-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrhero
tag
válasz Kiki18 #62939 üzenetére
Én a jogsiközpontban tettem le. a rutin gyakorlatokon többen voltunk a pályán egyszerre, de forgalomban max ketten. Elsőre sikerült minden. Meglepő volt, hogy mindenki átment a rutinon, pedig volt ott egyeseknél minden lábletétel stb...
Részemről boríték nem volt. Amikor én csináltam itt Budapesten az egyik legolcsóbb volt, azóta nem tudom mi változott.
Safety hungary egyes szintjét megcsináltam. idén ismétlés, kettes szint és dirt track tréning van tervben náluk. Mindenképpen kell valamilyen plusz tréning a jogsi után, mert anélkül valószínűleg rövid lesz a balesetmentes pályafutás. -
mrhero
tag
válasz Bogyó bá' #63080 üzenetére
"Annyira hangos, hogy 40-50 km/h-tól felfelé SOHA nem hallom a motor hangját.."
Te jó ég, az tényleg durva
Az ilyen sisakba épített kihangosítót szerintem csak olyan kupakba érdemes tenni, ami elég csendes hozzá, különben megőrülsz. Hiába van egy rakás sisakban meg ez a lehetőség. 3m füldugót vagy valami értelmes sztereo fülest szoktam használni. Így persze a kommunikáció kiesik, de GPS-t és/vagy zenét, rádiót lehet úgy hallani, hogy a forgalom zaja még megmaradjon, de ne robbanjon szét az ember feje.
-
mrhero
tag
válasz togvau #63217 üzenetére
Nem CSAK azért csúszhatsz el kanyarban, mert blokkol a kerék.
"...biciklivel mindig blokkolás miatt csúsztam kanyarban (bár többségében kavicsos úton lefelé, ahogy blokkolt és megindult kifelé az első kerék visszavettem a féket, és egyenesbe rántva megúsztam."
Biciklivel szép mutatvány, de motorral lehetetlen. Ha kanyarodás közben elindul az első kerék kifelé, azt még észre sem vetted, de már az aszfalton csúszol.
-
mrhero
tag
nalam 600-as hornet es ducati monster volt versenyben. meg nem is halottam a hangjat, de kinezetre a monster szerelem volt elso latasra, ahogy mondod. aztan kicsit olvasgattam es v2-t sokan nem tartottak idealisnak kezdoknek a nyomatekossaga miatt. sornegyest megteped, nagyon nem tortenhet semmi, mert magas fordulaton vadul csak be. ez volt a fo erv. Mar szinte tuti volt a hornet aztan rajottem h en nem is ezt akarom. nem bantam meg egy pillanatig se. ertelemszeruen ha megkerdezed mi a velemeny a monsterrol a ducati klubban, mindenki ajanlani fogja, en is. amennyiben a monster mellett dontesz, a klub tagjai szivesen segitenek, van ra kulon forum is leendo monster tulajoknak.
A kenyelem relativ, en soha nem ereztem kenyelmetlennek kiveve amikor legeloszor raultem a probauton, de uton hazafele mar meg is szoktam. a motorvasarlas valakinel (reszben) racionalis alapokon nyugszik, nekem inkabb erzelmi alapu volt.
-
mrhero
tag
Bukó
mindenkinek megvan a maga preferenciája, én személy szerint nem értem a városban felhajtott bukóval közlekedőket. Egy szerencsétlenebb baleset és nincs állkapcsod. Máshol meg nincs nagyon értelme. Persze benzinkúton, meg útbaigazításnál milyen jó... Hát nem tudom. Szerintem biztonság tekintetében egy felhajtható és full face sisak közül a full jön ki nyertesen, ha azonos kategóriájú sisakokról beszélünk. Én nagyon nem bírom a meleget, de nincs gondom a városi közlekedés során kánikulában full face sisakkal, felhajtott plexivel 30+ fokban.
Füldugó
3m bevált eddig, mást nem próbáltam. Nem kényelmetlen egyáltalán, csak ketté kell vágni keresztben. Így két pár eltérő átmérőjű füldugót kapunk, de nem lóg ki a fülből egyáltalán. Menetszelet kiiktatja, motorhangot tompítja, forgalom zaja megmarad, beszélgetni is lehet vele, mert azt is lehet hallani.
Vagy bedugom a fülest és megy értelmes hangerőn valami zene/rádió/gps. Menetszél és motorzaj ellen szintén jó. Ha nem üvölt akkor a forgalom zaja is megmarad szépen. -
mrhero
tag
válasz Topiccsendőr #64975 üzenetére
az utolsó mondat? annak a hsznek 3x ugrottam neki, de nem értem. biztos én élek fogyatékkal, meg nagyon késő van egyszerre.. Cigi, London, lemerült teló és verés.
-
mrhero
tag
Srácok, azért egy rutin vizsga bármelyik feladatától ne fossuk már bokán magunkat. Nem azt mondom, hogy csípőre tett jobb kézzel kell végigcsinálni a rutint, de ha nem megy magabiztosan bármelyik része, akkor inkább legyen belőle pár plusz óra.
-
mrhero
tag
@HSM: Ha városban sasszézik a segge az rég rossz sztem. Milyen útvonalon jársz? Remélém nem hoz veled össze a sors semmilyen közlekedési szituációban.
Más:
A vezetéstechnikai iskolák között valóban van ellentmondás bőven. Pl hány ujjal markoljuk a féket, használjunk-e motorféket, városi közlekedés során tartsuk-e két ujjunkat a féken folyamatosan stb.
Ki kell próbálni és be kell építeni a rutinba azt, ami számunkra szimpatikus és működőképes. -
mrhero
tag
válasz Teasüti #67067 üzenetére
Imádom a szőrszálhasogatást... Egy rövidebb fékkart persze hogy nem húzunk öt ujjal. De ha már a kákán is csomót keresünk nem a féktől, hanem a fékkkartól függ.
Nálunk jóval nagyobb motoros tapasztalattal bíró emberektől származnak az előbb felsoroltak. Kicsit meredeknek érzem kijelenteni akármelyikre is, hogy baromság. Kinek mi a preferenciája. Amennyiben nem tudod a gázkart kezelni ha néhány ujjad a fékkaron van, nem azt jelenti, hogy nem lehet. Lásd: rev. match
-
mrhero
tag
HGabor, Symbian, milyen bukóitok vannak?
-
mrhero
tag
válasz Something_ #67235 üzenetére
mindehol kitágult egyenletesen? ha nem horror áron van és lehet kapni egy béléscserét megérhet.
@Symbian ha jól látom a tiednek nem kivehető a belseje.
-
mrhero
tag
válasz Khaosz55 #67248 üzenetére
milyen motoron sikerült a manőver? fogtad a tankot combbal rendesen? ha létezik is ilyen nem hiszem, hogy az lenne a célja, hogy egy erősebb fékezéskor megóvja a tanktól a szerszámot. Xaels, Somatom, chopperes üléspozinál hogy néz ki egy vészfékezés? Nehezebb a tankba kapaszkodni?
-
mrhero
tag
válasz Something_ #67319 üzenetére
Azt a forcefield-et én is nézegettem, de valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy egy passzos bőrkabátban kényelmes lehet. mennyire volt kényelmetlen? "csak" a crt kinézet miatt cserélted? Van a kabátodban olyan zseb, amibe a Nucleon KR-Ci való, vagy csak simán beteszed és a helyén marad?
-
mrhero
tag
Mi indokolná.hogy kenés nélkül menj annyit?
-
mrhero
tag
"Új láncot be kell fújni lánc sprayel vagy az első 1000 km-t kibírja alapból is?"
Ebből nekem az jött le, hogy kapott a gép egy új láncot (normál esetben lánckereket is), de kenést nem és nem is fog az első 1k km-en. Amennyiben így történt nem értem, hogy a csere alkalmával miért nem történt meg a kenés. Ha valami súlyos oka csak van, akkor miért nem lehet elgurulni a legközelebbi benzinkútig/motorosboltig és venni egy flakon cuccot.
Gyári ajánláson túl, akkor már kell neki a nafta, ha fém fényes a felület 1k km ide vagy oda. Ha nincs kenés, nagyon erősen kopik a lánc és a lánckerék. Kibírni kibírja, elszakadni nem fog, de nem tesz neki jót.
-
mrhero
tag
válasz Shad0w #67399 üzenetére
bocsesz, válasz gombbal írtam az előző két hszemet is. Csodálkoztam is, hogy referencia nélkül jelent meg. Valószínűleg az kavart be, hogy az elküldés előtt megnyitottam új ablakban a fórumot
Tényleg soha nem cseréltem még, néhányszor láttam frissen kicsomagolt láncot és úgy rémlik, hogy fémtiszta volt és nem volt semmivel kezelve gyárilag. Legalábbis látszólag nem. Azt hittem csere után rögtön kezelni is kell, akkor nem szóltam.
-
mrhero
tag
bob.zxr által ajánlott film alap. létezik könyv verzióban is. Motorozás mesterfokon c. könyv szintén nagyon hasznos.
-
mrhero
tag
válasz Something_ #68389 üzenetére
+1 a motorline-nak és a Sidinek.
@stereodead: Végigjártam az összes nagyobb és néhány kisebb boltot anno.
Motorline
Fokt
Shox
Bázis
Euromotor
Superzone
Kelomotor
+ 1-2 kisebbet, amikre nem emlékszem már.Végül 70-80k-ig nem találtam olyat, ami megfelelt volna minden kritériumnak és vettem egy olcsó Probikert ideiglenesen. Messze a sidik voltak a legkényelmesebbek, de ez szerintem olyan mint a sisak vásárlás, több márkát és típust érdemes felpróbálni, ha már egy vagyont rászán az ember.
Brahiból felpróbáltam néhány utcai cipőnek kinéző protektoros cipőt. kényelmetlenek voltak és nem éreztem, hogy biztonságban lenne a lábam bennük. Szerintem felejtős kategória.
[ Szerkesztve ]
-
mrhero
tag
válasz AndrewTdi #68468 üzenetére
Kátyú, olajfolt, döglött macska, bármi lehet, ami miatt megváltoztatja az ívet az autós, ahogy runner 125 mondja. Nyilván kicsi az esélye, de előfordulhat. Aztán lesz meglepetés.
"aki a forgalomban közlekedik évek óta, az simán tudja, hogy az ő adott sebessége és a másik sebessége mekkora, így azt is tudja, hogy kb ő hova ér mire a másik megmozdul."
Ez ám az érv. Ez alapján egyetlen balesetnek sem kéne történnie..
-
mrhero
tag
válasz Something_ #68627 üzenetére
Faszán néz ki, kitartás!
@AndrewTdi, köszi a linket a HH Dry-ról, Westendben vagy Karasnában meg is nézem. Van egy szett aláöltözőm, nagyobb gurulások alkalmával mindig rajtam van, de néhány haver furán néz, hogy minek az 30+ fokba. Pedig tényleg nagyon komfortos.
@geresics, szerintem hagyd a lidl féle aláöltözőt, nekem volt olyan is, de meg sem közelítette a legolcsóbb adidas (felső) és nike (alsó) aláöltözőimet. Asszem 10-15k volt a kettő együtt, de lehet, hogy annyi sem. Tudom, hogy a lidlben még ennek is a töredéke, de közel sem annyira elasztikus, nyom/vág a varrás, nekem nem volt kényelmes egyáltalán. Az anyaga is fura, nem annyira finom szövésű.
[ Szerkesztve ]
-
mrhero
tag
Voltam ma kakucson és úgy érzem elkapott a gépszíj.. Dőlésszöget hatékonyan lehet mérni kormányra szerelt telefonnal?
Egyébként is tervezem egy ideje, hogy veszek egy konzolt, hogy lássam is ne csak halljam a gps-t.@Mosquito34, milyen kormányra szerelhetőd van pontosan (telefonhoz)? Visszakerestem a fórumban és valami olyasmit szeretnék, mint a tied.
@emre: te végül milyet vettél?
-
mrhero
tag
geresics, Mosquito34, köszi a tippeket a konzolra
Kroni1, az a motoros gibbon odab.sz
-
mrhero
tag
Abszolut egyetertek Kroni1-gyel. Nincs olyan hatalmas motoros tapasztalatom sem palyan sem kozuton. Nehany eve kezdtem nagymotoron. A heten eloszor elmentem kakucsra es minden piheno alkalmaval fulig ero szajjal vettem le a sisakom es kiabaltam h ez qqqqqqqq..a jooooooo. a fun facor valami eszmeletlen. kozben pedig minden egyes meteren tanulsz. KOCKAZAT NELKUL. Az egesz ugy nez ki, h ugy erzed te vagy Rossi, de azert a valosag az, h meg mindig ugy nez ki mintha egy zsak krumpli lennel motoron. Legalabbis az en esetemben Szerintem aki ott kepes elfektetni a motorjat es kart tenni benne, az a Mecsekben, Matraban v akarhol a zarovonalat atlepve (direkt vagy veletlen) kepes kinyirni magat es masokat mert egyszeruen idiotanak kell lenni hozza. Mi is tortenik ha eppen rosszul veszed a fektavot vmelyik kanyarban? kimesz a fure es kigurulod. mi tortenik ha nem azon az iven sikerul bevenni a kanyart amin szeretned? kicsit visszaveszel a gazbol, fekezel, korrigalsz es a kovetkezo kanyart szarul kezded az elozo elbaszas miatt. De utana mesz ahogy eltervezted. 2 eve hivott egy cimboram Kakucsra h csatlakozzak, mennek par haverral. Akkor azt mondtam h meg nem biztos h ott a helyem mivel nem tudok ugy motorozni mint amilyen szintet gondoltam h el kell erni mielott palyara lep az ember. Elobb meg akartam csinalni a safety 1-2-t plusz kakucs ringen a tommot treninget. Na a heten sokszor eszembe jutott h mekkora barom voltam h nem mentem mar el ket eve a haverommal amikor hivott.
Elore telefonaltunk eseste 6-tol 8-ig voltunk 4k HUF-ert/kopf. negyen(!!) voltunk ezen a ket oran, akik egyutt mentunk oda. Alig varom a kovetkezo alkalmat. -
mrhero
tag
válasz bigdady #68951 üzenetére
+1 a MOL moto chain-re. A felnin egy appró csepp sincs. Megállás után 10 percen belül fújom, amikor tudom, hogy aznap már nem megyek vele sehova. Valvoline white is bevált sokaknak. Ahogy Geresics mondja a titok, hogy hagyd állni. Ha fújás után nem vársz minimum 10-15 percet (bár még az is kevés lehet), szinte biztos, hogy dzsuvás lesz minden ami csak lehet.
-
mrhero
tag
en is szivesen veletek tartanek kakucsra, de sajnos most nem tudok kivenni szabit. legkozelebb mindenkepp mennek en is.
-
mrhero
tag
igen, USAban vannak allamok ahol lehet balra kanyarodni pirosnal. Csak ott nem ahol tabla kulon tiltja. De azert ne feledkezzunk meg arrol h itthon nalunk is van olyan keresztezodes van ahol ergo pirosnal lehet jobbra kanyarodni. csak itt ez ugy nez ki h jobbra kanyarodo sav van es ki van teve a macisajt.
-
mrhero
tag
válasz canniball #71013 üzenetére
Az enyém Vanucci RVX3. Nagyon szeretem, kényelmes. Többször is eláztam már,de egyáltalán nem büdös. Tenyér részen is vannak protektorok, nagyon jól szellőzik. Az egyik kesztyűben dörzsölte valamelyik ujjamat a varrat. Ki lett fordítva és az asszony megigazította a varrást. Ennyi baja volt
-
mrhero
tag
Mosquito34, először arra gondoltam, hogy veszek tízet, kifúrom és a nyakamba akasztom, aztán rájöttem, hogy másra is jó lehet..
...mondjuk egyszerűbbé teszi a lánckenést. Otthon gondolom gyertyával világítaszgeresics, nem is rossz ötlet.
doc, köszi, megnézem a louis-t[ Szerkesztve ]
-
mrhero
tag
CTEK és hasonmásai topicban inkább a Lidl mint az Aldi töltője ajánlott.
-
mrhero
tag
válasz runner 125 #74424 üzenetére
Plusz lehet, hogy a váznak se tett jót.. :/
A dobozos kolléga rendszámával mi történt? -
mrhero
tag
válasz Kolondrum #74922 üzenetére
"Az terep, ez közút. Ott megszokott a zúzás meg a koszos motor, én ennek a holt ellentétét gondolom a kétkerekű közlekedésről."
A tiszta motor ok, a bejegyzéseid alapján tényleg odafigyeltél erre, de a zúzás jellemző volt elég rendesen, akár a tudásodon felül is. Aztán sajnos beütött a krach, ami persze kizárólag külső körülmények eredménye és te mint a motor vezetője nem vagy felelős érte. Nem baszogatni szeretnélek csak leírom, hogy a bejegyzések alapján mi a véleményem. Pár héttel a baleseted előtt azon tűnődtem mikor nyírod ki magadat és/vagy valaki mást, és/vagy töröd szarrá a motorod. Sajnos nem kellett sokat várni.
-
mrhero
tag
Bocs az offért. Tudtok ajánlani Budapesten vagy a közelben ügyeskezű esztergályost, aki két elnyalt fejű csavart ki tud szabadítani (kis háztartási gép)? Az egyiknél üthető, a másiknál fúrható csavarkiszedővel próbálkoztam, de műhely hiányában sikertelenül.
-
mrhero
tag
válasz demars #82796 üzenetére
Szerintem az a szivacs csak egy minta, hogy tudja az ember nagyjából milyen alakú és méretű protektort kell bele venni. Elég sok kabátban csak az van. Sokan enyhe költői túlzással már azt is protektornak titulálják. Kíváncsi lennék, hogy a gyártók minek szánják.
(#82786) baboss: Rush-m kabát? Az enyém is így néz ki belülről. Forcefieldet (PRO Back Insert) vettem bele. Nem egyszerű beletenni, de csak 1x kell. Nekem a forcefield jobban bejött a tömörebb anyagoknál, mert szellőzik. 001 vagy 002 alakú, nem tudom megnézni mert bent van a melóhelyen.
más téma:
Eljött az ideje az első teleszkóp gatyába rázásának. jobb oldali villa elkezdett könnyezni kicsit. Öhlins-hez terveztem vinni, de egyik haverom ajánlott egy szakit. Horváth László Csömörön. Hallottatok róla, ki mit ajánl?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hardcore café
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Notebook hibák
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- Linux felhasználók OFF topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen