Aktív témák
-
Tangerine
senior tag
Na akkor én is mondok egy feladatot:
Két egyforma pohár egyikében (A) víz, a másikban (B) ugyanannyi bor van. Áttöltünk valamennyi vizet a boros pohárba, jól elkeverjük, majd az így keletkező folyadékból ugyanennyit visszatöltünk a vizet tartalmazóba
Miből lesz több: vízből az eredetileg boros (B) pohárban, vagy borból az eredetileg vizesben (A)?Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
L|zsidoboz
őstag
Amikor én megnyertem a 10.-est, akkor normális feladatok voltak. Egy jó tanács: Ha netán vki nyer utazást (magyarán első lesz), az számítson a nyomott hangulatra a nyereményúton(tapasztalat).
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Good to be good, but better to be lucky.
-
lamadou
senior tag
válasz L|zsidoboz #54 üzenetére
én 6.-ban nyertem, de nem mehettem sehova Remélem most[ha ez a feladat jó akkor hibátlan] sikerül. Miért volt rossz a hangulat? te hova utaztál? Párizs?
-
Aloki
tag
Szerintem megoldókulcsot rontották el, már kizárásos alapon is ugyebár nem csak bort töltött magába a csávó, hanem vizet is tehát a 32 és annál kisebb számok kiesnek mivel a 2. ivás előtt már csak 48 liter volt ezért az is kiesik marad a 36, hacsak nem volt olyan, hogy egyik sem.
-
L|zsidoboz
őstag
Zakopane (Lengyelország).
Azt nem mondom, hogy én egy nagy bulizós alkat vagyok, de hogy a 8 másik ember csak a matematikáról tudjon beszélni, az kicsit sok. Másrészt olyan hülyeségeken vitáztak, hogy az már fájt. 9 napos lett volna az út, de hazajöttem egy nap után.
Tegnap 2. lettem a Gordiuszon(simán megnyertem volna, csak 2 mellé Xelés)
MA kenguru kb. 100 pont (szintén 2 mellé Xeléssel)
Szóval LOL!Good to be good, but better to be lucky.
-
kalema
csendes tag
válasz L|zsidoboz #60 üzenetére
És még én mentem matek szakra...
Nem semmi fejek vannak itt... -
zebrafish
tag
válasz Tangerine #59 üzenetére
legközelebb tedd hozzá, hogy átöntünk valamennyi, de a fél térfogatnál nem több vizet. akkor tényleg nekiálltam volna számolni. igazából ehhez a feladathoz hozzátartozhat annak a belátása, hogy lényegtelen mennyi vizet öntünk át.
A mai napon kéretik minden hozzászólásomat komolytalannak tekinteni (akár az év többi napján :D )
-
zebrafish
tag
egyszer elgondolkoztam az alábbi problémán:
mi a valószínűsége annak, hogy 10 v. 100 v. x. dobás egy hat oldalú kockával olyan sort eredményez, ahol mindegyik érték nagyobb egyenlő mint az előző.
Van az ilyen tipusú feladatoknak megoldása?A mai napon kéretik minden hozzászólásomat komolytalannak tekinteni (akár az év többi napján :D )
-
Sub-S
senior tag
válasz L|zsidoboz #60 üzenetére
''Tegnap 2. lettem a Gordiuszon(simán megnyertem volna, csak 2 mellé Xelés)''
Mi van ha 50-100 emberke 5-öt X-elt mellé, ezért lettél 2. -
GodHeart
senior tag
válasz L|zsidoboz #64 üzenetére
én 1x mentem ilyen matektáborba a balatonhoz.. nagy matekzseni tanár elvitt.. de az valami kegyetlen. (!)
Ha nemjön a suliból valami haver velem, esküszöm hazajöttem volna... az a sok nyomottképű pedál gyerek.. hát max nevetni tudtam volna rajtuk.. Olyan buta feje volt a nagyrészének, hogy szvsz életükben nemvoltak buliban, leszámítva az ilyen fantasztikus matekbulikat ! siralmas.. -
L|zsidoboz
őstag
Akkor kár, hogy nem együtt mentünk.
Úgy kezdődött, hogy a kb. 15 éves gyerek kézen fogva ment az apjával és anyjával!
Meséljek durva storykat a matektáborból?!
1. Azon vitatkoztak, hogy milyen szélesnek kell lenni egy folyónak, hogy a folyó közepén elhaladó motorcsónak akkora hullámot csináljon, hogy a parthoz közel lévő ladik felboruljon.
2. ''Életem élménye az volt, amikor a windows xp telepítésekor kiírta az a gépem, hogy a windows 98 telepítve''. (tartalmas egy élete lehetett/van gondoltam magamban)
3.Megbénul-e a pesti forgalom, ha kiütöd a villamos lámpáját? hisz szerintük akkor a villamos nem mehet tovább, a villamosok nem tudják kikerülni egymást->dugó (gondoltam max a fogadat ütné ki a sofőr vagy egy utas)
Szóval ez inkább mazohista tábor lett volna!Good to be good, but better to be lucky.
-
Aloki
tag
válasz concret_hp #72 üzenetére
Miért is siralmas a villanykar?
-
concret_hp
addikt
-
_az
senior tag
válasz concret_hp #72 üzenetére
hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós hüjjeinfós
az
-
_az
senior tag
válasz concret_hp #77 üzenetére
heh, akkor én kivételes helyzetben vagyok, mert engem jófejek vesznek körül!
ja, hogy mi mind 6-7 évre állítottuk be a sulit egyenesben lévő villanykarost már rég láttamaz
-
_Volkovy_
nagyúr
L|zsidoboz zargathatlak néha alapszintű matekfeladatokkal?
Egyébként gratulálok,ehhez már nemsemmi szintű matektudás kell. -
_Volkovy_
nagyúr
válasz L|zsidoboz #80 üzenetére
Nem,komolyan mondtam.
-
Aloki
tag
válasz concret_hp #75 üzenetére
Ez inkább az infosokra igaz, a villanyosok nagy része utál programozni (köztük én is)
Az összes haverom elég nagydarab egyedül csak én vagyok a pálcikaember, de csak mert közép- ill. hosszútávfutó voltam pár évig.
Csajokat a műegyetemen keresni rég rossz
mod: _az: engem már csak egy diplomaterv és a záróvizsgák választanak el attól hogy egyenesbe végezzem el az egyetemet, pedig Isten látja lelkem nem tanultam semmit
[Szerkesztve] -
neduddgi
aktív tag
Tanárszakon vagy matematika szakos, vagy egyéb szakon? Nem tudom kinek mi a véleménye, de szerintem két nagy probléma van a matematika oktatással. Az egyik, hogy a középiskolában túl sok a geometria. Inkább lehetne helyette több szó a komplex számokról, és a differenciál és integrál számításról. Legalábbis ami nem szakközép, mert ott annyi a szaktárgy, hogy nem fér bele több matek. A másik probléma, hogy nagyon sok esetben, a matematika tudás helyett a számolási hibák osztályzása történik. Persze egy dolgozatot így a legkönnyebb javítani, de nem teljesen igazságos. Egyébként ha netán tanítnál egyszer, vagy lenne matamatikát oktató ismerősöd, javaslom, hogy próbáld ki a következőt. A középiskolás matematika tantervben másodikban kerül terítékre szögek összegének, különbségének meghatározása. Az ezt lezáró dolgozatba próba képpen tedd be, a végére, hogy mennyi a
(cosinus négyzet 40 fok + sinus négyzet 40 fok)? Meg fogsz lepődni, milyen kevesen fogják ezt megoldani.
Meg még egy: A folyóban hosszában úszik egy fatörzs. A kiránduló a folyó folyásával szemben halava 6 lépést tesz meg, amíg a fatörzs egyik végétől a másikig ér. Ekkor megfordul, és most a folyó irányával megegyezően 12 lépést tesz meg, amíg a fatörzs egyik végétől a másikig ér. Hány lépés hosszú a fatörzs?
Meg ez is aranyos. Egy halász evez a vízfolyással megegyező irányban haza felé a folyón. A folyó sebessége 3 km/óra, a halász pedig 5 km/óra sebességgel evez. Ahogy áthalad egy híd alatt, véletlenül a vízbe ejti a kalapját. Ezután 50 percig evez, amíg rájön, hogy a kalapja a vízbe esett. Erre megfordul és visszaevez. Hány percig kell eveznie, amíg vissza visszaszerzi a kalapját?
[Szerkesztve]1. A Pénz nem boldogít, csak amit veszel rajta; 2. A Pénz nem boldogít, csak ha van belőle elég; 3. A pénz nem boldogít, a hiánya pedig pláne nem.
-
L|zsidoboz
őstag
én azt vettem észre, hogy elnyomják a tanárok a józan paraszti logikát. Mindenre tanítanak egy képletet, és mikor én máshogy megoldok egy feladatot, akkor mindenki mondja, hogy hú de okos vagy, nem véletlen vagy Szeged ifjú tehetsége(am tényleg igaz). Kajak egyszerű feladatoknál azon görcsölnek, hogy itt most milyen képlet kell, és szerintem ez nem jó.
Amúgy a kalap elsüllyed a vízben, vagy úszik rajta?Good to be good, but better to be lucky.
-
lamadou
senior tag
na helyesbítették a megoldókulcsot, de sajnos egy másik feladatot is, így egy hibám van
-
dabadab
titán
válasz L|zsidoboz #88 üzenetére
Nem, csak arrol van szo, hogy az iskolakban nem elvaras, hogy vki gondolkodjon - igy aztan az egesz rendszer arra van beallitva, hogy elore megemesztett dolgokat adagoljon a diakoknak. A matematika azert is szokott ''mumus'' lenni, mert legalabb minimalisan gondolkodni kellene, nem lehet beseggelni az egeszet (mondjuk en meg a masik veglet kepviselojekent az egyszeregyet se tudtam soha, es a matekversenyeket is azzal szoktam kezdeni, hogy levezettem, hogy a haromszogbe es kore irhato kornek hol a kozeppontja )
DRM is theft
-
L|zsidoboz
őstag
Én speciel jobb szeretek egy feladatot logikusan megoldani, mint képlettel. Abban nincs szépség. Én pl. nem tanítanék sima szakközépben annyi logaritmust meg hasonlót, mert annak a valós életben nincs sok haszna. Míg egy logikai feladatnak igen.
[Szerkesztve]Good to be good, but better to be lucky.
-
neduddgi
aktív tag
válasz L|zsidoboz #92 üzenetére
91+ 92 Azt nem könnyű eldönteni, hogy egy szakközépben mennyire érdemes belemenni a matekba, azért azt, hogy a logaritmusról szó se essék, nem gondolnám jónak. Sőt, ha őszinte vagyok, inkább azt kívánnám, minél többet mutasson be a matematikából a szakközépiskola is, csak ott annyi a szaktantárgy, ami teljesen leterheli azokat, akik oda járnak, hogy ez nem lehetséges. Én igazából abban látnám a megoldást, hogy először is egy gimnáziumban, mivel ott nincsenek szaktárgyak, jóval keményebb ütemet diktálnék. Másodszor: Újra bevezetni, hogy van négy elemi, és utánna 8 év középiskola. Így ugyanis az a hülye helyzet áll elő, hogy míg némely tantárgyból eszméletlen túlterhelés éri a diákokat, addig más tantárgyakból kétszer kérődznek ugyanabból az anyagból. Egyszer az általános iskolában, egyszer meg a középiskolában. Azt is tudomásul kell venni, hogy egy középiskola megválasztása determinálja, hogy az illető mivel fog foglaqlkozni, pl teljesen felesleges fizikával gyötörni egy közgazdasági szakközép tanulóit, csak a tanulók energiáját ( meg a fizikát oktató tanárét ) pocsékolják vele. Meg a diákok idejét is, akik olyasmivel is foglalkozhatnának akár, amiből majd meg kell élniük. Ezzel szemben egy matematika tagozatos gimnáziumban kőkemény fizika, és viszont, és egyúttal kigyógyítani a biológia-földrajz-társadalomtud. tárgyak oktatóit, hogy ott nekik sok keresni valójuk lenne. Nem lehet polihisztorokat nevelni tömegével, aki mindenhez érteni akar, az menjen polihisztor tagozatra.
Egyébként én két diplomát szereztem a BME-n, és most hála istennek informatika rerületén dolgozom, de oktattam is informatikát nem árulom el melyik középiskolában, belülről ismerem az egész rendszert.
[Szerkesztve]1. A Pénz nem boldogít, csak amit veszel rajta; 2. A Pénz nem boldogít, csak ha van belőle elég; 3. A pénz nem boldogít, a hiánya pedig pláne nem.
-
ftc
nagyúr
Van egy háromszög.Ismerjük a sulyvonal hosszát és az a oldalt
Ta=16cm
a=7cm
mekkora a legnagyobb területü 3 szög? -
Marianna
csendes tag
Ha a háromszög nem egyenlőszárú, akkor nem esik egybe az a oldalhoz tartozó magasság és a súlyvonal. Így van egy olyan derékszögű háromszög, aminek az átfogója a súlyvonal, az egyik befogója a magasság, a másik pedig az a oldal egy része. Ebben az esetben a magasság mindenképp kisebb lenne a súlyvonalnál, mert az egyik befogó, a másik meg átfogó. Úgyhogy akkor lesz a terület a lehető legnagyobb, ha a magasság ugyanakkora mint a súlyvonal, vagyis egybeesnek.
T=Ta*a/2=56Forget about the people in your past... they didn't make it to your future for a reason!
-
pitom
tag
Tudnátok egy kicsit segíteni ebben:?
1. Egy háromszög oldalai: a, a gyök2, a gyök3. Határozza meg a háromszög legnagyobb szögét!
2. Mennyi a valószínűsége annak, hogy egy szabályos játékkockát többször feldobva, a második dobásnál kapunk először hatost?
3. Adott 4 számkártya: a, a, b, b, ahol a és b rögzített egymástól és nullától különböző két számjegy.
A. Hányféle négyjegyű szám állítható elő ezekből?
B. Melyik a legnagyobb az a) -beli számok közül, ha a > b?
C. Bizonyítsa be, hogy a legnagyobb és legkisebb így előállítható négyjegyű szám különbsége osztható kilenccel!
D. Hogyan kell megválasztani a-t és b-t, hogy ez a különbség 18-cal is osztható legyen!
Előre is köszi!! Segítsetek PLEASE"Az APT rendszer roppant hatékony, percek alatt romba lehet dönteni vele egy működő számítógépet..." : Pere László
-
lenox
veterán
válasz concret_hp #77 üzenetére
Mocskos infosok, salalalala...
Amugy infos voltam ;). -
lenox
veterán
válasz concret_hp #99 üzenetére
Pont, mint a tieteknek, hugom...
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs