-
IT café
Kérdés előtt kérjük olvasd el az alábbi összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
abéla
senior tag
Hmm, egy kis ellenvélemyény:
Thrusmaster csoda-szupi HAL sensoros t16000 Z-tengelye(ami persze nem HAL) kb 50-60 órányi (nem erőből tekergetős) használat után beadta az unalmast; a kb 15 éves Saitek Cyborgom vagy 10 éves X52-m/5 éves Saitek Throttle Qadr-m meg vígan elvannak a lesajnált fizikai potiaikkal.
Ja igen, ez már a 2. TM t16000-em, az előzőnek(zöld ledes) a gombjai mentek gallyra szép sorban... no problem, a 3. joyom már nem TM lesz+ új TM TMX is úgy röcsög a kezemben, öröm hallgatni
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Mondjuk a " t16000 rz axis failure " problémakör relatív kissé felülprezentált.
De mindegy is, nekem most leginkább csak mouse mellé kiegészítőnek kellene (Star Citizen strafe up/down/left/right + roll + gombfunkcik), oda meg a vén Cyborg 3D ideiglenesen megfelel, de sztem egy VKB Gladiator mkII beszerzéséig (amit azért javítsatok ajánlóban, hogy az ott szereplő 200eu ár helyett jelenleg szállítással megvan a feléből), átemenetileg lesz egy Saitek Aviator; úgy tűnik, van olyan jó, mint a Logitech Extr., kb a feléért.
Amíg űrlázban égek ez megteszi, ha meg majd DCS megint eluralkodik rajtam akkor VKB.
Úgy gondolom, Virpil nagyon masszív benyomást kelt, de ár/érték arány tekintetében és a szolgáltatás, anyagminőség terén is a VKB, véleményem szerint, többet nyújt
--> értsd: Virpilre nincs pééézEgyébként az oroszok fényében azért ezek a Warthogok/X-56-ek/t.16000 hotas-ok kissé komolytalannak hatnak. Na meg hogy nincs normális önálló joy-alternatívájuk.
Mert ok, a ruszki vasak drágábbak mindegyik árszegmensben kb 10-30%-kal, de azért más ligában is játszanak, valahogy az látszik rajtuk, hogy meg akarják jól csinálni (elektronika persze lehet benga, de nem nagyon megy a nyavajgás etéren sem).X-52 pro-t azért még vinném (bár kérdés, hogy ugyanazt képviseli-e mint a múltban), csak az a gond, hogy már így is throttle-túltengésben szenvedek .
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
A Gladiator mkII és X52 pro között vacillálok (hosszútávon). Régi "sima" x52-es throttle-én úgyis meghalt a thumb-mouse-körbenézős bigyó.(joy nélkül vettem, az kifeküdt hamarabb)
X52 pro-nak ismert valami szériahibája/nyűgje (vagy akár a VKB-nak)?
Ez a szint nekem elég.
De igen ahogy írtad, van itt pár ezer eur-ért is pedáll, kormány, elképesztő(mármint a műszaki színvonal)... de ezek profiknak vagy -nálam mindenképp- gazdagabbaknak vannak kitalálva.Tényleg, joy/hotasból most mi az abszolut plafon? (tudom rákereshetnék, de ezek, mint minden csúcsszegmensbeli termék, gyakorlatilag szinte láthatatlan az átlag -vagy a kissé talán afeletti - user számára)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Nyilván ami nem hotas az nem az.
Bár VKB-hoz csatlakoztatható a throttle utólag. (akkor ez HOS )A kérdés továbbra is adott (forTe&all):
X52pro és VKB Glad. mkII tekintetében tudunk-e vlmi széria-gebaszról? (esetleg a korábban említett Saitek/Madcatz Aviator esetében?)Gladiator bele kb Warthog szintjén áll (nem full fém csak tengelyek/tehertartók),
szerk#2: ami ennek kb duplájába kerül (csak a Warthog joy, nem a hotas)szerk#1: bocs, hogy korábbiakban linkeltem az e-shop-ot, nem tudtam, hogy ez nem illik itt
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Ahogy látom joy-on fent eggyel kevesebb a gomb, remélem az ezzel spórolt összeget egy jobb rZ axis potira költik
szerk: egyébként nekem tetszik így egyben a konzolokkal
Bár inkább vadász-fan vagyok, de volt idő amikor simán real-time repültem FSX-ben órákat/éjszakákat--> kelt fel a nap a simben, kinéztem az ablakon, azt' ténylegUgye célként földrajzilag közeli repteret adtam meg, majd egy átrepült fél éjszaka után, ráfókuszálva a végén, letettem a gépet és a felkelő nap sugarai megcsillantak a szárnyon, egyben bevilágítottak pirkadat első sugarai az ablakon, ráadásul tél/hó volt itt is, ott is...hát volt egy hangulata.
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Reméljük azért legalább egy régebbi érzékelőt beraknak rZ-re, azok legalább bírták.
Egyébként ha valaki szeretné kicserélni, ilyenből rendeljen párat :
T16000 rZ-axis potmeter
Gondoltam rendelek 10-et: 6e + 6e szállítás + 3e sarc. az 16e, egy t16000 meg 24... és nem bizti, hogy jó a poti bele.
szerk: Conrad-on kellene kimazsolázni hátha van, meg is nézem
Szal lehet inkább 26-ért berendelek ebből a kékből (Alzán már foglalható), hátha tényleg hallgatnak a népre és legalább picit upgrdelik;
Mert ugye korábbi VK vágyaimat kicsit elmosta a wwv, így még mindig csavargatás nélküli a sim-létem .FS-ben próbáltam pár addon gépet, helit. Felírt check-list nélkül csak ültem benne mint egy cock ...éérted cockpit
(najó korán van még ) ; egy idő után viszont a xar fizikája/ gfx / kissé ingerszegény környezet (há' nem lehet benne lőni )
miatt kicsit hanyagoltam, majd időm sem volt rá (ami azt illeti már DCS-re is alig).
De ez az új megnézős lesz. Remélem hozza a régi feelinget (ha másnem HW fejlesztés terén tuti )A icipicit drága gázkaroknál azért ne túlozzunk, van már 1200 dodért , égeti is a zsebem a bankártyám.
Egyébként ennek a rusnya budikék színnek van vlmi funkcionális oka? Pl füstben, este, oxigénhiányos csőlátásban jobban látszik, vagymi?[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Conradon ezt találtam: 10kOhm, linear, viszont 10 mW-os nincs, így 60mW-ig bezárólag ezeket találtam.
Kérdés: egy 50mW-os poti jó lehet? Mondjuk, ahogy elnézem méretben is lehetnek gondok, bár a tengely kb stimmel (ez egy jó méréstech. alapegység ), de az a gond hogy nem flat... nna majd szét is kapom a t16000-t, hogy megnézzem, bele lehet-e faragni ezeket a kis fémkockákat.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
esetleg még ez
vagy sokkal inkább ez
Mondjuk vicces hogy ha nekem 400ft(és ez ALPS), akkor nekik pár százezres(milliós?) tételben mennyire pici összeg ez és ezeken spórolnak.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Elvileg amit elsőnek linkeltem, az a belevaló; ehhez kerestem valami hasonlót itthoni eléréssel.
Igen láttam, hogy ez a konzolok gyári színe, csak kivi lettem volna van-e vlmi legendáriuma ennek a csodás árnyalatnak .
Egyébként sztem a barna még egész jó, de ez a kékesszürke viszont nagyon industrial, na meg az orosz gépek libafoszöldje ; ezek szerint a mérnökök kiötlötték: minél izléstelenebb a szín, annál profibbak vagyunk.Szerintem a eszközgyártók igényeihez igazodott poti-gyártói attitűd, amit kézhez kapunk.
Persze a gyártók igényeit meg a felhasználói elvárások alakítják.
Ideális esetben persze így lenne, csak jön a sok köthsög marketinges/szélszes, azt' bemondja, hogy a gémör-ledtől szélesebb körben, jobban fogy majd a termék, akik jelentős része tojik a potik minőségére, meg rugó-előfeszítésre, meg ergonomiára; nem, nekik az kell hogy az észcombat 28-ban, külső nézetben azt érezze, hogy tisztára olyan mint a csávó a topgunban ... és sajnos igazuk lett, tényleg jobban fogyott, így jött is a feedback a további fohsok nyomatására.Mondjuk egy Warthognál nem értem, hogy mi a jelenség oka, az megmaradhatott volna full-profinak is, de sztem átszivárog ez a hozzállás oda is. Meg hát a profit; na meg sok érdemleges konkurenciájuk sem akadt abban a szegmensben.
Ezért is örülök, hogy jönnek fel az oroszok(VK/Virpil), ha más nem a profi osztályban kicsit rendezné a viszonyokat. (mondjuk ehhez nem árt hogy lehessen venni belőlük )[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Jaja Warthog throttle vlmi VKB/Virpil-lel (bányászkéz jelen ) ;
ha majd egyszer sok pénzem lesz, léghajókázás helyett nálam inkább ez fut majd.
Ja és persze erre az esetre van bekészítve egy Sega R360 beszerzése, amin DCS futna + Oculus (hát mennyire adná? megmondom: nagyon! )Na de vissza a földre: sajna most néztem a korábbi 20-30ezres VKB típust kivezették, belépő 40-50e .
Azért is írtam, most ott tartok, hátha TM-ék ebben az Airbus editionben javították ezt a poti-hibát és akkor jöhetne egy.Mert pl nekem t16000-tal nagy bajom nem volt, ami meg zavart, azt megoldottam: szétkaptam, ledet kiiktattam, rugót visszavágtam, jól megkentem, tök jó lágyan irányítható lett.
Csak hát már a másodiknak hal be vlmije (korábbi zöldnél a gombok szép sorban, a narancsnál meg ugye az rZ)
Warthogot is néztem, de basszus elszáltak az árak, én még 100k környékére emlékeztem (stick+throttle), hát most már nagyon nem ez a helyzet.
Mondjuk nekem csak leginkább stick kellene (2 throttle mellé), de hát az is 90-100, hátnna, akkor már inkább oroszországból szeretettel.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Ha minden igaz, jön nemsokára egy az új babakék airbus edition TM-ből!
Majd írok pár szót erről, összevetve a régi "sárgával".Sikerült elhessegetnem a VKB/Warthog és társai képviselte kísértést, helyettük inkább jött egy ilyen:
Saitek Multi Panel (és még mindig kb feleárban jött ki így, mint a fentiek önmagukban; meg persze nagyon tetszik a panelen lévő funkcik összessége)
...na meg túl rég csorgattam már rá a nyálamDe a panelről nem is írok semmit, az úgy fasza, ahogy van (deeee)
szerk: persze DCS alatt lehet vért izzadok, mire összpászítom őket, de sejna túl jó cucc, hogy ne tegyem meg
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Kezdeti élmények
TM TCA Sidestick (vs T16000):
sticken lévő gombok, nyomáspont jobb minőségűek (ráadásul cserélhető a két szélső, alapból bal kezes - ugye az airbuson is balos- én megcseréltem), fire0 masszívabb benyomást kelt, felette a fire1 kicsit furcsa, de szokható.
rZ tengely lockolható (ilyen nyomi műanyag pöcökkel, szóval ha megszoktad, hogy tekergeted, lehet nem érdemes, mert a kezdbe marad ). Ergonomiája sztem jó, de nem állítható, így kisebb kezűek sztem nyújtozkodni fognak rajta. Szimmetrikus jobb/bal, kényelmes, ez ok.Stick sajnos ugyanaz a túltolt rugófeszességű, centerpont körül kicsit akadó bénaság, szóval ez nem jó/ ua. mint korábban; változatlanul ezt állítani nem lehet, ezért én szétkaptam kb 35-40%-ban visszavágtam a rugót. Így tökéletes, de ez ugye azért nem ideális. Ha már ott voltam a T16k-ból berektam 1-1 +súlyt (az úgy is tépőzárral ül az asztalon), így még biztosabban fekszik.
(mert sajna gyári rugóval/súllyal, szélső értéken enyhén elemelkedik az asztalalpról)
Van a talapzaton viszont 2x fémhüvelyes, masszív rögzítési pont. (vagy a tépőzár ugye)Ha szétszeditek (alsó
86 csavar ki, majd finoman le az alját), nem kell leszedni a gomb-oldalpaneleket, csak a gimbal-tartó keretet, finoman + rugót ellentartva kiemelni, majd lefűzni a rugót a stickből jövő kábelekről.
Ezek a kábelek viszont megintcsak a T16k-s hajszálvékony vicc-kategóriás szintje, szóval csak ésszel!
Minden kábel vékonydamil-vastagságú, semmi kábelmenedzsment (papír-ragasztószalaggal hevenyészve rögzítve, ehh), ez csalódás.
Kijövő kábelen törésgátló nincs (ezt duck-tape-pel pótoltam ) van viszont rajta egy szűrő ferrit core (ez uprgrd).
Kenése, mozgás simaság jobb, mint a T16k, de ez amíg a rugó a gyári, alig jön ki igazán.
Talapzati gombok ua. mint korábban.
A gázpöcök ua. a korábbi dísz kategória, annyi a különbség, hogy az alsó 10%-nál alig érezhetően van egy kis akadás, utána slider funkció mellett +gombot aktivál.
Ez jó ötlet lenne, csak nagyon kicsi, alig érezhető a slider alsó "klikkje" és a slider úthossza is túl kevés gázkarnak, de pl MFD/radar distance, egyéb slider funkcióra kiváló.
Potik időtálósságát meg majd meglátjuk.Összességében azt a +3-5 ezret megéri a T16000-hoz képest, de ez még mindig erősen középkat: semmi gond, mindent tud amit a nagyok, csak kicsit bengábban, de ok;
de egy rugófeszesség-állítás már nagyon elférne rá.
....ja és a kábelekért járna egy tockos a gyártónakDe persze aratni fog a FS2020 hype miatt, meg hát nincs is ezen a szinten egyéb alternatíva.(esetleg ha a most feljött X56 sticket lehetne külön kapni 35-40 körül, de az ugye nincs külön)
Multi Panel még folyamatban (most "programozom" fel DCS-hez )
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz OldAkita #1509 üzenetére
Ha a fiadnak a polgári repülés a szíve csücske, akkor sztem ez az aprós tétel nagyon megvevős.
szerk: gázkarom ilyen(is)van, arról tudok nyilatkozni, masszív darab, nem elromlós; a flight yoke meg ezzel a masszív fém-tengellyel sztem elég meggyőző, pedál meg enyiért ajándék, akármilyen állapotban van is (de képek alapján sztem az is ok)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Szívesen, bár bevallom, ha lett volna raktáron, akkor egy VKB Gladiator-K lett volna a tesztalany, de outstock már vagy 2 hónapja. (jaigen a slider-résznél kicsit belelovaltam magam, sikerült 2 mondaton belül vagy 5x leírni ua. a szót, azért ezt szed ki mielőtt kirakod ).
éshamár:
(TL;DR alert!)Saitek Multi Panel PZ70 ismerkedés/tesztelgetés (DCS):
Az eszköz csak FSX, Prepar3D és XPlane-nel kompatibilis teljes mértékben, DCS alatt korlátozottan használható; de azért még így is mókás, beleélést (hogy mást ne mondjak immerziót) fokozó élmény ahogy látja az ember pörögni az adatokat, meg kapcsolgatni "vason" a funkciókat.A termék nagyon jó anyaghasználattal bír, van maga a panel + hozzá a keret (én ezt lefurva rögzítettem asztallapra, erre tökéletesen felfogatható a panel), a gombok, tekergetők kiválóak, nyomáspontok, kapcsolásérzet, bőven ok minden.
LCD megfelelően nagy méretű, de nem zavaróan világít, pont jó (gondolom van erre vlmi referencia/tűrés valós gépeknél, el tudom képzelni, hogy ezt vették alapul... vagy nem )
Bal old-on fekete tekergető: módváltó, egyes módoknál az LCD-n lévő aktuális változókat (ezek: magasság-ALT(barometric); verticalspeed emelkedés +/- mértéke- VS; kijelzett sebesség -IAS, irány, amerre "áll" a gép -HDG; irány, amerre valóban mozog a gép -CRS) az LCD-től jobbra lévő jó kis fém tekerőgombbal állíthatjuk.
Alsó AP gombbal aktiváljuk autopilot-ot, mellette a megfelelő módokat kapcsolhatjuk ki be:
NAV- VOR-hoz, APR- ILS-hez, többi a korábban leírtaknak megfő-en, REV -ez passz )
(Megjegyezném, lehet néha ökörségeket írok, mert mivel nekem DVD-s FSX GE van meg és persze jelenleg nincs már optikai olvasóm így FSX-szel (még) nem próbáltam, de USB-s ODD folyamatban, majd felteszem, akkor nem csak emlékezetből írok funkciókat .)
Auto Throttle, Flaps Up/Dn, Pitch Trim Up/Dn: ezeket nem kell magyarázni. (vagy ha igen, akkor még sok minden mást is tisztába kell rakni )Na de vissza DCS-hez.
Mi kell ennek használathoz:
DCS Flight Panels - ez a fumkciók/ gombok beállításához, lcd adatok kiíratásához
DCS BIOS - ez a progi kell, hogy kommunikáljon a DCS FlightPanels-szel a DCS; chrome alatt az app-hoz felinstallálva futtam (lnken lévő leírás szerint telepíve)DCS FlightPanels (DFP) elindítva modult kell választani: ha csak a gombokat programoznánk fel, akkor KeyEmulator válasszuk, ha az LCD-ken is ki akarunk íratni adatot akkor értelemszerűen amilyen gép megvan azt válasszuk.
Nekem csak FC3 + Nevada van meg, így FC3-CD-SRS -t választottam.
Progin belül ezután minden gombra, LCD sávra hozzárendeljük a nekünk tetszőt.
Én Su-27 -hez Autopilot funkcikat + ALT és VS módban az LCD felső sávban a magasságot, alsóban IAS vagy HDG írattam ki. ALT sajna csak barometricet tudtam (RDR-ALT-t nem szerette), de figyeljetek, mert ha méterben akrjátok kiíratni, a ft/m váltást be kelll írni: Formula négyzetbe (+pipa be): ALT_MSL_FT * 0.3048 (ezt egyik tutorial vidiben magyarázzák is)
Sajna a módválasztó + LCD funkci együtt nem működik, de gomokkal is szépen el lehet lenni.
Gombok on +off funkciója is van; én pl mindegyik AP gomb off-ra autopilot(ap) resetet(LAlt+9) raktam, így nem kavarodott össze minden,
többi:
AP - autopilot on, HDG - Attitude Hold, NAV - Route Following, IAS - Radar-ALT hold, ALT - Baro-ALT hold, VS - lényegében Center (LAlt+3)
egyéb: Auto throttle off/arm: gear down/up, Flaps up/dn: flaps up/down(landings)
LCD tekergetőn + Pitch trim funkción még gondolkodok, mert sajna trimhez itt túl kis léptékűek - a gond hogy nem lehet tengelyként beállítani (lehet a pitch DN lesz a hook, UP meg LND light )
Na hirtelen ennyi, még tesztelgetem, de eddig tetszik.
Jó hogy van külső interakció a hotas-on kívűl, de ez tényleg nem pörgős harci helyzetekhez van, ezért is adódik, hogy AP meg LDG funkcikat aggattam rá (arra viszont nagyon jó). LCD is nagyon baba, de pl Oculus-szal kb mindegy ugye;
de ott pl a bazi nagy tapogatható gombok, szemben a billentyűzet gombtengerével kifejezetten jól jönnek.Megéri? Nem.
Az árából vegyél gázkart és hotas; de persze ha meg már van minden biz-baszod akkor úgy is okafogyott a kérdés.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
ezt sem árt olvasgatni DCS + Multi Panel összelövéséhez: DCS flightpanels topik
más:
Vajon ez az új VKB Gladiator-K azonos lehet a régi Gladiator Pro-val? (Glad. Pro szétszedős)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz OldAkita #1520 üzenetére
Alza, akkor még volt; de tény, hogy már akkor is, ahogy nézegettem a TM honlapján, szeptembert írtak, hogy lesz újból. (ezért is rendeltem "ész nélkül", tapasztalatok hijján)
szerk: azért azt vedd figyelembe, ha nem akarod garivesztősen szétszedni, akkor sztem inkább vlmi komolyabb, már rugófeszesség-állítással bíró pédányt vegyél (pl a már említett X56 / Gladitator-K ... már ha éppen kaphatóak, bár ebben, amint látom, minden érintett "jól" teljesít )
Gázkarnak, főleg hogy polgári repülés a prioritás (bár akár "gyors" reakciókra is képes): Logitech/Saitek Pro Flight Throttle Quadrant
Egy gond lehet vele: csak 6 gomb van az alján + a 3 kar slider, alsó 5%-nál van egy click funkció, így gyak. van még 3 gomb.
De valóban nem egy x52/56/warthog gázkar, ámbár én pl. Elit-tel egész szépen elboldogultam vele, sőt néha a kissé bumfordi x52-höz képest is ezt preferáltam, mivel sokkal finomabban adagolható/állítható (nagyobb slider tartomány + hosszabb/könnyebb kar).[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
... közben utánanéztem, sajna az új Gladiator-K nem egyenlő a régi Gladiator Pro -val, sokkal inkább a műanyag gimballos régi "sima" Gladiator alapjaira rakott hotas markolat (az akkori Bf-109 markolat helyett).
Hát, túl szép lett volna ennyiért egy fém beles konstrukció az biztos; ráadásul még így sem lehet kapni hónapok óta.
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz OldAkita #1524 üzenetére
Persze, külön egységként kezeli a win a Logi gázkart.
szerk: azért kicsit merész egy TM warthoggal indítani a sim karriert, a már általad is említett esetleges problémák miatt .. persze ha esetleg ez bekövetkezne is, simán felszívja most a piac az akár használt, de jó minőségű joyokat (is)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
"polgári szimulátorhoz sokkal fontosabb egy jó rudder pedál, mint a szeparált gázkar"
vagy 3 pedálos kormányod van és kuplung/gáz.. de egyébként jól összezavartuk szegényt, hogy akkor mégis mi legyen?
De hogy legyen egyértelmű: TM T16000 hotas, vagy TM TCA hotas (már ha lesz) sztem is jó (bőven) kezdésnek.
hootka!
-
abéla
senior tag
Távolj álljon tőlem, hogy relativizáljam a Hori gyenge tulajdonságait, de sajnos azt kell hogy mondjam, a hal-sensoron kívül a TM t16000 és TCA bele sem különbözik ettől ...sőt, a TM kábelei vékonyabbak és itt a Hori-ban legalább vannak szabvány csatlakozók a végeken, nem ilyen nagyrészt nyákraforrasztott/ragasztott trutymák-módszer (by TM), meg talán kábel-menedzsment terén is egy fokkal feljebb léptek az ahogy-esik-úgy-szakad TM filozófiánál.
A videón meg sztem a dead-zone-t feltolta a t. yútúber kb 20-30%-ra, mert olyan nincs hogy 1/3 semmi, onnan meg teljesen leköveti a joy-kitérés mértékét a sim-jel intenzitása, lévén egy ideig semmi jel, majd lineárisan követi a kéz kitérést a roll mértéke. Így azt gondolom a videó készítőjének személyét illetően vagy egy clickbaiterrel vagy csak egy simán full-kezdővel van dolgunk. (bár a falon pihenő sim-kegészítékből ítélve, feltehetőleg az előbbi)Miközben írtam a fentieket, mondom ránézek erre a Hori-ra és basszus, megkövetem magam, ezt tényleg ennyire sz*r: pl
ez a vidi is csodásan prezentálja, hogy semmi dead-zone állítási vagy kivagyiskodás nincs a korábbi, általam kritizált videóban: ez ilyen; így viszont ez a Hori Hotas nem más, mint egy kukába való ip.hulladék.
Mondjuk már gyanús volt az is, hogy alig van róla valós teszt(az is észkombat), max ilyen unboxing marhaságok.A belével kapcsolatos jellemzők viszont sajnos igazak a TM-rel összevetve. (legalábbis a vizuális benyomások tekintetében, mert lehet hogy vastagabb, meg csatis a Hori kábelezése, de ki tudja -a fentiekben látottak fényében- lehet hogy ropi módjára törős merev aynag a kábel/gimbal vagy biológiailag lebomlik... mondjuk 2 hét alatt )
De egyébként kár érte, jó potikkal/minőségbiztosítással egész jó kis ergonómiával bíró alternatíva lehetne.
Itt ebben az egyébként a Hori-t lelkesen támogató tuber videójában is látszik ez a kritikán aluli poti-érzékenység.
Létezhet, hogy az Ace Combat 7 irányítása ennyire ótvar, gombra/kontr-re optimalizált?[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz CoroStar86 #1618 üzenetére
Egyébként igen, Logitech-nél érdemes rákeresni a honlapon az adott cumóra, mert néha 10-20%-kal olcsóbb, mint a legjobb piaci ár
Én Multipanellel jártam a leírtakhoz hasonlóan...[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Kicsit off -najó nagyon- , de talán van itt néhány msfs2020 user:
fs2020-ban rudder esetén lenne a fontos -bár a többi tengelyen is elkelne- a saturation/deadzone/stb állítási lehetőség, tehát vlmi DCS-hez hasonló.
Mert sajna az eddig tapasztalt, ilyen fapad megnyomom a scan-t oszt' ahogy
esik-jóvanazúgy beállítási metódussal nagyon nem akar jó lenni a kormányom gáz/kuplungja, mint left/right rudder.Sajnos nativan -az elődeivel ellentétben- nem kezeli a Saitek Multipanelt sem.(gyak. többet kell hozzá mókolni, mint DCS-ben)
hootka!
-
abéla
senior tag
Mivel egyre inkább kezd kifeküdni szegény -kb 12-13 éves- x52 gázkarom (gombok, tárcsák zajosodnak, nehezen járnak), így azt hiszem, eljött a pótlás ideje.
A jelöltek:
-új X52 pro: 2 év gar. + masszívabb, mint a nem-pro + lcd panel(ami ellentétben az enyémmel, működik ) + lenne egy pót-stickem; feltehetően a TM TCA vállna azzá, mert ugye TCA-n bár több, de roszabb ergo-val bíró gomb van, meg lehet a pro finomabban is jár + fém tengely-fire0-modeswitch; de ez még nyitott, mindenesetre legalább opció
-használt Warthog gázkar: kb. ua. az ár, dual, brutál-masszív, de nincs gari és x52 gázkar ergo. nekem jobban bejön + megszokott/begyakorlott gombkiosztás, ami viszon így ránézésre kicsit furi a Warthog gázkarnál (tudom-tudom, hogy replica A-10, de mit mondjak erre? ...alig repültem vele, inkább a VSZ gépeket favorizálom)Kérdésem lenne X52 pro kapcsán:
-a stick rugóereje esetleg állítható -komolyabb- mókolás nélkül?
- amint olvasom, throttle esetén csak a kissé nehéz járásra panaszkodnak itt-ott, azonban ha annak mértékét legkönnyebbre állítom, egyben nálam le is lenne rögzítve asztalaphoz, jól érzem, hogy nem lenne gond? (sima X52 gázkar nekem teljesen jó feszességű kb 30%-ra állítva)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Hmm, akkor ua. mint a régi, hasonló Saitekes megoldás: a stick tövében lévő rugót kell(ene) visszavágni/cserélni.
Hát lehet inkább szétkapom a régi gázkart és befújkálom, hátha megoldás lesz ideig-óráig és talán lesz előbb-utóbb használtan x52/pro, mert gondolom a gázkar másnál is többszörösen túléli a stick-et.Vesa: ez a gázkar-döccenés engem nem zavar, mondjuk én inkább vadászgépekkel repülök;
bár most, hogy mondod: anyahajós leszállásnál, légi utántöltésnél - főleg az alsó "click"- tud néha idegesítő lenni.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Vedd úgy, hogy megvan a vevőd a Pro gázkarra, ha emiatt esetleg feleslegessé válna.
Komolyan .
Már amennyiben az is nem kezdett le zajosodni ...bár ha jobban meggondolom, még úgy is vinném, lévén jobb lenne felújítási alapnak a pro-d throttléja, mint az én ősrégi simám.Manson^:
Na, itt is van a múltkor emlegetett/hiányolt köztes, minőségi stick alternatíva![ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Oh a fenébe, nem kell nekem új stick, na de mi csodás, ahogy ez a NXT mozog!
...meg (elő)feszítő rugókészlet, meg pinky-switch, meg analóg mini-stick, meg normális bél -igaz nem fém, de mondjuk nem is 150e-; a fene vinné őket, még elszedik a pénzem!
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Volt 2db NXT prémium jobbos (többi in stock), kicsi vaci, majd az egyiket elhoztam a fenébe .
Ránéztem 2 perc múlva: out of stock (kapkodják, nem véletlen)Mert ugye a TM TCA sajna 1(2?) kategóriával van ez alatt, meg ugye -az eddigi tapasztalatok alapján- nem is számolok vele hosszútávon , viszont a full nagyvasak horribilis árait egyszerűen nem vette be gyomrom, így hát nem lehetett ezt a NXT-et nem elhozni.
Nah amiért hónapok óta gyűröm a kispárnám, végre megoldódott .Majd, ha megérkezik (remélem nem hetek/hónapok múlva) és időm engedi, kicsit nyüstölöm, hogy újból teret engedhessek
-ide vonatkozó- grafomán hajlamaimnak .Vesa: azé' a gázkarra vonatkozó megállapításaim változatlanok
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Aggódjak vajon, ha a VKB eu oldalán leadott és paypalon keresztül a teljes(br.) + szállítási árat eur-ban történő fizetést követő 1 hét alatt is változatlanul a processing státust látom (1 hétig készítik elő vagymi!?) ?
Arra tudok még gondolni, hogy mivel csak 2 db Glad NXT-et jelzett raktáron
(mely rögtön 0 db-ra váltott a rendelést követően és azóta is ez látható) amikor leadtam a rendelést+kifizettem, esetleg nem frissítették kellően gyorsan, netán logisztikában nem pontosak a srácok és most várunk mind (VKB és én ) a kínai utánpótlás megérkezésére, hogy teljesíthessék a rendeléseket[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Miután írtam nekik, másnap a "processing"-et "complete"-re átrakták, na mondom ez aztán a tempo
...nade mielőtt nyavajognék: pénteken meg is érkezett a tzucc ups-szel(mondjuk kb a semmiből, ergo semmi sms/tel/email előtte). Szóval kb 10 nap és megjött, ez sztem ok, főleg hogy közvetlen, distri nélkül nyomatják.
Összeraktam, simogattam, de még nem volt időm tesztelni.
Összepakolás/csomagolás példaértékű, belseje/kábelezés összahasonlíthatalan alsó-közép vonallal.
Mivel nekem ez a lágy irányíthatóság-fétisem van, először rugó(X;Y) nélkül próbáltam, de úgy kicsit nyegle volt(meg kell az a középre-húzás érzés), majd megzseroztam itt-ott+ a leglágyabb rugót is kicsit nyújtottam, (kettőt jól ki is nyújtottam, még jó hogy adtak hozzá hatot), végül így raktam ösze, hogy nekem ne keménykedjen .A stick/grip/gombok/nyomáspont/érzet/eronomia parádés, kb 2 kategóriával t16k feletti, megkockáztatom warthoggal egy szint (kivéve, hogy ez nem fém "csak" masszív, egyáltalán nem recsegős műanyag (ABS?)), talapzat is ok, de a rajta lévő 3 gomb kicsit sovány, viszont van ugye a vicc-gázkar(ami pl szintén sokkal jobb/használhatóbb t16k-s alt-nál) mellett 2db végállás nélküli görgő, amik pl trimre tökéletesek.
Grip mérete (VKB GLAD NXT Prém - Kosmosima) nekem épp, hogy jó, pl pinky már kicsit szűken van (úgy hogy levettem az oldalsó kéztartó toldalékot), de egyébként nem zavaró, nagy mancsúaknak lehet megszokós (pl TM TCA-hoz képest, ami viszont kicsit szellős/nyújtózkodós lehet).
Talpa masszív, vastag fém, nem is nagyon mocorog, bár mivel a stick ellenállása nem csak a rugó, de a tengelyeken lévő (gumi?) alátétek surlódásából is adódik, hirtelen megrántva (főleg J-B), kicsit elemelkedhet, ezért ha nem is csavarozni, de valahogy rögzíteni érdemes.
Cserébe viszont nagyon jó, hogy nem hyperlötyögős, de nem is bután feszes a kar, kb így tudom elképzelni az igazit is (mig29/mig21/jak52(?)-ben megrángatva is "hasonló", bár azokban ugye az erőkar + mozgástartomány végatt lényegében összehasonlíthatatlan ezzel a megoldással).[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz xtremist #1973 üzenetére
Igazából az a gond, hogy nincs, egy a Gladiatorhoz hasonló ár/érték arányú gázkar, ugye VKB-nél ez a kicsit béna öszvér megoldás is 90e, akkor már inkább Warthog throttle ~100 körül.
De kellene vagy egy x52 throttle-szint 20-30k-ért vagy 50-70e körül egy Glad-szintű tuti vétel és én boldog lennék.
...na majd lehet kidobnak vlmit, ha ketseg SC egyszer beindul ...tehát soha ,
de ha mégis, eladom a Ravenem és veszek belőle valami durvát[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz xtremist #1975 üzenetére
Nekem még a régi Saitekes változat van, ráadásul nem a "pro", de ez nem akaródzik kimúlni(pedig szeretném ), immár sok éve és sok millió parsec/légi km óta
(ED,SC,FS,DCS).
Van vagy 6-7 éves, nem tudom, haveromtól vettem használtan kb. 4 éve, mikor elhalálozott a joy-párja.
Igaz közben a tm16000-ekből 2 is megnyekkent, a 3. (TCA) még tartja magát, igaz amióta megvan a Gladiator(NextPrem), kímélő üzemmódban tengeti napjait sc/elite vert./hor. thrusterként....és igen, a VKB más dimenzió, mint ezek a TM középkat-ok ;
persze azért egy Warthog más: kicsit markolásztam múltkor egyet és azért annak a fém stickje nagyon adja a fílinget (mégha a gimbalja/csatija nem is annyira), a throttle-t meg mihelyst kinyiffan az x52, már veszem is (de csak nem akar, hiába várom )
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz xtremist #1979 üzenetére
No-no, a 300$ mire ideér: 120-130e, ezért már van fém-Virpil, mégha nem is speci. (vagy az említett Warthog throttle)
Persze Te a másik megközelítést tartod sajátodénak(pro/típus-spec/ nem elsődleges ár/érték orientáció) és simán lehet, hogy ennek is lenne létjogosultsága.
Addig is larp-alt-nak és felső-közép szintnek(legalábbis az árát tekintve) itt a CH Pro Throttle . (bár szegény felett kicsit eljárt az idő)BoB: nem véletlen írtam a zárójelben azt, amit
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #1998 üzenetére
Nekem egyébként furi ez a két kar egyben-törése, meg olyan élesek azok a törésszélek, viszont nincs felfehéredés a szóban forgó anyagfáradásokon;
szóval nem tudom, persze lehet, hogy lassan is így törik, de itt sztem kapott egy jó nagy adag izmot a throttle és ez elvégezte a melót.Más: miután lecsúsztam egy Warthog throttléról, hirtelen felindulásból (és kissé racionalizálva eme emo-drájvot
-bocs Vesa - ) rendeltem egy -régebbi- Saitek x52 prot ebayről (25+5) germánoktól, dobozban, kiváló állapotban.
(meg előtte egy sima pro joyt is beszerzésre került (15), de sajna az nem hajlandó együttműködni a sima x52 throttléval)Így a meglévő kissé zajosodó sima X52 throttlét cseréltem -volna- , de ha már itt volt mindkettő, szétszedtem a pro-t is és a
simát is -ismét - , kiszedtem belőlük ezt a throttle-akasztó benga műanyag pöcköt(így már szép simán járnak), befújtam a potikat, kapott egy kis forrasztást a régi. Funkcióban így egál lett a kettő.
Pro és sima között belsejét tekintve szinte semmiben, külsejében a műa-ok színében különbözött kb., szóval kissé el van túlozva e kettő közti különbség (legalábbis a throttlék tekintetében).Így végül a régi maradt használatban, a pro-t elraktam tartalékba
(joyból van kettő is ), ha esetleg a VKB kifeküdne....vagy eladom mindet (bár minek, ennyiért ilyet már nem kapni)
hootka!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen