Új hozzászólás Aktív témák
-
nylontacsko
senior tag
válasz Jack Hunter #6 üzenetére
Jogos
1,5lit helyesen"A tett halála az okoskodás" /Az ember tragédiája/
-
mad823
őstag
válasz Jack Hunter #9 üzenetére
Csak aztán eljuthatsz majd fejben arra a szintre, hogy a húszéves autód hidegindítva az első két kilométeren 20 litert eszik, mindent IS kiokád magából hideg katalizátorral, mindeközben szétkopja magát. Meg aztán amikor te a piros lámpához érkezve hővé, fékbetét- és vasporrá alakítod a mozgási energiádat, addig ezek a nagyját visszatáplálják. És amíg te váltogatsz a dugóban, készíted elő a kuplungcserét, addig ezek finoman araszolnak.
A helyzet az, hogy nincs olyan városi közlekedési szituáció, amikor egy belső égésű a közelébe érne egy villanyosnak. Persze most nem a konkrét tesztautóra gondolok, hanem úgy általánosságban.
De az is egy valós érv, hogy te minden nap 600km-et autózol, arra valóban szuboptimális ma még egy villany...[ Szerkesztve ]
-
.Szaki.
addikt
válasz Jack Hunter #27 üzenetére
Mondjuk erre a célra optimálisak az öntöltő hybridek. Városban a megtett út 80-85%-át tisztán elektromosan tudja hozni, fogyasztása minimális (~3,7-4,5l), és a Budapest táblát is el lehet hagyni vele, ahol szintén nem ugrik meg jelentősen a fogyasztás (5-6l), a hatótáv pedig 7-800km.
Egy ideje bizonyít már a technológia, egyelőre szerintem még ezek a valós alternatívák 2024-ben. Nem tartom lehetetlennek, hogy az elektromos autózás mindenkinek alternatíva lehet idővel, de az még nagyon nem most van. Ezzel nem vitatom azt, hogy valakinek már most is tökéletes, de szerintem ez még jócskán nem a többség.
Az pedig továbbra is kérdés, hogy ha 2035-től tényleg már csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni az EU-n belül, akkor azt a brutális energiamennyiséget honnan a francból fogják előállítani, mert szerintem fognak felvetődni kérdések, és akkor a töltőhálózatról még szót sem ejtettünk.
-
ncc1701
veterán
válasz Jack Hunter #9 üzenetére
Ugyanez. Kombi, 2011-es opel insignia, köszönöm, formára gyönyörű számomra, funkcionalitása maximálisan megfelel, sok a hely benne, kényelmes, jól megy. Extra, h nincs benne semmiféle radaros, önvezető vacak, de még egérmozi sem, helyette mindenre van gomb, nem kell menükben kotorászni. Mai napig nem érzek rá ingerenciát, h lecseréljem. Mert nincs mire. Suv nem kell, kombit egyre kevésbé gyártanak.
-
mad823
őstag
válasz Jack Hunter #27 üzenetére
Abban egyetértek, hogy logikátlannak tűnik egy másfél-kéttonnás autóval cipelni a 80 kilós testünket. Azonban jelenleg az akksi technika itt tart. Az is tény, hogy nem lehet végtelen sokszor újratölteni egy akksit, de igencsak fejlődnek az akku technológiák, rohamos a javulás újratölthetőség szempontjából. Én nem mernék ma tippelni arra, hogy ténylegesen hány töltést vagy kilométert tud egy akksi. Ami nagyon nem mindegy, hogy hogyan töltöd. Pont emiatt van viszont ma még létjogosultsága a nagyobb akksinak városban is, hiszen ha mondjuk egy kis akksit heti kétszer kell töltened, egy nagyot meg kéthetente, akkor nyilvánvaló, hogy melyik fogja tovább bírni hosszútávon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPad topik
- Milyen házat vegyek?
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Elden Ring
- További aktív témák...
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen