Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz szabonagyur #211633 üzenetére

    Értettem, hogy nem nekem szól, de igazából én csak a konfliktuskerülés miatt húzom a Jazz-zel. :B :D

    Az Ypsilon idén májusban kapott újabb két évet, úgyhogy azzal sem kell foglalkozni. A WagonR meg 2020 októberében.
    ..........................................

    Amúgy semmi akut dolgot nem kell rajta csinálni, csak a hűtőfolyadékot kell egy kicsit feltölteni. Olajcsere tavaly decemberben volt utoljára, ami számlával, szervizkönyvvel igazolva is vagyon, és azóta csak 3-4000 km-t tett az autó két szomszédos település között, szerintem decemberig nekünk is ráér.
    Gumik 5 és 6 évesek, de jól néznek ki, 1-1 szezon talán még beléjük fér, aztán majd lesz négy évszakos. A nyári egyébként Conti PC5.
    A távirányítóval meg majd elgurulunk a helyi menő villanyászhoz, neki talán van hozzá eszköze, ha tényleg rádiójeles a gond. Próbáltam néhány tippet, amiket külföldi Fiat és Lancia fórumokon olvastam (zárgomb hosszan nyom, kulcsban az elem érintkezőinek megtisztítása, stb.), de nem jött be egyik sem.

    [ Szerkesztve ]

  • #89309696

    törölt tag

    válasz szabonagyur #211633 üzenetére

    A jó autók +1 év alatt nem mennek veszélyesen tönkre, a rosszak meg friss műszakival is rosszak. :D
    A döntésnek már csak politikai előnye van, az meg mindig fontos.

  • Qtya123

    őstag

    válasz szabonagyur #211633 üzenetére

    Ha már műszaki és sok hulladék az utakon:

    Haverom pár hónapja futott bele egy érdekes szituációba műszakin. Van egy 2003-as Swiftje. Én szoktam neki a karbantartások egy részét megcsinálni, nem épp bontószökevény az autó.

    Oldalról hibátlan, az alján van némi rozsda, a tipikus Swift rozsdásodási helyeken, de egyáltalán nem a kiszakad az alja szint. A két taposónál van felpörsenés, az egyik oldalon kb 1 cm-es lyuk már van, de körülötte a lemezt szurkálva nem szakad be, belülről megnézve sincs szétrohadva. A legnagyobb hiba az egyik küszöb közepe táján alul egy rohadás, ami kb 2 cm-es lyuk.

    Ezek a hibák már korábban is megvoltak rajta, gond nélkül ment át neki műszakin, sosem kellett okosban megoldania. Aztán idén műszakiztatott és azokról a helyekről is kb azonnal elhajtották, ahol kb semmit nem foglalkoznak az autóval, csak fizesd be a pénzt, mérnek egy féket, meg megcsinálják a kötelező fotókat és mehetsz utadra.
    Most mindenhol azzal kezdték, hogy másztak alá még mielőtt bármit is tettek volna és nézték van-e rozsda, majd közölték, hogy nem merik bevállalni.

    Elvitte Csepelen egy olyan helyre, ahol olyan c typeok vitték a vizsgabázist, meg olyan környezet volt, hogy azon sem lepődtél volna meg, ha minden 5 méteren egy ember van elásva a föld alá, erre azok is mondták neki, hogy nem merik bevállalni.
    Pedig kívülről kb ez a szint neki az autó állapota: [link]

    Végül valami ismerőst kerített, aki régen autókereskedő volt és nagy nehezen kerített neki egy helyet, ahol levizsgázott, de mondták neki, hogy szigorúan késő délután 5 óra előtt kicsivel vigye az autót.

    Értetlenül állok a dolog előtt, mert millió olyan Swift fut az utakon, hogy azonnal szétesik ránézésre. Én is, mikor vettem egyet, rengetegnek szita volt az alja. Vagy ez csak Budapesten lett most ilyen, hogy szétparázza magát minden vizsgabázis? (gondolok itt a közelmúltban történt dolgokra, hogy bilincsben vitték a fél brigádot a mozaikból, meg máshonnan is)

Új hozzászólás Aktív témák