-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53400 üzenetére
"Fordulatszám, nyomaték!, Jaj, szűzanyám hol a fék! "
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53400 üzenetére
No igen. Nekem a motorozás öröme leginkább az utazás, a panoráma, a gyorsulások, döntögetések. Ha sokat kuplungolni, vagy sokat váltogatni kéne, nekem elvenne az örömből.
Szerencsére nem olyan mocim van, amit ilyen túlbuzgó kuplunggal szereltek, az enyém nem riad vissza a durva motorféktől.
Természetesen ha pályázol, versenyzel, az egész más, az az út amit írtál, hogy megtanuld kimotorozni, és ha közben valami kakukkol, akkor ez van és csere. Én viszont úgy vagyok vele, hogy igyekszem azért nem feleslegesen koptani a technikát, mert amit a szerelőnél marad pénz, annyival kevesebb marad túrázgatni. Szóval igyekszem úgy használni, hogy az élvezet is meglegyen, de ne is kelljen rá többet költeni a szükségesnél.Amúgy a kuplungot épp az ilyen nyomatékcsúcsos kilövések gyilkolják szvsz a legjobban, ott van a legnagyobb sebességkülönbség a motor és a kerék sebessége között, a pálya amúgy szerintem annyira nem árt neki.
Amúgy a villanymotorok gondolatától is kiráz a hideg. Szeretem a pöfögő/röfögő V2-t, szeretek váltogatni, szeretem az egészet ahogy van. De tény, hogy nem szeretek feleslegesen váltogatni, meg kuplungcsúsztatni, de ettől még nem kell átesni a ló túloldalára.
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz Topiccsendőr #53399 üzenetére
nekem spec semmi bajom nem volt vele a zx7ren. harapott mint állat. a cbr 4 dugósa visszalépésnek érződött eleinte de aztán megszoktam.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #53435 üzenetére
Mi a gond a 06 RR fékeivel? Pályahasználatról beszélsz vagy általánosságban? Olaszok az M4-es Brembo-t szokták használni, a japán motorokra is fel lehet tenni, csak azoknál 108 mm a furattávolság, árulnak belőle ilyen változatot is, európai motorokon 100 mm, sajna ezeknek a bontott nyergei nem mennek fel. Azt néztem, hogy az új Gixxereken is már Brembo van, mondjuk, hogy az miféle, azt nem tudom. Egyébként ha új árakat néz az ember, ezek a belépő Brembok meg az oem Tokico nyergek is hasonló árban mennek, szóval akár tehetnének rá azt is, jelentősen nem befolyásolná a motor árát.
Az SC59-es RR nyergeit is szokták felpakolni régebbi motorokra külföldi oldalakon, az is monoblokk és szerintük jó/olcsó alternatíva a mindenféle első generációs radiális nyergek "fejlesztésére" a Suzukikon, Kawákon, Hondákon. A 600RR is megkapta ezt a nyerget 2009-ben.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #53438 üzenetére
Nekem sikerült hozzájutnom jó áron egy 19-es Brembo-hoz az RR-re, fémhálós csöveket némi keresgélés után lehet találni egész elviselhető áron (a gyári, sárvédőnél kettéosztós megoldás nagyon piacos hatást kelt számomra, még a nyeregtől átvezetve a másik nyeregig is jobb, bár nem értem, hogy miért nem az 1-1 cső a főfékhengertől a nyergekig elrendezést használják, holott az tűnne a leglogikusabbnak (spóroltak 50 centi csövet vagy mi?). Ezzel a kiépítéssel szerintem elég "határozott" a fék (hozzáteszem, gyári Brembo rendszerekhez sajnos nem volt szerencsém, nincs összehasonlítási alapom). A fix nyomáspont nagyon hamar megjön, ebben sokkal jobb a gyári Nissin-nél, lassul-lassul de az egykerekezéshez azért elég becsülettel meg kell markolni, azt mondanám, hogy progresszíven épül fel a fékhatás, nem egyből satu (ezt több helyen hallottam a Brembokra) de ha megmarkolja az ember, harap elég rendesen.
Ha esetleg valaki ilyen mixelésre adja a fejét, azért arra figyelni kell, hogy Bremboék 1.0-ás menetemelkedést használnak, a japánok meg 1.25-öst, a gyári kiegyenlítő tartálynak vastagabb a csöve, mint ami az olaszra való, plussz bizonyos fékcsőgyártók a szabványosnál vékonyabb fittinget használnak szóval olyan olajáteresztő csavar kellett, ami kb. nem is létezik Különben nem jó helyre esnek a csavaron furatok és (gondolom én), a folyadék lassabban áramlik vissza, nem szűnik meg azonnal a teljes fékhatás a kar elengedése után. Azért csak sikerült szerezni.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53438 üzenetére
Mi az elvi hibája az olcsó motorokon szokásos úszónyeregnek?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #53446 üzenetére
600RR.net és 1000RR.net oldalakat elég sokat bújtam ilyen ügyben, nagyon sok amerikai, angol, ausztrál tag van ott, sokkal komolyabb anyagi lehetőségekkel mint az itthoni emberek, sok elég komoly (át)épített gép van ott és az általános vélemény ez volt: fékbetét, rendszeres fékfolyadék csere, fékcső, főfékhenger, féknyereg. Kb. ebben a sorrendben érdemes hozzányúlni a gyári fékekhez aki szeretne javítani az összképen. Nyerget igazából ott sem nagyon cserélgettek csak aki már nagyon benne volt, az tette fel az olaszt, viszont a gyári főfékhenger cseréjéről valami komolyabb Brembora vagy Magurára mindenki elismerően nyilatkozott, amiatt gondoltam, hogy megpróbálom én is. A legtöbben a 19 RCS-t rakták fel, én is azzal tettem egy próbát (ha nem jön be, eladom alapon) de végül maradt, mert szerintem pozitív irányba történt változás. Persze lehet, hogy aki már mindenféle Ducatikat meg Apriliákat végigpróbált, azt mondaná, hogy fütyi, de én szeretem így ebben a formában.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #53474 üzenetére
Meg egy hsz megfogalmazodott bennem a tisztanlatas erdekeben. Akinek tele van a toke a fekkel, most skippeljen.
A fofekhengeres reszhez hozzatennem, hogy ha a fofekhengert azert kell cserelni, mert gyarilag nem jol lottek be az attetelt, akkor megint mas a helyzet. De az is egy kompromisszum. Minel kisebb fele indulsz, annal nagyobb utja lesz a karnak, de ketujjas lesz, minel nagyobb fele, annal hatarozottabb a nyomaspont, de nagyobb kezero kell.
Arra akartam ravilagitani, hogy ha lecsereled a gyari atmerot egy draga gyarto ugyanolyan atmeroju fofekhengerere, tulajdonkepp semmi kulonbseg nem lesz. Ha a fekkar erokarja mas, ott lesz kulonbseg, de az attetel meghatarozza az utjat a karnak, ez is egy kompromisszum lesz.
Annyira komplex az egesz, hogy tipusspecifikus minden.
kar hogy nem arultad el, hogy te most milyen iranyba mentel, es miert nem voltal megelegedve a fekkel (erre kivancsi lettem volna) mert egy tapasztalattal tobbek lettunk volna.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #53476 üzenetére
Azért monoblokk és monoblokk között is biztosan vannak különbségek, nem véletlenül lehetnek olyan brutálisan drágák a kifejezetten versenymotor nyergek (2-3k $/darab). Hogy az utcai motorok monoblokkjai között nincsenek nagy különbségek, azt elhiszem. Fémszövetes fékcsőre én azt mondom, ha az embernek van egy kis fölös pénze (mert azért nem egy ház ára egy pár) amit szeretne rákölteni a motorra, inkább cserélje ki a gumi fékcsöveket mint vegyen valami elcseszett színű rikító izzókat vagy más design marhaságokat. Hátsót nem sok értelme van de az elsőt talán nem hülyeség.
A gyári főfékhenger 17,5-ös, ez 19-es és valóban, érzetre sokkal hamarabb megvan a fix nyomáspont, a gyári kicsit "nyúlós" volt, az valahogy nem tetszett. Elég erős kezeim vannak (és sajnos emiatt kicsit érzéketlenek, ezért is preferálom a nyomatékkulcsot a kényesebb helyeken) így nem igazán veszem észre, hogy nagyobb kézerő kellene, simán kétujjas nálam így is. Persze másnál lehet ez már nem jönne be, de mondom, nálam pozitív változás volt. A nyergekben Vesrah betétek vannak, sajnos azokról nem sokat tudok nyilatkozni a gyárihoz képest, a motor megvétele után nemsokkal mentek a levesbe mert már eléggé a végüket járták. A tárcsát mindenesetre nem nagyon eszik, mondjuk lehet egy hozzáértő kezében (komoly pályahasználat) már más lenne a helyzet.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53588 üzenetére
Azt hittem, ez egyértelmű, azért kötném ki, hogy én tudjam külön-külön adagolni a fékerőt előre és hátra, ahogy a helyzet megkívánja.
A tapadási körrel nincs igazad, ha már ki vagy sodródva (vagy poros/homokos/köves az út széle és nem tudsz jobban kihúzódni), nem igazán tudod jobban alászedni, az ülésből kimászni meg idő. Mi marad korrigálni az íven, azaz lejjebb dönteni a vasat? Hát a hátsófék. CSAK a hátsófék, első nélkül.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53593 üzenetére
Dehogy akartam mindenre ráhúzni. Csak azt állítottam, hogy van az a szitu, amikor szerintem jobb, ha külön van. Mivel külön tudom húzni egyszerre és külön is, míg a kombó az mindig kombó, ha akarom, ha nem.
A kombó akkor jobb, ha a vezető hibázik, vagy nem jó technikával fékez, és nem az általam vázolt szitu áll fenn. Szóval ja, szituáció és vezető függő a dolog ahogy írod.Az ABS kikötés csak azért, mert egyfelől egy igen komoly plussz hibaforrás (az egyszerű és igen megbízható hidraulika helyett kiegészül a rendszer kerékérzékelőkkel, vezérlőelektronikával, pumpával, plussz rakás extra csővel, és még ami nem jut eszembe), másfelől többször bebizonyosodott, hogy főleg csúszós útviszonyok mellett (eső, homokos aszfalt) lényegesen jobban fékezek a tulajdon lábammal, mint amire a régebbi ABS-ek képesek (a legújabbakhoz nem volt szerencsém, nem tudom, jobbak-e már). Egyébként sokszor bele is írják a kocsik/motorok kézikönyvébe, hogy növeli a féktávot az irányíthatóság megtartásának érdekében, szóval nem én hibbantam meg a melegben, hogy ezt tapasztaltam több ízben is....
Motoron amúgy csak a kombinált fékezést kötném ki, az ABS-t nem, tekintettel hogy ott sokkal nehezebben védhető az első kerék blokkolása, mint autón. Persze, ha valami speckó bukókeretes motorral előtte tudnám gyakorolni, hogy előzzem meg a blokkolást bizonyos körülmények esetén, akkor lehet a motoromnál is kikötésre kerülne, ha lenne egyáltalán benne.
Természetesen az ABS kikötés nem való mindenkinek, ezzel tisztában vagyok. Az amatőr sofőrős állóra fékezett keréknél százszor hamarabb megáll a legbénább ABS is. Ugyanez motoron, sokkal jobb, ha valaki ABS-el mer rendesen fékezni, mintha ABS nélkül csak hátsóval próbálna szenvedni... Vagy ha túl bátran tépi meg az elsőt ABS nélkül és kicsúszik alóla...[ Szerkesztve ]
-
beci
őstag
válasz Topiccsendőr #53589 üzenetére
Nem konkrét hibafeltárást és javítást kértem.
Csak ötleteket,hogy merre induljak el.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53590 üzenetére
TCar-on szoktad olvasni a nepperűzőt? Nem hiába került ki az a kis monológ nemrégiben, de akkor is.. olyan szinten közhely, semmitmondó válaszokat szokott adni, h az már fáj.
Láttam azt a részt amikor elmentek vele bevásárlókörútra Németországba, aláírom, ebből él 25 éve, nyilván érti a dolgát. Az elfogultságuk viszont nem kérdéses, olyankor is be szokott nyomni egy Honda Jazz-t, amikor nem is azt a kategóriát keresi a user.canniball
Kapaszkodj meg, külsőt tekintve kb. 1-2 dolgot változtattak a fényezésen kívül. A VFR felirat nem matrica, hanem dombornyomott lett, a ford.számmérő más hátteret kapott és lekerültek a narancssárga index-ek.
Ekkora jött képbe a C-ABS rendszer, ha jól tudom az első futóművön is csiszoltak, emellett javították a VTEC váltás miatti átmenetet, illetve új gyújtásgörbét kapott.
Apróság még, de pl. a váltónak 2006 után kivezettek egy jeladó csatlakozási pontot, így az utólagos fokozatkijelzőt már közvetlenül rá lehet dugni, nem kell vezetékeket metszegetni, összekötögetni, h jól működjön.
Kb. ennyi amiről én olvastam.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53602 üzenetére
Várjál már! Ezzel az alapjárat nélküli, kompresszióhiányos izével jövő szombaton megint indulok Erdélybe egy 8 napos, 2000 km fölötti körútra. Azon kívül, hogy szépen lemostam, és beteszek az egyik oldaltáskába 1 liter MOL 10W40-et (amit meg is fog zabálni simán), különösebb teendőm nincs vele. Mert ez Ho....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Genesistibi
tag
válasz Topiccsendőr #53602 üzenetére
Én erre csak annyit mondanék, hogy jelenleg a 4. Fordunkat koptatjuk a családdal. Vezeti/vezette Apa, Hugi, Nővér, Barátnő, én stb.. Voltak bajaik, mert ahogy Te is írtad, nincs az ami ne kopna. Ezek ki is lettek cserélve mindig (sose volt 6 számjegyű számlánk - kipp-kopp), amit azzal hálált meg, hogy többször is lemehettünk vele Olaszország csücskébe gond nélkül, az itthoni kilométerekről nem is beszélve..!
Márkabuzi lennék? Nem hiszem, csak elégedett!
u.i.: Ismerősi körben volt olyan, aki a Ford Fusion-t vitte vissza 1 éven belül, mert minden baja volt... aztán vett egy Fiesta-t! Na ilyen egy márkabuzi!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #53614 üzenetére
Lassacskán Neked is érik a Degec oklevél..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #53740 üzenetére
Amikor hazaértem kiszedtem az első kereket és megnéztem a kerékcsapágyat amit rendben találtam.Nem kotyogott,még vissza szerelvesem.A motor eleje természetesen fel volt emelve a 2 oldalsó bukócsőnél.
A kormány csapágynál tapasztaltam egy kis koppanó kattanó hangot amikor megcibáltam jobbra balra a kormányt.Ráhúztam az anyára egy keveset,de ugyan az maradt a helyzet.Hétfőn kikapom a csapágyat és megnézem nincs e esetleg valami baja.Még letesztelem,hogy ha lassan indulok akkor csinálja e,lehet,hogy az volt az egyik ok,hogy gyorsan indultam megpakolva, megemelte az elejét és ahogy te is írtad elkönnyült ez eleje a mocinak.Az úthibában is igazad lehet,mert amikor sóderos úton indultam egyből beszitált.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53764 üzenetére
Árban szinte teljesen egyformák, de nem tudom hogy "nekem" melyik mintázatú lenne a jó? Ennyire nem értek a gumikhoz. Most a Csótányon Metzeler ME 22 / ME 77 páros van, de az nedves úton kb. életveszélyes.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
sziada5925
aktív tag
-
sziada5925
aktív tag
válasz Topiccsendőr #53781 üzenetére
Egyet szoktam érteni a véleményeddel, de most nem teszem, szerintem ez - legalábbis nekem- hiba. Egyik motoromon se rángatott normális úton és most az ER-5 se rángat a gumicsere óta.
Üdv: Ádám
-
FIREBLADE78
addikt
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #53796 üzenetére
Mit ajánlanál ami jobb mint a 300V és beszerezhető idehaza?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #53822 üzenetére
*A minden marka minden tipusat a motorkerekparokra ertem, nem az olajokra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #53824 üzenetére
Akkor esetleg más kevésbé hypolt olajat ami hasonló szinten van tudnál ajánlani?
Castrol Power 1 Racing ill. Repsol Sintetico Racing(asszem) kizárva ezeket már próbáltam.
A 300V-vel csupán annyi bajom van, hogy hosszas városban tötymörgés után brutálisan rossz lesz a váltó kuplung, gondolom az olaj túlmelegszik. Mivel itt nem hőcserélő hanem külön olajhűtő van és az ugye nincs ventivel megtámogatva. 10w-40 a gyári előírás.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53824 üzenetére
Az mennyire valós info, hogy a sportmotor vagy annak látszó soros négyes gépeket nem jó alacsony fordulaton használni? Pl. nekem 3000-es fordulaton tök simán jár, nem rángat, simán gyorsít onnan is bármilyen sebességben, normális a hangja is. Mégis mondták már, hogy ne nagyon menjek vele 3000-es fordulaton 60km/h-val, mert hogy ha régi is, de mégis egy sportmotor blokkja van benne és az alacsony fordulattól valami réteget elb@sz a hengerfalon, meg nagyon kopik a motor, stb. Használjam magasabb fordulaton.
Amit annyira kis sebességnél nem szeretem, mert tök ideges a viselkedése. Közúton már én is inkább 6000-8000 között szeretem, mert van motorfék is a kanyarba, meg erő is. De 50-nél 4000 felett tök idióta, a hangja is.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #53936 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53936 üzenetére
Slag+sampon?
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #53940 üzenetére
Nem gondoltam, hogy ennyire rossz a helyzet.
-
RAiN91
őstag
válasz Topiccsendőr #53991 üzenetére
És nektek is zörög, vagy csak nálam ilyen?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54036 üzenetére
Pedig szombaton engem és polimorf-ot nagyon rá akartak beszélni a Metabond-ra. Nem is tagadom, a bemutató meggyőző volt. De az azért b.ssza a csőröm, hogy ha ez ilyen faxa, akkor valamelyik olajcég miért nem vásárolta már fel a technológiát és építette be a saját termékeibe...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #54036 üzenetére
Vigyazz, emberedre akadtal. Elobb fog o meggyozni teged, mint te ot
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54053 üzenetére
Jaja, én is elolvastam, meg jó pár fórumos hozzászólást is, de mindenki beszélt össze-vissza, így inkább a saját tapasztalatra voltam kíváncsi Így hát kipróbáltam, sok veszteni való nem volt. Persze hangsúlyozom, nem adalékot vettem külön, csak olajat...más ilyen extra hozzávalót nem öntenék bele.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
ludsimon
veterán
válasz Topiccsendőr #54053 üzenetére
Az még nagyobb butaság azért mert a teleshop is hirdette rögtön azt mondani ez egy hülyeség.
Puszta tények:
[link]
Tsinghau University Study
[link]
[link]
[link]Vagy működik vagy nem. Kárt még semmiben nem okozott.
Ha meg eszi az olajat a motor és nem működött a Xado akkor valószínű nem ott volt a baj, hanem a tömítéseknél valahol.undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Topiccsendőr #54075 üzenetére
Nem, de biztos forrásokból hallottam jótékony hatását.
undefined
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #54087 üzenetére
-
zeon.hu
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54113 üzenetére
Köridőt telefonnal is tudsz mérni, pl a Racechrono alkalmazással.
Magyar pályák is benne vannak.#?*@&!
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54255 üzenetére
Köszi a kiegészítést, pont ezen agyaltam én is, hogy ez az érzet is rengeteget számít, könnyebben kezelhetőnek tűnik (de néha az is)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54255 üzenetére
Itt lehet a megoldás, köszönöm!
Az újságírós téma vicces... Hihetetlen, milyen emberek írnak cikkeket motorokról, mennyire tapasztalat, de egyáltalán józan ész nélkül. Sokszor olvasni is fáj, pedig magam sem vagyok egy borzalmasan tapasztalt vezető. Sajnos manapság pár értelmesebb YT hobbivideóstól sokszor több derül ki adott motorról, mintha elolvasnék egy rakás tesztet róla....
(#54257) persuader: Természetesen igen, ezen a szinten kell összehozni az elméletet a gyakorlattal. Köszi az infókat.
Hogy érted azt, hogy "elszúrják" utcára? Mármint hogy a hétköznapi user számára is vezethető legyen? -
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #54271 üzenetére
Igazából szerintem az a probléma, hogy nem kellenek 200+ LE-s motorok utcára.
Ha a gyárak csak az 1:55-alatti képességű embereknek gyártanának sportmotort, hamar lehúzhatnák a rolót az egész osztályon, viszont az sem buli, ha a csodamotorral a kedves vásárló rövid úton a temetőbe küldi magát, ezért kénytelenek telerakni őket felügyeleti elektronikákkal. Akkora a ménes, hogy kénytelenek ezekkel kordában tartani de akkor meg minek ennyi motorerő? Költői kérdés...
Most te a cikket bírálod amúgy, vagy azokat az embereket, akik megfelelő tudás birtokának hiányában vesznek ezrest? Mondjuk szerintem ennek is vannak fokozatai, van akinek csak szimplán tetszik, elmotorozgat vele de csak lightosan, nem akar ő versenyző lenni. Szerintem ezzel nincs baj, a vadbarmokkal igen, akik szintén messze vannak még az ezres képességeitől viszont mennek mint az ökör, ha kell ha nem, jobb esetben egyedül tekerednek fel a fára, rosszabb esetben mást is magukkal visznek, 600-assal is lehet ilyeneket csinálni de egy ilyen kezében a literes valóságos fegyver.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54271 üzenetére
Érdekes az első bekezdésed, köszi!
A második... Nagyon egyet kell értsek veled.
Nagyon gyakran olvasni, hogy sokan úgy használják az ezres motort, hogy kb. fulladáshatáron gyötrik benne a motort. Pedig azért kár volt 150-200 lóerős motort venni, hogy 50-el menjen vele 6.-ban.... Nehéz leírni az érzést, ami olyankor a fejemben jár. -
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #54294 üzenetére
De mivel full kezdo vagyok, van meg 4 centi, igy szamomra felesleges, nem kell meg vele foglalkoznom.
Igy ertettem :-)
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54299 üzenetére
Na majd lecsekkolom kíváncsiságból...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54334 üzenetére
Ilyet nem tennék sohasem.
Aprópénzért ugyan, de el szeretném adni valakinek, akinek van hozzá ingerenciája bíbelődni (leírva az összes hibáit). Sajnos kell az ára az "új" vashoz, anélkül nem tudok venni semmit sem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54375 üzenetére
Az YBR-t tudom milyen kelletlen (azon tanultam anno), de a CBR-ről azt gondoltam, hogy nem csak a műanyag idomok meg a Repsol-festés miatt sportos, hanem van benne legalább egy picike boogie-faktor mutatóba. Ezért is csalódtam.
(Az enyémet a kanyargós szerpentineken le-fel egyaránt "jó érzés" "szétgyilkolni", még így megfáradtan is maximálisan partner benne a kis gép. Qrva sokat kell a váltón szteppelni, de megéri! Ehhez képest meglepő a szoftcsopper kaszni, meg a rosszindulatú (de szétüthetetlen9 futómű)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #54293 üzenetére
Idén direkt figyeltem, nagyon eltűntek az utakról a literes sportmotorok. Alig látni egy-kettőt. Különféle 900-asokból látni azért elég sokat, de újabb ezresek alig. Inkább nakedekből van rengeteg, meg különféle túrákból. Persze ha elmegy az ember egy pályanapra, ott azért "koncentrálódik" a sportmotoros társadalom, de az utcán arányaiban nem nagyon vannak jelen. Legalább is felénk.
Egyszer majd talán én is szeretnék egy 1000-est, amíg még beleférnek ilyen dolgok a keretbe (nincs család) de nagyrészt utcára. SC59-et, mi mást Bár észérvekkel eddig nem nagyon tudtam magam meggyőzni, hogy van értelme a cserének de ez ilyen hobbi Igazából úgy vettem észre, hogy a 600-zal sem nagyon sz@rakodnak, csak egy-két majom Audis meg BMW-s szokott arcoskodni, de azok meg hadd menjenek, nem versenypálya a közút, én nem csinálok abból lelkiismereti kérdést, ha valaki megelőz.Hadd találjam ki, RSV-lesz, ha egyszer lesz
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54384 üzenetére
Nem is a jobban gyorsulás, csak annak az érzete. Amolyan boogie-faktor - ahogy Te mondtad - addig, amíg le nem nézel a km-órára. A mostani erdélyi gurigán a kisVara (XL125V) ment elöl, ő a szerpentineket 3-4 ben abszolválta, úgy percenkénti váltásokkal. Én meg 2-5 között minden, 2 másodpercenkénti szteppeléssel. Néha 100m-re lemaradtam tőle, néha meg röhögve megelőztem, ha jól kaptam el a ritmust. Ő unta a kanyargászást, én minden pillanatát élveztem, ugyanakkora (nagyon csekély) átlagsebesség mellett.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54398 üzenetére
Persze, de lássuk, ezek a végletek, és erre írtam, hogy minden eset más. Olyat is ismerek, akinek a felkarja tört el szkander közben, pedig nem profi ellen ment
A beeöltözés megint két véglet, hogy strandpapucs meg bőroveráll. Lehet egy jó motor farmert venni, az is több mint a susogós vagy a fürdőnardág, vagy egy nyári Cordura. Megjegyzem, én is csak egyszer mentem full felszerelésben robogón, mert akkor hidegebb volt, de a kabátot mindig felveszem, vastag nadrág, kesztyű, és van h csizmát is húzok. Szóval igen, én is lengébben öltözök. De épp arról volt szó, hogy nagymotoron is meg lehet durván sérülni, meg robogón is, nincs különbség."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54596 üzenetére
Valami mély, erősen kalapáló, dübögő hang alapjáraton és alacsonyabb fordulaton is. Olyasmi, mint amikor húsz éve a 120-as Skodrimból kiesett az olajleeresztő csavar, és szétmentek a főtengelycsapágyak. Gázt húzva meg még valami fémes hang is jött hozzá. Meg volt az "ellenpróba" is: a 13 évvel öregebb csutkakormányos GS-t is beindítottuk utána, annak hibátlan, gyönyörű hangja volt. Innentől kezdve nekem tök mindegy mi szólt, azért a motorért guriga taknyot sem adnék, nem hogy félmilliót. Ennyi, befejezhetjük.
A másik meg: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
KubanitoS
veterán
válasz Topiccsendőr #54596 üzenetére
Nos, akkor nincs általánosan elfogadott igazság erről az alacsony fordulatszám dologról?
Amúgy köszi szépen a válaszokat mindenkinek!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54604 üzenetére
Nem hiszem hogy totális amnéziám volna, csak jelen esetben az én véleményem a Motordokiéval egyezik meg és nem a tiéddel. Bocsánat, hogy le mertem írni. Tudom, van rá egy élő példád, az általad említett topiktársunké. Gyanítom, hogy az ellenkezőjére is találnánk, ha nagyon keresnénk.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- EA Sports WRC '23
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- MILC felhasználók szakmai topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Alkoholista nevelde
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs