-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
xTREem
tag
Sziasztok!
Piaggio NRG DD motoron főtengely szimeringet cserléltem. Az eredeti a hajtás oldalon félig-féloldalasan volt benne és mindkét oldalon olajos volt körülötte minden. A csere után jó néhány km levezetése után is érezhetően gyengébb a motor. Hangja kissé más lett, a fordulatot nem veszi fel olyan könnyen, illetve nem is pörög annyira. Hideg motornál alapjáratot nem tartja, lefullad. Azt tudni kell róla, hogy elég kopott a motor, mérés után kb. 7 a kompresszió (tudom, határeset). Mindezek ellenére korábban 5,8g-os görgőkkel 7500-7800 fordulaton tempós gyorsulással kb 85km/ó (GPS) sebességgel ment. Csere után 75 a max.
Létezik, hogy ennyire megfogja az új szimering a motort?
Esetleg az új szimering okán változott a kompresszió az elősűrítésnél és ez betett az amúgy is gyenge motornak?Válaszotokat előre is köszönöm!
-
xTREem
tag
Üdv!
Piaggio NRG Power DD robogón Naraku (öntöttvas 50-es) hengerszettet cseréltem. Működik és megy is, viszont a kompresszió 6,3 körül alakul hideg és meleg motornál is. Rossz lehet a kompressziómérő, vagy rosszul csinálhattam valamit?
Köszi
-
xTREem
tag
Kedves topiklakók!
Kérlek figyelmesen olvassátok el az alábbiakat és ha van valami jó ötletetek, kérlek osszátok meg velem, mert már a hajam tépem. Köszi!
A "beteg" egy vízhűtéses 2005-ös Piaggio NRG DD, ami nemrégiben lett felújítva a később részletezettek szerint, azóta 400km van benne.
A hiba:
Hidegen indítva tempósan, jól megindul a 106 kilómmal (kb. 6900-as fordulatot tartva) , végsebességet és csutka gázt bejáratós henger miatt nem erőltetem. Ezt néhány percig jól abszolválja a gép. Idővel, ahogy melegszik a szerkezet, nyúlik az álló helyzetből elindulás ideje. A hideg motornak kimondottan "friss" vékonyka kétütemű hangja van, ha már megmelegedettt, akkor "erőlködős" és mélyebb. Egy 30km-es etap után az alsó 3-4 ezres fordulat halott, csak búg és erőlködik a gép, alig akar elindulni. Magasabb fordulaton menet közben úgy veszem észre, hogy nincsen probléma.A felújítás során gond nem volt, mindent elsőre hiba nélkül össze tudtam rakni. A hűtőrendszer a hengernél légtelenítve lett, szivárgás, olajfolyás, benzincsöpögés sehol nincs, enni lehetne róla. Az új gyertya egészen sötétbarna az 58-as fő és 34-es alapjárati fúvókákkal. A porlasztóban nincs lemezes fojtás és az egészet felújító szettel renováltam. Felújítás után gázadás nélkül pöccre indul, atomóra alapjárattal. Jelenleg kézi szivatót tettem be a hibák kiszűrése végett, ezt eddig nem kellett használni. Félszintetikus Castrol olaj van benne, hideg motorral rendesen füstöl. A víz a 6. csíkig melegszik (középállástól egyel kevesebb), és menet közben érezni a forró levegőt oldalt. Felújítás előtti fogyasztás 4,52l/100km volt 68-as főfúvóka és 32-es alapjárati fúvóka mellett, a felújítás utánit még nem mértem. A dekli a kuplungrésznél forró, kézzel alig fogható, furcsa hang sehonnan nem hallatszik. Felújítás utáni első 60km után a kompresszio teljes gázadással 7,1 volt.
Az érintett alkatrészek:
Naraku 50cc öntöttvas hengerszett, főtengelyszimering cserélve
Új gyertya (NGK BR9ES)
Dellorto 17,5 PHVA ID automata szivatós de kézire átszerelve, kipucolva, 58-as fő és 34-es alapjárati fúvókákkal
Teljesen új, tuningmentes komplett hajtáslánc csere (full-full komplett, még a kuplungtengely is cserélve lett)
Az egész gépet hengerszettestől, hajtásláncostól, karburátorostól saját magam csináltam, természetesen nyomatékkulcs sűrű használatával. :)
És a poén a végére:
Felújítás előtt ugyanez volt a baja.
Megértéseteket köszönöm! ;) -
xTREem
tag
válasz FeniX- #86198 üzenetére
Elképzelhető. Mivel mostanában nem volt dolgom kézi szivatós gépel, ezért úgy gondoltam, hogy ilyen jó időben nem feltétlen szükséges a használata. Amit még észrevettem, hogy a karburátorba a főfúvókát nem tudtam teljesen becsavarni. Se ami benne volt, se az újat. Körülbelül 1-2mm-re van a csavar feje a karbi felületétől.
Köszi a válaszod!
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz FeniX- #86224 üzenetére
Nem "gyári" a hajtáslánc, hanem annak megfelelő. Felújítás előtt (az akkori hajtáslánccal) is ezt csinálta, ezért álltam neki a javítgatásnak. Igazából egy piaggio blokkos szerkezetnél nem nagyon van mit variálni a hajtásláncon, ha nem tuningos alkatrészekről beszélünk.
Jelenleg a varióban 6,5g-os görgők vannak, hátul 25kg-os kontrasztrugó (a gyári kb. 22 kilós) a vadi új komplett cserélt szíjtárcsában.Azóta szétszedtem a szívótorok-memrán részt, ránézésre teljesen korrektnek tűnik, a lemezek teljesen zártak.
Amit még nem cseréltem ki, az a karburátor.ui.: a link az eredeti hozzászólásomra mutat
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz Rivaul #86226 üzenetére
A porlaszton van a szivato, egyszeru ketallasu, menet kozben nem szabalyozhato. Allo helyzetben picit is nyitom, instant leall a motor.
Az a gond, hogy ha felmelegszik a motor, akkor nehezen indul meg. Ma kiprobaltam, h allo helyzetbol nyelgazzal indulnek. Hat... Semmi valtozas a negyedgazhoz kepest, max melyebb hangja van. Melegen jo 2 masodpercig kuplungol, mire meglodul, hidegen rendesen kapaszkodni kell.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz sityupityu #86242 üzenetére
Tettem bele erősebb rugót, hangyányival jobb lett.
Viszont észrevettem valamit. Itt alább az egyik kolléga videót mutatott a leszedett deklis motorjáról, és feltűnt, hogy a hátsó szíjtárcsán teljesen kint van az ékszíj.Az én motoromon a hátsó szíjtárcsán legalább centivel beljebb van az ékszíj, ami egyébként egy Malossi X-Special 8,5x810-es. Lehet, h ez a gond?
Mellékesen feltettem egy új karbit, kis bütykölés után ugyanúgy ment, mint a régivel, szóval ezzel nem jutottam előrébb.
-
xTREem
tag
válasz sityupityu #86267 üzenetére
Igen, ez igaz, hidegen ugyanott van a szij, megis megy rendesen. Egyebkent elkepzelesem sincs mi lehet a megoldas a szijtarcsanal. Ehhez a motorhoz 802-820mm kozotti szijakat listaznak, ide (ranezesre) elferne meg ot centi pluszban. Egyaltalan semmi epkezlab infot, vagy videot nem talalok errol (sem).
-
xTREem
tag
válasz sityupityu #86270 üzenetére
Köszi az ötletet, de könnyített kuplungot vettem bele, eleve magasaban fog mint a korábbi.
A kontrasztot lecseréltem 30 kilósra... de ezeket már mind végigjártam 25-30-35 és 40 kilóssal sokadjára.
Könnyebb és nehezebb görgőkkel, légszűrővel és anélkül, hidegen és melegen is, ilyen súbertűvevel és olyannal is az 5 pozícióban végigrakva 68-tól 55-ös fúvókáig, malossi szíjjal, vagy polinival, vadiúj hengerrel-karbival-hajtással vagy régivel tökmindegy, mert idővel egyre ramatyabbul megy. Leállítom, visszahűl és megint megy 500 boldog métert és kezdődik előlről.Lehet, hogy videót kellene készítenem, hátha úgy jobban hallatszik/látszik.
Nekem úgy tűnik a hangjából, mintha a szíj nem kerülne vissza a helyére (elől kicsi-hátul nagy) amikor megállok és onnan erőlködve indulna. Pár méter (melegen nyélgázzal 4mp, mire észheztér!) 3000-es fordulat után mintha "leváltana" és felmegy 7000-ig a fordulat. Ha ismét megállok, akkor kezdődik előlről.
Éppen így indult a javítgatás, mert meg voltam róla győződve, hogy a hátsó kuplungtárcsa a kopottságánál fogva nem zár vissza, amikor elmelegszik. Szétszedtem, a hornyokat már tényleg kimarták a kis csapok, amik egyébként is keresztbe álltak a furataikban. Vettem egy új szettet és akkor már egy kuplungot és harangot is egyben. De sajnos a hibát tovább produkálta.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz Madball #86273 üzenetére
A kuplungtengely cseréjénél a csapágyat is kicseréltem. Szorulás sem akkor, se azóta nincs, a kerék hidegen és melegen is könnyen forog.
Feltettem egy videót youtube-ra, kíváncsi leszek, mit szóltok hozzá!
KATTINTS IDE!A videó készítésekor 3db 6,5-ös és 3db 4,8-as görgő volt benne szimmetrikusan elhelyezve. Ez megfelel 6db 5,6-ös görgőnek.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz Rivaul #86276 üzenetére
Tudtommal a variót nem lehet hézagolni (Piaggio blokkos), mert nincs hely hozzá. A varió összerakása után a külső szíjtárcsából kb. 1mm-re áll ki a főtengely bordás része, amire éppen felmegy a körmös alátét és a ventillátor.
Álló helyzetben felmelegített motornál is ugyanez a helyzet, nem kell vele menni egy métert sem.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz Tamás9x #86278 üzenetére
A cél az volt, hogy egy közel gyári állapotban legyen, pont azért, nehogy valami tuningcucc belezavarjon. Elég sokat költöttem rá, nem sajnáltam a pénzt, nem erről van szó. De nem akarok már varázsolni rugókkal, hűtött tányérokkal meg esztergapadon bohóckodni. Nem gondolom, hogy gyári (-nak megfelelő) alkatrészekkel ez így rendben lenne.
Azt is elfogadom, ha elbasztam valamit, de mit? Ha egyszer felújítás előtt is ezt csinálta?Reggel, hideg állapotban hasítja azt az 500 métert, de napközben is, ha már kihűlt valamennyire. Fogyasztása Dellorto PHVA 17,5 ID karbival kézi kapcsolós szivatóval 55/32 fúvókákkal, A22 tűvel középső állásban 4,11 liter sötétbarna gyertyával.
ui.: A szívómembránt is kiszedtem. Szépen felfekszik a fém lapocska a házra, nem lehet átlátni rajta.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz Tamás9x #86284 üzenetére
Ertem, amit irsz es egyet is ertek veled. A helyes kifejezes reszemrol a tuning mentes inkabb, mint a gyari allapot. Az elvaras annyi, hogy menjen, amennyire egy ilyennek mennie kell. Se jobban, se rosszabbul. Volt tobb robim, az egyik Piaggio Fly 50-el 6000km-t mentem szeptembertol marciusig. Hozza se kellett nyulni, ami varhato volt tole, azt hozta. Gazadasra gyorsult, fekre lassult. Nem gondolkodott, nem problemazott. Nyilvan mindenki lehagyott a lampanal, de tudtam es ereztem, hogy ez ennyit tud, itt nincs sumakolas.
Amit te szeretnel, az mar a next level, amikor kafa a gep, na, es mit lehet meg kihozni belole. Most nem itt tartok, egyelore az indulas is ketseges.
De azert koszonom es igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz sityupityu #86290 üzenetére
Pont az altalad javasolt top szijtarcsat vettem, de meg 32200Ft-ert.
Ezek szerint azert nem er ki a szij a szeleig, mert nagyobb, mint a gyari... Koszi az infot![ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
Sehogy sem akart jó lenni melegen a moci, így leszedtem a hengerfejet.
Mellékeltem néhány fotót. Itt valami nagyon nem stimmel.
Mi a véleményetek?Köszi
-
xTREem
tag
válasz nyogo83 #86338 üzenetére
Volt rajta tömítés, az magát a lyukat fedte, de nem légmentesen, így jöttem rá, hol "szelel" a motor.
Namost, egy másik képen szemből fotóztam a blokkot és ott úgy látszik, mintha a blokk jobb és bal fele nem ugyanabból a "gyártásból" származna, hogy finoman fogalmazzak. -
xTREem
tag
válasz sityupityu #86342 üzenetére
Naraku
De az eredeti Piaggio, ami rajta volt, ugyanígy szellős. Meg is volt pasztázva két oldalt. -
xTREem
tag
válasz mumtaz #86359 üzenetére
A naraku henger kb. egy miliméter mozog felrakott állapotban bármerre a tőcsavarokon, az eredeti piaggio ennél sokkal kevesebbet. Viszont semmilyen állásban nincs teljes takarásban a lyuk. Én azt gondolom, a bal felső részből jó pár milimétert kivett valami őstehetség, a jobb oldalival összehasonlítva. Látszik, hogy a jobb felső tőcsavar alatt legalább dupla anyag van.
A kérdés, hogy mivel lehetne ezt javítani?
A henger elvileg öntöttvas, azt nagyon hegeszteni nem lehet, pedig adná magát, hogy azt kellene inkább kibővíteni.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
Sziasztok!
Van egy Pia NRG Power DD 2005, amihez vásároltam Stage6 Streetrace 70 hengerszettet és egy Giannelli Extra V2 (31637P2) kipufogót.
A gondom az, hogy a kipufogó felrakása közben vettem észre, hogy a leömlő felfekszik a motortartó konzolra (látni a képen a kipufogón ahova hozzáért), emiatt behúzni sem lehet a hengerbe és kifúj. A Giannelli honlapja szerint ez a kipufogó való a motorhoz, más oldalak szerint (pl. robogoalkatresz.eu) a 31633P2 is okés lehet. Próbaképp a gyári kipufogót visszaraktam, az rendesen felfekszik és tömít is.
Néhány képet berakok, szerintetek mi lehet a gond?
-
xTREem
tag
Sziasztok!
Frissen szerelt Stage6 Streetrace 70 + Stage6 Pro Replica kipufogó (fojtás kiszedve) egy Piaggio NRG Power DD-ben max 5000 fordulatot csinál, azt is darálva, akár meleg motorral is. Gyári Dellorto 17,5 karbival 85-ös fúvókával, Naraku Performance főtengellyel, gyári tű középállásban, új gyertya, régi gyertya tökmindegy. Kicseréltem a gyári membránházat utángyártott üvegszálas membránosra - ugyanaz. 50-es hengerrel nagy vonalakban jó volt ugyanez a blokk.
Van ötletetek?
-
xTREem
tag
válasz #TOTTI #89521 üzenetére
Nem irtam meg, h sportlegszuro van benne, fele surubb fele normal szivacs legszurospray-el kezelve. Preshezagot nem mertem, es a hengerhez adott papir talptomitest tettem fel. Gorgo ketfele van bent probakepp, 3x4,8 es 3x5,8.
Kipufogoban a rezoban volt fojtas. A hangtompitoban nem lattam, egy lyukacsos cso minden tovabbi nelkul.
Annyira raktam csak ossze, h induljon, a korites raert volna kesobb is.
Csak hat nyelgazon nem megy 5000 fole, igy hiaba gorgozok. Csaloka, h forgatja a kereket. Ha raulok, meg se mozdul, semmilyen szinten. Kiszedtem a hajtast belole teljesen (csak a fotengely az olajpumpaval), akkor is ezt csinalja.
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz #TOTTI #89523 üzenetére
Majd tesztelem a levett legszurot, bar sok remenyt nem fuzok hozza. A gyari setup ehhez a robihoz dellorto 17,5 phva id, 53/32 fuvokakkal A22 tuvel. Szivato fuvokat fejbol nem vagom, de irrelevans, ugyanis elso dolgom volt az auto szivatot kikotni, a manualissal pedig zarni. Jelenleg 85/32 van benne, de kiprobaltam 68 (ezzel nyilvan alig ment) 87 90 es 95 fuvokaval is ugyanezzel a vegeredmennyel. Feltetelezem nyit a karbi rendesen, eddig semmi nyomat nem lattam, h ez ne igy lenne, de majd erre is ranezek. Van egy masik utangyartott karbim, megprobalom azzal is. Nekem inkabb valami gyujtasos dolognak tunik, de hogy mitol lett ilyen/mi valtozik egy hetvenes hengerrel.... Passz
-
xTREem
tag
Sziasztok!
A beteg egy Pia NRG Power DD 2005.
A konfig:
Stage6 Streetrace 70cc
Stage6 Pro Replica tengely
Stage6 Pro Replica kipu
17,5 Dellorto
Gyári elvileg jó membránház (fémlapos)87, 90 és egy 90-nél nagyobb, nem feliratozott fúvókával próbálva, súbertű középső és legfelső állásban is (tehát mikor legfentebb van).
Itt megtekinthető a hibajelenség. Gyalogtempónál, 5000-es fordulatnál feljebb nem igazán megy nyélgázzal sem. A szettben nincs 1km, tehát bejáratós.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj és szűrő topik
- Autós topik
- Aliexpress tapasztalatok
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Energiaital topic
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- D8EA gyertya ingyen vihető
- Gardena 9805-20 SmallCut Plus 300/23 fűszegélynyíró - 1 hét próbagarival! -
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen