Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz mikrofon #116 üzenetére

    De bizony van különbség, többek közt a Canon objektívek is mosottabbak a Sony gépeken a széleken, mert a szenzorborító üveg vastagabb az utóbbinál. Egyébként az extrém távmérős dolgokat leszámítva még ennek sem tapasztaltam lényeges gyakorlati hátrányát - sőt inkább a fordítottja, a kisebb méret/nagy fényerő kombináció használatra és képi esztétikára vonatkozólag többet ért annál, mint hogy mennyire rendkívül gyenge a szélen a képminőség, vagy hogy éppenséggel van AF. Tudom hogy létezik erre egy Kolari mod mint megoldás meg még kombinálni is lehet egy Techart adapterrel ami ad autófókuszt is, de ugye drága egy árban eleve folyamatosan értékvesztő dolog és csak még jobban összekutyulja a színeket.

    Persze, történik azóta is előrelépés, csak már egyre kevésbé érezhető ez a gyakorlatban, a legtöbb fix "L" objektív minősége ma is kiemelkedően jó attól függetlenül, hogy nem annyira tökéletesek, mint a legújabb darabok. A lényeg hogy van opció, nem kötelező ezt választani, de lehet. Itt van a 135/1.8 GM, tényleg perfekt, de a Sigma 135/1.8 már szintén eleve perfekt (tényleg az) és a töredéke, de a gyakorlatban a sokkal könnyebb Canon 135/2 is ugyanúgy megállja a helyét, nem fogja senki azt mondani, hogy mennyivel jobb lett volna, ha ez a legújabb, legdrágább cuccal készült.
    A megapixellel is ugyanez van, lehet ezt növelni, de abból a szempontból felesleges, hogy sokkal időigényesebb, minél több van belőle, annál kevésbé lehet kihasználni, akár a diffrakció, akár a bemozdulás mértéke miatt, akár a képzaj miatt (itt már szinte követelmény a stabilizálás, mint kompenzáció, nem pedig egy plusz előny), a 20-30 körüli már egy tökéletes kompromisszumnak mondható, efelett már egy középformátum jóval nagyobb mértékű ugrást ad. Persze egyértelműen segít eladni az újabb, drágább dolgokat.

    Kicsit sem vagyok elájulva az RP-től (nincs is miért) de másokkal ellentétben én nagyon belekötni se tudok, nekem a sokkal egyszerűbb eredeti Sony A7 koncepciója is jobban tetszik, mint a későbbiek (az "igazi" kompakt FF, nagy szám volt, amikor kijött), csak már nem ez az irány, kell a technikai fejlődés, de azért nem hátrány, ha azért egy "rendes" kamera marad, nem pedig egy nagyobb szenzoros okostelefon, bár ezzel tudom, hogy sokan nem értenek egyet (de valószínűnek tartom, hogy nem használtak sosem egy filmes Leica gépet és nem értik, hogy mi értelme lehet annak 2019-ben, csak ezt a két szót ismerik, hogy elavult+drága).

    A 6D Mark II-t is egy teljesen normális gépnek tartom (tudom szentségtörés egy karaktert is szentelni neki itt) még képminőség tekintetében is (dinamika: Sony A7II, színek+ISO: Canon) de az egyik fő előnye a DPAF, a keresővel nem használható. Akkor ugyanez a gép tükör nélküli "egységesített" változatban szintén nem lehet rossz, még magától értetődőbb a használata, és mellesleg még olcsóbb is legyártani. Több korlátozás került bele a vártnál, de nyilván azért, mert így még alacsonyabb az indulóára, ezért még olcsóbb lesz később.
    A Nikon Z5 biztos többet tud majd, de nem lesznek meg ezek a pozitív tulajdonságai mint az AF és az integrálhatóság, nagyrészt a gyári objektíveket kell megvenni hozzá, az "okosabb de drágább" kategória, mint a Sony vagy a Panasonic. Legalább azt már tudhatjuk, hogy hány kártyahely lesz benne ;)

    A porral mindenképp meggyűlik az ember baja, az adapter ezt nem sok dologban gyengíti (de egyébként pont azért van ez az egész, hogy nyitottabb legyen a rekesz videó alatt, tehát annál kisebb az esélye, hogy látszani fog, mintha le kéne rekeszelni f/11 fölé)
    Csak ugye a gyártóknak inkább az az érdekük, hogy ezt egy külön modellbe építsék be, nem pedig egy meglévőt olyanra csinálni, hogy az a lehetőségekhez képest mindent tudjon, a Canon is pont ezért csinálta, mert az ő esetükben egy vonzó dolog, de mégsem veszélyeztet semmit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák