-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Soulfly842
addikt
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
De ha azt mondjátok, hogy nem kell addig menni árban/évben valamilyen modellből, vagy hogy egy javasolt modell pl. régebbi, de megbízható(bb), akkor arra is nyitott vagyok
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183124 üzenetére
Ha 2011-2012 évjáratot nézel, akkor bizony a magasabb keretre szükség lesz. Dízel vagy benzines autót keresel? Kombi, szedán, ötajtós?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
Mennyi a tervezett éves futás, illetve jellemzően hány km-t tennél meg egy indítással?
-
Soulfly842
addikt
válasz Soulfly842 #183128 üzenetére
Kicsit jobban átgondolva: Bár a városon belüli 50-et elsőkörben kicsit alulbecsültem, több lesz az(100-120+), de az a teljes számokon nem módosít jelentősen
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Soulfly842 #183128 üzenetére
Igazából bármelyik elterjedt kompakt kategóriás szívó benzinmotorral szerelt autót nézheted nyugodtan. Rizikós költségek nem lesznek, kettőstömegű, részecskeszűrő szintén nincs bennük, szóval faék egyszerűséggel lehet számolni. Ha ilyen évjáratban kellene keresnem, akkor személy szerint Lancer, Auris, Astra H, Focus mk2.5, stb. körül nézegetnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
rbalint88
addikt
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
2millabol business look az max valami patika allapotban tartott regebbi premiummal lenne, de ott meg elegge elszallnak a fenntartasi koltsegek. Focus-golf-octavia-astra tipikus teruleti kepviselos-max kozepvezetoi autok, ha annyi business look eleg, akkor hajra. Focust javasolnam, ha nem ragaszkodsz sok extrahoz, 1.5-1.6tdci-vel tele a hahu es nem azert olcsobbak a tobbinel, mert rosszak, hanem mert nagyobb a kinalat. 5l kornyeki fogyasztassal el lehet lenni egy ilyen kisdizellel.
Kickass: Alfa159 sw 1.9 vagy 2.4jtd aut? Volvo V60-V70 is jo az 5 hengeres dizelekkel. -
Tothgera30
Ármester
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Ha már a Toyota féle hibrid vasak is szóba jöttek, a Honda Insight-ra is vetnék egy pillantást. De a Prius mk2 is erősen ajánlott.
- Lehetséges, de ami kint olcsó annak oka van. Nyíregyháza használt autó kereskedelme elég érdekes (nem pozitív értelemben). Korábban már írtam erről.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Az olcsó hibrid sokat futott hibrid általában. Attól, hogy alapjában véve kiforrottak, még nem örök életűek ők sem. Nem árt tudni, hogy az 1.8 hibridben is 1ZR motor van, ezek kb. 250-300 ezer km-t tudnak lefutni, ha jól gondozzák őket (0W-20 hibrid olaj és társai). Az ilyen 300+ ezret futott Priusok gazdái nagyon gondosak voltak, de nem sok ilyen van, és egy aknamező, hogy még mennyit tud elfutni. Függően attól, mekkora futásteljesítményre veszel autót, ezt nem árt mérlegelni.
Az aksi a másik dolog. El lehet vinni egy átellenőrzésre, ha a vevő is beleegyezik, de ez nem 10 perces dolog, és nem végzik el minden utcasarkon. Megéri neked ez így? Megéri az eladónak ez így?
Plusz tegyük hozzá, hogy ezek nem plug-in hibridek, tehát nem tudod feltölteni otthon, szóval ha hibridet szeretnél, először olvass utána kicsit!
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Ezek csak a fékezési energiát használják, max 1-2 km amit villannyal megy el, fogyasztás jó, grátisz automata. Nem egy elromlós fajta, ha biztosra akarsz menni, felújított vagy gariban új csomagra cserélt akkusat praktikus nézni. Ha plug-in amire gondolsz, abból Ampera vonalon nézz körül, elmegy néhány tíz km-t villannyal, hosszú utakra meg ott a benzinmotor, CVT váltóval. 3.5 körül indulnak, Chevrolet Volt ugyanez.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Soulfly842 #183139 üzenetére
A mai benzines motorok elsöprő többsége cirka 250 ezres futásteljesítményre van belőve, a kérdés, hogy addig mennyi gond lesz vele. A toyota 250-300 ezres várható élettartama ilyen téren teljesen normális és még a jobbak közé tartozik. Ha te 4-500 ezer km-es élettartamot vársz el, akkor rossz felé keresgélsz, a szívó dízelek körül nézz körül inkább.
A Prius sem időzített bomba, de amik ilyen 2,5 millió körül vannak, azok azért kerülnek ennyibe, mert egyszerűen az árak ilyenek, és ennyit még el mernek kérni érte, mivel a hibridnek egy jó 15-20%-os felára van. Ha azonos korú sima benzineseket nézel, akkor meg fogod látni ezt.
Korábban felvezették milyen opciók vannak. Nézz körül, és ha jó állapotú, láthatóan gondos gazdától származó az autó, akkor csap le rá...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Doki16
addikt
válasz Soulfly842 #183168 üzenetére
Nem fog előnyödre válni, pont az ellenkezőjét váltód majd ki vele. Ha túl erősen lépsz rá a fékre akkor inkább hidraulikust használja. Szépen érzéssel kell fékezni előre gondolkodva elnyújtva és úgy lehet a legtöbb energiát visszanyerni. Van egy program a kocsihoz amit telefonra lehet rátenni és ott ki lehet tanulni, hogy hol melyik fék fog. Érdeme mindig a rekuperációs fékezést használni, mert egy 10%-os lejtőn kb 500m alatt 60-70%-ra fel lehet tolni az akksit.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183524 üzenetére
Ahha, csak arra figyelj, hogy az avb már fuzionált valamilyen szinten az elite autóval idéntől.
Maszlagéknál js érdemes körülnézni, szintén ajánlott kereskedő, kisebb haszonkulcsot alkalmaznak.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183524 üzenetére
Szerintem vállalható a saját lábon hazahozatal is. Legnagyobb kérdés az odajutás, Eindhoven pl egy rém olcsó reptér, helyijárattal elérhető flixbus szintén fillérekért elvisz, viszont a tömegközlekedés drága (konkrétabban passzolom, nekem a déli oldal és Belgium tájékán van tapasztalatom). Google maps jól mutatja a járatokat, ki lehet kalkulálni, bár valószínű a kereskedő is tud tippet adni. Ha elég hosszú az út, egyben meg is tudsz aludni a buszon, egy esti járattal kirepülve Hazafelé meg legfeljebb egy osztrák matricát veszel, vagy beállítod a fizetős utak elkerülését. Nagyjából 1-1 napot érdemes a ki- és hazautazásra szánni, vagy a másik opció, hogy korán (4-5 körül) elindulsz, és éjszaka érkezel. Svédországból bruttó 2.5 nap alatt értünk haza négy kézzel, nyugis tempóban, későn indulva, kompot leszámítva fizetős utak nélkül, 1900 km-t vezetve.
Plug-in hibrid lesz végül, hogy említetted a töltési lehetőséget? Nemrég került fel egy szép és jó Ampera is hahura, az többet megy villannyal, de kicsit több a kockázati tényező.
Gondolom az eliték az Auto van Beuwenn-nel hozatják a portékát. (Ha még nem merült fel, autó van bőven, igen )
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183530 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183533 üzenetére
Ha nem plug-in, akkor nincs mód külső töltésre, csak a fékezést hasznosítja, ezért kérdeztem igazából
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183533 üzenetére
Elite autón kívül esetleg auto329 is jó lelőhely, ők általában magasabb holland polcról választanak import "árut", aztán a hibridszalon és persze a toycar kínálatát is eléggé ajánlott átnézni.
A plug-in felára több dologból tevődik össze, főleg az eltérő akkutechnológia a fő érv, illetve a zöld rendszámmal járó "mentességek".
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183538 üzenetére
Mi is Priust szeretnénk venni, azért táncolgatom körbe a témát Ha eladom a kocsit, hsd lesz a következő.
Amúgy Lexus ct200h vagy Auris nem jöhet szóba Neked? Ugyanaz a technika.AMD Power: igen, ez van... Vevői oldalról nehéz megemészteni a jelenlegi árakat. Én is nézegetem, egy jó prius ára 10 évesen 3m körül van.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183538 üzenetére
Érdemes utánaszámolni, melyik verzió hogyan jönne ki anyagilag Ha van vállalkozás, akkor még a nyílt végű lízinggel lehet némi áfát elszámolni, mivel sok céges utad lenne.
-
Tin
veterán
válasz Soulfly842 #183567 üzenetére
Atlagban 4 liter megtakaritas az rengeteg... Plug-in hibriddel talan elerheto, ha mindig toltod, de akkor azert erdemes az aram arat is beleszamolni.
Evi 20e km mar egy normalis futas, ott mar siman erdemes a sok varos mellett egy hibridbe beruhazni. Foleg az automata valto kenyelme miatt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183570 üzenetére
Az első darab USA import, lásd narancs "csipa" a fényszóró sarkában (szélességjelző). Alvázszám alapján tökéletesen leinformálható, de messziről jött autó lévén alaposabb átnézést igényelne. Illetve az óraállás lehet mérföld. Egyébként Hollandiában is elég gyakran rögzítik az óraállást, szintén jól ellenőrizhető (tellerrapport).
Múltkor erre az Amperára gondoltam [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen