- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
neutron23
csendes tag
Sziasztok! Tegnap ott voltam kakucson, én voltam a régi cicaszemes, szürke 600-as Fazerrel, pár kanyarral az R6-os mögött mentem, amikor megtörtént. Rossz volt látni, nagyon sajnálom. Azért írok, hogy jobbulást és sikeres felépülést kívánjak neki! Üdv.
(Én két éve csusztam ki a 12-es kanyarban, mondjuk nekem nem lett semmi bajom, de azóta nem tudom annyira mélyre dönteni, viszont próbálok minél jobban mozogni. Így is lassabb vagyok, mint 2éve.)
-
neutron23
csendes tag
Az elején még hármasban mentem a fazerrel, de rájöttem hogy 127km/h-nál forog le a kettes, ami pont a hátsó egyenes végére jó, úgyhogy kettesben végig én is.
Nálam csak rugóelőfeszítést lehet állítani, de a hátulja már annyira puha, hogy képtelenség jól összelőni az elejével, most max. előfeszítés van hátul, így legalább nem pumpál kigyorsításon.
Szoktam bújni a netet, hogy kellene okosítani a futóművön, de igazából rengetegszer rontok ívet, és nem is tudok valahogy elég nagy tempót menni a kanyarba, hiába mozgok amennyire tudok a motoron. A jelenlegi beállítással tuti lehetne menni 50-es időket, majd ha ott tartok talán elgondolkozom rajta, de az is visszatart, hogy egy normális futómű a fazer alá a motor piaci értékének kb. a fele és még mindig ősrégi 210kg-os csővázon ülök -
neutron23
csendes tag
válasz Geresics #141932 üzenetére
Haha, nagyon jó igaz sajnos, de pont tegnap találtam egy kész RS125 versenygépet a marketplacen, akik sokat kakucsoznak biztos felismerik, az azért elgondolkodtató, ritkán fordul elő ilyen példány csak az a baj ilyenhez meg kellene tanulni szerelni, különben pénztemető
[ Szerkesztve ]
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #141947 üzenetére
Yodamastah, örültem hogy találkoztunk, jó volt látni élőben motorozni, jól kenitek nagyon. Első fejidommal mi lett? Múlt heti videón még fent volt
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #141986 üzenetére
Na király. Szerinted érdemes lenne valami komolyabb gumira cserélni? Most sporttúra van rajta BT23, ami híresen soká kopik el, a nap vége felé meg is csúszott 12-esből kifelé, pedig egyáltalán nem forszíroztam. Biztos nem csak a gumi a szűk keresztmetszet, de talán én is gyorsabban fejlődnék, ha van egy gumi amiben megbízok, amit kanyarközben is azért lehet fékezni, meg rá lehet adni a gázt rendesen... Nem tudom érdemes-e erre a motorra költeni, de igazából az Oncsik a vágott slickel elmondása szerint 45-ös időt megy a fazerrel.. 48-as idővel velem már nyulat lehetne fogatni
-
neutron23
csendes tag
Mindenkitől szívesen veszem a választ
Nem szoktam kanyarban belenyúlni, csak max hátsó fékkel, de azt se nagyon. Az lenne jó, ha féktávon tovább rajta lehetne hagyni a kanyarbejáraton.
Én is Rosso 4-et néztem amúgy, meg Michelin Power Cup Evo-t, lehet megérné beruházni, a BT23-at meg elrakom polcra.
Anno arra mentem rá, hogy karistoljam a lábtartót, végig az összes kanyarban, ma meg teljesen felbosszantott, hogy akárhányszor leért, a frász jött rám, valahogy vissza kellene szoknom az érzéshez, hogy nem nagy baj ha leér... -
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #141994 üzenetére
Biztos van motorkezelési baki is sűrűn, meg elrontott ívek. Ma már sikerült elérnem, hogy terhelésváltásnál ne idegesítsem a motort, egész finoman sikerülnek a testpozíció váltások, igaz nem is ülök ki annyira mint a múltkor, mert felesleges.
Lehet hogy Rosso 4 lesz végül, az sok helyen kapható, de így képről meg leírás alapján a Michelin Cup valahogy pályásabb guminak érződik.
Egy darabig most nem fogok tudni motorozni, úgyhogy lesz időm elmélkedni.A Zoli lehet RSV-re mondta a 45-öt és fazerre 47-et, mindegy is föl se fogom ezeket az időket
Jó éjt mindenkinek
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #142052 üzenetére
Ha valaki egy komolyabb aramid szálas farmert vesz, annak szakítószilárdsága kétszerese a bőrnek, könnyebb és vékonyabb is mint a bőr, cordura vagy egy mezei kevláros farmer. Nem szakad el, nem ég meg, nem kopik ki egy csúszáskor. Elvileg Egyszer már beleástam magam a témába, utcai használatra szeretnék majd venni egyet, amúgy én is bőrruha párti vagyok, mert az egy teljes védelmi rendszer, tartósabb és könnyebben is javítható a többi ruhánál.
-
neutron23
csendes tag
válasz bardi #142059 üzenetére
Slim fitet vettél vagy a sima klasszikus farmer szabásút? Én pl. pont az ilyenek miatt nem akarnék feszülőset venni, hiába elasztikus. Nem tudom milyen protektor van a tiédben, de lehet hogy valami puha térdvédőre kellene benne cserélni, ami felveszi a térded dormáját, de ütésre keményedő. Level 2-es cucc.
-
neutron23
csendes tag
SER-Ringről tudna valaki tapasztalatokat írni? Még nem jártam ott. Mondjuk Kakucshoz képest mik a különbségek, előnyök-hátrányok?
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #142075 üzenetére
Köszi! Azért szerintem rápróbálok majd egy olyan héten, amikor máshol nincs motoros pályanap.
Kakucson én a 12-es kanyarban estem 60-as tempóval, cordura gatyában, protektoringben, bakancsban. Minden jól védett, horzsolás nélkül megúsztam. A gatya egy Modeka Flagstaff Evo 3, bár viszonylag nagy dőlésszögnél ment el az eleje, így ütés nem nagyon volt. Egy highside-ot inkább bőrben szeretném ha esetleg sor kerül.. bőrruha, csizma a következő beruházás.
-
neutron23
csendes tag
válasz Topiccsendőr #142229 üzenetére
Én elhatároztam, hogy nem nagyon fogok már közúton motorozni, mindenféle módon ellehetetlenítik a motorozást. Gondolkozom, hogy eladom a Fazert és veszek egy 2022-es RC390-et, bejáratás után pályásítom és az lesz a hobbi játszós, pályázós motor. Közútra marad a robogó. Úgyis ez való az én pénztárcámnak, kismotor, kis pályákra.
-
neutron23
csendes tag
válasz Micsurin #142232 üzenetére
Egy tiszta, jól beállított karburátorral semmi gond nincsen, pöccre indul hidegben-melegben ugyanúgy, mint egy injektoros. A Transalpot Adventure bike-nak vagy Dual-sportnak is szokták kategorizálni, miért ne lehetne levinni a szántásba? Azokkal sokkal durvább helyekre is szoktak menni, mint egy sima földút vagy szántó. Én amúgy fenntartásokkal kezelném ezeknél a nagy egyhengereseknél a 130-140-es tempót, lehet hogy tudod tartani, de milyen áron? Nagyon hangos lesz, rezegni fog, baromi fárasztó lesz, még szerintem a V-twin Transalppal is. Ezeknek inkább 90-110körül van az utazótempója, főleg utassal. Egy DL650 erre tempóra sokkal inkább alkalmas és bár terepen ügyetlenebb az általad említett motoroknál, a szántásba bőven le lehet vinni.
-
neutron23
csendes tag
válasz Micsurin #142237 üzenetére
Nem akarlak semmiről meggyőzni, én csak egy véleményt mondtam, szinte feleslegesen, úgy látom te már igazából döntöttél. Én biztos hogy nem tudnék 100km-t sem megtenni 140-el egy nagy egyhengeressel. Nekem még a fazeren is fárasztó, pedig a 170-180 sem probléma..a motornak.. de hát kinek mi, jól is van ez így
-
neutron23
csendes tag
válasz norbert1998 #142521 üzenetére
Gusztustalanul viselkednek. Sisak nélkül, bömbölő zenével, durrogtatva, össze-vissza sávokban közlekedve. Pár napja már ez megy..és szerintem eddig egy magyar rendszámos HD-t se láttam ezekben a hordákban..
-
neutron23
csendes tag
Jővő héten kakucson három és fél nap is motoros nap lesz. Kimentek valamikor?
-
neutron23
csendes tag
válasz bajnokpityu #142932 üzenetére
Az marha jó lesz, ha így elkezdik ellehetetleníteni a motorosokat. Nekem egy slip-on Micron dobom van killerrel E-számmal, meg egy Lucas kormányom E-számmal. Ezek 2012 óta műszakiznak a motorral, szép lenne ha nem engednék át. 4éve van rajta MRA túraplexi, meg HEED bukócső, szép lesz ha vissza kell szerelnem gyárira. A gyári kormány nincs is meg hozzá...A GIVI konzol+doboz rendszer nem zavarja esetleg őket? Az sem gyári... Ennyi erővel tetőcsomagtartóval se vigyél műszakira egy autót, mert nem megy át. Eszem megáll komolyan...
[ Szerkesztve ]
-
neutron23
csendes tag
-
neutron23
csendes tag
Jól elvagytok..
-
neutron23
csendes tag
válasz macilaci78 #143202 üzenetére
Intermittent fasting. Próbáld ki. Először napi két étkezéssel, majd napi egy étkezés. Kalória számlálás nincs, egy időablakban lehet enni. A lényeg, hogy minél többet legyél üres gyomorral. Tehát mondjuk 11-14óra között eszel, előtte-utána semmi. Legalább 14-16órát kellene üres gyomorral lenni, de a legjobb 18-20óra. Nasi, édesség nincs, üdítő nincs, pékáru nincs. Víz, hús, magvak, sok zöldsèg, kevés rizs/krumpli/tészta, egy kevés gyümölcs
-
neutron23
csendes tag
válasz Pfiucska #143204 üzenetére
Nem egészen.. lényege hogy minél kevesebbszer kényszerítsd inzulintermelésre a hasnyálmirigyed egy nap, ami akkor történik ha eszel. Ezért sem mindegy hogy mit eszel akár abban az egyetlen étkezésben, mert vannak amik nagyon fellövik az inzulinszinted, vannak amik pedig szinte egyáltalán nem. Cél a minél laposabb görbe. És persze a májad is megköszöni, hogy nem dolgozik nonstop. Egyetlen étkezéssel is kalóriatöbbletbe lehetsz egy nap, és leszel is még a kezdetekkor, nincs ezzel baj. A lényege, hogy amíg üres gyomorra vagy, a szervezeted a zsírként elraktározott energiát tanulja meg felhasználni. Az angol ezt úgy mondja, hogy "fat adopted". Nem mellesleg a gyomrod szép fokozatosan össze fog szűkülni, tehát ha teljes jóllakottságig eszed magad, akkor is hétről-hétre egyre kevesebb étel kell majd a jóllakottság érzéséhez. Egy 5-6%-os testzsírszázalékú embernek is közel egy hétre elegendő energiaraktára van. Nem is beszélve arról, hogy az éhgyomri állapot iszonyatos mértékben megdobja a növekedési hormon termelésedet. (HGH) A rutinosabbak néha beiktatnak 2-3-4 akár 5napos kajaszünetet is, ilyenkor többszáz százalékos termelésben vagy a normál állapothoz képest. Persze azt mondani sem kellene, hogy rendszeres testmozgással, sportos hobbik beiktatásával az egész sokkal könnyebb és gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
neutron23
csendes tag
Srácok, én ezt azért írtam le, mert én így csinálom. 3éve napi két étkezést tartom. 80-ról 67kg-ra fogytam le 10hónap alatt, azóta életmódszerűen tartom. A munkámhoz rengeteg energia kell, és szükséges hozzá a tudatos étrend. Igaz néha beesik egy harmadik étkezés, de néha meg csak egyszer eszem. Már megtehetem. Nekem működik. Edzek is mellé, jelenleg 70-72kg között vagyok, sokat alakult a testem. Több, mint egy éve igazából már csak arra figyelek, hogy az étkezésem minőségén javítsak. Elmúltak a kajaparák, nincs olyan hogy iszonyatosan éhes vagyok, a testem akkor jelzi ha éhes, amikor tényleg az.
Szóval nem csodát szeretnék tenni, hanem tapasztalatokat osztok meg, segíteni szeretnék. Az ember ha a súlya miatt nem talál motort, akkor úgy gondolom egy életmódváltás az win-win. Megjönnek a lóerők a motorba és a testbe isEgyébként dietetikushoz fordulni a legjobb első lépés. Hajrá
-
neutron23
csendes tag
válasz Pocee #143216 üzenetére
Próbáltam a sok kevés kaját egy nap. Nekem nem ment, mert sosem laktam jól. Nekem kell az az érzés, hogy tele legyen a gyomrom. Az hogy mi önszopatás, így nézőpont kérdése, nekem a sok kevés kaja az önszopatás. Ott muszáj számolni, rengeteget kell hozzá készülni, csomagolni, és sosincs jóllallkottság érzésed. Több önfegyelmet kíván szerintem. Mindenkinek más működik. Ez egy kutatómunka mindenkinek saját magán, semmit sem érdemes a nagykönyv alapján csinálni, mert mindenki egyedi. Én is magamra alakítottam az intermittent fastingot. Szerintem a lényeg, hogy életmód szerűen kell csinálni, nem kell sietni semmivel. Az alvást is nagyon érdemes rendberakni.
-
neutron23
csendes tag
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #143281 üzenetére
Tényleg billeg szépen... "nem acélos" köridő ha már 50alatt tudnék menni boldog ember lennék
-
neutron23
csendes tag
válasz Geresics #143318 üzenetére
Geresics: Nem kell feltétlenül szélsőségekben gondolkozni. 115kommentet visszaolvasni még érdekfeszítő témában is marha fárasztó, nem hogy akkor mikor az ember a hülyeséget lapozgatja. Nem kell visszaolvasni, néha nézz fel, hátha olyan téma van amihez szívesen csatlakozol, ha nem akkor bezár és ennyi Kölykök az elsők
palfitom: Nekem csak a kesztyűm Sixgear, de nekem nagyon bejön. Az első egy hónap az kínkeserves volt, de szépen a felvette a kezem formáját és a legkényelmesebb kesztyűm. 4éve nyúzom, egy cérna sem fáradt el.
Hideg/meleg: 14éve motorozok, ez első 5évben megvoltak a bukták, szerencsére mindig volt rajtam védőfelszerelés, úgyhogy mindent megúsztam. Városi rohangáláshoz robogózok és egyre inkább nincs kedvem beöltözni, megmondom őszintén. Ez azért is van, mert a meleget is egyre nehezebben viselem. A hideget mindig jobban bírtam.
Azért az sem mindegy, hogy milyen 20fokról beszélünk. A nyári reggeli 18-20fok az nekem simán pólós, az első tavaszi 20fokok meg még bőven kabátos
Nyáron nagymotorra nekem aláöltöző+protektoring, cordura gatya. (szeretnék én is majd farmert).
Robogóra amihez kedvem van, de sajnos már egyre inkább nem veszek fel semmit sisak+kesztyű. Persze ahogy jön a lehűlés robogóra is teljesen beöltözöm, de a nyarat nem bírom.Közlekedés: Elég visszafogott vagyok forgalomban. Ha betartom a sebességhatárokat, és szinte autós tempóval megyek, akkor a PCX 1.8-at eszik százon és 2-3perccel vagyok csak lassabb egy úton
[ Szerkesztve ]
-
neutron23
csendes tag
válasz etnies #143343 üzenetére
Két éve kakucson csúsztam protektoringben kb. 60-al. Jól védett, azóta is abban motorozom és ha ezt leselejtezem, akkor is be fogok szerezni egy protektoringet. Egyrészt mert offroadozom is néha, másrészt ez a leghűvősebb kombó. De lesz hálós kabátom és bőroverálom is. Fasza cordurám meg már van Csizmát még nem szereztem be. Akarok egy enduro meg egy sport csizmát is. Most egy mindenes bakancsom van, de sokszor nem a legjobb. Offroadra nem jó, sportra elmegy. Városba meg kanyarogni tökéletes.
-
neutron23
csendes tag
Holnap jön valaki kakucsra esetleg? Én egy délelőttre tervezek kimenni, ha nem fogok itthon senkinek se hiányozni. Másfél hónapja nem motoroztam...
-
neutron23
csendes tag
Én gondolkozom már egy ideje, hogy kapna a fazer egy teljes cartridge szettet előre meg egy új rugóstagot hátra. Azt néztem, hogy 400ezer forint alatt nem úsznám meg, ami a motor értékének a fele. Persze ez nem akkora baj, inkább az hogy attól még a váz egy régi vas csőváz. Nem tudom mennyire lenne kidobott pénz. Azért egy pár évig biztos ellennék vele, mire a tudásom felérne a motorhoz. Nagy pályákra meg úgy sem sűrűn fogok tudni eljárni, úgyhogy talán a váz gyengesége nem annyira jönne ki. Nem tudom érdemes-e a fazerre locsolni a zsét, de szeretem ezt a motort.
-
neutron23
csendes tag
Nem ronda szerintem, teljesen jó
-
neutron23
csendes tag
válasz Topiccsendőr #143444 üzenetére
Köszönöm a segítséget! Elöl egy progresszív wilbers rugó van, szóval elvileg "normális", tavaly volt teló karbantartáson az X-bikenál, de amúgy elég puhának érzem az elejét, féktávon érzem hogy összeül rendesen. Hátul még a gyári rugóstag van, most teljes előfeszítésen van, tavaly középen volt és egy-egy jobban sikerült kigyorsításon pumpált/libegett a motor. Most ez egyelőre megszűnt. Nem tudom használt öhlins vagy bármi tuning cuccot, hogy tudnék venni ehhez a motorhoz, nem nagyon szokták ezt pályakörülményekhez tuningolni. Kicsit tanácstalan vagyok hogyan kezdjek neki az egésznek. Akkor ezek szerint kezdjek a rugókkal.
"Ezutan lesz utban minden, ami alul van, es tul lent. Sztender, labtarto, kipufogo. A csillapitas nagyon sokaig nem problema." - Eddig a lábtartó csavarjait sikerült lekoptatni, de mióta csúsztam kakucson a frász jön rám mikor leér...most ehhez próbálom egy kicsit magam visszaszoktatni. Úgy ment el az eleje ahogy írtad.."elol meg egyszeruen ki fog menni jelzes nelkul."
-
neutron23
csendes tag
válasz Topiccsendőr #143447 üzenetére
Akkor ha jól értem olyan rugót kellene találnom, ami a gyári méretekkel megegyező és az én testsúlyomhoz való.
Sok összetevős volt az a csúszás, akkor még nem mozogtam annyit a motoron, a guminyomással sem nagyon foglalkoztam, szóval elég magas lehetett, ráadásul forró nyári nap volt és már 20perce toltam neki, szerintem el is melegedett már a túrasport gumi. És a bukta előtti körben mentem a legjobb időmet, amit azóta sem tudok megdönteni..
-
neutron23
csendes tag
válasz Topiccsendőr #143450 üzenetére
Köszönöm, akkor újra nekiállok kicsit kutakodni.
-
neutron23
csendes tag
Esetleg arra tudja valaki a választ, hogy amatőr versenyen 600-as kategóriába a ZX6R-nek a 636-os verziója az belefér, vagy csak az 599cc verziót engedik? Pl. egy 750-es gixerrel milyen kategóriába lehetne nevezni? Nyilván a legjobb lenne mindig az adott rendezésre vonatkozó szabályokat elolvasni, de az érdekelne mi a jellemző.
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #143521 üzenetére
Köszi! Nézegetem a sportmotorokat, és olyat szeretnék venni, amivel egyszer majd indulni tudnék. Ne ezen bukjak el
-
neutron23
csendes tag
válasz yodamastah #143523 üzenetére
Igen, 600-as lesz mindenképpen. A 636-on azért akadtam fenn, mert jó áron vannak és nem nagyon írnak róla rosszat, de akkor kuka. CBR-ek valamiért drágák. Suzukik, Yamahák vannak lementve pár darab. Ez ilyen téli, jövő nyári projekt lesz, ha minden rendben megy.
750-es, 1000-es kategóriát hagyom egyelőre, sok lesz nekem, így is szerintem kell majd legalább 4-5év a 600-on is mire jól fog menni és esetleg merek majd versenyre is nevezni.
Nem tudom érdemes-e kifejezetten pályamotoros csoportból venni pályagépet. Lehet hogy lenne értelme, és akkor nekem már nem sokat kell rajta alakítanom. Csak nem tudom ezek mennyire vannak legyepálva, de aki ilyenre adja a fejét, arról azt gondolnám, hogy van pénze rendesen szervizelni a motorját.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs