-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Juliuska
senior tag
válasz Lipton #68183 üzenetére
Sziasztok Motorosok!
Én egy "betérő, gyanútlan olvasó" vagyok -> időnként betérek, megnézem, miről folyik a diskurzus, aztán lépek is tovább, de a mostani témához azért - az elmúlt évek tapasztalásaiból merítve - én is posztolok egy kommentet:
Osztom az előttem szólók véleményét abban, hogy gumit nem azért dugóztat az ember, mert jó dóga' van, hanem kényszerűségből; mert az adott szutut tekintve nincs más lehetősége. Mindettől függetlenül azonban nem kell összekakálnia magát a motorosnak, csak mert történetesen dugózott a (hátsó) gumija, még akkor sem, ha (ne)adj' Isten nagyobb méretű/tömegű/erejű motorja volna, mint egy robogó.Kb 1/2 évig nyüstöltem anno egy pár ezret futott, dugózott BT016-ot, baj nélkül...kopkop. Mátráztam, városoztam, túráztam mindenféle probléma nélkül. Időszakosan azért nézegettem a guminyomásomat, de ennyi. Persze hírből sem hallottam Kék Holdék ajánlásait, de mivel évekkel korábban is kényes témának bizonyult a gumijavítás, nem igazán mert senki semmilyen ajánlást, vagy útmutatást leírni ezzel kapcsolatosan. Így utólag csupán annyit közlök, hogy nem vitatkozom az abban leírtakkal, mert az ott meghatározott paraméterek, minden bizonnyal "bolondbiztosak". Bizton állítom, h olyan könnyű (200kg) és kicsi motorral (2m x 0,7m) mint ami nekem van, hozhatók azok többszöröse is, ha a szükség úgy kívánná meg...
Ismétlem: NEM buzdítok senkit ennek követésére, de azért nem is kell úgy kétségek közt vergődni, ha...netán...
széles utat Motorosok!
[ Szerkesztve ]
Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
Sziasztok!
Sosem gondoltam, hogy egyszer ilyen kérdés szóba kerül nálam, de változnak az idők
Szóval, tisztelettel kérdezem: nem volna esetleg tapasztalata valakinek az N-Com M5tel?
(B3-ig, látom képben vagytok).Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
válasz -Mosquito- #94757 üzenetére
Köszi a hasznos infókat. Átjött a lényeg
Egyébként nyitott vagyok bármilyen infóra, tapasztalatra, véleményre, hallomásra, sztorira, anekdotára, nagyi meséjére, urban legend-re, stb. mert (e tekintetben) tényleg totál kezdő vagyok. Nem kell a szakmaiság, sőt azt olvastam (valahol ), hogy ennek a Fórumnak nem is ez a célja. Ha ez még mindig így van, akkor sanszos, hogy jó helyen kopogtatok.Nézelődtem, mit írtatok az Intercomról is, sőt Integra
füldugóban motorozok c. posztján simán lefordultam a forgószékemről - mert szerintem, szembe megy mindazzal, amit én tudok az életben maradásról, de el tudom fogadni a másságot isA NAGY szemléletmód váltás nálam megtörtént azzal, hogy Családom lett és haza várnak. A következő lépés is meg van azzal, hogy megtanultam, HA "csomagot" is szeretnék hurcibálni magammal, akkor nem tépjük a gázt, nem térdelünk a kanyarokban az aszfalton h*lye vigyorral a képünkön, hanem nézzük a tájat, kötél idegekkel szemléljük a km-óra állását és élvezzük a beszélő "csomagunk" csilingelő hangját: "álljunk meg gyorsan, mert láttam egy cuuuki kis rucit a kirakatban"
Ezért fontos most egy használhatóbb sisakátbeszélő beszerzése.
Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
válasz gabor128 #95662 üzenetére
Tekintettel a választott motortípusaidra és az évjáratokra (=05-06-os gixxer, Honda), úgy gondoltam, nyikkanásommal segítem picit a tisztánlátásodat: a GSX-R egy (az akkori kornak megfelelő) ízig-vérig sbk motor, amivel minden szégyenkezés és gond nélkül tolhatsz pár tiszteletre méltó karikát akármelyik ringen, aztán ugyanilyen problémamentesen haza is visz, mert mind a 2 területen szépen megállja a helyét, szemben a 600F-fel, ami meg inkább utcára tervezett legsportosabb motor. Mivel ennél az üléspozíciót nagyon eltalálták, érdemes elgondolkodni, mi lesz a leendő motorod sorsa: túrázol, városozol, szerpentinezel, pályázol...
Mivel volt szerencsém mindkettőt kipróbálni, a 600F kényelmesebb volt, a kis gixxert pedig több feladatra tudod használni, mert érezhetően "vehemensebb" (=élvezetesebb) kétkerekű. Ha számít a motorozási faktor, nem kérdés, hogy gixxerben kell gondolkoznod, ha a kopó-fogyó alkatrészek és a szervizelések költsége is fontos, akkor meg pláne! Olvastam egy hozzászólást, amiben az olvasható, hogy ezek aztán "eszik a gumit, láncot, mindent" Na, ez féligazság! Tapasztalatból mondom: ha nagynál is nagyobb a sebességed vagy, ha rossz a futómű beállításod csakis akkor "eszi" a gumijaidat egy motor. Mivel a GSX-R alatt jobb futómű van, jobban le is követi az út egyenetlenségeit, vagyis lefordítva: a lelket is kirázza belőled, ha nem vagy elég kemény. Ha viszont barinőt is viszel magaddal, a 600F-nél fog kevésbé nyivákolni, mert annak futóműve "túrásabbra" van hangolva.
A GSX-R megbízhatóságáról csak annyit írnék: 12 éve használom a nagy tesóját, de engem sz@rban még egyetlen egyszer SEM hagyott! A többit Rád bízom. Csak ügyesen a motor választásnálÉlj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
...4-5000rpm alatt se kép se hang, aztán meg magára talál...
Hogy mondod? "magára talál"...?
Az 1000-es gixxeren a legszűkebb keresztmetszet, pont az aki rajta csücsül az általad említett tartomány az utcai zsonglőrködést teszi lehetővé, hogy azt hidd, tudod uralni ezt a bitang motort, de azt követően hamar ráébreszt hol is a helyed...Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
Igen, az alacsony fordulatszámos műveleteket is egy valag elektronika felügyeli, ahol a vigyorgás faktort, a kül. bizb@szok (pl. Low RPM Assist, S-TFI, S-DMS, TCS... akit érdekelnek a részletek itt megnézheti) kikapcsolásával pedig aktiválja a pilótájánál a néma beszar@rás faktort is, mert ezek használata nélkül kajakra megmutatja az 1000-es gixxer, hogy mi valójában
Az önfegyelem kérdését simán megoldja egy-egy nagyobb összegű jótékony és önkéntes adakozás (=sárga csekk formátumban).
Konklúzió tehát: az új GSX-R jelentősen javítja a Te memóriádat, sőt az Asszonyét is (=mert utána napra pontosan emlékszel majd, mikor jótékonykodtál utoljára ), valamint az önfegyelem és a koncentrációs képességek fejlesztésére is kiváló eszköz ez a motor
Tetszett a beszámolód, köszi
Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
válasz RAiN91 #99976 üzenetére
Ennek a kérdésnek a megválaszolását szerintem, azzal illene kezdeni, hogy HOL motorozol leginkább? Pályán, vizes úton, közúton? Mik az arányok? Hol mész a legtöbbet?
Ha van pályázós vénád, nem is kérdés: az M7 RR a nyerőbb, ha több az utca, akkor a Rosso III is megoldás lehet: hamar melegszik, jó a nedves tapadása, a visszajelzése is kiváló, hideg időben sem kell félned). Viszont Rosso III-t akkor célszerűbb venni, HA olcsóbb, mint az RR, DE - ha szabad személyes tapasztalatomat is ide csempésznem:
-jobb az M7 RR a kezdeti pár besz*rat*s km-t leszámítva, valamint
-ahogyan azt a zgospel Fórumcimbi is elmondta a (#99978) számú posztjában, csakis párban gondolkozz a cserén! Jó tanács: ne házasíts különböző gyártóktól származó gumikat, még akkor sem, ha közel azonos tulajdonságokkal bírnak.[ Szerkesztve ]
Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
válasz Shad0w #102008 üzenetére
Szia örülök, hogy nem esett bajod! A tárgyak cserélhetők, a motor javítható, de Te nem...
Ha majd lesz lelki erőd, tégy már fel pár fotót légyszíves a sisakodról. Pont ezt a típust hordom és szeretném tudni, mik a gyengéiÉlj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Juliuska
senior tag
válasz zgospel #104640 üzenetére
Kábé 10 éve használom az enyémet (ennek az elődjét) és ez idő alatt nem igazán emlékszem olyan szitura, amikor téves riasztás történt volna. Ha megszólal a tárcsfékzáram, (vagy jelzik a közelben tartózkodók) akkor az azt jelenti, hogy ideje elemeket cserélni. Télidőben (0 fok környékén) olyan 3 havonta szoktam, 10 fok felett pedig, félévente, így sosem történik felesleges ciripelés.
Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen