-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Sosem ültem motoron, tavasszal nekimennék az "A" jogsinak, 25 éves vagyok, 7 éve veszek részt a forgalomban, elég jól kiismerem magam benne autósként és bringásként egyaránt. Aktív MTB-zés után egy ideje foglalkoztat a motorozás, mint olyan. Persze csak szolidan, aszfalton.
A kérdésem pedig annyi lenne, h mi a véleményetek a fokozatosság elvéről?
Nyilván nem rögtön 600-as gépre szeretnék felpattani, de 250cc 4T alá nem adnám.
Honda VTR250 eddig az álmom, esetleg CBF250. Mindkettőről azt olvasni, h kiváló kezdő motorok.
A dilemmám, hogy a családban elég nagy ellenszenv fogadott, apám nagyon kioktató hangnemben beszél, kiselőadást tart arról mi a normális (nem motoros) viselkedés: "minden épeszű vmi kismotorral kezd, aztán lépésről lépésre vált és évekig kell gyakorolni, tanulni mire biztonságos... blablabla".
Szóval túlmisztifikálja elég rendesen a dolgot.
Én meg úgy tájékozódtam eddig, hogy ennél azért jóval könnyebb a kezdés. Nem hinném, h egy 250-es gép megölne a első hibázásokért, ugyanakkor a robogós korszakot átugranám, egyszerűen nem érdekel, meg nincs is annyi pénzem, hogy cserélgessem a motorokat időről időre.
Szóval jól jönne némi tanács első kézből, ne kelljen már olyanokra hallgatnom, akik azt se tudják miről beszélnek, csak messziről láttak, hallottak ezt-azt. Na jó, fiatal korában ült párszor motoron, és vagy béna volt, vagy pedig igaza van, hogy ez egy hosszú folyamat. Melyik?
Örök érv pedig, hogy veszélyes, féltenek. Ez igaz, nem vagyok védett a forgalomban. De ha nem vesztem el a fejem, akkor azért látom előre ha helyzet van. Persze tudok agresszív is lenni néha mint mindenki, de általában teljesen higgadt maradok, amikor az anyós ülésen már ordibálnak kifelé. Talán motoron se csavarodnék fel az első fára...Mi a véleményetek a helyes tanulási folyamatról? Gondolok itt mondjuk egy Honda Safety-Hungary 0. szint tanfolyamra, vagy a rendes "A" tanfolyamra. Megérik a pénzüket a Safety tanfolyamok? Ha egy hétvége alatt ott meg tudnak tanítani motorozni, akkor nehogy már évek alatt jöjjön csak meg a rutin...
Köszi mindenkinek!
-
Teasüti
nagyúr
válasz csongi #32162 üzenetére
Tudom, hogy a robogó is rajta van a térképen és nem lesajnálandó, csak... Kinőttem már abból a korból, hogy robogózni akarjak na. Ha már motor, akkor "nagymotor".
Inkább csak arra akartam célozni, hogy nem 50ccm-el szeretnék kezdeni, mert pénzkidobásnak tartom.
Igaz az "A" jogsi árából már vehetnék vmi szutykot a piacon, de a jogsi jobb befektetés.
Jaah, a próbálj ki minél többet az örökzöld tanács, legyen szó bármilyen komolyabb hobbiról.
Talán ez okozza majd a legnagyobb fejtörést, hogy ha eddig nem voltam motor közelében, akkor ezután se valószínű, hogy közel kerülnék minél több típushoz.
250 az városi gép, valóban. Munkába járáshoz ideális. Meg tanulni.
De csak nem jön zavarba, ha mondjuk évente egyszer le kéne ugrani a Balatonra vele.(#32163) pityaa23
Nem vagyok zavarban, felülnék az 1000-esre is, ha azt adják alám a tanfolyamon.
Csak legyen lefojtva!(#32164) Feree13
Olvastam már ilyet is, igen. Kb ez a két véglet: vagy 50-esről lépkedjek ki nem hagyva egy lépcsőfokot sem, vagy ugorjak fejest a 600-asba.
Gyanítom, hogy szüleim harakirit követnének el, ha csak a 600-as kezdőmotort megemlíteném.
Archer, nem ők döntenek helyettem, csak szót adnak a véleményüknek.
De a túra/naked stílusban egyetértek, nekem is ezek ragadják meg a fantáziám.(#32165) Integra
Akkor volna is néhány kérdésem.
Mennyire adják könnyen a képesítéseket? Volt, hogy egy szintnek többször neki kellett menned? 45k-ért azért nem biztos, hogy sokszor szeretnék ismételni. De amúgy amióta olvastam a honlapjukat, azóta tervezem, hogy jogsi után felutazom majd ilyen hétvégékre. A 0. szint piszkálja még a fantáziám, de sztem megteszi a jogsi tanfolyam is.(#32166) Archer
Az álom az úgy értendő, hogy laikusként belőttem a 250-es kategóriát kezdésnek, mint elérendő cél. Majd megismerkedtem a környezetemben uralkodó trendekkel és látom, hogy Honda itt, Honda ott. Rábukkantam a CBR-re, CBF-re és végül a VTR250-esre, ami szerelem első látásra képekről. Azt se bánnám, ha VTR500-as lenne, csak maga a motor az, ami tetszetős, dögös. Ki tudja, ha mutatsz szebbet, talán az lesz az álmom.
A biztonságra mindig kiemelt figyelmet fordítok, pedzegettem már azt az ötletet is, hogy a motor maga lesz az utolsó dolog, amit megveszek, vagyis teljes öltözékben mennék motort nézni, stb. Persze alaposan visszavetné a költségvetést, ha a motor árát már a motor megvétele előtt elköltöm, de ez van.
Olyan 3-400k kerettel tervezek egyébként motort venni. Plusz ruházat, plusz jogsi, stb. -
Teasüti
nagyúr
válasz Yoshida #32180 üzenetére
Mármint a 1. szinthez a rutin vizsga? Az tényleg vicces lenne.
Nem olyan, mint ha Safety Car tréningre akarnék elmenni gumit koptatni rutin vizsga után, amikor még csak a kézifékes elindulást gyakorolja az ember?(#32176) &rew
Tudom, nincs az a pénz, amit ne lehetne elkölteni... Biciklit is szívesen vennék egy misiért.
Sajna ennyire futja belátható időn belül - nyár végére kb.
Max ha fizetésemelést kapok... -
Teasüti
nagyúr
Amúgy a csupasz gépek mennyire tolerálják a kátyúkat? Gondolom egy enduro jobb választás lenne a külváros elhanyagolt egysávos utcáira hazajárni, csak azok közt nem találom a stílusom.
Ez még egy koncepció, h első motornak vmi igénytelen endurót, ami bírja a strapát és olcsó lezúzni.
Vagy a másik koncepció, h 500ccm Honda és évekre megoldva a motor kérdés. CB, Hornet, stb.
Elég nagy szórás a 250-es CBF-hez képest.
Ezt csak akkor fogom kapiskálni ha odáig jutok, h ültem már motoron, mi? :-)[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
Amit kérdezni akartam még:
fenntartási költségek hogy alakulnak az egyes teljesítmény kategóriáknál?
Konkrét számok érdekelnénék éves szinten.
Amennyire tudom egy 250-es gép 3-3,5 liter százon, egy 500-as 4,5-5,5 lehet talán, de a sarcokról fogalmam sincs. Mibe kerülnek a biztosítások, adók?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Aki itt szállít utast, tőlük kérdezem, hogy az csak városi legenda, hogy jogsi után 2 évig nem vihetek senkit, vagy ez tömény butaság? Mikor érdemes egyáltalán próbálkozni, mennyi legurult km után?
Gondolom ahhoz nem kevés rutin kellene, hogy az utasom ficánkolását kompenzálni tudjam. (Ok, nem ficánkol, de mire összeszokunk, addig bizony érhet meglepetés.) -
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #32739 üzenetére
Akkor itt nincs az, mint bringán, h a „kezedben van az abs”?
Biciklin akár egy-másfél métert is lehet csúszni blokkoló első kerékkel esés nélkül, könnyű kompenzálni.
Aszfalton szárazon meg előbb állok fejre, mint hogy megcsússzon az első.Azt hinném motornál is könnyebb fejre állni, mint megcsúszni szárazon. Hátsó kerék el se emelkedik a talajról egyáltalán? Nincs az, hogy jelentős bólintásnál már kizárólag csak elől van tapadás, vagyis a fékerő 100%-a előre csúszik? Azt hinném éppen azok a törvények itt is, mint bringán.
ABS csak új motoron van, mi? : ([ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Daywalker #32751 üzenetére
(#32749) Feree13
Mi ez a VFR? Kardán hajtást még nem is láttam eddig képről se motoron. +ABS? Mennyiért vesztegetik a használt piacon?Egyébként azon filóztam, hogy ahány motort láttam eddig, mindegyiken csak egy forgáspontos felfüggesztés volt. Motoroknál nem terjedtek el 4 forgáspontos himbakaros megoldások, meg "virtuális forgáspontú" felfüggesztés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azt vettem észre, hogy bármilyen motort nézek, legyen az egy nagykorú elavult vas vagy vadizsír high tech gép, mindegyiken egy forgáspontos felfüggesztés látható.
Bringásként ez nem vmi lenyűgöző teljesítmény a 4 forgáspontos fékfüggetlen, meg virtuális felfüggesztési rendszerek után. Meg vhogy a telók technikájától sem vagyok elájulva, inkább a horror szerviz költségektől.
Nevetségesnek tartom, hogy egy legjobbnak titulált bringás Fox teló felújítási készlete is megvan 20-30k-ból, egy random motornál ugyanez akár a 100k-t is karcolhatja, pedig technikában a béka segge alatt van egy profi bringás telóhoz képest.
Van erre vmi magyarázat? Motor miért nem fejlődött úgy technikailag? Ne mondja nekem senki, hogy egy motornál nem indokolt mondjuk a fékfüggetlen rugózás (fékezés hatására nem keményedik fel a felfüggesztés és továbbra is ugyanolyan jól reagál az úthibákra)! -
Teasüti
nagyúr
De várom már a tanfolyam kezdetét! Még két hét.
Azon tanakodtam, hogy motoron ha emelkedőn felfelé hirtelen meg kell állni, akkor:
1. hogy lehet ezt eldőlés nélkül, hátragurulás nélkül stabilan, majd
2. hogy lehet elindulni, ha épp nem volt idő megfelelő fokozatba rakni a váltót?
Pl. ha meredek egysávos úton megyek felfelé és szembe jönnek, akkor hirtelen megállok, próbálok nem elesni, de hogy váltok, fékezek és rakom le a lábam eldőlés ellen egyszerre?(#33198) Feree13
Ez hogy jön az alkalmazott technológiához? De ezek mellett az a 290 kg nem kicsit gyorsabban is közlekedik, még sincs kiélezve a futómű olyan markánsan, mint egy profi bringán. Csak furcsállom, hogy hová fejlődtek a biciklik ezalatt a pár évtized alatt az MTB hőskora óta, és mennyire ugyanazok az alapok motornál a múlt évszázad eleje óta.
Jó látom vannak kísérletek a prémium kategóriában, mint a BWM aktív csillapítása, de ki tudja azt megfizetni, amikor még ABS sincs minden motoron?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na de az első fék meg tudja fogni a bringát a visszagurulástól egy erős emelkedőn?
Illetve hirtelen megállásnál mondjuk nincs lehetőség visszaváltani, mert mondjuk nem belátható az út és nem tervezhető a manőver.
Vhogy el nem tudom képzelni ezt a szituációt.
Egyik lábbal nyomni kéne a hátsó féket, másik lábbal sebességbe kéne tenni, a harmadik és negyedik lábbal meg fogni a gépet el ne dőljek.
(Nekem ez elég hétköznapi esetnek tűnik, ha az ember családja külvárosi hegyi utakon él. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Protektoros ruházatokat nézegetek, Shox katalógust, stb.
Viszont neten első blikkre sehol nem találok magyarázatot arról, hogy mi a nyavalya az az SW Bioelasztán?
Egyáltalán mi a rangsor a protektoroknál? Bioelasztán az jobban véd, mint a kemény műanyag?Gerincvédőből melyikre esküsztök a keményre, vagy a puhára (Forcefield)?
Közben vettem egy Forma Majestic túracsizmát, mert ezt és kesztyűt nem biztosít az iskola.
Nos a lényeg, hogy minden motoros ruházat ennyire túl van árazva, vagy csak a román csizmán nem érzem a minőséget majd 50k-ért? Ennyi pénzért nem ilyen összeszerelési minőséghez vagyok szokva, mint varrási hibák, stb. -
Teasüti
nagyúr
50k-ért elég nagy a választék már szerintem, nem ártott volna több mindent felpróbálni esetleg és a pénztárhoz fáradás előtt átnézni. Ha meg neten rendelted akkor van 8napod elállni a vásárlástól.
Pesten max. Vidéken nincs választék. Shox katalógust néztem, az a nagy választék kb kimerül ~10 különböző típusban. Ebből egyedül a Majestic az, amiben láttam némi fantáziát (értsd: tetszett).
Nos ez minden, csak nem választék.
Suli intézte nekem a csizmát, helyben nincs mit felpróbálni, katalógusból rendeltem némi sulis kedvezménnyel.
Poker-t néztem én is, hogy csak a bőr felsőrészben különbözik a Majestic-től katalógus szerint, de ha egyszer nem tetszik, mert ocsmány, akkor így jártam.
De ha ismertek Pécsen olyan motoros boltot, ahol ruházatból van raktáron minden több méretben és több választékban, akkor meghallgatlak. -
Teasüti
nagyúr
válasz canniball #35568 üzenetére
Abból a picike felhozatalból mégis csak egy típussal tudtam kibékülni.
Amúgy jelentkezek ellenpéldának: nekem általában 45-ös méret kell, de az egy számmal nagyobb esetemben a Forma csizmából nem jött be. A 46-osban lötyögött a lábam mind hossz-, mind oldalirányban. 45-ös meg icipicit még szűk is hosszra, de állítólag enged majd amennyit kell.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fattyu #35649 üzenetére
Működő taktika: megállsz abban a pózban, ahogy addig sétáltál és türelmesen megvárod amíg kikerülnek.
Nem szólt ezért még soha senki nekem, én előzékeny voltam, nem löktem fel a járdán, ő meg vegye szépen a fáradtságot és ha addig nem akart előzékeny lenni és elfoglalták a járdát, akkor igenis lépjen arrébb és kerüljön ki.
Olyanra még nem volt példa, hogy megálltunk volna egymással szemben.Egyébként lányok társaságában mindenki feszíteni akar, csak tudnám mire...
Amúgy nekem is az előző generációval van a legtöbb problémám, hihetetlen, hogy a szüleim generációja szarik bele leginkább a közlekedésbe. Fura, engem tisztességesen megtanítottak már kisgyerekként, hogy mik a szabályok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Integra #35660 üzenetére
Nem értem a szitut.
Ugyan nekem még nem kellett egy járművet sem vizsgáztatnom - bár apámat már kísértem a kocsival -, de mire fizetsz ki zsebből 6500-at, ha amúgy minden érték jó?
Mert a mi kocsink ha nem felel meg a károsanyag kibocsátás teszten és megy némi csúszópénz, azt értem.
De ha minden megfelelő, akkor miért nem 3500 Ft?
Vagy ez a "gyors" eljárás felára, hogy nem vártál rá 2 órát? -
Teasüti
nagyúr
Ha motorozni kezdek, akkor majd nekem is elszáll a józan ítélőképességem?
Azért ilyenbe belemenni, hogy ekkora sebességkülönbséggel előzni az egész sort a felezővonalon szembe forgalom mellett, azért ehhez így laikus szemmel nézve szvsz hülyének kell lenni. -
Teasüti
nagyúr
válasz canniball #35826 üzenetére
Miért? Benne foglaltatik a Kreszben a lehetőség, teljesen szabályos a dolog.
(#35827) Dexar007
Nem mindenkire 200 méterenként.
Csak ha kihalt az út, akkor azért elbambulhat a sofőr.
Én se mindig veszem észre, hogy közben utolért vki, ha már jó ideje egymagam vagyok az úton.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Dexar007 #35830 üzenetére
Úgy, h felhívod a figyelmét.
Az sokad rangú kérdés, hogy ez tetszik-e neki, vagy sem.
A biztonság előbbre való szerintem a szimpátiánál.
Amúgy is taj parasztnak kell lenni hozzá, hogy sértésnek vegye, elvégre teljesen szabályos.Én biciklire szándékozom venni majd vmelyik fizuból Hornet-et, ami 140 dBi hangon szólal meg. Bárki meghallja a forgalomban bármilyen zaj mellett.
Pedig ez csak egy bicikli, még csak nem is motor.
De tudom, hogy néha bizony figyelmen kívül hagynak, akkor már nem elég a passzív láthatóság.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #35994 üzenetére
Miért, motorozni csak vakmerően lehet?
Integra is ahogy leoltotta SymbianOS-t egy-egy oldallal feljebb, hogy hogy kell motorozni... hát az. Elsőre elég zavarba ejtő.
Egyrészt van benne vmi a hozzáállásról, de másrészt már már túlzottan is merész.
Defenzív vezetés miért lenne hátrány? A nyíló ajtóktól félni miért lenne probléma?
Több ésszerűséget látok itt, mint megfontolatlanul a szerencsére bízni magunkat.
Kettejük közül vajon ki fogja tudni kivédeni a többiek hibáit?
Aki 20-szal lavírozik el az autók között, vagy aki 50-nel?
Nem sokkal feljebb videó is volt róla, ahogy belerepülnek egy ajtóba. -
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #36097 üzenetére
Egyébként szezonális terméket (motort, biciklit, stb) úgy tudom szezon végén és azon kívül jó venni, akkor alacsonyak az árak. Szezon elején meg a legdrágább minden.
Vagy ez csak a kiegészítőkre lenne igaz?
Ha vki el akarja adni, akkor kénytelen áron alul adni, ha nincs kereslet.
Manapság meg nem ritka, hogy vki nem csak árulni akar, hanem el is adni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #36118 üzenetére
Én is erre apellálok.
Amikor meg senkinek nincs kedve motort venni, de kell a pénz, akkor alá kéne mennie.Amúgy miből áll felkészíteni a szezonra? Leporolja és felfújja a gumikat, esetleg feltölti az akkut?
Amennyire tudom már jó esetben úgy téliesítik, hogy tele a tank és minden csöpög a kenőanyagtól.
Vagyis tavasszal csak ki kellene tolni és menni vele.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #36155 üzenetére
Mutass már egy légi felvételt erről az utcáról kérlek!
Én ilyenről még nem hallottam, hogy kürttel és refivel kell közlekedni, mert nem vesznek észre.
Pláne 20-szal... Biciklivel is gyorsabban és biztonságosabban megyek.A 21k relatív, csak attól függ mennyi idő alatt. Ha kéthavonta mész 5k-t, akkor a 8-9 hónap elég kevés a rutinhoz.
Amúgy tréningen voltál már? Nekem az lesz az első dolgom, amint lesz motorom és teljes felszerelésem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #36159 üzenetére
Van arra Streetview? Légifelvételt, ne térkép nézetet!
Legjobb lenne egy gmaps link.
Mert ez a kép nem túl beszédes.(#36158) Outlander
Nem olvastam semmi olyat, ami arra engedne következtetni, hogy baj lenne a hozzáállásával vagy az ítélőképességével.
Nekem, mint egyelőre laikusnak olybá tűnik még a határokat sem feszegeti.
55 km/h teljesen normális városban, 20-szal gurulni is totál az, ha abban a helyzetben a beláthatatlan útszakasz ezt kívánja meg. Autó sorok között sem száguldozik, meg semmi rossz motoros szokásról nem olvastam még tőle.
Elképzelésem sincs mit csinálhat rosszul.Lehet csak a rutin hiányzik. De emlékeim szerint én kocavezetőként anno talán egy, nagyon max kettő balesetveszélyt teremtettem az első évemben kocsival. Motorozni meg már rutinnal fogok, látom előre a többiek szándékait. Talán ez hiányzik nála?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #36161 üzenetére
Pl pirosnál ha átvált piros-sárgára akkor azonnal indulok, mire a legtöbben megmozdulnak én már utazóval haladok.
Na mondjuk ez pont az. Mi van, ha keresztben vki még átmegy a piroson?
Érdekes utca. Ha jól értem te lennél a piros nyíl? A kék meg keresztezi az utadat, esetleg le is vágja a kanyart?
Ez esetben erős jobbra tartás és már csak a kereszteződésben fordulsz, nem egyenesíted ki.
Viszont ha meg jönnek mögötted és nem látnak téged.
Van ott tábla, vagy 50-nel lehet menni?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez egy Kresz paradoxon.
Elvileg nem tarthatja fel a forgalmat -> kifelé a külsőbe.
Másrészt viszont elvileg nem is tartja fel a forgalmat, mivel elvileg senki nem lehet gyorsabb.
Oktatót zaklattam ilyen szupi kérdésekkel előadáson, hát csak széttárta a karját és annyit mondott, hogy ha vki jön mögötted - hiába szabálytalanul gyorsan - engedd el.Autópályán nekem inkább azzal gyűlt meg a bajom, hogy jövök 130-cal és 100 méterre előttem az Ikarus kiteszi az indexet és bejön elém, hogy megelőzze 93-mal a másik buszt, ami 90-nel megy.
Na ott majdnem lett csatt 5 emberrel felmálházva, pedig nem mentem gyorsan (nem tud gyorsabban menni a kocsi).
Hát ott volt minden, dudálás, anyázás, de még a tetőablakot is lehúztam és mutogattam mindenféle nemzetközi nyelven a sofőrnek, nem hittem el, hogy ilyen megtörténik.
Ezek után az legyen a legkevesebb, ha csak 130-cal tudnék menni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ti motorosok hol közlekedtek a sávban? Jobbra húzódva, jobb keréknyomban, középen, bal keréknyomban, stb?
Oktató folyamat buzerál, hogy balra besorolásnál menjek ki a bal szélre, de hát tököm...
Nem értek egyet vele, életszerűtlennek tartom és még útban is vagyok a lámpánál a szembe jövőknek, főleg szűk kereszteződésekben.
Szvsz ha középen állok meg, akkor is éppen olyan jó vagyok, nem állok azoknak az útjában, akik bevágnak elém a kanyarodó sávon át (busz, stb) és marhára tök mindegy sztem, hogy az én forgalmi sávomban hova sorolok, mert senki nem fog bejönni mellém ugyanabban a sávban. (Nagyon max talán egy másik egy nyomon haladó?)
Szóval mi az igaz, a való életben is mindenki kimegy a bal szélére? -
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #36498 üzenetére
Az irányjelzőről nem egyértelmű a többieknek?
Megértem a balra húzódást egy közönséges forgalmi sávban, h felezővonalhoz sorolok és ott jobbról kerülhető vagyok.
De miért nem mindegy, h hol vagyok egy kanyarodó sávban a lámpánál?
Onnan amúgy is csak kanyarodni lehetne.
De még ha balra kanyarodó és egyenesen haladó sáv is lenne a lámpánál, akkor is ha középen vagyok onnan mindkét irányba mehetek mindegy mit csinálnak mögöttem.
Rosszul gondolom?Biciklivel is általában csak beállok a sáv közepére, h még véletlenül se gondolkodjon mögöttem az autós, én kényelmesen kimegyek balra. Mi ezzel a gond?
Nem látom a logikát benne.Mert ha ez csak egy gagyi Kresz szabály lenne, amit a vizsgáig kell csak betartani, akkor gondolom most azt mondanátok, hogy fölösleges.
De azért elég vegyesek most a vélemények.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hátul dobfék az hátrány?
Ez markáns különbség a hátul tárcsához képest, vagy ne érdekeljen? -
Teasüti
nagyúr
Ezt tudom.
Engem az érdekelne, hogy mennyit nyom a latban a motor kiválasztásánál?
Kereket blokkolni a dobfék is képes gondolom, csak miben nyilvánul meg a különbség praktikusan a tárcsához képest? Fenntartása, karbantartása, stb.
Értsd: nézzek-e fiatalabb példányt, vagy ne riasszon el a dobfék, ha amúgy jó a motor?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Honda CB 500 - "Rugóút elöl / hátul: 115/117 mm."
De fura, a biciklimen nagyobb rugóút van.(#36624) bob.zxr
Köszi, ez megteszi esti mesének.(#36626) SymbianOS
B jogsival vezethető? Mióta?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #36696 üzenetére
Na meg a háromszöget nem 10 méterre rakjuk ki, hanem vagy 150-re úgy tudom.
Meg mit keres a belső sávban "autópályán", főúton lerobbant kocsival? Szanaszét büntetném a tagot, ideális esetben ő a hunyó a balesetért.
Még ha meg is döglik a járgány, lednületből még kiállok a leállóra, de minimum kipattanok és kitolom a padkára.Más: Jó, h feljött a bukó téma. Mit ajánlotok 40k-ig, ami felnyithatós + napszemüveg + pinlock?
Ennyi pénzért gondolom még csak kőnehéz sisakot lehet kapni.
De ha azt nézem, hogy sokan filléres bukókkal járnak, akkor talán kellően nagyvonalú volnék ezzel a kerettel.
Viszont úgy hallottam a sisakok közt védelemben nincs különbség, csak komfortban.
Vagyis elvileg a legolcsóbb bukónak is ugyanolyan jól meg kéne védenie, mint a legdrágábbnak.
És a bónusz: rendelt már vki kínából sisakot? Ismerősöm elégedett a sajátjával (ne kérdezzétek mije van), vmi 15k volt szállítással és van benne minden jóság, mint a 40k-s felnyithatósban.(#36703) HGabor89
Itt is nem meglepő módon sokak hibája együtt okozta a katasztrófát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ferdzsoo #36705 üzenetére
Mit értesz húzófokozaton? Odaút vagy visszaút csillapítás?
Odaút egyértelmű, ennyi energiát nyel el a kerékre mért ütésből, kvázi minél keményebb, annál nagyobb ütést érzel alulról. Ha túl nagy, akkor autós analógiával élve gokartozni fogsz és szétveri az út a motort meg a gerinced, ha meg túl puha, akkor könnyen felkoppanhat a teló.
Visszaút pedig a kerék úton tartását kontrollálja, a kirúgás sebességét.
Sajnos nincs univerzális beállítás. Úttípusonként, sebességenként és terhelésenként eltérő beállítás lenne ideális.
Vagyis inkább aktív felfüggesztés lenne ideális. -
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #36708 üzenetére
A full face-t értem, de mi az a system típusú sisak a tesztoldal szerint?
-
Teasüti
nagyúr
Jah, ha kiszakad az anyaghibás Thalia futóműve (megtörtént egy régi ismerőssel) országúton 90-nél (frontális ütközés lett belőle).
Azt nehéz lenne letolni az útról. Amúgy olyan meghibásodás, ami nem okoz közvetlenül balesetet, csak közönséges módon menetképtelen lenne a jármű, de képtelen lennék megmozdítani, na azt kétlem.
Példa?
Meg ilyen esetben már azzal szabályt szeg a sofőr, hogy a vélhetően alkalmatlan műszaki állapotú kocsijával egyáltalán fel mer menni autópályára. A videóban látható ócskavas éppen ezt a benyomást kelti. Nem is értem mit csinál a belső sávban, jobb helye lenne inkább vmi kapaszkodó sávban. -
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #36782 üzenetére
Csak impregnálásra alkalmas anyagokon használatos, mint a soft shell, vágott bőr, valamint a nem lélegző anyagok és még ki tudja mire.
Nedvszívó közönséges szöveten semmit nem ér, ahol a szálak közt vígan átfolyik a víz.
Oda jó, ahol a szövet önmagában sem engedni át azonnal a vizet.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest