-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz kisza25 #260191 üzenetére
Sok eve van erre prototipus, illetve gyakran elojon ez a tema, de szerintem sem eletkepes. Egyreszt a villanyautok komoly merevitoeleme az akksi, nem tul szerencses azt cserelhetove tenni. Masreszt gondolom a sulyon sem konnyitene, ha a legnehezebb alkotoelemet gyorsan cserelhetove kellene tenni. Harmadreszt jelenleg a legdragabb resze az autonak az akksi, ki fizetne meg, hogy egy-egy ilyen toltoallomason tobbszorannyi akksi van, mint amennyi autot mondjuk fel ora alatt (egy gyorstoltes ideje kb) ki tud szolgalni? A 40-50-60-70-80-100-120 kWh-s akksipakkokat ezentul gyorsan cserelheto darabokban kellene osszerakni?
Sokkalta realisabb szerintem javitani az akksitechnologian odaig, hogy a 100-150-250 kW-os csucs toltesi teljesitmenyt hosszabb idon at fenn tudja tartani.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz brumi1024 #260201 üzenetére
Egy autómérnök ismerősöm szerint a villanyautó a jelenlegi formájában zsákutca.
Nincs azzal gond, hogy villanyáram hajtsa az autót, de az akkutechnológia komoly gát. Az előállítása, az újra felhasználása, az energiasűrűsége, a töltése...
A hidrogénautó viszont előre mutató. Nincs a környezetre káros hatása és ma már van a hidrogén tömeges előállításának gazdaságosabb, környezetkímélőbb módja is, mint a víz elektromos árammal való elemekre bontása. De ha nem is lenne, megújuló energiával is lehet vizet bontani, a cseppfolyós hidrogén tárolására, szállítására van már rég kidolgozott technológia, cseppfolyósított gáz tankolásának is van már kultúrája.
Illetve a hidrogénnel ki lehetne simítani a termelés és felhasználás közti ellentéteket. Egyszerűen a megtermelt, de fel nem használt árammal hidrogént előállítani és így tárolni az energiát, majd felhasználni, amikor a nap se süt és a szél se fúj.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #260199 üzenetére
Sok olyan auto van már, ami elmegy 400km-t simán, normál használat mellett, hidd el, ha akarnak, simán tesznek akkora akku csomagot néhány éven belül, ami elmegy 7-800-at, max 3T lesz… az meg bőven napi értelmes vezetési hatótáv felett van. Igazából viszont a lakosság bő 80%-a nem megy többet napi 80-100km-nél. Megmarad egy 20-30% akinek kell a napi nagy hatótáv… de ennek is csak töredéke aknázna ki 500km-es táv felett. Az emberi lustaság meg félelem ami befolyásolja ezt az egészet…
I3, 160-200km-t megyek el vele, teljesen élhető, pedig évente megyek 21-23e km-t, nekem lenne egy 130-as tempon 250km-t tudo elektromos autóm, évente 3-5 alkalommal kellene töltenem útközben. Van ilyen autó már most is, több is. Pl egy Y long range, de első szériás modell 3 is ritkán késztetné töltésre…
Simán el tudok képzelni pl olyan autót is, ami 2 személyes cserébe van benne egy batár akku, súlyban marad a mostani 2-2,3 tonna…. pályán nagy távolságra üzletkötőknek.
No meg a sok mini városi auto, akar az 1 fős… egyszerűen céleszközként kellene kezelni, azt amivel az évi futásigényed nagy részét megteszed.
Szerintem teljesen feleslegesen ül, jelenleg a lakosság többsége nagy hatótávú behemót benzines/diesel autóban… -
nagyúr
válasz macilaci78 #260205 üzenetére
Támogatom a hidrogénes meghajtást!
Akár üzemanyagcella, akár robbanómotor tekintetében (utóbbi tökjó lenne alternatívaként a hang miatt!).Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #260148 üzenetére
Leszivja vmi szerintem is. Merni kene nyugalmi allapotban mennyi az aramfelvetele. Ha 0.02-nel tobb akkor vmi szivja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz cOxeR #260207 üzenetére
Nekem is elég lenne napi 80-100 km az esetek 90%-ában, amikor kocsiba ülök, de sajnos a megtett táv 50%-a 250 km-es etapokat jelent 2,5 óra menetidővel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #260223 üzenetére
A töltés sehogy sincs ingyen. A szerelés legyen benne az árban. Havidíj... Nos igen, mondjuk, a Mercedes az ülésfűtést is havidíjas szolgáltatásként képzeli el a jövőben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #260227 üzenetére
Mármint a maradék 10%? Nem olyan vészes az a 250km/2,5 óra… egy nagyobb akkus autó ezt tudja simán.
-
gergo5991
őstag
válasz cOxeR #260207 üzenetére
lucid air-t már 830km-es hatótávval reklámozzák, és 15 perces 80% os töltést is elég sok autó tudja már... emberünk szerintem a 2000res évek jellemzőit mondja..nembaj hogy a világ fele szomjazik, kalifornia és mexikó között majdnemhogy polgárháborús állapotok vannak a vizhiány miatt, nyugat európában nyaranta korlátozzák a vizhasználatot, tilos medencézni, locsolni stb stb...gyerünk hidrogént késziteni..ugyanúgy lehet megújúló energiából elektromos autót tölteni, és nem kell itt semmilyen hidrogént előállitani, raktározni, szállitani, ilyen olyan tartályokat épiteni rá satöbbi
egyre több cég foglalkozik megtermelt de fel nem használt áram tárolásának a problémájával, van itt pld homokban való tárolás, de úgytudom svájcban / ausztriában a többlet energiával vizet szivattyúznak egy tartályba vagy mederbe, ahol ha kell az energia leengedi az áramgenerátorba -
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #260234 üzenetére
Modell3 LR 320 km felett tud 150-el, ha jól láttam a teszteket, télen nagy hidegbe 275km-t.
-
-
brumi1024
veterán
válasz cOxeR #260236 üzenetére
Ha ugyanazt a videót néztük, akkor az a 275 télen 100-ról merülésig (gyanítom a másik is az), azért 10-15%-ot érdemes hagyni arra az esetre, ha nem működne a töltő. 80-20 sokkal reálisabb (pályán megállva nem szokás 100-ra tölteni, ain’t nobody got time for that), ott már csak 156 km a hatótáv, ami valljuk be nem sok. 130-nál ez nyilván jobb valamivel, de korlátlan autobahnra nem ezzel kell menni.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #260101 üzenetére
Persze, csak itt most a nagyobb kapacitasu teljesen elektormossal versenyez. En ugy tudom, hogy a REX csak reszterhelest fed le es csak noveli a hatotavot, azaz ha lemerult a belso akku, onnantol a REX-el nem tudsz tovabbmenni. Sot, ha nem az ut elejen kapcsolod be rogton, akkor mar kisebb lesz az osszes megteheto hatotav.
Mamar a 120Ah-s majdnem hozza azt a range-t mint a REX-es 60Ah, csak nincs benne ez a sok extra kompromisszum.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest