-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz BRIKLY #55598 üzenetére
Eszembe jutott egy megoldás: sachs saxonette
Volt egy ilyen nálunk, nagyon finom szerkezet, rendesen meg van csinálva, nagyon finoman jár. Igaz erősebb mint 300w de 25kmh a vége, és erről szemre elhiszik, hogy csak benzinbringa. Két hátránya van. A karbija olyan mint egy ördöglakat, el van bonyolítva, és csak ebay-ről tudtam hozzá alkatrészt rendelni.
Fényévekre van a kínai dongó motoroktól.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
BRIKLY
veterán
Ez tetszik,csak kár,hogy szinte beszerezhetetlen.Ami van az meg 90k..
(#55602) huszi.gyb: Jó,jó,de ha már lenne jogsim,akkor jó nekem az a vacak suzuki is,ha sikerül beindítani. (szárad még a gyújtása,na meg nem is sietek vele,mert ha beindul,tuti kipróbálnám,az meg sokba kerülhet..)
Sebesség meg mint mondtam,nem izgat,ha megy 25-öt,nekem az is elég.A biciklimmel annyit is képtelenség tartani hosszabb távon..Nincsenek nagy igényeim,higgyétek el. Ha ezzel a roncs halmazzal le tudtam tekerni kb 15.000km-t néhány év alatt,akkor gondolhatjátok...
Azt hiszem el is kezdek utána járni,hol kéne elkezdeni a jogosítványt. B-s jogsival még ugye lehet kismotort vezetni?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz BRIKLY #55604 üzenetére
Bármilyen rendes jogsi jó SMKP-ra.
Egyébként hidd el, nem lesz elég az a 25km/ó. Ha egy ideig elkaristolsz ennyivel, tuti, hogy vágyni fogsz a gyorsabbra. Ezt senkinek sem sikerült eddig tartani.
Én is így voltam vele, bár én itt nagyfaluban. Mikor kajtattam robogó után, akkor úgy voltam vele, elég nekem a 45km/ó. Nem telt bele talán 3 hét és már azon gondolkodtam, hogy kéne beletenni valami tartalékot, mert lámpánál ledudáltak, ha a sor elején a lámpánál komótosan gyorsultam és feltartottam a forgalmat.Hidd el nekem, kevés lesz az a 25km/ó.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
BRIKLY
veterán
válasz mumtaz #55605 üzenetére
Tudom miről beszélsz, a rometnek is téptem a fülét időnként,de már annyira elegem van a tekerésből,és úgy kivan a térdem,hogy megelégednek ennyivel is,ha olcsón megúsznám,és nem kellene félnem,hogy mikor kapnak el.. Ha már meglesz a jogsi,akkor nyilván nem olyan járgány akarok ami csak ennyit megy.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Valaki nem viszi el a kis barátomat 80-ért? Sürgős lenne...
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #55608 üzenetére
Lebuktam! Ennyiért amúgy még vissza is vennéd, mi?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Van egy gilera nexus 300 robeszom (2011. gyártás). MA mentem vele elég sokat és az utolsó címemről indulva a kulcsot elfordítottam és se kép - se hang. A kijelzőn megjelent egy U20 és utána 1.1 felirat, majd az is eltűnt. A biztosítékok rendben vannak. Esetleg akssi szállhatott el?
Sajnos nem tudok normális robogó/motor szerelőt pesten és a neten a hibakódot sem tudtam beazonosítani.
Remélem Ti tudtok segíteni.Előre is köszönöm!
-
kcsa
veterán
válasz qpakcovboy #55610 üzenetére
Hibakódot nem villog ki valami leddel? Csak a felirat van?
-
Pete55555
addikt
válasz Something_ #55614 üzenetére
Azonnal vegye meg !!!
80 Ft-ot a hülyének is megér !!...Szeretem leracsniztatni...
-
30z.Samu
félisten
Nem jön semmi és kis barátom sem megy sehova. Csak a reakcióra voltam kíváncsi, meg amúgy is rég írtam.
Sic Parvis Magna
-
Something_
őstag
Milyen viccesek ezek a kis robogosok
-
denorbi
tag
Tiszteletem!
Segítséget kérnék tőletek!
Fiam Yamaha Jog R cs50 robogójával nem boldogulunk.
Tavaly olyanokat csinált, hogy egyes indításkor annyira felpörgött a motor mintha maximumra húztuk volna a gázkart és a kerék és forgott, mint a meszes, de idővel beállt az alapjárat. Volt, hogy rendesen indult és nem pörgött fel túlzottan a motor.
Az idei első indításkor rendesen elsőre indult és szépen pörgött.
Azóta annyit változott, hogy az alapjárat egyre kisebb lett és a motor le is állt. Alapjárati csavaron állítottam, ideiglenesen jó lett az alapjárat, de gázadásra úgy felpörög, hogy nem is áll vissza az alapjárat (mintha beragadna a gáz bovden ! A karburátort szétszedtük kitisztítottuk kimostuk, (eléggé tiszta volt).A kitakarítás után a hiba nem múlt el. Nem indul csak kis gázadásra. Minimális üzemanyag állító csavaron emelem az alapjáratot, ami jó is , de gázadásra újra felpörög a motor és abba sem hagyja. A gázkar úgy tűnik, mintha visszaállna az alaphelyzetbe. Az automata szívatón csak Ohmot tudtam mérni. Állítási lehetőség nincs az automata szívatón így azon nem tudtam csinálni semmit. Mivel eléggé szét kell szedni a gépet, hogy hozzáférjünk, a karburátorhoz jó lenne, ha nem kéne kísérletezve szétszedni többször.
Ezért kérlek titeket, hogy mondjatok, vélemény mi lehet a hiba oka? Ti mire gondoltok?
Mit nézzek még stb?
Köszönöm a tanácsokat. -
huszi.gyb
senior tag
-
dzso22
senior tag
válasz huszi.gyb #55621 üzenetére
Így van.Első körben szívócsonk. A szivatót pedig akkura kell kötni polaritás mindegy. Ha kis idő elteltével lassan lezár és akkuról levéve pedig visszanyit akkor jól működik. Szimeringeket is át kéne nézni. Onnan tudni általában hogy rosz ha olajos "taknyos"
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #55591 üzenetére
Bazz. Ezt a hozzászólásodat nem is vettem észre. Elnézést kérek.
Én gyanakszom a szívatóra. Lehet, hogy nem zár le teljesen és ezért kap sok üzemanyagot. Mellesleg hidegen kell neki pár rúgás, de néha csak 1-2, mire beindul. Ilyenkor egyébként darál és okádja a füstöt, ha odahúzok neki.
Mellesleg elég sokat eszik benyából. Olajból is, de ez betudható annak, hogy állítottam az olajszivattyún a bejáratás miatt, hogy kicsit több olajat kapjon.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
qpakcovboy
őstag
válasz qpakcovboy #55610 üzenetére
Ma vettem bele egy akkumulátort, hátha... És szerencsére ez volt a baja. Csak azt találom furcsának, hogy mentem vele egész nap, majd egyik pillanatról a másikra annyi fesz sem maradt benne, hogy a gyújtást kijelezze....
Na mind1 az új akun van teszt gomb, ezért ezzel nem lesz most egy darabig probléma.Jahh és a könyvében sincs semmi a hibakódokról....
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz qpakcovboy #55626 üzenetére
Töltésed az rendben van? Nehogy az új akksival is úgy járj...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz qpakcovboy #55628 üzenetére
Nem igazán, alapjáraton az elég sok.
Emelt fordulaton kell lennie 14V körül.Teszt gombot meg felejtsd el, multiméter kell
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #55625 üzenetére
Erre mondották már, hogy Peugeot-nál megesik. Mármint ok, hogy elromlanak minden típuson, de ezeknél és néhány más típusnál ki tud kopni és hivatalosan csere, ám a trükk az, hogy állítható a "tű" magassága egy bizonyos mértékig, mivel menetes, csak gyárilag be van ragasztva. Lehetséges egyébként az is - és nem is tartom elképzelhetetlennek -, hogy ez a Motoforce karbi azon a részen annyira pontatlanul van legyártva, hogy esetleg a szívató része magasabb és hiába tolódik ki a szívató, nem tud teljesen lezárni.
Asszem, holnap meglesem a lehetőségeket.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #55630 üzenetére
Igaz ezt el is felejtettem
Sokféle szivató van. Olyan is előfordult már hogy 2 azonos szívatónál csak az egyiken lehetett "trükközni"
Próbáld meg esetleg mellőzni a szívatót. Kiveszed és ledugózod a helyét.
Úgy biztosan kiderül hogy a szívató szivat vagy nem szivat[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
huszi.gyb
senior tag
Mai égéstérben volt szó arról, hogy 50-es közel gyári robogóval 24 órás versenyt tolnának, olcsó pénzből... Azért az hatalmas poén lehet...
www.dongosofor.hu
-
petata
őstag
Sziasztok!
Amatőr kérdés következik. Mióta megvettem a Sendát, ezért-azért folyton a szerelőmhöz járok, legutóbb olajfolyás miatt (tegnap hoztam el). Rakott bele egy új szimering szettet, és mondta, hogy egy olyan 20km-ig ne pörgessem 6000 fölé a motort. Mondom oké, ma megtettem kb. 15-20km-t, mikor kiértem városon kívülre. Gondoltam én, megvolt nagyjából, nem akadályozom a forgalmat (mivel 6.-ban 50-nél forog 6000-et), és húztam neki olyan 8-9000-ig, bár nem emlékszem pontosan. Ekkor egyszer csak "kilőtte" magát a blokk, leállt a motor, és elkezdett csúszkálni az úton. Stabilizáltam, örültem, hogy egyben maradtam, erre beindult magától és mehettem vele tovább, mire újra ugyanezt csinálta. Hazavánszorogtam vele, amit végig valami susogó hang kísért, mostmár indítani is nehéz, de egyszer próbáltam csak, nem akartam tovább feszíteni a húrt. Felhívtam a szerelőt, aki már tiszta ideg, annyiszor van nála ez a motor, szombaton vihetem hozzá.
Kérdés: Valami más lehetett, vagy ezt most nagyon elb@sztam és súlyos következményei lesznek (esetleg ki is nyírtam a blokkot?)? Ha igen, mire tippelnétek?
Bárcsak értenék hozzá, de így teljesen felidegel ez a gépezet.
I didn't poison your dinner. I wouldn't do that to food.
-
dzso22
senior tag
válasz petata #55634 üzenetére
Az a helyzet hogyha rossz a szimering akkor gyakorlatilag a csapágynak megszűnik a kenése.
Ezt nem te rontottad el. Egyszerűen a hibás szimeringek már megölték a főtengelycsapágyakat.
Szét kell húzni a blokkot ,cserélni a két csapágyat,és ellenőrizni a főtengelyt nem e kapott egy maflást.
Ha majd lesznek cserélve a csapágyak c4-est rakass bele.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
petata
őstag
válasz dzso22 #55635 üzenetére
Lehet hülyeséget mondok, de valami szettet vett (bár lehet csak szimering szett volt, azt tudom, hogy az anyagár 9000Ft volt). Szóval, nem tudom a csapágyakat cserélte-e, mert ő is szóba hozta már. Köszi a segítséget, részben megnyugodtam, részben nem.
I didn't poison your dinner. I wouldn't do that to food.
-
dzso22
senior tag
válasz petata #55636 üzenetére
Hát ha csapágyakat is cserélt akkor te vagy a ludas
túl hamar lett megpörgetve.
Újként még túl szoros. Magas fordulattól túlmelegszik kitágul és megszorul.
De 20km igen kevés egy csapágy bejáratáshoz ha 9000körül dolgozik a gép.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Elkezdtem az OMV-nél tankolni, kíváncsi voltam az ottani benzinre. A sima 95-össel is megy végül is úgy, mint a Shell-nél tankolt 95-össel, tegnap a MaxxMotion 95-öt tankoltam bele, azzal azért picivel jobban megy. Az ott dolgozó emberke mondta, hogy Ő is robogóval szaladgál, a 100-as benzint ajánlotta. Kérdeztem tőle, hogy ez egy kis robogóba megéri? Azt mondta abszolút, mert ennél is lehet érezni a különbséget. Hát nem tudom...Ti próbáltátok? Szerintetek érdemes egy 50-es gépbe 100-as benzint önteni?
Sic Parvis Magna
-
szmissz
senior tag
válasz 30z.Samu #55643 üzenetére
Én csak V Power Racing 100+ -t tankolok, de főleg azért, mert imádom azt, amikor tele tankra a legdrágább üzemanyagból 2600 Ft-ot fizetek. Inkább a 26.000 -hez voltam szokva, úgyhogy nagyon élvezem.
Érezni pedig szerintem csak a placebó hatást lehet. Nagyon sok tesztet néztem a témában, vagy nulla mérhető különbséget állapítottak meg, vagy egyszer egy 300 lóerő körüli autónál volt talán 4-6 lóerő a legprémiumabb és a "leggyengébb" üzemanyag között.
Amik adalékok vannak benne, azok inkább a tiszta égést szolgálják, biztosan nem ártanak, de teljesítményben szerintem 1 tized másodpercet se lehetne mérni mondjuk 0-60 kmh gyorsuláson.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
huszi.gyb
senior tag
Nekem anno a Golfnál volt jó tapasztalatom a Shell vpowerrel, amikor azzal tankoltam meg, azt éreztem, hogy stabilabban jár, jobba is megy egy idő után... De amikor visszatértem 95ösöre, nem éreztem, hogy rosszabb lenne... Állítólag a több adalék miatt, a lerakódásokat megszünteti... Legalább is ezt a magyarázatot találtam.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple asztali gépek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Parfüm topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motoros topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs