- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Milyen routert?
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Aliexpress tapasztalatok
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Borify Péter #115 üzenetére
AXA állampapír alapú portfoliója.
-
Flashcash
Közösségépítő
Egyébként ha a szakmai színvonalat említed, amilyen kamu hozzértés ma egy banki, vagy magánnyugdíjpénztári ügyfélszolgálaton van, annál az ecpeckimehecc is sokkal szakmaibb döntés lesz.
-
Flashcash
Közösségépítő
Szerintem jelenleg a magyar állampapír a legjobb befektetés fiataloknak is mnyp szinten. Az mnyp rendszer döntéshozói óriási hibát követtek el amikor a 40%-os növekedési portfoliót kitalálták pont a legnagyobb részvénypiaci lufi kellős közepén. Meg is lett az eredménye, lásd az előző hsz-eket.
Miközben a magyar állam 10-11%? biztos kamatra egyszerűen nem talál befektetőket az állampapírpiacon, aközben a magyar adófizetők pénzének egy részét kivitték a részvénypiacokra a lufi kellős közepén.
Shanghai composite: [link]
Nikkei: [link]Nem mondanám nagy eredménynek a magyar pénztárak eddigi teljesítményét, bármely magyar nyugdíjpénztár teljesítményét lenyomná mondjuk Pistabá, aki 6-12 hónapos kincstárjegybe fektette volna a pénzét a futamidő alatt 0% kockázattal, 0 tudással.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz AMD Power #129 üzenetére
Ez azért nem általánosan igaz.
Egyrészt meg kell különböztetni az egyes portfoliók és a pénztárak teljesítményét. Minden pénzztárnál három portfolió fut kb. ilyen összetétellel:
-Klasszikus (98% allampapír vagy azzal egyenértékű kötvény stb.)
-Kiegyensúlyozott (80% állampapír kb. 20% részvény)
-Növekedési (60% állampapír kb. 40% részvény)2009-01-05 - 2009.07.01 közötti hozamadatok néhány magánnyugdíjpénztárnál:
MKB
Klasszikus 1,023552 (2,355%)
Kiegyensúlyozott 1,028837 (2,883%)
Növekedési 1,005708 (0,057%)Vasutas
Klasszikus 1.062916 (6,291%)
Kiegyensúlyozott 1.041579 (4,157%)
Növekedési 1.051855 (5,185%)AXA
Klasszikus 1.044927 (4,492%)
Kiegyensúlyozott 0.976177 (-2,3833%)
Növekedési 0.995823 (-0,0041%)OTP: (Ők már 2008.ban bevezették a portfoliós rendszert így nem 1,00-ról indultak Januárban hanem a januári és júliusi portfolióárfolyamból készült a hozambecslés)
Klasszikus (3,717%)
Kiegyensúlyozott (2,591%)
Növekedési (1,196%)Ezek természetesen csak kalkulált adatok a portfolióárfolyamokból, hiba lehet bennük mindennemű felelősség nélkül vágtam be őket.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
2009-es magánnyugdíjpénztári hozamok (naponta frissül) a nyugdíjpénztárak menüpontra kell kattintani, kiválasztani a nyugdíjpénztárat majd a három portfolió egyikét.
Növekedési portfolióban nagy hozamkülönbségek vannak 4-5%-tól 25-30%-ig.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Szerintem ez egy elég jó összefoglaló cikk a különböző pénztárak hozamairól.
Magánnyugdíjpénztári portfoliók hozamadatai
A végére még néhány tipp arról hogyan érdemes kiértékelni a számadatokat:
-gondolom fiatal vagy, ha új belépőként akarsz MNYP számlát nyitni, így neked a növekedési portfolió adatait érdmes megnézni
-ezek hosszútávú befektetések ezért elsősorban az átlagos éves hozamrátát (2000-2009) között kell nézni
-és csak ezután pl. az elmúlt két év teljesítményét (amióta fokozatosan bevezették a portfoliós rendszert) /2008 óta mért hozam/ -
Flashcash
Közösségépítő
Nyugdíjszolgáltatás
A Pénztártag egyéni számláján felhalmozódó összeg a Tag tulajdona. Arra az összegre a Tagon kívül más semmilyen jogcímen nem formálhat jogot (pl. nem képezheti biztosíték tárgyát, nem vonható végrehajtás alá). A pénztártag felhalmozási időszakban bekövetkezett halála esetén a befizetett összeg nem vész el, az az általa megjelölt kedvezményezettre vagy örökösre száll, míg a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe fizetett összegek nem örökölhetők.
A járadékszolgáltatásra jogosult Pénztártag a társadalombiztosítási nyugdíj iránti igényével egyidejűleg vagy azt követően kérheti a nyugdíjszolgáltatás folyósítását.
A magánnyugdíjpénztár a Tag részére különféle életjáradékok formájában nyújthat szolgáltatást:Életjáradék: A Tag számára élete végéig havonta előre folyósított járadék.
Elején határozott időtartamos járadék: Olyan életjáradék, amelyet a Pénztár a nyugdíjszolgáltatás megkezdésének időpontjától számított, előre meghatározott időtartam lejártáig folyósít a Tagnak/kedvezményezettjének (örökösnek), az időtartam lejárata után a tag élete végéig.
Végén határozott időtartamos életjáradék: Olyan életjáradék, amelyet a Pénztár a Tag részére élethosszig, majd annak halála után kedvezményezettje részére folyósít az előre meghatározott időtartam lejártáig.
Kettő vagy több életre szóló életjáradék: A Tag és kedvezményezettje(i) részére járó nyugdíjszolgáltatás, amelyet a Pénztár addig folyósít, ameddig legalább egyikük életben van.
Ha valaki külön törvény szerint, rokkanttá nyilvánítása következtében válik a szolgáltatásra jogosulttá (szociális járadék a szolgáltatásra nem jogosít), eldöntheti, hogy a Pénztártól igényli-e a szolgáltatást, vagy kéri a felhalmozott összeg TB-be történő átutalását.A pénztár egyösszegű kifizetést teljesít
annak a Pénztártagnak a kérésére, akinek a nyugdíjkorhatár eléréséig a különböző pénztárakban eltöltött és összeszámított tagsági jogviszonya nem haladja meg a 180 hónapot. (Az ilyen kifizetést adóköteles).
a Pénztártag felhalmozási időszakban bekövetkezett halála esetén a kedvezményezett részére.[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz RootRulez #178 üzenetére
Nincs ilyen, hogy büntetésből kimarad x havi nyugdíj.
Ha készen vannak a papírok, akkor x határidőre vállalják az átállást.Magyarul a postás hozza a nyugdíjat egészen addig, amíg nem működik az átutalás, majd a váltás hónapjától kezdve a szokott utalási időpontban fog megérkezni a számlára a nyugdíj.
2010. augusztus 12. csütörtök
2010. szeptember 10. péntek
2010. október 12. kedd
2010. november 12. péntek
2010. december 3. péntek.A nyugdíj folyósításával kapcsolatban a Nyugdíjfolyósítási Igazgatóságnál, 1139 Budapest, Váci út 73. alatt lehet érdeklődni.
Telefon: 350-0155 350-2755 350-8580 270-8999 06-80-204-884 -
Flashcash
Közösségépítő
Viktor kinézte magának a 20-45 éves korosztály magán-nyugdíjpénztári megtakarításait. Ezeket a pénzeket szeretnék minél hamarabb elkölteni, cserébe megígérik, hogy ha egyszer eléred az akkori kormány által megszabott nyugdíjkorhatárt, akkor majd kapsz valamit a most levont és eltüntetett nyugdíjjárulékaid után.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Juhász Istvánné főtitkár kijelentette: álláspontja szerint a kormányfő által bejelentett, a pénztárakat érintő intézkedések az ötvenes éveket idéző, burkolt államosítást jelentenek. A főtitkár rendkívül sajnálatosnak tartja, hogy a kormányzat a gazdasági válság okozta problémákat a magánnyugdíjpénztári tagok megtakarításainak rovására, rövid távú politikai érdekeknek alárendelve, az érintettek szempontjainak teljes mellőzésével, erőből kívánja rendezni.
A tőkefedezeti rendszer kialakításának ugyanis alapvető célja a nyugdíjrendszer biztonságos működésének, hosszú távú fenntarthatóságának megteremtése volt. Ma már szinte mindenki tudja, hogy az állami nyugdíjrendszer néhány éven belül képtelen lesz ellátni a tőle várt feladatokat, ezért szükség van a magánnyugdíjpénztárakra.. A most bejelentett intézkedések nyomán a jelenlegi tagok számára a most egyéni számlán gyarapodó vagyonnal szemben viszont nem marad más, mint egy általános ígérvény, hogy amikor ők elérik az - egyre emelkedő - nyugdíjkorhatárt, a nem mellesleg egyre inkább csökkenő népességű és elöregedő társadalom akkori keresőképes rétegének befizetéseiből az állam számukra is biztosítani tudja majd a megfelelő színvonalú nyugdíjukat.
Juhász Istvánné szerint ilyen értelemben a kormányzati intézkedések több, mint 3 millió magánnyugdíjpénztári tag több, mint 2700 milliárdos megtakarításának részbeni vagy teljes elvonását, és azt működtető intézményrendszer teljes ellehetetlenülését vonja majd maga után. Hozzátette: veszélyes és elkapkodott reakciónak tartják egy több mint egy évtizede stabilan működő rendszer felborítását arra való hivatkozással, hogy a nyugdíjrendszerrel kapcsolatos európai államháztartási statisztikák miatt hazánk hátrányban van azokkal az országokkal szemben, ahol nem tértek át a több pilléres nyugdíjrendszerre.
-
Flashcash
Közösségépítő
Kisepri a nyugdíjpénztárakat a Fidesz
A kormányfő bejelentése szerint novembertől az összes nyugdíjjárulék az állam zsebében kötne ki. A jelenlegi rendszerben a magánnyugdíjpénztári tagok járulékuk egy részét saját számlájukra fizetik be, ezzel gondoskodnak későbbi nyugdíjukról. A kormány most ezekre a privát pénzekre tenné rá a kezét. A lépéssorozat könnyedén elszívhatja a levegőt a magánkasszák elöl, ezzel veszélybe sodorva - amúgy távolról sem kifogástalan - működésüket.
-
Flashcash
Közösségépítő
Heim Péter , a Századvég Gazdaságkutató Zrt. elnöke elmondta: készítettek egy tanulmányt a nyugdíjrendszer átalakításáról. A piacon nincs igazi verseny, a pénzügyi rendszer nem elég hatékony, ugyanakkor a pénzügyi rendszer mobilizálása létfontosságú. A pénztárak nettó hozama az elmúlt években nem váltott be a reményeket, egyrészt a válság miatt, másrészt a terhelési ráta 1 százalék fölötti szintje miatt. A pénztárak befektetés politikája nemigen támogatta a magyar gazdaságot: túl sok pénz áramlott külföldi eszközökbe. Ez elősegítette az állampapírpiaci összeomlást. Valódi verseny nincs, így a vagyonkezelési díjak túl magasak.
A megoldás lehet az egész rendszer nagy állami pénztárrá alakítása. Csökkenthetőek lehetnek a járulék kulcsok, a legegyszerűbb módszer viszont a hatékonyabb ellenőrzés és a befektetési szabályok módosítása. A nem forint eszközökbe történő befektetéseket 3 évre kéne korlátozni, így pénz áramolhat a gazdaságba. A svéd típusú, központi pénztár, egyéni számlák -rendszer lehet a legalkalmasabb. A pénztár itt csak adminisztrál és a stratégiáról dönt, a vagyonkezelést pedig pályázattal kiválasztott cégek bonyolítanák, rotációs elvvel. A legrosszabb egynegyed évente kiesik, az erre eső vagyonkezelő kiesik és új cég léphet a helyére, így a jól dolgozó vagyonkezelők a rendszerben maradhatnak.
Ami a szerdai kormányzati bejelentést illeti: senki nem tudja, mi fog történni. Már most ki kell dolgozni a részleteket. A rendszert nem lehet megnyitni a járulékok visszatartása mellett, mert ez a pénztárak összeomlásához vezethet. Ha az ország nem tér át a svéd modellre, 5-600 milliárd forintnyi vagyon áramolhat vissza a TB-nyugdíjrendszerbe. Ezzel ugyan technikailag csökken a deficit, de valójában nem segít a költségvetésen. Jövőre az intézkedés hatására legalább 160 milliárddal növekszik a nettó kínálati nyomás az államkötvények piacán. A megoldás a nyugdíjpénztári járulék felfüggesztése után a fokozatos visszaemelés, ellenkező esetben komoly gondok lehetnek. Nem valószínű, hogy az állami rendszerrel jól járnak az emberek, igaz, a tőkefedezeti rendszer sem tökéletes, ezért lenne szükség a vegyes, svéd modellre.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Egyszerű lopás az egész, és mostmár nem csak 14 hónap befizetésének a lenyúlása a cél hanem a teljes felhalmozott vagyont el akarja lopni a fidesz.
A másik topicban is ugyanezt a témát folytattuk.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
A kilenc tagország indítványa sem érte el a célját, a kompromisszumos megoldás pedig ha csak kimutatottan is, de nem tudta megváltoztatni a helyzetet. A kormány most már látjuk, nem tudott visszakozni a korábbi irányvonaltól, ez viszont azt vonta maga után, hogy valahonnan elő kellett teremteni több százmilliárd forintot. Be kell látnunk, hogy a nyugdíjpénztári járulékok ideiglenes felfüggesztésére azért van szükség, hogy finanszírozni lehessen az egykulcsos adó bevezetését. Nem kell nyugdíjrendszer összeomlással fenyegetőzni, hiszen ez csak üres frázis, ki kell mondani, hogy nincs máshol pénz, már szinte mindenkit megsarcoltak, több bőrt pedig tényleg nem lehetett - látszólag - lehúzni az emberekről.
Kijátszották az emberek tudattalanságát
Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon tisztességtelen húzás a kormány részéről, hiszen az átlagember nem láthatja be, hogy a rövidtávú előnyök hosszabb távon hátránnyá változnak. Minden egyéb változatlansága esetén, például miért is ne lehetne most elvenni az emberektől körülbelül egy havi bért, ha majd ennek a kárát csak több évtized múlva a nyugdíjban látják majd. Persze megértem, hogy Magyarországon a fejletlenebb pénzügyi kultúra miatt ezt a kártyát ki lehet játszani, viszont ez akkor sem fair az emberekkel szemben. Ha a népbutítás nem menne, akkor azt mondom, hogy lehetséges jó kompromisszumot kötni a kormány, a lakosság és a nyugdíjpénztárak között, de így az emberek megtévesztéséről van szó.
A mostani lépés viszont azt jelenti, hogy igaz a kormány a korábbi befizetéseinkhez nem nyúl, azonban a minket jogosan illető havi járulék 14 hónapon keresztül nem fog megjelenni a számlánkon. Ez becslések szerint a három millió tagtól havonta 10,000 forint elvételét jelenti. Ha úgy vesszük, ennyivel rövidít meg minket az állam, ami azért elképesztő, mert végül is akkor a tagok fogják fizetni azt, hogy az szja alacsonyabb és egykulcsos lehessen.
Egyszerűen undorító amit művelnek. A 20-45 éves korosztály nyugdíjmegtakarításait egyszerűen ellopják, és arra építenek, hogy a sok passzív, pénzügyileg tudatlan embertől nyugodtan lehet lopni. Egyébként is nehezen mennek ki az emberek tüntetni Magyarországon, emiatt a kormány úgy gondolja, hogy szabadon következmények nélkül ellophat tőlük bármit.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #215 üzenetére
"A baj az egész mnyp rendszerrel, hogy rosszul működik, ennek egyik jelensége, hogy kötezelő odafizetni bizonyos csoportoknak. Az mnyp szisztéma akkor lenne jó, ha begyűjti a befizetések x százalékát, egy másik százalék megy az állami kasszába."
Lehet, hogy nem tudtad de jelenleg éppen így működik.
A többi témánál meg pont az a probléma, hogy nem a MNYP-ak működését akarják átalakítani vagy javítani, hanem a benne levő pénzt ellopni és elkölteni.
-csak az MNYP tagok befizetését akarják lenyúlni, aki nem MNYP tag attól semmit nem vonnak le, pedig összességében mindkettő ugyanannyi nyugdíjjárulékot fizet
(Hol van ilyenkor Schmidt? Aki megvédi az egyének alkotmányos jogait. (biztos valami sportmegnyitón))
-a lenyúlási kormánybiztos, kijelentette, hogy az ellopott pénzt csak akkor írják jóvá, ha valaki visszalép az állami rendszerbe (ahol nincsenek egyéni számlák)
-kijelentették megmarad az eredeti MNYP rendszer is (magyarul választhatsz, egy rosszul működő MNYP és az egyéni számlákkal nem rendelkező állami rendszer között)Ha az MNYP rendszert át akarná alakítani a kormány és továbbfejleszteni pl. a Svéd modell szerint, akkor az ellentétes lenne a jelenlegi céljaikkal, hiszen az első vagyonkezelői negyedévnél kiderülne, hogy nincs kezelt vagyon. Nem csoda, hogy nem törekszenek az átalakításra, hanem csak a megszüntetésre.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Atlantis #233 üzenetére
-Schmidt Pál megígérte nekünk, hogy ő még Sólyom Lászlónál is jobban fogja védeni az egyének alkotmányos jogait. Emiatt őrá biztosan számíthatunk és minden követ meg fog mozgatni a 20-45-éves korosztály érdekében a szelektív lopás ellen.
Az abszurd viccet félretéve, itt van egy alkotmányjogász véleménye:
-
Flashcash
Közösségépítő
Bármi áron kell az MNYP rendszerben felhalmozott vagyon nekik (kb. 2700milliárdFT felelősség nélkül elszórható pénz):
Orbán: Aki nem lép vissza az állami nyugdíjkasszába, nem kap kompenzációt -
Flashcash
Közösségépítő
Szerintetek még mit vásároljanak a magánynyugdíjpénztári tagok pénzén?
Ez csak 460 milliárd, összesen 2700milliárdFT-ból azért lehet költekezni rendesen.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #272 üzenetére
Hát igen ennél sokkal jobb lesz az állami rendszer.
-nincs garancia semmiféle hozamra (sőt kezelendő vagyon sem lesz )
-lehet negatív hozam is (nyugdíjszámítási szabályok egyoldalú megváltoztatása bármikor)
-elképzelhető, hogy egy fillért sem látsz viszont a befizetéseidből (nincs egyéni számla, nincs örökölhetőség, a nyugdíj elérésének feltételeit bármikor egyoldalúan módosíthatják)
-totális kiszámíthatatlanság, pilótajáték ha visszatekintünk az eddigi kormányaink 20 évére: bármiféle elképzelés, stratégia nélküli összevisszaság, teljes államcsőd stb.Hogyan tömjünk be 700 milliárdos lyukat? - Mire kell a nyugdíjunk?
Ez a forgatókönyv közgazdaságilag azt jelenti, hogy az elmúlt 12 év előírt kényszer takarékoskodása - vagyis a járulékok magán-nyugdíjpénztárba való befizetése - nem volt egyéb, mint egy állami tartalékképzés. És most jön az állam, az egészet visszaveszi a vagyonkezelőjétől és elkölti arra, amire tetszik neki.
Mivel az átlépők a jelenlegi szabályok szerint a teljes vagyonukkal csökkentik a költségvetési hiányt, páratlan lehetőségek nyílnak meg a kormány előtt. Négy évre ügyesen elhúzva az átlépési folyamatot gyakorlatilag ebben a ciklusban semmiféle költségvetési kiigazítást nem kell tenni, csupán felélni a korábbi megtakarítást. És ebből következően persze nagyon kevés belső ösztönzés lesz arra, hogy érdemi átalakításokat hajtson végre.
-
Flashcash
Közösségépítő
Nem kockázatosabb a magánnyugdíj az államinál
Egy percre sem tűntek el a befizetések a magánnyugdíjpénztáraknál, a valóban óriási 2008-as veszteségeiket egy év alatt ledolgozták a kasszák, többségük lényegében alapítása óta reálhozamot tud felmutatni. A kormányzati nyilatkozatokkal szemben a befizetéseket törvényi garanciák védik, így a járulékok az állami rendszerben semmivel sincsenek nagyobb biztonságban, mint a kasszáknál. Sőt ma nehéz lenne biztos bástyának tartani a folyamatosan változó állami nyugdíjrendszert.
Tele van kockázatokkal és működési anomáliákkal az állami nyugdíjrendszer. Elsősorban a kedvezőtlen népesedési és foglalkoztatási kilátások miatt teljesen bizonytalan, hogy a lényegében politikai döntéseken múló járulékfizetési szabályok hogyan alakulnak.
Kérdés, hogy Viktorék állják-e a számlát a magánnyugdíjpénztári tagoknak okozott kárért? Hiszen ezt a rendszert nem 1 éven belüli likvidálásra tervezték, és a tagok nem tehetnek arról, hogy ilyen módon is kárt okoznak nekik.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
"nincsen agyuk az embereknek?"
Valahol itt van a kulcs ebben a kérdésben. Egyszerűen ez a korosztály (20-45) nem foglalkozik ezzel a témával és nem is érti mit jelent.
-A politika meg ügyesen felismerte, hogy a jövőbeli megtakarítások fájdalommentesen ellophatók a jövőre nem gondolók (lásd hitelkárosultak is) országában.
-Ez egy óriási lehetőség nekik, hiszen így négy évig el lehet lébecolni, nem kell nagy vagy fájdalmas reformokat végrehajtani, nem kell annyit gondolkozni vagy szakértőkkel foglalkozni hiszen a 2700milliárd pont kitart erre az időszakra. -
Flashcash
Közösségépítő
Ennyit az átgondolt, megtervezett lépésekről:
Az október 16-án benyújtott, az adótörvények módosításáról szóló Matolcsy György által jegyzett iromány a pályakezdő egyéni vállalkozókat, őstermelőket és egyszerűsített foglalkoztatás szabályai szerint alkalmazott munkavállalókat is kötelezné a magánnyugdíjpénztári belépésre. A javaslat egészen pontosan valójában technikai módosítást jelent: az említett körnek a jogviszony kezdetétől számított 15 napon belül kell belépnie valamelyik kasszába. A pályakezdőknek korábban is kötelező volt a belépés, egyes foglalkoztatási formáknál azonban hiányoztak a határidők, a részletszabályok. Így egy pályakezdő őstermelő bár elvben kötelezett volt korábban is a belépésre, gyakorlatilag nem létezett számonkérhető határidő arra vonatkozóan, hogy meddig kell jelentkeznie egy magánnyugdíjpénztárnál.
Nyugdíjpénztári szakértők szerint feltehető: ha nagyobb tömegek nem is, de azért jónéhányan megspórolhatták a fenti kiskapu miatt a tagságot. Úgy tűnik, alig két héttel ezelőtt a kormány őket viszont még ettől, azaz a pénztártalanságtól féltette, és nem attól, hogy a magánnyugdíjpénztárak tőzsdére viszik járulékaikat.
A nyugdíjakról szóló döntésekre azt mondják, hogy általában minimum 30 évre szólnak, és nagyon átgondolt, megtervezett lépésekre van szükség. A mostani kormány döntései szó szerint spirálfüzetben, folyosói odavetésekben születhettek meg, kb. 4-5 óra tervezési idővel.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Intő példa lehet a kormánynak a szlovák nyugdíjfiaskó
Szlovákiában az utóbbi négy évben kétszer is lehetővé tették a magán-nyugdíjpénztári tagoknak, hogy lépjenek vissza az állami rendszerbe, de a biztosítottaknak csak alig több mint tizede hagyta el a kasszákat. Pedig Robert Fico kormánya mindent megtett a sikerért: a már Magyarországon is ismert magánnyugdíj-ellenes érveken túl egy kompromittálónak szánt videófelvételt is bevetettek a második pillér ellen.
-
Flashcash
Közösségépítő
Elég sokat írtunk többen ebben és a megtakarítás topicban is erről a témáról, azokat érdemes lenne elolvasni meg értelmezni.
Az egyik probléma, hogy semmi konkrétumot nem nyilatkoztak arról, mikor és hogyan fogják visszafizetni a most ellopott pénzt. Csak az a biztos, hogy elveszik.
Van olyan opció, hogy egyáltalán vissza sem adják majd soha:
-Mivel ezt a pénzt azonnal el fogják költeni, emiatt 14 havi nyugdíjjárulék kiesik a rendszerből, és valószínű, hogy cserébe a tagok majd egy ködös ígéretet kapnak, hogy ha egyszer elérik a korhatárt, akkor az állami nyugdíjukat majd arányosan megnövelik, és így kompenzálnak a 14 hó kiesett pénzért. Magyarul nem lesz miből visszaadnia a kormánynak a pénzt.-A következő probléma, hogy az MNYP-k működésén javítani és fejleszteni kellett volna. Mivel a kormány innentől kezdve abban érdekelt, hogy az MNYP tagok a lehető legrosszabbul járjanak, illetve a fejlesztéshez gondolkodni, szakértőket bevonni kellene (ami szintén nem erősségük), ezért ebben a témában sem történik majd semmi.
A 15éves hisztizős szöveged meg nem igazán illik ebbe a topicba, ha nem tetszik, hogy információ van erről a témáról akkor ne olvasd.
-
Flashcash
Közösségépítő
a MNYP eddigi befizeteseket nem nyulja le senki. Ott van a szla-don, egy resze reszvenyekben/allampapirban befektetve
Ezt a kijelentést pedig ne hamarkodd el, hiszen Orbán Viktor már személyesen válaszolt neked.
A teljes 2700milliárdos magánnyugdíjpénztári vagyont le fogják nyúlni.Miert eddig nem ez volt?
Nem mindegy milyen környezetben milyen nyugdíjrendszert alkalmazol. Tudod a szocializmus (mindenki dolgozik meg be van jelentve) meg a kapitalizmus a csökkenő népesség és a növekvő népesség is két külön környezet. Érdemes elolvasni, hogy mire számíthatsz: [link][ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Nem ártana a pufogtatás előtt tájékozódni a témával kapcsolatban.
-Egyrészt 2008-at kisarkítani felesleges, mert az ott felhalmozott veszteséget, 2009-ben szinte az összes pénztár kikompenzálta.
-Az MNYP-ban vannak ám portfóliók is, választhatsz sokkal konzervatívabbakat is, nem kötelező a részvényalapúban maradnod."ezt féltsem? ez a megtakarítés? ez tőkegarantált?"
-Láthatóan nem érted az inflációval korrigált tőkegarancia fogalmát az MNYP témájában, érdemes utánaolvasni.-Nem számítasz rá, hogy megéred a korhatárt, vagy nem lesz 40-42 év ledolgozott és bejelentett munkaviszonyod? Akkor megint nem értem, miért jársz jól az állami rendszerrel? Azért mert nem fogod teljesíteni a feltételeit sohasem?
"az állami nem örökölhető, igaz, és nem hoz jó esetben kis hasznot, de legalább nem mások röhögnek a markukban rajtam."
Ez meg aztán végképp vicces? Neked ki mondta, hogy az állami rendszer hasznot hoz? Az amit jelenleg látsz a mai kor nyugdíjasaival, annak semmi köze ahhoz ami itt 20-30 év múlva lesz, a mai nyugdíjrendszerünkből ne nagyon indulj ki.
Nézz meg egy nyugdíjszámítási kormányrendeletet mondjuk a 2013-tól életbelépőt. (aminél egyébként sokkal szigorúbb lesz a 20-30 év múlva életbelépő) Arról szól az egész, hogy melyik számításnál hány százalékkal büntetnek téged, és csökkentik a 100%-hoz képest a nyugdíjad. Ha meg 67-68 éves várható élettartam mellett behozzák a 65 éves korhatárt meg minimum 40 év ledolgozott munkaviszonyt, akkor az állami rendszer fog körberöhögni téged, amikor el sem jutsz addig, hogy kiszámolják a csökkentett nyugdíjad.Én MKB-s vagyok, infláció feletti reálhozamot hoz a magán-nyugdíjpénztári megtakarításom. Emellett tőke-garantált is lenne ha a hülye kormány nem avatkozna bele pár évente a rendszerbe, sőt működhetne alacsonyabb költségszinttel is ha nem a szétverésén hanem a jobb szabályozáson, és a továbbfejlesztésen munkálkodnának azok akik csak ellébecolni tudják mások 12év alatt összegyűjtött pénzét 2-3 év alatt. (és még ők emlegetik a biztonságot, olyan mint kecskére bízni a káposztát
Az állami rendszer ezzel szemben inflációkövetőnek tűnik első látásra, hasznot nem hoz.
-magyar politikusok bármikor szabadon korlátozhatják a nyugdíjbalépés feltételeit
-számos büntető, csökkentő tényezőt tartalmaz most is
-a minimálbéresek miatt ez csak még durvább lesz a jövőben, aki keveset fizet többet kap vissza, aki többet attól több százalékot fognak elvenni a többiek javára (ugye ismerős?)[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
A működési költségek amiatt is magasak voltak mert ilyen alapokat is létrehoztak.
############
Az MTV-n mostanában a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében rendszeresen megy a néphülyítés a nyugdíjpénztári stratégiákról:-pl. az első mondatban elmondják, hogy a lengyel nyugdíjpénztárak sokkal nagyobb hasznot hoztak mint a magyar társaik, mert magasabb arányú a részvénykitettségük
-a második mondatban kifejtik, hogy a magyar MNYP-k azért is rosszak mert nem elég biztonságosak és túl magas a részvénykitettségük és ez így nyugdíjtőzsde-A megoldás az mint sok más témában is, hogy a magyar politikai elitnek nem érdeke, hogy a megfelelő szabályzókkal jobbá és hatékonyabbá tegye ezt a rendszert. Nem voltak elég képzettek ehhez, vagy a bankok zsebében voltak eddig.
-A jelenben meg ők nem akarnak kiadást csökkentetni, mert az nem népszerű, és az MNYP tagok pénze nélkül teljesen összeomlana a költségvetésük, a 2700-2800milliárd arra lenne elég, hogy kihúzzák nagyobb reformok nélkül a következő 4 évet. Ennyit a megtervezett, átgondolt reformokról....[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Nézzük mondjuk az elmúlt 10 évet összehasonlítva az állammal.
Az állam működésénél sokkal kevesebb tényleges szabályzó van, nincs garanciaalapjuk sem talán ezért volt úgy pont 1 éve, hogy az állam fizetésképtelenné vált és az IMF mentette meg őket. Melyik nyugdíjpénztár ment csődbe ebben az időszakban konkrétan?
Az elb@szni a pénzt témára meg inkább nem írok semmit, de mégis szerinted az MNYP-ben összegyűjtött 2800milliárd FT-al mi fog történni, vagy minek neveznéd az évekig 100milliárdokért folyósított gázártámogatást, a 13. havi nyugdíjat, a 800ezer rokkantnyugdíjast a többi hülyeségüket?
A jelenlegi magyar államot felelős gazdának nevezni még egy rosszul működő MNYP-vel szemben is elég meredek téma. Ha meg esetleg fejlesztenének is az MNYP rendszeren (amit ugye ebben az országban nem szabad) akkor labdába sem rúghat.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Az MNYP-vel szembeni optimizmus egyik alapvető hibája. Lásd fentebbi hozzászólásom. Államcsőd esetén az MNYP-ben (forintban) tárolt megtakarításod is ugyanígy semmis (ha €-nk lenne, ez érv lenne de addig nem). Ha mindenképpen biztosra akarsz menni, akkor egy € számlát kell nyitni egy külföldi országban, mert ugye itthon az € számlára is csak forintban van a betét garancia.
Ez a kijelentésed nem teljesen felel meg a valóságnak, más működésű MNYP rendszer is kialakítható, de erről már korábban tettem be cikket."A gázártámogatást a megfagyás elleni védelemnek nevezném: hányan is fagytak meg tavaly a gázártámogatott lakásukban, mert így sem bírták fizetni a gázt? A nyugdíjasok és a rokkantnyugdíjasok száma azért szépen csökkenésnek indult az elmúlt években, lásd az indexes topikot erről."
Te valamit ebben a témában nagyon nem értesz, vagy egyáltalán nem ismerted a magyar gázártámogatási rendszert. Itt nem arról a célzott támogatásról beszélünk amely a kisjövedelműekhez kell hogy eljusson. Hanem a totálisan elcseszett évekig alkalmazott magyar megoldásról amellyel szó szerint milliárdokat égettek el a semmibe és nem a rászorulók, ahelyett hogy az energiafelhasználás csökkentésére költötték volna el ugyanezeket a forrásokat.
Vagy te mivel indoklod amikor kis és nagyfogyasztók alanyi jogon kaptak gázártámogatást és erre az állam elszórt 2006-ban 200milliárdFT-ot.A magyar állam eddig nem volt jó gazda, de az állam alapvetően az, ezt kellene felfogni. Egy cég soha nem fogja a te érdekedet előnyben részesíteni a saját hasznával szemben. A megoldás nem az, hogy lázongunk fórumokban és bérblogolunk az indexen az MNYP-k védelmében, hanem a demokrácia adta lehetőségeket kihasználva változtatni kell a rendszeren. Pl.: mikor beszéltél választott képviselőddel az általad említett problémákról?
Remélem a fenti szöveget nem rám értetted, mert ha igen akkor nagyon hamar el foglak küldeni melegebb éghajlatra. Ha már ilyen bérblogolást emlegetsz ezekkel a választott képviselőd majd segít neked szövegekkel óvatosan bánjál mert gyanús leszel.
Egyébként én is egyetértek azzal, hogy nem kellene mondjuk össze vissza hazudozni az állami rendszerről, meg az MNYP-ről sem az MTV-n gyakorlatilag minden adásban. -
Flashcash
Közösségépítő
A gázár témájában én csak pár egyszerű dologra gondoltam az elvesztegetett milliárdok kapcsán:
-sokáig alanyi jogon járt mindenkinek (nagyfogyasztónak is) hiszen a gázárba beépítve kaptad
-több-száz milliárdot pazaroltak el ráEz egy jó példa arra, hogy az állam képtelen hatékonyan felhasználni a forrásokat, de ezernyi más esetet is sorolhatnánk erre. A fenti esetben nyilvánvaló, hogy az energiahatékonyság javításával sokkal nagyobb eredményt lehetett volna elérni mint a gázár mesterségesen alacsony szinten tartásával. (amivel az adott időszakban elérték, hogy senki nem nézte a megvásárolt készülék hatásfokát, többet fűtött az állam pénzén mint amire feltétlenül szüksége volt, nem csinált hőszigetelést az olcsó gáz mellett stb.)
-
Flashcash
Közösségépítő
Visszatérve az állami rendszerre, sokan azt hiszik, hogy a jelenleg ismert feltételrendszer alapján kapják meg a nyugdíjukat majd ők is. Éppen ezért nem is igazán foglalkoznak vele, hogy csak az állami rendszerbe vagy vegyes rendszerben vannak-e.
Az állami rendszer pedig várhatóan egyre szigorúbb lesz ami azt jelenti, hogy szigorítják a nyugdíjba lépés feltételeit (korhatár, ledolgozott évek száma), és csökkentik a szorzókat is (kifizethető pénzek), illetve nem lineárisan veszik figyelembe a befizetett járulék nagyságát. (aki sokat fizetett be nem kap arányosan magasabb nyugdíjat)
Az 1997. december 31-ét követő és 2013. január 1-jét megelőző időpont között megállapításra kerülő öregségi nyugdíj
12. § (1) Az öregségi nyugdíj összege az elismert szolgálati időtől és a figyelembe vehető havi átlagkereset összegétől függ. Ezek alapján az öregségi nyugdíj összege
szolgálati idő havi átlagkereset
év százaléka
10 33,0
15 43,0
20 53,0
25 63,0
30 68,0
35 73,0
40 80,0A 2012. december 31-ét követően megállapításra kerülő nyugdíjak esetében:
szolgálati idő havi átlagkereset
év százaléka
20 33,00
25 41,25
30 49,50
35 57,75
40 66,002025-ig fokozatosan 65 évre emelkedik a nyugdíjkorhatár (1960-ban születettek esetén 68 év az átlagos várható élettartam)
-a szocialista rendszerben egy nyugdíjast három dolgozó tartott el
-most 3,7millió munkavállaló 3millió nyugdíjast tart el
-a jövőben pedig azt várják, hogy a nyugdíjasok száma meg fogja haladni a munkavállalók számát-Kérdés, hogy erre a szabályalkotók, hogyan fognak reagálni a jövőben, és mire lesz képes a felosztó/kirovó rendszer egy ekkora változásnál. Sokakat pedig joggal az érdekel, hogy a bejelentett jövedelmük után befizetett járulékukat mennyire veszik figyelembe.
degresszió:
A nyugdíj megállapítása előtt a kiszámított átlagkereset egy erőteljes csökkentésen is keresztülmegy (degresszió). Ennek megfelelően, ha a 2006. december 31-ét követő és 2008. január 1-jét megelőző időponttól megállapításra kerülő saját jogú nyugellátás alapját képező havi átlagkereset 202 000 forintnál több, akkor- a 202 001-230 000 forint közötti átlagkereset kilencven százalékát,
- a 230 001-259 000 forint közötti átlagkereset nyolcvan százalékát,Nyílván ha nagyon sok nyugdíjasnak kell fizetni és nagyon kevés munkavállaló tartja el őket, akkor a "magas"jövedelműektől egyre többet kell majd levonni, hiszen sokkal több embernek kell a megélhetéshez elegendő nyugdíjat fizetni.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #396 üzenetére
-az MNYP-t nem érinti a degresszió
-örökölhető ha végül a szigorítások miatt nem tudod teljesíteni a nyugdíjba vonulás feltételeitAkkor konkrétan miért is érinti rosszul az MNYP-t ha megfordul az eltartottak és az eltartók aránya, és ebben az esetben a piac miért nyeli le a felhalmozott pénzt?
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #398 üzenetére
Szerintem a valóságban ennél jóval összetettebb a helyzet.
-a korfa miatt kevesebb belépő az 20-25 év alatt jelentkezik, ez még a magyar piacon sem teremt kezelhetetlen kínálati nyomást, ha esetleg nemzetközi piacokon is részt vesznek majd a jövőben ott pedig főleg nem (pont a hazai folyamatok kompenzálása, a több pilléren állás miatt ilyen tervek is voltak)
-a két rendszer között az arányokat kell figyelni, ha vesszük pl. egy teljes bejelentett bérrel dolgozó és egy minimálbéres nyugdíjszolgáltatását, az állami rendszernek mindenképpen el kell tartani ez utóbbi réteget is, az MNYP-nek a befizetett összeggel kell tudnia elszámolnia, persze nem mindegy kinek a szemszögéből figyelem a rendszert -
Flashcash
Közösségépítő
Jelenleg a nyugellátások a kifizetés időpontjában nettó jellegűek. A megállapítási eljárás jellegéből adódóan azonban a nyugdíjak valójában már ma is viselnek egyfajta adóterhet. Ezt azonban nem a megállapított ellátásból vonják le a kifizetéskor hatályos jövedelemadó-szabályok szerint, hanem a nyugdíjalap számítása során érvényesítik oly módon, hogy az egyes években elért járulékköteles jövedelmek összegét csökkentik (a járulékok levonása után) az ún. számított adóval. A számított adó nem egyezik meg az egyén által ténylegesen befizetett személyi jövedelemadó összegével, hanem azt a jövedelem megszerzésének évében hatályos adótábla alapján, bizonyos korrekciókkal (az egyéni járulékokra vonatkozó kedvezmények, mentességek, valamint az adójóváírások figyelembevételével) számítják
A pontosságról meg annyit, hogy a törvényből idéztem és a törvény lett belinkelve ahol természetesen elfelejtették írni a nettót a fizetéseknél, miközben egy alpontban írták körül a témát. Talán a törvény íróinak kellene írni, hogy minimum egy csillagot tegyenek a táblázatuk mellé.
Tervezik a nyugdíjak megadóztatását is 2013-tól, nem tudom ezzel milyen viszonyban áll a bruttó rendszerre való áttérés. Ilyen rendszernél én elvárnám, hogy tájékoztassanak és tegyenek be részletes táblázatokat, grafikonokat a változások hatásairól jövedelemszint, ledolgozott évek arányában.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Rákerestem a témára, és tényleg igazad van. Szó szerint megy a néphülyítés csak éppen a jogalkotók részéről.
"Az alábbi rövid összefoglaló a tb és a magánpénztári öregségi nyugdíj rejtelmeire próbál kitérni 2013 kapcsán.
Tb-nyugdíj, adózás
A hatályos 1997. évi LXXXI. Törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról alapján számos ponton megváltoznak a tb-nyugdíj kiszámítási szabályai 2013. január 1-től. Ezek közül a legjelentősebb az, hogy a jövedelmek beszámítási alapjává a bruttó jövedelmek számítanak. Ezzel egyidejűleg a beszámítási skála is kiegyenesedik, a csak a tb-ből nyugdíjat kapók számára minden év 1,65-ös, a vegyes rendszerből nyugdíjba menők számára pedig a tb-nyugdíj részre évente 1,22-es szorzó lép hatályba. A skála egésze továbbá lefelé tolódik, így a 40 éves szolgálati viszonyhoz a mai 80%-os szorzó helyett 66% (a vegyes rendszerben 48,8%) adódik. A degresszió is addigra kifut. Végül, a törvényalkotó szándéka és a jogszabály szelleme alapján a nyugdíjak adózása következik be – de ennek pontos jogszabályi helye nem található!
Mindez számtalan meg nem válaszolt kérdést vet fel. Egyrészt a pontos számszerűsített előrejelzések is szórnak a téren, hogy ez milyen változásokat fog okozni az induló nyugdíjszínvonalban. Míg tehát a mértékben nem vagyunk biztosak, kimutatható, hogy különböző életpályákra (szolgálati idő hossza szerint, illetve országos átlagbéren, alatta vagy felette) a változás iránya és mértéke más-más. Nem tudjuk, hogy a jogalkotó bele kíván-e ilyen módon nyúlni a relatív nyugdíjszintekbe.
Nem tudjuk még, hogy a nyugdíjak hogyan fognak adózni, ugyanúgy-e, mint a bérek, továbbá ugyanazokat a kedvezményeket, adójóváírásokat élveznék-e majd. Nem tudjuk, hogy miként kezelné a szabályozás a kettős adóztatást (az elmúlt évek esete közül sokban, és jelenleg is adózott pénzből vonják a nyugdíjjárulékunkat, azaz még egyszer nem lenne elegáns megadóztatni). Nem tudjuk, hogy a 2013 előtt már megállapított nyugdíjakkal mi történne, vajon azok továbbra is nettó alapon mennének tovább, avagy valamilyen módon felbruttósításra kerülnének, hogy azután – más esetleges jövedelmekkel összevonva – szintén adózzanak. Azt sem tudjuk, hogy vajon a magánnyugdíjpénztári járadékok is adókötelesekké válnának-e (a tagdíjakra sem jár az évek többségében adóleírás), vagy az egyik forrásból származó nyugdíjunk adóköteles, a másik pedig adómentes lenne."
Ennyit a kiszámíthatóságról akár 3 éves időtávlatban is.
Ugye mennyivel másabb így?[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Kinek mi számít viccesnek
Az MNYP-n egyéni számlák vannak, van garanciaalapjuk és likviditási tartalék.
-Az állami pénztárnak sokkal szélesebb körben kell szolgáltatást nyújtania. Ott az 1-1,2millió minimálbérest és az összes többi 'potyautast' is, megfelelő mértékű nyugdíjhoz kell juttatnod ugyanúgy mint a többi járulékfizetőt. Az MNYP-t ilyen kötelezettségek nem terhelik, csak az egyéni számládra lekönyvelt befizetések és a hozamadatok arányában kell fizetnie.
-Az MNYP-re a legnagyobb veszélyt a gazdasági válságok jelentik, nem tudom magyarországon voltál-e 2008 végén? Tudod amikor az államcsőd miatt az IMF-től kellett segítséget kérnünk.
-Lehet még mondani, hogy a nyugdíjfizetés előtt 5 évvel az állampapír alapú portfolióba kerülő MNYP tagoknak majd nem tudnak fizetni. De az állam jelenleg is jóval több nyugdíjast finanszíroz hasonló módon mint ahányan az MNYP-ben lesznek valaha. Ha ezen a területen lesz finanszírozási, keresleti probléma az az állami rendszert is érinteni fogja.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #407 üzenetére
Bizony az állami nyugdíjrendszer aztán valóban hatékony.
-A szuper új adórendszer az államkassza hiányát 700milliárdFT-al növeli majd 2012-ben.
-A kormány jövőre 3%, majd további 2-3év után 5%-os GDP növekedéssel tervez, ami szerintük reális.
-A nyugdíjkassza 2011-es tervezett hiánya 900 milliárdFT. lesz.
-A teljes magánnyugdíjpénztári vagyon 2800 milliárdFT., magyarul nagyon hamar el fog fogyni, ha a nyugdíjkassza tömködésére használják.
-Azt sem szabad elfelejteni, hogy a most lenyúlt pénzekért cserébe, további kötelezettséget -> még több jövőbeli hiányt vállal magára az állam. Persze ezt a problémát is lehet orvosolni, ha a most lenyúlt generációval szemben megoldják, hogy ne nagyon érjék el a nyugdíjkorhatárt, vagy rövid időt töltsenek el csak benne.
-Szoktak még olyan okosságokat is mondani a több mint egymillió minimálbéres országában, hogy ne az adófizetők állják a nyugdíjkassza hiányát. Igen valóban, inkább a dolgozó, járulékfizető rétegen kell ezt duplán lehúzni az sokkal igazságosabb mint mondjuk az ÁFA fizető rétegeken.[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #409 üzenetére
Ugyanannyiban mint amennyire a te megjegyzésed kapcsolódik rienéhez.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #411 üzenetére
Nem rosszul írtam. A te hozzászólásod egyáltalán nem kapcsolódik arra amire reagáltál, csak nyomod a dumát mint a Duracell nyuszi.
De ha már az MNYP által okozott hiányról beszéltél akkor egy témába vágó hozzászólással gondoltam nem árt összefoglalni az MNYP rendszer mellett az állami nyugdíjrendszer hiányáról néhány adatot.
Ráadásul az én hozzászólásom így még kapcsolódik is a megelőző témához.[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz fordfairlane #413 üzenetére
Igen szerintem is itt kéne abbahagynod, a duracell nyuszikkal együtt, ha nem tetszik, hogy valaki reagál egy témábavágó hsz-re akkor ne írj, ha szét akarod offolni a topicot egymondatos hülyeségekkel, akkor tedd meg máshol.
-
Flashcash
Közösségépítő
Az egész arról, szól hogy nem akarnak mostanában kiadást csökkenteni, sőt maximalizálni szeretnék az elkölthető forrásokat. Ehhez viszont a következő 3-4 évben kell a MNYP tagok 2800milliárdja is, különben nem tudnák tartani a 3% alatti hiányt.
A probléma amit meg kell oldaniuk, hogy tudják a Szlovák példából az emberek önként nem fognak elegendő számban visszamenni az állami pillérbe. (ott kb. 11% lépett vissza)
Emiatt ki kell találniuk egy olyan megoldást ahol államosítani tudják az egyéni számlákat, így megkerülve a választási lehetőséget.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Milyen alaplapot vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- TCL LCD és LED TV-k
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- SSD kibeszélő
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- HTPC (házimozi PC) topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude E6330, 13,3" HD Kijelző, I5-3320M, 4GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Dell Latitude E6420, 14" HD+ Kijelző, I5-2540M, 4GB DDR3, 250GB HDD, Nvidia VGA, WIN 10, Számla, Gar
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó