Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz radi8tor #243934 üzenetére

    Az általad linkelt oldalról: A true rms azt a célt szolgálja, hogy bármilyen jelalakú váltóáramú áramkör feszültség és vagy áramerősségmérése során azt az effektív értéket adja vissza, amely ugyanazt a hatást fejti ki, ugyanarra a teljesítményre képes, mint ugyanolyan feszültségű vagy áramerősségű egyenáram tenné.
    Vagyis a true RMS csak váltóáramnál jelent előnyt, ami egy gépjárműben nincs. A ház körül azért jól jöhet, legalább megmutatja, ha a 230 V hálózati feszültség helyett csak pl 200 V van meg és emiatt döglik meg valami rendszeresen.

    A hőmérő pedig egy külön madzat a végén egy gombostűfejnyi szenzorral, amit a felülethez kell érinteni, vagy folyadékba mártani. Persze bele lehet ezt lógatni a motorkartelbe, vagy a váltóba olajhőmérsékleteket mérni, vagy ujjal odanyomni a kipufogódobhoz, de sok értelmét megintcsak nem látom.

    De abban igazad van, hogy a töredékét nem használom ki én se annak, amim van. Egyenáram feszültségmérés, szakadásvizsgálat a két jellemző feladat, amire használom. Áramerősséget szerintem még nem mértem vele, de abból amúgyis csak 10A-t tud. Ezzel autóban indítóáramot nem mérsz, legfeljebb azt tudod vele mérni, hogy az autó lezárt állapotban mennyit fogyaszt, leszívja-e valami az akkut álltában 3 nap alatt...

    gooool: multiméter, hagyományos fázisceruza alapfelszerelés. Az elemes fázisceruza feszültségkereső is hasznos, de pár évesen már új elemmel is megbízhatatlan tapasztalataim szerint. A hagyományos fázisceruza már 50V feszültségre is jól láthatóan világít.
    Ha nem autóhoz keresed, a barkács topikban lehet, konkrét típusra is kapsz ajánlást, akár EU raktáras shopokból is. :K

    [ Szerkesztve ]

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

Új hozzászólás Aktív témák