- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Proxmox VE
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Hálózati / IP kamera
- Vírusirtó topic
- Synology NAS
- Mozilla Firefox
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandleee
tag
Sziasztok!
Jelenleg egy 2002es megane 1 sedan 1.4es 16V faceliftet használok, amivel teljesen elégedett vagyok. Régóta gondolkozok, ha majd jön az utód (egyáltalán nem sietős, kb. jövő év eleje legkorábban, mire összegyűlik a budget) milyen legyen. Sokat nézegetek, minden nap/héten másik autó tetszik. Egyenlőre próbálok tájékozódni, mely típusokra szűkítsem a keresést.
Elvárások:
- évi kb. 25ezer km (napi 5*10km Budapesten (kb. fél óra alatt teljesíthető), majdnem minden 2. héten 2x220km autópálya/autót, plusz a bevásárlások, egyéb városi kisebb út)
- Dízel/Benzin igazából nincs kizárva egyik sem
- Kívánt extrák: tempomat, 2 zónás digit klíma, xenon jó lenne, valamint hatalmas plusz lenne bluetoothos gyári fej, plusz vmi extra audio (Bose, esetleg utólag felokosítani), ülésfűtés, könyöktámasz, elektromosan behajtható tükör, tolatóradar (elöl is van az plusz), valamint sötétedő belső tükör
- Manuális váltó
- Kényelmes legyen (Avensis t25 ilyen szempontból sajnos kizárva)
- Kombi vagy csapott hátú (min 5 ajtó)
- Autópályán azért legyen tartalék, egy nyomatékosabb, erősebb autót szeretnék
- Sajnos megkötés, hogy ne legyen túl széles, egy 2,1m széles ajtajú garázsba kell betolatni, a mostanival is szenvedek kicsit, de ott nem hajtom be a tükröt
- 10 évnél fiatalabb legyen
- Durván 2,5 millió Ft-os keret, mivel nem sürgős a vétel, így nincsen kőbe vésve az összegEddig kinézett típusok, nagyjából sorrendben:
- Laguna 3 2.0 dci 150/178LE, vagy ha lesz éppen eladó akkor a 2.0Turbo benzines változat. Kombi és a csapott hátú is bejön
- Alfa 159 facelift 2.4 JTD (209LE) vagy 1.75 TBi kombiban
- Megane 3 1.9dci, 2.0dci, esetleg a nagyobb turbós benzin motor kombi/csapott hátú1. A Laguna kényelme, valamint beltere nagyon bejövős, hatalmas plusz a 4control, helykínálat is bőven elég, sajnos a választék nem a legjobb, ha az extrákat is figyelembe veszem. Itt szerintem kijön egy 2011-es évjárat. Szép Laguna megfelelő felszereltséggel ritka mint a fehér holló, de ki lehet fogni.
2. Alfa 159 érzelmes választás, tőle félek a legjobban. Találok-e megfelelő szerelőt hozzá Budapesten? A 2.4 jtd hengerfej probléma előjöhet, 5 henger nagyon tetszik a dízelnél. Kb. fél éve be van állítva a figyelő hahu-ra, és azért itt is nagyon változatos a felhozatal. Nagyon jó, ha egyben van minden, de sajnos nem ez a jellemző. Típushibák vannak, az látszik itt a szervízre fokozottan kell készülni. Sajnos hátul nagyon szűk, a csomagtartó sem a legnagyobb, de bőven elég. Az 1.8 turbo benzin is tetszetős, talán az a legjobb választás, de a fent soroltak között majdnem a legritkább. Azért a pesti dugós fogyasztás még érdekes lehet, azért a 2,4es is iszákos kicsit.
3. Megane 3, a legésszerűbb választás, legolcsóbb autó és a legkisebb. A digitális km órás változattal nem tudok megbarátkozni, de egyes változatokban van még analóg óra. A beltér nekem kicsit puritán, a Laguna jobban bejön. A benzinesek iszákosak és a legritkábbak a fent soroltak között. Az 1.9dci bőven elég a kasztnihoz, viszont ami nekem szimpatikusabb a GT kivitelű 2.0 dci, viszont sajnos egy extrásabb példány már Laguna árban van. Akkor inkább egy Lagunában ülnék annyi pénzért.Személyesen ülni ültem mindegyikben már, vezetni még 159-est nem volt alkalmam. Sajnos a felhasználás nem a legideálisabb sem a benzin, sem a dízel vonalon. Tudom, hogy nagyok az elvárások (főleg extrákban), de talán nem lehetetlen a feladat. Ha lenne tempomat a mostani kocsimba, meg 1.8 benzines lenne, nem is lenne indokolt a csere.
A kérdésem, ti mit választanátok a fentiek közül, esetleg más típus ami szóba jöhet? -
mandleee
tag
Szia!
Így is csak tükörből tudok parkolni, külsővel rálövök, aztán ha a tükör jön meg behajtom. (Jelenleginél nincsen rá szükség.) Sajnos az új kocsikból nagyon rossz hátra kilátni, de ez általános probléma. Bent van hely kiszállni, így csak a bejárat necces. A hossz pedig faltól falig lesz, ott pedig majd kitalálom meddig lehet tolatni. Jelenleg belekarcoltam a falba, hol van a visszapillantó helye, meddig tolathatok. Majd kitapasztalom, ezen a méretpróbán gondolkodtam sokat, majd megoldom, van már tapasztalat szűk helyre beállással, bár egy smarttal egyszerűbb lenne.
Viszont ezt a méretpróbát majd ismerőssel megpróbálom letesztelni, esetleg ismerőssel, hasonló típussal.Viszont a típusoknál még bizonytalan vagyok, még nem tettem le a voksomat egyiknél sem.
-
mandleee
tag
válasz Johnny_vT #163654 üzenetére
Igen 5 méter hosszú. A Garázsba szinte semmi sincs, csak oldalt egy OBIs fémállvány, de az nem zavaró tényező. Azzal már számoltam, ha betolatok nem tudom kinyitni majd a csomagtartót. De valamit, valamiért.
A Laguna a leghosszabb, az Alfa a legszélesebb, a Megane meg a legkeskenyebb (Igaz csak 7mm-el) és legrövidebb. Bár nem szeretném, ha a garázs döntene helyettem. -
mandleee
tag
válasz Dyrtyho #165743 üzenetére
Szerintem a hitel helyett rakj félre 1 évig minden hónapban annyit, amennyi a törlesztő lenne és utána vegyél kocsi. Legalább kipróbálod hogyan jössz ki a hitelből és lehet fel sem kell venni. És csapd hozzá nyugodtan a megtakarításhoz, mint amennyi elmenne szervízre, biztosításra, adóra.
Ha 1 milliót szánsz kocsira, szerintem a feléből nézegess, mert egy vezérlés csere + gumiszett, plusz egyéb apróság bármikor előjöhet, akkor nem fog meglepetésként érni. Én a digitális légkondit elengedném, egy működő manuális klíma és elég lehet. Nekem megane 1 classic van, 1,4 16v 2002es, szóval a széria vége. Gombokért dobálják őket, pedig nagyon jó kocsi. Attól függetlenül ennyi idősen bármi apróság előjöhet és a kopó dolgokat is cserélgetni kéne.
Swiftet még érdemes lehet a képben tartani, egy klímás I-es swift is jó lehet, a vasaló swift kiesik a keretből szerintem. Kérdés hol szeretnéd használni? Pálya, országút csak város?
Én az évjáratot elengedném, egy 15 éves kocsi sem sokkal rosszabb, mint egy 12 éves. És állapotot vegyél, ami nagyon fontos még!
Rozsdásodásra nagyon figyelj, lakatolás sokkal több összeget elvisz, mint a szervíz. Csak akkor vegyél kocsit, ha nem okoz gondot, ha hirtelen rá kell költeni 50-100 ezer forintot, majd ré két hétre ismét. És akkor nem tankoltál még és a kötelező szervízt nem számoltad bele.
Szerk: A használt prémiumot pedig ne erőltesd szerintem. Kabriót pedig télen keress.
[ Szerkesztve ]
-
mandleee
tag
válasz B-L-A-C-K #165796 üzenetére
Egyetértek veled, de ha mindenképpen autót szeretne venni, akkor vegyen. Mindenki el tudja dönteni, hogy belefér neki, vagy nem. Arra akartam rávilágítani, hogy ha 1 milliója van valakinek, akkor ne 1 milliós kocsit nézegessünk, hogy maradjon váratlan kiadásra is keret. Függetlenül attól, hogy hitelből van, vagy önerőből.
-
mandleee
tag
Sziasztok!
Kinéztem egy két ezres dízel autót, jövő héten megyek megnézni. Korrektnek tűnik, de azért lekérdeztem az adatokat, minden stimmelt, viszont egy érdekes dolog nem:
Se a teljesítmény, se a hajtóanyag. Elírás lehet?
Mekkora szívás lehet, hogy ha megvenném és átíratnám, akkor jó érték kerüljön bele?Köszönöm a segítéget!
[ Szerkesztve ]
-
mandleee
tag
válasz BigBlackDog #167971 üzenetére
+ Qru: Köszi mindkettőtöknek, a forgalmit megnézem majd!
Erre őszintén nem gondoltam.A teljesítményre még kíváncsi leszek, mi szerepel a forgalmiban.
-
mandleee
tag
Egy kollégám új autót szeretne a mostani sedan passat b5.5 1.9pdtdi helyére. Kiszemelt típus nincsen, minden ötletet szívesen látunk. Elvárások:
- használt (max 3-4éves)
- 4-5 millió Ft
- automata váltós a preferált (de a kézi váltós is szóba jöhet)
- inkább benzines, de dízel sincsen kizárva
- minimum 130-140 LE
- kedvező fenntartási költségek
- extrák: ülésfűtés, tempomat, tolatóradar
- méretben golfnál ne legyen kisebb
- felhasználás: 10e km autópálya/országút, 5e km Budapest -
mandleee
tag
Sziasztok!
Egyenlőre csak eljátszok a gondolattal, de lehet képbe kerül egy városi "kis" autó Budapestre, napi munkabá járásra 2x8km + nagy ritkán vidéki rokonlátogatásra (autópálya). Elsősorban a klasszikus második autónak lenne, hogy az illető megszokja a budapesti forgalom ritmusát. Mivel ideiglenes megoldás lenne, szeretném hogy könnyen értékesíthető legyen, akár 2-3-4 év múlva is. (Akár kis bukóval is)
Kritériumok:
- benzin
- KLÍMA!
- lehetőleg azért autópályán bírja a megengedett tempót, ha oda kerül (Kis motorosokat annyira nem preferálom)
- Megbízható, olcsón fenntartható, szervizelhető, megfelelő alkatrész ellátottság
- legalább 2000 körüli évjárat
- könnyű parkolhatóság, kilátás (= kis karosszéria)
- azért valamennyire biztonságos is legyen (ABS, légzsák)
- Lehetőleg ne legyen rozsdaboglya
- coupe, 2 ajtós, 5 ajtós, teljesen mindegy (kombi és szedán kizárva a kis méret miatt)
- a keret első körben (bár mivel jelenleg csak terv szinten van, azért ez kibővíthető megfelelő autó esetén): 5-600 000Ft + szerviz + egyéb kötelező dolgok
- Könnyen eladható legyen! A cél, hogy minél kevesebbet bukjak rajta míg megvanEddig így körvonalazódik a kép:
- Clio 2 1.4-1.6
- Twingo 1.2 16V
- Megane II 3 ajtós
- Hyundai Getz
- bakancs Micra
- Yaris ennyiből nem jön ki, és a kínálat alja nagyon leharcolt
- Mitsu Colt? Bár az csak többért van
- Smartok is vannak, ezek mennyire kerülendőek?
- Kicsit megtolva a keretet New Beetle kínálat alján is vannak példányok (Bár megjegyzem, itt inkább a híres 1.9 TDI-k is felbukkanak, kérdés mennyire díjazná a rövid távokat)
- 1.4 LupoNincsenek félelmeim, jöhet francia, olasz, japán, német bármi ötletnek. Bár ahogy nézem a kínálatot, lehet kikellene bővíteni a keretet 1 millióra, hogy értelmes kocsit vegyen az ember.
-
mandleee
tag
válasz MunezXBK #188672 üzenetére
Haha
A nem kis motor jelen esetben az elérhető motorpalettából a gyengébbeket kizárnám. Nyilván élnék egy RS Cliot, de mivel a keretbe nem férne bele, el lehetne autózni egy 1.4-1.6-al, de azért az 1.2-est kerülném. Egyes Twingóba tudtommal ez a legerősebb amit írtam. Mivel 80-90%-ban Bp-n lenne használva, annyira szükségét sem érzem a nagyon erős motornak.
Mivel ilyen kis kocsival nincs még tapasztalatom, gondolom a súly/méret miatt azért ilyen 90LE körül már belehet sorolni egy másik sávba.
De szívesen fogadok minden ötletet. -
mandleee
tag
válasz Ádám16 #188808 üzenetére
Saját tapasztaltomat írom le, nekem az MX elött volt aktuális a nézelődés.
Az Alfa 159 nagyon szép, de azért akadnak típushibák amire figyelni kell. A dízelekből valóban az egyik ajánlott motorként van számon tartva a 2 ezres dízel. Viszont én egy üléspróbát csinálnék, elég nehéz kilátni belőle. A csomagtere és a belső tér is a méretéhez képes elég kicsi lesz. Én is sokat nézegettem, végül nem mellette döntöttem. Én a térképre felraknám még a Megane III/Laguna III 2.0 dci-t is, Nissan motoros. Ennyiért már nagyon szépeket lehet kapni.edit:
biztos a dízel a legjobb választás erre a távra?
edit2: most látom országút végig.[ Szerkesztve ]
-
mandleee
tag
válasz Ádám16 #188815 üzenetére
Megnéztem szerintem vagy 4-5 Alfát, (én mondjuk a 1.8TBi/2.4 JTD motorokat kerestem), de végül a Lag III/Megane III vonalon indultam el. Végül az döntött, hogy a garázspróba alapján a Megane III fért be kényelmesen, a Laguna bár egy picit hosszabb, épp elég problémás lett volna minden nap bejárni. Így nem titok Megane III GT lett, 2.0 dci motorral. (csak ilyen motorral kerestem) Valamint szerintem nagyon alulértékelt a Renault és a dízelek ára meredeken lefelé zuhant. A Megane IV bár valóban szép, de én nem cserélném le rá, annyival nem nyújt többet, mint amennyit tud és amennyivel többe kerül. A motorpalettával sem vagyok kibékülve.
Ha egy 508-cal/C5-tel vetem össze a Lagunát, mindkettőt a jobbik (ajánlottabb) dízellel venném, merre billenne a mérleg, és miért?
Király kocsi az 508, nekem nagyon tetszik, de nagyon széles. Volt kollégámnak volt, nekem bejött belülről. Egy kicsit drágábbak is, nem vagyok képben sajnos a PUG-gal, de így gyors ránézésre hahun 2,5-ért csak a kínálat alsó harmada van. -
mandleee
tag
válasz Ádám16 #188860 üzenetére
Laguna III - 4control, nézz utána, jól fordul és nem szokott gond lenni velük. Youtube Egyik kombi sem fogja azt az élményt nyújtani, mint egy MX5. Nyilván egyenesben jobban fog menni, (hacsak nem valami turbós sleeper Miatad van)
Én mindenképpen ajánlom, menj el a helyi kereskedésekbe és ülj bele, mennyire kényelmes neked. Nézz ki egyet ahol sok telep van egy helyen, és ha csak üléspróbára mész, hogy milyen motor van benne is nézd. Aztán ha kiderült vagy csak jobban elbizonytalanodsz, akkor érdemes követni a hirdetésfigyelővel, milyen kocsik bukkanak fel.
-
mandleee
tag
válasz SzlobiG #188758 üzenetére
Én kerülném ezt a váltót. Nem ismerem a konkrétan ez melyik váltó, de én jókat nem hallottam a Renault automata váltóiról. Elég butus és ha elromlik, nehéz hozzá találni szerelőt, de legalább jó drága lesz javítani. Ha mindenképpen Megane III-at keresel ajánlom a márka specifikus facebook csoportot, szoktak érdekes darabok felkerülni, akár hahu előtt is. Valamint sok hasznos infó begyűjthető a keresőből. Állítólag az újabbakban már jobbak (Megane 4).
-
mandleee
tag
válasz Doki16 #193090 üzenetére
Nekem nagyon tetszik a VII. gen Golf. Ez a GTE meg egy nagyon okos koncepció. Városban (mondjuk egy csúcs pesti forgalomban) mennyi km-t bír elmenni elektromosan? Igazából nekem azért tetszik, mert általában hétköznap (jelenleg) ritkán használom a kocsit, csak heti 1-2x elmenni vele, esetleg ha úgy alakul akkor munkába járás megoldható villannyal, akkor az nagyon jó, hogy nem kell beindítani a motort, csak villannyal elgurul az ember. Általában hétvégén meg hosszútávon autópályán elhasználja az ember benzinmotorral. Most, hogy fizetősek lettek a töltők, meg szerintem a zöld rendszám előnyei is elfognak tűnni a jövőben, nem biztos, hogy a legjobb alternatíva nekem. Főleg, hogy csak 230V-ról tudnám tölteni otthon. Bár most nincsen napirenden a csere, de sajnos nem nagyon látok alternatívát az újabb kocsiknál, ami minden követelményemet teljesítené.
-
mandleee
tag
válasz molnarpeter #193095 üzenetére
Rajta van a radaron.
Jelenleg még nem tervezek 3-4 évig autót cserélni, majd akkor visszatérek rá, addig meg sok minden változhat még. De a Volvo is bejön.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen