-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandleee
tag
válasz Ádám16 #188860 üzenetére
Laguna III - 4control, nézz utána, jól fordul és nem szokott gond lenni velük. Youtube Egyik kombi sem fogja azt az élményt nyújtani, mint egy MX5. Nyilván egyenesben jobban fog menni, (hacsak nem valami turbós sleeper Miatad van)
Én mindenképpen ajánlom, menj el a helyi kereskedésekbe és ülj bele, mennyire kényelmes neked. Nézz ki egyet ahol sok telep van egy helyen, és ha csak üléspróbára mész, hogy milyen motor van benne is nézd. Aztán ha kiderült vagy csak jobban elbizonytalanodsz, akkor érdemes követni a hirdetésfigyelővel, milyen kocsik bukkanak fel.
-
footy
addikt
válasz Ádám16 #188860 üzenetére
Az en tapasztalataim:
159:
- gyenge zajcsillapitas
- szukos belter
+ relative olcso
+ jo ulesekLaguna3:
- egy golf is nagyobbnak erzik
- gyenge zajcsillapitas (2db FL modellt probaltam, allitolag FL elott jobb)
- ules, izzados es keveset tamaszt
+ olcso
+megbizhatoPug508
- ritka a jol felszerelt/jol motorizalt (benzines felejtos)
+kivalo ulesek
+kivalo zajcsillapitas
+ jo helykinalat
+jo fogyasztasSuperb2:
- futomu nem tul harmonikus
- gagyi ulesek
+ nagy valasztekC5:
+ Executive jo ulesek
+ jo zajcsillapitas
- Ergonomia 0, egy fel literes palackot sem tudsz normalisan letenni
- a Hydractive oriasi csalodas volt (autopalyan majdnem hanytam)A focvis altal emlitett V70 finom, viszont joval dragabb mint a tobbiek.
A Lagunat es a 159-et mernem megvenni benzinessel, a tobbit csakis dizel. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Ádám16 #188860 üzenetére
Igen, volt egy B5.5 1.8T, azt szerettem. 372k km ment bele és a kopókon kívül egy turbó csere volt (bár az is kopónak számít?!). Kezdte enni az olajat és már öregecske volt, így jött az mk2 pfl Superb 1.8 TSI. Azt utáltam, ette az olajat és (mivel fapad volt) borzasztó puritán volt, ami még egy fapados japán autóból (saját) átülve is mellbevágóan gagyi volt. Amúgy praktikus a TwinDoor, a motorerő nem letaglózó benne, a fogyi közepes de ha nem tolod neki tud keveset is enni. Skoda ment (szerencsére) helyette jött a B6 Passat. Azzal semmi bajom nem volt (jó az EGR megreked nyitott állapotban és telekormolta a DPF-et) de 282k km alatt más hiba nem volt a kopókon kívül. Még a hexagon tengely sem, pedig az nagy rákfenéje ennek a régebbi CR TDI-nek. Most van az új Superb (mk3 fl) ez már vállalható (az mk2-től sokkal jobb a beltér minősége) csak eszi a vizet és random elektronikai nyűgök vannak vele.
Laguna 3 jó, 2 ismerősnek is volt egyiküknek sem volt gondjuk vele soha. Noha nem szeretem a francia autókat de én előre venném a listán a Skoda elé. A Skoda igazi anit-autó, egy MX5 után sugárban fogsz hányni tőle 5 km megtétele után. Ha nyugis utazó autó kell akkor inkább egy Volvo S60/V70 1000x jobb autó minden téren.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz Ádám16 #189124 üzenetére
Mondasz valamit. Nekem sokkal jobban bejött a Toyota Corolla, mint a 300 lóerős Dodge Charger. Igazából nem is értettem, hogy miért pörögnek ki a kerekei, amikor zöldre vált a lámpa és gázt adok. A Corollában meg minden kézre állt, jobban ki lehetett látni belőle. Ezt a "sit and drive" kifejezést még nem hallottam, de utánanézek.
A Kia Ceed-et akkor alaposabban megnézem, mert amúgy külsőre tetszik.
-
footy
addikt
válasz Ádám16 #191797 üzenetére
Ne temesd. Annyira nem rossz a helyzet mint tboy irja. Nekem volt Punto2 elhanyagolt allapotban vettem es nem volt kulonosebb gondom vele.
(Bovebben: Rangatott az auto. Gyujtokabel es gyertya cseret csinaltam, mert az elozo tulaj nem belevalo gyertyakat rakott bele. Ez kijott kb 50 eurobol es megszunt a rangatas + lement a fogyi 6L kore az 1.2 60LE verzioval(ez egy tok jo kombo egyebkent, sokkal jobban megy mint varnad). A kormanyszervo pedig ritkan doglik meg, maga a kapcsoloja problemas. Ami nalam azt jelentette hogy teljesen kitekert kormanynal megszunt neha a rasegites. Ekkor ujrainditottam az autot es jo lett. A kapcsolo cserejere valami 20e JMF-t mondtak akkortajt.)
Egy SDI lupohoz kepest a Punto az Lexus...[ Szerkesztve ]
-
Jaded
senior tag
válasz Ádám16 #192602 üzenetére
& #192603sky11
Még eddig nem keverte össze senki de ha már Megane-ról volt szó előtte, reméltem, hogy egyértelmű lesz
Ha egy BMW-nél ilyenekkel b.szakodni kellene, simán felgyújtanám annyi pénzért, a Renaultnál csak nyugtatom magam, hogy "kis pénz, kis foci"Renault Megane IV Limited
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ádám16 #193629 üzenetére
2.0 HDi kellően erős és elég gyakori. 1.6 is jó, de gyengébb. A 2.2 picit ritkább, néhány dolog drágább lehet hozzá, jobban eszi a nagyobb nyomaték a dolgokat, stb. Egyik dízel sem rossz, de a 2 literes az arany középút szvsz
Magasnyomású alatti tömítés szokott ereszteni azt hiszem, egyszer meg kell csinálni festékkel vagy tömítő cuccal, úgy tartós lesz. "Pierburg szelep", avagy turbó geo vákuum vezérlő letérdel néha, nem nagy tétel. Ezek Mondeo alapján, lehet nem 100% pontos[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz Ádám16 #195095 üzenetére
Annak a szerelése nem speciális eszközöket igényel? A totalcar-os videóban is szőrmentén érintve volt, hogy van pár mazda spcekó szerszám.
Csak azért mondom/kérdezem, hogy akkor mazdával mazdára specializálódott szerelőhöz kell járni nem?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
vzsryl
nagyúr
válasz Ádám16 #195095 üzenetére
A Mazdák úgy rohadnak, ahogy előttem is írták, és egy idő után nincs mihez mit hegeszteni. Szvsz. rengeteg megbízható konstrukció van a piacon, csak drága hozzájuk a kopó alkatrész, pl. rettegett kettős tömegű, részecskeszűrő stb... Ezek mind tervezhetőek, de ha kirohad alólad az autó, akkor arra nincs jó megoldás.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz Ádám16 #195100 üzenetére
Ez nem biztos hogy így működik. Az autót galvanizálatlan lemezekből összehegesztették, majd alapozták és festették.
A lemezek egy felületen felfekszenek egymásra, ementén van x centinként ponthegesztve. Namost te rárakhatsz egy alvázvédelmez, egy üregvédelmet ami megvéd a szabadon lévő felszíneket, de ezeket az átlapolásokat nem tudod lekezelni, és onnan fog szerkezetileg átrohadni. Persze aki 5 évesen megvedzi és 10 évesen eladja annak ebből nem lesz gondja, legrosszabb esetben egy sárvédőívet kell kicserélnie, de 15-20 évesen már el tud porladni a küszöb-hátsó doblemez-emelési pont illeszkedése, a tűzfal és a padlólemez találkozása a kuplungpedál alatt, stb.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Zsombe
senior tag
válasz Ádám16 #201355 üzenetére
Ez az ablakzörgés típushiba, van ilyen. Mint ahogy az Accordnál is volt pár.
Nem hinném, hogy 10 évesen szétesne, mert egyébként semmi nem zörög vagy nyöszörög az utastérben. Rossz úton kerülgetem a kátyúkat vagy ha nem lehetséges, akkor lassítok - már csak a 18"-os felni és /40-es gumi miatt is.
Sedanokat Törökországban szerelik össze.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Integrale
veterán
-
MC Pite
veterán
válasz Ádám16 #201405 üzenetére
Ezekből 508, magamnak mondjuk inkább hidrós C5-öt venném. Egyszerűbb egy kicsit a 2.0, de pl sportosabb futómű/kipu az csak a 2.2-eshez volt, és azt inkább a nagyobb menésre alakították, szerintem ez így egyben, csomagban dől el mire van inkább szüksége.
#kompakt
De V50 2.0 HDi, akár egy normálisabb Focus, Megane 3 is akad mindenféle motorral, és tök jó őket vezetni, és olcsóbb fenntartani, és sztem bőven elég nagyok (konkrétan a Laguna nem igazán nagyobb a M3-nál; nyilván vannak magasabb szintű megoldásai, de középkategóriás autókat mindig jóval drágább fenntartani mint a kompaktokat. Ha nem annyira kell a 159 puttonya, a kistesóját célkeresztbe venném 1.4T-vel.Ha bedobom a számítógépbe hogy vezetési élmény, sokat menés élhető dinamikával és nem csiliárdos fenntartási költségek, akkor a virgoncabb ezt vagy a nekem szimpatikusabb ezt tenném az origora, és ehhez hasonlítanám a többit.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz Ádám16 #201405 üzenetére
PUG 508/2.0HDI volt nálam két hétig csere autóként , engem teljes mértékben meggyőzött . Háromból én azt választanám . (Nem volt rajta rozsda és a flottában levőkön sincs egyiken sem) 2015 FL .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Integrale
veterán
válasz Ádám16 #201409 üzenetére
Kulso meretei nem kisebbek, mint a konkurencia modelljeinek, egy E90-nél minden irámyban nagyobb, hosszra pl 12cm+.
A kozepkategoria kommerszebb/nem premiumnak tekintett modelljeinel (Passat, C5, 508, Mondeo, Superb) kisebb, mint ahogy az osszes premium."Bad reklám is reklám too"
-
MC Pite
veterán
válasz Ádám16 #201427 üzenetére
Általánosságban, és kb ezeknél is, 2-3× annyi az éves fenntartási költség. Nekem az már sok, nem akarok annyit autókra költeni.
Plusz imádom ha minél könnyebb egy autó.Hát igen, a V50 legalább
FordVolvo.
C5nél az úthibát nem érezni annyira, ha éleset kanyarodsz, betámaszt mint állat (erősebb motoros változatoknál ott a sport gomb). Főleg csúszósabb úton a vektoros kanyarodás (Snow motion). Mikor először vezettem úgy voltam vele, hogy nem rossz, de nem nagy durranás (Dobogókőnek). Majd utána a sajátommal mentem és akkor néztem, hogy hoppácska, azzal bizony sokkal lassabban és kevesebb tartalékkal megyek még így is .
508 GT meg másik iskola, azt másra lett belőve; a saját kategóriájában persze [link]<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Ádám16 #201996 üzenetére
A Laguna 3 ára tényleg korrekt, de a 159 egy rendes motorral simán drágább lehet, mint a német konkurencia. Lassan 20 éve jelent meg, és aki ilyet keres, az tudja, hogy melyiket érdemes venni.
Szerk.: (2005-ben jött ki. Valamiért 2003 rémlett.)[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz Ádám16 #202001 üzenetére
Deltánál nem a motorokkal van baj (nekem is 1.4 tjet van), hanem tud repedni a turbó és a leömlő is sajnos a korai modelleknél (abarth leömlő csereszabatos ezekkel, azok már nem repednek). Egyébként egy elég jó motor, szeretem. Városban 7.5 - 8.5 litert iszik, autóúton 90-110 között 6-6.5, autópálya: 130 felett benyeli a 12-t is Egyébként valóban sokkal minőségibb hatást kelt mint egy ufó civic, de ízlésről nem vitatkozunk.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Ádám16 #202006 üzenetére
Ugyanaz a padlólemez, de értelemszerűen a B7-ek újabbak, illetve finomabb tárgyak, és dízelből csak CR van bennük. Emiatt teljesen jogos a felára. A 159 vs B7 Passat szerintem nagyon nem ugyanazt a célcsoportot célozza, de még a B6 sem. Lehet, hogy mindegyik közép-kategóriás, de a Passat sokkal nagyobb és praktikusabb, a 159 pedig inkább sportos. Az előbbit általában fontosabbnak tartják az emberek.
Az már megint más kérdés, hogy a német fejnehéz hozzáállás miatt a szerviz háttér is jóval komolyabb egy Passatnál, mint egy 159-nél.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
hobizoli
nagyúr
válasz Ádám16 #201996 üzenetére
enyem 60mm-t le van ultetve, es a futomunek ez a legmagasabb(!) allasa
ennel csak lejjebb lehetne rakni meg 140mm-l
benne vagyok egy par nekem OFF-s FB-s autos csopiban is, de amik ott lemennek napi szinten....
kifele megy az uberalles duma, a 20 eves merkelvágen dizel, amiben a vilagitason kivul van 6 szal vezeteknyi elektronika, de az is elromlik....diag-diag-diag
VAGCom az utlimate jelszo a mindenre IS
fele ennyit elszopnek a 147-l, mar reg betoltam volna az elso kohóba
pedig ebben meg az ablakemelo is a CANbus-n mukodik
ez szemben egy gyari magassagu 147 1.9 16v JTDm Q2
(Q2 = torsen sper diffi gyarilag a valtoban)
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Ádám16 #202119 üzenetére
az egesz 147/156/159 idejeben a szivomotorok eroltetese miatt ment el, meg az a GM valtos dolog se nagyon hianyzott a 2003-4-tol a 156-ba, kesobb 159 es a Giulietta-ba se, kb mintha ebben dontnok az nem is ennek cegnek dolgozott volna igazabol, hanem fu alatt vmelyik konkurencianak
a Fiat-nal evek ota ott volt a 1.4TJET egy 3.5 millios Grande Punto-ban is, de a 4.5 milliorol indulo 147-be megsem raktak a szivo 1.6-1.8-2.0TS-ek helyett
159-ben is FL utan jott be az 1.75TBi is csak 2008 korul
akkorra egy Golf/Passat-ban 10+ eve volt mar 1.8 20vT motor (is), meg az utobb hirhedtte valt 1.4TSI-k is az 5gen Golf ota, amire amugy volt valasz hazon belul, de azt nem alkalmaztak...
hiaba volt JTD CR dizel jobb konstrukcio a korabeli VAG PD-knel meg az elso VAG CR-knel is, kb senki nem is ismerte ezt, nezd meg mennyi jürgenvágen fanboy van ma is, akik ezeknek a muszaki betegagy PD-knek orulnek
egyszeruen nem volt eleg up-to-date a termekpaletta, meg nulla volt a reklam...
SUV-t is mar mikor gyartottak a tobbiek, 15+ evvel a Stelvio elott
most meg csak futnak az esemenyek utan...több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Ádám16 #202123 üzenetére
az meg masik, hogy a merkelvagensek annyira feluletesen tudjak, hogy miben mi volt, csak ilyen fele sem igaz urban legendek alapjan, hogy nekem is allandoan azzal ragtak a fulem, hogy maaaajd valtohibas lesz meg majd ez meg majd az lesz, es nem fogtak fel aggyal, akkor se, amikor mar csak 5.x-re mondtam el ugyanannak tulokos f.sznak, hogy 147-be sosem kerult az a GM valto, egyik motorhoz SEM, ugyhogy pont nem izgat
meg nem nekem kellett mar 2x is motort csereltetnem, mint neki a bajorvagenben, de abbol indul ki, hogyha neki ennyi baja van ezzel is, akkor egy franszoa/digo lommal tuti csak 3x annyi baja lehet masoknak, hiszen az azert "olcsobb"
a masik meg, hogy az a GM valto kb 200k-ert fel van ujitva a nagyobbik csapagyakkal meg a hozza modositott hatso burkolattal, annyiert egy akarmilyen nemet automavaltonal vagy foleg egy DSG-nel azt sem mondjak, hogy na itthagyhatod a muhelyben es ranezunk...több drón kell ;P
-
vzsryl
nagyúr
válasz Ádám16 #202161 üzenetére
Hiába drágább. Nagyon nagy rá az esély, hogy év végétől együtt fognak utazni, mert a 11-es kezd megérni a cserére.
Molnarpeter: A plusz pénz az átírásra fog menni. Mióta ugrott 50k fölé egy 1.4-esnél ez?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tibi970307
tag
válasz Ádám16 #202168 üzenetére
Köszönöm!
Egyik kollégám pont most vett egy Aurist, majd megkérem, hogy hadd nézzem meg milyen. Kicsit unalmas autóknak tartom őket, de viszont pont ez az előnye, egyszerű, nem sok minden romlik el benne. Szétnézek majd a kínálatban.molnarpeter:
Igen, Hollandia. Ismerem az oldalt, illetve az Autowereld.nl-ot is folyamatosan nézem.
Mivel hosszú távra tervezek és csak a műszaki miatt nem szeretnék hazamenni, így kinti rendszámmal tervezem a vásárlást. -
ngaba
aktív tag
-
mycso
veterán
válasz Ádám16 #217675 üzenetére
Igen.
A B8 passatot picit sajnálom, hiába tömegcikk, az nagyon tetszett kívül-belül (pl.: egy gyöngyház, kombi, R-line, bi-tdi, panoráma tetővel).Egyébként egész jól sikerült leszűkíteni, hogy mit is szeretnék:
-led lámpa
-hűthtő-fűthető bőrbelső
-AA navi
-eső-fényérzékelő
-kulcsnélküli nyitás-zárás-indítás
-200+ lóerő
-kombi (ezt az Arteonért feladtam volna)
-körbe radar
-automataIlletve volt még két opcionális amiket elengedtem:
- elektromos csomagtér
- panoráma tető[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Gombinyó
őstag
válasz Ádám16 #218163 üzenetére
Ilyen idős korban már bármi tud rohadni, előélet számít. Nem jellemzőbb a Focus MK2-re sem, mint a Civic 7gen-re. Azok a francia dízelek jól sikerült darabok. Viszont, ha neked a Civic tetszik, akkor első körben annak menj utána, van itt Honda topik. Hátha találsz belőle épkézláb példányt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Honor Magic V2 - origami
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen