-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=Jam=-
őstag
Na ilyenkor mit tudok tenni szerintetek?
Egy 100%-os nyereménykuponnal vásároltam egy 133$-os xiaomi fejhallgatót, amiért mindössze a 11,54$-os szállítási költséget kellett kifizetnem, ami egyértelműen látszik a számlán, és a PayPal tranzakcióban is. Kiszedték a csomagot vámkezelésre, elküldtem minden infót, erre ma felhív egy hölgyike, hogy a 144,54 után kell fizetnem az áfát. Kérjek az eladótól nyilatkozatot, hogy miért adta ilyen kedvezménnyel a terméket. Hát ez mi? Ott a számla könyörgök meg minden egyéb bizonyíték. Persze ez a webshop semmilyen levélre nem válaszol, nemhogy egy ilyen nyilatkozatot küldjön. De mi alapján akarják velem kifizettetni a piaci értékre az áfát, ha én nem annyiért vettem? Ötletek, hogy mit lehetne tenni?
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz gianni85 #89835 üzenetére
Hivatalosan a 35$ már áfahatár felett van (22€ a határ). 10€ alatti áfától eltekintHETnek, de ez nem kötelességük. Elméletileg neked a fizetett érték után kéne adózni, de ha szerintük túl nagy a kedvezmény mértéke, akkor kérni fognak egy nyilatkozatot, amit neked kell az eladótól kérni, hogy miért kaptál ekkora kedvezményt. Nekem most van folyamatban velük egy ügyem ezzel kapcsolatban éppen.
De ha nem túl nagy a kedvezmény, akkor nem fognak szólni, legutóbb egy lepin építőkockára nekem is volt 20% kedvezmény a 119€-ból és azzal nem volt bajuk.
-
-=Jam=-
őstag
válasz razorbenke92 #89889 üzenetére
Nála minden eredeti, én is mindig tőle veszek ilyen dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz Atomgeszi #89930 üzenetére
Olvasd végig a cikket...
"Az adóhatóság olyan honlapot hozna létre, ahol az ügyfél feltöltheti az adatokat az általa megrendelt küldeményről, ez alapján a rendszer automatikusan megállapítja a fizetendő vámot, amelyet – többek között – bankkártyával lehet kifizetni. Egyszóval az ügyfél saját maga végzi el az áru vámkezelését. Ebben nagy segítséget jelent majd, ha már mindenkinek lesz e-személyi igazolványa és/vagy ügyfélkapuja."
Neked kell elintézni majd, így nem lesz vele semmi dolguk. Feltételezhetően így a vámkezelési költséget cserébe nem kell majd befizetni.
-
-=Jam=-
őstag
válasz csongi #89969 üzenetére
Szerintem valami bug a posta rendszerében, mert nekem egy novemberben átvett csomagomról jött ma egy ilyen e-mail meg egy olyanról, amit 1 hete vettem át
Az teljesen mindegy, hogy hány termék van a csomagban. Az egy csomagnak számít, és azután kell fizetned.
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz HollyBoni #89983 üzenetére
Ha egy 150€-s cuccot veszel 120€-ért az bőven reális kedvezmény adott esetben. Ellenben ha 10€-t fizettél érte, azt nem fogják elhinni, és akkor bizony ők fognak utánanézni a reális árnak, ami alapján kifizettetik veled az áfát. Nekem is most volt egy ilyen ügyem a postával, mert egy 100%-os kuponnal vettem egy 130€-s fejhallagtót, amiért csak a 11$-os szállítási költséget fizettem ki. Hiába volt róla számla, paypal bizonylat meg minden, nekik az eladótól kellett volna egy nyilatkozat, hogy miért adott ekkora kedvezményt. Szerencse a weboldalukon még megvolt a kuponos játék leírása, annak a linkjét elküldtem nekik, és másnap már látszott is a trackingben, hogy vámmentes nyilatkozat továbbküldve.
-
-=Jam=-
őstag
válasz Corleone33 #91794 üzenetére
A GLS akkor is küld e-mail-t, ha beérkezett hozzájuk egy csomagod, illetve aznap reggel is, amikor szállítani fogják. 3 órás intervallumot adnak meg, de küldenek egy linket is, ahol van lehetőséged ezen változtatni.
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz Corleone33 #91802 üzenetére
Akkor valószínű mégsem a GLS viszi.
-
-=Jam=-
őstag
válasz Corleone33 #91806 üzenetére
Jaaa, hát így egyértelmű, hogy ők viszik. Azt nem tudtam, hogy tudod követni. Akkor lehet a csomagból nem derült ki a mail címed vagy telefonszámod.
-
-=Jam=-
őstag
válasz Corleone33 #91808 üzenetére
Hívd fel őket, meg tudják adni elvileg a futár számát, aki viszi.
-
-=Jam=-
őstag
válasz Keni21 #91854 üzenetére
Egyrészt 27-én jár le a 15 munkanap, úgyhogy nem tudom hova vagy még felháborodva, másrészt hogyha ilyen sürgős, akkor futárral kell rendelni nem a postával. Ezek a Direct Priority mail rendelések amúgy hiába írnak 7-15 munkanapot, nem fog annyi idő alatt ideérni. Az amúgy is csak egy becslés, nem szentírás, főleg ha a magyar postán múlik
-
-=Jam=-
őstag
válasz lostprophet #91863 üzenetére
Nem, sajnos a magyar posta ül rajta mindig a legtöbbet, bosszantó, de nincs mit tenni
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Háztartási gépek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ASUS routerek
- Dark Souls sorozat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- RAM topik
- Hardcore café
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen