-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Sziasztok,
Miután itt a szezon vége, így elkezdtem roadstereket nézegetni; arra spekulálok, hogy az ősz végére/télre piacon maradt gépek árai "alkuképesebbek".
Még nem döntöttem el, hogy pusztán hobbi (második) autó lenne, vagy egy mindennapi használatra megfelelőre lecserélném a mostani kocsimat.
Hobbinak a következőket néztem: Fiat Barchetta, Alfa Spider és BMW Z3.
Egyik szerelőm sem vállalna jó szívvel Alfát, így az most már csak akkor jöhet szóba, ha találok kifejezetten jó állapotút (kétséges). A Barchetta a "liebling", de utánajárva mára csak bontásra ítélt HGT Puntokból és Barchettákból lehet alkatrészt szerezni hozzá; ennek cserében (vagy inkább emiatt) olcsóbb.
A Z3 a titkos favorit, csak kissé ambivalens számomra: összességében nem a szívem csücske, de ez tűnik a legőszintébbnek; négy kerék, kormány, váltó...és pont. Még a ponyva is burkolatlan belülről (persze légkondi, elektromos csingilingik, stb. vannak) A formája pedig élőben tetszetős.
Erre a kategóriára a keret: max. 1,5M + kötelezők
Mindennapi használatra a következőket: MX-5 NC max. 2,5M + kötelezők
3M magasságától benéznek már a Z4-esek is, ami rettenetesen tetszik, de reálisan annak a 1,5-szeresétől kezdődnek a vállalható darabok, a legalábbis a hirdetések felhozatala alapján; nem próbálgattam/néztem utána, mivel ennyit nem szeretnék rászánni.
TL; DR
BMW Z3 vagy MX-5 NC, illetve mennyire alkalmas egy roadster a mindennapokban (elsősorban komfort és közlekedés); életvitel szempontjából a kocsi indifferens: gyerek nincs, bevásárlás egy, legfeljebb két szatyor, mindennapi cuccok egy laptop táska és ősztől tavaszig kabát...utazáskor, ha a kis vas nem elég, akkor másként is megoldható.
Nevermind...
-
aktív tag
g@bo
Passz, nem értek hozzá és nem követem; csak spekuláltam, hogy olyan időszakban, amit a hideg és a hó/eső/sár kombó dominál nehezebb eladni olyan kocsit, aminek a legfőbb vonzereje, hogy élvezetesen lehet vele menni, miközben nincs teteje...
Re. Barchetta - köszi a meglátásokat; végigolvasva a hozzászólásokat, akkor elvileg nem túl macerásan etethető alkatrésszel?
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Nordik #147564 üzenetére
Képes. Tartós 2-3k fordulaton 20-40km alatt normálisan fel kell, hogy töltse, egyéb fogyasztók függvényében.
Töltőre rakással kapcsolatban: praktikum kérdése. Ha 'lelkiismeretesen' csinálod, akkor nyerhetsz vele 1-2 évet (akár többet is... ). Ugyanakkor egy átlag akksi egy átlag user-nél simán elbír négy évet úgy, hogy rá sem néznek, a cseréje pedig 15-35k HUF. Ellenben egy átlag töltő 15k körül kezdődik (tudom, van olcsóbb, használt, házi, stb.), majd az akksit rendszeresen szereled ki és be (nehéz, koszos), viszed a lakásba (még mindig koszos) és ásod el 24-48 órára egy olyan zugba, ahol remélhetőleg senki nem rug bele vagy esik át rajta (fáj). Opcionálisan még lehet később összezongorázni a dátum, idő, stb. beállításokat a fedélzeti számítógépen.
Egyébként, ha van garázs, illetve lehet nélkülözni hétvégére a kocsit; vagy 'teleltetve' van a gép; vagy sok az indítás rövid utakkal tarkítva; vagy csak simán törödésből és elhivatottságból csinálnád...akkor simán.
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok,
Jelenleg egy 1.4 8V Grande Punto és egy Alfa Romeo GT 2.0 JTS áll az itthoni 'flottámban'; utóbbi mint hobbi/túra autó.
Viszont a GT nem minden esetben praktikus hosszútára, pl. menetkomfort, csomagtér (nekem egyedül qrva jó... ).
Elkezdtem alternatívában gondolkodni a 'dízel - pakolható - 4 fő' háromságban, és erre jutottam:
2.4 dízel 159 SW
Szopás lenne-e vagy sem? Ha igen, mekkora?
Ha a GT esetleg továbbra sem jön be túrázni, akkor dízel fronton talán inkább ebbe az irányba mozdulnék el, t.i. a praktikus kocsi, mint kategória nekem itt tűnik véget érni; sem SUV-ot, sem 'apabuszt' nem tudok elképzelni magam alá...
Köszi.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz focvis #163456 üzenetére
@focvis
És előre elnézést kérek az érintettektől, de a népesség 99%-nak szemében - ahol a maradék 1% az Alfások tábora - egy Alfa GT* nem villant nagyobbat egy Fiat Bravonál.
GT tulajként ezzel nem értek egyet...
Rengetegszer fordul elő, hogy odasétálnak, megnézik...benzinkúton, forgalomban, parkolóban, etc. Sasolják, hogy ez milyen madár.
Presztizsértéke val'sz'eg nincs, de legalábbis egy 15 éves BMW-nek több van, ugyanakkor nem tudják hova tenni.
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
válasz norbert1998 #163449 üzenetére
@focvis
Nem is vettem fel...
Egyébként jogos a felvetés a tapasztalatokról, hátha segít.
@norbert1998
+1 arra, hogy örülj, hogy van kocsid, járjál vele, és a fölöst pénzt költsd lányokra, bulira, élményekre azalatt a pár év alatt, amíg még tanulsz.
Konkrétan Alfá(k)ra kitérve: jelenleg nincs olyan Alfa szerelő, aki egyszerre elérhető és jó; illetve, amikor igen, akkor az messze van és puncsolsz. Most így áll a "piac". Rengeteg használt Alfát hoznak be, meg is veszik őket, aztán rájönnek, hogy nem ok nélkül jutnak hozzá olcsón. Ekkor jön a szerelő, aki a legjobb barátod lesz, amíg rá nem jössz, hogy ha már jóban akarsz lenni vele, akkor rentábilisebb lenne k*rvázni járnotok (ott legalább nem te sz@psz)...és végül úgy döntesz, inkább nézel valami rizsgombócot (japán/koreai), illetve bármi mást, amiről úgy hiszed majd, hogy jobb.
Hülye/értetlen szerelő lesz dögivel, de azért nem leszel hálás, és előbb-utóbb eljutsz egy rendes Alfáshoz...vagy még ideje előtt rizsgombóc.
Vagy dönthetsz úgy, mint én: kell az Alfa GT, és ennyike... Akkor viszont kinyitod a pénztárcád, és figyeled, ahogy az 1-1.2M-s kocsiból már második nekifutásból 2M-sat csináltál. Én most a motorkiborítással tarthatok 3M körül, és még nem vagyok kész; bár közben sok egyéb, nem szerkezeti dolgot is letudtam: újrabőrözés/bőrfelújítás, stb.
...és az ilyen jellegű "deák-akrobatikával" nem vagyok egyedül; ha átnézel a digó topikba, láthatod, ahogy 100-300k-s tételek pörögnek, ahogy beszélünk róla...és ez téged is utolér, ha tizenéves Alfákba akarod ölni az energiáidat; és típusfüggetlenül, mivel adott generációs modellek között sok technikai átfedés van, pl. a GT 1/3 156, 1/3 147 és 1/3 Bertone - ezen utóbbi miatt, ami alkatrész nem csereszabatos a többi modellel, az többszörös áron van, pl. új, nem gyári fényszóró 147/156 30k körül, GT 60k.
Egy jó GT 2-3M JMF, egy használható 1.5-2M; a kérdés csak az, hogy már készen veszed, vagy összerakatod magadnak.
Alternatívaként persze elég lehet csak folyamatosan lélegeztetőgépen tartani, ahogy a lehetőségeid engedik, de abból lesz az alábbi közmondásos élethelyzet.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Johnny_vT #163850 üzenetére
@Johnny_vT
Pár kontra kérdés...
Hány éves vagy?
Ki és miből fizeti majd?
Ki és miből tartja majd fent?
Ha sorrendben 18+, Te/saját és Te/saját a válasz, akkor nyúlj a lábad közé, és ha még megvannad a golyóid, akkor viselkedj is úgy...
Én imádom a családomat, de ne baxxa már meg az ég, hogy ilyen jellegű 'vitáim' (sic!) legyenek.
Amennyiben a fenti kérdésekre kevésbé letisztult válaszok adódnak, akkor vagy tegyél meg mindent azért, hogy ne úgy legyen, vagy ne picsogj.
No offense & peace.
Nevermind...
-
aktív tag
Megtennétek, hogy a linkelt hirdetést lemeózátok nekem?
Nevermind...
-
aktív tag
Ladies & Gents...
Édesanyám kinézte az új autóját...pampararam...[dobpergés]: Renault Captur
Nagyon tetszik neki...és egyéb szempont nincs.
Mi lehet / érdemes tudni róla?
Szigorúan benzines model jönne szóba; az éves futás nem hiszem, hogy meglesz 10k km, az is jellemzően 10-20km-es etapokban. A Micra-jában 12 év alatt gyűlt össze 107k, és azzal még ingázott dolgozni...
A menetdinamika (0.9 vs 1.2 TCE) összeségében teljesen mindegy, viszont jó ha minél több gizmó van (val'sz'eg nem kellenek majd, de legyenek...), főleg BT kihangosító.
Az EDC váltó milyen; francia DSG?
Hogy szalonból jön, vagy használtan - igazából mindegy, ha legalább '17-es FL utáni; én javasoltam a használtat, még a nyári Euro átállás előttről.
Köszi előre is.
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok,
Az ünnepek alatt eladtuk édeanyám Micra-ját...
Időközben kiderült, hogy végülis fogalma sincs milyen gépet szeretne cserének.
Átnéztünk mindent a kompakt kategóriában, ami tetszett neki (Captur, Juke, tökömtudjamimég...). Most abban maradt önmagával, hogy jó lesz neki egy Fabia/Rapid (?), oszt kész...ami természetesen azt jelenti, hogy már unja az egészet, de apámnak volt egy 100hp Fabia-ja anno tizensokéve, és ha egyszer jó volt a háznál, akkor jó lesz másodszor is.
Mit tudnátok ajánlani 4 max 5 millióig, akár pár éves használtban is?
Én azt mondtam neki, hogy 3-4 éves Kia Ceed kombi, mint pl. a linkelt; nem referencia, csak a legelső volt a listán keresés után.
Köszi!
Nevermind...
-
aktív tag
Édesanyám végre megállapodott abban, hogy milyen autót is szeretne...szerintem meg fél év alatt eljutottunk a nyílvánvaló opcióhoz. Na, nem egy autófanatikus Ő...
SX4 S-Cross GL+ 6AT
Egyébként a mindenapokra egy Ignis bőven elég lenne, de ugye na...és abból különben sincs AT.
Esetleg GLX, de szerintem ott csak a radaros vészfék joker, de neten ambivalens vélemények vannak a Suzuki megoldásáról - erről valakinek személyes vélemény?
Automata váltóból 'nem engedek', mivel mellette utazva párszor nekem úgy tűnt, hogy a manuális mára inkább felesleges figyelemelterelés számára, hiába hangoztatja, hogy inkább ne pofázzak bele, mert ő anno Wartburgon és Zsigulin kezdte...
Motorikusan elég lehet-e az 1.0T?
100/99 alkalommal városban/agglomerációban használja (torna, yoga, bevásárlás, rohangálás, színház/mozi és ilyesmik), évi kb. 10e km. Időnként autópálya/vidék (Miskolc, Szeged, Palics, Bécs, stb.), talán 2e km a 10-ből.
-20 foktól +35-ig indít-beköt-indul, nagyjából pont nem érdekli a kocsi, azon túl, hogy legyen tiszta és szép.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Doki16, tboy93, CactuS, rbalint88
Köszi szépen az eddigieket.
Amit még megjegyeznék: az újraeladás, értéktartás nem feltétlenül szempont. Nálunk 25 éve már-már családi hagyomány, hogy az autót totálkárosra törjük és fizet a biztosító (főleg), vagy megmarad kulcsos kocsinak (kevésbé)...
Édesanyám Micra-ja az, ami 'űdítő' kivételként piacra került, mert 12 év után már cserélni akart...
Illetve volt egy Opel a családban 2000. környékén, ami magától kiégett. Azt nem fizette senki.
Viccet félretéve: ez a kocsi is marad, amíg megy (remélhetőleg legalább 10 év) vagy túl nyűgössé nem válik. Mondjuk ennek fényében az 1.4-esnek még értelme is lenne.
Ami még zavar, hogy szeretném 16-os kerekekkel, ballonosabb gumikkal, de szerintem elhajtanak.
@rbalint88
Nem minden E6(d) motor részecskeszűrős már?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Update a #176085-höz...
Ma délelőtt megrendeltük a Suzuki-t...
SX4 S-Cross GL+ 6AT 1.4T
Készleten lévő lett választva, így 'selyemezüst' lesz; szerintem fehér lett volna az ideális, de abból metálfényezéssel nem volt készleten, ahogy az édesanyámnak tetsző bordós-pirosas színből egyáltalán nem. Legalább kevesebbet kell mosni...
Az elmúlt félévnyi vergődés már túl sok volt, így mondtam, hogy gyártásból nem veszünk, főleg nem a nyári csökkentett üzemmód alatt; így is 3-5 hetet mondtak az átadásra. Ráadásul még egy teljesértékű pótkereket sem tesznek bele pluszban, ha készletről jön, ha gyártásból, mert nem a felszereltség része. Mondom: értem én, akkor tedd bele máshonnan (készletről, tk-s kocsiból...vagy lopjon egyet, bánom is én) mer' látom, hogy ott a helye a csomagtér alatt, és kifizetem. Mire ő: olyan nem van; ami nincs a listán, az nem is létezik.
Egyébként pofás kocsi, csak meglehetősen műanyag, de nem rosszabb mint pl. egy Focus.
Édesanyám cuki volt: álldogál mellette, nézegeti, beszáll, kiszáll, majd kissé bizonytalanul megszólal: ez olyan nagy, azt hittem kisebb lesz.
Mindenesetre előre jelezte, hogy haza ő bizony nem hozza, mivel nagy is meg automata is; egy kicsit ismerkedik vele majd a 'pilisi hágokon', és utána bemegy a forgalomba.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a meglátásokat és tanácsokat.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz diegho #176615 üzenetére
1st gen 1.4 Ceed nálunk is szétgurította a vezérlést anno, 2007. évi 0km-es vásárlás.
140e km lehetett benne...2014. tvaszán kezdte: előszőr csak finoman vibrált, majd rángatott 2-3e rpm között, folyamatos haladásnál. Többször voltunk vele márkaszervizben, nem tudtak rájönni; de később a szervizlátogatások miatt volt szerencsénk.
Majd augusztusban Erdélyből hazafelé elkezdett leállni alapjáraton hagyva, illetve később már váltáskor is a kuplung kinyomásakor; a Királyhágóra vicces volt feljutni, ahogy mentünk keresztül, egyes-kettes között váltogatva a teherkocsik, buszok küszködő kapaszkodása miatt. Egyébként rendben ment országúton, pályán.
Hazaértünk, másnap mentek be vele a városba; lámpánál álláskor zöldre indítva majd gázt adva egyszer csak csörömpölt egy qrva nagyot a kocsi és paff...se kép, se hang.
A garancia akkor egy hónapja már lejárt, de a megelőző sikertelen szervizlátogatásokat felemlegetve az importőr méltányossági keretek között saját költségére javítatta. 1,5 hónap volt, illetve a munkalap szerint 1.2M JMF; szelepek, hengerfej, dugattyúk, stb.
Megérte, mert rögötn utána, októberben kiflibe törték.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz rbalint88 #177338 üzenetére
...akkor bussoval kell venni, nincs mese
Önmagában lehet, hogy tartós a ketyegője a V6-nak, de az állapoton potenciálisan megfogható költség könnyen elmehet a karbantartáson, pl. vezérléscserekor a motor kijön, mert nincs hely a motortérben szerelni; és az nem egy Deák...
Ha esetleg túlkuvikolom, akkor sry, egyelőre csak vadászom a leendő V6 GTV-t a GT helyére...és ismerkedem a következményekkel...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
-
aktív tag
válasz tboldi #177779 üzenetére
@tboldi
Hétvégén láttam egyet közelről: sógornő rokonai jöttek le vele, hogy a hétvégén körbebringázzák a Balatont. Kívülről nem volt rossz, bár kicsit kilógott a nyaraló előtti autós tornasorból...
Ugyanakkor kemény diszkrepenciák vannak fejben: én vasárnap találkoztám a párral; a férfin Nagy-Mo csatos hasitasi, a pólóján valami Trianonos sohanemfeljetünk/sohanemengedünk felirat.
Akkor miért Dacia?!
PS: Tudom, az ár miatt...sajnos az elvek olyan dolgok, hogy néha sokba kerül(nének).
Nevermind...
-
aktív tag
válasz venom8888 #177815 üzenetére
@venom8888
Egy roadster vagy hothatch
MX-5, Z3, Focus ST, Abarth Punto, illetve ha nagyon bevállalós vagy, akkor Mazda 3 MPS
2,5-ből:
- Mazda MX5-ből találhatsz nagyon fullos NB-t, vagy hunyorítós NC-t.
- BMW Z3-ból jó állapot/hunyorítás határán álló sorhatot
- Ford, Fiat (Abarth), MPS ennyiből kicentizős mutatványEgyébként amit nem költesz el a kettőfélből a vételárra és a papírmunkára, azt úgyis ráborítod karbantartásra (meg még egy kicsit...).
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Ki mit tud a kétezres évek beli Nissan Maxima QX 3.0 V6 AT-ről?
Érdemes belemenni vagy szopóroller?
A mo-i kínálat összesen talán 4-5db autó, 200-280e km között; a Lajtától nyugatra vannak 130-160e futással, a magyar árakkal pariban.
Amit eddig ki tudtam deríteni:
- a gyújtótraffók megfáradnak, de gondolom ez 200e km-s futásra már jó eséllyel kijött
- az olaj- és hűtőtömitések elengedhetnek
- generátor elgyengül
- általában a kontrol-szondák (+cat) elgyengülnekMondjuk a fentiekben sok nóvum nincs más gépekhez képest, a traffók kivételével.
Köszi.
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Köszi szépen, segített.
Egyébként a leírásod alapján eszembe jutott, hogy talán Alfáéktól kérték kölcsön egy gyors puskázásra a JTS receptjét, csak a GDI-nel még nem akarták megkavarni...
Ha gázüzeműre átalakítva hajtották, az pozitívan befolyásolhatta az üzemet az általad részletezettek fényében?
T.i. a mo-i kínálatban a lent linkelt az egyetlen, amit megnéznék; Tolnába megyek a közeljövőben, onnan meg egy ugrás Pécs...
Nissan Maxima QX 3.0 V6 SE P4 Leder
Két dolog nem tetszik: manuális váltó és gázosítás; bár van ennek pozitív oldala is: a váltó jó eséllyel nem xarja össze magát, illetve lehet 'occsóér' autózni vele, cserében duplán kényelmetlen: nem álhatok be a mélygarázsokba (és sűrített vizsga?), emellett egy unalmas cirkálót már nem terelgetnék manuálisan.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz MunezXBK #178819 üzenetére
@MunezXBK
Passz, érdemben semmit nem tudok a gázos életmódról.
Amit igen, azt mind a TC valami-doki rovatából szedtem össze; legutóbb egy 1.8 Tbi Alfa 159-et dobtak fel, mire kifejtette, hogy mindent is lehet gázosítani - ezt az oldalát értem is, azt viszont nem, hogy 'balling on a budget' jelleggel miért vesz v'ki megfújt benzines Alfát.
PS: még annyit tudok, hogy Bécs felől az M1-esen az első kúton lehet LPG-t (?) tankolni...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz gergo5991 #178820 üzenetére
@gergo5991
ITT el tudod olvasni a háttértörténetét, illetve annak a gondolatsornak a kiváltóokát.
Dióhélyban: van egy Alfa GT-m, a múlt hétvégén összevesztünk, és keresek valami második (harmadik...) hétvégi/pimpelős autót a helyére.
Egyébként ár/év arányban tényleg vannak jobb vételek is, de valahogy elkezdtem belelátni némi 'minimal-sleeper' potenciált...és az Alfánál csak tartósabb, de legalábbis stresszmentesebb lehet...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #178844 üzenetére
Csak az automobile-t porgettem at gyorsan: 3-5e Euro-ert vannak 130-160e km-rel.
Amit ebbol meg hunyoritani lehet behozatalnal az annyi, hogy export label alatt hozom el.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #178798 üzenetére
#178798
A fenti hozzászólásban Nissan Maxima után érdeklődtem, de közebn felfedeztem a Hyundai Sonata-t is.
Ugyanakkora mid-size sedan, viszont egy fokkal korszerűbb.
A HaHu-t böngészve két dolog tűnt fel:
1) csak dízel van
2) a hirdetési árak meglepően alacsonyak, még a hirdetés szerinti relatív kevesett futott példányoknál is
Hyundai Sonata V (NF) 2.0 CRDi 16V (140 Hp) Specs
A KIA/Hyundai 2.0 dízelről tudtok valami közelebbit?
Esetleg magáról a típusról?
Köszi előre is.
Nevermind...
-
aktív tag
Nissan Note 1st Gen
1.4 vagy 1.6 benzin
Van bármi érdemleges, amit illik tudni róla?
Édesanyámnak volt 2005. 1.2 benzin Micra-ja, és az hibamentes volt 12 évnyi 2x20km-es városba ingázással, 110e km-en át; két vis maior esettől eltekintve: csomagtérajtó mikrokapcsolója és a hátsó lambdaszonda.
Benzin, rendes lánc, szögegyszerű mechanika.
Ha jól veszem ki, akkor a Note kvázi ugyanaz a technika, csak a body más.
Köszi.
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Köszi.
A szegényember Jazz-e.
Nem baj...ha szóba kerül, majd azt mondom, hogy 'hipster understatement'.
@rbalint88
lehet, hogy jó autó, de az se jutna magamtól eszembe, hogy venni kellene
Anno nekem sem, de három évnyi 'alfázás' során elsorvadtak az autózásra nyitott szívcsakráim, és ez eddig számomra is ismeretlen utakat nyitott meg a jellemfejlődésre...
a beltere slaggal tisztíthatónak tűnik, igazán magas minőségű műanyagokból készült
Helyes...mivel a félnapos kozmetikázásokra is ráuntam.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
1st Gen Nissan Leaf 24kWh
70e km
8/12 'pácika'
Igyekeztem kiszámolni, hogy mi a várható range; nekem 'puruttya' matekkal kb. 60%-os akkupakk jött ki, ami avg 70km range (ergo PNR 35,001km) folyamatos haladással, hűtés/fűtés nélkül...és főleg ECO balfaxkodás nélkül; direkt mindent lefelé kerekítettem, hogy legfeljebb pozitívan csalódhassak...
Disc: akik már eggyé váltak az Univerzummal, azok biztos kivitorláznak ebből 100km felett is, de na...
Szerintetek mi lehet a 'reális' értéke, minden faölelgetési kényszer nélkül?
A háttér dióhéjban: szóltak, hogy lenne egy és 2,5M-be számolnák; ez a jelen piaci árakat tekintve jó is lenne, de szerintem az egyéb mostani, illetve közeljövőre beharangozott EV-ket tekintve ez a model egy zsákutca, így hiába lenne jó bevásárolni, iskolajáratra, rohangálni, a faluban 1-2km-et csattogni, stb., még a pozitívumokat összegezve egy 3 éves időtávra (adó, parkolás, nix karbantartás, stb.) sem tudom 'igazolni' a dolgot havi 500-600km-re; egyelőre annyit mondtam nekik, hogy én is számolok...és nem jutottam elég közel a fent említett számhoz.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Doki16 #180301 üzenetére
Ha elég nektek a range, akkor tekints rá úgy, mint egy lelkiismeret furdalás nélkül üthető-vágható autóra. + Tudd otthon tölteni, garázs se ártana neki.
...és...
Az a baj, hogy ennek is elég gyorsan avul az akkumulátora és gyakorlatilag 2-3 év múlva szerintem már eladhatatlan lesz.
1) Az itthoni töltés megoldható, de csak 16A-ről; nem építettnék ki neki külön csatlakozást.
2) Ütés-vágás és eladhatalanság, ez a kettő jelen esetben kéz-a-kézben járna; ugyanis pont azért tartom zsákutcának, mivel senkinek nem fogom tudni lepasszolni majd degradálódott akkupakkal, viszont akkor már nincs is értelme kímélni; emellett akkor már hagynám, hogy rohangáljanak vele a többiek is, ami ugye erősíti az entrópiát... Az akkupakk cseréjétől, mint alternatívától eltekintek.
Kicsit továbbfűzve a matekot...
Ugyanakkor a fentiből fakad, hogy az árát a tervezett 36 hónap alatt 0-ra kéne írnom (ami ebben a formában távolról sem pontos, hisz akkor még működni fog), ami a felajánlási 2.5M-val számolva cca. 70e per hó; a vélelmezett havi 600km-re vetítve a töltés 4e Ft (12kW felfele kerekítve itt is és a továbbiakban is), ugyanez 7l/100km fogyasztással 17e Ft, illetve ehhez még hozzáadva a járulékos ktg-eket per hó (adó, tervezhető karbantartás, parkolás): összesen 24e Ft, a különbözet 20e Ft. A havi 20 ezerhez 1:1-ben egy cca. 800e Ft-os ár kéne, hogy társuljon; de nem lesz ócskavas a harmadik év végére, stb., így legyen 1,5M (a végén 11 éves lenne, cca. 94e km-rel, de legyen kereken 100e). A már egyként inflált 1,5M-hez képest a 2,5M meglehetősen rossz helyettesítési rátával bír...és szerintem maga az inherent logic nem sokat változna akkor sem, ha 10l/100km-es belsőégésű fogyasztással, vagy 4-5 (esetleg 6?) évvel számolnék; utóbbi esetben legfeljebb annyiban, hogy annak az időtávnak a végén tényleg csak egy elfuserált matchboxnak lenne jó: praktikus értéke nulla, szubjektíven pedig nem sokan 'vágynak' majd egy Leaf-re puzstán a birtoklási vágyból...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Doki16 #180315 üzenetére
@Doki16 & focvis
Köszi szépen. Alszom még rá párat hétfőig.
Re. fun factor - ez az egyetlen szempont, amiért egyáltalán gondolkodom rajta...
Ja, és az Almera-t nem becsmérelni! Tegnap este hazahoztam vele öt láda virágot és 200 liter virágföldet. A mulcs már nem fért be, azért majd holnap vagy szombat reggel elugrom; hétvégén jó idő lesz, kimegyünk rendbeszedni a családi mauzóleumot.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #180346 üzenetére
Re. Leaf
Megköszönve a lehetőséget mondtam nekik, hogy nem.
Az ár/érték arány ugye az első perctől nem adta ki nekem, önmagában pedig nem igazán hoz/hozott lázba a 'drótos petróleum' életérzés.
De igazából két motívum dominált, és mindkettő pszichés:
1) A tudat, hogy véges élettartammal bír a vas (?), amit még nyomatékosít is a kijelző; valahogy nem nagyon tudtam elvonatkoztatni az In Time mozifilm alapkonceciójától...
Tudom, hogy valahol minden műszaki cikk véges, de másként kényelmetlen/körülményes egy döglödő belsőégésű motor, mint egy leélt akksipakk, pl. egy benzines, ahol végnapok ténye megmutatkozik a nyálkás hűtőfolyadékban, a foltos blokkon és a keresztülégett katalizátor miatt benzinszagú kipufogóban, még mindig elmegy annyit, mint új korában...
2) A kényszer, hogy folyton toppon legyek a töltöttség állapota felől; túl sok tervezést és alkalmazkodást igényelne. A 'reggel-este megyek, éjszaka töltöm' felálláshoz én túlságosan rendszertelenül autózom.
Azért 70-80km rengeteg, ha csak elugrom a boltba, de nem sok, ha este beugrom a városba és már előtte megyek napközben. Persze vannak a nyilvános töltők...már ha ott éppen van, ahova megyek...és éppen szabad.
Lehet, hogy én még nem nőttem fel ehhez fejben...nekem még a mobilom is úgy és ott van töltve, amikor/ahol rámjön.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Doki16 #180493 üzenetére
KIA OPTIMA 2.0 PHEV
Ezt nézegettem...
...de akkor megint jön az elvi/mentális gimnasztika: ha ennyit rászánnék, akkor egyszerűbb car allowance helyett rögtön kigründolni egy céges TáDé Golf kombit, és utána leszarni mindent (kivéve foreign travel policy idevágó papírmunkáját); ugyanakkor a permanent home office vs company car felállás nekem fix egyes...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Kérhetnék véleményt?
Főleg a hirdetésről, de akár a típusról is...
Ha a 'tip-top, nem mindenáron eladó' autónak ki van véve az első vonószem takarója (elhagyták?), akkor jogosan feltételezhetem, hogy nem volt mindenhol, mindenkor minden tip-top...de legalábbis arra xartak, hogy visszapattintsák...de azért tip-top?
PS: méterben a legjobb a HaHu-n, de messze van...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz alázógyík #187720 üzenetére
@alázógyík
Technikailag Signum alapokon áll, de azt hiszem, az a tengelytávtól, illetve a csingilingitől eltekintve 'csak' egy kombi Vectra, igen.
Sz'al digósított GM.
@Mauzes
Teljesen jogos, a 1) friss rendszám, 2) áprilisi vizsga, 3) említett áprilisi szerviz motívumokból kiindulva erősen 'magánimportnak' tűnik. Hmm, lehet, hogy áprilisi a regisztrációja is? és igen, a 'utóda, ami a garázsban áll' is csak egy neppertétel lehet...de nem vagyok én rasszista: ha elmondja, hogy lábon jött vele Milánóból / Svájcból / stb., és ennyikeh...na, az nekem elég; ugyanakkor a hirdetés mást sugall...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
Nem nagyon...én is töltöttem fel oda kocsit anno, illetve keresgéltem is ott.
1) Nincs benne a köztudatban, így belesüllyedt no content -> no traffic ==> no traffic -> no content spirálba
2) A 'rating' fasság, mivel sima boolean flag-en alapszik: eladó ismert -> Y/N, dokumentáció van > Y/N, stb. Nincs kvalitatív értékelés (márpedig az átlagnak erre lenne szüksége), hisz' ilyen formában nem is lehet; illetve lehetne, de az hatalmas támadási felület lenne az oldalnak.
3) A hirdetés-feladás feleslegesen körülményes, cserében a value-add a fentiek miatt minimális; ráadásul a körülményessége a tipikus hirdetési hozzáállás miatt (lövök pár képet telóval, meg odalökök 3-4 klisé mondatot leírásnak) könnyen eltántorítja az átlagos privát hirdetőt, a céges pedig csak annyit néz, hogy melyik felületen van megfelelő penetration, reach -> return.
4) A marketing kimerült a 'szóbeszédben' és az 'önfasz-szopkodásban', és ha azt vesszük, hogy Totalcar is mennyire a középszerűség fele fordult, úgy talán a jellemző látogató közönség sem a legszerencsésebb táptalaj erre.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Doki16 #188073 üzenetére
Egy pillanatig sem ellened.
Pontosan ahogy megfogalmaztad: nem lehet hagyományos értelemben vett fogyasztást nézni, ugyanakkor az objektív képhez kell a teljesség és a közös nevezőre hozás: hogy az l/100km vagy kWh vagy McNuggets kCal, illetve ezekenek a forintosítása, az teljesen mindegy. Ahogy utána írtad is...
Onnantól meg user-case: pl. én valószínűleg csak falun belül a boltig, illetve az 5km-re lévő Tesco/Auchan kombóig használnám zero módban, és örülnék neki; azon túl viszont pont lexarnám, mivel már egy bp-i körre is kevés lenne a range, akkor meg nekem már egymindegy miként oldja meg a gép, ahogy a köztes a töltőre akasztás is végkép hidegen hagyna...kivéve ha a töltős parkolóhely közelebb van a bejárathoz...
Igazából ez lenne a lényeg: van pár objektív kulcsmotívum, onnantól kezdeve viszont már a szubjektív motívumok dominálnak.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Manjaro Linux
- EA Sports WRC '23
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI műholdas TV
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen