-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Ezeket még nagyon olcsón vissza lehet tekerni (lehet, hogy évekkel ezelőtt tekerték vissza). Egyik korábbi autónkban rossz volt a számláló (korábban babrálták már, amiatt haldoklott), szintén ilyen analóg változat volt benne. Elvittük egy szakihoz, megjavította, és megkérdezte, mennyire állítsa be (nem tekertettük el)... Ez volt 2000-ben emlékeim szerint 7e forint.
Sajnos a piac többre értékel egy letagadott, irreális értéket, mint egy bevallott, nagyobb futásteljesítményt.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Olyasmit magyaráztak nekem, hogy az újabb, de nem túl bonyolult digitális egységeket is meg lehet buherálni 20-30e forintból, de ezt csak egy ember mondta, így ez nem biztos. A lényeg, hogy nem a számlálónak, hanem az állapotnak kell hinni. És persze az is igaz, hogy le lehet lakni egy autót 100e km alatt is, és lehet tip-top állapotban 200e km után is. Régi autóknál tényleg nem a km és a kor számít, hanem az állapot. Ami gázos az ilyen 200-300e forintos kategóriában, hogy jó eséllyel már az előző tulaj is spórolt a karbantartáson, legalábbis a magyar gyakorlatot ismerve ez nem lenne meglepő...
-
ABE
őstag
Végülis mindegy, hogy honnan származik az autó és mennyi futott, ebben a korban az állapot lesz a döntő. (Ennek a narancssárga színnek meg utánakérdezek, mert sosem találkoztam ilyennel.)
Más: ha tényleg 147e km van benne, az átlag 8600 km/hó futásteljesítményt jelent. 17 éven keresztül, egy dízelnél. Márpedig dízelt (legalábbis fiatalabb korában) jellemzően nem azért vesznek, hogy mindössze ennyit autókázzanak vele.
Már ne is haragudj, de az órát visszatekerők pont erre építenek, hogy "de az akár reális is lehet"...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Az előző HSZ nem kötekedésképp ment, inkább mondok példát, mire akartam kilyukadni.
Barátomék pár éve megvették első autójukat. Egy 10 éves benzines Ford Escortot vettek (5 számjegyű a számlálója), és 95e km-t mutatott az óra. Mivel nagyon laikusok voltak, elhitték, de utána egy szerelő közölte velük, hogy az inkább 295e km. Ebből adódóan volt mit javítgatni az autón, ami nem is csoda, csak ugye kissé váratlanul jöttek a kiadások.
Barátnőmék pár éve egy dízel Golfot vettek, az autóban 15 éves korában volt 340e km. Maga az autó jó állapotban volt, de fel lehetett rá készülni, hogy ilyen futásteljesítmény után lesz jó pár dolog, amit a természetes elhasználódás miatt cserélni kell.
Szóval inkább legyen az ember bizalmatlan, és készüljön fel a szükséges javításokra, mintsem váratlanul érje a sok kiadás.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Futásteljesítménytől függ, hogy megéri-e. Átírás drágább, kötelező is magasabb, már drágább a gázolaj, és szerintem reálisan 1,5 liter fogyasztásban a különbség. Legalábbis barátnőm 2-es Golfja olyan 5,5-6 litert fogyaszt átlagban, apám 1.6-os benzines Focusa elment 7-7.5 literből. Használattól is függ persze, hogy mennyire jön ki az előnye. De mondjuk egy 1.4-es 19-es is elmegy 7 lityó alatt, Clio szintén, a 4 literes diesel fogyasztást pedig nagy fenntartással kezelném. Ja, és adott pénzösszegből benzinesből könnyebb jobb állapotút, fiatalabbat, kevesebbet futottat találni. Ez az én véleményem.
-
ABE
őstag
válasz forceberg #766 üzenetére
A 2-es Golf és a Focus közt van kb. 200kg különbség, teljesítményben pedig 45 lóerő. Ezzel szemben áll a konstrukciók közti korkülönbség. Nyilvánvalóan összehasonlítani 2 azonos típusú és hasonló teljesítményű autót kell, azonos sofőrrel és vezetési stílussal, de szerintem érdekes azért, hogy mindössze ennyi a különbség.
A mostani Focusunk 115 lovas benzines, átlagban 7.5-8 körül jár el (a régebbi kb. fél lityivel kevesebbet evett). Egyik ismerősöm 115 lovas dízel (ugyanolyan karosszériájú) Focusa átlagban 6-6.5 körül megy el. Így a különbség olyan 20%. Hangsúlyozom, ezek átlag értékek, nem azonos körülmények között, de mégis elgondolkodtató. Hoztam én ki 1.6-os benzinessel 6.3-as átlagot klímával, 3 személlyel hosszú távon, nyilván ugyanezt dízellel meg lehetett volna oldani 4.5-5 liter körül.
Amire rá akartam világítani: nem kell azonnal hanyatteseni a dízelek fogyasztásától, mert két oldala van a dolgoknak. Legtöbbször drágábbak, többe kerül általában a biztosítás és az átírás (elsősorban a régebbieknél, mert ott nagy a lökettérfogatban a különbség), és állítólag a szervizköltség is magasabb, de ez utóbbit saját tapasztalattal nem tudom alátámasztani.
Hogy kinek melyik éri meg, az függ attól, hogy milyen idős autót vesz, mennyiért és milyen konstrukcióban veszi, mennyit megy évente, milyen a vezetési stílusa, stb.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Te autópályán alszol? Vazze, én ott vezetni szoktam!
Itókával igazad van, ígértél nekem bort... De a 2 hónapos maradék kajára nem fogok igényt tartani.
Vontatókötelem nincs, de majd lejmolunk. Vagy csapatversenyen az lesz a feladatod, hogy minél több benyát tarhálj össze.
-
ABE
őstag
Például: Ponyvás Twingo
-
ABE
őstag
Ugye az eredeti kérdés az volt, hogy mással előfordult-e már az FHP jeladó meghibásodása. Én meg erre azt írtam, hogy igen, nem egyedi a hiba. Olyannyira nem, hogy - nem véletlenül - gyakori tanácsként szerepel az FHP jeladó ellenőrzése ilyen esetben.
Én nem tanácsot adtam a megoldott problémára (mivel magam is laikus vagyok autószerelésben), hanem a kérdésre válaszoltam.
Az pedig nyilvánvaló, hogy jelen esetben is a számítógépes diagnosztika adott pontos eredményt, a távsegítség során adott tanácsok csak ötletek a tapasztalatok alapján. Ha valaki szeret otthon pepecselni és próbálkozni a géppel, az kipróbálhatja a tanácsokat, egyébként meg inkább irány a szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #998 üzenetére
Van, aki foglalkozik használt autók adás-vételével, és a klubtagok meg szokták hirdetni az autót, ha eladósorba kerül. Egy próbát érdemes tenni, hátha tud valaki éppen eladó autót.
Ha pedig kinéztél már egy darabot, akkor be tudod linkelni, és mondanak róla véleményt. Van a klubban dízel R19 tulaj, régebbi Clioból asszem csak benzinesek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #1045 üzenetére
Semmiképp ne rakd ki a nagy T betűt! Én egyszer poénból kiraktam - nem kezdő koromban - , és a tapasztalatom az volt, hogy feleannyira nem engednek besorolni, és kétszer annyian póbálnak letolni. Hozzá kell tennem, nem cammogva, és nem pofátlanul vezetek, mégis negatív tapasztalatokat szereztem...
-
ABE
őstag
Ma este én is megejtettem egy FHP jeladó pucolást, mert pár napja elkezdett szórakozni indításoknál a Twini. Remélem, hogy lesz eredménye.
-
-
ABE
őstag
Nekem még nincs autóm. Illetve már tervezgetem, mert elegem lett a tömegközlekedésből, inkább vállalom az autó fenntartását. Amúgy Focus és Twingo van itthon, amiket használni szoktam. Nem kérdés, hogy ez utóbbit szeretem jobban. Gondoltam, hogy kiböjtölöm, míg lecserélik, és átveszem a Twinit, de az még 2 év. Szóval ha sikerül, addig is szerzek egy régi Renyót.
Mod: Felétek milyen Renault-k fordultak meg a 20 év alatt? Nálunk volt egy 82-es R5 meg egy 83-as R11 a Twingo előtt.
Apropó: valaki nem találkozott véletlenül a DUD-343 rendszámú aranymetál R5-tel? Csoda egy járgány volt...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Inkább régebbi konstrukciók tetszenek, R9, R11, esetleg R5, amiket nézegettem olcsóért. Nem mennék vele sokat, és max. 2 évre tervezném, de arra egy ilyen régi gép is jó lenne.
Persze mindezek csak tervek egyelőre, és a szívem úgyis a Twinié.
Szerk:
Az R11-esünk szintén 1.4-es volt, bár nekem nem a virgoncsága maradt meg. A mi R5-ünk még nem a Super 5 volt (vagy minek nevezik 85-től), hanem a régi, nagyon rohadós fajta gépezet... Viszont borzasztó jól ment, eszméletlen halk motorja volt, és fel volt extrázva. Sajnos kicsinek bizonyult, ezért váltotta a 11-es.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
1.2 benzin 16V 75 Ló. Állítólag közel dupláját ki lehet hozni a teljesítménynek úgy, hogy nem fog szétesni a motor hosszútávon sem. Igaz, alaphangon 1 millát mondtak rá, és figyelni kell a gépre. Nekem régi álmom egy turbós autó, és a Twinivel szeretném ezt megvalósítani. Racionálisabb lenne egy használt Clio RS, de nem tucatautót szeretnék. Remélem, hogy meg fog valósulni az álmom.
A Renault Klubban van egy tag, aki a 60 lovas Clio I-est turbósította, az most 140 ló körül teljesít. Sokba van neki, de egyedi autó.
Szerk: Az aláírásomban látható címen meg tudod sasolni az említett autót, a tulaja ClioRN.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nem egyszerre építette át, hanem fokozatosan nyerte el a végső formáját az autó. Azt pedig nem veszed figyelembe, hogy néhányan egyedi autót szeretnének, és örömüket lelik egy autó átépítésében. A megbízhatóságról csak annyit, hogy az átépítés óta már 60e km-t rakott bele az autóba, és nem volt vele gondja. Igaz, ő nem is gagyi cuccokkal kókányolta az autót.
Szerk:
Ha valakinek csak használtra telik, akkor sok év után nehéz olyan sportváltozatot találni, amit még nem törtek össze alaposan, vagy nem hanyagolták el. Sajnos Clio 16V-ből vagy RS-ből gyakran ilyenekbe lehet belefutni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Filmvilág
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- DIGI internet
- Nyaralás topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OLED TV topic
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs