-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok!
Városi használatra keresek robogót. Első körben nézegettem a kínálatot, a nagyobb kerekű példányok jöttek be, mint az Aprilia Scarabeo vagy a Piaggio Liberty. De tényleg nem zárkózom el semmitől. Totál laikuskent kérdezem, hogy mit érdemes venni mondjuk 200k-ig bezárólag a használt piacon az 50 köbcentisek közül? Illetve mivel számoljak a vásárlás után?
Köszi előre is a segítséget.
-
őstag
válasz energy4ever #74817 üzenetére
A fő cél az az időnkénti mászkálás a városban, nem lenne napi használatban. Ha nem muszáj autót használni, akkor elővenném jobb időben. Semmilyen komoly igénybevételről nincs szó, hobbi robogózás lenne, belekóstolás a dologba. Remélem sikerült átadni, hogy mit is szeretnék.
-
őstag
válasz energy4ever #74823 üzenetére
Én 181 cm vagyok és 68-70 kg között mozgok. Motorral kapcsolatban annyi elképzelésem van, hogy lehetőleg fürgébb legyen, kompaktabb méret sem árt, de az nem kizáró tényező. A fogyasztás lényegtelen. Stabilabb, megbízható masinát keresek. Illetve ne legyen hangos.
Még annyi kérdésem lenne, hogy ezek az 50 köbcentis példányok tudják az 55-60 km/h-t tartani? Nem szeretnék 40-45-el döcögni, akkor inkább nem veszek semmit.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz energy4ever #74840 üzenetére
Köszönöm, őket is megnézem.
-
őstag
Üdv! Újfent néhány kérdéssel fordulnék hozzátok. Megakadt a szemem a közelemben található három hirdetésen, a következő példányok:
- Piaggio Liberty 50 4T
- Piaggio Zip 50 2T
- Kymco Agility 50 4TKépek és a hirdetés alapján kiváló állapotban vannak. Mit lehet tudni ezen típusokról? Érdemes személyesen szemügyre venni őket, vagy a sikítva kerülendő kategóriát erősítik? Illetve több Peugeot motort is lehet találni a használt piacon, azokkal kapcsolatban akadnak vélemények, esetleg tapasztalatok?
Köszönöm, ha valaki szán rám időt.
Szerk.: Még hozzátenném, hogy küllemre nekem az Aprilia Scarabeók tetszenek leginkább, velük kapcsolatosan esetleg érv, ellenérv?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz sityupityu #74880 üzenetére
Köszi!
-
őstag
válasz vadászcsiga #74892 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm! Sokat segítettél.
-
őstag
Sziasztok!
Kymco People 50-es robogónál olyan problémám lenne, hogy nem működik se az első, se a hátsó világítás. Az indexek mennek, a távolsági fényszóró is felvillan, vajon mi lehet a hiba? Gondolom valami érintkezési probléma lehet, és vajon tudom-e én orvosolni, vagy mindenképpen szerelőt kíván? Nem tudom mennyire bonyolult átnézni a világítást. Köszi előre is.
-
őstag
Végül sikerült megoldani a problémát, leszedtük a burkolatot, megnéztük az izzókat, rendben volt minden. Vezetékek teljesen jó állapotban voltak, sehol égés, szakadás, semmi...
Majd következett az aksi, a biztosítékok átvizsgálása, és kiderült, hogy a egyik biztosítéknak a foglalata adta meg magát, nem érintkezett megfelelően, sikerült új vezetékkel, illetve forrasztással rendbe szedni. Jelen pillanatban tökéletesen működik. Köszi ismételten a segítséget.Motul technoszintetikus kétütemű motorolajról mi a vélemény? Ajánlott vagy inkább ne erőltessem.
Emellett még a Repsol és a Gulf szintetikus motorolajaival szemezek, mit válasszak? -
őstag
Sziasztok!
Mostanában olyan problémával szembesültem, hogy nehezen indul be a robogóm. Ha sikerül életre kelteni, utána nincs vele gond, van alapjárat, minden...
De lassan egy procedúra beindítani. Első rúgással mindig beindul, de fullad, nincs időm gázt adni sem. Mi lehet a probléma? Nyilván benzin van benne. :) Én a gyertyára gyanakszok, de lehet tévedek.Kymco People 50 2T-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Update
No annyi történt, hogy igazából beindul, alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is, és úgy tűnik nincs gond vele. Kiszedtem a sisaktartót, légbuborékokat vettem észre a benzincsőben. Nem tudom ez okozza-e hidegen a problémát.
Még annyi van, hogy a garázst rendesen elárasztja benzinszaggal, nem folyik sehol, de gondolom valami tömítés vagy cső nem zár jól. -
őstag
válasz nyogo83 #75449 üzenetére
Köszönöm, hamarosan megnézzük azt is.
Egyébként én télen nem tervezem használni a motort, mi az ideális módja a mellőzésének?
Több dolgot is olvastam ezzel kapcsolatban, valaki a benzint leereszti belőle, plusz talán az olajat is, mások időnként beröffentik.... Nem igazán tudom mi legyen vele. Egyelőre annyira jutottam, hogy veszek rá egy takaróponyvát.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az alábbi benzincsapot lekaptuk a motorról, mert valamelyik csatlakozóján szivárgott a benzin, majd visszatettük, de valamiért nem folyik át rajta a benzin. A levegeő átmegy rajta, de a benzin nem.
Mi lehet a probléma? -
őstag
Üdv!
Kymco People 50-es motorra szereznék be új gumikat. Michelin City Proról van esetleg tapasztalat? Azt néztem ki előre és hátulra is. Vagy van ajánlottabb márka/típus?
-
őstag
válasz macilaci78 #76453 üzenetére
Persze, mindenképpen. Nem ragaszkodom foggal-körömmel a ledhez, de valami megoldást kell találnom, mert a mostani első világításom használhatatlan sötétben. Alig látok valamit. Nagyon balesetveszélyes.
Köszi a segítséget!
-
őstag
Kösz-kösz mindenkinek! Még egy utolsó kérdésem maradt. Mit használtok a motor tisztán tartásához, ápolásához? Vannak kiforrott praktikák vagy csodaszerek?
-
őstag
Miskolcon tud valaki jó szakembert a motor átvizsgálása + szezonra való felkészítés céljából?
-
őstag
A miskolci Angyal Motorral kapcsolatban pozitív tapasztalatokkal gazdagodtam. Az ősszel vásárolt Kymco People típusú robogómat vittem be hozzájuk állapotfelmérésre és tavaszi karbantartásra megspékelve a kipufogónak és a gumiknak a cseréjével.
A szerelő teljesen korrekt, minden kérdést megválaszolt, minden kérést teljesített, részletesen beszámolt a motor állapotáról. Szerencsére szép példányt sikerült kifogni, az elmondottak szerint gyári állapotban van műszakilag a robogó, csupán a gyertya és a fúvóka lecserélésére volt szükség a betervezett olajcsere mellett.
Az esztétikai érték javítása miatt került sor a gyári össze-vissza hegesztett kipufogó száműzésére. Az utóda egy Giannelli Extra V2 lett, amellyel nem vagyok maradéktalanul elégedett. Az ízlésemnek zavaróan hangos. Lehet ezzel kezdeni valamit?
Dinamikusabbá vált mindeközben a motor, bár korábban sem volt gond vele e téren, mert tudta 60-65 km/h-s utazótempót.Alapvetően azért írtam, mert nem igazán esett szó erről a motorszervizről a topicban, én bátran ajánlom őket. Másodsorban, ha valaki tud megoldást a kipufogó hangproblémára, kérem ne tartsa magában. Köszönöm!
-
őstag
válasz sityupityu #77420 üzenetére
Ez lett feltéve a gyári helyett. [link]
Nyilván az én keresztem, nem gondoltam rá, hogy ennyivel élesebb lesz a hangja, ha tudom, akkor egy gyárit próbáltam volna vadászni helyette. A szerelő tájékoztatott a várható kimenetelről.
Szóval ennek a hangjával lehet valamit kezdeni? Ha nem, akkor így jártam, majd anyáznak a szomszédok. Én végülis nem dőlök a kardomba. Tanulságként szolgál. Úgy gondoltam, hogy a hangtompító része csak jó valamire... -
őstag
válasz sityupityu #77424 üzenetére
Értem, köszönöm. Pedig YouToube-on is lestem hangteszt videót előtte, élőben azért más a történet. De akkor ez marad ebben a formában.
-
őstag
válasz tothferenc #77676 üzenetére
Egy új 50-es robogó is 700-800-900k, ahhoz viszonyítva abszolút nem drága, ebben az ársávban kínálnak hahun 1 éves Super Socokat.
A napi hatótáv limit 50-60-70 km, ettől többet talán kínzás is menni ezekkel a kicsi gépekkel. Szerintem a megtehető km tartomány az emberek igen magas részének bőven élhető és elegendő.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Én is hasonló cipőben járok, dobozt kerestem, a Shoxnál személyesen lecsekkoltam a Givi dobozokat. Minőségre nem tűntek rossznak, de aztán nem vettem meg esztétikai okok miatt. [link] Árukeresőn megtalálod más üzletben 20k alatt is.
Neten kutattam gyári Kymco People doboz után, de nem jártam sikerrel. Ha esetleg valaki tud ilyesmit, azt megköszönném.
-
őstag
A következő évben gondolkodom egy feljebb lépésen, csak az irány nem tiszta még jelen pillanatban. Meg az anyagiak terén is van bizonytalanság azért, meg kell vásárolnom életem első autóját is, elkezdeni a nagybetűs életet az egyetemet követően, noha dolgozom jelenleg is. Na de ezzel nem is fárasztalak titeket, mindenki túlesik ezen.
A lényeg ezzel kapcsolatban, hogy kettő út létezik szerintem.
Az egyik, hogy vásárolok egy elektromos robogót, egy Super Socot. Nyilván használtan, talán 800k körül ki tudnék fogni egyet. Nagy álom egy elektromos motor beszerzése, hatalmas villanyjármű fan vagyok.
A másik verzió, hogy megcsinálom a B125-ös jogsit, és veszek például egy Keeway RKF 125-öt. Az Onroad tesztje szerint korrekt motor, nekem külsőre nagyon is bejön. 1-2 éves példányokhoz 400k-ért hozzá lehet jutni. Jogsival együtt is csak 450k összesen. Majd fele összeg.
A racionális döntés minden kétséget kizáróan a benzines motor jelentené, hiszen nem fizetem meg az elektromos felárat, és akár hosszabb utakra is el lehet menni vele. A Super Socot sajnos nem lehet egy kávészünet alatt feltölteni....
Ugyanakkor a mérleg másik oldalán ott van, hogy baromi elégedettséggel töltene el egy Super Soco birtoklása, valóban egy részálom beteljesülése lenne. A Taycan fő cél, majd egyszer. Handrás videója után azt mondtam, hogy ez kell nekem. Mint amikor meglátsz egy gyönyörű lányt.Nem tudom ki mit gondol a témáról. Mindenesetre akár ajánlhattok is más 125-ös motorokat, a Soco mellett kizárólag váltós motorban gondolkodom. A 125-ös kategóriát semennyire sem ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz energy4ever #77838 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
energy4ever: Neked különösen hálás vagyok a jogsis tapasztalatok megosztásáért. Én is letettem már kettőt, M és B, szerencsére nekem minimális negatív élményeim ennek kapcsán. (Pont a forgalmi vizsga előtt elromlott a benzines Golf, amin gyakoroltam végig, egy dízel Polóval kellett vizsgáznom, előtte egy fél órát tudtam vezetni, de szerencsére simán vettem az akadályt, nem volt vele probléma. Pedig basszus nagyon beszartam abban a pillanatban. )
Egy picit tegyük kontextusba a sztorit. Nem fejtettem ki pontosan, tehát most is van robogóm. Egy 50-es 2T. Kymco People. Ezzel intézem a napi teendőim jelenleg. Tökéletesen meg vagyok elégedve amúgy vele, Miskolcon városi közlekedésre bőven elegendő.Tinikoromban én is átestem Simsonos időszakomon, váltós motorokkal is megismerkedtem már. Sőt, a Simóval országúti tapasztalatim is vannak, hétvégente időnként azzal jártam egy haverral a focimeccsünkre. 2*13 km országút, akkor jó móka volt, de visszagondolva egyáltalán nem éreztem magam komfortosan és biztonságban az út alatt. Sík terepen ment 80-at óra szerint, de nyilván mindenki letolt az útról.
Egy 125 köbcentis gép mit tud ma a közlekedésben? Stabilan képesek 90-100 km/h-s utazótempóra, hogy ne lógj ki a forgalom ritmusából? Ha a benzines mellett döntök, fontos, hogy élvezzem is a vezetést. Ne fülsüketítő zaj mellett szenvedjek az úton, annak semmi értelme. Nem tudom, hogy a 125-ös motorok megugorják-e ezt a lécet.
-
őstag
válasz Runner_fxr #77842 üzenetére
125-nél már nem robogót vennék, hanem "túra" motort. Váltósat.
Ilyesmiket képzeltem el: Honda Yamaha Keeway
A Keewayek jelentősen olcsóbbak, mit spórolnak ki belőlük?
Gondolom ezekkel is lehet akkor kényelmesen közlekedni országúton a forgalom feltartása nélkül.
Illetve pluszköltségben egy 50-es robogóhoz képest mivel kalkulálhatok? -
őstag
Értem, köszi!
A Suzuki GSX-R 125 komoly gép, akkor az gyakorlatilag mindenre elég, ha kényelmes hosszabb utakon is. Nem is gondoltam volna, hogy a 125-ös kategóriában ilyesmit is kínálnak. Azért az ára is megvan, ahogy nézem. Nekem az nagyon sok, akkor nem lenne autóm.
További pluszköltség a 125-öshöz egy komolyabb motoros ruházat beszerzése, új bukó.
Ezen felül még el is kell tudnom adni a robogómat majd akármelyik utat is választom.Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, majd szépen átgondolom az egészet.
-
őstag
Üdv!
A Kymco People-ömön kénytelen vagyok mindkét féklámpa kapcsolót kicserélni. Az egyiknek a pöckét szerencsésen letörtem, a másik meg elkopott.
Erről van szó:Jól gondolom, hogy ez megfelelő nekem? Kép alapján, mint két tojás. Illetve a bal oldali megnevezés kicsit megzavart, mert én a motoron szemmel nem látok különbséget a két oldali kapcsoló között...
Berendelhetek 2-t ebből?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tothferenc #77900 üzenetére
Beszéltem már velük korábban, a hölgy kedves volt, de annyira volt képben, mint én az adott témával kapcsolatban. Tehát nem jutottunk előre. Ezért is írtam ide, hátha valaki látott már ilyet. Ha más nem, akkor holnap reggel megcsörgetem őket.
-
őstag
Én ezt értem, de a két kapcsoló ettől függetlenül megegyezik nálam. A képen pont a jobb oldalit látod, annak a végét törtem le. Fémkeretbe van beépítve, a fékkar zárja és nyitja. Mindkét oldalit el tudom távolítani a beépített helyükről, ha megszüntetem a kapcsolatot közöttük.
-
őstag
Ha valakit érdekel a történet vége.
Berendeltem a két bal oldali féklámpa kapcsolót az Egümotorstól. Ma készhez is kaptam csomagot, bepattintottam, működik, nagyszerű.
Tavasz elején a vettem új fékkarokat a People-höz, de a nyúlványa, amely a pöcköt nyomja és zárja a kapcsolót, nem elég hosszú. Ez okozta a kapcsoló halálát. Kénytelen voltam visszarakni a gyárit. Tapasztalatszerzésnek jó volt, erre is oda kell figyelni...
-
őstag
válasz SoulReaver #78042 üzenetére
Milyen lett a végeredmény? Ez a szalagos megoldás mennyire tartós?
Én is előbb-utóbb le akarom majd kezelni/kezeltetni valamivel. Vettem hőálló matt fekete festéket, nem tudom mire számítsak, illúzióim mondjuk nincsenek.
-
őstag
válasz SoulReaver #78165 üzenetére
Oké, értem, tehát ennek nem az a funkciója, mint egy festéknek. Én azt hittem, hogy az egész króm részt végigtekerted. Egyébként tényleg nem mutat rosszul.
Azt olvastam, hogy ezek a kipufogók hajlamosak a korrózióra, azért is gondolkozom valami felületkezelésen. Elvileg gyárilag le van lakkozva, de az nem tudom mennyire tartós.
-
őstag
válasz nyogo83 #78302 üzenetére
Köszi, az nem semmi, vidéken valószínűleg mérsékeltebb árakat ki lehet fogni, de ez tényleg rablás. Ennyit nem ér a dolog... Gondolom magamnak aprópénzért összehozhatnám a leírásod alapján, de sajnos semennyire sem értek hozzá. Még a festés csak-csak megoldható talán, de a minimálisan sérült műanyag burkolatokkal nem tudnék mit kezdeni szerintem.
-
őstag
Mit szóltok az új elektromos robogókra vonatkozó pályázathoz? Még egy céget talál is az ember, de sajnos egyelőre elég gyér a megfeleltek köre, konkrétan három példány a mai nappal bezárólag.
Ezen motorok teljesítménye szerintem kevés a nagyobb városokba a biztonságos közlekedéshez, így számomra nem opciók. Kíváncsi vagyok, hogy a gyártók/forgalmazók megpróbálnak-e még más modellekkel megfelelni az előírásoknak. Például gondolok arra, hogy a Super Soco TCmax akksiját belepakolják a sima TC-be, majd beviszik 1 milla alá az árát. Vinnék, mint a cukrot, de talán túl naiv elképzelés.