-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45302528
törölt tag
Sziasztok!
KTM 950/990 Adventure vásárlásán töröm a fejem. Elég sokat olvastam már a témában pro és kontra, tehát az elmélet már megvan.
Amiket itthon látok, jellemzően 80-90 ezer km-rel hirdetnek (ami ugye a motor életkorához képest reális). Mi a véleményetek, ha rendesen karban volt eddig tartva, ekkora futásteljesítménnyel "szabad" venni LC8-at? Vagy inkább még gyűjtögessek és keressek alacsonyabb futással fiatalabbat?
Korábban 1000-es japán motorjaim voltak, tehát van félretett pénzem a javításra.
Köszönöm.
-
#45302528
törölt tag
válasz vendingo #107197 üzenetére
Sziasztok!
Bekapcsolódnék a beszélgetésbe, eddig csak read only-módban voltam jelen.
A héten láttam Bp-en egy RD03-at, igaz angol rendszámmal. Most már nagyítóval kell keresni, No-ban jelenleg 1 db-ot hirdetnek....Pár éve volt egy Tolna megyében eladó 690-ért, akkor kellett volna megvenni.
Abban egyetértek, hogy jelenleg ebben a kategóriában nagyon jó vétel egy új DL650 vagy NC750X ár/érték arányban.
Nekem mindig bejöttek a GS-ek, lassan 40 éve reszelik őket. Nyilván tökéletes motor nincsen, de én pl. nagyon bírom a futóművét, a boxer duruzsolását, a kardánreakciókat.
Én elég magas vagyok, szóval a motorok 90%-a gyerekbicikli alattam. GS, Super Tenere, Varadero, KTM Adv. S, kb. ezek kényelmesek nekem. Viszont ha most lenne 5 millióm új motorra, akkor AT Adventure Sportot vennék.
-
#45302528
törölt tag
-
#45302528
törölt tag
válasz vendingo #107343 üzenetére
Tény, hogy nem sokat látni az utakon, tavaly nyáron a Glockner környékén kb. 2-öt láttam, a többi GS volt, meg új AT. Még Multistrada-ból is többet láttam. Sőt, régi Vara és DL is több volt.
Viszont akinek van ST-je, az isteníti és biztos, hogy nagyon jó motor. Menni nem mentem még vele, csak ültem rajta. Rohadt nagy a hely még az én lábaim is elférnek kényelmesen. Nem tudom, mi lehet a baj? Az árképzés? A GS-őrület? Súly? Mondjuk dög nehéz, de alacsonyan van a súlypontja, menet közben könnyen irányítható és a GSA is megvan 250 kg körül. Hallottam, hogy sokat eszik a Yamaha, ez nem tudom, mennyire igaz (meg nem is nagyon érdekel a fogyasztás, mivel hobbi).
-
#45302528
törölt tag
válasz vlevi #107345 üzenetére
De miben marad csúnyán alul? A kinézet szubjektív, azt hagyjuk.
Kényelem?
A lábaim jobban be vannak hajlítva a GSA-n, mint az ST-n, a párom is kényelmesebbnek érezte a japánt. A kormány mindkettőn magasítóval tökéletes, ülésmagasság állítható. Szélvédelmet hagyjuk, 2 méter vagyok, egyik motoron sem jó a gyári plekó.Mindkettő nehéz, de mindkettő jól irányítható, mert jól lett belőve a súlypont. A BMW-nek nagyobb a hasmagassága, de egyiket sem vinném terepre.
Futómű?
A BMW Telelever, a Yamaha-n fordított teló van. Nekem is bejön a telelever, de nem hiszem, hogy annyival rosszabb a Yamaha futóműve. Lásd Onroad tesztje. A Varaderoé, na az fospuha gyárilag.Fékek?
ABS-esek, teszik a dolgukat. Mindkettőben kipörgésgátló.Váltó?
A Yamahán az elmondások szerint finomabban működik, mint a németen.Motor?
Elegendő motorerő, a boxer nyomatékosabbnak érződik. (114 vs. 120)BMW-t karakteresebbnek érzem összességében, de azért szerintem annyira nem rossz a ST. Szerintem az ára miatt vérzik el, ennyiért inkább GS-t vesznek a népek. Hozzáteszem, én a 2010-es ST-ről és GSA-ról beszélek, nem a 2019-esekről.
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107371 üzenetére
Nekem 2005-2011 között volt DL650-em, nagyon ajánlom. De a 20-30 ezres futást fenntartással kezelném egy +10 éves túrázásra szánt motornál.
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107374 üzenetére
Mo-on úgy, ahogy vlevi írta, Au-ban nem tudom. Én 54 ezerrel adtam el 6 évesen.
Ne félj a km-től, a DL650 blokkja nagyon tartós, itthon tudok olyat, amiben már 250 e km van.
Ha valóban olyan kevés a km, ahogy hirdetik, annak újszerű állapotúnak kellene lennie. De mondom, ezeket a motorokat túrázásra veszik, használják, ha csak évi 5 ezret mennek, akkor is belemegy 50 ezer 10 év alatt...
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107377 üzenetére
Persze, nem lehetetlen, de ahogy írtam, akkor annak a motor állapotán is látszani kell. Ki lehet fogni.
Szervízkönyv: azt gondolom, Au-ban sokkal kisebb arányban hamisítják a szervízkönyv bejegyzéseit, mint nálunk. Ez alapvetően inkább k-európai sport....
-
#45302528
törölt tag
Ezt megerősítem. Miután kipróbáltam egy GS-t és visszaültem a kis DL-emre, akkor jöttem rá, milyen az, amikor van rendes futómű és fék a motoron.
-
#45302528
törölt tag
Sziasztok!
A Full-Gas oldalán a KTM árak a "végleges" fogyasztói árak vagy azokra még rájön valami? Köszönöm.
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107665 üzenetére
A futóművét szeretni fogod.
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107679 üzenetére
A németek 40 éve reszelgetik a GS-t, jó lesz az.
Ami megszokást igényel, az esetleg a kardánreakció, illetve a boxer sem jön be mindenkinek. Ha lehet, mindenképpen 2007. év utánit nézzél, ott volt egy komolyabb frissítés az ABS tekintetében: 2006-ig szervó rásegítéses ABS volt, amivel - valljuk meg - elég sok probléma adódott és a javítása is húzós (8-900 euro körül). 2007-től ezt módosították:
Változások:
Vásárlás előtt pedig:
-
#45302528
törölt tag
válasz dellfanboy #107710 üzenetére
A kevlárszálasok (+25 e) biztos többet bírnak, mert azok hő- és kopásállóak. Ami csak sima farmeranyag (20 e alatt), azok ugyanígy elégnek....
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107868 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Nagyon dög.
-
#45302528
törölt tag
válasz Geresics #107879 üzenetére
A "kis" GS volt egyszer nálam 3 napra. Imádtam/imádom, de két személyre, túrázásra nem azt venném. Alapból szélvédelem nulla, üa.tartály 16 liter, gyári üléssel kínozni lehet+21-es, tömlős gumi, ami ugyebár aszfaltra nem a legjobb kombó. Kell még rá költeni, hogy "túrásítsd".
Nekem volt DL650-em, bejártuk vele fél Európát párommal, de nem az igazi két személlyel. 1 személlyel hibátlan a saját kategóriájában.
Szóval azokkal a feltételekkel, amiket a kolléga írt, én is inkább 900-1000 ccm körül nézelődnék. Sajnos a "jó" GS-ek valóban 2008-9 körül kezdődnek, legalább is azok, amik nem kerülték meg kétszer a Földet és hát inkább 3 M (vagy fölötte), mint 2 M.
A CBF1000 jó motor, megbízható blokk, de ne gyere vele Mo-ra, mert az itteni utakon hamar koppan a teló, kínlódás lesz és az üléspozíció is inkább előredőlős.
A keretbe még beleférne egy Varadero, de az meg olyan nehéz, mint a sár, igaz, ez csak lassú menetben érezhető. Viszont az egyik legkényelmesebb motorom volt. Itthon nagyon elszaladtak a használt árak, de No-ban szerintem még jó áron ki lehet fogni egy 2010 körüli ABS-es példányt.
-
#45302528
törölt tag
Én soha nem dohányoztam, még a szagát is utálom a bagónak. Gondoltam, leírom.
-
#45302528
törölt tag
válasz Topiccsendőr #108661 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
#45302528
törölt tag
Az igen.....
-
#45302528
törölt tag
válasz Agostino #108974 üzenetére
197 centivel felejtsd el ezeket a motorokat.
Én 201 vagyok és amikor elkezdtem motorozni az ezredforduló körül, először én is GS500-at nézegettem. Képeken nagyon tetszett, de ráültem és egyből le is szálltam. Az egy dolog, hogy úgy nézünk ki rajta, mint egy gyerekbicajon, de nagyon kényelmetlen elpakolni a hosszú lábainkat, ami hosszú távon fárasztó testtartást kényszerít rád. Mintha guggolnál egy sámlin....Baromi jó kis motorok ezek, de nem nekünk.
Bogyónak igaza van: rohadtul megdrágultak a használt motorok az utóbbi években, ennyi pénzért sajnos csak lefingott gépeket fogsz találni. Ha van rá lehetőséged, próbáld meg bővíteni a keretet és nézegessél inkább a magasabb építésű, ún. "túraendúrók" közül. Pl. 600-as Transalp, 750 Super Tenere, stb.
-
#45302528
törölt tag
válasz doddencs #109270 üzenetére
Én ezek közül - ezzel a magassággal és arra, amire szánod - a V-Stromot választanám. 6 évig volt DL-em, nem fogsz benne csalódni. Anno ültem NC-n, Versys-en is, több a hely a Suzukin, túrára, két személlyel szerintem nagyon jó választás. Első motornak is. Szeretni fogod. Hajrá!
250 ezer a különbség a sima és az XT között. Ezért kapsz küllős kereket, kézvédőt, blokkvédőt....Ha nem számolom bele a küllős kereket (ami valljuk be csak esztétikum, ha soha nem mész vele földútra és miért is mennél új motorral, új motorosként) akkor szerintem nem éri meg a különbözet.
-
#45302528
törölt tag
válasz Agostino #109315 üzenetére
A kereskedők igyekeznek azt sugallni, hogy mennyire jó fejek, mert ők fél év garit adnak a használtmotorra/-autóra, miközben erre jogszabály kötelezi őket. Ha kereskedővel kötünk szerződést magánszemélyként, azt fogyasztói szerződésnek hívjuk. Figyelni kell azonban arra, hogy a kereskedő saját nevére iratott járművet árul vagy bizományosi értékesítést végez: előbbi esetben 1 év utóbbi esetben fél év a szavatossági idő. 1 év esetén az első hat hónapban a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a vásárlás után állt be, a 7. hónaptól megfordul a bizonyítási teher.
Akkor van szívás, ha külföldről hozza be és eladóként nem ő, hanem a külföldi magánszemély vagy cég van feltüntetve. Ilyenkor egy esetleges szavatossági igény érvényesítésénél a hazai kereskedő "láthatatlan"...
Én a magam részéről inkább a magánszemélyt preferálom és igyekszem a lehető legkörültekintőbben eljárni. Itt nagyobb az esély, hogy az eladó nemcsak tulajdonosa, de gazdája is volt a motornak. A kereskedőnél ez csak egy eladó gép a másik 10-20 mellett. Az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy a kereskedőtől egy full átvizsgált gépet kapsz. Hát, tisztelet a kivételnek, de ez sok esetben nem így van. Nagyjából megnézi, azt jól van. Utána meg egyik-másik azt sem tudja, mit árul.
Megjegyzem, a magánszemély eladót is terheli a szavatosság és itt most a FOME-t idézem: "Ha magánszemélytől vásárolunk, akkor minden esetben a vevőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már a teljesítés időpontjában is fennállt. A bizonyítás eszköze elsődlegesen szakértői vélemény."
-
#45302528
törölt tag
válasz Agostino #109322 üzenetére
A külföldről behozott gépekkel (ha nem én hozom be magamnak), akkor az a gondom, hogy:
a) nem tudom, mennyiről van az óra visszatekerve mire a magyar hatóság nyilvántartásba veszi,
b) az előbb említett szavatosság, ha gáz van,
c) mennyiért vehette kint azt a motort, amit itthon a piaci ár alatt hírdet úgy, hogy azon már rajta van a haszna (költői kérdés).Nem állítom, hogy kintről nem lehet jó gépet venni, de inkább úgy, ha te magad csinálod. És ami jó, az kint se olcsó.
Van az a mondás, hogy az alábbi három feltétel közül mindig csak kettő teljesül:
1. rendezett előélet
2. kevés km
3. alacsony ár -
#45302528
törölt tag
válasz runner 125 #109996 üzenetére
Haver most küldte át a videót. Szinte szóról szóra ezt írtam neki én is. Igazi balf@sz volt a motoros....
-
#45302528
törölt tag
válasz Topiccsendőr #110107 üzenetére
Viszont csaknem 40 kg-mal könnyebb a Honda, cserébe 1-200 ezerrel drágább és rondább (bár ez szubjektív, a Benelli meg koppintás, ahogy írod).
Szervizelés, fenntartás, megbízhatóság szempontjából a Hondát választanám, kinézet miatt a Benellit.
Shin Chen: Bp-en, a Szabadság téri Unicredit-székház előtt parkol egy TRK502. Azon kívül én nem láttam még...
[ Szerkesztve ]
-
#45302528
törölt tag
válasz dave0825 #110155 üzenetére
Tátralomnicról indul, egy nagy parkoló mellől, ki van táblázva, el sem lehet téveszteni.
Viszont arra kabinos felvonóra, ami a tótól megy tovább a csúcsra, előre meg kell váltami a jegyet, ott a helyszínen már nem nagyon van rá mód. Legalább is főszezonban. Most már lehet, hogy nem lesznek annyian.
[ Szerkesztve ]
-
#45302528
törölt tag
válasz HarleyCustom #110443 üzenetére
Szia.
Mire szeretnéd használni? Ha ezt eldöntötted, akkor a magasságodhoz/alkatodhoz keresd meg a leginkább hozzád illőt. Ülj rá és azt vedd meg, amelyik "beszél hozzád", amelyik tetszik. A motorvásárlás az esetek nagy részében érzelmi döntés. Ezek gépek, egyiknek több, másiknak kevesebb nyűgje van. Olyat válassz, amin jól fogod magad érezni, amire jólesik felülni, amin vigyorogsz és amire visszanézel, ha leszállsz róla.
Ha hobbicélból veszed (nem munkaeszköznek), akkor nem érdemes kompromisszumot keresni, mert aztán végig azon fogsz agyalni, hogy jó, jó, de ott volt pl. az a Duki vagy Spori, miért nem azt választottam.
Én is motorkeresésben vagyok, 2016 óta tart a moratórium, de már nagyon viszket a tenyerem.
-
#45302528
törölt tag
válasz HarleyCustom #110473 üzenetére
Ezekből én is a Sporit venném. Szeretem nagyon a HD-kat (is), sajnos nekem mindegyik kicsi méretben.......
Az index fórumon van Sportster topic, ha jól emlékszem, szerintem ott több tapasztalat gyűlt össze velük, mint itt.
-
#45302528
törölt tag
Nálam egyszerű a képlet: a motorok 99%-a fizikailag kicsi nekem, szóval eleve csak a túraneduró kategória jöhet szóba. A GS nekem is tetszik elég régóta (még mielőtt divat lett GS-t venni), az Adv. változatát mintha az én magasságomhoz gyártották volna. Jó még ebben a körben a KTM 1290 Super Adventure, illetve az új AT-ból az Adv. változat. Szerencsére nem fenyeget az a veszély, hogy újat veszek belőlük a közeljövőben.
Amit most nézek: egy használt Super Tenere, illetve még a levegő/olajos GS Adv.
-
#45302528
törölt tag
válasz vendingo #110662 üzenetére
Egyszer ültem RD04-en, meg is vettem volna, de pont belevertem a térdem oda, ahol a tank kiszélesedik. Pedig meg voltam indulva egy RD04-esre (amikor még nem szálltak el az árak).
A BMW R1150GS Adv. is ezért lett elvetve, plusz ott a lábtartó is közel van az üléshez, szinte magam alá hajtogattam a lábamat. Sajnos kényelmetlen volt.
-
#45302528
törölt tag
válasz Bogyó bá' #110925 üzenetére
Saját tapasztalat vagy ez is ilyen internetes népi bölcsesség?
Nekem volt egy szívó benzines Focusom elég hosszú ideig, de soha semmi baja nem volt sem motorikusan, sem a futóművével, sem a kasztnijával. Mondjuk új korában került hozzám és nem spóroltam el a kötelező szervizeket sem. Szóval Fordot minden további nélkül vennék.
-
#45302528
törölt tag
válasz csongi #111194 üzenetére
Nyilván nem hagytam ott ilyen felütés után. Amúgy az van, amit Daywalker írt: macerás, munkaigényes feladat, meg "hát minek is, amikor még nem fosta el magát a szimmering"....Ez a magyar hozzáállás, tisztelet a kivételnek.
Én meg nem fogok ezen spórolni, mivel vigyázok a dolgaimra és végül is csak az életemet bízom a motorra, szeretem, ha rendben van rajta minden. Hűtőfolyadék, fékfolyadék dettó.
-
#45302528
törölt tag
válasz Daywalker #111181 üzenetére
Olasz motorgyárak: "Megvan a tehetségük ahhoz, hogy közel tökéletes motort készítsenek, aztán pedig csődbe menjenek. A gépeik méltóak arra, hogy galériákban állítsák ki, csak nem működnek. Az arany közép számukra nem jelent kihívást. Mindig a dicsőség lebeg a szemük előtt és heroikusan dacolnak a káosszal." (Avanti!, Classic Motorcycles, 1993)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mini-ITX
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Parfüm topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen