-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
prandris
tag
Van esetleg valakinek eladó pattintós tokja megane II kulcshoz (3 gombos)? A pótkulcsot forrasztanom kellett és csak törni tudtam a gyári tokot.
-
prandris
tag
Megane 2004 1.6 gyújtás ráadásnál működik az összes ablakemelő, motor indításnál is de ahogy megyek vele egy keveset már nem reagál a gombokra (egyik oldalira sem). Ha leállítom és újraindítom, akkor ismét működik. Egy időben már csinált ilyet, de abbahagyta és tökéletesen működött. Klímásnál voltam tegnap töltés ügyben, azóta ismét előjött.
Mi lehet a baj? Valami kontakt hiba lehet?[ Szerkesztve ]
-
prandris
tag
MII 2004-ben lecseréltem a gyári kazettás fejegységet egy Alpine ute-200bt-re. Ki szeretném cserélni a gyári hangszórókat is, legalábbis a vezető oldali ajtóban lévőt biztosan, mert zörög. Leszedtem a műanyag borítást és sajnos szét van szakadva a hangszóró.
Van esetleg teljesen csatlakozó/méret kompatibilis szett újan, mint volt korábban a Pioneer TS-Q131C?
Nem igazán szeretném átalakítani, ha nem kapni hasonlót akkor keresek bontottat a helyére. -
prandris
tag
válasz prandris #77271 üzenetére
Leírom, hátha segít majd egyszer valakinek. Szóval Megane 2 2004 első két hangszóróját cseréltem ma, mert ki voltak szakadva a gyáriak.
Pioneer TS-G1310F -et vettem, mert az volt kapható vasárnap is a közelben és a méretei alapján esélyes volt (és olcsó a próbálgatáshoz). A cél, hogy az autó alapállapotban maradjon, nem szeretném kivágni, vagy a kocsi csatlakozóját levágni stb. (nem célom az autóban a jó hangzás, csak ne recsegjen)
A régi hangszórókat kiszedtem és lecsíptem róluk a gyári csatlakozót. Azokat hozzáforrasztottam a Pioneer hangszórókhoz adott sarus vezetékekhez. A hangszóró négy csavarozási pontjai közül kettőt le kellett csípni, a maradék kettőnek a hosszát le kellett felezni. A régi hangszóró felfekvő részéről levettem a tömítést, azt ráragasztottam az újra. Felrakásnál érződött, hogy milliméterek miatt nem éppen belevaló a hangszóró, de a csavarok meghúzásával a perem engedett annyit, hogy a helyére húzza magát. Nekem egy Alpine UTE-200BT -m van, de biztos mindegyik másikban is szabadon állítható a hangszín, sikerült egész jól beállítani.
Sokat nem ültem a kocsiban, de a gyári szintet biztosan hozza, semmi extra. -
prandris
tag
MII 1.6 16v 2004 210 ezer km, könyve szerint a motorba sok éve 5w40 van öntve. Szerintetek mehet bele 5w30, vagy maradjak mostmár az 5w40-nél? Kevés belváros, inkább autópálya.
-
prandris
tag
Találkozott már esetleg valaki olyannal, hogy a vvt szolenoid csatlakozójában olaj van? Mintha a két tüske tövéből jönne, legalábbis szerintem csak onnan szivároghat fel valahogy. A motor teljesen tiszta, a csatlakozó körül is. Legelőször nagyon sok olaj volt benne, kitakarítottam rá pár napra ismét volt benne egy kevés. Lehetséges ez?
-
prandris
tag
-
prandris
tag
A benzingőz szellőztető szelepemmel probléma van. Kattog, de zárt állapotában is át tudok fújni rajta. A tisztítás nem segített sajnos, hiába jött ki sok mocsok belőle. Gondolom így a motor tud falsot szívni.
Hogyan érdemes ideiglenesen ledugózni? A szelep alsó részére gondoltam ráhúzok egy szilikoncsövet amit elkötök, a felsőre pedig a motor csövét dugom.De így a tankból jövő cső csak fityeg. Van ötlete esetleg valakinek? -
prandris
tag
M2 2004 1.6 16V autóban lecserélném a 3000 km-t futott elf sxr 5w-40 olajat sxr 5w-30-ra. Olaj öblítő használata javasolt? Vagy mivel keveset futott az olaj így felesleges?
Az ok: az elmúlt pár hónapban hideg időben kétszer is felcsörrent 2-3 másodpercre indításkor az okoskerék. -
prandris
tag
válasz eTrade #79013 üzenetére
Tegnap lecseréltem a 3000km-es elf sxr 5w40-et elf sxr 5w30-ra, ahogy ajánlottátok. Kapott új olajszűrőt is természetesen. Reggel néztem az olajszintet és a max jelzés fölé kúszott az olaj. Valamit elvétettem a procedúra során (ez volt a 2. olajcserém). Próbáljak meg belőle leengedni? Kép: [kép]
-
prandris
tag
válasz rob210 #79096 üzenetére
Kb 4,9 Liter. Gyanús is volt, hogy miért megy bele ennyi és csak érinti a max jelet. Mára ért a meglepetés, hogy nem nőtt meg a motor Miért lehet ez? Arra gondoltam, hogy üzem meleg motorba öntöttem a hideg olajat emiatt mehetett el. Vagy tévedek? Max alá töltöttem, átjárattam a motort és kiegészítettem, ekkor pont a jelen volt.
[ Szerkesztve ]
-
prandris
tag
M2 2004 1.6 16v középkonzolján a hőfokszabályozó stb. mögötti világítás kiégett. Tudja esetleg valaki a típusát?
-
prandris
tag
M2 csomagtér zárnak lehet kenést adni? Néha csak nagyobb erővel zár le. A nagy fagyok előtt jobb híján castrol lánc spray-jel fújkáltam be a már csont száraz ajtó zárszerkezeteket is, de ez finomabb mechanikának tűnik.
-
prandris
tag
Ma a jó idő miatt gondoltam megejtem a havi klíma bekapcsolást (M2 1.6 2004 manuál klíma). Sajnos meglepődve vettem észre, hogy nem fúj hideget. Hazaérve leparkolva szórakoztam vele még, tulajdonképpen nem csinál semmit azon kívül, hogy az AC gomb világít. Se kattanás, se fordulat növekedés és a ventilátor sem kapcsol be a kocsi orrában. Ősszel volt töltve egy kellemes kompresszor cserével egybekötve. Télen kapcsolgattam még amikor plusz fok volt.
Elillanhatott a gáz? Vagy komolyabb lehet a probléma? -
prandris
tag
Ma a jó időt kihasználva szétszedtek az M2 középkonzolját, hogy kicseréljem a kiégett izzókat. Ezzel minden rendben is ment, majd volt még egy hiba, hogy 4-es fokozatban nem ment a ventilátor. Megbontottam az oldalát is, hogy hozzáférjek a venti csatlakozójához. A jól ismert probléma van itt is, meg volt olvadva a csatlakozó és kicsúszott belőle a 4-es fokozat vezetéke sarustól. Rendes kontaktsprayjel megtisztítottam és szorítottam a sarun, majd beragasztottam a sarut a helyére, működik szépen.
De nem vagyok nyugodt. Ez most bármikor olvadozhat tovább? Nem hinném, hogy sokat használom amúgy, eddig is simán elvoltan a 3-as fokozattal. -
-
prandris
tag
válasz prandris #80766 üzenetére
Írtam korábban, hogy nem kapcsol be az M2 manuális klímája. A kocsi orrában a ventilátor beindul, de a kompresszor kuplung nem húz be. A nyomás érzékelő csatlakozóját megtisztítottam, nem segített.
Ma lecseréltem az 5 éves akkut, mert a mínusz fokokban gyengélkedett. Beindítottam a kocsit, körbenyomkodtam a kapcsolókat, AC-hoz érve hallom kattanás és jön a hideg. A kerék szerelőnyílásán be is néztem, a kuplung behúzott a kompresszoron.
Sajnos ennyi volt az öröm, a következő indításnál már nem kapcsolt be.Lehet a nyomás pont az alsó határon mozoghat? Valószínűleg kérek időpontot a klímásnál, amíg el nem indul a nagy nyár előtti klíma roham.
-
prandris
tag
válasz prandris #80949 üzenetére
Kiegészíteném: külföldi fórumokon szörfözgettem és olvastam egy két érdekes dolgot. Lehet mégis a nyomás szenzor a hiba oka, ami elvileg hibakódot ment el? Ez resetelődhetett a kb 1 óra akkucsere alatt (akku biztosítékokat is szétszedtem, hogy letisztítsam)? Majd második indításra ismét előjöhetett a kód a rossz nyomáskapcsoló miatt. De lehet teljesen tévút, csak gyanús, ha kevés lenne a gáz nem hiszem hogy jött volna érezhetően jó hideg.
-
prandris
tag
M2 K4M760-hoz mi az ajánlott felső motortartó bak? Jelenleg egy pár hónapos Birth van rajta, de nagyon puha. Ugyanakkor a váltótartó is le lett cserélve, az Lemförder, így már csak minimálisan bólogat a váltókar inkább csak kézzel érezni, de tartok tőle, hogy a felső bak miatt tönkremegy az is.
Van jól bevált márka a kedvezőbb árúak közül? -
prandris
tag
M2 1.6 16v K4M760 hamarosan esedékes az olajcsere. Kipróbálnék mást most az elf sxr 5w30 helyett. Mi az ami minőségi és szóba jöhet?
-
prandris
tag
Márkaszervizről jut eszembe. M2 2004 nem a legfrissebb firmware van rajta (9.03). Érdemes bemenni vele, hogy frissítsék? Vagy ami működik ne piszkáljuk?
-
prandris
tag
Használt már valaki Renault gyári javítófesték készletet? Van néhány fura helyen kb 1 cm átmérőjű leverődés, amit kijavítanék mielőtt elkezdene rozsdásodni, ha alkalmas erre.
Vagy fényező műhelyben foglalkoznak ilyen egy-egy folttal, vagy elküldenek?[ Szerkesztve ]
-
prandris
tag
válasz molnarpeter #81237 üzenetére
Köszi!
-
prandris
tag
válasz Xantomas #81243 üzenetére
Fehér (OV369 a kódja) rendeltem gyári javítót lakkal, olcsóbb volt így. A hátsó kerék ívnél van 2-3 fémes sötét szürke folt és a szélvédő felett is, szerintem a festék ki kell, hogy töltse. Horpadás az nincs, vagy pedig nagyon kicsi nem tűnt fel. Biztosan lesz szín eltérés de nekem fontosabb hogy ne kezdjen el rozsdásodni a kisöreg.
Sajnálom, hogy így megjártad. De legalább jó lett a végeredmény, még ha sok munkába és időbe telt. Rozsda átalakító vagy kis csiszolást érdemes adni a most csupasz felületnek? Szerintem inkább privátban folytassuk
Köszi a segítséget! -
prandris
tag
válasz molnarpeter #81246 üzenetére
Értem. Köszi szépen neked is!
-
prandris
tag
válasz DonThomasino #81338 üzenetére
Ha a hangszóró recseg és biztos nem a vezeték a rossz akkor biztos nem javíttatnám. Pont ma raktam be hátulra (M2 szedán) is az ajtóba hangszórókat, mert gyárilag nekem nem volt. Youtube videót néztem hogyan kell beszerelni oda. Nekik vezetéket is kellett húzni mert az sem volt, szerencsére nekem volt szépen bepattintva a csatlakozója egy kis lyukba.
Hátulra is ugyanazt tettem, mint amit itt írtam egyszer [link] . Olcsó és csak annyit kell alakítani a hangszórón, hogy a két ponton ahol rögzíteni fogod ott a peremes részét lecsíped, de ha ezt választod biztos látni fogod (elöl egy kicsit többet kellett faragni). Kelleni fog ilyen is: [link]
A videón teljesen lerobbantják belül az ajtót, de nem kell csak a felső kárpitot lepattogtatni. Ha van egy rövid csavarhúzód, akkor be tudod játszani a hangszórót. De mivel neked van benne gyárilag az torx lesz szerintem és akkor bit fejes kicsi csavarhúzó lenne a legjobb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fallout 76
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Xbox tulajok OFF topicja
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Crypto Trade
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest