- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghandi
aktív tag
Én meg azzal szívok hogy Tuner Listes CD-re valahogy AUXot varázsoljak,de ez szinte lehetetlen
Van rá megoldás egy CD tár"emulátor" kell ami egy elektronikai szakinak lehet nem nagy dolog és állítólag kb 5000Ft-ből kijön,de én ezekhez abszolut nem értek semmit
Nem tud valaki valami hasonló áru megoldást?Többet sajnos most ugysem tudnék rá áldozni,ugyanis másra is kell költenem az autón PL kuplungszett trafók,pont elég lesz az nekem.
Ja és ha valakinek Megane I-II-höz kellene új alkatrész akkor dobjon rám privit hátha tudok olyan alkatrészt neki aránylag jó áron.Álltalában motor,futómű,fék és vezérlés na meg gyujtás cuccok vannak,de bármi kell irj rám,hátha.Csak újjak és álltalában gyári márkájúak.[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Én még nem halottam légzsák ellenőrzésről.
Nem is tudom hogy lehetne azt ellenőrizni elsütés nélkül.Max az elektromos részét,de az csak fél siker.
A gyártók szerint 10-15évenként cserélni kellene a légzsákokat.Na most képzeld el az én 2004-es bocimban komplett műszerfal,kormány és mindkét ülés,a hozzátartozó elektronika....lenne annyi mint az autóm ára.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként hülye kérdés,de miért hívják a Megane-okat bocinak,tehénkének stb.
Az online fordítók franciából,spanyolból simán megane-t dobnakElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Igazad van,tényleg nem vagyok klubtag.Megane tulajdonos is csak 2hónapja vagyok,eddig nem igazán nézegettem a Renaultos fórumokat,igaz elötte is renault közeli autóm volt egy Dacia Logan.
Nem gondoltam volna hogy egy fórum flame miatt hívják igy
Na mostmár ezt is tudom,köszönöm!
Ma vettem is a tecsóban egy kisboci alakú légfrissítőt Igazi kínai vacak!!! Egy kis plüssfigura cipzár van a hátán ahova be kell tenni a mellé adott légfrissítőt.Légfrissítő nélkül még egy aranyos kis figura,de mivel a pasztilla épp hogy belefér,igy ha beteszed akkor egy karótnyelt csúnya tehén lesz belőle.Gumis hurok van a fején,fel akartam akasztani a tükörre.A legkisebb feszitésre a gumi kiszakadt a fejéből.....
Most csak odacsomóztam az anyósülés rinyavasához.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Amikor megvettem az bocimat rögtön ki is takarítottam.Kiporszívóztam teljesen belül,minden kis zugot.Az üléseket teljesen előre,majd hátra jól megmozgattam hogy mindenhol elérjem,Láttam a kábelt az ülés alatt,de akkor nem is foglalkoztam vele,néha kicsit arrébb nyomtam hogy elférjek a porszívóval.Na azóta világít a légzsák visszajelzője.
Megmozgattam a csatlakozót,utána elaludt a lámpa,de egy idő mulva ismét kigyulladt.Megint megmozgattam,megpróbáltam jól összenyomni a csatit,de max fél nap múlva ismét világít a lámpa.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként nem vagyok egy nagy illatosító mániás,ezt csak hirtelen megláttam és megtetszett,gondoltam ha már bocim van akkor boci kell bele
Régebbi autóimban álltalában a konzervesdoboz illatosítót vettem,az pont belefér a pohártatókba.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Engem nyugottan kövezzetek meg,de én erő terén nem vagyok megelégedve a Meganeval.
Elötte egy 1.4-es 8szelepes Dacia Loganom volt.Én nagyon szerettem azt az autót,keveset evett(nem vicc,de 6literrel eljárkáltam vele,persze nem vigéckedtem,de mentem)és szerintem nem is ment annyira rosszul.Imádtam a hangját 4ezer felett bentről hallgatva olyan vadító volt
Ezzel ellentétbe a mostani 1.4-es 16szelepes Megane a majdnem 100 pacijával nem érezhető erősnek,sőt gyengébbnek érzem mint a logant.Először azt hittem hogy talán ennek a Meganenak van valamai baja,erőtlen,de kipróbáltam egy másik 1.4 16szelepes Meganet és ugyan az.Lehet a halkabb motor(jobb hangszigetelés) és a szélesebb kaszni miatt van hogy nem érzem annyira.
Sokszor azért visszasírom a Logant,abban minden olyan egyszerű volt mint egy faék,könnyű volt szerelni,olcsó volt hozzá az alkatrész,és a fényszóró izzót is 5perc alatt ki tudtam cserélni!!!!!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Hát ez nem igaaz! Már megint kigyulladt a motor ikonos jezőlámpa a műszerfalon.
Megane 2-es 1.4-es 16szelepes.A multkor már kigyulladt egyszer,akkor utánéztem a dolognak és sok helyen azt irták hogy a trafó miatt van ez.Akkor végigprobálgattam alapjáraton az összes hengernél,lehuztam a forduat visszaesett,mindegyik hengernél ugyan ez volt.Ezekután elaludt a lámpa csak ma olyan 2héttel az előző eset után gyulladt ki megint.Az alapjárat jó,nem gyenge az autó,most is lehuzogattam egyenként aa kábelokat alapjáraton,minddegyik henger megy.
Akkor meg mit jelent ez a kis motor formájú sárga lámpa?
Egyébként 3db Valeo trafó van benne és egy Beru,de mindegyik működik!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Szivesen cserélném én az összeset Berura csak most nem fér bele
Kuplungszettet kell cserélni azautóba,az anyag már megvan,csak a szerelővel kell még időpontot egyeztetni.Nem lesz egy olcsó mulatság,a trafók már sajna nem férnek bele
Egyébként is a trafók vásárlásához össze kellene állni pár embernek akkor érné meg igazán.
Ha lenne még 2 Meganos akinek kellene fejenként 4trafó akkor 7500Ft/db áron lenne ami szerintem nagyon best buy!Szerintetek egy zsugorcsöves gyorsmegoldás hozna valami eredménytaz én helyzetemben?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ez a hengerenkénti trafűs megoldás nem olcsó dolog! 7500 uj Beru trafóért szerintem nagyon,nagyon jó ár! Szervízben olyan 20ezer/db a csere és az álltalában Sagem/Valeo.A legtöbb autósboltban olyan 10-15/db áron mennek szinte mindegyik márka.
Hogy mit szeretnék orvosolni? Na ez jó kérdés.Világit a motor kontrol lámpa,és ahogy a netet olvasom mindenki erre azt irja hogy a trafóval ilyankor baj.Érdekes módón szépen jár a motor.
Na de milyen más hiba lehet még amit ez a lámpa jelez?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tudom csak párban érdemes cserélni ezeket a trafókat,de ezzel az előző tulaj nem igazán foglalkozott.3db Valeo van benne(zöld kupak,rá van irva a márka) és van egy tiszta fekete.Márkát nem látok rajta,csak gondolom hogy Beru.Egyébként ha kiszedem akkor valahol az oldalán rajta van a Beru logó?
Most sajna nem lesz pénzem a cserére,de a zsugorcső az nem egy összeg,azt akkor ma veszek,bezsugorozom az összeset,meg beállítom a gyertyahézagokat.Lehet már lassan gyertyát kellene cserélni benne? Hány km után kell gyertyát cserélni?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ok ha meg tudod kérdezni és nem nagy dolog ennek utánajárnod akkor azt megköszönném!
Én ahogy néztem neten ez a 7500/db eddig a legjobb ár amit találtam Berura,de ha van olcsóbb akkor az csak jobb.
Az aksisarut az ma leveszem,zsugorozás elött ennyit megér,a CD kódját hál istennek már megtudtam közbenElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Na kérem készen is vagyok!
Kiszedtem a trafókat,letisztítottam,majd bezsugorcsöveztem.Kivettem a gyertyákat,megtisztítottam öket majd beállítottam a hézagot 0.8mm-re de nem nagyon volt ez nagyobb,max kicsivel,de 1mm nem volt.Minden csatlakozót kontaktsprayel kitisztítottam alaposan maij összeszereltem.
Az eredmény ugyan azrob210 : Igen együtt világit a motor kontroll lámpa és a Service lámpa is,de nálam azt is kell tudni hogy egy takarítás alkalmával az egyik ülés kábeljét jól megmozgattam és azóta ugy érzékeli mintha valami baj lenne a légzsákkal.Na azóta a légzsák lámpája és a Service lámpa is világít,most csak ehez jött hozzá a motor kontroll lámpa is Na mindegy akkor ezekszerint marad a szervíz ahol komputerre rakják
Nem tudjátok hogy a Maglódon lévő Zoli nevezetü Renaultos szerelőnek van gépe hozzá? Vagy egy rendes szervíz mennyit kérhet el hibafeltárásért?A trafónak utána néztem Bárdinál is,ismerősnek 40 valahány százaléka van,de még azzal is drágább lenne mint 7500.Ennyiért én is csak ugy tudok szerezni ha 12db trafót veszek egyszerre ls akkor jön ki darabja 7500Ft-ra.De nekem annyi azért túl sok lenne,kellene hozzá még pár renaultos kolléga,egyébként darabja 9500Ft
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Értem,köszönöm,ha lehet én is elkunyerálnám Zoli elérhetőségét Nekem nincs messze Maglód.
Egyébként az ilyen szerelő ritka.Eddig akár hány szerelőnél voltam,mindegyik jaaaaj megint egy francia.Még ha igaza is lenne akkor is! Nem hogy örülne neki hogy javítatni akarom az autómat.Azzal nem lesz jobb ha lehordja az autómat a sárga földig,max annyi hogy nem oda viszem javittatni.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Reaper04 #9917 üzenetére
Na egyre jobb kár hogy ez nem olyan mint az Opeloké,ahol a villogásokból be lehet azonosítani hogy mi lehet a baj,
Hátsó lambda szonda? Miért mennyi van? Azt hittem abból csak egy szokott lenni,és ez a szonda hol található pontosan?Gondolom jól el van dugva és legalább 4burkoló lemezt kell leszedni hogy lássam,de a szereléshez le kell szedni a teljes kipufogó leömlőt stb
Egyébként miket jelenthet ha világit a motor kontroll lámpa? Ezekszerint már lehet trafó,lambda szonda,evr szelep(egyébként az nem csak dizelekben van?) és még?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
-
Ghandi
aktív tag
válasz Reaper04 #9978 üzenetére
A pollenszűrő cseréléséhez "elméletileg" nem kell megbontani semmit,csak középkonzol alján az anyósülés felől kell lepattintani egy kis takaró műanyagot,utána már látod bent a pollenszűrőt.A nagy fekete fűtésdoboz oldalán van egy fehér négyszög alak,kb 3/4-e látszik.A szűrő közepén van két kis fül,azokat egyszerre kell benyomni(egymás felé) és ki lehet huzni.Eddig egszerű,na de visszarakni.....
Multkor beleszaladtam rendesen.Elméletileg az eladó cserélte,de én nem hittem neki,és mondom megnézem.A kiszedés tényleg simán ment,de a visszarakás az borzasztó! Nekem nem sikerült,ami nnem jelenti azt hogy nem is lehet,de én féltem hogy elszakítom,ezért inkább szétszedtem.Nem egyszerü dolog kiszedni a kesztűtrtót,na meg torx csavarhúzó is kell hozzá,de nem vészes,legalábbis nekem nem én szeretem az ilyen bütyköléseket.Lefotoztam mindent,mert én kiszúrtam valamit,és azzal szórakoztam,aminek nincsen köze a pollenszűrőhöz,ha akarod azokat a képeket belinkelhetem,vagy esetleg irhatok egy cikket is,hátha valakit érdekel a téma,de szerintem nem,mert ez olyan magam marhasága csakElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ok irahtok egy cikket,igaz az nem a pollenszúrőröl szól!
Már az elejétől fogva nem tudtam rájönni hogy mi az a lyuk a kesztyűtartóban,egész odáig amíg ki nem szedtem a komplett kessztyűtartót a pollenszűrő miatt.
Akkor jöttem rá hogy a fütés/hűtés van bevezetve a kesztyűtrtóba.Na én okos lehőszigeteltem a kesztyűtartót
Valamivel jobb,de nem lett belőle jégszekrény
Na én erről irnám a cikketElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Reaper04 #9987 üzenetére
Kiszedni könnyű,ugyanis az enyémben(de lehet midenkinél ilyen van) maga a szűrő müanyag kerete cellákra van bontva.Kb 3cm-es darabból van a keret és csak a szűrő papirja tatja össze öket,ezáltal a kihuzásnál lehet kicsit lefelé ferdén huzni a szűrőt,az egyik darab majd kihuzza a másikat.Visszarakásnál sajnos nem tudod kanyarban nyomni a szűrőt,ha meg egyenesen akarnád benyomni akkor akad a kesztyűtartó végébe.
mycso : Elöször én is keresgettem a csavarokat meg néztem hülyén,eltartott jóideig,de megtaláltam mindet.Másodszorra már tudni fogom hova kell nyulni nekem is kevesebb idő alatt fog menni
Az biztos hogy legközelebb nem fogom a fütéscsövet kiszedni,elvan az ott magába,de azt hittem van amögött is csavar.Tévedtem csak port találtam ott[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Nem ismerem a Clio 1-est,de ha bowdenes a kuplung akkor csak feszíteni kell kicsit a bowdenen.A motortérben a váltóharangnál lesz a kinyomócsapágy lemezvillája,annak a végébe megy a bowden.Menetes lesz a bowden vége,2anya lesz rajta.Fellazítód a kontra anyát és a belső anyán érzéssel addig huzol amig kicsit feszesebb nem lesz a bowden.Persze ne teljesen feszesre,egy kis játék azért kell.
De ha a kuplungod nem bowdenes hanem hidroalikus akkor nem sokmindent tudsz csinálni,max lelégteleníted,de az egyedül nem fog menni,na meg az másfajta érzés,nem olyan mintha lötyögne,hanem olyan rugós érzésű.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ahány autó,annyi fajta.A tieden lehet akkor nincsen komtra anya,csak az az egy müanyag anya.Nekem a Loganomon ez a sima 2db 6-os anya volt.
Ha nem vagy benne biztos akkor próbálgasd hogy hogyan jó.Feszítesz rajta,beszállsz megnyomkodod a pedált,de ha még sok a holtjáték akkor huzol még rajta.A lényeg hogy ne legyen feszes a bowden alapállapotban,egy kis lógás kell neki.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Valahogy be kellene szerelnem a TABomat az autóba(Megane II).
A Dacia Loganom volt elötte,abban simán egy tapadókorongos tartóval volt a szélvédőre nyomva,de ennél az autónál ez nem működik.Egyrészt mert sokkal távolabb van a szélvédő és nem érem el rendesen,másrészt meg pont ott van középen a kijelző és ha a fölé rakom a 7colos TABot akkor már nagyon sokat eltakar a szélvédőből
Létezik Megane II-ben olyan amiben nincsen ez a digit kijelző középen?Ha igen akkor annak mi van ott? Mert nekem a gyári rádió nem kell,nagyon gagyi a hangja,ebben rossz CD is,nincsen AUX csak nagyon drágán megoldható(Tuner List)...áhh ki vele! A Loganomban is csak ezt a TABot használtam erősítóvel és 6 jó teljesítménű hangszóróval.Na ezeket mind megtartottam,be kellene szerelni mind ebbe,csak még rá kell szánnom magam.
Az uj kalaptartót már gyártja is az asztalos 2centis rétegelt lemezből a hétvégén talán be is kárpitozom,ha kapok megfelelő textilt rá és akkor már mehetnek is be a 20centis hangszórók hátra,csak ennek a TABnak találjak valami megfelelő helyet!!!!!!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Hülye kérdés következik!
Haveromnak van egy autóvillamosságis ismerőse,állitólag nagyon érta dolgokhoz,már vagy 1000szer ajánlotta hogy vigyem el a kocsit hozzá,majd ö olcsón megnézi hogy mit jelez a motorkontroll lámpa.Nem mentem el hozzá(nincs időm semmire)de haver beszélt vele és megkérdezte hogy meg tudná e nézni majd a kocsit.Kiderült hogy sima laptoppal diagnosztizál,de Renaulthoz épp nincs programja,de állitólag a héten leszed hozzá progit a netről....lehetséges ez???
Tényleg simán fent lennének a neten ilyen progik? És ha ez tényleg igaz lenne akkor...na most jön a hülyeség...meg lehetne itthon is oldani az egészet?Jó jó tudom ahoz kábel is kellene,de szerintem az sem beszerezhetetlen.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #10135 üzenetére
Wow ez nem semmi! Vajon mennyi lehet egy ilyen kékfogas adapter ára?
A videón sajnos nem láttam hogy programozta volna az ecut,ö csak adatokat olvasott ki vele.
Egyébként pont egy androidos TABot akarok beépíteni az autóba
Nem egy hülye ötlet ez kérem!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként bocsi a késői válaszaimért.Sokat dolgook mostanában,utána meg a lgfontosabb nekem a 7hetes kislányom és az anyukája
rob210 : bocsi utána már láttam én s a választ a kérdésemre,csak tudod feljöttem,és a legutobbi irásomhoz megyek először,aztán te válaszoltál rá rögtön,én meg arra irtam választ.Utána végigolvasgattam a kb 50 HSZ-t és akkor már én is rájöttem de akkor már késő volt
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!
Ma elég esős idő volt ugye,nagy pocsojákkal,jól lemosta az autó alját.
Melóhelyről hazafelé megálltam pár helyen,semmi baj nem volt,de otthon már más volt a helyzet.Leállítottam a kocsit,kinyyitottam a kaput majd be akartam inditaani de már nem ment.Hiába nyomtam a gombot nem tekerte az önindító a motort.
Átsétáltam haveromhoz(álltlános autószerelő),visszajött velem majd nézegettük.Elektromosan minden rendben volt vele,nem ment egy biztis sem,a relé is jó,hallani is lehetett amikor megnyomtam a gombot csak nem indult el az önindító.Betoltuk az autót,elmentük hozzá(kb 2km) hogy a műhelyében megnézze,de amire odaértünk megjavult magától.Legalább 15ször indítottuk be és egyszer sem voolt semmi baj.Siettem eléggé,csak átnézte hogy a csatlakozók,kábelok meg ugy kivülről az önindító rendben van e,de minden okés vele.
Nem értem én ezt az egészet!Beázott volna és pikk-pakk kiszárad magától?
Volt már valakinek ilyen esete?
Ja ez egy Megane 2-es 1.4-es motorral.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!
Renault,nem renault azért hátha....
Szóval a Dacia Loganomból maradt pár alkatrész amit most pénzé kell tennem hogy alkatrészt tudjak venni a megane-omhoz
Ami van : - Gyári kuplung szett azaz Valleo,benne kuplung szerkezet,tárcsa,kinyomócsapágy és a szereléshez egy központosító.
- Vezérmű készlet SKF márka,benne egy szíj és egy feszítőgörgő.
- Hátsó fékpofagarnítúra.
Az alkatrészek mind vadonat ujak!
A kuplungszett és a vezérműszett jó más renaultokhoz is,a hátsó fékpofákat nem tudom.
Ha valakit érdekelne az irjon nekem.
Köszi és bocsi a reklámozásért.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Szóval lényeg a lényeg kuplungot kell cserélnem a bocin
Mellberugásként ért a dolog,főleg a csere ára.
Most nagyon nem hiányzott ez a kiadásElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz FerNandor #10381 üzenetére
Attól függ hol veszed.Az átlag ár olyan 45-50 inkább,de van kinyomócsapágy nélküli szett is,azok vannak olyan 35-40körül valleoban.Na de illik cserélni akkor már a csapágyat is.
Az a baj hogy M 2-ben csak hidroalikus csapágyak vannak és az nem olcsó dolog.10-15 csak a csapágy!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ja és ha valaki tudna Megane 2-es 1.4 16V hez uj kuplungszettet(kinyomó csapággyal) 48000-nél olcsóbban az szoljon nekem légyszives.
Köszönöm!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #10395 üzenetére
Hát reméljük csak ott posztolt ilyesztgetésképpen.Láttál benne kamerát?Az azért nem olyan kicsi.
Felénk (Üllő-Monor közt a Péteri leágazásnál) szinte mindig kint állnak a fakabátok,de csak ott vannak,álltalában ki se szállnak az autóból,ha már unják a banánt akkor megállítanak valakit ellenőrizni.Végül is nem baj,mert az egy veszélyes kereszteződés,amióta ott vannak a rendőrők azóta sokkal biztonságosabban lehet kikanyarodni a 4-esre.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként én is szopópályára tettem ma magam
Nekiálltam hifit szerelni a bociba.Erősítő,uj gyártott kalaptató,benne két nagy hangszóró,az első ajtókba uj,nagyobb hangszóró,és full bekábelozása az összes hangszórónak és az erősítőnek.
Én nem szeretek olyan "gyorsan csapjuk össze,jó lesz az" alapon dolgozni.
Szóval első,hátsó ülések ki,még jó hogy az első ülések légzsákosak és övfeszítősek,ezért kiszedhettem teljesen a biztonsági öveket is,középkonzol ki,a B oszlop és a belső küszöbtakarók teljesen le.A tápkábellel össze-vissza szoptam magam,megvágtam a kezem is vele,de mint kiderült nem is ez volt a legnehezebb az egészben.Mivel előre szettet rakok igy megy hangváltó is bele.A gyári magast használom egyenlőre,mert azt azért nem akarom most teljesen kicseréln.Na akkor meg kell keresni annak is a külön kábeljét.Ezért a műszerfal középrészét is szana szét kelett szedni.Akkor jöttem rá hogy a rádió mögött sehol sem fér el a hangválltó.....ööööööööööö
Dupla kábelozás és a hangváltó a lábnál lévő tárolórekeszben talált uj otthonra..Na meg is voltam az erősítővel,a hátsó hangszorókkal stb,stb mindennel,már csak az első ajtókba kelett volna betenni az uj hangszórókat,de sehogy sem sikerült a gyári helyre beszerelni 16centis hangszórókat.Neki álltam fából ajtópanelt készíteni,de nagyon nem egyszerű formájú kell.Sík falap nem jó,egyébként nyitott lesz az alja és sokat eltakar az ajtó oldalzsebből
Délelött 10órától este 19óráig csináltam,és annyit elbabráltam ezzel az ajtópanellel hogy már nem volt időm az összeszerelésre.A gyerek nagyon nyügösködött,menni kelett,remélem holnap be tudom fejezni.Ismét a Logant vezethettem! Hát mit ne mondjak érezni a két autó közt a külömbsékget rendesen.
Nem tudjátok hogy létezik valami ajtópanel vagy bármi amivel izlésesen be lehet tenni Megane 2 első ajtajába 16centis hangszórókat?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
A kábelkötegnél nem lehet behozni!!! Vagy 2órát elszenvedtem vele de a kábelköteg gumidugóján nem tudtam áthuúzni,nem tudtam olyan erősen rárögziteni a behúzóhuzalra a kábelt,mindig lejött róla.Na meg ugye kb 12-14mm átmérőjü kábel,nem egyszerü.Aztán a müszerfal mögött tapogatózva nem messze a kábelköteg melett találtam valami bovdent vagy kemény müanyag csövet(lehet az a kuplung hidraulika csöve,aminek a gumidugója kemény müanyag,simán ki lehet húzni.Na amelett ha nem is kényelmesen,de ki tudtam dugni a kábelt,
A magasat két okból sem cseréltem ki.Egyik hogy a gyárinak is elég tűrhatő hangja van,amig nem döglik eg addig marad az,a másik ok hogy nem igazán volt kedvem ott forrasztani.Nagyon nyakatekert hely,csak kivülről látod rendesen,közben meg bent kell dolgozni....ááá marad a rédgi egyenlőre.
Én a hátsóajtóban nem is akartam hangszórt cserélni,marad ott a helyén,csak nem működik,kikötöttem.
Csináltam egy uj kalaptartót a csomira,abban szépen elfér a 2db 20centis magnat és kellő tér is van mögötte a mélyhangzás miatt.Az ajtóban a kábelokat hagyom! Abban az ajtócsatlakozóban variálni én nem akarok,csak elcseszném.Mondhat bárki bármit,igaz hogy lényeg a kábel,de annyira nem rossz a gyári sem.Ezt onnan tudom hogy az előző autómban(Dacia Logan) elöször a gyári a kábelra tettem rá az első hangszórókat,majd megfűztek azzal a hülyeséggel hogy annyit ér az egész hifi mint a legolcsóbb alkatrésze.....Én kicseréltem az összes kábelt,minőségi,szép vastagabb kábelokra,és annyi külömbség volt hogy szebbek lettek a kábelok
Hangzásban semmit nem lehetett észrevenni! Nagyon vájt fülönek kell lennie az embernek hogy halljion valami külömbséget,de szerintem észrevehetetlen a külömbség ha egyltalán van,pedig nem gagyi hangszórókat használok,előre egy Rainbow 16centis szett megy selyem dóm magassal és gyári hangváltóval,hátulra meg 20centis Magnat 3utas hangszórók mindezt egy 4csatornás erősítő hajtja.
Az első ajtóban végülis nem cseréltem ki a hangszórókat.Sehogy sem fér be a gyári helyre a 16centis hangszóró,fából nem sikerült szép ajtópanelt csinálni és a gyerek miatt nem volt időm ujat fabrikálni,Visszaraktam a gyárit,igaz a hangváltóra rá van kötve.
Ahogy néztem talán ha leszedem az ajtókárpitot akkor le tudom vágni róla a hangszóró védőt ami a felső részét védi és akkor talán át tudom vágni a hangszoró lyukját is.
De ezt majd csak pár hét mulva[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Nem isnerem a kombit,de a csomagtartónál nincsen semmilyen lefedése? Akkor egyszerüen be lehet látni a csomiba? Régebben már csináltam egy Totota Carina kombiba hátsó kalaptartót rétegelt lemezböl amibe hangszorókat raktam. 3 darabból volt,őssze lehetett hajtani és a középső részben volt a hangszoró.Az is szépen le lett kárpitozva,ugy nézett ki mintha egy darabból lenne az egész. Rendes hangszoróknak jó ha minél nagyobb zárt tér van mögötte,attól lesznek szép mélyei.Én személyszerint nem vagyok mékynyomó párti.Nejem elég amit egy rendes 20centis hangszoró kiad persze az sem kicsi,de azért másabb mint egy sub.Régen volt mélynyomóm de sokszor csak baj volt vele.Elfoglalta a csomagtartó jekentős részét,ha szállitanom kelett valamit akkor csak útban volt....áhh nekem nen kell.
Megane 2-be a hátsó ajtó szerintem zsákutca.Abban a méretben szerintem a legdrágább hangszoróval se lesz valami huha nagy mélyed.Persze egy sima 4 hangszorós rendszerhez jó lesz,de ha komolyabb mélyet akarsz akkor a hátsóajtó felejtős.
Te hogy vezetted be a tápkábelt ha nem tudtad behuzni a tűzfalon?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Értelek már okés! Hát én nagyon nem vagyok kibékülve a gyári első hangszorókkal.A magasak még elmennek,de az ajtóban lévők nekem botrányosak.Tompa bili hangja van,hangosan a mélyek torzak és elnyomják a közepet.....
Lehet csak megszoktam a Rainbow-t de "báncsa" a fülemet : D
Én álltalában rock zenét hallgatok elég hangosan és arra szerintem alkalmatlan.
Addig nen nyugszom amig be nem rakom a 16-os hangszoróimat előre!
A Loganra is azt mondták hogy előre csak 13-as rakható,na persze! ajyókárpitot leszedtem,látom hogy van lemezfelület mögötte,átvágtam a lyukat nagyobbra,a gyári hangszorórácsot átalakitottam és hozzárögzitettem az ajtókárpithoz,igy nem is látszik kivülröl semmi az egészből.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ok fényképezni fogok! Az eddigi műveleteket is fényképeztem volna,csak otthon hagytam a digitgépet.A hátsó kalaptartó készitését fotoztam kb 2hete,max azt tudon mutatni,meg a kész beszerelt erősitőt ha most lefényképezem
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sajnos ez az elő ajtópanel Megane 2-re nem igaz.Csináltam már 2-3 ajtópanelt régen,de az mind szinte sik felületre ment.Ez ives 2sikjában is.Nem mondom hogy lehetetlen,de egy dekopirral és házi eszközökkel iszonyat aprólékos munka.Neten lárni egy hifis oldalon Megane 2 ajtópanelt,de ott meghagyták a régi rácsot,azt vágták szét és épitettek rá.Én a gyári rácsot nen szabnám szét.Beleturtam a netbe rendesen,de sehol sem takáltam Megane 2-höz 16-os ajtópanelt vagy odaillő kiemelőt,ha vakaki tud ilyenről az ne tartsa vissza,vennék!!!
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs