-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Djuree
félisten
5-10 perc alatt az a meleg híg olaj simán lefolyik. akkor az már lényegében olyan mintha órák óta állna végülis mégiscsak oda lyukadunk ki amit az elején írtam
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
stifi
senior tag
arra értettem a csomó pénzt amúgy, hogy átírás, biztosítás, fogyasztás, perec utáni költségek stb - és 1-2 éven belül rájön hogy nem is az ezerkettes bandit neki való gép..
például egy sv650 szerintem univerzálisabb, kevésbé túrás de sportosabb - könnyebb egy ilyennel kezdeni és eldönteni utána hogy jó ez, megtartja, vagy inkább túrásabbat vesz, vagy sportosabbat.. ha egyből túragépet vesz, ez az opció ugrik ugye..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Djuree
félisten
nekem ilyen gipro van, ez úgy működik ahogy leírtam, mivel én kötöttem be
"különböző sebességfokozatokhoz eltérő feszültséget ad ki a motor"
ezt nem értem. ilyen sztem nincs eleve honnan lehetne ezt az arányos jelet levenni?a képen egy mechanikus dolog van, ez valami hall elemes dolognak tűnik, de mikrokapcsoló is lehetne.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
ALI_G
veterán
En is ezt a velemenyt osztom, sot, ha beinditottam es gazfrovcsre nem fullad, akkor mar indulok is, de amig el nem eri a 60+ fokot, addig nem forgatom romma. Ezt azert jqvasoljak, mert hamarabb felmelegszik es a kopas jelentos resze hidegen jelentkezik. Raadasul pazarlod a benzint.
-
Daywalker
addikt
Sógoromnak van egy 1600-as V2 Marauderje (ua. mint a Kawasaki Mean Streak) Az egy mozdony. Ezek relatíve erősek, de 190-nél vége a dalnak, és addig ötöt kell váltani, nekem 3-at (ha az egyest is beleszámoljuk)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Vagy sor2, vagy boxer, vagy egyhenger. A lenyeg, a kobcenti, nem az epitesi mod. Az csak a dinamikus kiegyensulyozas miatt lett ilyen, meg hogy eppen hogy van kitalalva a vazban, merre terhelodjon a tomeg. Az epitesi modnak nincs koze a nyomatekhoz, a koncentinek meg a hengerszamnak annal inkabb.
A sokat porgo sornegyek, vagy regebben verseny sorhatok azert lettek kitalalva, h a szabott kobcentibol a leheto legtovabb lehessen menni egy fokozatban, ugyanis akkor nem valtod el a hatso kerekre juto erot. Ezert van az, hogy egy 600 sornegy vegsebessegben egy 1000 v2 szintjen tud lenni. Ha a v2 nek ugyanolyan valtokiosztasa lenne, mint a sornegynek hatrabaszodna az ember egyfolytaban. Es nem lenne vegsebessege sem.
Az, hogy elobb ebred a nyomatek, csak arrol szol, hogy alacsonyabb fordulaton jobban feltoltodik a henger egy rovid loketuhoz kepest, illetve megiscsak nagyobb feluletet nyomsz le a terjeszkedo gazzal, mint a tobbhengeres epitesi modnal.
Tehat csinalhatnank egy olyan ketszelepes sornegyet, ami kis fordulaton tok jol viselkedne, meglenne a hengertoltottseg, de felul elfogyna.
Meg csinalhatnank egy olyan v2 ot , sor2 ot, boxert, aminek ultrrovid lokete lenne, kellene 4 gyertya, h meggyujtsd azt a tanyernyi feluletet, de porogne mint az allat.
Szoval gazcsere, hengerszam, kobcenti. Ettol fugg az egesz
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolt19900
őstag
attól még gondolom jók a régiek is
most, hogy így mondtátok az ülést -amit azért elég sokszor használunk -
elhúzott a szívem a yamaháról
a bandittal ilyesmi tapasztaltok? mi a pro kontra? 600-1200 megbeszéltük, majd olyant veszek amelyik lesz, de úgy érzem elég lesz a kisebb is
szóval ilyen motorozhatóság, ülés, komfort stb stb. világítás?
fokozatkijelző zavaró ha nincs? ha sokat vált vissza az ember egyszerre akkor honnan tudja, hogy épp hányadikban poroszkál? -lehet, hogy mosolyogtatós kérdés, csak így felmerült bennem
szerk: suzuki sv-k? ők a v2 ők ugye? velük mi a helyzet? van valami tapasztalata valakinek innen róluk?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
stifi
senior tag
nekem a kedvencem a városban a menő srácok.. sokszor eljátszom hogy a pirosnál én is húzok 1-2 gázt, hogy lássa benne vagyok a versenyzésben, aztán ő padlógázzal csikorgó kerekekkel elrajtol, én direkt 1-2 másodperces fáziskéséssel utána indulok el teljesen normálisan. kitapossa az autó belét, cikázik a sávok között, én meg megyek hátul nyugisan.. lámpánál szépen elmegyek mellette 10 km/h sebességgel, el a kocsik között be a sor elejére, ő meg legalább 3-4 lámpakört kell még, hogy várjon. már rég otthon vagyok amikor ő még a dugóban ácsorog, hehe
így kell lassú tempóval alázni
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
"Mert ha rá van írva, hogy 82, akkor az 82, és nem 80, vagy 84"
pont erről ment a szájkarate eddig, hogy az a 82 amit látsz kiírva az közel sem biztos hogy 82.. itt jött a képbe az, hogy az analóg adott helyzetben pontosabb lehet, mert máshogy dolgozza fel a jelet. mire azt a 82-t látod és leolvasod, már lehet hogy rég 75 az akutális információ. analógnál nem azt mondom hogy ilyen nincs, hanem azt hogy más. ott a halálpontos érték leolvasása jelenthet gondot, mert fizikai korlátai vannak.nem ilyen fehéren fekete ez, ahogy leírod, mert a látszat néha csal
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
shiNIN
tag
Á, bármilyen motorral járható, csak lassan Persze úgy nem poén.
Nem is az úthibából álló út volt a gond, hanem a trükkös kanyarok. Az egyikben (beláthatatlan jobbkanyar, szűkebb, mint elsőre mutatta, s az út se lett jobb egy szikrát sem, lehet, hogy megcsúsztunk valamin?) mindketten elszálltunk, ugyanúgy. Megfogtuk a motort valahogy és nem jöttek szembe, de onnantól nagyon óvatosan mentünk. -
stifi
senior tag
csak hogy helyretegyük: motorral nem igazoltattak még. autóval igazoltattak, büntettek, jelentettek már fel.
összesen kb 20 alkalomból volt 14 sima igazoltatás "jónapot viszontlátásra" és 6 "tudja miért állítottuk meg? itt kéne aláírni a helyszíni bírságot" történet. ebből egyszer volt hogy aláírtam mert igaza volt a rendőrnek, egyszer feljelentettek és a maradék kb 4 alkalmat kidumáltam, akkor már rutinosabb voltam..lehet a feljelentést megírni neki annyi mint a helyszínit, csak hogy ha te aláírod a helyszíni bírságot akkor neki nincs bizonyítási kényszere, ha viszont feljelent akkor utána szépen le kell vezessen mindent és bizonyítania kell hogy szabálytalan voltál.. érdekes módon amikor mondtam hogy hajrá, jelentsen fel egyből megváltozott a hangnem. de biztos csak mákom volt 3-4 alkalommal!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
Foprditott valtoval sok szituban konnyebb felfele valtani (pl amikor ide oda rakosgatod a motort, vagy ki vagy ulve a motoron) Lefele meg kb mindegy mert 99.5%-ban lefele kozel fuggoleges motorral valtasz.
De van olyan versenyzo aki a normal es forditott valtot aszerint hasznalja, hogy az adott palyan melyik jon ki jobban.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
A megoldás qrva egyszerű, ekkora sebességkülönbség nem a jó magyar utakra való, de hasonló baleset nagy sebességkülönbség mellett autópályán is bekövetkezhet egy egyszerű autós sávváltás/előzés közben.
Ésszel."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
Nagyon sajnálom azokat az embereket akik meghaltak az említett két balesetben.
Lehet, hogy én látom rosszul, DE szerintem kizárt dolog, hogy az autós fel lehessen készíteni vagy el lehessen várni, hogy ilyenre figyeljen. Rutinból csinálja mind mindenki. Ott jön egy fénypont városon belül jó messze van kiférek elé simán. Jaj de hogy az a csávó nem 60al jön hanem 160-al és beledurran az nem az autós hibája. Egyszerűen annyira gyorsan mentek az említett emberek, hogy nincs elég idő reagálni vagy félrekapni autót vagy motor.
Csak éppen az a százvalahány méter jelen esetben alig volt több, mint két másodperc.Ha 50-60al ment volna a 100méteren még talán fékeznie sem kell felgyorsul az autó és mehetnek.
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
NINJA_V
tag
Ezert is irtam feljebb, hogy tesztelonek fogalma sincs a modellrol, vagy hogy mit kellene irni egy frissitett darabrol. Rohadtul mashogy is meg lehetett volna irni ezt a tesztet. Esetleg elmodani hogy a regihez kepest milyen valtozasok vannak...valami erdemi dolgot...
Gyorskotegelo:Az 5 millios r1200-on nem volt gaz??, kb az isten a turaendurosok koreben...mintha nem tudna, hogy a motorok 99%-nal igy van megoldva -.-, par tipuson van a gyari kabelkotegbe vezetve...
Vagy a tukor...mi lett volna ha en irom, es azt irom, hogy: az uj szogletes formaju tukrok jol mutatanak a bmw-n...szubjekitv?....Es ez kb a legtobbet olvasott internetes motoros lap...
Two Strokes and Four Jokes
-
#25954560
törölt tag
bar ez az az nem az az az, nezd meg vikipedian az rc211v-t
"Engine 990 cc (60.4 cu in) four-stroke V5"mod:
NINJA_V:
vagy kijonnek a harom mozdulattal cserelheto blokk megoldasaval.
igy is varom mar h mikor lesz mondjuk a honda oldalan motor-konfigurator, amikor adnak egy vazat, te kluttyogod ossze h melyik blokk legyen benne, melyik fekek, telok, stb.
otthoni upgrade is lehetne h kiveszed a 600-as blokkot, beteszed a 750-est es uzsgyi![ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
Nagyon ugy nez ki, h a belsoegesu motor nelkul nem nagyon elkepzelheto a kozeljovo.
A jovo az inkabb az energiaforrasok sokkal szelesebb kihasznalasa, a gaz, alkohol, benzin, gazolaj, hibrid vagy elektromos hajtas. Az audi 2014 ben kezd olyan genkezelt algatelepeket uzemeltetni, amelyek etanolt termelnek. Genkezelt bakteriumokkal is kiserleteznek, amelyek olajat csinalnak. A belsoegesu motor meg sokaig fog brummogni, csak nem lesz helole ennyi.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
Érdekes ilyet mondani, amikor az USÁ-ban kapható üzemanyagban default 10% etanol van, és most próbálják helyenként bevezetni az E15-öt.
Persze ha nem csak a közlekedés energiahordozóiról beszélt, akkor akár igaz is lehet az az 1%. Rossz ötlet is a mai módszerekkel előállított etanolra meg biodízelre alapozni. Ez így, ebben a formában nagyon gyenge. -
Integra
titán
jelenleg az elektromos hajtás egy akkora bukta ahogy csak van, mégpedig azért mert nincsen hatékony raktározási forma, nem létezik. az akkumulátorok kőkorszak, ennyit tudnak. ezért mondja a toyota és a honda is, hogy jelenleg a hibridnek van a legtöbb értelme, a piac pedig őket igazolja, lassan kullognak a többiek is utánuk alibi hibrid technológiákkal vagy éppen licenszelik.
a hidrogén autók reálisabb lehetőség, mert ha lesz, akkor a létező infrastruktúrát használja fel, ami az egész retail business-t képes továbbra is működtetni. erre is gondolni kell bizony.a másik, hogy tegyük fel, hogy van jó akksi, eltudjuk gazdaságosan és hosszú távra raktározni az energiát. azt is elő kell állítani. miből? még mindig szén alapú a világ energia fogyasztása. kőolaj, földgáz és nukleáris energia. az a kis mennyiség amivel nő a megújuló energia %-ban mért bővülése globálisan, azt elviszi kapásból a világ továbbra is növekvő energia igénye. tehát a világ energia mátrixa alapvetően nem változik és valszeg a következő 30 évben nem is fog.
a fúziós energia meg messze és ha lesz, az sem ripsz-ropsz lesz, mert ha mindenki ingyen jut áramhoz, kvázi összeomlik a fél világ, az energia szektor, és az ott dolgozóknak nem lesz semmi keresetük, semmiből meg nem lehet enni venni a családnak. továbbá az állam természetesen ráfogja tenni a kezét, mert valahogy mérni akarja majd az elektromos autókra az áramot. más kérdés, hogy ezt nehezen tudom elképzelni, mert átalakítóval simán konnektorból töltöd majd, és nem lehet különbséget tenni majd.. szóval vannak itt megoldatlan porblémák és az akksi a legkisebb ezek közül.az, hogy ki hisz a peak oil elméletben meg személy függő. én speciel nem hiszek benne, megvan az okom rá. van ismerősöm aki rendszeresen összefossa magát ettől az elmélettől, hogy jön a világvége - LOL...
nemrég volt a pénzcentrumon vagy talán a portfólión egy nagyon jó hosszú cikk, teljesen érthetően elmagyarázta, hogy mi a baj a peak oil elmélettel és az 2012-ben már igencsak nehezen állja meg a helyét - ezzel értek én is egyet.
ahogy az olaj kitermelési árának sincsen a pénzpiacon látható árakhoz sok köze, az már a pénzpiac agyréme, hogy valaki tüsszent egyet, egyik országban fingik egyet az éppen aktuális rezsim feje és máris 2%-ot ugrik a brent ára.. meg a sok elemző aki sosem értette magát a kőolaj kitermelést, a geológiát, a kutatást és hogy mai napig milyen rejtett készletek vannak a földben. mert rengeteg van. max nem a klasszikus módon termelhetőek ki, hanem új technológiákkal (pl. fracking). ez viszont azt is jelenti, hogy a régi olaj kitermelési árak a múlt, és érezhetően drágbb lesz, de még mindig távol van attól amit a kúton látsz.. ez a piaci elemzők, felhajtók, ebből élősködők és a politikusok hiábja.
és akkor ott a földgáz.. irdatlan mennyiség van belőle. lpg-lng-cng, olyan lelőhelyek vannak, amik önmagukban 100-150 évre is fedezik a föld földgáz ellátását..a bioüzemanyaggal ami szántóföldet vesz el, ezt pedig absz elítélem, hibás döntés volt és az eu politikusai a legnagyobb hibásak ebben, szétkúrja a mezőgazdaságot, felnyomja az élelmiszer árakat etc.. rendkívül káros.
hirtelen ennyit
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
tök mindegy, mert mindenhová a gyártó viszi a technikát ÉS a szakértő brigádot, akik irányítják a gyártást.
a helyi olcsó munkaerő pedig manufaktúrát csinál, tök mindegy milyen nemzet, ez robotmunka.
ezzel az erővel a magyar audi is szar.. szerintem a jó gyártó úgy viszi máshova a gyártást hogy az nem látszik meg a minőségen. ha mégis, azt ők akarják úgy valamilyen okból (olcsóbb anyagok, gyorsabb munkafolyamatok), de nem a nép tehet róla..
akkor lehet inkább gáz ha egyszerre két dolgot akarnak: munkafolyamatokat egyszerűsíteni és olcsó munkaerőt alkalmazni: ilyenkor az eredmény egy olcsó és szar tákolmány, de akkor ezt így akarták megoldani szándékkal.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
mondok még mást is. van itthon sárváron egy Flextronics üzem ahol többek között például Lenovo asztali pc-ket szerelnek össze. minden soron dolgozó munkás minimálbért kap, a hely irányítója valami külföldi manus aki itt él kiküldetésben a csapatával és viszi a dolgokat.
megkérdeztük miért nem inkább keletebbre vitték a gyárat (románia, ukrajna) ahol felennyiért dolgoznának, elvégre a munkaerő az egyik legnagyobb költség, az volt a válasz hogy azért, mert egy ukrán a gyártósoron nem úgy végzi a munkáját ahogy egy magyar. pontatlanabbak, több kárt okoznak, nehéz velük kommunikálni stb.. ha szart akarnának gyártani olcsón akkor ott lenne az üzem.
pontosan előre ki van találva hogy az adott minőséghez hol kell a gyárat felhúzni, be van kalkulálva a mentalitás a végeredménybe. ha úgy nézzük ahogy mondod, jobb egy japánok által összerakott vas mint egy olaszok által összerakott. de nem innen kell megközelíteni szerintem, hanem onnan hogy milyen motort AKARNAK összerakni. simán lehet egy olasz honda olyan jó mint egy japán szuzuki, hiszen két különböző termékről beszélünk.
inkább az lehet érdekes, hogy két ugyanolyan motor között amiből az egyiket itt, a másikat ott rakják össze van-e különbség...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
shiNIN
tag
Ja, láttam videót láncfeszítésről, fickó lefújta a láncot, kézzel forgatta a kereket, pár másodperc volt a szeánsz
Tologatással percekig tart, de még az is rém rövid A brigéciolozással pöcsöltem hosszabban, de sütött a nap, énekeltek a madarak, elvoltam a ház előtt, pontosabban az utcán, jelenleg ott dekkolnak a kicsikék.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen