Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dugo_

    veterán

    válasz #41133696 #41112 üzenetére

    Egyáltalán nem létezik elállás személyes vásárlás esetén. A nagyobb elektronikai áruházak általában visszaveszik 3 napon belül a terméket, de törvényileg erre semmi sem kötelezi őket.
    Internetes vásárlás esetén a korábbi 8 nap lett meghosszabbítva 14-re EU-s jogszabályváltozás keretében.

    Erre az iponos vásárlásra 14 nap elállás él, mivel interneten lett leadva a rendelés, onnantól nem számít, hogy postán vagy a fizikai üzletükben lett átvéve a termék.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #41133696 #41112 üzenetére

    Az a baj, hogy az emberekben nagyon homályos kép él a határidők kapcsán és aztán a fals infókat adják tovább (én nem győzöm topikgazdaként irtani a topikomból a jótállás/szavatosság körüli téves infókat).

    3 nap: Ez a jótállás első három napja, amikor a kereskedő nem ajánlhatja fel a kijavítást hibás teljesítés (gyk: nem a fogyasztó hibájából meghibásodott termék) esetén. Mindenképpen cserére vagy pénzvisszafizetésre jogosult a fogyasztó (ebben a sorrendben).

    8 nap: Ez volt régen a 14 nap. Ezt így már el is lehet felejteni.

    14 nap: Ez az elállási jog határideje minden olyan vásárlásnál, mely távollévő felek között jön létre. Nem csak webes, de telefonos vagy postai levél útján leadott megrendelésre is érvényes. Ez független attól, hogy a fogyasztó személyesen veszi-e át a terméket. A kereskedő biztosíthat hosszabb elállási időt is, de a 14 nap a törvényi minimum.

    Személyes vásárlás: Erre nincs elállási jog, személyes vásárlásnak az számít, amikor besétálsz a boltba és helyben adod le a rendelést. Viszont a 3 napos csere itt is érvényes, de csak hibás teljesítés (gyk: nem a fogyasztó hibájából meghibásodott termék) esetén.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák