Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kinder

    senior tag

    válasz paatrick #9 üzenetére

    A bekerülési ár drágább.
    Aztán utána sokkal olcsóbb a fentartása.
    A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező).
    Aztán hogy ezt az 50e km távolságot az adott user 1 év alatt teszi meg, és onnantól spórol elég rendesen az e-autóval, vagy 5 év alatt tenné meg, de mondjuk 4 évnél inkább eladná, az már más kérdés, mert akkor addig egy fosszilissal jár jobban.
    Minden felhasználás kérdése.
    Én 15-20e km között megyek 1 év alatt, nekem nagyon bejött az e-autó (Tesla Model 3P 2020), mert eddig kőkemény nulla Ft a szervízköltségem az eddigi 4 év alatt, és most van benne 55e km.

  • Kinder

    senior tag

    Töltés 100%-ra.
    Nem érdemes, abban az esetben, ha épp utazol.
    Mert míg 10-60% között valóban akár 15 perc is elég, addig 60-90% között már újabb 20-25 perc is lehet, és 90-100% között megint csak újabb 10-15 perc.
    Úgy érdemes utazni, hogy nagyon max 250 km legyen 1 etap. Ekkor jó 15 perces töltésekkel lehet tovább haladni, ami 2-3 óránként 1 wc szünetnyi idő.

    Ha úgy akarsz menni, hogy mész otthonról indulva 1 nap 400 km-t, és vissza is mész haza, akkor úgy érdemes megoldani, hogy reggelre(indulásra) legyen 100% töltöttség.
    Aztán ha hazaértél, töltheted megint.
    Nyilván ez otthoni töltési lehetőségnél tehető meg, de pl én BP kertvárosban lakom ( tudok itthon tölteni ), és 500 méteren belül van 3 db 22kW-os töltő, 1 43 kW-os, és 800 méterre egy 240kW-os Shell, szóval 3-4 perc gyaloglásra vannak, megoldható ott is a töltés.

    Ha minden nap melózni mész, mondjuk 20-50 km / nap , akkor pedig tényleg az ajánlott 10-20% alsó és 80-90% felső közötti töltöttségen érdemes használni.
    Az LFP akkuk pedig valóban szeretik a 100% töltöttséget.

    [ Szerkesztve ]

  • Kinder

    senior tag

    válasz worxland #23 üzenetére

    A matekhoz: 160 Ft a Tesla töltőn ( 185 Ft nem teslásnak ) , itthon 70 Ft. Utcai oszlophoz pedig pár ezer Ft havi előfizetéssel vannak 150-180 ft-os árak is. Ez a havi előfizu max 10 liter benzin ára, meg persze van a 330 Ft-os Ionity is, elófizetés nélkül, de azért aki sokat megy elektromossal, annak van előfizetése/kártyája/stb, szóval nem 250 Ft a szám.
    De egy 500+ lóerős Teslához ne 7 literes fogyasztású autót párosíts, hanem 15 literes átlagfogyasztásút, és még az is lassú az enyémhez képest. Lényegtelen, hogy nem használod ki, egy 500 lovas benyás 10 liter alatt sehol sem tud fogyasztani, városban meg aztán végképp.
    De elmehetünk a másik irányba is, legyen 5 liter fogyasztású kis dízel, mondjuk egy új Corsa, de ahhoz meg akkor az Opel Corsa E nézhető, az sem fogyaszt sokat, kb 12 kW városban, és nem is sokkal drágább, ha a dízelt is oda extrázod fel, amit az elektromos ad alapból.

  • Kinder

    senior tag

    válasz bteebi #27 üzenetére

    Huhh ,az az Aldis tempó azért nem az igazi.
    Ennél egy ID3 gyorsabb, egy megfelelő oszlopon.
    Persze, ha csak Aldis van elérhető, akkor ennyi a sebesség.
    Asszonynak ID4 van, az 60%-ig 100 Kw/h felett tud tölteni, az alján 135 a max., 80%-nál kb 70 kW/h a tempó, de azt, ha utazunk, már nem várjuk meg.
    A Tesla 250 kW/h-val indul, és 60%-nál olyan 125 körül van, de onnantól már ugyanúgy felesleges várni utazáskor.
    Persze, ha úgy jönne ki, hogy mindenképpen tölteni kell, mert nincs más lehetőség, akkor természetesen várni kell, de ez egyre kevésbé van így.

Új hozzászólás Aktív témák