Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • abéla

    senior tag

    Hmm, egy kis ellenvélemyény:
    Thrusmaster csoda-szupi HAL sensoros t16000 Z-tengelye(ami persze nem HAL) kb 50-60 órányi (nem erőből tekergetős) használat után beadta az unalmast; a kb 15 éves Saitek Cyborgom vagy 10 éves X52-m/5 éves Saitek Throttle Qadr-m meg vígan elvannak a lesajnált fizikai potiaikkal.
    Ja igen, ez már a 2. TM t16000-em, az előzőnek(zöld ledes) a gombjai mentek gallyra szép sorban... no problem, a 3. joyom már nem TM lesz :(((

    + új TM TMX is úgy röcsög a kezemben, öröm hallgatni :O

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1436 üzenetére

    Mondjuk a " t16000 rz axis failure " problémakör relatív kissé felülprezentált.

    De mindegy is, nekem most leginkább csak mouse mellé kiegészítőnek kellene (Star Citizen strafe up/down/left/right + roll + gombfunkcik), oda meg a vén Cyborg 3D ideiglenesen megfelel, de sztem egy VKB Gladiator mkII beszerzéséig (amit azért javítsatok ajánlóban, hogy az ott szereplő 200eu ár helyett jelenleg szállítással megvan a feléből), átemenetileg lesz egy Saitek Aviator; úgy tűnik, van olyan jó, mint a Logitech Extr., kb a feléért.

    Amíg űrlázban égek ez megteszi, ha meg majd DCS megint eluralkodik rajtam akkor VKB.
    Úgy gondolom, Virpil nagyon masszív benyomást kelt, de ár/érték arány tekintetében és a szolgáltatás, anyagminőség terén is a VKB, véleményem szerint, többet nyújt
    --> értsd: Virpilre nincs péééz :DDD

    Egyébként az oroszok fényében azért ezek a Warthogok/X-56-ek/t.16000 hotas-ok kissé komolytalannak hatnak. Na meg hogy nincs normális önálló joy-alternatívájuk.
    Mert ok, a ruszki vasak drágábbak mindegyik árszegmensben kb 10-30%-kal, de azért más ligában is játszanak, valahogy az látszik rajtuk, hogy meg akarják jól csinálni (elektronika persze lehet benga, de nem nagyon megy a nyavajgás etéren sem).

    X-52 pro-t azért még vinném (bár kérdés, hogy ugyanazt képviseli-e mint a múltban), csak az a gond, hogy már így is throttle-túltengésben szenvedek :) .

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1438 üzenetére

    A Gladiator mkII és X52 pro között vacillálok (hosszútávon). Régi "sima" x52-es throttle-én úgyis meghalt a thumb-mouse-körbenézős bigyó.(joy nélkül vettem, az kifeküdt hamarabb)
    X52 pro-nak ismert valami szériahibája/nyűgje (vagy akár a VKB-nak)?
    Ez a szint nekem elég.
    De igen ahogy írtad, van itt pár ezer eur-ért is pedáll, kormány, elképesztő(mármint a műszaki színvonal)... de ezek profiknak vagy -nálam mindenképp- gazdagabbaknak vannak kitalálva.

    Tényleg, joy/hotasból most mi az abszolut plafon? (tudom rákereshetnék, de ezek, mint minden csúcsszegmensbeli termék, gyakorlatilag szinte láthatatlan az átlag -vagy a kissé talán afeletti :D - user számára)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1440 üzenetére

    Nyilván ami nem hotas az nem az.
    Bár VKB-hoz csatlakoztatható a throttle utólag. (akkor ez HOS :DDD )

    A kérdés továbbra is adott (forTe&all):
    X52pro és VKB Glad. mkII tekintetében tudunk-e vlmi széria-gebaszról? (esetleg a korábban említett Saitek/Madcatz Aviator esetében?)

    Gladiator bele kb Warthog szintjén áll (nem full fém csak tengelyek/tehertartók),
    szerk#2: ami ennek kb duplájába kerül (csak a Warthog joy, nem a hotas)

    szerk#1: bocs, hogy korábbiakban linkeltem az e-shop-ot, nem tudtam, hogy ez nem illik itt :B

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #1441 üzenetére

    "szerk#1: bocs, hogy korábbiakban linkeltem az e-shop-ot, nem tudtam, hogy ez nem illik itt "

    ezzel ne foglalkozz, hüle vagyok, elnéztem a postot, azt hittem a linket kiszedted :))

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Sonja #1485 üzenetére

    Ahogy látom joy-on fent eggyel kevesebb a gomb, remélem az ezzel spórolt összeget egy jobb rZ axis potira költik :DDD

    szerk: egyébként nekem tetszik így egyben a konzolokkal
    Bár inkább vadász-fan vagyok, de volt idő amikor simán real-time repültem FSX-ben órákat/éjszakákat--> kelt fel a nap a simben, kinéztem az ablakon, azt' tényleg :D

    Ugye célként földrajzilag közeli repteret adtam meg, majd egy átrepült fél éjszaka után, ráfókuszálva a végén, letettem a gépet és a felkelő nap sugarai megcsillantak a szárnyon, egyben bevilágítottak pirkadat első sugarai az ablakon, ráadásul tél/hó volt itt is, ott is...hát volt egy hangulata. :K

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1489 üzenetére

    Reméljük azért legalább egy régebbi érzékelőt beraknak rZ-re, azok legalább bírták.
    Egyébként ha valaki szeretné kicserélni, ilyenből rendeljen párat :
    T16000 rZ-axis potmeter
    Gondoltam rendelek 10-et: 6e + 6e szállítás + 3e sarc. az 16e, egy t16000 meg 24... és nem bizti, hogy jó a poti bele.
    szerk: Conrad-on kellene kimazsolázni hátha van, meg is nézem
    Szal lehet inkább 26-ért berendelek ebből a kékből (Alzán már foglalható), hátha tényleg hallgatnak a népre és legalább picit upgrdelik;
    Mert ugye korábbi VK vágyaimat kicsit elmosta a wwv, így még mindig csavargatás nélküli a sim-létem :) .

    FS-ben próbáltam pár addon gépet, helit. Felírt check-list nélkül csak ültem benne mint egy cock ...éérted cockpit :B
    (najó korán van még :DDD ) ; egy idő után viszont a xar fizikája/ gfx / kissé ingerszegény környezet (há' nem lehet benne lőni ;] )
    miatt kicsit hanyagoltam, majd időm sem volt rá (ami azt illeti már DCS-re is alig).
    De ez az új megnézős lesz. Remélem hozza a régi feelinget (ha másnem HW fejlesztés terén tuti :O )

    A icipicit drága gázkaroknál azért ne túlozzunk, van már 1200 dodért , égeti is a zsebem a bankártyám. :N
    Egyébként ennek a rusnya budikék színnek van vlmi funkcionális oka? Pl füstben, este, oxigénhiányos csőlátásban jobban látszik, vagymi?

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #1490 üzenetére

    Conradon ezt találtam: 10kOhm, linear, viszont 10 mW-os nincs, így 60mW-ig bezárólag ezeket találtam.
    Kérdés: egy 50mW-os poti jó lehet? Mondjuk, ahogy elnézem méretben is lehetnek gondok, bár a tengely kb stimmel (ez egy jó méréstech. alapegység :DDD ), de az a gond hogy nem flat... nna majd szét is kapom a t16000-t, hogy megnézzem, bele lehet-e faragni ezeket a kis fémkockákat.

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #1491 üzenetére

    esetleg még ez
    vagy sokkal inkább ez
    Mondjuk vicces hogy ha nekem 400ft(és ez ALPS), akkor nekik pár százezres(milliós?) tételben mennyire pici összeg ez és ezeken spórolnak.

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1493 üzenetére

    Elvileg amit elsőnek linkeltem, az a belevaló; ehhez kerestem valami hasonlót itthoni eléréssel.

    Igen láttam, hogy ez a konzolok gyári színe, csak kivi lettem volna van-e vlmi legendáriuma ennek a csodás árnyalatnak :DDD .
    Egyébként sztem a barna még egész jó, de ez a kékesszürke viszont nagyon industrial, na meg az orosz gépek libafoszöldje :C ; ezek szerint a mérnökök kiötlötték: minél izléstelenebb a szín, annál profibbak vagyunk. :DDD

    Szerintem a eszközgyártók igényeihez igazodott poti-gyártói attitűd, amit kézhez kapunk.
    Persze a gyártók igényeit meg a felhasználói elvárások alakítják.
    Ideális esetben persze így lenne, csak jön a sok köthsög marketinges/szélszes, azt' bemondja, hogy a gémör-ledtől szélesebb körben, jobban fogy majd a termék, akik jelentős része tojik a potik minőségére, meg rugó-előfeszítésre, meg ergonomiára; nem, nekik az kell hogy az észcombat 28-ban, külső nézetben azt érezze, hogy tisztára olyan mint a csávó a topgunban ... és sajnos igazuk lett, tényleg jobban fogyott, így jött is a feedback a további fohsok nyomatására. :U

    Mondjuk egy Warthognál nem értem, hogy mi a jelenség oka, az megmaradhatott volna full-profinak is, de sztem átszivárog ez a hozzállás oda is. Meg hát a profit; na meg sok érdemleges konkurenciájuk sem akadt abban a szegmensben.
    Ezért is örülök, hogy jönnek fel az oroszok(VK/Virpil), ha más nem a profi osztályban kicsit rendezné a viszonyokat. (mondjuk ehhez nem árt hogy lehessen venni belőlük :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1495 üzenetére

    Jaja Warthog throttle vlmi VKB/Virpil-lel (bányászkéz jelen :D) ;
    ha majd egyszer sok pénzem lesz, léghajókázás helyett nálam inkább ez fut majd.
    Ja és persze erre az esetre van bekészítve egy Sega R360 beszerzése, amin DCS futna + Oculus (hát mennyire adná? megmondom: nagyon! :DDD )

    Na de vissza a földre: sajna most néztem a korábbi 20-30ezres VKB típust kivezették, belépő 40-50e :U .
    Azért is írtam, most ott tartok, hátha TM-ék ebben az Airbus editionben javították ezt a poti-hibát és akkor jöhetne egy.

    Mert pl nekem t16000-tal nagy bajom nem volt, ami meg zavart, azt megoldottam: szétkaptam, ledet kiiktattam, rugót visszavágtam, jól megkentem, tök jó lágyan irányítható lett.
    Csak hát már a másodiknak hal be vlmije (korábbi zöldnél a gombok szép sorban, a narancsnál meg ugye az rZ)
    Warthogot is néztem, de basszus elszáltak az árak, én még 100k környékére emlékeztem (stick+throttle), hát most már nagyon nem ez a helyzet.
    Mondjuk nekem csak leginkább stick kellene (2 throttle mellé), de hát az is 90-100, hátnna, akkor már inkább oroszországból szeretettel. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1497 üzenetére

    Ha minden igaz, jön nemsokára egy az új babakék airbus edition TM-ből!
    Majd írok pár szót erről, összevetve a régi "sárgával".

    Sikerült elhessegetnem a VKB/Warthog és társai képviselte kísértést, helyettük inkább jött egy ilyen:
    Saitek Multi Panel (és még mindig kb feleárban jött ki így, mint a fentiek önmagukban; meg persze nagyon tetszik a panelen lévő funkcik összessége)
    ...na meg túl rég csorgattam már rá a nyálam :B

    De a panelről nem is írok semmit, az úgy fasza, ahogy van :DDD (deeee)

    szerk: persze DCS alatt lehet vért izzadok, mire összpászítom őket, de sejna túl jó cucc, hogy ne tegyem meg

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1506 üzenetére

    Kezdeti élmények
    TM TCA Sidestick (vs T16000):
    sticken lévő gombok, nyomáspont jobb minőségűek (ráadásul cserélhető a két szélső, alapból bal kezes - ugye az airbuson is balos- én megcseréltem), fire0 masszívabb benyomást kelt, felette a fire1 kicsit furcsa, de szokható.
    rZ tengely lockolható (ilyen nyomi műanyag pöcökkel, szóval ha megszoktad, hogy tekergeted, lehet nem érdemes, mert a kezdbe marad :) ). Ergonomiája sztem jó, de nem állítható, így kisebb kezűek sztem nyújtozkodni fognak rajta. Szimmetrikus jobb/bal, kényelmes, ez ok.

    Stick sajnos ugyanaz a túltolt rugófeszességű, centerpont körül kicsit akadó bénaság, szóval ez nem jó/ ua. mint korábban; változatlanul ezt állítani nem lehet, ezért én szétkaptam kb 35-40%-ban visszavágtam a rugót. Így tökéletes, de ez ugye azért nem ideális. Ha már ott voltam a T16k-ból berektam 1-1 +súlyt (az úgy is tépőzárral ül az asztalon), így még biztosabban fekszik.
    (mert sajna gyári rugóval/súllyal, szélső értéken enyhén elemelkedik az asztalalpról)
    Van a talapzaton viszont 2x fémhüvelyes, masszív rögzítési pont. (vagy a tépőzár ugye)

    Ha szétszeditek (alsó 8 6 csavar ki, majd finoman le az alját), nem kell leszedni a gomb-oldalpaneleket, csak a gimbal-tartó keretet, finoman + rugót ellentartva kiemelni, majd lefűzni a rugót a stickből jövő kábelekről.
    Ezek a kábelek viszont megintcsak a T16k-s hajszálvékony vicc-kategóriás szintje, szóval csak ésszel!
    Minden kábel vékonydamil-vastagságú, semmi kábelmenedzsment (papír-ragasztószalaggal hevenyészve rögzítve, ehh), ez csalódás.
    Kijövő kábelen törésgátló nincs (ezt duck-tape-pel pótoltam :) ) van viszont rajta egy szűrő ferrit core (ez uprgrd).
    Kenése, mozgás simaság jobb, mint a T16k, de ez amíg a rugó a gyári, alig jön ki igazán.
    Talapzati gombok ua. mint korábban.
    A gázpöcök ua. a korábbi dísz kategória, annyi a különbség, hogy az alsó 10%-nál alig érezhetően van egy kis akadás, utána slider funkció mellett +gombot aktivál.
    Ez jó ötlet lenne, csak nagyon kicsi, alig érezhető a slider alsó "klikkje" és a slider úthossza is túl kevés gázkarnak, de pl MFD/radar distance, egyéb slider funkcióra kiváló.
    Potik időtálósságát meg majd meglátjuk.

    Összességében azt a +3-5 ezret megéri a T16000-hoz képest, de ez még mindig erősen középkat: semmi gond, mindent tud amit a nagyok, csak kicsit bengábban, de ok;
    de egy rugófeszesség-állítás már nagyon elférne rá.
    ....ja és a kábelekért járna egy tockos a gyártónak :K

    De persze aratni fog a FS2020 hype miatt, meg hát nincs is ezen a szinten egyéb alternatíva.(esetleg ha a most feljött X56 sticket lehetne külön kapni 35-40 körül, de az ugye nincs külön)

    Multi Panel még folyamatban (most "programozom" fel DCS-hez :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz OldAkita #1509 üzenetére

    Ha a fiadnak a polgári repülés a szíve csücske, akkor sztem ez az aprós tétel nagyon megvevős.

    szerk: gázkarom ilyen(is)van, arról tudok nyilatkozni, masszív darab, nem elromlós; a flight yoke meg ezzel a masszív fém-tengellyel sztem elég meggyőző, pedál meg enyiért ajándék, akármilyen állapotban van is (de képek alapján sztem az is ok)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1513 üzenetére

    Szívesen, bár bevallom, ha lett volna raktáron, akkor egy VKB Gladiator-K lett volna a tesztalany, de outstock már vagy 2 hónapja. (jaigen a slider-résznél kicsit belelovaltam magam, sikerült 2 mondaton belül vagy 5x leírni ua. a szót, azért ezt szed ki mielőtt kirakod :B ).

    éshamár:
    (TL;DR alert!)

    Saitek Multi Panel PZ70 ismerkedés/tesztelgetés (DCS):
    Az eszköz csak FSX, Prepar3D és XPlane-nel kompatibilis teljes mértékben, DCS alatt korlátozottan használható; de azért még így is mókás, beleélést (hogy mást ne mondjak immerziót) fokozó élmény ahogy látja az ember pörögni az adatokat, meg kapcsolgatni "vason" a funkciókat.

    A termék nagyon jó anyaghasználattal bír, van maga a panel + hozzá a keret (én ezt lefurva rögzítettem asztallapra, erre tökéletesen felfogatható a panel), a gombok, tekergetők kiválóak, nyomáspontok, kapcsolásérzet, bőven ok minden.
    LCD megfelelően nagy méretű, de nem zavaróan világít, pont jó (gondolom van erre vlmi referencia/tűrés valós gépeknél, el tudom képzelni, hogy ezt vették alapul... vagy nem :) )
    Bal old-on fekete tekergető: módváltó, egyes módoknál az LCD-n lévő aktuális változókat (ezek: magasság-ALT(barometric); verticalspeed emelkedés +/- mértéke- VS; kijelzett sebesség -IAS, irány, amerre "áll" a gép -HDG; irány, amerre valóban mozog a gép -CRS) az LCD-től jobbra lévő jó kis fém tekerőgombbal állíthatjuk.
    Alsó AP gombbal aktiváljuk autopilot-ot, mellette a megfelelő módokat kapcsolhatjuk ki be:
    NAV- VOR-hoz, APR- ILS-hez, többi a korábban leírtaknak megfő-en, REV -ez passz :) )
    (Megjegyezném, lehet néha ökörségeket írok, mert mivel nekem DVD-s FSX GE van meg és persze jelenleg nincs már optikai olvasóm így FSX-szel (még) nem próbáltam, de USB-s ODD folyamatban, majd felteszem, akkor nem csak emlékezetből írok funkciókat :D .)
    Auto Throttle, Flaps Up/Dn, Pitch Trim Up/Dn: ezeket nem kell magyarázni. (vagy ha igen, akkor még sok minden mást is tisztába kell rakni ;) )

    Na de vissza DCS-hez.
    Mi kell ennek használathoz:
    DCS Flight Panels - ez a fumkciók/ gombok beállításához, lcd adatok kiíratásához
    DCS BIOS - ez a progi kell, hogy kommunikáljon a DCS FlightPanels-szel a DCS; chrome alatt az app-hoz felinstallálva futtam (lnken lévő leírás szerint telepíve)

    DCS FlightPanels (DFP) elindítva modult kell választani: ha csak a gombokat programoznánk fel, akkor KeyEmulator válasszuk, ha az LCD-ken is ki akarunk íratni adatot akkor értelemszerűen amilyen gép megvan azt válasszuk.
    Nekem csak FC3 + Nevada van meg, így FC3-CD-SRS -t választottam.
    Progin belül ezután minden gombra, LCD sávra hozzárendeljük a nekünk tetszőt.
    Én Su-27 -hez Autopilot funkcikat + ALT és VS módban az LCD felső sávban a magasságot, alsóban IAS vagy HDG írattam ki. ALT sajna csak barometricet tudtam (RDR-ALT-t nem szerette), de figyeljetek, mert ha méterben akrjátok kiíratni, a ft/m váltást be kelll írni: Formula négyzetbe (+pipa be): ALT_MSL_FT * 0.3048 (ezt egyik tutorial vidiben magyarázzák is)
    Sajna a módválasztó + LCD funkci együtt nem működik, de gomokkal is szépen el lehet lenni.
    Gombok on +off funkciója is van; én pl mindegyik AP gomb off-ra autopilot(ap) resetet(LAlt+9) raktam, így nem kavarodott össze minden,
    többi:
    AP - autopilot on, HDG - Attitude Hold, NAV - Route Following, IAS - Radar-ALT hold, ALT - Baro-ALT hold, VS - lényegében Center (LAlt+3)
    egyéb: Auto throttle off/arm: gear down/up, Flaps up/dn: flaps up/down(landings)
    LCD tekergetőn + Pitch trim funkción még gondolkodok, mert sajna trimhez itt túl kis léptékűek - a gond hogy nem lehet tengelyként beállítani (lehet a pitch DN lesz a hook, UP meg LND light:DDD )
    Na hirtelen ennyi, még tesztelgetem, de eddig tetszik.
    Jó hogy van külső interakció a hotas-on kívűl, de ez tényleg nem pörgős harci helyzetekhez van, ezért is adódik, hogy AP meg LDG funkcikat aggattam rá (arra viszont nagyon jó). LCD is nagyon baba, de pl Oculus-szal kb mindegy ugye;
    de ott pl a bazi nagy tapogatható gombok, szemben a billentyűzet gombtengerével kifejezetten jól jönnek.

    Megéri? Nem.
    Az árából vegyél gázkart és hotas; de persze ha meg már van minden biz-baszod akkor úgy is okafogyott a kérdés. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #1514 üzenetére

    ezt sem árt olvasgatni DCS + Multi Panel összelövéséhez: DCS flightpanels topik

    más:
    Vajon ez az új VKB Gladiator-K azonos lehet a régi Gladiator Pro-val? (Glad. Pro szétszedős)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz OldAkita #1520 üzenetére

    Alza, akkor még volt; de tény, hogy már akkor is, ahogy nézegettem a TM honlapján, szeptembert írtak, hogy lesz újból. (ezért is rendeltem "ész nélkül", tapasztalatok hijján)

    szerk: azért azt vedd figyelembe, ha nem akarod garivesztősen szétszedni, akkor sztem inkább vlmi komolyabb, már rugófeszesség-állítással bíró pédányt vegyél (pl a már említett X56 / Gladitator-K ... már ha éppen kaphatóak, bár ebben, amint látom, minden érintett "jól" teljesít :D )

    Gázkarnak, főleg hogy polgári repülés a prioritás (bár akár "gyors" reakciókra is képes): Logitech/Saitek Pro Flight Throttle Quadrant
    Egy gond lehet vele: csak 6 gomb van az alján + a 3 kar slider, alsó 5%-nál van egy click funkció, így gyak. van még 3 gomb.
    De valóban nem egy x52/56/warthog gázkar, ámbár én pl. Elit-tel egész szépen elboldogultam vele, sőt néha a kissé bumfordi x52-höz képest is ezt preferáltam, mivel sokkal finomabban adagolható/állítható (nagyobb slider tartomány + hosszabb/könnyebb kar).

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #1515 üzenetére

    ... közben utánanéztem, sajna az új Gladiator-K nem egyenlő a régi Gladiator Pro -val, sokkal inkább a műanyag gimballos régi "sima" Gladiator alapjaira rakott hotas markolat (az akkori Bf-109 markolat helyett).

    Hát, túl szép lett volna ennyiért egy fém beles konstrukció az biztos; ráadásul még így sem lehet kapni hónapok óta.

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz OldAkita #1524 üzenetére

    Persze, külön egységként kezeli a win a Logi gázkart.

    szerk: azért kicsit merész egy TM warthoggal indítani a sim karriert, a már általad is említett esetleges problémák miatt .. persze ha esetleg ez bekövetkezne is, simán felszívja most a piac az akár használt, de jó minőségű joyokat (is)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1527 üzenetére

    "polgári szimulátorhoz sokkal fontosabb egy jó rudder pedál, mint a szeparált gázkar"
    vagy 3 pedálos kormányod van és kuplung/gáz :DDD

    .. de egyébként jól összezavartuk szegényt, hogy akkor mégis mi legyen? :)

    De hogy legyen egyértelmű: TM T16000 hotas, vagy TM TCA hotas (már ha lesz) sztem is jó (bőven) kezdésnek.

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1568 üzenetére

    Távolj álljon tőlem, hogy relativizáljam a Hori gyenge tulajdonságait, de sajnos azt kell hogy mondjam, a hal-sensoron kívül a TM t16000 és TCA bele sem különbözik ettől ...sőt, a TM kábelei vékonyabbak és itt a Hori-ban legalább vannak szabvány csatlakozók a végeken, nem ilyen nagyrészt nyákraforrasztott/ragasztott trutymák-módszer (by TM), meg talán kábel-menedzsment terén is egy fokkal feljebb léptek az ahogy-esik-úgy-szakad TM filozófiánál.

    A videón meg sztem a dead-zone-t feltolta a t. yútúber kb 20-30%-ra, mert olyan nincs hogy 1/3 semmi, onnan meg teljesen leköveti a joy-kitérés mértékét a sim-jel intenzitása, lévén egy ideig semmi jel, majd lineárisan követi a kéz kitérést a roll mértéke. Így azt gondolom a videó készítőjének személyét illetően vagy egy clickbaiterrel vagy csak egy simán full-kezdővel van dolgunk. (bár a falon pihenő sim-kegészítékből ítélve, feltehetőleg az előbbi)

    Miközben írtam a fentieket, mondom ránézek erre a Hori-ra és basszus, megkövetem magam, ezt tényleg ennyire sz*r: pl
    ez a vidi is csodásan prezentálja, hogy semmi dead-zone állítási vagy kivagyiskodás nincs a korábbi, általam kritizált videóban: ez ilyen; így viszont ez a Hori Hotas nem más, mint egy kukába való ip.hulladék.
    Mondjuk már gyanús volt az is, hogy alig van róla valós teszt(az is észkombat), max ilyen unboxing marhaságok.

    A belével kapcsolatos jellemzők viszont sajnos igazak a TM-rel összevetve. (legalábbis a vizuális benyomások tekintetében, mert lehet hogy vastagabb, meg csatis a Hori kábelezése, de ki tudja -a fentiekben látottak fényében- lehet hogy ropi módjára törős merev aynag a kábel/gimbal vagy biológiailag lebomlik... mondjuk 2 hét alatt :DDD )

    De egyébként kár érte, jó potikkal/minőségbiztosítással egész jó kis ergonómiával bíró alternatíva lehetne.

    Itt ebben az egyébként a Hori-t lelkesen támogató tuber videójában is látszik ez a kritikán aluli poti-érzékenység.
    Létezhet, hogy az Ace Combat 7 irányítása ennyire ótvar, gombra/kontr-re optimalizált?

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz CoroStar86 #1618 üzenetére

    Egyébként igen, Logitech-nél érdemes rákeresni a honlapon az adott cumóra, mert néha 10-20%-kal olcsóbb, mint a legjobb piaci ár :F
    Én Multipanellel jártam a leírtakhoz hasonlóan...

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    Kicsit off -najó nagyon- :) , de talán van itt néhány msfs2020 user:
    fs2020-ban rudder esetén lenne a fontos -bár a többi tengelyen is elkelne- a saturation/deadzone/stb állítási lehetőség, tehát vlmi DCS-hez hasonló.
    Mert sajna az eddig tapasztalt, ilyen fapad megnyomom a scan-t oszt' ahogy
    esik-jóvanazúgy beállítási metódussal nagyon nem akar jó lenni a kormányom gáz/kuplungja, mint left/right rudder.

    Sajnos nativan -az elődeivel ellentétben- nem kezeli a Saitek Multipanelt sem.(gyak. többet kell hozzá mókolni, mint DCS-ben) :O

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1768 üzenetére

    Oh, köszi a gyors választ, eddig ilyesmit nem használtam, de ahogy nézem, ez jó lesz!

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Szepy_LC8 #1770 üzenetére

    köszönöm nektek is,
    polgári repülős topikban is segítettek, így már talán sikerül összehoznom a -nem kokányolós- megoldást is :R

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    Mivel egyre inkább kezd kifeküdni szegény -kb 12-13 éves- x52 gázkarom (gombok, tárcsák zajosodnak, nehezen járnak), így azt hiszem, eljött a pótlás ideje.

    A jelöltek:
    -új X52 pro: 2 év gar. + masszívabb, mint a nem-pro + lcd panel(ami ellentétben az enyémmel, működik :) ) + lenne egy pót-stickem; feltehetően a TM TCA vállna azzá, mert ugye TCA-n bár több, de roszabb ergo-val bíró gomb van, meg lehet a pro finomabban is jár + fém tengely-fire0-modeswitch; de ez még nyitott, mindenesetre legalább opció
    -használt Warthog gázkar: kb. ua. az ár, dual, brutál-masszív, de nincs gari és x52 gázkar ergo. nekem jobban bejön + megszokott/begyakorlott gombkiosztás, ami viszon így ránézésre kicsit furi a Warthog gázkarnál (tudom-tudom, hogy replica A-10, de mit mondjak erre? ...alig repültem vele, inkább a VSZ gépeket favorizálom)

    Kérdésem lenne X52 pro kapcsán:
    -a stick rugóereje esetleg állítható -komolyabb- mókolás nélkül?
    - amint olvasom, throttle esetén csak a kissé nehéz járásra panaszkodnak itt-ott, azonban ha annak mértékét legkönnyebbre állítom, egyben nálam le is lenne rögzítve asztalaphoz, jól érzem, hogy nem lenne gond? (sima X52 gázkar nekem teljesen jó feszességű kb 30%-ra állítva)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Szőrös  #1786 üzenetére

    Hmm, akkor ua. mint a régi, hasonló Saitekes megoldás: a stick tövében lévő rugót kell(ene) visszavágni/cserélni.
    Hát lehet inkább szétkapom a régi gázkart és befújkálom, hátha megoldás lesz ideig-óráig és talán lesz előbb-utóbb használtan x52/pro, mert gondolom a gázkar másnál is többszörösen túléli a stick-et.

    Vesa: ez a gázkar-döccenés engem nem zavar, mondjuk én inkább vadászgépekkel repülök;
    bár most, hogy mondod: anyahajós leszállásnál, légi utántöltésnél - főleg az alsó "click"- tud néha idegesítő lenni.

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1790 üzenetére

    Vedd úgy, hogy megvan a vevőd a Pro gázkarra, ha emiatt esetleg feleslegessé válna. :D
    Komolyan :K .
    Már amennyiben az is nem kezdett le zajosodni ...bár ha jobban meggondolom, még úgy is vinném, lévén jobb lenne felújítási alapnak a pro-d throttléja, mint az én ősrégi simám.

    Manson^:
    Na, itt is van a múltkor emlegetett/hiányolt köztes, minőségi stick alternatíva!

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    Oh a fenébe, nem kell nekem új stick, na de mi csodás, ahogy ez a NXT mozog!

    ...meg (elő)feszítő rugókészlet, meg pinky-switch, meg analóg mini-stick, meg normális bél -igaz nem fém, de mondjuk nem is 150e-; a fene vinné őket, még elszedik a pénzem! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #1796 üzenetére

    Volt 2db NXT prémium jobbos (többi in stock), kicsi vaci, majd az egyiket elhoztam a fenébe :)) .
    Ránéztem 2 perc múlva: out of stock (kapkodják, nem véletlen)

    Mert ugye a TM TCA sajna 1(2?) kategóriával van ez alatt, meg ugye -az eddigi tapasztalatok alapján- nem is számolok vele hosszútávon :U , viszont a full nagyvasak horribilis árait egyszerűen nem vette be gyomrom, így hát nem lehetett ezt a NXT-et nem elhozni.
    Nah amiért hónapok óta gyűröm a kispárnám, végre megoldódott :DDD .

    Majd, ha megérkezik (remélem nem hetek/hónapok múlva) és időm engedi, kicsit nyüstölöm, hogy újból teret engedhessek
    -ide vonatkozó- grafomán hajlamaimnak :B .

    Vesa: azé' a gázkarra vonatkozó megállapításaim változatlanok :K

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Vesa #1798 üzenetére

    Hjólvan, ha eladó lenne azért szólj, hátha ki tudnánk találni egy mindkét félnek tetsző alternatívát.

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    Aggódjak vajon, ha a VKB eu oldalán leadott és paypalon keresztül a teljes(br.) + szállítási árat eur-ban történő fizetést követő 1 hét alatt is változatlanul a processing státust látom (1 hétig készítik elő vagymi!?) ?

    Arra tudok még gondolni, hogy mivel csak 2 db Glad NXT-et jelzett raktáron
    (mely rögtön 0 db-ra váltott a rendelést követően és azóta is ez látható) amikor leadtam a rendelést+kifizettem, esetleg nem frissítették kellően gyorsan, netán logisztikában nem pontosak a srácok és most várunk mind (VKB és én :) ) a kínai utánpótlás megérkezésére, hogy teljesíthessék a rendeléseket :F

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Szőrös  #1801 üzenetére

    :R

    szerk:
    Azért zargattam őket némi b*sztató-tickettel
    ...neemis, kedvesen érdeklődtem, mimerrevanmáán? ;]

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz Szőrös  #1804 üzenetére

    Miután írtam nekik, másnap a "processing"-et "complete"-re átrakták, na mondom ez aztán a tempo :))

    ...nade mielőtt nyavajognék: pénteken meg is érkezett a tzucc ups-szel(mondjuk kb a semmiből, ergo semmi sms/tel/email előtte). Szóval kb 10 nap és megjött, ez sztem ok, főleg hogy közvetlen, distri nélkül nyomatják.
    Összeraktam, simogattam, de még nem volt időm tesztelni.
    Összepakolás/csomagolás példaértékű, belseje/kábelezés összahasonlíthatalan alsó-közép vonallal.
    Mivel nekem ez a lágy irányíthatóság-fétisem van, először rugó(X;Y) nélkül próbáltam, de úgy kicsit nyegle volt(meg kell az a középre-húzás érzés), majd megzseroztam itt-ott+ a leglágyabb rugót is kicsit nyújtottam, (kettőt jól ki is nyújtottam, még jó hogy adtak hozzá hatot), végül így raktam ösze, hogy nekem ne keménykedjen :) .

    A stick/grip/gombok/nyomáspont/érzet/eronomia parádés, kb 2 kategóriával t16k feletti, megkockáztatom warthoggal egy szint (kivéve, hogy ez nem fém "csak" masszív, egyáltalán nem recsegős műanyag (ABS?)), talapzat is ok, de a rajta lévő 3 gomb kicsit sovány, viszont van ugye a vicc-gázkar(ami pl szintén sokkal jobb/használhatóbb t16k-s alt-nál) mellett 2db végállás nélküli görgő, amik pl trimre tökéletesek.
    Grip mérete (VKB GLAD NXT Prém - Kosmosima) nekem épp, hogy jó, pl pinky már kicsit szűken van (úgy hogy levettem az oldalsó kéztartó toldalékot), de egyébként nem zavaró, nagy mancsúaknak lehet megszokós (pl TM TCA-hoz képest, ami viszont kicsit szellős/nyújtózkodós lehet).
    Talpa masszív, vastag fém, nem is nagyon mocorog, bár mivel a stick ellenállása nem csak a rugó, de a tengelyeken lévő (gumi?) alátétek surlódásából is adódik, hirtelen megrántva (főleg J-B), kicsit elemelkedhet, ezért ha nem is csavarozni, de valahogy rögzíteni érdemes.
    Cserébe viszont nagyon jó, hogy nem hyperlötyögős, de nem is bután feszes a kar, kb így tudom elképzelni az igazit is (mig29/mig21/jak52(?)-ben megrángatva is "hasonló", bár azokban ugye az erőkar + mozgástartomány végatt lényegében összehasonlíthatatlan ezzel a megoldással).

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz xtremist #1973 üzenetére

    Igazából az a gond, hogy nincs, egy a Gladiatorhoz hasonló ár/érték arányú gázkar, ugye VKB-nél ez a kicsit béna öszvér megoldás is 90e, akkor már inkább Warthog throttle ~100 körül.

    De kellene vagy egy x52 throttle-szint 20-30k-ért vagy 50-70e körül egy Glad-szintű tuti vétel és én boldog lennék. :K

    ...na majd lehet kidobnak vlmit, ha ketseg SC egyszer beindul ...tehát soha :DDD ,
    de ha mégis, eladom a Ravenem és veszek belőle valami durvát ;]

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz xtremist #1975 üzenetére

    Nekem még a régi Saitekes változat van, ráadásul nem a "pro", de ez nem akaródzik kimúlni(pedig szeretném :D ), immár sok éve és sok millió parsec/légi km óta
    (ED,SC,FS,DCS).
    Van vagy 6-7 éves, nem tudom, haveromtól vettem használtan kb. 4 éve, mikor elhalálozott a joy-párja.
    Igaz közben a tm16000-ekből 2 is megnyekkent, a 3. (TCA) még tartja magát, igaz amióta megvan a Gladiator(NextPrem), kímélő üzemmódban tengeti napjait sc/elite vert./hor. thrusterként.

    ...és igen, a VKB más dimenzió, mint ezek a TM középkat-ok :K ;

    persze azért egy Warthog más: kicsit markolásztam múltkor egyet és azért annak a fém stickje nagyon adja a fílinget (mégha a gimbalja/csatija nem is annyira), a throttle-t meg mihelyst kinyiffan az x52, már veszem is (de csak nem akar, hiába várom :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz xtremist #1979 üzenetére

    No-no, a 300$ mire ideér: 120-130e, ezért már van fém-Virpil, mégha nem is speci. (vagy az említett Warthog throttle)
    Persze Te a másik megközelítést tartod sajátodénak(pro/típus-spec/ nem elsődleges ár/érték orientáció) és simán lehet, hogy ennek is lenne létjogosultsága. :K
    Addig is larp-alt-nak és felső-közép szintnek(legalábbis az árát tekintve) itt a CH Pro Throttle . (bár szegény felett kicsit eljárt az idő)

    BoB: nem véletlen írtam a zárójelben azt, amit ;)

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz TESCO-Zsömle #1998 üzenetére

    Nekem egyébként furi ez a két kar egyben-törése, meg olyan élesek azok a törésszélek, viszont nincs felfehéredés a szóban forgó anyagfáradásokon;
    szóval nem tudom, persze lehet, hogy lassan is így törik, de itt sztem kapott egy jó nagy adag izmot a throttle és ez elvégezte a melót.

    Más: miután lecsúsztam egy Warthog throttléról, hirtelen felindulásból (és kissé racionalizálva eme emo-drájvot
    -bocs Vesa :) - ) rendeltem egy -régebbi- Saitek x52 prot ebayről (25+5) germánoktól, dobozban, kiváló állapotban.
    (meg előtte egy sima pro joyt is beszerzésre került (15), de sajna az nem hajlandó együttműködni a sima x52 throttléval)

    Így a meglévő kissé zajosodó sima X52 throttlét cseréltem -volna- , de ha már itt volt mindkettő, szétszedtem a pro-t is és a
    simát is -ismét :) - , kiszedtem belőlük ezt a throttle-akasztó benga műanyag pöcköt(így már szép simán járnak), befújtam a potikat, kapott egy kis forrasztást a régi. Funkcióban így egál lett a kettő.

    Pro és sima között belsejét tekintve szinte semmiben, külsejében a műa-ok színében különbözött kb., szóval kissé el van túlozva e kettő közti különbség (legalábbis a throttlék tekintetében).

    Így végül a régi maradt használatban, a pro-t elraktam tartalékba
    (joyból van kettő is :B ), ha esetleg a VKB kifeküdne.

    ...vagy eladom mindet :D (bár minek, ennyiért ilyet már nem kapni)

    hootka!

Új hozzászólás Aktív témák