-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#74459392
törölt tag
válasz Madwe #104056 üzenetére
Sehol nem találok arról infót, képet, hogy valaki használná ilyesmi motorral.
Pedig nekem ilyen táska kellene. A rögzítésen kívül még azt sem tudom biztosan, hogy egyáltalán elférne-e a táska (keresztben) azon a kis ülésen.
Arra gondoltam, hogy az ülés aljára szerelnék fel valahogyan felfogatási pontokat (2-4 db fém karikát vagy hasonlót) és ahhoz rögzíteném majd a pántokat. Így végülis elég fix lenne, hiszen az ülés is fixen oda van csavarozva a géphez. -
#74459392
törölt tag
válasz Novics #104076 üzenetére
Most hirtelen nem tudom mekkora az ülés, de kb. 20 cm széles és 25 hosszú, szóval szerintem csak keresztben férne fel az ülésre, két oldalt pedig lelógna kb. 10-10 cm.
Attól tartok, ha csak összefűzöm a pántokat és nincsenek sehova fixen rögzítve, akkor ide-oda mozogna a táska, mert el tudnak "forogni" a pántok a táskával együtt. És a táska tartalmától függően nem is húzhatom meg pattanásig a pántokat sem.
Persze lehet túlgondolom és simán jó lenne így is, de talán még jobb lenne az ülés aljához rögzíteni valahogy a pántokat. Majd kitalálok valamit. De ehhez meg kell venni a táskát..
Valamelyik boltban nem lehet esetleg felpróbálni a motorra?Vagy még megoldás lehetne, hogy leveszem az ülést, és helyette egy csomagtartó rácsot rakok fel, (ha lenne valami olcsóbb féle) de sajnos azok is nagyon drágák, táskával együtt már nem fér bele a keretbe :/
És pont az ülés alatti részen hibás a fényezés is[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz Mentolka #104361 üzenetére
En most vettem egy J6-ot. Tapasztalatom ugyan nincsen meg vele, de ha utcai cipo kinezetu kellene, nezd meg, szerintem egesz jo. A vedelem nyilvan nem olyan mint egy csizmae, de azert eleg massziv, es vizallo. (a normal utcai cipoknek kellene ilyennek lenniuk)
Van gore-tex is hasonlo kialakitasu. -
#74459392
törölt tag
piros pont a mo.-i Kriega forgalmazónak, tegnap este fizettem, ma délben már nálam a csomag
hamarosan kiderül, hogy fel tudom-e rakni a Virago-ramúlt vasárnap motoroztam kicsit, eléggé felverte a vizet a lábamra, szóval a J6 cipő is "tesztelve", nem ázik be (már csak egy esőnadrág vagy kamásli kellene ilyen időre)
-
#74459392
törölt tag
Én úgy tudom nem lesz átírási költség sem.
Én 3 adás-vételivel vettem a motort, 3 napon keletkezett mind, és csak egy átírási költség volt.
Azt nem tudom, hány nap van meghatározva erre. Talán 14? -
#74459392
törölt tag
válasz Agostino #104776 üzenetére
Én is hasonlóan indultam ősszel, csak bicó, semmi motor/robogó.
Július végén beiratkoztam, november elején volt a forgalmi vizsga.
Én is az online oktatást ajánlom, egy az egyben azok a kérdések, képek, szituációk vannak a vizsgán is, mint a gyakorló/oktató anyagban. Ráadásul elég hamar letolhatod, én mondjuk becsületesen végigolvastam mindent, így 3 nap volt (15 éve van B). Aztán több, mint egy hónapra rá kaptam vizsga időpontot.Nekem sem a rutinon, sem a forgalomban nem adták le a kötelező óraszámot, ami egy részről tök jó, mert elég hamar sikerült így megcsinálni a jogsit, másfelöl jó nagy lehúzás és veszélyes is. Kb. 2 órát vezettem forgalomban a vizsga előtt. Így engednek az utakra motorosokat.
Ja és fizetni is "kellett." Ez mondjuk nagyon bosszantott, mert tudtam, hogy meg tudom csinálni támogatás nélkül is. Rutinra nem fizettem, pedig már az oktató stresszelt, hogy ha nem sikerül, akkor idén ebből már nem lesz jogsi, jöhetek tavasszal. Mondtam neki, hogy nem is tudtam, hogy itt is úgy megy, mint az autósoknál... És sikerült, fizetés nélkül is. Voltak, akik megfordulni nem tudtak lábletétel nélkül, de átmentek, mert fizettek.
Forgalmi vizsga előtt ugyanez: ha nem sikerül idén nem lesz jogsi duma. Forrtam magamban, hogy még az órákat sem adják le, és még plusz zseton is kell... de itt már fizettem, mert valóban nem akartam tavasszal ezzel szórakozni. Előttünk levő két srác nem fizetett, bukta mindkettő. Mi ketten fizettünk (15k), és 15 perc motorozás volt.Szóval mindenki rettegjen, hamarosan az utakon leszek én is (remélhetőleg pár héten belül már jó idő lesz)
Ha kell ez a gyorsított tempó, szívesen elmondom melyik suli volt (Bp).[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz #74459392 #104788 üzenetére
Azt kifelejtettem, hogy A2-t csináltam, mert úgy gondoltam, hogy elsőre úgysem fogok 48 lóerőnél nagyobb teljesítményű motort venni, anyagi okok miatt sem.
Egyelőre egy 250-essel indulok a motoros világba, aztán majd kiderül bejön-e vagy sem, és hogy mennyire szippant magába ez a világ. Mondjuk engem amúgy sem a száguldozás vonz, hanem inkább a cirkálás
Egy ilyet szeretnék majd egyszer: Yamaha XV 950 R (azt hiszem ebből is van A2-re hangolt változat)
Ha 2 éven belül meggondolom magam, és anyagilag is megengedhetek egy 48Le nagyobb motort, akkor csak kiegészítő órákat kell tenni + vizsga. Nagyjából úgy jön ki, hogy plusz 10-20 ezer forint ahhoz képest, mint ha elsőre korlátlant csináltam volna.[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz gergobaby #105583 üzenetére
én ilyet használok: http://asesso.hu/termekkategoria/terdvedo/
-
#74459392
törölt tag
Sziasztok!
Nyári aláöltözetet keresek 'cordura' kabát alá. (Modeka Jesper) Jó kis műanyag bélése van, sima pamut pólóra nagyon nem jó, mert egyrészt úgy hozzám tapad, hogy alig tudom levenni a kabátot, másrészt csupa izzadság leszek. Már most is, pedig még nagyon nincsen nyár. Valami olcsóféle érdekelne leginkább.
Ti amúgy mit viseltek nyáron motorozáshoz? Most kifejezetten a kabátra vagyok kiváncsi.
-
#74459392
törölt tag
válasz vlevi #105727 üzenetére
Nekem is ilyen bélés van. Októberben is csupa víz voltam.
A Lidl változat biztos olcsóbb, mint HH de sajnos ott ki tudja, mikor lesz. Nem szoktam nagyon figyelni az ottani akciókat.
A decathlon-t is néztem, de ott mindegyiknél azt írja, hogy jó melegen tart, szóval azok nem biztos, hogy a nyári melegre vannak kitalálva.(#105729) Bogyó bá': Akkor most hetnte 1x ránézek, hátha idén sem hagyják ki
[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz #31733248 #105749 üzenetére
Egy ilyen kabát egész évben jó lenne? (5-6 fok felett)
Ez alá kell valami speckó aláöltözet vagy mehet egyből az utcai ruhára? (polóra/pulcsira)
Szakadó esőben nem tervezek motorozni, de azért jó lenne, ha kisebb esőt kibírna. (nem túrázok, városi közlekedésre használom, max néha hétvégén mennék hosszabb távokat, de azt meg csak szép időben, persze akkor is jöhet bármi )
Mindenesetre előbb várok a Lidlis aláöltözőre, mielőtt ismét költenék, kipróbálom azzal is ezt a kabátot, lehet azzal már komfortosabb lesz. Csak egy kabátot szeretnék motorozásra tartani, ami mindenre jó, ha létezik egyáltalán ilyen -
#74459392
törölt tag
válasz Reaper #105825 üzenetére
Én alpinestars j-6 cipőt vettem, szintén irodába. Nyilván nem bakancs szintű védelem, de egy sima utcai cipőnél jobb.
Nekem sincs nagyon öltözési lehetőség, de kedvem se nagyon van hozzá, hogy külön ceremónia legyen a közlekedésre rákészülés. Felveszem a kabátot, térdvédőt kesztyűt, bukót és indulok is. -
#74459392
törölt tag
válasz runner 125 #105831 üzenetére
Egy nagyon noob kérdés: terepmotort hol lehet/szabad használni? Gondolok egyet, itt egy erdő, szántó melletti földút, dimbes dombos vidék nosza toljuk? (nem természetvédelmi területen persze) Vagy valami külön pályára kell menni? Ha rendszám nélküli, utánfutóval viszed magaddal. Ekkor se biztosítás, se gépjárműadó, se forgalmi és jogsi sem kell?
-
#74459392
törölt tag
válasz runner 125 #105837 üzenetére
Köszi a választ!
-
#74459392
törölt tag
Nem terepmotoroztam még soha, de attól, hogy begörcsölt a karja, talán tudott volna tenni valamit, hogy ne nyíl egyenesen menjen le a pályáról és telibe kapja. Eldobja a motort, lábfék (nem tudom ez ért-e volna valamit) tököm tudja. Persze verseny közben adrenalin gondolom az egekben, nehéz gyorsan döntést hozni.
4 gyerek... és az egyik látta is ezt.[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
Tudtok ajánlani gyors defektjavító készletet tömlős gumihoz?
-
#74459392
törölt tag
válasz Geresics #105996 üzenetére
Megnézem mindenképp, amúgy sem szeretném minden egyes defekt esetén szerelőhöz vinni a kereket, jobb ha én is meg tudom javítani.
Nade valami gyors megoldást is keresek, amivel legalább hazáig eljutok, hogy ne az út szélén kelljen szerelni. Otthon azért kényelmesebb lenne.
Ez jó lehet? link -
#74459392
törölt tag
Nyilvan nem lehet mindet kinyitni/elvagni, de te magad irod: 16000et ellopnak. Biztos nem mind ocska zarral zarta le
Szerk: helyesbitek, szerintem mindet ki lehet nyitni, csak ido kerdese
[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
Ebike? Az nem azoknak valo, akik mar nem birnak onerobol bringazni? (probaltam mar en is amugy, de ha biciklizni szeretnek, akkor biciklizem, ha vitetni a valagam akkor auto/motor/tomegkozlekedes)
-
#74459392
törölt tag
-
#74459392
törölt tag
válasz runner 125 #106190 üzenetére
Kiprobaltam. Pontos tipusra mar nem emlekszem, de valami scott mtb, milla koruli gep volt. Szoval nem a nagyik altal hasznalt gep. Es nehez. Normal biciklizesez nehez.
-
#74459392
törölt tag
válasz zgospel #106254 üzenetére
Ha elég gyorsan mész, azt a fél kilométert legurulod
Mennyire pontos amúgy? Épp valamelyik nap olvasgattam a Triumph Street Twinről és azt írták, hogy ez a hatótáv kijelzés nem működik a legpontosabban. Mondjuk nem emiatt nem veszek ilyen motort (egyelőre), van még előtte pár a sorban a kívánságlistán Moto Guzzi V7, Yamaha XVS 900R
-
#74459392
törölt tag
válasz Agostino #106322 üzenetére
Cipőn kívül mindent tudnak adni oktatáson. Tudom, nem a legjobbak, meg más után felvenni sem a legjobb, de egy-két alkalom belefér szerintem, ha ezen múlik, hogy neked tetsző, normális cuccokat tudj beszerezni. És legalább azt is tudni fogod, hogy milyet nem akarsz biztosan
-
#74459392
törölt tag
Sziasztok!
2 napja fékbetétet cseréltem xv250-en. Nem vagyok nagy szerelő típus, de egy fékbetétet azért még kicserélek magam. (mélyebben már nem mennék bele a fék szerelgetésbe, inkább szerelő)
Szóval az van, hogy van egy szinte új állapotú gyári minőségű tárcsa rajta. Az előző fékbetéttel lassú tempónál, éppen behúzva a féket csak egy kicsit, nyikorgó hang, ami pár hét alatt egyre hangosabb lett, ezért úgy döntöttem, fékbetét csere. Régit kivettem, a belső oldal valamivel többet kopott, mint a munkahenger felöli oldal, de nem egetverő a különbség, viszont nem is teljesen egyenletes a kopás. Kis drótszál is kilógott egyik oldalt, lehet ez volt a jelző? Szemre az új betéthez képest kb. 30%-os lehetett a régi, már ekkor jelezne?
Szóval kiszedtem a régieket, féktisztítóval végigfújtam mindent, munkahenger környéke (nem láttam rajta semmi rendellenes dolgot), vezetőcsapokat? is, a gumikat hátrébb húztam, ott is kifújtam féktisztítóval, majd egy kis grafitos zsírt próbáltam bevinni rá amennyire sikerült, gumik vissza, megmozgattam párszor kézzel, egész jól jár. Új fékbetétek be, nyikorgás megszűnt.Legalábbis ezt hittem tegnap estig. Kis temponál enyhe fékezéskor újra hang, persze nem olyan mint előző, mert nincs kint a jelző drót (gondolom az előzőnél ez volt az elviselhetetlen hang), de hallani valamit ismét. Jobban megvizsgáltam a dologot, és olyan, mintha a belső oldal folyamatosan hozzáérne a tárcsához. De tényleg csak éppen. Kézzel megmozgatva a nyerget, nagyon kicsit, beljebb lehet tolni fél mm-t, és épp ennyi hiányozna, hogy ne érjen hozzá. De nem akar úgy maradni. Tényleg nagyon kis mozdítás kell neki. Olyan mintha kicsit mozogna a vezetőcsapokon a cucc függöleges irányba is, tehát mintha kicsit lógna. És pont ez a kicsi hiányzik, hogy megfelelő pozícióban legyen a fékbetét.
Elhasználódott volna a féknyereg? Lehet még ezzel valamit csinálni vagy csere?Menet közben nem hallok semmilyen hangot, vagy bármi arra utaló dolgot, hogy hozzáérne a fékbetét. Csak piroslámpához csordogálás és közben enyhe fékezéskor kis cicergő szerű hang (vagy olyasmi, mint mikor a pohár karimáján húzod végig a nedves ujjad ) És ez sem mindig. Viszont mikor tolom a járgányt, akkor mintha hallanám folyamatosan a fémes surlódást, de nem nehezebb tolni vagy bármi, tehát ha hozzá is ér, akkor nagyon kis mértékben. De engem zavar. Illetve nem szeretném ha megenné a tárcsát idő elött. Ősszel volt szerelőnél még előző betéttel (amivel szintén ilyen hangja volt toláskor) és azt mondta, szinte új állapotú a fék, csak folyadékot cserélt.
Mit csináljak? Szedjem szét ismét alaposabb takarításra? Szerelő? Új nyereg?
Előre is köszönöm és elnézést a hosszú szövegért
-
#74459392
törölt tag
válasz Horvi #136397 üzenetére
erre is érdemes lehet ránézni: KRIEGA USA | Official Online Store for America
-
#74459392
törölt tag
Sziasztok!
Szeretném kivonni a motoromat a forgalomból, mert nem használom, és előreláthatóan sokáig nem is fogom, viszont eladni nem szeretném.
Csak ideiglenesen tudom kivonni a forgalomból máskülönben bontási igazolás kell? És mi van azokkal, akik gyűjtik a járműveket, de nem használják? Nem csak az összeg zavar, amit fél évente ki kell pengetni az ideiglenes kivonás meghosszabításáért, hanem, hogy foglalkoznom kell ezzel.
Terveim szerint sok-sok évig állna a motor, így nem igazán szeretnék ezzel bajlódni, ha netán van más megoldás.És ezzel összefüggésben lenne egy másik kérdésem is: hogyan lenne célszerű tárolni sok évig?
Garázsban van jelenleg letakarva, fűtve ugyan nincsen télen, de fagy sincsen.
Kb. 4 éve van nálam, alig használtam, szóval idáig is állt tulajdonképpen, tele tankkal + liqui moly benzinstabilizátor. Keréknyomást szoktam ellenőrizni, ~ 2 havonta beindítom, kicsit megrugóztatom és fékekre is rápróbálok.Egy Yamaha XV250-ről van szó, 94-es.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
#74459392
törölt tag
válasz dellfanboy #136883 üzenetére
A cél az lenne, hogy ~10 év múlva is használható motor legyen és vissza lehessen állítani a forgalomba.
Hát akkor rosszul csináltam eddig, valahol olvastam, hogy érdemes néha beindítani, ezek szerint ezt felejtsem el?#136884tboy93
A folyadék leeresztésen és tankkal kezdeni valamit alatt mit értesz? Le kellene ereszetni az üzemanyagot, a fékfolyadékot, motorolajat? Ezeket otthon meg tudom csinálni vagy csak szervizben aztán utánfutóval haza?
Alátámasztásra ilyen vagy ilyen típus lenne jó? És mi lesz vele, ha nem támasztom alá, hanem hagyom ahogyan van? -
#74459392
törölt tag
köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest