-
IT café
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisninja
őstag
-
Szten Márs
nagyúr
válasz kisninja #15151 üzenetére
Attól függ, milen objektívekkel akarsz elindulni. Ha egy 18-55 kitobi elengedő neked, akkor egyértelműen a Pentax K200D-t ajánlanám. Árkategóriájában az egyetlen gép, ami fémvázat kapott, a legnagyobb pentatükrös keresővel büszkélkedhet, vázba épített képstabilizátorral rendelkezik. Hátránya, hogy egyelőer még 120 ezer HUF 18-55 kitobival: [link] - mondjuk kapsz hozzá 4 giga memóriakártyát, az nem rossz.
Szóba jöhet a Sony A200: szintén vázba épített képstabilizátorral rendelkezik, egész emberi méretű keresője van, valamint 18-70-es objektívet kapsz hozzá, azaz kissé nagyobb átfogásod lesz, mint a 18-55 esetében. Mondjuk ez a 18-70-es objektív nem világbajnok, sem felépítésre, sem optikai minőségre, de hát egy kitobi az kitobi. A gép maga igen erősen műanyagérzetű, csak erős idegzetűeknek, akiket nem zavar a full műanyag feeling. Menj el egy boltba, fogd kézbe, próbáld ki, ha megfelel neked érzetre, akkor ez sem egy rossz választás. Pont 100 ezer HUF a 18-70 kitobival: [link]
Olympus E520: 120 ezer, mint a K200D: [link] A többi gépnél valamivel kisebb érzékelővel rendelkezik, így némileg roszabb képminőségre lehet számítani, de ez elsősorban a nagyon magas érzékenységeknél látszik csak (ISO800 fölött), ahol viszonylag keveset használja az átlaguser - szerintem. Jó objektív, korrekt fogású váz, kicsi kereső - cserébe azonban a hátsó LCD is használható keresőként, az eddig felsorolt többi modellre ez ugye nem mondható el. Ja és itt is van vázba épített képstabi.
A Sonynak is van az árkategóriában egy olyan modellje, ahol a hátsó LCD is használható keresőként, ráadásul ez az lcd dönthető, kihajtható: [link] Sony A300. Itt is a váz anyagminősége, és fogása, ami nekem nem annyira szimpatikus, ráadásul a keresője is igen kicsi, de ha valakinek liveviewes gép kell, jó választás lehet. Vázba épített képstabi itt is megvan.
Nikon D60: [link] A felsőbb kategóriás Nikonok képfeldolgozó rendszerével, könnyű, kicsi, de, legalábbis az én szubjektív ízlésemnek mégis kellemes, kényelmes váz. A Nikon nagyobb objektív- és kiegészítőkínálattal rendelkezik, mint az előbb felsorolt gyártók, ámbár a D60-nál vigyázni kell az objektívvásárlásnál, csak belső fókuszmotoros objektívvel lesz autofókuszod - a kitobjektív természetesen ilyen. Vázba épített képstabilizátor viszont nincs, ha képstabit akarsz, olyan objektíveket kell venned, amiben van. -
Ijk
nagyúr
válasz rumos14 #15148 üzenetére
G1- drága és rossz. Ennyi pénzért az ember fényképezőt akar venni, nem valami színes kacatot. Az EVF-en akármennyit is dolgoztak sosem közelít meg egy optikai keresőt, számomra pl. sötétben (szaggat) kínzás használni. Obit még alig kapni hozzá, átalakítóval meg ki a fene teker rá egy 4/3-asat? Egy belépő szintű apsc-s tükrös minden szempontból jobb, és pl. egy nikon d40/d60 alig nagyobb ( a G1-et sem lehet zsebrevágni).
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
nem drága, és nem is rossz...
pl az EVF-ről azt írják, normál használatban (ilyen kamerát nyilván nem az vesz, aki szó szerint sötétben használná) már könnyebb vele élességet állítani, mint egy belépő DSLR keresőjével
az átalakító pont az obihiányban segíthet - mert az még valóban kérdéses, mennyi/milyen obi fog megjelenni hozzá, és milyen áron
de akárhogy is: a Sony R1 sem volt rossz gép, ez pedig annál már jobb, és a jövőben csak még jobb lesz, ha újabb obik jellennek meg
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #15155 üzenetére
Sony R1-et akartam mielőtt még beléptem a dslr világába. Egyszer MM-ban kipróbáltam, belenéztem a keresőbe és egy tükröshöz képest borzalom volt. Akkor le is mondtam róla (pedig jó fogása volt). Nem a korom sötétségre gondolok én itt, hanem a gyengébb fényviszonyokra, amikor már csak 10 fps-el képes a képet megjeleníteni. Nem ismerem az embreket, lehet, hogy sokakat ez nem zavar, de én magam részéről nem szeretek sem lcd-n, sem evf-en komponálni.
R1-re visszatérve azért szvsz az egy remek fogású gép volt amire egy kiváló obit raktak (ami magában többet ér mint az egész gép) és ezért volt valamennyire népszerű./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #15155 üzenetére
"nem drága, és nem is rossz..."
Amíg 90k-ért kapok nikon d40 kitet, és ez 150k? A d40 minden szempontból jobb, hiába kevesebb megapixel, akkor is rongyá veri képminőségben. Najó azon nincs képstabi, de megmondom őszintén a +60k-ból veszek egy sb400-at + állványt és akkor nem is kell mondani mennyivel vagyok előrébb.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Zebu
addikt
Nem akarok beleszólni, de szerintem a 6mpixel szinte mindenre elég.... Mármint a házi felhasználás szempontjából.
Amíg nem fogsz A3-ban képeket nyomtatni, addig bőven elég. Azt meg nem gondolom ,hogy bárki 3008x2072-ben akarja a képeit nézegetni!
Érdekes a Nikob üzletpolitikája. Én abszolút visszalépésnek érzem a D40/D60 sorozatot a korábbi D50/D80 pároshoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Sztem rossz embernek válaszolsz, Dtomi egy szóval sem mondta, hogy nem elég 6 MP
"Én abszolút visszalépésnek érzem a D40/D60 sorozatot a korábbi D50/D80 pároshoz képest."
Ez azért lehet, mert a D40/D60 páros nem a D50/D80 páros utódja. Arról nem beszélve, hogy D50/D80 páros sosem volt. D50/D70 páros volt, majd D40(/D40x)/D80 páros lett, de ez nem ugyanaz a páros! A D50 kategóriája ugyanis megszűnt létezni, kisebb, könnyebb, olcsóbb (és persze butább) kategória létesült helyette, aminek az első képviselője a D40. Kellett ez a kategória, az eladások azt hiszem ezt alátámasztják. A D70 közvetlen utódja pedig a D80 lett, de igazából ez a kategória is kissé átalakult, nem teljesen ugyanaz lett. A D60 a D40 utódjának fogható fel, igaz volt egy közbülső lépcsőfok, a D40x. A lényeg az, hogy a D60 a D40 utódja, ha nem is közvetlen utódja. A D80-nak pedig a D90 az utódja.
Szóval az ábra az, hogy volt egy D70/D50 páros, majd lett egy teljesen más D40/D80 páros utána pedig a mostani D60/D90 páros, ami a D40(/D40x)/D80 páros továbbvitele. És a D40/D80-nál aligha roszabb a D60/D90.... pláne nem visszalépés. -
Zebu
addikt
válasz Szten Márs #15161 üzenetére
Jah igen, elnézést!
Csak kicsit elpukkan az agyam ettől a megapixel küzdelemtől amit a gyártók folytatnak... tök hülyeség az egész.... de gondolom erről volt szó már párszor.
Igen, ha jobban belegondolok egyet értek azzal amit írsz. De ha jól emlékszem a D50 a D70s után érkezett kb fél, 1 évvel. Mondjuk ettől függetlenül lehetnek páros, de a D50 megjelenése után érkezett a D80, ezért inkább azzal kapcsolnám össze!
Visszalépésnek azért nevezném a beléső szintű DSLR-eket ezek közül (D40, D40x, D60), ugyanis a fókuszmotor hiány egyszerűen egy feldoglozhatatlan, illetve megbocsáthatatlan lépés volt a Nikob részéről. Fájdalmasan érintett....
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
"Amíg 90k-ért kapok nikon d40 kitet, és ez 150k?"
attól még nem "drága" egy vadonatúj típus, ha egy 2 évvel ezelőtti, sokkal kevesebb szolgáltatással bíró kifutómodell olcsóbb - persze, h az...
"A d40 minden szempontból jobb"számodra biztosan!
másnak ettől még nem feltétlenül...nyilván R1-est sem vettél volna - míg sokan másoknak mégis az volt az ideális típus
márpedig a G1 lényegében R1 utódként fogható föl
-
Szten Márs
nagyúr
Igen, a D50 a D70 után érkezett, de a D70s-el egy időben:
D50: 2005. április 20 - D70s: 2005. április 20 - szóval abszolút egy páros.
A D80 később érkezett, 2006. augusztus 9-én, nem sokkal követte a D40, 2006. november 16-án, szóval ezek is kb párban voltak. Innentől meg, bár szétcsúszott a termékciklus valamelyest, de tudjuk, hogy mi a "present day" kínálata a két kategóriában: A D60 és a D90.A D40 idejében azért még nem voltak olcsók a DSLR-ek. A Nikon pedig egy új, minden eddiginél megfizethetőbb kategóriát akart csinálni, keményen közelíteni akarta a DSLR-eket az átlagusereknek is megfizethető szinthez. Ehhez szükség volt arra, hogy butítsanak a gépen, a fókuszmotor elhagyása is egy ilyen lépés volt. Viszont egyértelműen siker lett az ötletből, és ugye egyre több gyár szállt be a belépőszintűbbnél is belépőszintűbb gépek forgalmazásába: Olympus E-410, ahol spec a markolat hiányzik, nem is értem Sztem ez még kellemetlenebb dolog, mint a fókuszmotor. A Canon EOS 1000D, ami szvsz minden idők leggagyibb Canon DSLR-e, aztán a Pentax a K-m-el. Okés, a Canon nincs rászorulva a beépített fókuszmotorra az EOS rendszerrel. A Pentax megtartotta még a K-m-ben is a fókuszmotort. Viszont a Nikon szélsebesen AF-S-ezi az obijait, és az átlagusernek kellő objektívek: 18-55, 55-200, kissé kiterjesztve pedig 18-105VR, 18-135, 18-200VR, 70-300VR, szóval amit tényleg az átlagember vesz, aki szeretne jó minőségben kattintgatni és akinek készült ez a géposztály, akiknek kihozták a D40-et és utódait, már AF-S-esek, szóval nincs gond velük.
-
Degeczi
nagyúr
a D70 és a D80 között bő 2.5 év telt el, és a kettő között pont félidőben érkezett a D50 (és a D70 ráncfelvarrása, a D70s)
mindenesetre a kategóriája (érzékelő, AF rendszer) miatt a D50 egyérteleműen a D70 kistestvére, a D80-al csak a kasztni rokon (szerintem sajnos: jobban örülnék, ha a D80/D90 a D70 valamivel nagyobb vázát, és CF kártyáját vitte volna tovább)
-
Zebu
addikt
válasz Szten Márs #15164 üzenetére
homályosodnak már az emlékképek!
Degeczi: Miért jobb a CF, mint az SD?
-
Degeczi
nagyúr
mert ha egy adott modell (D70) "utódjára" (D80, D90) vált az ember, akkor ne kelljen már még a kártyáit is (amiből van dögivel) lecserélnie...
egyébként nulláról indulva persze mindegy, sőt, akkor az ára miatt ma már az SD jobb (és strapabíróbb rendszer is)
a másik pedig az, h a D50 kasztni fölhasználása miatt a D80/D90 alacsonyabb lett, mint a D70, így a nagy kezemben már nem olyan kényelmesek (furcsa módon akkor már a még alacsonyabb D40 széria jobban kézreesik, mert ott egyértelműbben belóg alá az az ujjam, ami már nem fér el)
-
Zebu
addikt
válasz Degeczi #15168 üzenetére
Akkor nekem még szerencsés a kezem, mert pont kényelmes!
Amikor hezitáltam, hogy melyik irányba induljak. Bementem egy fotós üzletbe.... kezembe fogtam a 350D-t és huhhh valamilyen Olympust + a Nikon gépzetet és egyértelmű volt ,hogy nekem ez passzol.
A 350D nagy csalódást okozott..... Mármint fogásra. Lehet a képe bármilyen jó, fullos CMOS, stb.... de olyan volt, mintha egy műanyag játékfényképezőt fognék a kezemeben.
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #15163 üzenetére
Már leírtam, hogy miért volt viszonylag népszerű az R1. Természetesen nem csak magamból indulok ki.
Nem hiszem, hogy csak számomra jobb a d40. Rendes optikai keresője van, sokkal gyorsabb AF, sokkal nagyobb obiválaszték, olcsó, jobb fogás, akksi tovább bírja. Persze van akinek fontos az élőkép, azokan jó lehet, de elég sok kompromisszumot kell kötni.Zebu: Ehhez pont ugyanúgy tudsz obit venni, állványt vakut, stb... Egyedül a zárcsere amit megúszol anyagiakban. Mellesleg nincs ezzel semmi baj, azért nem aggódnék aki d40-et vesz még mellé gyűjt 500k-ért holmikat, ez egy opció ami jó ha van, de nem kötelező. Kitobival is nagyon jól meg lehet lenni.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
nem azt mondtam, h "csak számodra" - de mint azt magad is látod, ha pl. az élőkép fontos vkinek, az helyből kizárja a D40-est
vagy pl makrózásnál próbálj a D40 kicsi és sötét keresőjében kézzel élességet állítani
ezért merész állítás a "mindenben jobb választás"
ez a kategória annak való elsősorban, aki a kompaktoknak csak a képminőségét szeretné leváltani jobbra, de továbbra is egy gyerek (vagy pincér...) kezébe is adható családi gépet akar, ahol pl nem kell magyarázni a fókusz rögzítését a célponton, hanem csak az arcdetektálást bekapcsolni, és már nem is lőhet nagyon mellé
(bocs, a korábbi R1-es hozzászólásod nem vettem észre)
a G1 EVF-je egészen más, mint az eddigiek: sokkal nagyobb fölbontású, nagy képet ad, és az alapban 60 fps is szokatlanul folyamatos - kérdés valóban az, mennyire csökken ez még nem sötétben, de egy átlagos szobában
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #15173 üzenetére
Szerintem aki olcsón akar makrózni az bridge gépet vesz. Elég sok ember kezébe adtam már a d50-et és azért szinte mindenkinek sikerült vele elfogadható képet csinálni.
Csak azt mondom, hogy ez a gép jó esetben 80k-t ér obival együtt, nem kicsit van túlárazva, és éppen ezért kérdőjzlezem meg az életképességét./人◕ ‿‿ ◕人\
-
rumos14
nagyúr
na, beindult a vita a G1 felvetésemet követően, erre vártam
én nem mondanám hogy rossz, inkább azt, hogy jelenleg még nem éri meg az árát. az egész cucc arról szól, hogy úgy gondolják, van egy réteg, akiben már kapizsgál, hogy kompakt=szar képminőség, de a DSLR az túl komoly meg bonyolult számára, és nem akar keresőben komponálni. aztán majd meglátjuk, hogy meglelik-e számításukat. persze nem nehéz rájönni, hogy a mai entry DSLR-ek már alig nagyobbak, nehezebbek ennél, talán több fantázia van abban, amit asszem az Oly fog erőltetni, a még kisebb Micro 4/3 vázak, mondjuk egy Pana LX3 méret, csak az optika nagyobb, ugyebár. de az is inkább profi DSLR-esek második gépének lehetne ideális.
[ Szerkesztve ]
-
nRu3
addikt
erről mi a vélemény [Olympus FE-20]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
zsity
tag
válasz rumos14 #15177 üzenetére
Egy másik fórumon volt erről korábban egy vita, hogy végülis hova pozicionáljuk a G1-et. Ha belegondolunk a technológiával előbb-utóbb akár DSLR képminőséget is elérhetünk, mindezt tükörcsapkodás, mozgó alkatrész, potenciális többlet meghibásodási lehetőség nélkül tehetjük meg.
Mivel az objektiv cserélhető, a szenzorméret akár lehet a későbbiekben aps-c, vagy akár ff is, én nem tartanám teljességgel lehetetlennek azt sem, hogy egy pár éven belül akár a DLSR-ek helyébe is léphet. Persze addig még kell finomitani a technikát, AF-et, stb.
Ha jobban belegondolunk a DSLR-eknél a tükörnek és a tükörcsapkodásnak nincs túl sok értelme. Filmes gépeknél volt, hiszen valahogy meg kellett oldani a komponálást az objektiven keresztül úgy, hogy a fényérzékeny réteget (filmet) ne érje fény, de amig a digitális világban azzal sincs gond, ha az érzékelőt folyamatosan fény éri, gyakorlatilag többször is használható, addig nem feltétlen szükséges a tükör az objektiven keresztüli komponáláshoz.
Ténykérdés az is, hogy mai állás szerint én sem cserélném le a tükörcsapkodást. De ki tudja, hova "fajul" a technika egy pár éven belül. -
Szten Márs
nagyúr
Én akkor fogok elagyvérezni, ha lesznek akkora barmok (már elnézést) a fejlesztő részlegnél, hogy végleg szakítanak a normális, pentatetőélprizmás keresővel és komolyan egy LCD-t kéne bámulni komponálás közben. Bánom is én, hogy mekkora a felbontása, meg hoy 10, vagy 100 fps-sel képes frissíteni, teljesen más a feelingje, teljesen más az egész, az LCD az életben nem fogja pótolni a normális keresőt. Ez kb az, mintha az ember kapna egy kis sisakot, aminek a belsejében egy LCD vetíti a képet, baromi nagy felbontással, meg jó frissítéssel és azon keresztül látna, nem pedig rendesen, effektíve a szemén keresztül (tudom az LCD-t is a szemén keresztül látja, de sztem mki tudja mire gondolok).. szóval ne hasonlítsuk már össze a dolgokat. Komolyan, ha ezt megcsinálják én több ízben tökönszúrom magam kis napernyős fogpiszkálóval és hogy utána az életben nem fogok gépet venni, az egészen biztos. És szerintem nem csak én érzek így.
MOD: off...[ Szerkesztve ]
-
Dtomi
őstag
válasz Szten Márs #15180 üzenetére
Ez a hasonlat nagyon igaz.... valamelyik másik fórumba már feltettem a kérdést egy mondhatni nagyon lelkes LCD rajongónak aki szerint 1000x jobb az lcd-vel fotózni mert milyen jó nagy felbontású meg mittudomén hány millió színű... csak annyit kérdeztem rá
-hogy a szeme milyen felbontású, és hányszínt képes érzékelni "megjeleníteni"???"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Szten Márs
nagyúr
Egyébként képzeld el, hogy mondjuk 10 év múlva csak olyan gépet lehetne kapni, amin ilyen EVF izé van... te mit csinálnál? Szerintem te is túrkálnál a régi gépek között, amíg észre nem térnek a fényképezőgyártók, vagy ha nem térnek észre, hát akkor maradnának a régi szerzemények, amíg végső nyugalomra nem lelünk, de ilyen gépet venni naneee.... Én köszönöm, nem kérem.
A digitális képkeret a másik borzadály, amivel korbácsolják az emberek idegeit, már látom a jövőt, ahol emberi kereső nélküli, csak LCD-vel rendelkező fényképezőkkel készített képeket büszkén feltűzik a falra....egy képkeretbe foglalt LCD-n
A következő fejlesztés, hogy megszüntetik az ablaküveget, és egy LCD monitort tesznek a helyére, amin a külvilág képét nézhetjük, ami azért sokkal jobb, mint az elavult, ablaküveges megoldás, mert tetszőlegesen belenagyíthatunk a képbe, sőt, ízlésünk és lelki állapotunk szerint választhatunk fekete-fehér és szépia üzemmódot is. És bár este kissé visszaesik a framerate-ja, de este amúgy se akarjunk már kifele nézelődni. (És most hogy így leírtam, bőven nem elképzelhetetlen )[ Szerkesztve ]
-
Nagya21
addikt
válasz Szten Márs #15182 üzenetére
Hmm Hmm csak nem láttad az Emlékmás címü filmet??
Üdv Nagya[ Szerkesztve ]
Telefonoknak 2 nagy ellensége van: H2O, és a Gravitáció
-
Kobe
veterán
válasz Szten Márs #15152 üzenetére
digitcammel óvatosan, ott még az egyes típusú objektívvel adják a k200ast....
-
stefanitsr
senior tag
Szerintem a G1-et és a micro fourthirds-öt ne úgy nézzétek mint DSLR-leszármazott, mert nem az. Tekintsétek inkább, úgy mint egy cserélhető obis kompaktot, vagy úgy mint a digitális korban mára már kihalt, cserélhető objektíves távmérős filmes technika egy mutáns utódját.
Kompakthoz képest meg: sokkal nagyobb érzékelő, komolyabb üvegek, cserélhető optikák, Olympus implementációban valószínűleg vázstabival, vagyis minden rátekert üveg stabos lesz, a kihajtható összevissza tekergethető kijelzővel könnyedén lehet készíteni fej fölül, vagy békaperspektívából képeket.
Ezeket a gépeket senki nem fogja direkt, előre tervezetten hosszú objektíves természetfotóra, vagy sportfotóra alkalmazni pl, de egy jó termfotós, sportfotós cucc mellett, - ami nagy, súlyos, értékes és ciki ha elveszik, ellopják - belevágható egy kis táskába mikor kirándulni mégy (a nagy cuccot ofkorz otthon hagyod , és mégsem kényszerülsz arra, hogy a modern kompaktok durván dinamikahiányos, fakó, kontraszttalan, részlettelen képén fanyalogj egy dslr után.
[ Szerkesztve ]
RS Type97B, SLR105 C, TM Mk23, DE M56A, M56DL, A&K M24, WE XDMc - NE PM-et írj ! mail: stefanits@gmail.com http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/mqwb539
-
Degeczi
nagyúr
válasz stefanitsr #15185 üzenetére
így van: kompakt képminőséggel elégedtelenek az egyik fő célcsoportja, a másik pedig azok a 4/3 rendszert használók, akik szeretnének egy családi gépet is (amire a meglévő obikat egy egyszerű adapterrel föltehetik)
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #15180 üzenetére
Ez sosem fog szvsz bekövetkezni. Azt el tudom képzelni, hogy a kisebb érzékelős gépekből (apsc) kiveszik a tükröt, de pár éven belül olcsóbbl lesz a FF érzékelők gyártása, és abban a méretben már kívánatosak az optikai keresők. Szóval d40 helyett lesz egy evf-es gép, d90 helyett pedig egy FF-es amatőr gép. Illetve bízom benne hogy a nagyobb gyártók kijönnek olcsóbb távmérős gépekkel is. De mindez csak találgatás.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Warek
tag
Sziasztok
Tegnap az egyik MultiMédiás áruházban néztem egy digitális fényképezőt. Kodak z8612.
Valaki aki használ ilyet vagy ismeri és leírná hogy érdemes e megvenni, vagy mit válasszak helyette. -
nRu3
addikt
erről mi a vélemény Olympus FE-20[link] ?
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz rumos14 #15192 üzenetére
mer valami alap gépet nézek, amikor elutazok ami ritka akkor használnám ,ami lapos vagy vékony , tudd 16:9 képet gyártani , ólcsó de ha nagyon gyenge model ez. akkor hagyom, vagy mitt ajánlanátok.?
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
rumos14
nagyúr
nRu3: mennyi a keret, mindenképp ilyen vékony gépet szeretnél? nehéz bármit is ajánlani.
fireman: hát tényleg leginkább egyik sem.
djnice: életlennek nem nevezném a képeket, pont az a baj, hogy túl vannak élesítve az előtte már zajmosott képek.
MrBean55: sztem semmi sem szól az SX10 mellett, csak a számok javultak (zoom, mpixel), a képminőség romlott, jelentősen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen