Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • body007

    addikt

    válasz MrChef #71753 üzenetére

    Tartsd (viszonylag) meleg helyen éjszaka, nekem csak ez segít :K Pedig így du. munkából hazafele indítva egy rúgásra indul :U Olvastam egy cikket, a 2t miért indul nehezen, valami olyasmi, h a benzin gőz lecsapódik a hengerbe (meg mindenhol) a hideg hatására. Ha megtalálom linkelem ide.

    Ááá, meg is van. A lényeg:

    Miért is van szükség valójában a szívatóra vagy más néven dúsítóra?
    A hideg alkatrészek miatt. A beszívott benzin részecskék a hideg felületeken kicsapódnak, több milliméteres cseppekké válnak, a motor kihűlése után nem alkotnak egy elegyet a levegővel. Ilyenkor már nem a hagyományos, jól begyújtható "permet" található a szívótorokban. A kétütemű motoroknál fajsúlyosabb a hidegindításkori szívató ráadása, mint a négyüteműeknél. Ennek az az oka, hogy a 4T motorok dugattyúja és a karburátor között csak egy szívócsonk és egy szívószelep van, a 2T motorok forgattyúsháza viszont egy jóval nagyobb összefüggő felület, amin ki tud csapódni a benzin. Természetesen miután már jár egy pár perce a motor, s már elindultunk, a "még tegnap este" bekerült benzin részecskék felszabadulnak, leválnak a szívócső faláról. Ezt nagyon jól észre lehet venni, mikor az első nagy gáznál a motor egy pár másodpercig "darál" és füstöl. Ilyenkor az van, hogy a motor eleve kap üzemanyagot a karburátorból, de ezen felül "kitisztul" a karterház is és a nagy gázadás miatti magas fordulatszám és légnyelés minden fölösleges üzemanyag molekulát leránt az alkatrészek felületeiről. Ez nyilván kellőnél több üzemanyagot jelent, ezért füstöl a motor azon az első 50 méteres szakaszon.

    Itt az egész iromány.

    [ Szerkesztve ]

    Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

Új hozzászólás Aktív témák