- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cane
őstag
válasz Csatravi #48487 üzenetére
Csatravi
Hiába figyelem, ha ott a KRESZ rendelkezése:
44. § A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.PeterPH
(Szerintük is)
A nappali menetjelző lámpának köszönhetően az ezzel felszerelt járművek jobban észrevehetők, mint azok, amelyek nem rendelkeznek ilyennel. Automatikus működése és lakott területen kívüli, engedélyezett használata azonban fokozott vezetői jelenlétet igényel, mivel hirtelen megváltozó látási körülmények esetében egy hátulról kivilágítatlan jármű rendkívül balesetveszélyes. Az ősz beköszöntével egyre gyakrabban fordulnak elő olyan helyzetek, amikor rosszak a látási viszonyok, borúsabb az idő, előbb is sötétedik, tehát fokozottan kell figyelni arra, hogy az utakon közlekedők jól lássanak és látszódjanak.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
forceberg
veterán
válasz Csatravi #48501 üzenetére
Mindenkinek más az ingerküszöbe a jó látás terén is.
Ha a barmok kezében a döntés lehetősége már régen rossz.
Ezen barmok miatt kell nekem és sokan másoknak jó néhány helyen kb. indokolatlanul állni a piros lámpánál, mikor alig jár autó...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #48502 üzenetére
Ebben igazad van.
Nem foglak meggyőzni arról, hogy sokan esőben ködben és egyébb körülmények között is csak a DRL-t használják.Meg arról sem, hogy egy csomó kókány E szabványt nem is látott kÍnai hulladék is fel van szerelve egy csomó racsing verdára.
Ezt én befejeztem, mindenki menjen úgy ahogy jónak látja, aztán előbb utóbb csak eléri az igazságszolgáltatás vas marka.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #70804 üzenetére
Szerintem azzal ő is tisztában van. Inkább azt kellene kiemelni, hogy balesetnél, ha személyi sérülés is van és főleg ha megállapítják, hogy a mi autónk volt a bajos akkor már azért is felrúgják az embert, ha az 1.4-es motor mellett az 1.6-os felnije és gumimérete van fent, hiába gyári és a kaszni változatlan. Mint nálam pl. Egyéb esetekben viszont nem foglalkoznak vele.
Őnála már lehet a műszakin is hümmögni fognak. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Csatravi #70810 üzenetére
Én a gyári RS hörcsögömmel is fosok Pesten, hogy valami túlbuzgó fakabát beleköt, hogy ez nem gyári. Nem sok mászkál belőle itt - és máshol sem-.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
mycso
Topikgazda
válasz Csatravi #70804 üzenetére
Hát, igen, így nagy hazárdőr "mindenki".
Mert ugye felninél a szélesség és et számnak is stimmelni kell (sőt agyméret), így akinek nem gyári felnije van, az nagy eséllyel bűnöző.
Amíg az utólagos xenonos, piros indexes, rommá rohadt, és egyéb, ténylegesen műszakilag alkalmatlan járművek simán kapják a műszakit, addig a nem gyári, de váltóméretet teljesítő kerekemmel nem érzem át a problémát.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Csatravi #70863 üzenetére
Elfmatic G3-at ajánl a DP0 váltóba. Na az nem jó bele
Renaultmatic D3 Syn a hozzávaló; a különbség döbbenet volt.
Úgyhogy én ebben az olajkérdésben csőlátó lettem: DP0=D3 Syn Elf, K4J=5W30 SXR 900 Elf.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
Nordik
őstag
válasz Csatravi #71088 üzenetére
Szerintem is. Masik kettőn ferdén van a legtelenito, amiből az egyik egy csatis, másik kettő. Utolsó amit linkeltel az pedig teljesen más. De kizarasos alapon valószínű az lesz amit te mondasz. Tisztán látszik merőlegesen van a legtelenito, így egyertelmu. Nagyon sokat segitettel!
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
-
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #71266 üzenetére
Én nem ódzkodom az E10-től jöhet simán és a kocsik 99.99%-a is bírni fogja, de nehogy valaki kitalálja, hogy az értékes ehető növényeknek és állattakarmányozásra felhasználható termőterületeken bioetanolt gyártani az olyan marha jó dolog. Olyan ez, mint szénből termelt villannyal elektromos autózni. Na pont ezért nem használtunk régen E85-öt mikor annyira rá voltak pörögve az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Csatravi #71266 üzenetére
Ja, hát erre várhatunk. Ismered a kapitalizmust, csak akkor változtatunk ha már késő, vagy más anyagi érdekek vannak. 5, 10, vagy 25%, normális állapotú autót nem nagyon fog zavarni (nem ezeréves vagy olcsó utángyártott benzincsövest) szerintem. Ha sokat áll az autó, szétválik kicsit, párral többet teker mire beindul. Sok mással nem találkoztam, nem tudom mik szoktak még előfordulni.
A topikból meg szerintem egyedül engem érint a fogyasztás értéke abszolútban(az energiatartalma valamivel kisebb), mások nem hajtanak dobogóra a spritmonitoron .
Itt van még egy pár érvénytelen tankolásos ember előtte; ahogy itt is kettő, ha csak a szívó mocikat nézzük - ebbe meg már nem én tankolok.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #71273 üzenetére
Nem vagyok a környezetbarátosság ellen, örülök, hogy euro3 a kocsi és nem euro2, az se zavar, hogy E5 helyett E10 lesz a benzin. Az etanol és biodízel sem zavar, amennyi szemét termelődik azt fel kell dolgozni 100%-ban erre. Viszont plusz területet pazarolni ilyenre az hülyeség. Való igaz ezen a kontinensen rengeteg akármire felhasználható termőterület van és az ember is arányaiban kevés, még időben sem tartunk ott, hogy probléma lenne a földterület mivel való bevetése, de ettől még pazarlás. Ez egyébként sem oldja meg a problémát, de még az enyhítés is kérdőjeles. Az ilyen megoldásokhoz én csak semlegesen, enyhén negatívan tudok hozzáállni. A termelődő szemét etanollá és biodízelbe való feldolgozása helyes, a plusz termelése fingreszelés.
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Csatravi #71340 üzenetére
Hm...ezeket jó tudni. Egy jó 1,5 éve hentereg egy ilyen hardver a fiókomban, élő diagon kívül nem csináltam vele mást, mert mondom, úgyse jó többre a Renault-hoz. Akkor csak a szoftveres résznek nem jártam utána.
Na nem baj, akkor a Clip mellett ezzel is bohóckodok itthon néha.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #71375 üzenetére
Ezzel én tökéletesen tisztában vagyok.
De az én rendszámtábla világításom nem szedhető szét. Így azt mond amit akar, nem tudja leellenőrizni.
;)
Azzal tisztában vagyok, hogy kötelezhet műszaki szemlére, de pont nem érdekel, sok rendőr kiszedett már sose kötöttek bele.
Ők is tudják, hogy sokkal jobban látszik a rendszám és hátrafelé illetve a forgalom többi résztvevőjét nem zavarja.Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz Csatravi #71539 üzenetére
Hasonló akksival, vagy nagy hidegben érdemes gyújtáson, ventivel, ablakfűtéssel, tompítottal és ködlámpával hagyni 60-90 másodpercet az autót indítás előtt. Mindent le, majd mehet az indítás. Meglepő vagy sem, kis mozgolódás után könnyebben indul.
Ha terhelővillás/diagrammot rajzoló teszter nincs és hasonlót tapasztalatok, akkor tuti akku. Egy kondícionáló töltés és szint ellenőrzés (de, általában levehető a takaró, nem érdekes, hogy 'gondozásmentes') persze előtte/évente hasznos.
Picassoban 2 évig 12,4V max, de inkább 12,3. Tekerte, leheletnyivel lasabban, mindig indult. Ez az akku 6.-7. évében volt, utána cseréltem (persze eladás előtt ) de csak egy gondolatnyival volt gyorsabb indításnál az új.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz Csatravi #71611 üzenetére
És @Fehér Farkas, köszi a válaszokat!
Mit értesz tesztelés alatt? Fékpróba, kanyargás üres parkolóban, mennyire csúszik / tapad, nedvesen / szárazon? Nem mintha lenne összehasonlítási alapom, szóval szerintem ezzel sokat nem fogok megtudni
Nem akarok én a 7 évhez ragaszkodni, csak fene tudja megmondani milyen állapotú a gumi, a biztonság meg azért csak fontos.Most, hogy munkába is járunk vele, napi 2*20 (= havi 800km), tavaszig szerintem kétszer megyünk Zalaegerszegre (2* 2*250 = 1000km), meg néha erre-arra elmegyünk. Szóval ha mondjuk március közepéig számolok, az ilyen 4500km lehet. Nem érzem soknak, bár nyilván elég ha egyszer nem megfelelő...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #71614 üzenetére
Téliguminál sokat számít az is ki mennyit hajtotta nyáron vagy cserélte le késve. Nekem az előzőek vizes úton könnyen megkapartak pedig nem egy nyomatékbajnok a motor, úgyhogy azt azért dobattam le.
Azt viszont bánom, hogy mind a 4-et cseréltem egyformára, mert a hátsók jók voltak még. Csak én mindenképp 185-öst akartam, ezen meg 175 volt. Pedig elég lett volna előre két 175/70, mint hátul is és ugyanolyan biztonságos autóban ülök csak nem 70 ezerből hanem 30-ból. Még a gumis is mondta, hogy hülyeséget csinálok. Kicseréltettem a dobban a pofákat is pedig még a fele hús rajta volt, akkor is mondta a szerelő, hogy marhaság. Ott is rögtön repült vagy 20 ezer. És nem az van, hogy veszélyesebb lesz az autó, hanem pont ezaz, hogy ugyanolyan biztonságos marad csak épp 2x annyit elköltöttem rá, amit az eladáskor nem látok sehol. Na pontosan ez az amit a következő autómnál másképp fogok csinálni... A Kangoonál csináltam jól, ott csak azt cseréltem amit kellett is. Megane nagyon szét lett nyálazva, nem szabad ilyet csinálni.
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #71617 üzenetére
Nekem az előzőeket tuti nyáron is hajtották, mert a nyári amit adtak hozzá már kopásjelzőn volt és gondolom nem akartak venni rá inkább télin mentek. Fel is keményedett az első, nyilván az kapja a nagyobb terhelést meg azok voltak öregebbek is, ujjal megnyomkodva a mintát is lehetett érezni, hogy a hátsó sokkal puhább. A jobbak voltak hátul annyi eszük volt nekik is, azt megtarthattam volna előre rakni és az újakat meg hátra feldobatni. Na mindegy, az ember ebből tanul.
-
harry
veterán
válasz Csatravi #71629 üzenetére
Okey, csak amig egy jo gumival nagy hidegben is mersz (lehet) gyorsan menni, addig egy gyengebbel nem feltetlenul, avagy nem csak az utviszonyok, hanem a felszereles is szamit. Csak mig az utviszonyokat konnyebb felmerni, a gumi helyzetet kevesbe, alapvetoen erre gondoltam. Ez ezt tipikusan nem szivesen fedezem fel tapasztalati uton, ha autopalyarol van szo De az jo otlet, hogy legalabb egyszerubb manovereket megnezni egy elhagyatott szakaszon, aztan ebbol valamelyest kovetkeztetni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
válasz Csatravi #71625 üzenetére
Nem igazán jellemző hogy PAO alapolajból 5W40et készítenek [link]
Elképzelhető hogy szintetikus, 172es VI alapján is. Jellemzően a full nélküli synthetic-et látni ebben a kategóriában, ami azt jelenti hogy félszintetikus/félásványi.Csatravi: Ne felejtsük el, hogy az emberek fokozatosan szoknak hozzá az egyre romló gumihoz. Aki szinte csak egy autót vezet, nem veszi észre. Nem rossz a direkt provokálás és próbálgatás, de szerintem kevés. Plusz aki teheti, egy - egy akciós vezetéstechnikai tréningre nagyon nagyon hasznos elmenni, teljesen más az erre épített pálya, mint amikor direkt próbáljuk provokálni valamerre; ég és föld.
Jaded: A minősítések nélkül megint nem sokat ér csak a viszkozitási osztály, lásd a 16 féle total 5W30.
A Philips fényforrás az autóban, bevilágítva az udvarra: (az úton kevésbé tűnik erősebbnek mint itt a felhajtón )
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html