- Sweet.tv - internetes TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Asustor NAS
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Facebook és Messenger
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Sziasztok!
A1-es jogosítvánnyal vezethető motort keresnék 1-2 évre*, míg kategóriát nem tudok váltani (ha nagyon rossz az A1, akkor jövőre A2, ha kibírom, akkor 2 év múlva A (terv szerint a forgalmi vizsga 2022 áprilisig le lenne tudva, ha az autósiskola és az időjárás engedi).
Alapvetően olyan motort szeretnék, ami kényelmes és terepképes. Kényelem alatt egy jó nyerget értek leginkább, a láb és kéztartásra annyira nem vagyok finnyás.
Most egy supermoto-m van, 50-es, ennek nyilván a földút meg sem kottyan, ez tök jó. A kényelem viszont borzalmas.
Jó lenne, ha cuccolható lenne, és az utas is kibírna mondjuk egy 80 km-t mögöttem, legrosszabb esetben akár megállva is pihenni.
Túraenduróban gondolkodok leginkább, de ebben a kategóriában nagyon kevés van belőlük.
Ígyhát összességében ezen motorok kerültek fel a listámra, kisebbnagyobb kompromisszumokkal:
Keeway TX 125, ebből akad 300 pénzért is, nem is olyan messze, elég jó ár
Honda XL 125 Varadero, ő 625-től indul, és ahogy a topikban is olvastam, nem éppen komoly az alkatrészellátottsága, míg a Keeway-hez az utolsó csavarig mindent kapni
Honda XR 125, róla sokat nem tudok, 590-től indul
Yamaha DT 125 , 1 darab van most, 360 pénzért, egy Teneré, 30 éves, igazából ő és a Keeway lenne a legpénztárcabarátabb, legalábbis hazáig biztosan, a Vara viszont különleges
Láttam egy Suzuki DR 125-öst is, de nem találomÉs akkor a ránézésre nem kimondottan terepre való darabok és/vagy egyéb okból nem igazán barátiak, amik még szóba jöhetnek
Derbi GPR 125 (Naked)
Yamaha YBR 125
Benelli TNT 125
Honda CBF 125*Ez azt jelenti, hogy jó lenne, ha nem költeném ezalatt rá a gatyámat, illetve ha az értékvesztése nem lenne jelentős, emiatt bármilyen csábító is a zsírúj kewway, a tervezett idő alatti nonstop garival, az értékvesztés kizárja
Szóval a kérdés az, hogy ti melyiket választanátok ezek közül, ha 2 évre kellene egy földútképes túrás motor, amire egy sátrat meg egy utazótáskát fel lehet műteni?
-
norbert1998
veterán
válasz #81556480 #117552 üzenetére
Ah, nem tudom, hogy ez akkor most jó-e vagy nem
Pfiucska: Köszi a tippet
Szerintem kb 2-3 hét múlva lesz esedékes a vásárlás, addig úgyis alakul még a kínálat. Viszont pestnél keletebbre semmiképp nem szeretnék menni. Akkor inkább kelet ausztria, Oberwart környéke, ha találni valami olcsót, amit megéri behozni (persze erre jó kicsi esély van) -
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #117547 üzenetére
(125-ös túra és terepképes motort keresek)
No, azóta annyi telt el, hogy megnéztem egy Varadero-t, az fantasztikus, de sajnálnám terepre, főleg a súlya miatt is nehéz lehet vele ott, mert nem vagyok egy nagy ember, 177 magas, 77 kg, de ez utóbbit azért mostmár kellene csökkentenem.
Ezen kívül beszéltük a Keeway-t (TX 125), ő eltűnt, csak szalonból van életképes ajánlat, az egyetlen darab szerintem túláras és ratyi is, ami a hahun van most.
Nézegettem több videót, végsebesség, földutas tórák, stb.
A Honbda CG 125 kb a Vara árának 2/3-áért leledzik, s vele hasonló a Yamaha YBR 125 is (Varához 3/4 áron), illetve a CBF 125 is(Varához 4/5-öd áron), alakra, méretre, súlyra. A CG videó alapján nagyon gyenge, a másik kettő élhető is akár országúton.És akkor van egy darab 125-ös Teneré Yamaha, de kicsit lelakottnak tűnik képen, bár a leírás alapján műszakilag tiptop, a Vara árának feléért.
Pénteken el tudnék menni megnézni ezeket, a CG, YBR, CBF és Teneré négyest, nyilván tud alakulni a véleményem, és akkor ők, plusz szalon Keeway (Vara áron+újonnan forgalomba helyezés extra ára) plusz Vara ami opció. Ezek már kényelmesnek tűnnek, dobozolhatóak, utasnak is elvisehetőek.
Újfent kérdezem, ezen kontextusban mit javasoltok? Nem ugratni szeretnék, de földutazni, "adventure" motorozni azért szivesen elmennék. Természetesen ha az off-road nem lenne, már lehet, hogy elhoztam volna a Varát, max a CBF-et venném számításba még.
Egyébként én úgy vélekedem, hogy a Keeway így már kiesik, mert szalonból 1-2-3 évre nem éri meg, nagy az értékvesztése valamint a CG sem jön be annyira úgy a kölső terén.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Micsurin #117850 üzenetére
Az átírás és a nem akarok messze menni, főleg egy motor miatt típusú okok miatt a kinti DT125 nem jöhet szóba, már ha ahol kerestem ott tényleg kereken 0 volt belőle ausztriában (autoscout, mobile).
Most csinálom az A1-et, úgyhogy az A2-es opció sem megfelelő most.
Szóval konkrétan a fenti motorokból kell választani, amúgy pont az A2/A miatt 1-2-3 évre.
-
norbert1998
veterán
Értem. Köszönöm.
Őket is nézegettem, de úgy voltam velük, hogy a Varához képest egy árban vannak, sőt, esetenként akár feljebb is lehetnek árban, valóban megérné a felárat, mikor a Vara annyira különleges, ezek meg majdnem egy 50-es játék külsejével rendelkeznek? Nem költői kérdés, tényleg nem tudom megválaszolniErről mit gondoltok? [link]
Caboose:
Nem, a terepképesség csak egy fontosabbfajta extra, kitaposott, lejárt, autóval (Megane kategória, nem X5 ) is járható földút lenne több, de persze az országúthoz képest ez is elhanyagolható lenne, bőven, már ami a kilométereket illeti. Egyetemre, cégbe, kirándulni járni kell, a földezés egy extra szórakozás, de erre akár meg is tarthatom az SM 50-est, úgysem képvisel nagy értéket, bár most meg lett csinálva rendesen.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #117871 üzenetére
Ezekre jó is lenne pl. a 2T RS125 is, de azzal tényleg nem megyek semmiféle földe/murvás/döngölt úton sem.
Mindenesetre azt az egy elérhető DT125-öst megnézem, nagyjából kikupálódtam már 2T ügyben anno a robogó+most az SM 50 állítgatása, rendbehozatala után, már csak a powerszelep az ismeretlen számomra szinte
A robimat anno csavarra szétszedtük, a dugó lötyögött benne, de hát az egy léghűtéses egyszerű csoda volt. Ennek meg inkább az üzemanyagrendszerébe kellett belenyúlni. Nem ment és nem is indult. Most megy is és pöcccre indul is. -
norbert1998
veterán
No, holnap megyek nézelődni, de csak a szív nyert, Varát fogok nézni csak
-
norbert1998
veterán
Köszönöm
-
norbert1998
veterán
Az smkp rendszamozassal az a baj, hogy a rengetegen vannak, akik ennek az adminisztrációját nem tudják kifizetni. Állam bácsi meg nem fogja állni mindenkinek.
Napi szinten szoktam látni többeket is, aki felül a kis Jawa-ra és 2-3-4 faluból arrébb jár be Szombathelyre dolgozni. Derekára tett kézzel szépen 50-el elcsorog. Maximum úgy lehet ezt megoldani, hogy mondjuk a 2010-től fiatalabb gépekre kell és minden újonnan üzembe helyezetthez.
Városba én is robogót használnék. Van egy 50-es supermoto-m, azzal járkálok még, míg a jogsi el nem készül. Városba nem is az hogy nem jó. De se a sisak se a táskám nem fér bele. A Robival nem volt ilyen gond, viszont országúton borzalmas volt. Ezért is lett autó már egy ideje.
-
norbert1998
veterán
Ha már úgyis kabát téma, többé kevésbé. Ezek a hálós ingek mennyire jók? Mert jó lenne valami hűsebb a meleg időkre, és a vékony kabát + póló nem a legjobb opció, leginkább városon belül.
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #118734 üzenetére
Kötöttem be DRL-t is már kocsiba Sőt, vezeték nélküli beéptett töltőt is. Na mondjuk az jó monyák lett. Nem akartam szétbontani a szivargyújtós adaptert, így annak a széleire forrasztottam rá, sárgaződ cikkcallag oztjóvanazúgy'
Ha tennék szivargyújtöt, akkor az úgy nézne nálam ki, hogy aksiről közvetlen vezeték+15A bizti bele egy relébe, amit bármi, amire a gyújtáskor rámegy a 12V majd szépen kapcsolgat. És akkor már nem is kell olyat keresni, ami el is bírná akár a kompresszort is.
OFFodra: A Renault messze legnagyobb hibája a kábelekkel van, több évtizede, a kábeleknek köszönheti a "jó" hírét. Cserébe igen jó az ár-érték arányuk, mert a megbecsülésük ugye...fos, és drágán nem viszik őket. Nálunk 3 Renault van a családban, mind a háromnál csomagtartó kábel gondok fordultak már elő. (2 2009-es Megane és egy 2004-es Thalia)
-
norbert1998
veterán
Mennyi gyilok.
Inkább arra kérek tanácsot, mi lehet az oka, hogy kuplung behúzva, első indítás után mikor egybe rakom, keményen le is fullad a motor. Ujrainditom és gond nélkül veszi pont ugyanúgy az egyest.
Kevés az olaj? Nem látni, mert nem olyan fajta... Szetburitani meg nem akarom, míg a jogsi meg nem jön a Varához. -
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #118861 üzenetére
Hát, igazából nem egészen értem mire gondolsz, de jó eséllyle a választ sem tudom. A karantén elején vettem egy elektromosítási projekt keretein belül... És nemsokkal később leesett, hogy amúgy tök semmi értelme nincs, nem véletlen nem gyártanak elektromos motort annyian.
-
norbert1998
veterán
Az újról is van már fent pár videó. Valóban visít mint állat
-
norbert1998
veterán
válasz Geresics #119037 üzenetére
Köszönöm
Még készül a nálam már szokásos b@sz0 excel a tulajdonságok, árak, értékelések és vélemények alapján, most ugye épp sisakokról. automatikus színezéssel, kategóriákra bontással és ki értékeléssel
Utána jövök majd a leginkább esélyes darabokkal nyaggatni titeket úgyis -
norbert1998
veterán
Lenne egy érdekes kérdésem.
Grex R2 sisakon hogy kell kibányászni a bélést? Ugye elvileg cserélhető, mosható, de még nem sikerült kiműtenem. Ugyanúgy, mint bármi máson? Sajnos egy árva videót, tesztet, leirást nem találni róla a neten. Csak a Sharp 4 csillagot
Ma meglett a forgalmi vizsga (pedig azt hittem, hogy nem sikerült, támasztom a motort mint akinek elvitték a kenyerét, erre kiszól az oktató, hogy azért az megvan, hogy az elején majdnem meg is lettél buktatva, tudod-e miért? Utána még percekig úgy sutymorogtak, hogy egyáltalán nem volt világos, hogy mi lett... ), és hát ugye lehajtott plexi, előtte is mentünk, tegnap is mentünk. Enyhén latyakos az a rohadt bélés, de amíg nincs jogsi, nem megyek sisakot nézni, mert ki szeretném próbálni, hogy milyen az én motorommal a kívánt sityak.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Gyorsan kiderült merre is a mennyi. Egyetlen olyan boltot találtam Szombathelyen, ahol kapni sisakot, szóval...
És ott is csak Scorpion van, abból is scak zárt. Szóval mindenhogyan internetes rendelés lesz ebbőlViszont elkészült a b@sz0-Excel is, 2 hét kutatás után. Vannak benne elég érdekes dolgok...
Mindenesetre nekem a Caberg Duke 2 jött ki győztesnek az 5 csillagos SHARP-pal, a tartozék pinlock-al és a nyitható szerkezettel, árával.
A Nolan N40.5 közel jár hozzá, de jóval drágább és nem jár hozzá a pinlock, így hiába tetszik kicsit jobban.A kérdésem a következő:
A Caberg Duke II sisak szerintetek is jó vétel lesz? Persze, ha elkezdem mostmár a színeket is nézni, van rá esély, hogy kijön valami egészen más is esetleg.Nyitható túrás sisak kell, 57,5 centi a búrám, kell napszemüveg, pinlock és idővel majd valami kommunikátor ketyere is lesz.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz canniball #119185 üzenetére
Védett útra mentünk rá, négyes elágazás, a főút egyenes volt, mi balra kanyarodtunk rá. Szemből jött egy autó, aki elé én teljesen simán kifértem, a kereszteződés (ahol neki ugyanúgy meg kell állni/csak elsőbbségadás tábla volt, de nem látható be/, mint nekem) közelében sem volt még, mikor én már bőven elhagytam azt. Szerintem egyáltalán nem volt még csak akadályozás sem, nemhogy veszélyhelyzet. Ellenben állítólag nem szabadott volna kimennem elé. Részben azért, mert az oktatóék nem tudtak jönni szerintem (volna, hiszen mégis ők jöttek). Mindenesetre, nem mondom, hogy nincs igazuk, hiszen nyilván izgultam, stb, nem emlékszem pontosan, de a való életben is bitosan kifordultam volna, bármivel is vagyok.
Illetve nyilván valóban veszélyeztetés esetén tényleg meghuznak.Ha túl leszel ....
Szerintem sajnos csak netes rendelés lesz, pestre nem fogok csak a sisak miatt felmenni. -
norbert1998
veterán
Ha kaphatnék még ilyen csak a márkáról szóló véleményt, akkor azt megköszönném a következőkkel kapcsolatban.
Caberg akkor valakinek széthullot, de még jöhet erre is.
Nolan
HJC
MT
GrexEzen márkák egynéhány terméke jutott át a szűrőmön.
-
norbert1998
veterán
válasz pakfong #119189 üzenetére
Arról lenne szó a márka véleményezéssel, hogy ha nem tudok dönteni két utoljára megmaradt darab közt, akkor az a vélemény akár segíthet is dönteni.
Mondjuk Gyorben van2 fajta sisak a 7-bol amit megprobalnek. Nem leszek vele előrébb sajnos. Szerintem marad a louis aztán kiderül. A Grex nagyon kényelmes volt az elején, míg ki nem múlt a szivacs. Ebből merem remélni hogy olyan fejem van, ami a sisakok nagy részébe okés lesz. De persze simán mehetek falnak és tényleg futkosás lesz. Egyelőre maradok lusta.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Micsurin #119202 üzenetére
Én autóval mindig úgy váltok vissza. Mikor engedem vissza a kuplungot, mindig megpöccintem a gázt. Persze, még van mit finomítani rajta, de amikor összejön, közel érezhetetlen simaságú. Motoron is igyekszem így csinálni. Ott még több fejlődés szükséges. Szerintem is hasznos dolog. Ha kuplungot huzod a pöccéntéskor és a csúcsán kiengeded a már alacsonyabb fokozatban, akkor semmi kárt nem teszel vele.
-
norbert1998
veterán
válasz Max_218 #119295 üzenetére
Nincs baj az A1B-vel. Az oktató megmondja mennyit kell vezess. Legalábbis úgy kéne. Nekem úgy volt. Pénteken volt vizsgám, szóval elég friss.
A rutin maga volt egy óra, mert a pálya nem állandó. Abból több nem kellett, de itthon célzottan gyakoroltam a mező mentén azzal a motorral, amit vittem is vizsgázni. Ezen felül 5 órát vezettem városban, mert bár kisebb váltós motorral volt már tapasztalat, pár száz km csak, de mire vissza szoktam 5 év autó után arra, hogy hol mennyire milyen szinten csinálsz mi csodát... Na az sok idő volt. De alapból úgy volt vizsga időpont kérve hogy egy város után megnézte mit tudok, mennyi idő kell még. Amúgy két hét volt az rutin és a sikeres vizsga közt eltelt összes idő. Szóval nem sok.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Na megjött a sityak is, Caberg Duke II lett végül. Igen, neten vettem, nem próbáltam sosem. Jónak tűnik. Bár csak 3 percet volt rajtam még. Jó passzos, az arcomon kissé túlzó talán, de úgyis ez a dolga az első 1-2 hétben, nemde? Szerintem jó lesz. Lehet megyek egy karikát estefelé aztán meglátom, hogy szuperál.
-
norbert1998
veterán
Viseltem otthon is azért, de nem sokat. Éreztem, hogy jó lesz.
Egy 50 km-t mentem este, jó volt, nem nyom, stb.De a motort tényleg meg kell nezetni. Egyszerűen jóval gyengébb, mint kéne... Csak szombat helyen nem tudok olyan szervizrol, amiben meg is lehet bízni...
Majd ha időm engedi, akkor megpróbálok én is tenni venni rajta, de ha eltolom a karbi szinkront, akkor lesz ám nevetés
-
norbert1998
veterán
Megjött a másik nem próbált sisak is, barátnőmnek.
Scorpion Exo 490, Louis-rol, egész extra design-nal 97 euróért. Ugye itthon bőven 50 pénz környéke.Tapasztalatok:
Büdös, mint az állat. F9: if I'm wearing it for more than a few minutes, I feel high.
Nyekereg is egy kis noszogatasra. Olyan brutál szoros a nyaka, hogy felvételkor is nyekereg. Viszont ha fent van, akkor már jó neki. Kicsit passzos, mint az új sisakoknak szokás, de azt mondja, jó lesz.
Az egyéb extrák, mint a szellozok, plexi és napszemüveg cserébe nagyon finoman járnak. Állítom jobban tetszik ezen szempontokból, mint a Caberg. Mármint nekem. -
norbert1998
veterán
Szombathely környékén tudtok olyan szerelő műhelyt, ahová érdemes elvinni a gépet atnezetni, finomhangolni?
Pzs elég rossz hírű, lopos banda. Skorpió állítólag egy sufni. A sarvarirol nem tudok semmit. Mást nem tudok nagyon.
-
norbert1998
veterán
Hétvégén indulok elfelé. Szfehervar, másnap poroszló, kedden leányfalu majd szerda vissza Szombathely.
-
norbert1998
veterán
Én mentem Soco-val. Csinos és városban szerintem is szuper.
Viszont valami bűn gyenge. Az első dolgom lenne vezérlőt cserélni rajta. A halott CPI SM50-esem úgy otthagyja, mintha hátramenetbe lett volna rakva a Soco. Egy 200 dolláros vezérlővel rakétába válik állítólag. Haver nem hajlandó cserélni, mondtam akkor tökölj csak vele -
norbert1998
veterán
válasz Pfiucska #119773 üzenetére
Azért ez elég erős.
Nekem egy rutin volt, de mivel többen voltunk, nem 1 óra volt, hanem majdnem 2, forgalom 3 alkalom volt, 1.5-2.5 órásak. Papíron csak 2 volt ebből. Vizsga előtt még kanyarogtunk, de csak a pályán, mert lemerült a walkie talkie. És akkor a végén az oktató még mondta, hogy a nem létező órára egy 3 db ezrest megköszönne. Így lett a vége 40 durván. Jogsi kiállítás nincs benne.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Tegnap este mi is meg tapasztaltuk az ozes parát.
Elvitt a gps valami hülye földútra. Azt mondta 53 km 59 perc. 2.5 óra lett belőle. Olyan országutak jöttek mikor visszafordultunk, hogy öröm volt nézni. Szerencsére csak két nyúl futott ki az útra, de volt negyed 11 mire hazaértünk...Ezek után marad a Waze tényleg....
Abádszalók-> Nagykörű
Ugyanitt alternatíva kerestetik a gyári izzó helyére, mert egy gyertya. Az a dupla szálas tompított /reflektor izzó van, 2 darab, ami kb úgy néz ki és akkora is mint az autóban a dupla szálas fék/hekyzetjelzo izzó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Bluetooth hangszórók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sweet.tv - internetes TV
- ASUS notebook topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Videós, mozgóképes topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen