-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz konyi79 #58462 üzenetére
Ez érdekes, akkor valami a motorvezérlővel, kábelköteggel, vagy a gyorsulás érzékelővel lesz.
Mert ilyet akkor csinál amikor hirtelen gyorsítasz, érzi, hogy kell a teljesítmény és leoldja a klímát.
Ezen a vonalon kezdj el keresgélni.
De ezt kemény dolog kiméregetni, meg megtalálni.Renault power
-
ilyenezalaci
tag
-
ilyenezalaci
tag
válasz konyi79 #58553 üzenetére
Állítólag clippel lehet megnézni a skandináv beállítást. Ha a "day light Scandinavia=on" aktív, akkor off-ra kell állítani. Bízom benne hogy az előző tulajnak valamiért így volt kényelmes és csak beállítás kérdése. A szaki egyébként egyből felhozta láttatlanban is lehetőségként, tehát valószínűleg nem először találkozott a helyzettel.
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58577 üzenetére
Pedig én szeretem, a többi kocsihoz képest sokkal jobb is amik szóba jöhettek volna még, benne van egyfajta francia szenvedély. Imádom a Meganeomat.
Azért az 1.4-ből kihozni 95 lovat mindenféle szelepvezérlés nélkül és még csak az anyjába se forog el, az szintén kimeríti a kihegyezett fogalmát. A legtöbb 1.6-os motor ebben a korban, felépítésben szinte semmivel se jobb, eleve a Megane is 107 vagy 110 lovas 1.6-ban, az Ecotec is 101 lovas 1.6-ban. Nyilván a görbéi szebbek ezeknek, de nem egy nagy eresztések a méretnövekedéshez képest. Ilyen szempontból az 1.4 inkább megköveteli a nagyobb benzint.
Szervizkönyv egyébként írja is, hogy 95 vagy 98-as benzin kell bele. Szükség esetén elboldogul 91-gyel. Úgyhogy elvileg tapasztalnom kéne valamiféle javulást.
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58582 üzenetére
Igen ezt észrevettem én is, hogy alul nagyon gyenge eleinte le is fulladtam vele sokszor, de elindulásokhoz is kicsit nagyobb gáz kell azért, de óvatosan mert akkor meg már elrúghat ha kicsit kavicsos és emelkedik is (ezért is akarok szélesebb, nagyobb gumit).
4000 környékén meg van egy hirtelen ugrás teljesítményben, 5000-nél meg átvált a hangja valami ocsmány ordításba, bár legalább ereje is van cserébe. Nem is szoktam 4000 fölé pörgetni csak ritkán, ha a helyzet megköveteli.
Pont, hogy utálom az ilyen rizsrakéta motorokat, dízeleim voltak meg nagy benzineseim, de mivel a Megane kombi csak ilyenekkel volt szerelve (8 szelepessel nem) így nagyon sok választásom nem maradt, jó állapotúak meg csak az 1.4-ből voltak adott összegért, az 1.6-ok sokkal lelakottabbak voltak magasabb futásokkal, jó párat megnéztem vétel előtt. Ez ilyen patthelyzet.Szerencsére azért egész autózható 2000-3000 rpm között is bár figyelni kell rá, mert az elektromos gázpedál hajlamos átverni az embert. Még ha ott nem is ad le ~40 lónál többet, de szépen elgurulgat. Bár ehhez az is hozzátartozik, hogy már kiöregedtem a hülyegyerek korszakomból is, már nem érdekel mennyire présel az ülésbe vagy hogyan ugrik, megy halkan finoman és kész, elvisz A-ból B-be meg nagy eséllyel vissza is hoz. Ha meg előzni kell akkor kettő gangolás és ordításba kell taposni, akkor megy is és egy-egy előzés nem fogja a fogyasztásomat megenni. Bár egy japán pörgős géphez meg nem elég magas a fordulata és kettesben 80 körül vége is van. Nem egy jól megtervezett konstrukció, rossz karakterisztikájú motor.
Csak azért nem panaszkodom rá, mert lehet használni átlagosan, normálisan is és csendes, kényelmes és elpusztíthatatlan.
Mondtam, hogy francia autót azok vesznek akik már megnyugodtak az életükkel. -
#47205632
törölt tag
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58593 üzenetére
Első persze, hátul dob van azon nem tudok mit fotózni szétszedés nélkül.
Folyamatosan használva volt, de az előző tulaj is meg én is keveset használom a kocsit, meg én beérek mindenhova motorfékkel és szerintem ő is így volt vele, alig kell fékeznem.
Akkor ez még nem vészes kategória, de figyelni kell? Fékezzek agresszívebben vagy mi legyen vele?
A hátsók gondolom jobb állapotban vannak, a beragadás még mindig rejtély akkor.
Évi 3000-ret megyek. -
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58600 üzenetére
[link] 6. oldal
Szervizkönyv nem tesz különbséget motorméretek között, bár gyárilag úgy szerelik ahogy írod.
Most 175/70 van rajta és két centi hely van még, fél centivel szélesebb a 185/70 kifele és befele, szóval mindenképp el kellene férnie. 2.3 Km/h csalás miatt én nem állítok semmit, ekkora pontossága még az órának sincs. Annyival azért nem nagyobb (2%), hogy megszakadjon tőle a hajtás vagy a gyorsulás rovására menjen. Gondolom épp ezért van meghatározva a 2.5% is, mint váltóméret és azon belül van.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz konyi79 #58712 üzenetére
Nincs azzal a kocsival semmi baj.
Karban kell tartani.
2 van az ismeretségi körben, 300e felett van mind a kettő.
Igaz költenek rá, ha kell.
De kopó alkatrészen kívül még semmi baj nem volt velük.
Se porlasztó, se nagynyomású, se semmi előre beharangozott pénztemető.
írom ezt úgy, hogy utálom a dieseleket.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz konyi79 #58718 üzenetére
Köszi.
Ezekkel egyet értek, ha nem értenék egyet azt jelentené, nem ismerem a II-es szériát, de a szervizciklus, és a hajtókar csapágy csere valóban odafigyelést és törődést igényel, na az ismerősi körben ez volt ami megtörtént mindig időben, persze kellett őket presszionálni, de hallgattak rám
Renault power
-
#32577792
törölt tag
válasz konyi79 #58712 üzenetére
Nekem az a Laguna II ph1 volt. 1.9dci. Normál turbós.
4 évesen vettem, 8 évet használtam. Gyári turbó, kuplung volt benne mikor eladtam, kereskedő vette meg, legnagyobb problémája egy próbaút után az volt, hogy kicsit jobbra húzott.
Egyszer álltam le vele generátor probléma miatt. Utána felújították és ment tovább.
Nyilván volt javítás benne, ahogy minden másban is. -
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58826 üzenetére
Én ki akarom cserélni, de erre most nincs pénzem, ez legalább egy év. Az volt a lényeg, hogy az addigi időre mit kezdjek vele. Hagyjam így ahogy van, vagy érdemes kezdeni valamit amivel javítható ideiglenesen (új pofa, esetleg eszterga). Nyilván nem én akartam kisflexszel lecsiszolni.
[link]
[link]
Egyébként meg nézőpont kérdése is, azt ugye mind tudjuk hogy ilyen fékkel még röhögve átmegy műszakin is, nemhogy egyen, de még legalább kettőn.
Esetleg annyit lehet csinálni, hogy csak az elsők lesznek cserélve és akkor fél év az idő. Később meg a hátulja, azok úgy is lassabban fogynak.