- OpenWRT topic
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Synology NAS
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Vírusirtó topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hálózati / IP kamera
- Windows Insider Program
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
sladka_pani
aktív tag
Sziasztok!
Még nem volt időm visszaolvasni a topicot, de megláttam és gondoltam csatlakozom hozzátok, már 6 éve Renaultos vagyok, 5 évig egy Renault19-em volt (még 3at el is bontottam mellette), illetve most 1 éve lassan egy 2013-as Mégane III-am van, 1.6 110HP szívóbenya....nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz sladka_pani #30986 üzenetére
Hozzátenném, hogy 6 hónap alatt 2x szart be a vezérlés az okoskerék miatt, fel akartam gyújtani a kocsit, visszavetetni vagy bármi, de megszabadulni a Renaulttól örökre. Most kezdi visszanyerni a bizalmát, de érthetetlen, hogy mi okozta a dolgot egy 0km-es autónál, 10.000km alatt. Mindkétszer újra cserélték, most a harmadikkal döcög, de remélem azért elmegy már egy jó időt. Ha bárkinek bármi kérdése lenne a kocsiról kapcsolatban, akkor jelezze nyugodtan, minimálisan megismerkedtem az otthoni szerelgetésekkel, izzócserék, teljes ledesítés, kárpitok lebontása, komplett autóhifi cseréje (ezzel néhány napig szívtam azért), de jó lett. Most az otthoni köztes olajcsere jön. (Renault szerviz nem látta okát a garancia vesztésnek, ha a 30ezres periódusokra hozzájuk viszem). Esetleg érdekelne ha van valakinek MK3-asa Győr-Moson megyében, összeröffenni, tapasztalatokat megosztani a kocsiról
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Látom nem írt nékem senki, de én azért leírom a tapasztalataim, az első olajcsere 12.000KM-nél most megvolt péntek este/szombat reggel, azért tudtam befejezni szombat reggel, mert a gyári olajszűrő úgy rá volt rohadva a blokkra, hogy elszakadt a láncos leszedő, és minden hiába való volt, igen.. még a csavarhúzó is Majd jött egy kis segítség, a gyári 3 körmös leszedővel és 5 perc alatt lekapta. Kell vennem egy olyat!!! Aztán kézzel meghúztam jól, jövőre is lejöjjön a szervizeseknek 30.000nél (de ha megint úgy meghúzzák... grrr!). Egy szóval 2 óra alatt meg lehetett volna, de egy kis stressz azért kellett. Gyári Purflux szűrőt és Elf SXR 5w40 olajat kapott. Reménykedtem nem szólal meg az okoskerék, mert már a harmadikat nyúzom.
Érdekes volt továbbá, ahogy 2 különböző verziót hallottam az olaj mennyiség betöltésére (4.8+0.25L a neten mindenhol, és a gépkönyvben, ahol 5.1-et írnak simán), meg a számítógép és az az ultra gagyi sárga színű cérna vékony műanyag nívópálca közti különbség Végül azt határoztam meg, hogy kell mindenképp az 5Literes kanna, felkapja a szűrő 1-2 perc után ami kell neki, az 1 literesből (mert direkt rendeltem pluszba) pedig csak azt a 2 decit szinte látszatra Ekkor a nívó középértéket mutat a kompjúter maximum alatt 1 pötty, hajnali indulás előtt meg nívó háromnegyedig kompjúter maximumot Szép napot mindenkinek!(/L)[ Szerkesztve ]
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Okoskerekes problémáimról videóik itt:
(valamiért nem sikerült a szövegbe illesztenem előbb)
http://www.youtube.com/watch?v=0yb7AXVdaUEhttp://www.youtube.com/watch?v=TSAhHdZH7JE
http://www.youtube.com/watch?v=Fc6zGKMlmao
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz rob210 #31431 üzenetére
Nem lenne ez rossz amúgy, csak éppen a vonóhorog hogy jön ide? Az én 1.9D R19-em is ilyen fulltuningnak volt megcsinálva, aztán alig 64 lóerőt mértünk vele, 13.2s gyorsulás 100-ra, mégis sportrendszer volt alatta a dizájn és a hang miatt, nem utolsó sorban nyertem vele első helyezést dízel kipuff versenybe. /Mertek volna nem tapsolni, lekormolom a fejüket /
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz SocketA #31650 üzenetére
Persze, aztán a vidéki suttyó meg ilyenek miatt átkozza a pesti közlekedést, meg az autópályát is lassan már, mert 140-nél is levillogják. Pedig az már elég nagy és haladható sebesség, azontúl, hogy 130 ugye a megengedett! Bp-n meg 50-es táblánál netán 70-el mész, hogy nehogy levillogjanak, meg haladjon a forgalom, ledudálnak, leintenek, mint valami szar szutykot, de egy lámpánál meg csikorog a fék ha megáll a sor. Ha elromlik a lámpa egy kereszteződésben, az erősebb, a gyorsabb kutya b4szik... azért írom, éppen a héten voltam (kedden) a hungáriánál, az állatkertben meg minden, és hát féltünk az asszonnyal bevallom őszintén, mert úgy rám álltak az alatt a benti 20-25km közlekedés alatt, hogy nem normális. Persze nem mondom, hogy mindenki ilyen, de akárhányszor csak Pesten járok kocsival, mindig egy ideig nem akarok menni és felmerül a kérdés: van aki élvezi ott tényleg az autózást? Mert ezt a kapkodást nem nevezném annak és örülök, hogy falusi vagyok, igaz előtte 20+ évig kisvárosban éltem.
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz rob210 #31669 üzenetére
Ja, de örömömre először láttam eddig élőben Mégane III Coupé (feketét) 2.0TCe motorral, és elég igényes (szerintem gyári) sport spoilerezéssel, ugyanúgy az állatkert előtt parkolva. Majdnem abba szálltam be a szakadő esőben hirtelen Najó nem, csak úgy tetszett, az enyém is fekete, csak 5 ajtós és 1.6 110ló
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz SocketA #31673 üzenetére
Nem mondtam, hogy köcsög BMW-s, nem is autófüggő annyira, persze a régebbi kisteljesítményűekkel nincs ilyen tapasztalatom, hogy leelőznének vagy villognának Egyszerűen rosszak a tapasztalataim a fővárost illetően. Pozsony nyugodtabb valamivel. Nem mindig ott se!
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Az átírást, biztosítást, adót egyebet, amit más autóra is ráköltenél (és persze az üzemanyagot se hagyjuk ki!!!), azt ne számold szerintem, mert elment volna a másikra. A 800-at simán elhiszem, mert 5 év alatt 2 milliót költöttem a 19-esemre, mert mindenből új meg profi alkatrészeket akartam. Aztán 1 éve nincs meg és azalatt míg elbontottam, durván 400-et tudtam kisajtolni belőle. 240ért vettem alkuval, rohadt lepusztultan, fapadosan, szinte semmilyen felszereltséggel
Kicsit húzom a számat ugyan, mert mikor már teljesen kész lett volna, azaz megvettem a teljes átfényezéshez is a 3 liter színt (még megvan), akkor a végére beszart a főfékmunkahenger, a vadiúj lengőkarokat nem húzta meg egy szerelő rendesen (pedig amúgy magam javítottam legtöbbször, de ekkor nem volt műhelyem rá), kiesett a csavar, elferdült a bal fele, még a bölcső is kapott ugye, szögeshálóra kopott az első gumim 140km alatt (muszáj volt vele hazajönnöm), és ekkor azt mondtam el vagy átkozva te rohadék, soha többet egy fillért se költök rád. De még is megérte minden, és imádtam a vele töltött 360ezer km-t, még úgy is, hogy sokszor minden délután bütyköltük vagy legalább hétvégente, folyton az úton volt Ki lett lakatolva utolsó porcikáig (300.000ft volt és 5nap) és az évek alatt ő mellette 3 tizenkilencest elbontottam, hogy mindenből legyen minimum 2 tartalék alkatrészem. Igazi szívpecsét volt a 19-es, a szám, a kocsi, én mindenben azt láttam. Mai napig hiányzik, ez az új Mégane egyáltalán nem olyan feelinges! Visszacsinálhatnám az időt nem tudom mi lenne, de 2 autót nehéz fenttartani......nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Az új Megane-val megszívtam, mert már 2x okoskerék hiba volt gyárilag 3000-3000km-enként... (lásd videóimat linkeltem korábban)
0km-es autóról beszélünk, 5 évig ingyen javítják, de vissza nem veszik a phaszok! Egyébként erre csak önszántamból átalakításokra költöttem, ilyen volt első héten mindjárt a csomagtér autóhifi átépítése, 4 ablakra fekete légterelő, rendszámtábla és teljes belső tér fehér ledesítése, majd az első két lábtér kék ledes megvilágítása, a gyári első H7-es izzók fehérebbre cseréje (Osram Cool Blue Intense), középkonzolba szivargyújtóelosztó és USB-s töltő igényes befaragása, menetrögzítő kamera beszerelése, magasított fekete gyapjú szőnyeg ezüst körülhímzéssel 4db
Amit ezenkívül szeretnék az egy sport hátsó dob, de az már garit veszít elég hamar, ja meg lecseréltem itthon 12 ezernél az olajat 10.800FT-ból egészen pontosan 1 délelőtt alatt, ez még nem okoz garivesztést mert 30 ezresre elviszem nekik had húzzanak le......nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
-
sladka_pani
aktív tag
Így néz ki elölről, 2013-as facelift, meg a GT pack (króm és bőr cuccok sokasága):
Persze még télen a 15"-ös gumikkal, nyárra 16" felni van:
Csomagtér szolíd átvariálása (védőcsövet készítettem a nyomó elé, ki van számítva, hogy előtte 3 karton ásványvíz elfér ), ja és ezzel megyünk bevásárolni, hátsó ülés inkább plafonig pakolom
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Ami még érdekelne Megane III-ra, ha létezik egyáltalán, a hátsó ablak tetejéhez spoiler toldás, esetleg küszöb spoilerek. Azt tudom, hogy első és hátsó lökösből létezik sport verzió, kapható is aranyáron, de az első az úgy tökéletes ahogy van, a hátsót talán lecserélném
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz #42667776 #31735 üzenetére
Nagyon szép!! Látom a carbont szereted és alkalmazod is Van egy munkatársam aki kézifék és váltószoknyákat varr szabadidejében karbonszálas textilből, nagyon brutális.
Más: szoktatok találkozókat szervezni? Esetleg Győr-Moson megyéből vannak itt tagok?...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
-
sladka_pani
aktív tag
válasz rob210 #31752 üzenetére
Ha nem is kétévente törvényszerű, mert ha nem hengerfejes, akkor nem lesz olajos, de azért rá kell pislantani az a tuti! Ha cseréled, előtte sokszor nyomasd át sima vízzel a rendszert, hogy a lerakódás, szutyok, rozsda jöjjön ki, az idő alatt nem fog a csapvíztől vízkövesedni, aztán mehet a télen-nyáron fagyálló általában -18fokra bekeverve, reméljük hidegebb nem lesz
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz golyós #31817 üzenetére
Szerintem rosszul értelmezted a válaszomat! Egyáltalán nem akartam bunkóskodni vagy lekezelő lenni, ezért írtam gurulj el hozzám! Viszont láttam pesti vagy. Ha Győr-Moson megyében jársz, megnézném szívesen, ingyenesen, mert ahogy leírták már mások is, pár perces munka. És a legegyszerűbb ceruzaelemes megoldást is leírták többször! Szóval nyugalom, senki nem akart bántani Rengeteg minden van, amit én sem tudok és kérdezek, pontosan erre van a fórum
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Ha már fogyasztás... érdekelne a K4M kóddal ellátott 1.6 16V 81kW/110HP motorból ki milyen extrém alacsony vagy magas adatokat hozott már ki. Mellé tessék írni mennyi a kocsi súlya üresen vagy sofőrrel együtt, esetleg egyéb pakkokkal.
Én már elég sokat teszteltem, és a kocsi súlya üresen 1386 kg én pluszba 72-75 kiló között mozgolódok, hátul a csomagtartóban a pótkerék, emelő, és a hifi súlya megáll 50kg-ban. Általában telitankkal indulok hosszabb útnak.
Napi 2x25km-t teszek meg heti 6x munkába, hétvégente 150km is előfordulhat ha utazunk valahová. A számítógép 1-2 decit sem téved, vagy a kúton adnak pontosan (csak a Shell!), 5.9L/100 a mindenkori rekord egy tankkal, ha rövid utakat is kénytelen vagyok beiktatni, akkor 6.3L/100, mindezt 80-90-es tempó mellett, ismert utakon, motorfékkel rutinból mindent. Ha ez fölött hajtom, 110-130-140 pályán, akkor 7.5L-re ugrik az egy tankra eső átlagfogyasztás, ha nem figyelek semmire, felvagyok pakolva plafonig vagy bármi extrém eset, akkor 9 liter fölött simán megeszi, de a teljesítményét mégsem annyira élvezem, mint ahogy megugrik a fogyasztás. Na de elmondhatom ha normál körülmények között járok, akkor 7 liter alatt vagyok mindig és ez már nem olyan rossz. Előtte 5 évig dízeles voltam és ha 5 fölé ment a fogyasztás már húztam a számat Egyébként nem vagyok klinikai eset, csak gondoltam leírom a tapasztalatokat. Üdv!*szerkesztés: kihagytam az egyik legfontosabbat, a klímát!! Sosem kapcsolom már ki, automatán hagyom, eddig mindig tudta mit akarok, kikapcsolva 4-5 decivel kevesebb a pillanatnyi fogyasztás, teli tankkal nem mértem.
[ Szerkesztve ]
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz longwild #31902 üzenetére
Szia!
Mit szeretnél rákötni? Ez főleg attól függ hogy szabad-e rádióról még leosztani... én maximum ledsort vagy valamilyen ledes világítást engednék (ami néhány watt lehet maximum). Ne feledd, gyárilag semmilyen biztosítékot sem méreteznek túl! Pláne nem a vezetékeket a marhák!!! Spórolnak a helyen, a súlyon, a költségeken. Tehát ahol 5A-s bizti van, ott 3-4 amper folyik átlagban, ahol 10A ott 8A is lehet a normál csúcs, ahol 20-30... na oda meg kell a kraft, ne bolygasd. Persze írd meg mit szeretnél bekötni, ha csak telefontöltőt vagy valami apróságot, akkor szivargyújtóról vagy ha tényleg biztonságosan megcsinálod végül is bárhonnan lekötheted. Én inkább bizti táblától húznám, vagy komplett új szálat be a bizti tábláig. Anno a 19-est újrakábeleztem teljesen, csináltam egy 35mm2-es kábellel betápot, külön a tábláig, ott pedig kialakítottam 6 darab bővítőhelyet, leosztást, megfelelő általam kiszámolt biztosítékokkal, vezeték átmérőkkel. Ezenkívül még jött be az aksi saruról egy 10mm2-es betáp a 2 csatis erősítőnek és egy 25mm2-es a monoblocknak. Persze mindent lebiztosítékolni, mert gyorsan jön a tűz, már láttam kiégni kárpitot ilyen szar miatt, és nem volt 5 másodperc. Üdv...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Még segítség lehet a Renaultnál használt színek jelentése a villamosságban:
- halványpiros (piros) - biztosítéktáblától bejövő fix 12V
- sárga (narancsos is lehet) - gyújtáskapcsolt 12V
- fekete - test
- világoskék (kék) - gyújtáskapcsolt műszerfal és kapcsoló világítások
Többi szín típus, berendezésfüggő, sosem találtam bennük összefüggéseket!...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz AMD Power #31936 üzenetére
Az összes olyat kút kivonulhatna, amelyik átbasz, lehúz az amúgy sem alacsony árak mellett. Főleg vidéken, ahol 430felett van a legszarabb benzin is mostanság. A minőséggel annyira még nem jártam meg, de az óráikat nagyon megbabrálják egyesek! Önszántamból ellenőriztem pár kúton hitelesített 5L-es mérőkannával a kiadott mennyiséget, többnyire stimmel pár deci eltéréssel, a rekord az 2 Agip kúton egyszer 6.7 másiknál 7.2Liter ment bele az 5 literes csíkig, sík talajon. Mit húznak le vajon 1000literes tankoknál?? Épp az előbb ment el apósom, felháborodva, hogy többet tudott beletankolni a kocsiba, mint amennyit valaha is Mondom mit csodálkozik, ilyen noname kutakon. Bár biztos, hogy nevesebbek is csalnak. Egyedül az OMW-knél vettem észre, hogy a tankolás befejezte után nem szívja vissza lentre a szivattyú a nyálat, hanem tartja és ott folytathatod ahol az előző abbahagyta, vagy ha felemeled a csövet, kicsurog 2-3 deci lazán. Persze ha nem muszáj nem tankolok náluk, mert drágák és parasztok voltak velem párszor. Szinte mindig beütemezem hogy ugyanott ugyanannál a kútnál tankoljak, ami lassan 1 éve bevállt, ez pedig Mosonmagyaróváron az egyik Shell kút, ahol a mérésem során 5.1Liter volt amit beletudtam tenni a kannába, kocsiba telitanknál is 1-2 deci eltérés van maximum, az árak közepesek teljesen, a minőséggel semmi bajom nem volt még, a kiszolgálás kedves, nem siettetnek, ingyenes a WC, ablakmosás... sokszor ez is előny ha már levezettél 400km-t és picit meg is szeretnél pihenni
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
A benzinesnél meg mókusvakítás a 6sebesség, hogy a paraszt elmondhassa, hogy neki olyanja van és nem 5-ös! Balfasz áttételezések, egyáltalán nem pályabarát, hisz már országúti forgalomban 65km/h körül kéri az utolsó fokozatot Ha nem rakod - te bajod alapon többet eszik. 90-nél 2500rpm-ra hangolva még elviselhető, 130-nál 3500felett valamivel már nem annyira tetszik. Ja és 3-as 4-es fokozat ugyanúgy húz, ez tetszik, 5-ös 6-os egyáltalán, viszont városban mást se csinálsz csak váltogatsz, egy idő után megunod. Na egy előnye van az egésznek: ha forgalom visz szépen, 50-nél már el kell váltani 5-ösbe "kötelezően" és ha tartani tudod ezt a tempót (Győr előtt 2 bazi hosszú falu van kb 10 km), akkor 4litert sem eszik ennél a sebességnél.
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Nembaj, ha újjászületek vagy valami csoda történik, dízeles leszek megint. Aztán nem kell bámulnom ezeket a magas rpm-eket, meg városban sem kell olyan sűrűn váltani. Ó de hogy hiányzik az hogy 800-as fordulatról már húz!! Itt 1500 halott az egész rendszer.
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz longwild #32014 üzenetére
Ó, értem, erre nem is gondoltam, de valóban lehet munkaeszköz is Ahogy a kolléga írta, egy kicsit enni fogja az aksit, de mi nem? Nekem harmatgyenge a mostani felszereléshez a gyári, de amíg bírja és garancia idő alatt adja fel, remélem cserélik 1 éves Nissan, 55Ah-os kis szutyok van benne, 1 számot nem bír a zeném mellett, hiába van kondenzátor, semmit sem segít, max egy basszus löketet, de ez más tészta. Menetrögzítő kamera, gps a kismillió led szalag, szóval muszáj járnia a motornak, mert ezek mindig benne vannak és csak 2 perc ajtó-nyitogatás használat után kapcsol offline-ba vagy ha lezárom, de ha szerelek és nyitva vannak az ajtók akkor megy minden, és bizony kiszokta írni hogy "bateri lóv, indítsd be paraszt" Hozzászoktam az azelőtti 74Ah-oshoz, ahol fél órát is tudtál zenét hallgatni komoly teljesítménnyel és utána is gond nélkül beindult. Még nem próbáltam lemeríteni figyelmeztető üzi után, de ilyenkor már csak 11.88V-ot mutat a kondenzátor visszajelzője, és rámérve a sarukra sincs több benne, jobb ráindítani pár percre. Járó motornál zene nélkül 14.4V a fesz, amint bekapcsolom a zenét 13.5 körülire ugrik, ha véletlenül nyomásra játszok a hangcuccal, lemegy 13 alá is. Fogyasztástöbblet és teljesítménycsökkenés is észrevehető ilyenkor. Ezért van egy szolíd de mégis atomfasza zenebeállításom, viszont így se adok az akkunak sokat
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz -=Tiger=- #32428 üzenetére
Ez nagyon nagy!
Annyit hozzászólnék a témához, hogy a dízel-benzin tényleg két külön világ, 5 év dízel, 1 év benzin tapasztalatom van, és kinek mennyi a difi... lehet életveszélyesen lassan motorfékezve is vezetni, meg dinamikusan is. Egy kollégám a MK2 Scenicjét ami 1.5dCi (90Le) kitudja hozni 3.4-es átlagfogyasztással. Egyszeri hosszú úton. Hiszek neki vagy sem, tényleg ennyi. Évek óta írja programtáblázatba az összes tankolást, és asszem 2007 óta stabil 5.6liternél áll. Neki ez pénzben visszajött ez idő alatt, meg élvezi is a dízelt és meg is értem...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
-
sladka_pani
aktív tag
Családé a kocsi és eladják előled a Focust mikor látják mennyire vágysz rá?
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz cellpeti #32747 üzenetére
Hosszútávon még a benzines se, kérdés meddig bírja. Télen pláne nem szeretik a rövid utakat a dízelek! Aki pedig azt állítja, hogy a mai dízelek már nem olyanok, teljesen más technológia, stb. és bírják ezeket az 5km-es napi távokat, az hazudik vagy nem is próbálta.. Mondjuk az újakat én se, mert 5 év dízel után 1 éve benzinessel járok, de FIZIKAI képtelenségnek tartom, hogy nem üzemi (szóval ami alatt a legkevesebbet kopik) motor, víz és olajhőmérséklet elérése nélkül hosszútávon ez ne okozna valamilyen kopást, károsodást. Ennyit nem fejlődött az ipar, az alapműködés és karbantartás ugyanaz maradt. Szóval városinak csak is benzint javasolnék, dízelt évi 25.000 km felett azt mondják. Én vennék alatta is simán, csak ne lenne annyival drágább, hogy ez megérje
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
-
sladka_pani
aktív tag
Szerintem ugyanúgy gondolkodunk, én is napi 25-25km-t taposok a kocsiba, ez éves szinten a heti 6 nappal 15ezer és 20ezerre jövök ki 1 évre az egyéb mászkálásokkal. Azért írtam, hogy 25 ezer, mert az ár különbség kb. ennyire jön ki -ha csak nem fogsz ki egy ugyanolyan árú és állapotú dízelt-, tehát ha nem mész vele annyit, nem jön vissza a fogyasztásból a vételkor kiadott összeg. A szervizelésről nem is beszéltem, ehhez sokszor mázli kell. Új autónál meg egyértelmű ez a 25 ezres berögződés, mert sokszor 1 millával drágább a legkisebb dízel azonos felszereltség mellett, szóval inkább 25ezer+, hogy visszajöjjön az árkülönbség. Egyébként nagyon szívesen visszaváltanék dízelre én is a vezethetőség miatt, de ez egy ideig nem fog megtörténni :/
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Üdv urak!
Nem szeretne valaki Renaultos karórát rendelni? Én is most fogok magamnak, bemásolom a tudnivalókat, helyileg Győr-Moson megye, de szivesen postázom a vevő terhére, áruk 10.000FT.
Minőségi Japán kvarc szerkezet (Miyota)
Rozsdamentes acél
Biztonsági csat
Kivehető láncszemek
Teljesen új, fóliázott
Cseppálló (kézmosás, fröccsenő víz)
Tok átmérő ~38mm, koronával ~40mm
~20 cm-es csuklóméretig...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
sladka_pani
aktív tag
Teljesen átérzem amiket írtál, csak nálam egy öregebb 19-esnél volt ez a "nemakarokelszakadni" mizéria. Meg nagyobb összegről volt szó sajnos, de már egyszer írtam erről a storyt. Egyszer majd túllépsz és talán anyagilag is helyrerázódsz, akkor meg kellemes emlékek maradnak csak. Már én is csak úgy tudok a tizenkilencesre gondolni, pedig 5 év alatt majdnem minden hétvégén szétszedtem
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs