legutóbb facebookon olvastam hasonlót, hogy milyen hülyén néznek ki felnőtt férfiak e-rolleren, akkor sem értettem, most sem. Ha nem lábbal hajtós rózsaszín rollerben gondolkozol, szerintem nem fog hülyén kinézni. Nekem Xiaomi Pro 2 van, az eddig mindenhol felment, de én csak 75kg vagyok, így az érdemi részét passzolom.
-
Dave™
nagyúr
válasz PociAti #11007 üzenetére
Az akkuról ezt én is olvastam, de nem teljesen egyértelmű, hogy hogyan van számolva (én naponta kétszer töltöm, mindig kb. 40%-ról tele), mert van aki teljes ciklust említ, van aki pedig sima töltésit. A gumikról sem találtam semmi használhatót, hogy pl. 5000km után kell cserélni, vagy 10000... A 10k km nekem másfél év alatt összejöhet, a fórumon láttam már 365-öst 4000+ km-rel, ezért gondoltam, hogy lehet gyakorlati tapasztalat is, itthon is.
-
Dave™
nagyúr
válasz PociAti #11012 üzenetére
Szerintem ez attól is függ, hogy egyébként milyen állapotban van. Ha nincs semmi komolyabb baja, akkor ennyit teljesen megérhet a plusz 2-3 éves élettartam. De ha a fenti akkus linket veszem alapul, 60% DoD-vel (nekem ez a jellemző) 1500 ciklus után is még 70% körüli állapotban van, vagyis napi két töltéssel is 750 nap, ami mondjuk minimum 3 év. A Pro 2 pedig még 70%-kal is elégséges lehet, bár az már kicsit talán necces az esetemben, de majd meglátjuk 2-3 év múlva, mi a helyzet. Nálam 4000 km után már nullszaldós a roller
-
Dave™
nagyúr
válasz Somatom #11066 üzenetére
Miért jobb a hátsó kerék meghajtása? Nálam az első biztonságosabbnak tűnik fejben, ahogyan autóknál is. A féktávolság érdekes, nekem nagyra van téve az energiavisszanyerés, már önmagában ez is nagyon érezhetően fékez, ha pedig tényleg fékezek is, nagyon gyorsan megáll. Hogy tud ebből több méteres különbség keletkezni?
-
Dave™
nagyúr
válasz Somatom #11075 üzenetére
Viszont ha első kereket fékezel erősebben, akkor fejreállni is könnyebb, nem? Illetve ha a hátsót hajtod, akkor könnyebben csúszik meg a hátulja, mert nem húz, hanem tol, nem igaz?
Amit leírtál a fékezésről amúgy logikusan hangzik, de a Pro 2 esetén én nem érezném magam biztonságban, ha a jelenleginél is erősebb lenne a fékezése, a világon semmi gond nincs vele szerintem. Igaz 72kg vagyok, lehet ez is számít.
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #11170 üzenetére
Biztosan nincs ez túlkombinálva? Naponta lenyomom Észak-Dél Budát, az úton elég sok Xiaomi rollert látok, mind normál gyári gumival. Igaz ott bicikliút van szinte végig, de nem hiszem, hogy havonta cserélgetnék a belsőket. Nekem eddig 1080 km van benne nagyon szűk két hónap alatt, és kutya baja.
-
Dave™
nagyúr
válasz PociAti #11180 üzenetére
Elég nagy szórásnak tűnik ez a 3000-20.000 km. A középértékével elégedett is lennék Fura, hogy a hátsó kopik jobban, az elsőre tippeltem volna.
Reggie0 Akkor most vagy sok defekt van és az emberek folyamatosan cserélik a belsőket, vagy félreteszik otthon a defektes rollereiket, vagy kevés defekt van, és ezért nem cserélik a gyári abroncsokat tömörre. Nekem az utolsó tűnik logikusnak.
-
Dave™
nagyúr
válasz Leonov0 #11190 üzenetére
A Xiaomi a Pro 2 esetén úgy "ígér" 45km-t, hogy az alábbiak egyszerre teljesülnek: 25 fok, szélcsend, folyamatos 15km/h, 75kg teher. Ebből bármelyik változik, az hatással van a hatótávra. Én felöltözve táskával kb. 75kg vagyok, 25km/h sebességgel (ami átlagban 20-22km/h) szeptemberben 45-50% közötti maradék kapacitással tettem meg 20km-t, ami nagyobb részt sík, és kb. 7-8 lámpa van. Ez most a hidegben máris visszaesik 30-40%-ra, és tudnod kell, hogy a második fele már nem olyan, mint az első: érezhetően kevésbé gyorsul, akár lassabban is megy. A 30km-t így én elég neccesnek érzem a hidegben, 90kg-mal, főleg ha van egy erősebb szembeszél, aminél már volt, hogy a maradék ~30-40% helyett már pirosan villogott a végén és le is állt az utolsó métereken (igaz végig baromi erős szembeszél volt és ennek ellenére teljes sebességgel mentem).
-
Dave™
nagyúr
válasz Aaron14 #11214 üzenetére
A budai rakparton nincs olyan nap, hogy ne lennének turisták a biciklisávon. Nem csak az ő hibájuk, a sávok is olykor elég szűkek vagy rosszul festettek, de jobb híján helyettük is figyelni kell, mert ők bámészkodnak, te pedig közlekednél.
A másik kedvencem, amikor az autókkal szemben van (lenne) elsőbbségem, de tojnak rá, vagy még esetleg ők dudálnak rám, hogy hogy merészeltem eléjük menni (nyilván messze vannak még, de akkor is). Ilyen pl. az Árpád-híd alatti rész, elég nyilvánvalóan kint van nekik a tábla, de nem akarják észrevenni, egyszer satuznom kellett biciklivel. De kanyarodó autó is akart már elütni az Aquincum hotel előtt is, ő is kimaradt a kresz oktatáson, és szintén neki állt feljebb.
-
Dave™
nagyúr
Ma a szembeszél majdnem teljesen lemerítette az akkut hazafele, a szokásos ~30% (hidegben) helyett 10% alatt értem haza, mondhatni ki volt számolva. Pro2, 20km, végig teljes sebességgel (ami becsületére legyen mondva, még 10% körül is 20 felett volt, szembeszélben).
-
Dave™
nagyúr
Jött új firmware a Pro 2-re. Nem tudom mit javít, a szokásos semmitmondó changelogja van.
szerk: egy változás megvan, újra van cruise control
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
-
Dave™
nagyúr
Reggel nem volt vészes, a Dombóvári útnál volt erős szembeszél, de előtte semmi. Most a kérdés az, hogy volt-e olyan hátszél, amit nem éreztem (ami megmagyarázná, hogy miért maradt sokkal több az akkuban, mint szokott), vagy ennyivel jobb lett az akkumenedzsment. Az utóbbi túl szép, hogy igaz legyen, de valahogy máshogy ment, legalábbis más érzés volt kicsit, szóval még ez sem kizárt.
-
Dave™
nagyúr
Úgy tűnik valami nagyot alkottak az akku terén, úgy értem haza, hogy az 5 fokban 43%-ot jelzett még, ez egy óra szobahőmérséklet után 56%-ra felment utána, tehát a valós merülés 44% 20km-re (75kg, 25km/h cruise controllal, Pro 2). Ez alapján a gyári 45km-es hatótávot a megadott feltételekkel még felül is tudná teljesíteni. Valami érezhetően változott, mert máshogy megy, de hogy miben más nem tudnám megmondani. Talán kiegyensúlyozottabb, folyamatosabb lett az egész.
-
Dave™
nagyúr
válasz PociAti #11261 üzenetére
Valószínűleg valami ilyesmi lehetett, de számomra óriási a különbség, és csak pozitív irányban, hátrányt nem tapasztaltam. Ezek után nem is nagyon merek majd frissíteni, úgy érzem a mostani állapotot csak elrontani lehetne. Este mire töltőre tettem (tehát mire teljesen felmelegedett) 57% lett az akku, nem emlékszem, hogy ősszel volt-e bármikor is olyan, hogy ennyiből megjártam volna az utat. Ráadásul felmentem vele egy elég meredek felüljáróra is, meg olykor volt némi szembeszél is, és mégis, alig több, mint 40%-ból megtett 20km-t, méghozzá sport módban, nem is a gyárilag kalkulált 15km/h-val.
lehella én tudom mire gondol, tényleg voltak ilyen kisebb ugrálások, most lehet, hogy lassabban gyorsul, de azt szépen egyenletesen teszi és sokkal finomabb, kiszámíthatóbb az egész mozgása. A tempomat pedig megváltás, főleg ebben a hidegben.
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #11265 üzenetére
Attól függ, mit mivel hasonlítasz. Egy ebike pl. sokkal drágább, és nehezebb, mint egy roller, ahhoz képest kifejezetten jó az ár/érték arány. Ha népszerű típust veszel, lesz hozzá alkatrész bőven. Most is lehet olcsó rollert venni, csak annak a minősége is olyan lesz. Az említett kategóriában már szerintem elég korrekt minőséget kapni, bicikliből sem a minőségieket adják 100 alatt.
-
Dave™
nagyúr
Igen, annyi. Én is csak olvastam róla, hogy korábban volt, augusztus végén már nem volt benne, amikor vettem. Sípol egyet, amikor eléri az 5mp-et és utána tartja. De a simább menet és a nagyobb akkuidő legalább ekkora változás, így bár eddig is elégedett voltam, így most még inkább az vagyok vele
-
Dave™
nagyúr
válasz sandró60 #11290 üzenetére
A telefonos alkalmazás kell hozzá csak, ha megnyitod, jelezni fog, hogy van új firmware, csak rá kell nyomin a telepítésre, a telefont a roller mellett hagyni és kivárni, hogy végezzen. Néhány perc alatt megvan. Most javult az akkumenedzsment, lett tempomat, mindenképpen telepítsd, nekem olyan, mintha új rollerem lenne
-
Dave™
nagyúr
válasz dabadab #11303 üzenetére
Nem tudom van-e olyan roller amivel nem szívás a macskakő, nekem biciklivel is az volt. A Pro 2-vel nem szeretnél macskakövön menni, nagyon kellemetlen élmény. Szkeptikus vagyok a teleszkópos megoldásokat illetően is a bicikli végett, de biztosan kevésbé ráznak, mint a macskakő. Ha megoldható, jobban jársz kis kerülővel, aszfalton. Ebben az esetben a Pro 2 kiváló választás.
-
Dave™
nagyúr
Nem értek hozzá, de eddig a Kugoo-król leginkább az a kép rajzolódik ki számomra, hogy nem túl minőségiek, még ha házilag meg is lehet barkácsolni őket. Mi szól mellette egy Xiaomival szemben? Sokkal olcsóbb, vagy más?
-
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #11371 üzenetére
A szubjektív pontokat értem, de fura, hogy a defekt miatt aggódsz, az eltört rugó, meg az elszakadt kábel viszont nem gond, ahogy a support meg a csere körülményessége sem. Az appot nem tudom miért hozod fel, az csak egyszer kell, amíg beaktiválod, utána maximum frissítéshez szükséges, egyébként el lehet felejteni. Én is csak azért használom, hogy lássam a hány km van benne. A 4200km viszont dicséretes.
-
Dave™
nagyúr
válasz dzsidzsas #11386 üzenetére
Xiaomi Pro 2: 1300 km-nél járok, defekt nem volt, amióta összeszereltem első nap nem nyúltam hozzá, az üzemidő a legutóbbi fw update után jelentősen nőtt. Ez az én tapasztalatom. A másik ami fontos szempont, hogy nem tudok km korlátozásról, így a két év garancia esetemben simán jelenthet 16-18000 km-t is, amit ha kibír akkor teljesen elégedett leszek.
-
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #11391 üzenetére
A lomtalanítással nehéz mit tenni, az valóban nagy ívben kerülendő mindenhol. De ha már az autódnál kikerülhetetlen ez a kockázat, és 5 évig ott sem volt, akkor nem érzed, hogy túlaggódod kicsit a dolgot? Meg ha már aggódás, ott az eltört rugó, ami "természetes", meg a kitört első kerék - ezek szerintem jóval nagyobb problémák, mint egy potenciális defekt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Diablo IV
- NBA és kosárlabda topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs