-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem...
Hozzájutottam egy 87-es Honda CBR 1000F Hurricane motorhoz. Szörnyű állapotban van szegény, 7 évig állt egy garázsban (néha kinn), tehát teljes generálra szorul. Nagyon sok mindent kell rajta ténylegesen javítani (első fékek például), valamint jelenleg nem is indítható (gyújtáskábelek kikötve, karburátorok nem mozdulnak)) és még ennél is több dolgot kell tisztogatni, kozmetikázni (festés, olajos mocsok eltávolítása stb.). El kezdtem leszedni a burkolati elemeket és a váz (jövőbeli) festéséhez az útban lévő dolgokat (akkumulátor doboza, kábelezés nagyja stb.) mindent képekkel dokumentálva a meglévő leírások mellé, biztos, ami biztos alapon, hogy azért még összerakható legyen.
A szerkezeti/kinézeti/elektromos dolgokkal és az ezekhez kapcsolódó teendőkkel nagyjából tisztában vagyok. Nem ez az első darabokra szedett és nulláról újjáépített motorom (Simson S51, ETZ 250, Yamaha XT 600). Viszont messze ez a legbonyolultabb felépítésű és eddig a blokkokhoz soha nem kellett hozzányúlnom, mindig úgymond "működő" gépeket festettem át / újítottam fel szerkezetileg, kinézetileg.
Most viszont elkerülhetetlen a "műtét", legalábbis a karburátorsor szintjén... Azon gondolkodom, hogy inkább átadnám a lehetőséget egy megbízható szerelőnek a motorblokk és a fékek teljes rendberakására és én "csak" a szerkezeti szereléseket, festést, elektromos dolgok rendbetételét stb.-t végezném most is.
Ha valaki tud megbízható, nem elborult áron dolgozó (és nem lehúzós) szerelőt Albertirsa - Örkény körzetben, azt megköszönném. Én csak egy autószerelőt ismerek, azt sem a környéken (Tápióbicske), de ő nem vállalta el, mert saját elmondása alapján eddig csak autókkal foglalkozott és becsülöm is, hogy bevallotta és nem akart kontárkodni.
Vagy ha van olyan vállalkozó kedvű ember a közelben aki el tudna jönni egy napon hozzám Örkényre (például amikor épp jön az Euro-Ringre motorozni ) és segítene egy kicsit a szerelésben, a főbb hibalehetőségek felkutatásában, vagy egyáltalán csak úgy egy általános iránymutatásban (és azért ért is hozzá, mert hát ugye kontárból már van egy a portán ), azt is megköszönném.
A fő problémám (ehhez kellene a szerelő, vagy egy ügyes-kezű segítő):
A karburátor jobb szó híján "be van állva". Gázbowdennel nem lehet megmozdítani, tehát mindenképp le kell szedni és alaposan megvizsgálni/kitakarítani/javítani. Na ez az amit nem szeretnék magam végezni, vagy legalábbis nem egyedül (eddig egy 600-as egyhengeres enduró karburátora volt a legkomolyabb, amihez hozzányúltam (csak tisztítás), ez meg egy négyhengeres vízhűtéses motor és vagy 200-al több darabból áll ez a rész).Van valami ötletetek, hogy kihez forduljak? Vagy valaki esetleg tudna segíteni szerelgetésben? A motor jelenleg nem járóképes (gurulni gurul persze) és nincs utánfutóm sem (haza is csak szívességből hozták el 60 Km-ről). Első körben ezért zárnám ki a messzebb (30+ Km) lévő szerelőket, másrészt pedig azért mert nem ismerek megbízható helyet, ahol nem cseréltetik ki velem a fél blokkot miközben nincs rá szükség. Relatíve közelben lévő szerelőhöz meg tudom oldani a szállítást, de messzebbre nem szeretném (csak ha muszáj), főleg mivel mások tapasztalatait, felújítási munkanaplóit is átnyálazva még az is lehet, hogy csak egy "egyszerű" kiszerelés/tisztítás/újra összerakás megoldja a karburátor problémát, más nagy problémáról pedig egyelőre nem tudok (vagyis amiről tudok, azt meg tudom magam oldani). Ezért nem szeretnék rögtön egy sok-tízezres szervizes / szállítós dologba belefolyni, ha meg tudom oldani olcsóbban / közelebb is.
Na ehhez kellene egy hozzáértőbb szem/kéz és/vagy a tanácsok...
-
imibogyo
veterán
A kép lemaradt, de most már mindegy is. Nem sok jelentkező (vagy egyáltalán reagáló) akadt, így neki fogtam magam. Már ki is szedtem a karburátorsort. Este-éjszaka ha lesz időm a két pici mellett, akkor neki is állok. A motor valójában piros-fekete, csak a telefonom szar...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Igen láttam a bevezetőben is, hogy szinte mindenkinek új, vagy újszerű motorja van, csak gondoltam hátha pont az adott típussal van valakinek tapasztalata, meg aztán reméltem, hogy itt előbb jutok segítséghez, mint mondjuk az alaplapos topikban.
Blokk átfordul természetesen, magyar papíros a gép (ki van vonva a forgalomból, de visszaállítható). Kompresszióról nem tudok nyilatkozni. Jelenleg most már darabokban a gép. A karburátor tuti, hogy szorul a 4-ből 3-at már szét tudtam szedni, azok mind a szervízkönyv szerint működnek, de a negyediket nem lehet szétszedni, szét vannak nyírva a csavarfejek, azokra még ki kell találnom valamit.
Csak mert egy szint alatt jobban jársz ha eladod alkatrésznek, vagy veszel hozzá donort.
Hát ezt egyfajta "hobbi-motor"-nak is szereztem, tehát elszerelgetem én, nem kell, hogy holnap már működjön. És még el sem tudom adni, mert nincs a nevemen. Rokontól van és úgy beszéltük meg, hogy addig nem fizetek átíratást, amíg nem tudom, hogy életre kelthető-e a motor, vagy sem. Nem szorít semmilyen határidő.(#68529) D1Rect: Köszi! Hát igen, de most már komolyabb esélyekkel indulok az ilyen projektek esetében, mert végre alakul a műhelyem, a budapesti 1 m2-es helyett.
-
imibogyo
veterán
Csak update-elem a dolgot! Sikeresen szét szedtem a karburátorsort és sikerült a "szorulását" is megjavítanom. Most már szépen járnak a pillangószelepek is, minden részét kitakarítottam. Sikerült helyrehoznom a vízpumpa deklijét is, amibe nemes egyszerűséggel belerohadt a gumicső csatlakozója. Oszlopos fúrón kitakarítottam a lyukat és mehet a helyére az új csatlakozó. Ha így haladok, remélem hétvégén megpróbálhatom beindítani a gépet, vagy legalábbis jövőhéten.
-
imibogyo
veterán
Nem tudom érdekel-e valakit...
...de jól haladok az 1987-es CBR 1000F Hurricane felújításával. Tegnap összeraktam a karburátort teljesen, annak ellenére, hogy nem érkeztek meg a rendelt belsőkulcsnyílású (imbusz) csavarok, gondoltam egyet és készítettem saját darabokat rozsdamentes 25-ös M4-esekből. Ma pedig elkezdtem "összerakni" a motor elektromos rendszerét. Most már működnek az indexek a féklámpa elölről és hátulról is rendben kapcsol, végre szól a duda és megmozgattam úgy 1 másodpercre az indítóval a blokkot is, hogy 100%-ban megbizonyosodjak róla, hogy nincs a blokk beállva (ezt mondjuk eddig is így tudtam). Már csak a törött vízpumpa csatlakozást kell megoldanom és akkor feltölthetem mindennel a blokkot és végre kiderül, hogy egyáltalán menthető-e a motor, van-e értelme tovább pénzt tenni bele.
Ha minden rendben lesz (normálisan beindul a gép), akkor újra szétszedek mindent és megindulhat a valódi felújítás egészen a váztól, mindent újrafestve, újrakábelezve.
-
imibogyo
veterán
fenébe kettő lett.... Elnézést kérek!
De ha már.... Úton vannak már az új kuplung és fékkarok, az új kormány és a hozzá tartozó felfogatás is, valamint az új markolatok és kormányvégsúlyok is. Ezek legtöbbjei olyan állapotban vannak a gépen, hogy nem érdemes velük foglalkozni. A kapcsoló-blokkok cseréjén még gondolkodom (6k-ért végülis ajándék lenne, csak a minőségét nem tudom milyen (a többivel van valamennyi tapasztalatom ismerős motorjáról).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #69007 üzenetére
Hát majd meglátjuk. Elvileg ez "használatból" lett lerakva, de mivel 7 évig állt, így a főbb tömítéseket és kopó dolgokat kicserélem/kicseréltem és eddig amiket próbáltam rajta minden működött, tette a dolgát, szóval bizakodó vagyok.
Ugye maga a motor "ingyen" került hozzám, tehát az, hogy benyel valamekkora összeget (magamban durván 150.000 Ft-ig lőttem be a felső határt anyagárban, szereléssel nem számolok, mert magam végzem, de ha szükséges akkor arra van más forrásom), az még belefér. A majdani forgalomba visszahelyezés/átírás/vagyonosodási illeték is nagyságrendileg 100.000 Ft lesz, tehát olyan 250-300.000 körülre lövöm be a végösszeget (amennyiben minden javítást magam végzek el). Ennél többet csak azért nem, mert év végén szeretnék egy másik telket venni építkezés céljából (és mivel ez "össz-családi igény", míg a motorozás, csak az enyém, így ennek van nagyobb prioritása)...
Ha ennyiben várhatóan megáll az anyagköltség a teljes felújításra, akkor befejezem, ha nem (illetve ha rossz már maga a blokk) akkor visszaadom a gazdájának, hogy kezdjen vele amit akar. Épp ezért kezdtem magával a blokkal, mert ha már ott gebasz van, akkor nem bukok csak (egyelőre) 20-30.000 körül, amit simán a hobbi-szerelés számlájára írok, nem halok bele, élvezem/élveztem a belé tett időt, kikapcsol a szerelés. Ennél többet (a fent említett összegig) pedig csak akkor áldozok majd rá, ha biztosan menthető a gép.
Nagyon jó ismerősömről van szó, úgy állapodtunk meg, hogy amíg nem derül ki, hogy egyáltalán menthető-e a motor, addig nem papírozunk semmit, hogy nekem ne kerüljön semmibe sem, ha menthetetlen (a vásárolt dolgok nagy részét egy másik motorra is át tudom majd vinni (széles kormány, új kezelőszervek stb.), ha ez mégis befuccsolna).
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #69013 üzenetére
Szerelési anyagokról beszéltem, és nem nyersanyagról felesleges a szarkazmus. Egyébként sem a te motorodról volt szó, vagy arról, hogy neked mit kellett volna tenned? Az olyan volt amilyen, ahhoz azokra lett volna szükséged amikre, én viszont itt (még) nem tartok...
Lehet hogy például vennem kell egy hengerfejet, de a szerelést akkor sem kell kifizetnem. Hogy neked egy "sima" hengerfej síkoláshoz, egy-két kisebb alkatrész legyártásához, vagy egy karburátor felújításához komplett fémöntöde és fémmegmunkáló műhely kell, hát ez van, de lehet, hogy másnak nem (pláne nem egyszerűbb alkatrészek esetén). Ettől függetlenül vertikális marógép, eszterga és CNC marógép is rendelkezésre áll, ha épp úgy adódna. És azt is írtam, hogy még a komoly felszerelés ellenére sem biztos hogy menthető a gép (sőt valójában elég nagy az eshetősége, hogy nem az), ebben az esetben én is kukázom a projektet. Ennek sehol sem mondtam ellenkezőjét.
Én elsődlegesen a szerelés költségeit tudom megspórolni, mert mondjuk míg a vízpumpa dekli bekötőcsonkjának a javítása szervizben lett volna 26.000 Ft (mondván javíthatatlan és komplett cserés), addig én az esztergán hulladék alumíniumból megcsináltam durván 40 perc alatt, lényegében ingyen (számoljunk mondjuk 1000 Ft árammal és egyebekkel). Lehet, hogy 5 év alatt ez is kuka lesz majd (lehet az egész motor az lesz, ha egyáltalán elkészül), de majd készítek újra egy csonkot 40 perc alatt, ha csak ennyire lesz szükség. Ha meg nem, akkor majd mérlegelek akkor.
Lehet, hogy valakinek ezek a szerelési pénzek bagatellek (melyek összeadva akár több-százezer forintok is lehetnek), irigylem is érte, de nekem közalkalmazottként és közalkalmazotti bérrel, bizony elég húzósak. Ahelyett pedig, hogy egy 30 éves motorra költsek el ennyi pénzt csak munkadíjra, ahelyett akkor már inkább hagyom a fenébe az egészet és veszek 800k-1,2m között egy normális sokkal újabb vasat. Szóval ez a projekt nekem csak addig éri meg, míg általam, saját befektetett munkával javítható a gép és csak az olyan szerelési anyagokra kell költenem, amiket még megéri kicserélnem.
(#69014) tboldi + (#69015) Lomha 8V:
Köszönöm! Bár mostanában egyre kevesebb a kedvem PH-zni....
De lehet majd dobok még be infót, ha úgy adódik... -
imibogyo
veterán
Van már vagy 400 fotóm a szerelésekről, de az igazi (blognak való anyag) akkor fog szerintem megszületni, ha elkezdem a tényleges és alapos javítást/építést egy teljes szétszerelés alkalmával. A mostani fotók elég összedobottak és csak egyfajta emlékeztetőknek szolgálnak.
A blog jó ötlet, csak nagyon lassan készülne, mert a két pici miatt nagyon hektikus mikor jutok oda a motorhoz, van hogy 3-4 hétig sem jön össze, és emellett a meló miatt sincs túl sok időm.
-
imibogyo
veterán
válasz D1Rect #69063 üzenetére
Én is épp ezen gondolkodtam... Egy 2,5 éves és egy 2 hónapos pici, munkahely, házfelújítás, műhelyépítés, otthonra vállalt maszek munkák és most a motorprojekt mellett nem hogy fél-egynapos de még ugyanennyi órás mosás sem fér bele... Most is itt van a karomon a pici, miközben a másikkal meg fa-vonatozom, szóval már ma sem jutok ki a motorhoz sem.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz TESCO-Zsömle #69141 üzenetére
Ez itthon szerintem a lehetetlen kategória. Egy olyan országban ahol mondjuk még egy lámpacseréért is épp csak nem azonnali fejbelövés jár, ott szerintem a motorépítést el kell felejteni... Már kaptál ötletet, hogyan lehet megkerülni a dolgot, de az a gáz, hogy meg kell kerülni, ahelyett, hogy normális szabályozás lenne...
-
imibogyo
veterán
válasz AndrewTdi #69202 üzenetére
Köszi!
(#69203) demars: én mondjuk ezért örülök, hogy a CBR-en van középsztender is. Nem mondom, hogy ez a legstabilabb megoldás (nem hiába hosszútávon tervezek én is emelőt készíteni), de alap javítgatásoknál nagyon hasznos.
MÁS:
Elkezdtem összeszedni az alapanyagokat egy egyszerű karbiszinkron ellenőrző alkalmatossághoz. Sajnálok 30.000 Ft-ot kiadni valamiért, ami évente kétévente egyszer kell. -
imibogyo
veterán
Tudom, hogy ezért savazást fogok kapni, de azért csak leírom a véleményemet, erről a "huh mekkora majrécsíkod van" dologról....
Egyrészt semmi másnak nem tartom, mint pöcsméregetésnek. Ha valakinek úgy jó, hogy felnin fordul az az ő dolga, ha valaki inkább óvatosabb, az meg az övé.
Én nem titkoltan az utóbbi csoportba tartozom. 2 picivel a "hátam mögött" én ugyan biztos nem fogom átszámolni az életemet dőlésszögre... Volt nálam egy 650-es Versys bő 1,5 évig és a második nyárra már nekem is elég szépen eltűnt a "majrécsík", de most, hogy egy majdnem 2x olyan erős és 1,5x olyan nehéz motor fog (remélhetőleg hamarosan) a lábaim közé kerülni 7 év kimaradt motorozás után (tehát lényegében egy 1000-es géppel leszek újrakezdő ), hát szerintem leszek én is olyan óvatos és csiga, hogy namég...
Másrészt van az ismerősi körömben olyan ember, aki szintén szerette hajtogatni, hogy ő milyen kemény, szinte nulla majrécsíkja van és, hogy ő már milyen profin fordul stb... 12 évnyi motorozás után csak egyszer nem adta ki neki tavaly nyáron egy jobbos kanyar, de úgy Istenigazából (koszos volt az ív) és a szalagkorlátnak vágódott, elég durván, még most sem 100-as a jobb lába.... Ez nekem jó lecke volt (ha neki esetleg nem is, bár én úgy látom, hogy de)...
Természetesen nem mondom, hogy 1:1 kapcsolat van a két dolog között, sőt.... De az azért valahol egyértelmű, hogy ha valamiben próbálgatjuk feszegetni a határainkat (végül is ez is az valahol), az adott esetben esetleg meg is mutatja majd nekünk azt. És szerintem ezzel cukkolni egy "kezdőt" és lényegében hajszolni afelé, hogy "döntsed már be jobban, ne parázz"! Hát.... Szerintem már súrolja a felelőtlenség határát. Annál nincs jobb, mint ha csak úgy halad, ahogy ő biztonságosnak érzi.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz polimorf #69328 üzenetére
Ez független attól, hogy van gyereke vagy nincs...
Ezzel nem teljesen értek egyet, mármint az óvatosság szemszögéből. Én nagyon sokat szelídültem mióta gyerekeim vannak.... A hazavárás oldala az persze más és igaz...(#69329) -Mike-:
Milyen érdekes azért hogy azok "kérik ki maguknak" a majrécsíkot akiknek akkora van a gumin mint ide 'lacháza.
Én nem kértem ki magamnak semmit... De igazad van, a 7 éve álló motoron és a tegnapelőtt vásárolt vadonatúj gumijaimon akkora majrécsík van, mint ide Tokió, peremtől-peremig.(#69331) bob.zxr:
Anélkül, hogy ismernél ez így elég erős. De te tudod... Smiley ide, vagy oda... -
imibogyo
veterán
válasz yodamastah #69353 üzenetére
Ebbe már bele sem akartam menni... Felesleges. Meg tudtam volna még mást is mit válaszolni, de tényleg felesleges. Inkább játszom a fiaimmal, annak több értelme van...
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #69489 üzenetére
Nekem csak annyi a problémám a közép-sztenderrel, hogy ha nem a legjobb a kialakítása (mint nálam), akkor még egy magamfajta nem épp gyenge embernek sem könnyű például az 1000F-et felrántani rá, ami tankolva majdnem 280 Kg-ot jelent. A taposó sokat segít a dolgon, de összességében nem egy könnyű mutatvány. Gondolkozom is, hogy meghosszabbítom a taposó erőkarját...
-
imibogyo
veterán
Tegnap este elkészültem a vízpumpa dekli javításával. Még komoly kozmetika sehol nem volt (ez látszik is rajta), első a működőképesség kiderítése/visszaállítása. Ettől mondjuk sokkal rosszabbul nézett ki, tehát azért minimálisan már tisztogattam, de nagy energiákat nem fektetek (most) bele.
Oszlopos gépen átfúrtam a belső 4 mm-es furattal rendelkező csatlakozási pontot 6-osra és egy 1 mm falvastagságú 4 mm-es belső furatú csonkot esztergáltam alumíniumból, így elvileg tökéletesen a gyárival megegyező áteresztőképességű "csövet" kaptam, tehát a víz forgatásába (legalábbis e szempontból) nem szólhat bele komolyan, gyári értékeket kell, hogy mutasson a vízáram. De ez majd úgyis kiderül a motor indítását követően, hogy milyen hőfokokat mutat a gép.
Az elemek egymáshoz rögzítését 2 komponensű epoxy-val oldottam meg, mely elvileg 2 tonna nyomást bír ki 100 fokig, valamint csiszolható, fúrható, forgácsolható száradás után. Az biztos, hogy 8 bar-ral megküldve (szigorúan csak a deklit ) nem tapasztaltam levegő szivárgást.
A most belátható munkák közül már csak a tank csöpögését kell megoldanom (új csapra lesz szükség, szinte biztos) és akkor lényegében olaj, víz és benzin feltöltés után megpróbálkozhatom az első indítással. Az új akksi, légszűrő és olajszűrők (2 db) már megérkeztek (bezzeg a vacak benzinszűrő még mind a mai napig nem ...). Az elektromos rendszert is 90%-ban helyreraktam, a szakadt kábeleket kicseréltem, most már minden 100%-osan működik (lámpák, indexek, féklámpák, duda (ritka hülye hangja van)). Azért csak 90%, mert a motor hátsó részét (farok) is szeretném majd újrakábelezni, de elfogyott az 1-es kábelemből a legtöbb szín. Remélem hamarosan megérkezik az új kuplung-, fékkar, az új markolatok, a gázkar és az új kormány is. A gyári kapcsolók viszont tökéletesen működnek, így azok majd egy teljes generált kapnak és mennek vissza a helyükre.
Ja és az év végi telekvásárlásból az lett, hogy tegnap este impulzus-vásárlással vettünk egy 2100 m2-eset. Erre már el fog férni az új műhelyem, ami nagyságrendileg 100-110 m2 lesz (már csak nagyon picit kell puhítanom az asszonyt, hogy belássa: "ez a család érdeke"!).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Köszi!
Hát nem szólhatok amúgy semmit a feleségemre, mert belement a nagy műhely-garázs kombóba, egy feltétellel, hogy nem a ház mellett lesz, nem kapcsolódik hozzá (ennyi kompromisszum nekem belefér). A telek adottságait figyelembe véve egy alapvetően "hosszú, de keskeny" műhely lesz a befutó, mert 19 méter széles a telek, viszont 110 méter hosszú ( )...
A mostani (tegnap esti), telekhez igazított, véglegesített műhelytervemről nincsenek képeim, de itt van pár régebbi tervem. Az új terv is ezeknek a vegyítéséből született és logikusan inkább a hosszúkás tervre hajaz, csak éppen 2 autónak van benne hely és a motor(ok)nak külön dedikált helyük lesz. 8 méter x 15 méter amúgy az új terv. Ha lesz időm (és persze érdekel itt bárkit is egyáltalán), akkor OFF-ba majd bedobom estére az új tervet...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Lomha 8V #69530 üzenetére
Alakul a gép. Már nagyon várom az első indítást.
Hát még én. Remélem, hogy nem feleslegesen ölöm bele a munkaórákat és a pénzt. Bár hobbinak sem utolsó az igaz... És sajnos, mint láthatjátok elég lassan is haladok, ma is fél órát tudtam össze-vissza kinn lenni a műhelyben (felszereltem és bekötöttem a deklit), ennyi.(#69531) bogyo112:
De hát ez asztalosműhely, nem motorszerelő!
Igen. És? Én meg könyvtáros vagyok! Mi a probléma? Amúgy alapvetően famunkákkal szoktam foglalkozni a szabadidőmben (konyhaszekrény, pergola, kerti bútorok, kisebb/egyszerűbb ácsmunkák stb.), tehát arra rendezkedtem be. De azért akad jó pár fémmegmunkálásra is alkalmas gépem/szerszámom. Eddig amire szükségem volt, mindent megoldottam a rendelkezésre álló cuccokkal.(#69536) mm89:
Az igen, szép nagy műhely lesz
Igen szerintem szűkösen de el leszek benne egy darabig.
ITT VAN egyébként az aktuális látványterv, amit a telek adottságaihoz igazítottam. Na mondjuk az is igaz, hogy ez még évek kérdése. Tegnap megvettük a telket. Első a ház alapja (jövő tavasszal), az udvar rendezése (addig és folyamatában), majd a következő év a falazás, az azt követő pedig tető és egyebek, stb. stb. stb.. A műhelyem csak azután fog következni. Úgy számolok, hogy innentől, ha minden jól megy 4-5 év mire meglesz, de hát ugye egyrészt mindent hitel nélkül szeretnénk, másrészt meg ember tervez...A motorral meg hajrá, szerintem vagyunk páran akik hasonlóképpen izgulunk érte mint te
Annyira biztos nem, mint én, főleg mivel hangját még nem hallottam, de a pénzt meg nyeli... Ráadásul a hülye eBay-es rendeléseim sem akarnak megérkezni.(#69538) Somatom:
Csak a leglényegesebb részlet nem derül ki. Be lehet -e állni motorral a nappaliba?
Miért nálad be lehet? Egyáltalán akarnál? Amúgy sem igazán értem, hogy ezzel mire akarsz pontosan célozni, vagy milyen üzenetet átadni nekem... Valószínűleg alul-művelt vagyok a motoros virágnyelvben... Ha csak egy burkolt beszólás lenne, akkor meg úgyis mindegy... -
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #69543 üzenetére
OK! Így már értem. Parányi kis agysejtjeimnek túl sok volt az infó éjfél környékén (cirka 39 óra alvás nélkül....). És megmondom őszintén inkább rosszindulatúnak sejtettem a hozzászólásodat, egyfajta burkolt beszólásnak... Sorry.
és soha nem kell szerelni
Na nálam itt megbukott az egész felvetésed...[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nem, sajnos... Mióta "vidéki nettel" vagyok (x < 15 mbit) én is baromi lassúnak érzem. Amíg Pesten laktam 100+ mbit-es netekkel, addig nagyon élveztem használni. Viszont annyi mindenen erre van bekötve (kezdve rengeteg PH-s linkelésemmel), hogy már csak ezért nem váltok.
-
imibogyo
veterán
Igen..... "Jól"sikerült.....
Bár gondolom az állatkodás (egykerekezések utáni "odavágás") tett be szegény villanyaknak. Nem a megváltozott geometriára és így a megváltozott terhelésre volt méretezve szegény váz. Legalábbis nekem ez jön le a képről. De ha tudsz háttérinfót szívesen olvasom, hogy mi történt.
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #70072 üzenetére
Oké, de mivel? Én melós bakancsot (brutális terhelést kapott, sokszor azzal állítottam meg a szállítószalagot stb.) ragasztottam otthon vagy 7 éve rugalmas epoxy-val és sok mindent lehet rá mondani de azt nem, hogy nem tartott... Konkrétan már az anyagában kezdett szétmállani a talp, de a ragasztás még mindig tartott.
-
imibogyo
veterán
Lehet, hogy nem vagyok egy patkolókovács, de azért a szögelést nem nagyon lehet elhagyni, vagy tévedek? És hát valami "húsának" csak kellene lennie a csizmának is, hogy oda tudd szegezni a patkót, csak erre céloztam viccesen...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Kár, hogy fel van gyorsítva... Nézd meg az eredetit... Azért így is elég durva, még ha nagyon ellenzem is a közúti versenyzést.
(#70146) Daywalker: nekem mind a kettőből kijutott (gyerekből már kettő is), és bár rengeteg feladat/felelősség/lemondás a családos élet, akkor sem adnám oda semmiért. Szerintem (főleg ahogy már mondták mások is születés után pár hónappal) már a házat is eladnád a pici egy mosolyáért. És ez így van jól. Nekem is most azért pihizik a motor projekt, mert rengeteg családi "kötelezőség" van most terítéken.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Ha jöttök Euroringre köszönjetek be. Mindenkinek tudok adni bambit, meg egy kis szerelni-valót...
Zárójelben, ha minden jól megy holnap talán már megpróbálhatom indítani végre a motort. Sikerült megjavítanom a benzincsapot, most már nem csöpög sehol. "Mindössze" egy új tömítést kellett esztergálnom, hogy jó legyen... Holnap reggel megkezdem az olaj, hűtővíz, benzin feltöltést és kiderül, hogy egy nagy halom ócskavasam van, vagy egy potenciális motorom....
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Na majdnem beindítottam a motort....
-
imibogyo
veterán
Nem tudom. Feltöltöttem friss olajjal, hűtővízzel, benzinnel, kapott vadonatúj akksit is de csak teker-teker-teker a blokk, néha elkapja egy pillanatra a fonalat 3-5 másodpercig mintha beindulna, de aztán leáll az egész. 7-8 év állás után (és ugye ma próbáltam meg először indítani, összesen talán 10x) ez nem annyira szörnyű eredmény, de azért titkon reméltem, hogy simán beindul majd.
A hiba forrása (első ránézésre) a benzin hiánya lesz és hát ugye legesélyesebben a benzinpumpa (sajnos szűrőt sem cseréltem még, viszont átfolyik rajta az üzemanyag, tehát vélhetőleg nem ez a baj).
Ha nyitva hagyom a benzincsapot mondjuk 20 másodpercig, akkor többet jár a blokk indítózás után mielőtt leállna, ha sűrűn próbálok indítózni, akkor kevesebb ideig jár, mivel ugye ekkor (gondolom) nincs ideje elég benyának a gravitációval eljutnia a pumpán keresztül a karbiba. De ez egyelőre csak ilyen fotel okoskodás és azt feltételezi, hogy a pumpa a rossz... Ha az a probléma, akkor megpróbálom gravitációsra átépíteni a rendszert mert még egy utángyártott pumpa is 30k. A CBR1000f fórumban is többen sikerrel abszolválták ezt a módosítást (ami elég egyszerű azért...).
Első körben ki fogom szedni majd a pumpát és megjáratom külső tápegységről vízzel egy pillanatra. Ha köpi a vizet, akkor máshol lesz a gond, ha meg nem, akkor talán ez lesz a bajok forrása... De ez már csak jövő héten fog kiderülni, ugyanis csak a keddjeim (vagy az éjszakáim) a szabadok.
Holnapra még megérkeznek az új gyertyák, légszűrő és olajszűrők, valamint vadonatúj gyertyapipák és kábelek, lehet ha mindent kicserélek beröffen a masina. Valamint még össze kell raknom az új kuplung és fékkarokat is (a régi egységek javíthatatlanok voltak).
És végül de nem utolsó sorban van két kisebb (olaj és benzin) csöpögésem is, ezeket is meg kell oldanom. Ezek nem befolyásolják közvetlenül az indítást, de amúgy is terveztem az összes tömítés cseréjét.
(#70355) Grillo: bocsi, de melyik másik topikról van szó?
-
imibogyo
veterán
Bár nem nekem jött a válasz, viszont nagyon jó az ötlet az én problémámra is.
Sajnos nekem ez nem jutott eszembe tegnap, pedig most, hogy erről beszélünk indítózgatás után amikor levettem a tanksapkát feltűnt, hogy egy elég nagyot szisszent a tank, tehát akár simán lehet nálam is ugyanez a gond. Majdnem 8 évig állt a motor, simán eldugulhatott.
Nem is értem, hogy nem jutott az eszembe...
De valószínűleg azért mert egy teljes szét- és összeszerelés még hátra van és az "apróságokkal", minden alkatrész alapos áttakarításával akkor akartam foglalkozni. Na meg valószínűleg azért sem, mert baromira be voltam sózva, hogy végre indíthatom a gépet és nem figyeltem a részletekre, pedig feleségemnek még fel is hívtam külön a figyelmét a tank szisszenésre, tehát eljutott az agyamig, csak épp nem gondoltam végig, hogy ez mit is jelenthet. Na meg kicsit ideges is voltam már, hogy eddig "feleslegesen" dolgoztam a géppel... -
imibogyo
veterán
Igen sima ügy a csere is, de mindenképp megoldottam volna csere nélkül, már csak kíváncsiságból is. Az átépítés amúgy is csak kb. 10 perc, egy próbát ezért mindenképp megért volna.
De erre nem fog sor kerülni, mert éjszaka nem bírtam magammal és kipróbáltam a pumpát, rendben működik (desztvízzel szoktam próbálni, ahogy a PC-s vízhűtő pumpákat is, soha nem szokott ettől bajuk lenni, pedig van pumpám ami már 8 éves)... Ettől függetlenül végül benzinnel próbáltam ki...
Ma kipróbálom a már említett "vákuummentesítést" is, hátha csak annyi a baja.
Ha azzal van a gond, én lehet inkább vennék egy utángyártott ac pumpát...
Igen bay-ről olcsó a pumpa, csak nem akartam 30 napot várni, itthon viszont elborult árakon van csak utángyártott is (bár ebben a pillanatban találtam 10k körül is, bár most már lényegtelen, nem az a baj).és átépíteném hogy kívülre kerüljön az AC.
De hát most is kívül van, nem?Ja, nem tudom ismered-e az oldalt, nekem párszor már jól jött:
Igen ismerem, bár a legtöbb ilyen kép, benne van a service manual-ban is. De a teljes szétbontáskor és a majdani összerakáskor nagyon hasznos lesz majd, mert sokszor a service manual szkennelése hagy kívánnivalót maga után.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Amikor egy gyors pilótát gyors motorral beraknak a kezdők közé...
Bocsi lehet csak nekem volt új a videó...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Something_ #70467 üzenetére
Hát jobban örültem volna egy műszerfalas nézőpontnak...
-
imibogyo
veterán
-
imibogyo
veterán
Már egy digitális kütyü is pár száz forint. Ebay a barátod... "Tire pressure gauge"-re keress.
-
imibogyo
veterán
És az melyik lenne pontosan?
Amúgy mióta beindult a telekvásárlás és egyebek, sajnos nagyon leült a motorfelújítási projekt. A tö...öm kivan, hogy mindig mire közel jutnék ahhoz, hogy újra motorozhassak, mindig közbejön valami. És most még arra sincs keret, hogy odaadjam valakinek, hogy fejezze be a gépet. Pedig már annyira kevés hiányzik, mostanra már minden lényegesebb dolog ki lett cserélve és épphogy csak nem indul, szóval túl sok minden már nem lehet hátra (csak a markolatok és karok cseréje, de az nagyon kellene).
-
imibogyo
veterán
Idomos motort le lehet vizsgáztatni műszakin idomok nélkül? Természetesen a lámpák körüli idomok megmaradnának, csak a két nagy oldalidom van gatya állapotban, meg a hasidom, ezek megjavítását mellőzném egyelőre, ha nem muszáj a használatuk a sikeres vizsgához.
A forgalmiban sehol sem találom, hogy idomos lenne a motor. Csak annyi van benne, hogy CBR 1000, miközben ugye CBR 1000F Hurricane lenne a becsületes neve. Más kérdés, hogy google keresés alapján nem találtam ilyen régi CBR-ből csupasz változatot.
Ha nem lehet nem gond, csak próbálom lerövidíteni a felújításra szánt időt, hátha idén még tudnám egy kicsit használni is.
(#71259) bob.zxr: a fekete-piros lét ellenére, csak annyi van beírva a forgalmiba, hogy fekete. Szóval ezzel a részével nem lesz gond. Amúgy magam is így gondoltam, csak szeretek megerősítést kapni.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz yodamastah #71462 üzenetére
Csúnya gondolatom volt az első: "de szeretnék már én is esni".... Mert akkor az azt is jelenti, hogy motorozom végre. Persze egy ezredmásodperc múlva le is hülyéztem magam, de sajnos úgy néz ki idén és még talán jövőre sem lesz a motoromból semmi és ez elég lehangoló. Ez a telekvásárlás+építkezés páros anyagilag elég megterhelő az én szintemnek és így egyszerűen már nem jut a motorra.
Na mindegy! Jobbulást kívánok neked!
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #71794 üzenetére
Ezt szerintem pár ezerből is simán ki lehet hozni. A tartályt még egy esztergályos is elkészíti 3-5.000 Ft-ból a többi kiegészítő (cső, csavarok, rögzítők stb) sem lehet több maximum ennyinél. Tehát szerintem még csináltatva sem lehet az egész 10k-nál több. Bár én magamnak készítem majd a motorra, ha egyszer végre érdemes lesz ilyenekkel foglalkoznom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs