- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Netflix
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Disney+
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz mikrofon #299 üzenetére
Hát persze annyira sok nyári meleg volt a bejelentése óta... meg annyira jellemző a Sony-ra ,hogy nem melegednek túl a vázai
Haggyukmá. A Fuji legalább addig engedi, amíg bír a hőtermeléssel. Sonyéknál meg nyisd ki az LCD-t, fújd Mentosos lehellettel, stb. akkor talán nem fossa magát össze négy darab tízperces footage után nyáron.
-
madgie
titán
Gyakorlatilag mintha bootloadert nyitnál egy androidos telefonon, tehát kvázi ahhoz férnek hozzá, amihez akarnak.
A Sony először csak azzal próbált lépni, hogy ilyen esetben a garit megvonják a felhasználótól (ami teljesen érthető), majd ahelyett, hogy a probléma megoldásán dolgoztak volna, nemes egyszerűséggel az újabb gépeikre nem lehet feltelepíteni az eddig megvásárolt appokat sem.
Sebaj, bő egymillióért még egy interval timer sem fért bele a cuccikba, talán majd az állatszemkövető AF-fel együtt megérkezik ez a hatalmas tudás is a FF vázaiba
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #438 üzenetére
Azért a Minolta kéttengelyes szenzorstabija elég messze állt a mostani pörgő-forgó-csavarodó öttengelyeshez képest.
Mondom ezt úgy, hogy továbbra is többre tartom az optikai stabilizációt.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #443 üzenetére
Nekem Konica Minolta Dynax 7D-m volt anno, ismerem a first gen szenzoros képstabikat
-
madgie
titán
Zseniális volt. Na nem a képminősége, az a koroska, akkor gyengének számító Sony CCD, meg szubjektív sose voltam kibékülve a Minolta objektívekkel, Beercan, meg hasonlók, egyik se tudott elvarázsolni 6 megapixelen sem... na de az a váz, az instant szerelem! Egyszer az öcsém haverja kézbe vette, forgatja, nézi, na vidd innen ezt az űrhajót Ő az Oly E-1-em is gereblyének hívta (FourThirds logo), lökött egy srác
-
madgie
titán
válasz hibavissza #510 üzenetére
Ki fogsz röhögni: letöltöm a stúdiós tesztképet a dpreview-ről, meg lövök egy képet a nappaliban. A dpreview-os képen van mindeféle szín, de sötétszürke a háttér, amin jól lehet látni a WB-t, a nappaliban meg barnás egy csomó minden, amin szintén jól lehet látni, ha zöld/lilába húz valami.
Ezek az SD kártyán is ott vannak a fényképezőben meg a számítógépen is, majd megnyitom őket a kalibrált monitoron, beülök elé a fényképezővel és szemre hozzá lövöm. Előbb az LCD-t, majd az EVF-et is. Az X-T3 pölö így van beállítva.
Biztos van valami mód pontosabb kalibrációra, műszerrel, de ez nekem elég jó eredményt ad ahhoz, hogy nagyjából ugyanúgy nézzen ki a fényképezőben a kép, ahogy a számítógépen (nyilván elég sokat lövök JPG-ben, ez is előny).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #520 üzenetére
A logot azért sem szeretem, mert a WB-t se tudom kábé sose normálisan belőni úgy. Az Eterna + DR400 annyira bejött nekem Fujin, hogy szerintem soha nem is lőttem F-Log-ban az X-T3-mal (de még HLG-ben sem).
-
madgie
titán
válasz hibavissza #539 üzenetére
Igazán nincs mit
Fujin, videónál mág az AWB-Lock, amit nagyon szeretek, valahol a napocska meg a műfény kap egy betyáros tintet, de ha az AWB-t hagyom dolgozni, forgok kicsit vele, hol a jó, majd ott lockolom, az nagyon hasznos tud lenni. Nem tudom, a többi gyártó tudja-e ezt, valahol logikus lenne (a Pentax képes hasonló finomságokra)
-
madgie
titán
Nagyon világos témánál látható igazán, nekem egyből feltűnt, mikor használtam (és a tulajdonos is mondta, hogy X-T2 után egyből feltűnt neki is). Valószínűleg olyan ez, mint a DLP projektor, valaki észre sem veszi, másnak meg nagyon is szembetűnő a dolog.
szerk: eddig nem olvastam utána, mert bevallom, nem érdekelt a dolog, de már az A7(R)II-nél panaszkodtak erre és valószínűleg PAL módban 50 Hz a képfreki, így a 60-100 Hz-hez szokott szemnek lehet feltűnő, főleg világos felületen. NTSC-re átállítva 60 Hz-en frissít, ami már jobb. Ha nem videózik valaki, érdemes lehet átpöccinteni.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
3/3 vertical line binning mellett (3884x2912 pixel) 30.5 fps-sel tud kiolvasni a szenzor 11 bit ADC mellett, szóval ez pont frankón kiadja a 4K/30p 10 bitet. Ugyanez 12 bittel 27.8 fps, de durva lenne PAL régióban 12 bites videó (de nem lesz )
szerk: és ja, az MF az új FF. Konkrétan az a GFX szerintem az, ami az 5D volt. Az előző két GFX demó volt, de ezt mondták sokan (én is ), azokban fél évtizedes szenzor és elavult proci volt, ez az első MF váz, amibe a Fuji belerakta, amit igazán tud és ami igazán modern. És még így is kevés lenne szerintem a proci az X-Trans-hoz, bár szerintem az nem is volt itt a cél, eleve kilőné a Pixel Shiftet.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #569 üzenetére
Azért az milyen durva (és kézenfekvő!), hogy a sub monitorokra ki lehet dobni a live hisztogramot is
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #572 üzenetére
Persze, 10k USD. Nettó
-
madgie
titán
válasz hibavissza #590 üzenetére
Még Texasban is. Most írt be egy texasi srác az egyik FB csoportba, hogy milyendologmá, hogy csak 1/125 a szinkronidő. Bármilyen felmerülő kérdésre (KF szenzor, idő kell, míg lefut a redőny, mi a baj a HSS-sel az AD600 korában) csak annyi a válasz, amatőrök vagyunk, ő a profi, ne mondjuk má' meg. Szaroszkész.
Akkor inkább tényleg amatőrök vegyék meg ezt a vázat
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #592 üzenetére
Izé, mert a DxO-n rosszabbul áll az A9, a sok gizda meg arra izgul
Az A9 amúgy is elég speckó váz, mert oké, hogy abban van a legjobb AF, de a Sony sikeresen elhitette az emberekkel, hogy csak az Eye AF számít, semmi más, abban meg remek az A7III is.
Túl közel áll egymáshoz az A7III és az A9, míg mondjuk a GFX 50S (az elavult szenzorával, processzorával, autofókuszával) és a GFX 100 nagyon nem.
Ezzel együtt igazat adok abban, hogy drága a GFX 100, kinti pénztárcával mérve is.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #599 üzenetére
A 100 megapixel csak egy dolog, a GFX100 lényege az, hogy először van igazán modern szenzor egy GFX-ben, először tud olyan autofókuszt, ami odarakható bármelyik gép mellé, először lesz normális 4K videó középformátumban, először raknak IBIS-t ekkora szenzor mellé.
Az 50S meg az 50R drága gépek voltak ezer kompromisszummal (stúdiósok nem is szerették, mert lassúak, mint a dög), a 100-as is drága, de már szinte minden kompromisszum megszűnt, szinte mindenben a csúcsot tudja.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #609 üzenetére
Mindkettőtöknek bólogatni fogok
"Csak valahogy az az érzésem, hogy nem ez, hanem az 50S/50R folytatásai fognak igazából karriert befutni a maguk kis piaci szegmensében, amint oda is lecsorog a PDAF, IBIS és a többiek."
Az lesz a FF gyilkos opció, de most le kell gombolni azokat, akik hajlandóak megfizetni a következő gép fejlesztését
b.vr: "az biztos hogy a mérete már a gfx50-et sem tette a legkevésbé sem ideális hegymászós géppé, na a gfx100 még annyira sem az."
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Hogy az lenne a legnagyobb? Pont a héten jött ki a GFX100, ott az IBIS egység majdnem akkora, mint egy Sony A7 keresztben
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #695 üzenetére
Egy kicsit az árát kéne beejteni, amúgy szerintem a G9 fenejó gép, ha MFT-t használnék, már biztos vettem volna egyet
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #698 üzenetére
Őszinte leszek: asse tudtam, hogy van G90
-
madgie
titán
válasz vihartigris #711 üzenetére
A Fujinak bezzeg elég erős éve volt (mindezt úgy, hogy az X-H1 eladásokat eléggé kinyírta az A7III)
-
madgie
titán
válasz vihartigris #713 üzenetére
Mondjuk azt még nem bánnám, ha nem kéne folyamatosan szervizbe hordani a Fujikat
-
madgie
titán
És "hagyományos üzemmódban" meg dupla terhelést is kap a MILC redőnyzára, mert az előkép miatt előbb zárnia kell, majd megint nyitni és megint zárni... majd az élőképhez megint nyitni
Mégse láttam még megpusztult zárszerkezetű MILC-et, illetve a francokat, most az X-T3-nál néha látom a második redőnyt, pont azután fagy le a gép
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #768 üzenetére
A Fujinak is van pro szervize. Na nem Magyarországon, de van
Szerk: én már kihisztizem magamnak itthon, hogy ide, UK-be küldjék fel a gépemet (ha nem is a Pro szervizbe, akkor is a "sima" EU központba), ne itthon üljön rajta a szerviz, hogy vajon meg tudja-e oldani a problémát. A mostani X-T3 fagyásnál is ezt szeretném elérni, kifizetem inkább, amit kell, de ne üljenek rajta itthon.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #770 üzenetére
Külföldön ez azért a Fujinál oké, Magyarországon sajnos nem, de itthon még a sima szerviz sem tud igazán komoly dolgokat megcsinálni (alaplapcsere, objektívek pontos beállítása, stb).
És ja, dolgozom együtt Canonosokkal, ahol tényleg itthon is úgy működik, hogy a fesztivál egyik napján meghal a gépében a zár, kb másnap már egy cseregépet kap, míg az övé kész lesz (ami szintén hamar megoldódik, de addig se maradjon gép nélkül)
-
madgie
titán
Jó-jó, de itt RAW-ból Adobe Standard profillal összeeresztett dolgokat láthatunk, ami tulajdonképpen csak arra utal, hogy az Adobe mennyire igyekszik hasonló színeket összehozni, minden géppel. Ebből pont nem derül ki, hogy mondjuk egy nyári lombos, szórt fényes környezetben mennyire lesz ufó egy lyány arca, vagy miért jó a Canon Faithful profilja vagy a Fuji Classic Chrome-ja.
De mindegy is, mindenki úgy dolgozza fel a képeit, ahogy akarja... nekem például nem felel meg az indiaiak által megálmodott színvilág, nem azt mondom, hogy jobbat tudok, de van, aki igen (főleg akik fél évszázada ezzel foglalkoznak).
-
madgie
titán
Fotózást? Kösz, van, mai utómunka-adag
-
madgie
titán
válasz mikrofon #901 üzenetére
Timelapse. Most épp szidom is magam, mert Classic Chrome-on hagytam a gépeket és ehhez a projekthez kivételesen nem illik az a színvilág, így muszáj vagyok RAW-ozni, így elmegy az egész napom ennyi fájl kötegelt feldolgozásával, exportálásával, LRTimelapse összefűzéssel...
Amúgy a két gép egyet sem "kattant" egész nap, e-shutteren mentek végig
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- EA Sports WRC '23
- Google Pixel topik
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Arena Breakout: Infinite
- További aktív témák...