- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
Hát, pedig ez az ajánlás (nem csak a szervizkönyvben könyvben, hanem máshol is - motul weboldalán ez is fel van sorolva). Nyilván olyan helyeken jó, ahol nincsenek mínuszok. A meleg oldali viszkozitása meg annak sem rosszabb.
Mindenesetre 20-ast eszembe sem jutna belerakni. 10W50 MOL bevált, akkor tényleg marad Csak még egyszer megerősítést akartam Túltárgyaltuk.Persu: így már minden tiszta.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
sajna a sport nem késlelteti hanem elősegíti nagyon sokat sportolok, sokan hülyének is néznek emiatt, 27 vagyok, eddig kb. halhatatlannak éreztem magam, namost kb. mindenem fáj, remélem megjavulok hamar, majd szedek valami tablettát a porcokra, csontokra, hátha ér valamit. szar a bokám meg a térdem a futás meg a kosarazás miatt, a vállam a kendó miatt. az orvos is mondja hogy persze kell a sport, de én már túlzásba viszem.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
alvaro
senior tag
Most ezt úgy értsem, hogy táplálékkiegészítők nélkül minden 50+ éves ember ízületei széjjel vannak, voltak a világtörténelemben a XX. század vége előtt?
Erről csak 2 kérdés jut eszembe:
a.) Mi van az evolúcióval? Életképtelen faj foglalta el a bolygót?
b.) Akkor meg nem tökmindegy, hogy motorozok-e?Egyébként még csak 70 ezer és 32 vagyok. De igen, megmutatom.
-
Integra
titán
ezért kell jól edzeni. mondjuk van egy olyan része a bemelegítésnek, hogy joint mobility. testfolyadék felmelegítése, izület átmozgatás. nem értek egyet azzal sem, hogy 30 felett drasztikusan kezd amortizálódni az izület.
egészésgesen kell táplálkozni, ezdeni sokat, és egészséges lélek és mentalitás kell. utolsó kettő a legfontosabb. a fizikai elváltozások csak a lélek testi kivetülései.
de az egészen biztos, hogy akik agyatlanul csinálják az egészet, ők el is fognak 50 éves korukig hullani, ez van. hülyének lenni alanyi jog.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
én majd a biotech cégét fogom szedni, glükozamin, kondroitin, msn van benne. triatlonos kollégák ajánlották, elég drága, de erre nem sajnálom a pénzt. csak sajna gyógyszert szedek még 3 hónapig, és arra nem szedhetek mást semmit, majd utána.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
runner 125
nagyúr
Szerintem leszarják.
Nekem a Nexus-ban is volt, mindkét felében, soha nem fikáztak érte.
..mondjuk egyszer kaptam csak bírságot, de azt is Ausztriában a nyitott dob miatt. De, a xenon őket sem zavarta."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Daywalker
addikt
Az nem is baj. Az itteni kresz szabályok szerint éjjel-nappal, mindenhol kell lámpa motoron. Így legalább nem felejted el, mert sanszosabb, hogy azért állítanak meg inkább, nem pedig a xenonért. Az enyém is automatikusan kapcsol...
shiNIN: hasonló jókat...
Menj pályázni, nem lesz gond a kanyarodással, max kicsit furán néznek rád ott
A külföldi utakkal meg nem az itteni benzinár a baj, hanem az euró és egyéb valuták drágulása a forinthoz képest...(pontosabban a forint gyengülése hozzájuk képest). De hát ez már csak ilyen. Én idén 6K-t mentem, de sokat autóztam emellett.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
DigitXT
félisten
Mekkora Majesty ez? (250+ gondolom.) Az nem gáz, ha akkor teszi rá, amikor a motor már jár, sőt az teljesen jó. Nekem csak 180-as van, de bírja. Igaz egy akksit már elhasználtam, de az még az én balfaszságom miatt volt: indítózás közben is égő - ti. már a gyújtásra felkapcsolt - xenon használata (rendszeresen), plusz szar vezetékezés "lustaság miatt". Amióta ezeket rendbetettem, azóta fasza minden. Kivéve, hogy ebbe (más lámpatest) nem igazán jó a H4 bi-xenon. A refi konkrétan "szanaszét" világít, a tompított van csak korrekten belőve. Mondjuk az jó is: nem villognak le, és a városban nekem elég - máshol meg nem használom a gépet. (A refi csak fénykürtnek jó ennél a foncsornál...) Tervezem, hogy tavasszal projektorosra cserélem az egész hóbelevancot, de az sem triviális történet (Fresnel probléma, méretkérdések, stb.). Viszont talán az lenne a legkorrektebb megoldás (0 szórt fény), ismervén azt, hogy a gyári izzó egyszerűen nem alternatíva, mivel finoman szólva - fos a fénye...
Amúgy én átkötöttem a helyzetjelzővel, és tettem be a körbe egy kézi kapcsolót, így már gyújtás mellett is fel tudom kapcsolni, ha kell, anélkül, hogy a motort be kéne röffenteni. Ez néha jól jön, pl. szerelés/beállításnál, vagy ha egy sötét helyen kell némi fény, stb.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
H7-es kellett az enyémbe.
Hjah, nálam is olyan volt, ahogy ráraktam a gyújtást a tompított felvillant. Xenon-nál ugye van egy minimális "beizzási" idő, ezt mindig úgy oldottam meg, h gyújtás után egy 10 másodpercet vártam, mire jól kifényesedett.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
azt az indítóaramot a xenonnak a trafóján kell végigtolni, aminek nem kellene hatalmas nagynak lennie, 25 000V feszültséget is csak az a primer áram indukálhat, aminek nem kéne agyonütnie ennyire az akkut. gondolom a trafóba nem 2,5es kábelek mennek, hogy 40-50 A áram futkosson ott, még a gyújtás rendszer sem kér ennyi áramot. az a furcsa nekem ebben. az önindítózás tud alapjárat ingadozást okozni (én inkább arra gondolnék első körben), de tizennéhány A nem nagyon. de az indítózás fel is vesz 50A áramot, amire azt visszatölti az akkuba, nagy áram megy át a generátor tekercsen, aminek a mágneses tere lefogja a motor főtengelyét.
Xenon rendszereket nem ismerem, csak nekem nem stimmel, hogy ennyire megterheli a rendszert. a japánok úgy csinálják a villanyfelkapcsolást is, hogy önindítózás után kapcsol be, amikor a motor jár egy bizonyos fordulat felett. nálam a Yamaha, meg a Kawasaki is így csinálta.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
ha nem 300W os a Xenon, akkor nem az csinálja, mert nem fut akkora A, ami megterhelne bármit.
szerintemXenon előtt nem csinált ilyesmit?
egyébként karburálás is tud ilyen jelenséget csinálni, nem csak generátor. Meg egy millió dolog még...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
boogie84
veterán
Utcára értelmetlen a tuning, sztem. Pályamotorra költsön olyan ember aki nem fizetésből él... vagy nem valami multinál dolgozik.
Teljesen gyári állapotban van, nem is szeretnék hozzá nyúlni. Van rajta egy Yoshi, aminek gyönyörű hangja van, és ennyi. Nekem elég. Nem vagyok Rossi.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Topiccsendőr
addikt
hááát ez nem ilyen egyértelmű dolog. egy katalizátoros motornál pont eldúsítják valahol, hogy a NOx szintet tudja hozni, tehát egy jó beállítással akár kevesebbet is fogyaszthat tuning után. Sőt padon beállított PC s tulajoknál (nem netről letöltött mapok esetében) normál használatnál egy kicsit csökkenni szokott a benzinfogyasztás. Amúgy a tuning nem az észnélküli benzindúsításról szól, attól nem fog jobban menni a motor. Legalábbis érezhetően. Van egy fogyasztás-hatásfok diagramm, azt ha meglesed valahol a neten, egyből tiszta lesz, hogy is működik.
inkább attól függ, hogy használod. Tapasztalataim alapján ilyen 2-3 litereket nem rak rá a fogyasztásra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
boogie84
veterán
Szó sincs arról h ne mernék felmenni. Egyszerűen drága + féltem a motort, mert mindenki akinek megemlítem kérdezi h idomcsere + gumiszetted van? Mert h úgyis el fogom dobni a motort + a gumi és a benya ahogy írtad fogynak rendesen.
Egyetértek azzal h aki pályázik annak úgymond viszket a keze a gázkaron, és ők bizony néha rövidebbet húzzák, még ha nem is ők a hibásak. Ésszel kell menni utcán, majdhogynem úgy közlekedem h tudom h ez vagy az autós hol fog hülyén viselkedni abban a szituban. Hol fog olyan helyen. Pl nem egyszer volt jó megérzésem h nem szabad a kanyarba gyorsabban bele menni, mert álló autó várt minket.
Pályáznék szívesen de V. elintézi nekünk h lassan utcára is luxus legyen felülni egy kétkerekűre.
Más: Mindenki azt javasolta eddig is, és úgy látom itt is, h felesleges a tuning. PC-t meg az ilyen jószágokat pályamotorra tegyék csak akinek van felesleges lóvéja.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Gaboman
nagyúr
Az biztos hogy a pályázást és a közúton való közlekedést tejesen eltérő módon kell végrehajtani.
Pályán nem hiába bátrabb az ember, jobban meri feszegetni saját és motorja képességeit.
Közúton ez veszélyes mutatvány a sok külső behatás végett.
Én is szívesen mennék pályázni, sokat tanulnék de az anyagi vonzatát nem biztos hogy tudnám állni, főleg a felsorolt dolgok végett.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Ilyen kanyarodási, kigyorsítási, döntési, fékezési gondjaim nincsenek közúton, de ezt gyorsan le is kopogom kop, kop, kop......, mármint úgy érzem endurózáson eléggé jól megtanultam.
Én inkább kíváncsiságból mennék ki, mit tudok ilyen körülmények között, mert közúton azért óvatosabb vagyok.D
De tartok attól hogy addig feszíteném a húrt amíg el nem dobnám a gépet, és nem szeretnék ezért kihagyni esetleg egy szezont.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
érdekes. én a te utcai módszereddel szedtem össze jónéhány esést
amikor az ember látja, hogy elfékezte magát, ment volna ez jobban is, aztán ráhúzza.
ROTTYszerintem a ringes módszer a kanyar belsejéig fékezés, utcai meg a nagy féktáv és motorféken vagy stabilgázon kanyarodás. Az a totál hülyebiztos.
RS az nagyon jó dolog, de sajnos lepusztultak az itthoniak. arra rá kell költeni rendesen, mielőtt pályázik vele az ember.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
"Akkik pedig a Hringen 2:05 környékén vagy alatta tolják, oda már kemény lóvékat kell belepumpálni. Futómű tuning, Minden pályanapra szinte új gumigarnitúra stb."
Hat en 1:59 aljaig mentem le es uj gumit nem sokat lattam Mentem a ledobalt gumikkal amit 30k-ert odaadtak MIndenesetre valoban mocsok draga igy is. Napi 40-50e siman elmegy sajnos tescosban is ... Foleg ha beleszamoljuk hogy aznap nem dolgoztal. Mert ugye a legtobb palyanap hetkoznap volt pl hringen....
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
bükkben motorfékkel kell kanyarodni lefelé, másképp halott vagy még anno az mz-vel gurultam le üresbe tett váltóval a kékesről, hát nagy csoda hogy nem lett baj, 80-al gurultam lefelé, nem is ment ennyit az a motor kanyarokban a szembelévő sávban gurultam, mákom van hogy nem jött semmi. sajnos nem tudtam hogy megy ez, nem mondta haver, a fék meg ugye hamar felforrt még nagyon az elején voltam a motorozásnak.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
optimate egy jó márka, de ezek mind ugyanazt csinálják, ha 5000, ha 15000.
3 lépcsőben töltenek általában
ha 10,5V alatt van a kapocsfesz, akkor kis ideig tartó, nagy áramimpulzusokkal "rúgdossák" az akkut, aztán nagy áramerősséggel 14,4 V ig töltik, majd 13,4 en tartják és cseptöltenek.
teljesen hülyebiztos mind.mindegyikkel tötlhetsz zselés akkut, de motorokban nincs zselés akku, csak felitatott savas. ezt sokan keverik, de nem ugyanaz. Zselés akku a szünetmentes tápokhoz van, meg robogókhoz (49ccm) illetve berúgókaros motorokhoz max, nincs nagy indítóárama, tehát indításra nem alkalmas. A felitatottsavas akkuk az indítóakkumulátorok.
Ezt érdemes mindenkinek elolvasnia, akit érdekel az akku téma
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
ha már ennyit áldozol rá, akkor 17ért ctek-et is kapsz. sokan nagy megelégedéssel használják a lild féle töltőt is, ami 6k körül kapható asszem. nem feltétlen kell a drága. én mondjuk ctek-et vettem (7000-rest, még kultúráltabb áron egy szebb időből), de használom is 6-7 akkumulátorhoz, motorhoz és autóhoz, egész családé. ha csak a bringádhoz kell, akkor az a lidl töltő is teljesen jó, a tulajok majd megírják
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TayRol
veterán
-
Integra
titán
a fazer (még a régi acélbölcsős karbis) 2001-ben vettük. gyári akksival bírta az utolsó szezonig, mikor megváltunk tőle. sosem kötöttük le, sosem töltöttük, minden tavasszal indította a motort. valszeg ha öcsém nem esett volna vele, akkor utolsó szezonra sem kellett volna akksit venni bele.
szóval én nem lihegem túl az akksi kérdést. sajátomban sincsen lektöve az akksi, fateroméban sem.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
Nexus-ba én is Motul-t használtam.
Van kifejezetten maxi robogókba fejlesztett, 100%-ban szintetikus olajuk, Motul Scooter Power néven. Elég borsos a literje, de nekem 1,7l körül kellett cserélni, és azt is kb. 5500-anéként tettem meg, úgyhogy ennyi km-re levetítve abszolút megérte.
A Majesty-be is 100%, h jó. Abba is 5W40 viszkozitásút ír elő a gyártó, nem?Jah és kérdeztem a srácot, azt mondja még nem cserélt azt soha, de neki úgy rémlik csúszkás.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
yodamastah
őstag
Mi is a kerdes? Trail braking? ize... hat palyan nagyon sokszor kanyarba befele agresszvan fekezunk, kifele meg mar apextol huzzuk a gazt ... mindket esetben amennyire csak engedi a tapadas. Persze azert ennel sokkal arnyaltabb a dolog. Eloszor is nem mindegy milyen motorral. Az eros motorokkal inkabb szogletesen kell menni, kanyarba agresszivan befekezel, hirtelen befordulsz, csuma gaz.... gyenge motorral meg lenduletbol, ivesen amennyire csak lehet... Persze lehet 200le motorral is lenduletbol, menni, de gyengevel nem lehet izombol..... Kanyar es kanyar kombinacio fuggo is mennyire kell/lehet trail brakinget alkalmazni.... de alapvetoen mondjuk egy modern 120-200le sportmorral eleg nagyokat fekezunk kanyarba befele.... kifele meg meg a kanyar kijaratot se latod meg mar eleg rendesen gyorsitasz....... ha vegiggurulsz egy kanyaron lapra dontott motorral stabil gazon akkor benne marad siman 1-2 sec csak abban a kanyarban....
Kozutnak ehhez semmi koze. Ott vegig stabil gaz, hiszen teny es valo a legjobb tapadas akkor van amikor nagyon picit gyorsitas stabil gazzal. Tapadas persze elvileg van boven, hiszen a tapadas hatartol nagyon messze motorozunk kozuton, de ugye a lenyeg itt az, hogy kozuti motorozasnal a tapadasi korulmenyek barmikor nagyot valtozhatnak.. magyarul ha jon egy tehenszar akkor stabil gazon gurulva a legnagyobb esely a hirtelen tapadas valtozast kanyarban meguszni...
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
nagy a homály.
gondolom tudjuk, mi a kétfokozatú motorolaj, úgyhogy abba nem megyek bele.
"A viszkozitás a megnevezése a folyadékok áramlással szembeni ellenállásának, mértékegysége a cSt (centiStokes, 1 cSt = 1 mm²/s).
A gyártók az előírt olajok viszkozitását a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg. Ez az átlaghőmérséklet pedig 100 Celsius fok.
a hűtővíz az év minden szakában 100°C fokos hőmérsékleten van tartva, bemelegedett állapotban. Ebből kifolyólag a motorolaj hőmérséklete is 100°C fok körül alakul. Ez alapján viszonylag egyszerű a legmegfelelőbb viszkozitású motorolaj kiválasztása.
az olaj viszkozitása a hőmérséklettel együtt változik.
Példa:
Egy egyfokozatú 30-as jelzésű olaj viszkozitása 3cSt 150°C-on és 10-es értékre sűrűsödik 100°C-ra csökkentve a hőmérsékletet. Tovább csökkentve a hőmérsékletet, 100cSt viszkozitási értékre sűrűsödik 40°C-on, nulla fokon pedig már túl sűrű a mérésekhez. Tehát a 30-as egyfokozatú olaj átlagértékei: 3cSt/150°C, 10cSt/100°C, 100cSt/40°C és kb. 250cSt/0°C fok.Pl az autógyárak tervezői a legtöbb esetben 100°C fokos olaj és víz hőmérsékletre tervezik a motorokat, 10cSt viszkozitási értékkel számolva. - itt a lényeg
motorunk szempontjából a legjobb dolog az lenne, ha soha nem állítanánk le. Az olaj viszkozitása ebben az esetben uniformizálódhatna a 10cSt értéken. Egy tökéletes világban mindig 10cSt viszkozitású lenne a motorolaj, a hőmérséklettől függetlenül.
Példa hétköüznapi autónál:
reggel beülünk az autóba akkor is 10cSt lenne a viszkozitás és közlekedés közben is ugyanilyen sűrűségű maradna a motorolaj. Nem kellene bemelegítenünk a motort.Az éjszaka folyamán a motor visszahűl a külső hőmérsékletre és ezáltal az olaj visszasűrűsödik. Másnap reggel 25°C van, a motorolaj viszkozitása pedig nagyjából 150cSt. Ez túl nagy sűrűséget jelent egy olyan motorban, amely 10cSt viszkozitású kenőolaj tartós használatára van tervezve."
a hidegindítás folyamán keletkezik motorunk szinte összes kopása, mivel az ilyenkor túl nehezen folyó motorolaj kenési képessége nem kielégítő. Áramlása lassú, így rossz a kenés. A sűrű olaj nagy része a megkerülő szelepen keresztül visszafolyik az olajteknőbe ahelyett, hogy a motor olajjárataiban keringene. Ez különösen akkor igaz, ha indítás után a gázt is nyomjuk, hiszen ilyenkor még jobb kenésre lenne szüksége a motornak, de éppen az ellenkezője történik. Még egy esetleges 10-es egyfokozatú (ilyet nem használunk) olaj vastagsága is túl magas (30cSt) hidegindításkor.
Tehát?
mi a rákért nem jobb egy 5W csak HIDEGBEN hígabb olaj, amikor még az is sűrűbb annál, mint amire tervezték a motort???nem az 5W olajjal lesz erősebb a motor, mert nem 25 fokos a motor!
a melegoldali viszkozitást kell néznünk ebben az esetben.a híg versenyolajak egyébként gyakran vannak cserélve, és tökéletesen ellátják a feleadatukat, nem szokott rendellenes kopás lenni tudtommal, de ezek a híg olajok túlteljesítik a jelenlegi teljesítményszintet is. Ha nincs kenés akkor meg felrobban az egész a fenébe, tökéletesen ellátja a feladatát az is, véletlenül sem hanyagolják el a kenést versenymotoroknál. Ez hülyeség.
Amúgy a versenyblokkok nem is azon a hőfokon üzemelnek, mint az utcai motorok. Hidegebbek. túl vannak hűtve, mert az is teljesítménynövekedéssel jár, minél hidegebben van üzemeltetve. Viszont a törésveszély nagy ilyenkor.vastagabb olaj jobban védi a kopóalkatrészeket?
akkor menjünk ebbe is bele.
"A legtöbb ember meggyőződése, hogy az:
OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es viszkozitású olajat kellene használnunk.A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás.
Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkenni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett.
Egyébként az aranyszabály szerint elvileg minden motornak 0.7 Bar olajnyomásra van szüksége a főtengely percenkénti 1000 darab fordulata melletti tökéletes kenéshez, se nem többre, se nem kevesebbre.
Ebből kiindulva mondjuk 2000/perc fordulatnál 1,4 Bar, 3000/perc esetén 2,1 Bar-ra van szükség. A nagyobb nyomás nem jelent előnyt, mivel az az olaj nagyobb áramlási ellenállása miatt alakulhat ki.
Az olaj hűtési szerepe nagyjából ugyanannyira fontos, mint a kenési szerepe. Amennyiben motorunk hőmérséklete általában magas, egy hígabb olaj a nagyobb áramlási sebességéből fakadóan nagyobb hűtést fog tudni megvalósítani. A versenypályán ez még fontosabb, mint a közutakon."
Menjünk bele mégjobban?
belinkelném neked az egészet, de nem olvasnád el az biztos.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
újabb homály:
a második szám 100 C fokon méri a viszkozitást. Mégis bele kellett volna menni a kétfokozatú olajba, hogy mi, és hány fokon mérik.Folyamatos 8-11 000 forulaton már rég kinyitott a nyomásszabályzószelep, akkora lenne az olajnyomás, még ha vizet öntesz bele akkor is.
Pont hogy a sűrűséghez van köze!!! az a szám azt jelzi!újjab érdekes dolog: alkotóelemek. Azok a másak a drágább olajban, értem.
de az mi a fene valaki árulja már el, mi az az X elem, ami miatt jobb valamelyik olaj?Adalékolásról van szó maximum. Abba ne menjünk bele, mert itt senkinek fingja nincs róla, tehát megint csak sötétben tapogatózunk.
inkább nézzük meg ezt a varázslatos, misztikus adalékolásos történeteket:
"A szintetikus olajok hasonló tulajdonsággal rendelkeznek normál működési hőmérsékleten, mint ásványi bázisú társaik. Viszont a szintetikus olajok az ásványi olajokkal megegyező API/SAE besorolás esetén sem annyira mézszerűek hidegindításkor. Egy szintetikus 10w-30 (többfokozatú) motorolaj alapját vastagabb 30-as egyfokozatú folyadék adja, míg egy 10w-30-as ásványi olaj egyfokozatú, meglehetősen vékony 10-es alapolajra épül, melyet adalékolnak, hogy ne legyen túl vékony működési hőmérsékleten. Mindkét motorolaj hasonlóan viselkedik működési hőmérsékleten, de a 30-as alapú szintetikus kevésbé sűrű (mézszerű) alacsony hőmérsékleten. "
tehát ezt se nagyon értem innentől a drága meg az olcsó motorolajak táján.
Most akkor hogy is van ez? üzemi hőmérsékleten mindkettő jó? vagy mivan?Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen