-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
LamerGyuri
senior tag
Melegebb levegőt szív, mint kívülről; nem épp ideális. A nagyobb baj az, hogy a cső hiánya miatt a rezonátordoboz nem tudja betölteni a funkcióját.
Közben Farkas is válaszolt. Ja-ja, végül is megy enélkül az autó. Ha jól rémlik, fogyasztásnövekedést okoz, de úgy tudom, csak deciben mérhető a különbség.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
harry
veterán
Nálam a műanyag elem elvileg jó, de ez a feltekercselt anyag szétvált középen. Mi ennek a hivatalos neve, hogyan kereshetek rá / mennyibe kerül? Vagy tényleg szerezzek ~fél méter 70mm-es alu levegő csövet? Jó hát ha az is illeszkedik nekem megfelel...
Izzók: köszi, hát ez kissé szomorú, nincs kedvem azon izgulni vajon kibír-e még egy hónapot, vagy szerelgetnem kell (amivel alapvetően nincs gond, meg egyszerű, gyors stb, a gyakorisággal inkább - mégis csak alapvetően használni akarom, nem szerelni, és ezek jellemzően a legrosszabb helyzetben égnek ki úgyis, s nem feltétlenül akarok autóúton/pályán emiatt félreállni, ahol meg fontos is lenne, hogy működjön).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jep, első kocsi Jó hát honnan tudjam, nem üzemeltettem még. Nyilván gondoltam, ha jön a hideg töltsek télit, csak nem tűnt túl szakszerű megoldásnak, tekintve, hogy fogalmam sincs mikor, melyikből, mennyi van a rendszerben, így inkább eleve teleöntöm télivel aztán jól van.
Egy korábbi Totalcaros teszt alapján a Prelix jónak tűnik, talán ez lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Morales72
csendes tag
@Gombinyó: Ahogy mondod. Azóta azon gondolkozok, hogy ragaszkodnom kellene a márkakereskedésben való átnézéshez… Egyáltalán nem döntöttem el, hogy ezt az autót veszem meg. Tetszik a Megane I ph2, és próbálok egy jobb példányt találni. Van egy listám, azon megyek végig. Eddig ennél az autónál jutottam el odáig, hogy talán érdemes lenne átnézetni szervízben. Erre az ember benyög egy ilyen mondatot. Jobban szeretem a „Felőlem ott nézeted át, ahol akarod.” hozzáállást. Volt már ilyen is. Az sem garancia semmire, de legalább nem kelt gyanút. Mindegy, keresgélek tovább.
@Emre: Értem, köszönöm.
@Molnarpeter: Oké.
@rob210: Ha eljutok odáig, hogy veszek egy Megane-t, szerintem élni fogok a lehetőséggel. Úgy látom, hogy ennél a típusnál az élet könnyebb immobiliser nélkül.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
@Cactus: A botrányos jó szó. Elég sok kereskedővel beszéltem, a kb. 10-ből 8-ról egyből látszott, hogy betyár, 1-nél felmerült a gyanú, hogy sumákol, és van 1, aki jó autókat ad el, és amikor ismeri az előéletét az autónak, megadja az előző tulajdonos elérhetőségét is, átad minden szerviz papírt, számlát stb. Három autóra azonnal megmondta, hogy gyorsan felejtsem el. A gond vele az, hogy drága (ezt azért le tudnám nyelni, bár nehezen), és éppen nincs ebben az árkategóriában eladó autója.
@Emre: Megkockáztatom, hogy a facelift előtti Multiplára gondolsz, mert annál rondább járművet még életemben nem láttam.
"I'm too old for this sh.t..."
-
emre
veterán
Nem nyert.
Alulról a doblemez felől kb. semmihez nem lehet hozzáférni.
A sárvédő ívet az A oszlop meg a motorháztető zsanér közötti részen még fogja valami, de nem látok semmi.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
diablo1984
veterán
Ezek a lidl-ös huzatok borzaszó anyagból kèszülnek, már az èrintèsètől kiráz a hideg, annyira műanyag. Nyáron beleizzadsz, ès kiszálláskor ívet húzol tőle. Felejtős minden tekintetben, ah meg hogy univerzális, abban merül ki, hogy semmire sem passzol. Ha ülèshuzat, akkor csakis mèretpontos, vagy trikó, szerintem.
-
CactuS
Arcképgyáros
Üléshuzatra adnék egy tippet, amit a Prius csoportban kaptam, ott úgy jár szájról szájra, hogy Piroska néni üléshuzata. XIII. ker. Csuka utca 4., 06 1 329 6910.
Ez pl: 31.000 Ft volt a tulajnak:
Anyagot, színt te választhatsz, lehet akár műbőr, talán bőr is, nyilván az drágább. Csináltak ilyet is:
Nem egy gyári bőr szett minőségben, de ár/értékben szvsz baromi jó. Én gondolkozom, hogy a twingora csináltatok velük egy szettet.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Én us így voltam, de a Priust imádtam, mint közlekedő edény. Automata, de nem esik szét 500k km után sem a váltója, faék egyszerű. Asszonyka hybrid Aurisa is teljesen élhető, de mostanában inkább kirázatom a vesémet a twingoval, pedig abban csak a fordulatszámmérő analóg.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Itthon ez amúgy is veszélyes gondolatmenet, a hazai vezetési morál mellett, amikor 0 követési távolságot tartva mennek egymás seggébe, amikor az indexet úgy használják, mintha fényhíd lenne és bármilyen apróságot személyes sértésnek vesznek és belemennek a közúti veszélyeztetésbe, hogy igazolják frusztrált felsőbbrendűségűket.
Azért sem értem azokat, akik családosok, megtehetnék, hogy akár vesznek egy új autót is, de inkább egy 2000 évek előtti autóba teszik a gyerekeket, amit egy kerékpár is kiflibe hajt, ha ütköznek. Pesten napi szinten látni kb. tisztán TKra tört autókat, pedig városon belül ugye elvileg 70 a max sebesség.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
Egyterű nem kell, feleslegesen magas, feleslegesen sok a hely az utasoknak közben nem elég hosszú a csomagtere (mivel onnan van elvéve a hely). Kombi kell, a 4.50-es méretben. Meg ez a kettes Megane szintje amúgy is, kettes Meganet is vehetek már akkor, abból a kombiból van már automata meg nagyobb motoros is.
Csak nem akarok az egyesből kilépni, mert a konstrukciója jó, csak a hajtáslánc kínálat ami kevés. A kettes meg nagyon nyűgös. Akkor már vehetek egy 5.5 Passatot is, egyformán szívás lenne. Valami Ford kombi még jobb ötlet volna. Még gondolkozom rajta.
Az a baj háromnegyed millás ársávban ilyen autó nem lesz. Vagy azért utálok beleülni, mert gyenge vagy mert nem tetszik vagy mert hülyegyerekautó vagy betegágy. Ha mégis minden stimmel akkor meg azon parázok nehogy tönkremenjen, mert minden javítás 100-zal kezdődik, ilyen a M1-nél nem nagyon van.
Lehet aztán kompromisszumos és józan eszű megoldásként megvárok egy 1.8 benzinest M1-ből kézivel és lecserélem arra. Az már megyeget aztán probléma megoldva. Nem tudom ez az F4P motor mennyivel másabb, mint a K4J, K4M, de 120-136 lóerőig többféle is van belőle, nem tudom melyik került kombiba anno.[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
Nem locsolni akarnám de pl a cliot lemostam brigoval amit egy kézi virág permetezőbe töltöttem ,az öblités meg viz+ecset+rongyal csináltam csak matt lett minden,tudom h nem nézegetem de ha valami folyás ,hiba lenne könnyebb észrevenni és szeretem ha a kocsim minden téren okés,ezért néz ki úgy a 20 éves 2-s cliom mint ha 5 éves lenne 😀
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
harry
veterán
Mi a véleményed a preventív karbantartásról? Nyilván nem akarom megvárni, amíg nem megy, azért kérdem.
Olaj + szűrők most lettek cserélve, vezérlés és vízpumpa pár éve ha minden igaz, így az elvileg rendben.Fehér Farkas: köszi! A féket megpróbálom valamikor megnézni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ajjaj Én sem akarom megjavítani azt ami működik, de nagyon nem akarom, hogy bárhol otthagyjon / veszélyessé váljon üzemeltetni, így inkább költök rá 5-30k -t előre, mint később >100-at + a kiesett idő költsége. Na de, azért is a kivizsgálás, aztán majd meglátjuk, mivel érdemes foglalkozni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Melyik műveletet? Miért kéne a műszakiztatás miatt kocsi alá feküdnöm, csak hogy körbenézzem magamnak? Ez lehet valid érv, bár ha két évente pár hetet tudsz nyerni, akkor abból mire jó idő lesz, már el is adod a kocsit Inkább elvinném fél évvel korábban egyszer aztán jól van. Két év alatt már milliós nagyságrend a kocsi bekerülési összege, az a fél évre vetített kb. 6k összeg (vizsgadíj) meg betudom komfort költségnek mint pl. klímát.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mindegy milyen összegű autóról beszélünk, két év alatt az 1M összes költség aránylag könnyen összejön - de nem is ez a lényeg, csak azt mondtam, hogy ha engem zavarna a hideg, inkább egyszer elvinném korábban, mint éveken át tologassam a dolgot. Nyilván ha kétévente ki lehet bírni az nem kerül semmibe, miért ne tolja az ember, de ezen kár is vitázni mert erősen szubjektív, ezek szerint nyilván nem zavart annyira, hogy egyszer ~6k-t bukj a dolgon, ezzel sincs baj, én speciel marginális költségnek érzem a fagyoskodás elkerülése érdeklében. Mondom úgy, hogy a kocsim 16 éves.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Szerintem is. A Clio is egész biztonságos, semmi köze a Swift féle alufóliákhoz. Ennek a példánynak magas a felszereltsége, van ABS, van oldallégzsák is. Ez teljesen korrekt, kezdőautónak. Csajautónak pláne, 1.4 is jól viszi városban, közben takarékos. Simán jó.
Egyetlen hátulütője az lehet, hogy nyomatékszegény a konstrukció, szóval sokszor lefog vele fulladni. De majd megszokja.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
Ez a 10W40 olaj mánia olyan ökölszabály a szerelőknél, mint a gumisnál a 2.2 bar keréknyomás. A Ladába öntök 10W40-et, csak hogy érzékeltessem annak az olajnak a sűrűségét.
Egyszeri szerelőknek létezik háromféle olaj 15W40, 10W40, 5W30, aztán öreg, közepes, fiatal autókra lebontva ezeket öntögetik, ezen belül meg olajmárkát vesznek alapul javarészt Castrol és ennyi.[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Nem, A szelephézag miatt kelepelt csattogott.
50-60e Castrol 10W40 (előző tulaj)
60-70e Castrol 5W40
70-80e Castrol 5W40
80-90e Elf evo900 5W40 >86e szelepállítás
90e-100e Elf evo900 5W40
100-110e Elf evo900 5W40Szóval 50e-rel vettem a kocsit. Onnantól olyan 30e km-t Castrol-al ment akkor kezdett a szelep csörögni. Ekkor váltottam ELF-re..nah akkor még jobban csörgött
Állítva lett, csöndesebb lett, főleg az alapjárat. Hajtva eleve meg volt az alapzaj.
Szóval azóta már túl vagyok további 2 ELF olaj cserén. De érdekes, hogy 1-2 ezer km után már benzines szagú kissé és hígabbank is tűnik.
Szóval belerakom én az ELF-et továbbra is csak kicsit aggaszt hogy benzines szagú, meg flakonban lévő maradék sűrűbbnek, olajosabbnak érződik. Lehet túl vékony az olaj és keveset ken. De lehet rosszul gondolom.Nem gondolom hogy megkopott volna....bár nem is zárom ki.
A kipufogó patika tiszta, nem rakódik le olaj.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Autós kamerák
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs